Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.464


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.118


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      25.764


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.819


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/11/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. 2.106 downloads

    Πηγές κινδύνου που μπορουν να φανούν χρήσιμες σε μελέτη εκτίμησης επαγγελματικου κινδύνου.
    1 point
  2. Πάμε να δώσουμε απαντήσεις Θέματα τιμολόγησης Με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του ν.4308/2014 (Ε.Λ.Π.), τα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), συμπεριλαμβανομένων των τιμολογίων πώλησης, επιτρέπεται να συντάσσονται σε γλώσσα άλλη από την Ελληνική. Τα λογιστικά βιβλία (αρχεία) τηρούνται στην Ελληνική γλώσσα. Επίσης, με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ιδίου νόμου ορίζεται ότι τα ποσά του τιμολογίου μπορεί να εκφράζονται σε οποιοδήποτε νόμισμα. Το πόσο Φ.Π.Α. του τιμολογίου εκφράζεται και στο εθνικό νόμισμα. Αυτά ισχύουν ως προς το ζήτημα της τιμολόγησης . Θέματα ΦΠΑ Για τους σκοπούς του ΦΠΑ, ο τόπος παροχής των υπηρεσιών είναι ο τόπος όπου μια υπηρεσία φορολογείται και υπάγεται σε ΦΠΑ. Υπάρχει μια σειρά κανόνων που καθορίζουν σε ποιο κράτος υπάγονται σε ΦΠΑ οι διάφορες υπηρεσίες. Όταν ο τόπος παροχής των υπηρεσιών βρίσκεται σε ένα κράτος μέλος της ΕΕ, η πράξη υπόκειται στους κανόνες ΦΠΑ του κράτους μέλους αυτού και αν το κράτος αυτό δεν είναι η Ελλάδα η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν υπάγεται σε ελληνικό ΦΠΑ και οι ελληνικές αρχές δεν μπορούν να αξιώσουν την είσπραξη ελληνικού φόρου. Περαιτέρω, αν ο τόπος φορολογίας των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι η Ελλάδα (σύμφωνα με τους κανόνες που προβλέπονται στο άρθρο 14 ΦΠΑ), o φόρος οφείλεται στην Ελλάδα και αποδίδεται σε αυτή, σε κάποιες περιπτώσεις με χρέωση στο τιμολόγιο από τον παρέχοντα την υπηρεσία και σε κάποιες περιπτώσεις μέσω του λήπτη μέσω της αντιστροφής της υποχρέωσης. Αντίθετα, αν ο τόπος φορολογίας των παρεχόμενων υπηρεσιών αποδεικνύεται ότι δεν είναι η Ελλάδα ο προμηθευτής δεν χρεώνει ελληνικό ΦΠΑ. Δεν θεωρείται ότι πραγματοποιείται στην Ελλάδα η παροχή υπηρεσίας που παρέχεται από υποκείμενο εγκατεστημένο στην Ελλάδα προς υποκείμενο εγκατεστημένο σε άλλο κράτος-μέλος (Κ-Μ) ή τρίτη χώρα (Τ-Χ). Ωστόσο εδώ υπάρχουν εξαιρέσεις . Μια απο τις εξαιρέσεις σχετίζεται με την παροχή υπηρεσιών σχετική με ακίνητα Παροχή υπηρεσιών σχετικών με ακίνητα Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 14, ο τόπος παροχής των υπηρεσιών που αναφέρονται σε ακίνητα, είναι ο τόπος στον οποίο βρίσκονται τα συγκεκριμένα ακίνητα. Η διάταξη αυτή αποτελεί παρέκκλιση των γενικών κανόνων που τίθενται με τις παραγράφους 2α και 2β του άρθρου 14 και εφαρμόζεται ανεξάρτητα από την ιδιότητα του λήπτη (Δεν ενδιαφέρει εάν είναι Β2Β ή Β2C). Υπηρεσίες συναφείς με ακίνητα είναι κυρίως οι εργασίες των αρχιτεκτόνων, μηχανικών, τοπογράφων και των γραφείων μελετών και επιβλέψεων, οι οποίες συνδέονται με συγκεκριμένο ακίνητο, συντήρησης ακινήτων, των κτηματομεσιτών και πραγματογνωμόνων, εφόσον συνδέονται με συγκεκριμένο ακίνητο, των συμβολαιογράφων, μεταγγραφοφυλάκων και λοιπών προσώπων, εφόσον συνδέονται με τη μεταβίβαση ακινήτων, εκμετάλλευσης ξενοδοχείων, επιπλωμένων δωματίων και οικιών, κατασκηνώσεων και λοιπών παρόμοιων εγκαταστάσεων, όπως χώρων κάμπινγκ, εγκαταστάσεων χειμερινού τουρισμού κ.λπ., εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κάθε μορφής μεταφορικών μέσων, ως και κάθε άλλης μορφής χρήση ακινήτου, μίσθωσης χρηματοθυρίδων τραπεζών και βιομηχανοστασίων, αποθήκευσης αγαθών. Ακίνητο για τις ανάγκες του ΦΠΑ στην παροχή υπηρεσιών θεωρείται μεταξύ άλλων και κάθε κτίριο ή κατασκευή στερεωμένα στο έδαφος πάνω ή κάτω από το επίπεδο της θάλασσας, το οποίο δεν μπορεί εύκολα να μετακινηθεί, καθώς και κάθε είδος εξοπλισμού ή μηχανής μόνιμα εγκατεστημένης σε ένα κτίριο, τα οποία δεν μπορούν να μετακινηθούν χωρίς να καταστραφεί το κτίριο και κάθε εγκατάσταση ή συναρμολόγηση μηχανών, τα οποία μετά την εγκατάσταση ή συναρμολόγηση θεωρούνται ακίνητη περιουσία (π.χ. υπηρεσίες σχετικές με φωτοβολταϊκά πάρκα). Οι υπηρεσίες αυτές φορολογούνται στην Ελλάδα, εφόσον αφορούν ακίνητο που βρίσκεται στο εσωτερικό της χώρας και εκτός Ελλάδας, εφόσον αφορούν ακίνητο που δε βρίσκεται στο εσωτερικό της χώρας και ανεξάρτητα από τον τόπο εγκατάστασης του παρέχοντος ή του λήπτη. Για την εφαρμογή του κριτηρίου αυτού, απαιτείται η άμεση σύνδεση της υπηρεσίας με συγκεκριμένο ακίνητο που αφορά η παροχή της υπηρεσίας. Στην περίπτωση δε που δεν υπάρχει άμεση σύνδεση της υπηρεσίας με συγκεκριμένο ακίνητο, ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 2α και 2β. Η απάντηση για τους σκοπούς του ΦΠΑ βρίσκεται στο σκιασμένο με κόκκινο τμήμα της παραπάνω ανάλυσης. Ελπίζω να βοήθησα ...
    1 point
  3. Για τις παρεχόμενες υπηρεσίες διαφήμισης και προβολής προς αλλοδαπή εταιρεία από Έλληνα υποκείμενο στον ΦΠΑ, τόπος παροχής θεωρείται η χώρα εγκατάστασης του λήπτη της υπηρεσίας. Ο γενικός αυτός κανόνας ισχύει ακόμα και στην περίπτωση που η παροχή της υπηρεσίας γίνεται μέσω τρίτων (προμηθευτών) οι οποίοι συναλλάσσονται με την ελληνική επιχείρηση. Συνεπώς, στο τιμολόγιο της ελληνικής ΑΕ προς την ξένη επιχείρηση δεν θα υπολογισθεί ΦΠΑ με συντελεστή 24%, αλλά θα αναγραφεί η φράση: «ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΠΑ ΤΟΠΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΑΡ. 2, ΑΡΘΡΟ 14, Ν. 2859/2000 Είναι από εδώ: http://epixeirisi.gr/ΒΗΜΑ-ΛΟΓΙΣΤΩΝ/22342/Τιμολόγηση-παροχής-υπηρεσίας-σε-αλλοδαπή-εταιρεία-τρίτης-χώρας
    1 point
  4. ΑΣΦΑΛΩΣ και περιλαμβανονται τα κινητά φορτία Q, δεν χωρεί .....διαλογισμο αυτό...!!!! Όσο για το 1.35G+1.50Q που ρωτάς, αυτό αποτελεί ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΦΟΡΤΙΣΗΣ και όχι ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΑ ΦΟΡΤΙΑ που αναφερει το αρθρο και που είναι πάντα το G+Q. Για το τελευταίο περί κατ2 + 25μ2 σωστά αναρωτιεσαι, εγώ παντως έχω τοποθετηθεί....
    1 point
  5. Ο 4495 έχει πιο αυστηρό πλαίσιο για τις μελέτες επάρκειας, ζητώντάς τις πολλές φορές και σε κατοικίες (που δεν απαιτούσε ο 4178). Οπότε, ναι μεν μπορεί να μην υπάρχει σαφής οδηγία, αλλά το πνεύμα είναι ότι σε τέτοιες ακραίες αναντιστοιχίες σχεδίων - κατασκευής, δεν θα είσαι 100% καλυμμένος.
    1 point
  6. η Υ.Α του 2014 ΦΕΚ 57β/2014 αναφέρει ότι μπορείς ή να καλέσεις 2 φορές Ε.Δ ή 1 φορά μετά την ολοκλήρωση α) της κατασκευής προς την όμορη και β) του κατασκευαστικού σταδίου που σου προανέφερα για την υπόλοιπη οικοδομή
    1 point
  7. Δεν είναι απαραίτητος ο σεισμός. Και με το ι.β. (ίδιο βάρος) μπορεί να γίνει το κακό, ειδικά αν έχει φάει όλο το "ψαχνό" του τοίχου
    1 point
  8. Έγκλημα και ένας λόγος παραπάνω που ο μισός τοίχος είναι YTONG και όχι τούβλο που είναι ακόμα πιο ευαίσθητο και κανονικά δεν σκάβεται ούτε καν με κομπρεσέρ αλλά με ειδικό πριόνι..
    1 point
  9. ξαναδες τους νομους...γινεται υπο προυποθεσεις. σωστα [και, ας συνενωθει αυτο με το ιδιο σημερινο άλλο τού ιδίου.......πιγκ-πογκ εγινε το θεμα αυτο...]
    1 point
  10. αποκλείεται να συμπεριλαμβάνεται καθώς το μόνο που κάνεις είναι ο έλεγχος της θέσης και του περιγράμματος του
    1 point
  11. Για προυφιστάμενα του 2011 με τους αυθαιρετονόμους γίνεται κάθετη εκτός σχεδίου υπό προυποθέσεις.
    1 point
  12. Απάντησα στο άλλο θέμα σου, πριν να δω αυτό. Δυνατόν ....είναι (μέχρι να γίνει ένας σεισμός), και γιαυτό είναι και τελείως λάθος !
    1 point
  13. 1. όχι, πάει με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο ανέγερσης και όχι με όποιες μας συμφέρει. 2. θα πρεπει να δηλωθεί η πραγματική της χρήση. 3. ναι, υπαρχει παραβαση. Στην ουσία, αυθαίρετη είναι οποια κατασκευή (ή χρήση) δεν εχει αδειοδοτηθεί. Αρα οτι δεν υπάρχει στην αδεια ειναι αυθαίρετο. Ακόμα και η μετατόπιση των κουφωματων, οι διαστάσεις τους, η μη εφαρμογή του κτιριοδομικού κανονισμού, οι πλακοστρώσεις, η υπερυψωμένη μαντρα κλπ κλπ... Το θεμα των αυθαιρετων ειναι μεγάλο κ θα πρέπει να βρεις μηχανικό να στα υπολογίσει. Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να βγάλεις το σωστό πρόστιμο κ αδικα ταλαιπωρείσαι. Οι κατασκευές ειναι προ του 28/7/2011; ή οχι; Αποδεδειγμένα με αεροφωτό ή δημόσια εγγραφα, και οχι με ορκο...
    1 point
  14. Κάτι τέτοιο μήπως? (Menu Express -> Text->Arc-aligned text)
    1 point
  15. Ανατρέχωντας στις προηγούμενες σελίδες του thread είδα ότι πολλοί συνάδελφοι προτείνουν τον συνδυασμό G+Q πριν και μετά την αυθαιρεσία. Προκύπτει από πουθενά αυτό; Γιατί όχι σκέτο G ή 1.35G+1.50Q; Επίσης, υπάρχει κάποια νεώτερη ετυμηγορία για το αν το εμβαδόν των χώρων που απαλλάσονται από ΜΣΕ (κατηγορία 1, 2 και 3, υπόγεια κτλ.) αφαιρούνται από τον έλεγχο των 25μ2 ή όχι; Κτήριο με συνολικές αυθαιρεσίες κατηγορίας 2 ίσες με 30μ2 και κατηγορίας 4 ίσες με 17μ2: 1)Θα εξαιρεθεί από απαίτηση ΜΣΕ γιατί τα 30μ2 απαλλάσσονται γιατί είναι κατηγορία 2 και τα 17 είναι < 25μ2 ή 2)Δε θα εξαιρεθεί από απαίτηση ΜΣΕ γιατί το άρθρο λέει και το σύνολο εν προκειμένω είναι 47μ2>25μ2 Οι γνώμες που έχουν δωθεί στο παρελθόν υποστηρίζουν πειστικά και τις δυο απόψεις, ήθελα να μάθω αν είχαμε κάποια νεώτερη αποσαφήνιση.
    1 point
  16. venezia Για να είμαι σίγουρος στον Chrome ανοίγω New Incognito Window (Ctrl+Shift+N) το οποίο δεν "συμβουλεύεται" το ιστορικό και δουλεύει πάντα και χωρίς να διαγράφω το ιστορικό!
    1 point
  17. παρ. 6 άρθρου 50 Ν 4495 όπως συμπληρώθηκε με την με την παρ.2 Αρθ-12 του Ν-4612/19 ΦΕΚ-77/Α/23-5-19. "6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93) είτε σύμφωνα με τον Ν-4030/11 (ΦΕΚ-249/Α/11) κατά το χρονικό διάστημα από 1-3-2012 έως 31-12-2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31-12-2021". Για την άδεια του 2008 έχουμε την παρ 5 και ημερομηνία λήξης την 31/12/2020. 5. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών και τυχόν αναθεωρήσεών τους, οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1-3-11, καθώς και άδειες που εκδόθηκαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία και έως την 1-3-12 σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93), παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως τις 31-12-20".(τροποποίηση σύμφωνα με την παρ.3 Αρθ-30 του Ν-4513/18 ΦΕΚ-9/Α/23-1-18)
    1 point
  18. Αφού πρόκειται για βεβαίωση δεν πρέπει να συμπληρώσεις τίποτα στα φύλλα καταγραφής αν θες μπορείς νατο αναφέρεις στη τεχνικη εκθεση.Αυτο που σου ζητάει είναι όταν δηλώνεις αυθαίρετο και χρειάζεται έγκριση επιτροπής.
    1 point
  19. Συμφωνώ με το συνάδελφο ΙΑΣΟΝΑ. Δεν είναι κάτι νέο αυτό που ρωτάς και απορώ πως δεν το γνωρίζεις έχοντας περάσει 3 νόμοι αυθαιρέτων τα τελευταία 8 χρόνια. Δεν υπολογίζεται το πρόστιμο όπως θα υπολόγιζες χώρους στο ΣΔ αν είχες να εκδώσεις μια οικοδομική άδεια. Με βάση τα εγκεκριμένα σχέδια έχεις 50 τμ παραπάνω υπόγειο ως αυθαίρετη κατασκευή. Αυτη η επιφάνεια λογίζεται ως ΥΔ με μειωτικό (είτε 0,50 είτε 0,30). Το ίδιο θα υπολόγιζες και αν είχες 50 τμ αλλαγής χρήσης από νόμιμο υπόγειο σε κατοικία. Πρέπει να το δεις ως ένα δώρο του νομοθέτη στους αυθαιρετούχους χώρων σε υπόγειες στάθμες (πρόσεξε τη διατύπωση. Ουδεμία σύνδεση κάνει και πότε δεν έκανε κανένας νόμος, του υπογείου με βάση τον ορισμό του κατά ΓΟΚ) 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50.
    1 point
  20. δεν υπαρχει καμμια "πρωτη φαση" Εχει δυο ανεξαρτητα γηπεδα. Παει στον συμβ/φο και συντασεται το συμβολαιο για τα 30 στρ. με επικληση χρησικτησιας. Και το αλλο το εχει απο τιτλο μεταγεγραμμενο. Συννεννοήσου με τον συμβ/φο
    1 point
  21. Οι 'υπόγειες στάθμες" αποτελούν διαχρονικά, τα τελευταία χρόνια ίσως την πιο "δημιουργική ασάφεια" των δυο τελευταίων νόμων αυθαιρέτων. Αν ο νομοθέτης ήθελε να εξαρτήσει την έκπτωση του προστίμου με τον απόλυτο ορισμό του υπογείου κατά ΓΟΚ 85/00 είχε κάθε ευκαιρία να το κάνει, στον αρχικό ν. 4178, στην τροποποίησή του καθώς και στο ν. 4495. Για παράδειγμα εξάρτησε κατά απόλυτο τρόπο τον μειωτικο σε σοφίτες σύμφωνα με τον ορισμό τους κατά ΝΟΚ (αφού δεν υπήρχε προφανώς ορισμός κατά ΓΟΚ). Δεν έκανε όμως την ίδια εξάρτηση ούτε με το πατάρι ενώ θα μπορούσε. ¨Οπως διαπιστώσατε πουθενά δεν αναφέρεται ο ορισμός υπογείου κατά ΓΟΚ. Αντιθέτως αναφέρεται το αφηρημένο "υπόγειες στάθμες" αφήνοντας κατά τη γνώμη μου ένα κρυφό "δώρο" στη διακριτική ευχέρεια του μηχανικού να το δεχτεί. Τόσο η εγκύκλιος όσο και μια άποψη του άλλοτε help desk που διαφοροποιήθηκαν από το λεκτικό του νόμου ερμηνεύοντάς τον με πλήρη διαστρέβλωση δεν ήταν ποτέ υποχρεωτική η εφαρμογή τους και για καμία εγκύκλιο, η οποία "παράαγει" νόμο μη έχοντας τέτοια δικαιοδοσία, δεν είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της.
    1 point
  22. Αν τηρήθηκε η στάθμη του κτιρίου και έχεις απλώς ξεμπάζωμα της μιας πλευράς τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις μειωτικό + αναλυτικό για το ξεμπάζωμα. Αν το κτίριο θεμελιώθηκε ψηλότερα και δεν έχεις πλέον υπόγειο αλλά ισόγειο πρέπει να υπολογίσεις υπέρβαση δόμησης χωρίς μειωτικό + υπέρβαση ύψους
    1 point
  23. δες αυτο ΕΓΚ 525//1997: Αποδοχή γνωμοδότ.σχετ.με εφαρμογ.άρθρ.25 Ν.1337/83 (180144) Αρθρο 0 Εγκύκλιος ΥΠΕΧΩΔΕ, ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ο.Κ.Κ., ΤΜΗΜΑ Βύ, αριθ. πρωτ. 52502/13-6-1997, Θέμα : Αποδοχή της με αρ. 752/97 γνωμοδότησης Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου μας σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 25 του Ν. 1337/83, όπως ίσχυε πριν από τον Ν. 2052/92. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣ: Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Δ.Ο.Κ.Κ. Τμήμα Β` Σχετ.: α) 31223/95/14.3.95 έγγραφό σας β) 21/2798/1.9.95 Δ/νση Πολεοδομίας Πιερίας γ) 21/3031/7.9.95 Δ/νση Πολεοδομίας Πιερίας Απαντώντας στο (α) σχετικό σας γνωρίζουμε τα εξής : Κατά τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 29 του ΓΟΚ/85, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα και τα μέχρι τη δημοσίευση του εν λόγω ΓΟΚ, παραχωρηθέντα από το κράτος οικόπεδα, όπως αυτά έχουν απομείνει μετά τη ρύθμιση, εφόσον έχουν είτε τα ελάχιστα όρια αρτιότητας που προβλέπονται κατά τον κανόνα, ή κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις που ισχύουν για την περιοχή, είτε εκείνα που προβλέπονται από το άρθρο 25 του Ν. 1337/83. και τα ΠΜ
    1 point
  24. Συνάδελφοι μια επιβεβαίωση για την ερμηνεία του ποσοστού 10% δόμησης Το άρθρο αναφέρει τα παρακάτω : '' Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων που βρίσκονται μέσα στον όγκο του διατηρητέου κτιρίου ή προσθήκες καθ’ ύψος ή κατ’ επέκταση σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το 10% της συνολικής δόμησης αυτού, ........'' Συγκρίνουμε το 10% με τον υπάρχοντα συντελεστή του υφιστάμενου κτηρίου και όχι τον επιτρεπόμενο του οικοπέδου . Σωστά ? Το ρωτάω γιατί η δόμηση του διατηρητέο υπερβαίνει τον επιτρεπόμενο Σ.Δ. του οικοπέδου
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Ψηφιακός Χάρτης Κτηματολογίου: Online το ψηφιακό κτηματολόγιο σε έναν χάρτη
      Στον αέρα βρίσκεται από χθες o Ψηφιακός Χάρτης του Κτηματολογίου, μέσω του οποίου οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να παρακολουθούν την πλήρη εξέλιξη της κατάστασης των δικαιωμάτων επί της περιουσίας τους.

      Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ψηφιακό εργαλείο που καταγράφει μεταξύ άλλων το εάν υπάρχουν εκκρεμότητες σε ένα γεωτεμάχιο και ποιες είναι αυτές. Παράλληλα, δείχνει σε ποιες περιοχές το Κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί, πού βρίσκεται σε εξέλιξη η ανάρτηση, πού η προανάρτηση, αλλά και σε ποιες περιοχές «τρέχει» ακόμη η συλλογή δηλώσεων.

      Αναλυτικότερα, μέσω του Ψηφιακού Χάρτη θα εμφανίζονται τα όρια των ιδιοκτησιών και ο «αριθμός ταυτότητας» της κάθε ιδιοκτησίας, δηλαδή ο δωδεκαψήφιος αριθμός του (ΚΑΕΚ). Εάν ο πολίτης κάνει κλικ επάνω στην ιδιοκτησία, θα βλέπει κάποια βασικά στοιχεία γι’ αυτήν όπως την έκτασή της, την περίμετρο, ποια είναι η κύρια χρήση που έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο (π.χ. αγροτική), σε τι ποσοστό κ.τ.λ.

      Ο Χάρτης δίνει ακόμα τη δυνατότητα αναζήτησης με βάση την ταχυδρομική διεύθυνση ή τον δήμο, αλλά και την επιλογή αποθήκευσης και εκτύπωσης του ενδιαφερόμενου τμήματος.


      • 0 απαντήσεις
    • Οι νέοι κανόνες για την χρήση αιγιαλού και παραλίας από καφέ, καντίνες, ξενοδοχεία και beach bar
      Πρόσφατα ψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο για τους όρους αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας σε παραθαλάσσιες περιοχές, που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με διαφάνεια, την προστασία του περιβάλλοντος, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, τον σεβασμό και την ασφάλεια των λουόμενων, την ένταση των ελέγχων και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων στους παραβάτες.

      Στόχος του νέου νόμου είναι να μπει φραγμός στην αναρχία που επικρατεί κατά τους θερινούς μήνες στις περισσότερες παραλίες, όπου συναντάται η πρακτική των παράνομων καταλήψεων του αιγιαλού και της παραλίας από τους επιχειρηματίες με την ανοχή πολλές φορές των δήμων που τις παραχωρούν, αλλά και την έλλειψη ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές. Το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις τον τελευταίο χρόνο, με τις αντιδράσεις πολιτών σε πολλά νησιά και παραλίες της χώρας, γνωστό ως «κίνημα της πετσέτας». Για αυτό το λόγο θα πρέπει οι πολίτες να γνωρίζουν τις νέες διατάξεις που ισχύουν για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε ιδιώτες.
      • 0 απαντήσεις
    • Οδηγός της ΠΟΜΙΔΑ για τις νομικές και τεχνικές διαδικασίες εγκατάστασής φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε υπάρχοντα και νέα κτίρια
      H επέκταση της χρήσης ιδιωτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων συναρτάται με την πρακτική δυνατότητα φόρτισής τους εντός των κάθε είδους κτιρίων, και ιδιαίτερα εντός των ιδιόχρηστων ή κοινόχρηστων χώρων των πολυκατοικιών της χώρας, κάτι που δεν είναι απαλλαγμένο από διαφορετικές απόψεις και συγκρουόμενα συμφέροντα των ενοίκων τους.

      Με αφορμή την από 7.3.2024 ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ περί υποχρεωτικής δήλωσης όλων των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών και διαχειριστών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, η ΠΟΜΙΔΑ παραθέτει τους κανόνες που περιλαμβάνονται στα άρθρα 21,22,24 και 26 του Ν.4710/2020 (ΦΕΚ 4710Α/2020) και διέπουν τις διαδικασίες εγκατάστασης, λειτουργείας αλλά και δήλωσης φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στα υφιστάμενα και νέα κτίρια της χώρας.  

      A. Ποια είναι η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών στα υπάρχοντα κτίρια

      1. Σε υφιστάμενα κτίρια, τα οποία είχαν υποχρέωση πρόβλεψης θέσεων στάθμευσης, δύναται να εγκαθίσταται νέα υποδομή καλωδίωσης σε κοινόχρηστους ή και κοινόκτητους χώρους, για την τοποθέτηση ξεχωριστής κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Σε περιπτώσεις κτιρίων με πολλαπλές ιδιοκτησίες, για την ανωτέρω εγκατάσταση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών [τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000)]. Η λειτουργία και ο τρόπος χρήσης του συνόλου της εγκατάστασης συμπεριλαμβάνονται σε τεχνική έκθεση ηλεκτρολόγου ή ηλεκτρολόγου μηχανικού, η οποία προσαρτάται στον κανονισμό του κτιρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Ολόκληρο το πρόγραμμα για τη διαχείριση των Δασών- AntiNero για τον προληπτικό καθαρισμό τους
      Τη μεταρρύθμιση για τη διαχείριση των δημόσιων δασών ανέλυσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνέντευξη Τύπου, γνωστοποιώντας παράλληλα τα δάση, τα οποία αφορούν οι πρώτες διαχειριστικές μελέτες που ανατίθενται. Ακόμη, παρουσίασε την πορεία υλοποίησης του προγράμματος προληπτικών καθαρισμών δασών (AntiNero), το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε πληθώρα περιοχών της χώρας.

      Η συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δασών, κ. Ευστάθιου Σταθόπουλου και του Γενικού Διευθυντή Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος, κ. Ευάγγελου Γκουντούφα.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκύκλιος σχετικά με τον προσδιορισμό κοινόχρηστης οδού στο πλαίσιο μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων
      Εκδόθηκε η με Α. Π.: ΥΠΕΝ/∆ΠΟΛΣ/20894/465 26/02/2024 Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τον προσδιορισμό κοινόχρηστης οδού στο πλαίσιο μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016)

      ΣΧΕΤ. : 1. Η περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 (όπως ισχύει)
      2. Η υπ. αρ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/6015/136/20-1-2022 Υπουργική Απόφαση (Β΄510) «Τεχνικές
      Προδιαγραφές μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΠΣ)

      Με την παρούσα δίνονται οδηγίες για την εφαρμογή της περ. γ, της παρ. 1, του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 (όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 234 του ν. 5037/2023) στην περίπτωση που με το Ε.Π.Σ. προσδιορίζεται κοινόχρηστη οδός, με την οποία επιτυγχάνεται η οργανική
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.