Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      25.846


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.193


  3. genesis

    genesis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      334


  4. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.706


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Tο δικαστήριο έκρινε οτι η χρήση αυτή της ιδιοκτησίας προσβάλει τον κανονισμό σύστασης της πολυκατοικίας, την πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας και τον κανονισμό σχέσεων συνιδιοκτητών, που ορίζει ότι: «1. Για κάθε αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς τη σωστή και νόμιμη χρήση των οριζοντίων ιδιοκτησιών διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η χρήση των διαμερισμάτων ως χορευτικά κέντρα, σχολεία, ξενοδοχεία, ωδεία, χοροδιδασκαλεία ή σχολές ρυθμικής και γενικά κάθε χρήση επικίνδυνη για την ασφάλεια της οικοδομής και που ενοχλεί τους ενοίκους αυτής, προκαλεί υπερβολικό θόρυβο ή δυσοσμίες ή είναι αντίθετη στους νόμους, τις αστυνομικές διατάξεις και χρηστά ήθη ή διαταράσσει την ησυχία και την ασφάλεια των ενοίκων της οικοδομής, ή που προσβάλλει την οικογενειακή, ηθική και την κοινωνική τάξη και ευπρέπεια..». https://www.b2green.gr/el/post/75610/dikastiki-apofasi-vomva-sto-airbnb-dimiourgei-dedikasmeno-gia-mazikes-agoges
    3 points
  2. @ancientmariner Συναδελφε καλημερα. Δεν θελω να σε απογοητευσω, αλλα ειναι fake.
    2 points
  3. σημαντικη τροποποιηση στο αρθρο 6 του Δ 270/85 αρθρο 155 νεου νομου «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύνανται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4067/2012. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και κάθε άλλου συναρμόδιου Υπουργού δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας, καθώς και περιπτώσεις τυχόν εξαιρέσεων όταν αυτές επιβάλλονται από εγκρίσεις άλλων φορέων ή υπηρεσιών σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις.»"
    1 point
  4. συμφωνω με τον παυλο μαλλον στο 81 παρ. 2 θα πας το ιειε αναφερεται σε εξαιρεσεις απο το 89 παρ.2/α.β και γ.
    1 point
  5. Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μνεία στην τεχνική έκθεση για να μπορεί να γίνει αντιπαραβολή των νόμιμων και τακτοποιημένων τμημάτων, οπότε η επιφάνεια που λείπει να τεκμηριώνεται ότι για παράδειγμα έγινε εκ κατασκευής και κατ αναλογία με την περίπτωση της εγκ. 3 (παράρτημα) Ν. 4178 δεν αποτελεί αυθαιρεσία αφού με την μη υλοποίηση του τμήματος αυτού δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις.
    1 point
  6. φυσικα μπορουν να συμφωνησουν ό,τι θελουν. Τις δε διαταξεις του κανονισμου δεν μπορει να τις παραβει κανενας. Στην ανω κρινομενη υποθεση ο κανονισμος ηταν αρκετα "αυστηρος" ως προς τις χρησεις. «1. Για κάθε αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς τη σωστή και νόμιμη χρήση των οριζοντίων ιδιοκτησιών διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η χρήση των διαμερισμάτων ως χορευτικά κέντρα, σχολεία, ξενοδοχεία, ωδεία, χοροδιδασκαλεία ή σχολές ρυθμικής και γενικά κάθε χρήση επικίνδυνη για την ασφάλεια της οικοδομής και που ενοχλεί τους ενοίκους αυτής, προκαλεί υπερβολικό θόρυβο ή δυσοσμίες ή είναι αντίθετη στους νόμους, τις αστυνομικές διατάξεις και χρηστά ήθη ή διαταράσσει την ησυχία και την ασφάλεια των ενοίκων της οικοδομής, ή που προσβάλλει την οικογενειακή, ηθική και την κοινωνική τάξη και ευπρέπεια..» [αυτο το τελευταιο -που αποτελει πραγματικο περιστατικο- δυσκολα μπορει να το ξεπερασουν οι ιδιοκτητες των ενοικιαζομενων ενοικιαστες, σε περιπτωσεις αγωγων...
    1 point
  7. Όχι επί του συγκεκριμένου ερωτήματος του θέματος, αλλά επί ουσιαστικότερου και πρωτεύοντος θέματος..... Πριν κάνεις οτιδήποτε, συμφώνησε μια "παχυλότατη" αμοιβή με τον αγαπητό ιδιοκτήτη! Όχι, αυτή για δήλωση αυθαιρέτου, αλλά "την άλλη" τη σοβαρότερη.... Στη συνέχεια, ζήτα και πάρε ένα ικανοποιητικό ποσοστό αυτής ως προκαταβολή! Αν γίνουν αυτά, τότε όλα καλά, όλα ανθηρά, προχωράς κι αντιμετωπίζεις ορθά το θέμα (όπως θα σε συμβουλεύσουν οι αρμόδιοι). Αν τσινίσει ο ιδιοκτήτης, που είναι και το πιθανότερο σενάριο, τότε "στρίβειν δια του αρραβώνος"!!! P.S. Δεν αξίζει τον κόπο να βγάλεις εσύ το "φίδι από την τρύπα"....
    1 point
  8. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Συνάδελφοι καλησπέρα. Επισυνάπτω λινκ σελίδας με δωρεάν βιβλία για κατέβασμα μεταξύ των οποίων υπάρχουν και βιβλία μηχανικών. https://www.openbook.gr/
    1 point
  9. η ΠΟΜΙΔΑ απαντησε με το παρακατω κειμενο... [δινει και μερικά νομικα επιχειρηματα για τους μελλοντικους εναγομενους....] https://www.b2green.gr/el/post/75634/pomida-i-apofasi-gia-to-airbnb-apagoreyei-mono-tin-epangelmatiki-chrisi-tou-akinitou Σιγουρα, υπαρχουν νομικες εννοιες και προβληματισμοί που πρεπει να ερμηνευθουν και αναλυθουν σε ανωτερα δικαστηρια. Και, προφανως, αυτη ειναι μια μεμονωμενη περιπτωση με κανονισμο και σαφεις απαγορευσεις... Εχει δρομο μπροστα του αυτο το θεμα.
    1 point
  10. 1. Ειναι αυθαιρετη κατασκευη σε κοινοχρηστο. Την τακτοποιουν οσοι κανουν "χρηση". Φυσικα δεν εχουν δικαιωμα να αναζητησουν "εξοδα" απο τους αρνούμενους... Οι υπολοιποι εχουν δικαιωμα να ζητησουν την κατεδαφιση, αν φυσαει συνεχεια "αναποδος" αερας και ενοχλούνται.... 2. Η διαδικασια οριζεται μεν στο 127 και πραγματι οφειλε ο ιδιοκτητης να ενημερωσει για τις οδευσεις απο πριν. Αλλά, μετα την τοποθετηση, θα κριθει δικαστικως εάν αυτη ηταν η πιο καταλληλη οδευση και αν και κατα πόσο ειναι "επιβλαβης"για την οικοδομη εν γενει και οχι, παντως, με το επιχειρημα "περναει εξω απο τον τοιχο του σαλονιού μου...να φυγει...να παει αλλού"...
    1 point
  11. Είναι το ίδιο ερώτημα με αυτό του @MHD λίγο πιο πάνω, όπου δεν έχει απαντήσει κανείς ως τώρα.
    1 point
  12. - ειναι το 98 παρ. 4 που αφορα σε κτισματα με συσταση ειτε εντος ειτε εκτος ή σε εντος αλλά χωρις συσταση, ως προς τον δικαιούμενο να κανει τακτοποιηση. - και το 98/9 [νεο] που αφορα αυθαιρετες επεκτασεις σε κοινοχρηστα απο μία ΟΙ, σε κτισματα με συσταση, όπου δεν ερωταται πλεον το 51% της ολης οικοδομης...αυτο καταργηθηκε Επίσης , μπορει, με βαση το 98 παρ. 9, ο καθε ιδιοκτητης της ΟΙ, να τακτοποιησει μονος του Και, εαν εχει και αλλους συγκυριους στην ΟΙ, παλι μπορει μονος του με βαση και το 98/4]. Αναλογα τι έχεις, κανεις το ερωτημα σου.
    1 point
  13. Επιμένω στην τεχνική λογική του μηχανικού. Αν είναι να θέλουν οριοθέτηση σε κάτι που νόμος ρητά ορίζει το αντίθετο, θα πρέπει να απαντήσουν εγγράφως. Δεν θα αφήνουμε τον κάθε υπάλληλο που θέλει να "πετάξει" το φάκελο παραπέρα για να μην ασχοληθεί χωρίς να μπαίνει σε διαδικασία να διαβάσει τι λέει ο νόμος. Αυτό που δικαιούνται να ζητήσουν (και συνήθως το κάνουν) είναι το απαντητικό από την Περιφέρεια (αν και υπάρχει έγγραφο της Περιφέρειας Κρήτης για το θέμα αυτό που αναφέρει ότι ο μηχανικός με δική του δήλωση στο τοπογραφικό έχει κρίνει αν η λεκάνη απορροής είναι μικρότερη του 1 τ. χλμ και κατά συνέπεια το ρέμα θεωρείται μικρό) ότι το ρέμα τελικώς εξαιρείται από την διαδικασία οριοθέτησης ως μικρό υδατόρεμα, μετά την υποβολής της σχετικής μελέτης εξαίρεσης από εμάς. Από κει κε πέρα δεν διαφωνώ στο ότι σε πολλές περιπτώσεις η ερμηνεία διαφέρει ανά ΥΔΟΜ.
    1 point
  14. Φυσικά και έγινε απολύτως κατανοητό ΙΑΣΟΝΑ ότι ήταν ψεύτικα τα στοιχεία. Απλά αποκλείσαμε (όπως έγραψα και στο σχόλιο της διόρθωσης) την πιθανότητα ταύτισης με υπαρκτά ονόματα.
    1 point
  15. Την περιμέναμε μια τέτοια απόφαση. Μπορεί (και πράγματι έτσι είναι) να υπάρχει μεγάλος τζίρος από βραχυχρόνιες μισθώσεις, αλλά δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες πολυκατοικιών που αντιδρούν (πολλές φορές δικαίως) λόγω φασαρίας που γίνεται από πολλούς επισκέπτες που εναλλάσσονται , καταλήψεις των parking στην πυλωτή, υπερβολική χρήση του ανελκυστήρα (άρα περαιτέρω έξοδα αναλογικά προς όλους τους συνιδιοκτήτες), κλπ.
    1 point
  16. όπως κρινει ο καθε ενας πραττει... Απλα, εχουμε δυο διαφορετικες εφαρμογες για την ίδια διαταξη νομου. Απο τον Νοεμβριο του 2018 μεχρι τον Μαιο του 2019 που εβγαλαν την εγκ.2, ολοι πηγαιναμε με το νομο. Απο την εκδοση της εγκ.2 πηγαινουμε με την εγκ. 2 Εγω θα συνεχιζα με τον νομο. Το πολυ πολυ, να με καλεσουν "αργοτερα" για ελεγχο και εκει να προτεινω ωραιες και σαφεις ενστασεις/αντιρήσεις... σχετικα με τον τροπο υπολογισμου του προστιμου με πιθανοτητες επιτυχιας....ή τελικα να υποχρεωθω να πληρωσω "εντος μηνος". Αρα, γιατι να παω απο σημερα? Τα εξηγεις και στον πελατη κι ας αποφασισει αυτος.
    1 point
  17. Το κτηματολόγιο έδωσε τη λύση να δηλώνεται το δικαίωμα της έκτακτης χρησικτησίας με τουλάχιστον 2 δικαιολογητικά που να αποδεικνύουν την 20-ετή νομή και κατοχή. Το ένα είναι η ένορκη βεβαίωση ενώπιον συμβολαιογράφου. Το άλλο μπορεί να είναι ένα από αυτά που έχει δώσει το Κτηματολόγιο σε πολλά ενημερωτικά του έγγραφα (μπορείς να τα διαβάσεις στο ίντερνετ κάνοντας αναζήτηση). Απαιτούνται τουλάχιστον 2 στοιχεία ή και όσα περισσότερα, τόσο καλύτερα για την κατοχύρωση του δικαιώματος. Το φόρουμ δεν μπορεί να σου λύσει τα οικογενειακά ζητήματα εμπράγματων δικαιωμάτων παρά να δώσει μερικές γενικές οδηγίες. Έχουν τοποθετηθεί οι συνάδελφοι και ιδιαιτέρως ο Δημήτρης πολλές φορές. Αναθέτεις τις υποθέσεις σου σε μηχανικό (πολιτικό ή τοπογράφο) που ασχολείται με τοπογραφικά και κτηματολόγιο και παράλληλα σε συμβολαιογράφο για να ολοκληρώσεις τις δηλώσεις σου. Θερμή παράκληση: Μην γεμίζεις το φόρουμ με ποστ αναμοχλεύοντας τα ίδια.
    1 point
  18. να ακολουθεις το νομο μπηκοουζ, μεχρι σημερα με τον νομο πηγαινες Αν πας με την εγκυκλιο θα πρεπει να ακυρωσεις ολες τις προηγουμενες παρόμοιες υπαγωγες που εχεις κανει... Αν θελουν/νομιζουν/θεωρουν οτι κατι ξεχασαν στο νομο, τον εχουν διορθωσει 9 φορες και ετοιμαζουν και 10η τροποποιηση. Ας τροποποιουσαν τις διαταξεις...αλλά δεν το κανουν γιατι και θα φανει η "γκαφα" και εχουν και θεμα "αναδρομικοτητας" τι θα κανουν με οσους ηταν νομιμοι......
    1 point
  19. Σαφώς όχι. Αυτό εξηγώ στο κείμενο που παρέθεσα. Η καμπύλη που βλέπεις με την τάση να διατηρείται ψηλά προκύπτει ακριβώς λόγω του MPPT controller που μεταβάλλει συνεχώς την αντίσταση εισόδου του ρυθμιστή ή του inverter. Η αντίστοιχη καμπύλη ισχύος (η οποία μας ενδιαφέρει κυρίως) είναι πολύ χαμηλά λίγο πριν την δύση του ήλιου. Για να πλησιάσεις αυτήν την απόδοση με τις αντιστάσεις θα πρέπει να βρεις τρόπο να μεταβάλλεται συνεχώς (ή έστω σε βήματα) η αντίσταση προσαρμοζόμενη στην αντίσταση εξόδου της φωτοβολταϊκής συστοιχίας. Π.χ. με 3 ή 4 αντιστάσεις και ένα σύστημα διακοπτών ελεγχόμενο από έναν MPPT ελεγκτή θα έπρεπε να συνδέεις και να αποσυνδέεις αντιστάσεις για να έχεις ένα σχετικά αποδεκτό αποτέλεσμα και να μην χάνεις υπερβολικά ποσοστά ενέργειας. Η παραγωγή από ηλιοθερμικούς συλλέκτες δεν είναι μηδενική. Σε συνθήκες χαμηλής έντασης της ηλιακής ακτινοβολίας είναι χαμηλή ή/και αμελητέα, σε κάθε περίπτωση όμως είναι υψηλότερη από αυτήν ενός Φ/Β με ίδια επιφάνεια και στις ίδιες συνθήκες ακτινοβολίας. Έχεις δίκιο ότι η χαμηλή τιμή των Φ/Β έχεις αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε τις σχεδιάζουμε εφαρμογές με Φ/Β. Και η απόδοσή τους βελτιώνεται συνεχώς αλλά αργά. Υπολείπεται όμως σημαντικά από την απόδοση ενός ηλιοθερμικού συλλέκτη. Θα ήθελες τουλάχιστον 2πλάσιο εμβαδον επιφάνειας σε Φ/Β για να έχεις την ίδια ισχύ με αυτή των ηλιοθερμικών συλλεκτών. Υπό πολύ ιδιαίτερες συνθήκες ίσως θα είχε νόημα η χρήση Φ/Β για παραγωγή ΖΝΧ (π.χ. αδυναμία εγκατάστασης σωληνώσεων σε υπάρχουσα εγκατάσταση) αλλά η απόδοση θα ήταν σημαντικά χαμηλότερη για όλους αυτούς τους λόγους.
    1 point
  20. Το συμφέρον του κάθε Δήμου (και του δημοσίου γενικά), είναι η τήρηση της νομοθεσίας. Υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Αν είσαι 100% καλυμμένος, να καταθέσεις εσύ και οι πελάτες σου αγωγές κατά του Δήμου. Ίσως έτσι συμμαζευτούν
    1 point
  21. η ΚΑΤ1 απαιτεί αποτυπωση της ιδιοκτησίας, αρθ96α,
    1 point
  22. Οι αντιστάσεις δεν ταιριάζουν με Φ/Β γιατί οι πρώτες έχουν γραμμική συμπεριφορά και τα Φ/Β μη γραμμική συμπεριφορά. Οι κλασικοί επιλεκτικοί συλλέκτες έχουν πολύ υψηλότερη απόδοση για την ίδια επιφάνεια και ένταση ηλιακής ακτινοβολίας. Παρόμοιο θέμα έχει συζητηθεί και παλαιότερα. Αν γνωρίζεις ποιος νόμος απαγορεύει την χρήση / εγκατάσταση αυτόνομου Φ/Β συστήματος με σκοπό την ιδιοκατανάλωση και ενώ υπάρχει παροχή ΔΕΗ, σε παρακαλώ ανάφερε τον.
    1 point
  23. 1.250 για Κολωνιάρη, 900 για τις άλλες.
    1 point
  24. Δυο μη άρτια οικόπεδα συνενωμένα δεν μπορούν να πληρούν την κατά παρέκκλιση αρτιότητα, παρά μόνο την κατά κανόνα. Αν δεν την πληρούν δεν μπορεί να γίνει η συνένωση αφού δημιουργείται μη άρτιο οικόπεδο. Οπότε πάμε στο άρθρο 25 για την οικοδομησιμότητά του. Η εφαρμογή του άρθρου 25 θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει με απομείωση σύμφωνα με την κατά κανόνα αρτιότητα . Έχεις διαφορά 50 τμ από τα 400 τμ, οπότε η διαφορά αρτιότητας είναι (400-350)/400=12,5 <20%, οπότε ο ΣΔ θα μειωθεί κατά 10 %,
    1 point
  25. το αρθρο 103 αναφερει για "κυρια κατοικια", οχι για μοναδικη. Επομένως, συμφωνα με το νομο, Αν δηλωνει 175 τμ. σαν κυρια κατοικια, απαλασσεται για ολα τα αυθαιρετα. Εκτος εάν ακολουθησεις την εγκ. 2, η οποία τροποποιεί τον νομο και ορίζει οτι, το περι "κυριας και μοναδικης" ισχυει και για σενα, αλλά το ξεχασαν εκ παραδρομης να το συνδυάσουν με το 100 παρ. 12.
    1 point
  26. ανεβαζω και εγω εδω ενα ενημερωμενο αρχειο με ολες τις νομοθεσιες που αφορουν τουριστικά καταλύματα, (μου έχει σταλεί απο ΕΟΤ) νομίζω πολύ χρησιμο! Νομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019 (1).pdf Νομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019 (1).pdf
    1 point
  27. ομως, το προ 75, απαιτει επικρατουσα χρηση κατοικια και παει ανα διηρημενη ΟΙ. Αν βαλεις την ΔΔ προ 75, [δξ αν την δεχεται] θα πρεπει να την πας υποχρεωτικα, με 250 ευρω ανα διηρημενη ΟΙ, πλεον τι αλλες αυθαιρεσιες εχει καθε μια. Ενω η ΔΔ ειναι αυτοτελης παραβαση, παει ανα οροφο, με μονον παραβολο 250 ευρω, και δεν εχει σχεση με προ 75. Στον οροφο της βενετιας, [αν παει σαν προ 75], αν υπαρχουν 5 ΔΔ, θα πληρωθουν 250 ευρω για την ΔΔ της καθε μιάς, αντι μονον 250 όλου του οροφου, και καθε ΟΙ θα πληρωσει επι πλεον για την δικη της αυτοτελη αυθαιρεσια, που μπορει να μην εχει κανενας ή να εχει μονον ο ενας. Ο κανονας ειναι, Η "Διαφορετική διαμερισμάτωση/Χωροθέτηση θέσεων Στάθμευσης" επιλέγεται μόνο αν αποτελεί την μοναδική παράβαση σε κτίρια με οικοδομική άδεια διαφορετικά δηλώνεται ως λοιπή παράβαση. αυτη ειναι η γνωμη μου
    1 point
  28. Αν είσαι πριν το 1975 , δεν καταλαβαίνω γιατί τα εμπλέκεις όλα αυτά , διαμερισμάτωση , λοιπή παράβαση , κ.λ.π. Νομίζω η Κ1 είναι η πιό ξεκάθαρη περίπτωση του νόμου. Αποτυπώνεις τα πάντα στην κάτοψη και τελειώνεις με ένα 250άρι για όλες τις παραβάσεις. Μόνη προυπόθεση να είναι <1975.
    1 point
  29. Βασικά η έγκριση δόμησης πριν την κύρωση μια πράξης, βάση των εγκυκλίων (59/1987 & 106/1986), είναι μία διαδικασία που απαιτεί το γεωτεμάχιο να πληρεί και κάποιες προϋποθέσεις. Ας πούμε πως μία τέτοια είναι να είναι σε "πυκνό" από κτίσματα Οικοδ. τετράγωνο ή να μη γίνεται καμία προσκύρωση στο υπό εξέταση οικόπεδο. κλπ, κλπ. Εμείς γράφουμε πάντα από μία απόσταση και δεν ξέρουμε τίποτα για την περιοχή. Μας γράφεις στην πρώτη ανάρτηση ένα εμβαδόν. Είναι αυτό το εμβαδόν της αρχικής ιδιοκτησίας?? Βλέποντας το τοπογραφικό που πήρε την έγκριση της δόμησης βλέπεις αν το αρχικό σου οικόπεδο έχει κάποια ρυμοτομούμενα τμήματα? (προσκυρούμενα δεν πρέπει να έχει) αν ναι αυτά π.χ. συμψηφίζονται με τις εισφορές που θα οφείλει το οικόπεδό σου. Ο φάκελος της έγκρισης περιέχει (πρέπει) και μία τεχνική έκθεση του μηχανικού που υπολογίζει τις εισφορές σε γη και χρήμα και σε σχέση με τυχόν ρυμοτομούμενα. Έχει επίσης και τις μηκοτομές των δρόμων γύρο- γυρο από το Ο.Τ. κλπ. κλπ. Συνήθως, και αυτό βγαίνει από αυτά που μας έδωσε ο Δημήτρης, αν δηλαδή δεν " μπορεί" το οικόπεδο να δώσει τις εισφορές που χρωστάει , θα χρειαστεί να γίνει, μετά την κύρωση της πράξης, μία διορθωτική πράξη που αναγκαστικά θα μετατρέπει την γη σε χρήμα. Θα μου πεις ...μπορεί και να είναι πολλά τα λεφτά !!! Αυτό είναι μία επιλογή.... Τότε περιμένεις την κύρωση της πράξης και κτίζεις μετά. Καλό θα ήταν να ρίξουμε μία ματιά και στον νόμο 1337/83 να δούμε πως και πόσες θα είναι οι εισφορές σε γη και χρήμα και βλέποντας τα ρυμοτομούμενα μπορούμε να υπολογίσουμε τα.... πιθανά "χρωστούμενα". Είπαμε ... εμείς γράφουμε πάντα από μακρυά.
    1 point
  30. Τις νέες εκδόσεις-αναβαθμίσεις θα τις βρείτε εδώ: ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΕΑ-ΚΕΝΑΚ με ΤΟΤΕΕ 2017 &Εξοικονομώ ΙΙ
    1 point
  31. 3. Για τον έλεγχο της δυνατότητας μορφολογικής και αισθητικής ένταξης των αυθαίρετων κατασκευών ως προς το σύνολο του κτιρίου και του δομημένου περιβάλλοντός και των σχετικών δικαιολογητικών, συνιστάται από το Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης τετραμελής επιτροπή ανά περιφερειακή ενότητα που συνεδριάζει στην έδρα αυτής και αποτελείται από : α) έναν αρχιτέκτονα του Τοπικού Παρατηρητηρίου ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του, β) έναν αρχιτέκτονα της Υπηρεσίας Δόμησης της περιφερειακής ενότητας, με τον αναπληρωτή του, γ) έναν αρχιτέκτονα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με τον αναπληρωτή του, δ) έναν αρχιτέκτονα εκπρόσωπο του ΣΑΔΑΣ, με τον αναπληρωτή του, ε) έναν πολιτικό μηχανικό, εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με τον αναπληρωτή του. Θα έμπαινε και στα αστεία - ανέκδοτα ... γιατί θυμίζει το παλιό : "θα συστήσουμε μια τετραμελή επιτροπή με πέντε μέλη" ... Όμως δεν είναι ανέκδοτο, αν σκεφτείς ότι το ε) έμεινε από απροσεξία της δακτυλογράφου μετά από παρέμβαση των αρχιτεκτόνων για αλλαγή του "πενταμελής" σε "τετραμελής"... Ας περιμένουμε το ΦΕΚ με τις διορθώσεις για να φύγει και αυτό ...
    1 point
  32. Καταρχήν είναι αλλο "πραγμα" τα μελη της Ο.Ε. και αλλο πραγμα τα στελεχή της Ο.Ε. στους διαγωνισμους ζητανε την ασφαλιστικη ενημεροτητα των στελεχων (μηχανικων) και οχι των μελων. Η νομικη μορφη της εταιρειας δεν εχει καμια σχεση. εν ολιγοις, τα στελεχη (μηχανικοι) πρεπει να ειναι ασφαλιστικα ενημεροι. Το εαν ειναι μελη ή οχι της εταιρειας δεν εχει καμια σχεση
    1 point
  33. Απλά αυτά είναι θεωρητικά. Όπως και ότι στην χρησικτησία απαιτείται εξαρτημένο τοπογραφικό. Στην πράξη ούτε το εξαρτημένο απαιτείται τουλάχιστον σε αυτή την φάση της αρχικής δήλωσης, ούτε 2 έγγραφα εικοσαετίας, Δύο φορές στο Γαλάτσι που ρώτησα ένορκη μου ζήτησαν. Όχι δεύτερο έγγραφο. Απλά ρώτησα αν κάποιος έχει εμπειρία της ένορκης διαδικασίας και τι πραγματικά γίνεται και ακολουθείται.Δηλ 1.Κάνεις εσύ μια ένορκη και πάνω σε αυτή υπογράφουν οι μάρτυρες ή κάνει ο καθένας μια ένορκη. 2.Και το κείμενο υπάρχει κάποιο υπόδειγμα? 3. Συγγενής κάνει ως μάρτυρας?
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.