Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.313


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      8.096


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      17.104


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδελφε, νομίζω πως στα μαθήματα που παρακολούθησες δεν περιλαμβανόταν η οφθαλμοστατική. Επίσης, νομίζω πως μπορείς (σύμφωνα με τις γνώσεις που πιστοποιεί ο τίτλος σου) να ελέγξεις στατικά τον ανωτέρω φορέα και να αποφανθείς με σιγουριά. Και παρότι η απάντηση είναι εύκολη, δεν θα την κάνω γνωστή (για δικό σου καλό).
    3 points
  2. Θα έλεγα να το περάσεις από 4495. Αφενός μεν για την πέργκολα, αφετέρου δε για να "νομιμοποιήσεις" την προ 55 κατάσταση. Η υπαγωγή αυτή, επέχει θέση νομιμοποιητικού εγγράφου για οποιαδήποτε μεταγενέστερη ενέργεια.
    2 points
  3. Γεια σου συν/φε BAS αφόσον χρησιμοποιείς αναλυτικό ΝΑΙ του αναλυτικού
    1 point
  4. Προς ενημέρωση: Εκδόθηκε το ειδοποιητήριο Νοεμβρίου.
    1 point
  5. τα αρχεία του george έτσι λένε. και τα αρχεία του george δύσκολα κάνουν λάθος.
    1 point
  6. Απόσπασμα από το πρακτικό 398 Συνεδριάσεως του ΔΣ του ΕΤΤΑ της 18-5-2016.
    1 point
  7. Σίγουρα δεν θα δουν αυτοί που είχαν επιλέξει κατώτερη ασφαλιστική κλάση με τον Στρατούλη και έγιναν αποδεκτές σε εφαρμογή του άρθρου 39 του Ν 4331/16 και παρέμειναν στην κατώτερη επιλεγείσα ασφαλιστική κατηγορία, εφόσον κατέβαλλαν εμπρόθεσμα τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές και σε περίπτωση που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης δεν έχουν εκπέσει αυτής, διότι αν έχουν εκπέσει αυτής (σύμφωνα με την απόφαση) επανέρχονταν αυτοδικαίως στην υποχρεωτική ασφαλιστική κατηγορία που θα υπάγονταν βάσει του χρόνου ασφάλισής τους. Οι υπόλοιποι ενδέχεται να έχουν αναδρομικές διαφορές εφόσον δεν είχε γίνει σωστά ο υπολογισμός τους (με τον ν.3986/11) στο ειδοποιητήριο που τότε είχαν λάβει.
    1 point
  8. Αναφέρεται στην εγκ. 2: <<....και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους.>> Οπως αναφέρεται παραπάνω (στη εγκύκλιο) πρέπει να γίνει σύνδεση με τον ορισμό του ΝΟΚ για τη σοφίτα. Είναι όμως εντελώς άσχετη η αναφορά της εγκυκλίου: <<ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους>>. Υπάρχει μήπως τέτοια προυπόθεση στον ορισμό της παρ. 81 του άρθρου 2 του ΝΟΚ;; Δεν υπάρχει βέβαια και ασφαλώς ο νόμος δεν αναφέρεται, δηλαδή δεν περιορίζεται, σε σοφίτες εκτός ΣΔ. Ο ορισμός (παρ. 81) αναφέρει ότι ο χώρος βρίσκεται << εντός του ύψους της επικλινούς στέγης >>. Η επικλινής στέγη χαρακτηρίζεται έτσι ώστε για τη περίπτωση της σοφίτας να "εξασφαλιστεί" ότι αποκλείεται στέγη με μηδενική κλίση. Και αυτό γιατι η στέγη, από τη πλευρά της, θα μπορούσε (εξ' ορισμού της) να έχει διάφορες κλίσεις. Από κεί και πέρα, και πάλι από τον ορισμό της, η στέγη περιλαμβάνει και το φέροντα οργανισμό της. Αν οι τοίχοι του 1μ ήταν δοκοί, θα είχαμε αμφιβολία, η μήπως θα εξετάζαμε το σκαρίφημα των Τ.Ο. προκειμένου να αποφανθούμε αν οι δοκοί αυτοί έχουν το "σωστό" ύψος. Νομίζω πως και στη μία και στην άλλη περίπτωση ενδιαφέρει η γεωμετρία, δηλαδή η ουσία, ασχέτως τρόπου κατασκευής. Δηλαδή, αν η στέγη είχε 1μ μεγαλύτερο ύψος στο "κέντρο" και ακουμπούσε στις άκρες, στη πλάκα του υποκείμενου ορόφου, θα την χαρακτηρίζαμε σοφίτα; Είναι γνωστό ότι το ύψος της στέγης μπορεί να είναι > από 2μ όταν δεν εξαντλείται το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος, μέχρι την τελική άνω επιφάνεια του υποκείμενου (της στέγης) ορόφου. Γεγονός είναι ότι θα έπρεπε να δωθούν διευκρινίσεις, οχι στο νόμο των αυθαιρέτων αλλά στο ΝΟΚ. Ως τότε θα πρέπει μήπως να χαρακτηρίζονται σοφίτες (για το ν.4495/17) μόνο χώροι με σχετικά μικρό ύψος ή και με μεγαλύτερο φτάνει το ύψος στα άκρα να είναι κοντά στο μηδέν;
    1 point
  9. Όπως τα λέει ο Δημήτρης, αρκεί να έχεις πριν την απαλλοτρίωση άρτιο γήπεδο και φυσικά να ισχύουν στην περιοχή οι παρεκκλίσεις στην εκτός σχεδίου δόμηση σήμερα. Εγγρ-77643/15203/7-11-85 [ΔΟΜΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ] Υπαγωγή γηπέδου στην κατά παρέκκλιση αρτιότητα συνεπεία απαλλοτρίωσης Απαντώντας στο Εγγραφο σας, σας πληροφορούμε ότι κατά την εφαρμογή της παρ.2γ του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο ο χρόνος της απαλλοτρίωσης: αρκεί πριν την απαλλοτρίωση το γήπεδο να ήταν άρτιο και μετά από αυτή να έχει τα όρια αρτιότητας της αντίστοιχης κατηγορίας της παρ.2β ανάλογα με το χρόνο δημιουργίας του αρχικού γηπέδου. και έχουμε και απόσπασμα από Εγκ-34844/5574/104/86 : 3. Για να είναι κατά παρέκκλιση άρτια τα γήπεδα που προέρχονται από τεμαχισμό λόγω διανοίξεως Διεθνών, Εθνικών ή Επαρχιακών οδών (σημειώνουμε όχι Κοινοτικών) ή λόγω απαλλοτριώσεων (Παρ.2γ) θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις. α) το αρχικό γήπεδο να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο (κατά κανόνα ή παρέκκλιση) μέχρι τη διάνοιξη της οδού ή την απαλλοτρίωση. β) τα νέα γήπεδα που θα προκύψουν λόγω αποζημιώσεως ή τεμαχισμού του αρχικού, να έχουν και τη θέση (πχ. εντός ζώνης ή επί οδού) και το μέγεθος (ή και τις ελάχιστες διαστάσεις προσώπου βάθους αν είναι επί οδού που απαιτεί η αντίστοιχη περίπτωση κατά παρέκκλιση αρτιότητας (Παρ. 2α ή 2β εδάφια αα, ββ, γγ, δδ) η οποία καθορίζεται ανάλογα με τη θέση τους σε συνδυασμό με το χρόνο δημιουργίας του αρχικού γηπέδου. Σημειώνουμε ότι ο χρόνος της απαλλοτριώσεως ή της διανοίξεως της οδού δεν ενδιαφέρει (τουλάχιστον ως προς την υπαγωγή των νέων γηπέδων σε κάποια από τις προαναφερθείσες περιπτώσεις κατά παρέκκλιση αρτιότητας) αφού αυτή μπορεί να γίνει και μελλοντικά - ενδιαφέρει μόνο για την εξακρίβωση του ότι μέχρι τότε το αρχικό γήπεδο ήταν άρτιο.
    1 point
  10. Ισχύουν τα 1.450Ε για 4495. https://www.minfin.gr/web/a-t-epaa/pinakes-antikeimenikon-axion1 & Και εδώ: https://www.eaxies.gr/
    1 point
  11. Πληρώνοντας το ανάλογο πρόστιμο ανέγερσης κ διατήρησης μπορεί να εκδοθεί άδεια και μετά τις εργασίες. Πάντως αν έχει τελειώσει το έργο και έχει πάει σε κατάσταση 10 και εχουν γίνει οι υπόλοιπες πληρωμές δε νομίζω ότι μπορεί να αλλάξει κάτι. Αν το έχουν βγάλει σε εκκρεμότητες τότε πιστεύω ότι γίνεται... Όμως το λάθος είναι του ιδιοκτήτη , δεν μπορείς να ρίχνεις ευθύνες στο μηχανικό του επειδή ο άλλος έκανε αυθαίρετη κατασκευή. Στο μάστορα ίσως ναι που δεν ζήτησε να δει την άδεια πριν ξεκινήσει. Τώρα αν ο μηχανικός ρωτήθηκε κ είπε ότι δεν απαιτείται, δεν θέλω να σκέφτομαι καν αυτή την εκδοχή...
    1 point
  12. Αγαπητοί φίλοι, να κάνω μία διαδικαστική παρέμβαση... Έχετε ανακατέψει δύο χρήσιμα μεν, άσχετα δε θέματα μεταξύ τους. Δηλαδή καταναλώσεις Α.Θ. (που σωστά γράφονται εδώ) και τρόπους μέτρησης ηλεκτρικής ενέργειας, που καλό είναι να γράφονται σε άλλο θέμα. Έτσι μπορεί και κάποιος άλλος γνώστης / ενδιαφερόμενος να παρακολουθήσει καλύτερα και ίσως να συνεισφέρει στην κουβέντα σας.
    1 point
  13. Μανωλης1 έχετε ήδη υπογράψει στο συμβόλαιο ότι αποδέχεστε να πληρώνετε
    1 point
  14. Η ηλεκτρονική υπογραφή δεν είναι ακόμη απαραίτητη. Τα σχέδια το υποβάλλεις σε PDF με σφραγίδα και υπογραφή. Αίτηση ιδιοκτήτη δεν κάνεις, γιατί ως αίτηση θεωρείται η ηλεκτρονική διαδικασία.
    1 point
  15. Δεκτον!!!, ας το δουμε όμως και πρακτικα... Με την τακτοποιηση του 4495, ο ιδιοκτητης πλέον το δηλώνει στο ε9, οπότε φορολογικά είναι νόμιμος... Επίσης εξαιρείται και της κατεδάφισης λόγω κατηγορίας 4... ( Για αυτο και το άρθρο 98 άλλαξε ως έχει, ο νομοθέτης λέει ότι έφοσων εγίνε εκ της αρχικής κατασκευής-ανέργεσης όποια διαφώνια των μελλοντικών συνιδιοκτήτων θα μπορούσε να κοινοποιήθει τότε (δεν τους αναγκασε κανένας να αγορασουν ή να παραλάβουν το ποσοστό αντιπαροχής ( εαν είναι από αντιπαρόχη) και τέλος πάντων ήταν υπόχρεωση τους πριν την αγορά ή παραλάβη να ελεγξουν ότι γουστάρουν... ( σημείωση... είναι προφανές ότι και οι υπόλοιποι ίδιοκτήτες έχουν πολεοδόμικες παράβασεις (συνηθισμένο γαρ), όποτε κατά την αγορά παραλαβή δέχονται και αυτές που είναι προς το συμφέρον τους και αυτές που δεν είναι.......) Άρα γιατί να μην μπορεί να μεταβιβαστεί?????? ή ποιος λέει ότι πρέπει να πουλήθουν αυτά τα μέτρα.... Ο νόμος είναι ξεκάθαρος... έχουν εξαιρέθει της κατεδάφισης χώρις να χρείαζεται συναίνεση και προσμετρώνται στην φορολόγηση.... Η λεπτομέρεια ναι θα συμφώνησω είναι ένα είδος συγχωροχάρτιου αλλά δεν αλλάζει και τίποτα, ουτος η αλλως έχει γινει σιωπηρη αποδοχή όλων το εμπλεκόμενων μερών για πάνω από δέκα χρόνια, τι θα αλλάξει και τι πρόβλημα μπόρει να δημιουργηθεί στον νέο ιδιοκτήτη??????? Γκρίζα ζώνη συμβολαιογραφικά είναι τώρα ( μόνο συμβολαιογραφικά γιατί φορολογικα και πολεοδομικά είναι τακτοποιήμενο...) και έτσι θα παραμείνει, λογικό καθώς πως γίνεται να ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ?? δηλαδή επειδή βγήκε ένας νόμος τακτοποιήσης πολεοδομικών παραβάσεων θα ακυρώσουμε συντελέστες δόμησης, κάλυψης και ύψους (μια βιβλιοθήκη ισχύουσα νομολόγια δηλάδη κατ'εξαιρεση και κατα περίπτωση??????) Το λέω γιατί δεν μπορούν τα τετρ μετρα της συστασης να ξεπέρνουν τα νομοθετημένα μέτρα εκμεταλευσίμης επιφάνειας ...... ΚΑΙ ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ... δηλαδή για να καλυφθεί ο συμβολαιογράφος από δέκα χιλιαδές μεριές, πρέπει να κατεβάσει τα παντελόνια ο μήχανικός υπογράφοντας ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ που ξεπερνουν τα μέτρα της ΝΟΜΙΜΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ????
    1 point
  16. Έχει σχέση με την 5-ετία αλλά και την αλλαγή με τον τότε ν.3986/11 (άρθρο 44 του ν.3986/2011, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 5α του άρθρου 20 του ν.4019/2011) όπου άλλαζες υποχρεωτικά Ασφαλιστική Κατηγορία σε 3-ετίες, αλλά και με πιθανά λάθη στην εισφορές των ειδοποιητηρίων που τότε εκδίδονταν ... (κάπως περίεργα ακούστηκε αυτό ... αλλά θα το αφήσω ως συναφές!!!) Οι νέοι ασφαλισμένοι (από 1/1/1993=νέοι ασφαλισμένοι), που μέχρι 30/6/2011 είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον τρία έτη ασφάλισης υπάγονταν υποχρεωτικά από 1/7/2011 στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία, και στην αμέσως επόμενη (3η Ασφαλιστική Κατηγορία, 4η Ασφαλιστική Κατηγορία, κλπ) κάθε τριετία. Αν ο συνολικός χρόνος ασφάλισης σου κατά την 30/6/2011 ήταν πάνω από τρία έτη ασφάλισης, θα υπαγόσουν και πάλι στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία του ν.3986/11 και όχι σε εκείνη που αντιστοιχούσε με βάση το συνολικό χρόνο ασφάλισής σου. Επίσης αν άλλαζες υποχρεωτικά ανώτερη Ασφαλιστική Κατηγορία λόγω της 3-ετίας με βάση τον ν.3986/11, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών αν ήσουν κάτω 5-ετίας, εξακολουθούσε να εφαρμοζόταν, και άρα αν υποχρεωτικά πήγαινες στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία και είχες λιγότερα από 5 έτη ασφάλισης, θα κατέβαλλες τις μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές για το χρόνο που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση της 5-ετίας. Η μετάταξη στις επόμενες κατηγορίες ανά 3-ετία θα γίνονταν πάντα την 1η του έτους του επόμενου εκείνου στο οποίο συμπληρώθηκε η 3-ετία. Επομένως εφόσον τα ποσά των κλάδων που εμφανίζονται στα ειδοποιητήρια που έχεις λάβει/εκτυπώσει που αφορούν στα εξάμηνα Β'2011, Α'2012, Β’2012, Α'2013, Β'2013, καθώς και αυτών που θα βγούν Α'2014, Α'2015 και Β'2015, διαφέρουν από τα ποσά των κλάδων που προκύπτουν από την εφαρμογή του ν.3986/2011 τότε προκύπτουν οφειλές των εξαμήνων οι οποίες βεβαιώνονται με πρόσθετα ειδοποιητήρια που αφορούν στις διαφορές εισφορών των παραπάνω εξαμήνων. Τα ειδοποιητήρια αυτά τα λαμβάνουμε/εκτυπώνουμε/εμφανίζονται (εφόσον προκύπτει διαφορά εισφορών) περίπου στο τέλος των εξαμήνων β'16, α'17, β'17, α'18, β'18, α'19, β'19 και α'20 αντίστοιχα, και έχουν εμπρόθεσμη ημερομηνία πληρωμής τους κοντά στο τέλος του εξαμήνου που τα λαμβάνουμε/εκτυπώνουμε (εκτός αν δοθεί νέα εμπρόθεσμη ημερομηνία με παράταση). Μένουν αναρτημένα στην ιστοσελίδα του τ.ΤΣΜΕΔΕ μέχρι την ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής τους, μετά δεν υπάρχουν πλέον εκέι κλαι εφόσον δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα τυπώνονται εκ νέου (είτε με επίσκεψη στο ταμείο είτε με ζήτησή τους τηλεφωνικά από το ταμείο να αποσταλούν με mail ή με fax) έχοντας τις προσαυξήσεις. Επιπλέον επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 94 παρ. 4 του ν.4387/2016 η Ειδική Προσαύξηση καταργήθηκε αναδρομικά από 1/1/2016, δεν συντρέχει λόγος είσπραξης των διαφορών των οφειλών για την Ειδική Προσαύξηση από την αναδρομική εφαρμογή των σχετικών ρυθμίσεων ν.3986/2011, και αφορούν στις διαφορές εισφορών που προκύπτουν στα Α'2013, Β'2013, Α'2014, Α'2015 και Β'2015 οι οποίες (διαφορές εισφορών) δεν βεβαιώνονται.
    1 point
  17. ''Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά την 1η.1.1983 τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατη- γορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση, ενώ στην Κατηγορία 2 εντάσσονται μονο τα τμήματα των κατασκευών που προϋπήρχαν της 1.1.1983'' Με βάση τα παραπάνω η Κατηγορία 4 μπορεί να συνδυαστεί και με άλλες?
    1 point
  18. Αν έχει γίνει με ...χωροβάτη η αποτύπωση, λογίζεται πάλι ως "μελετητής" ο συντάξας;;; Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Λαμπαδάριου! Και ας ήταν Πολιτικός Μηχανικός...
    1 point
  19. Δυστυχώς στο λογισμικό της σελίδας δεν υποστηρίζεται ακόμη αυτόματος υπολογισμός αμοιβής για αλλαγή χρήσης. Καποια στιγμή στο μέλλον θα προστεθεί, μέχρι τότε θα πρέπει να υποβάλετε χειροκίνητα το έργο στο ΤΕΕ. Στη δική σας περίπτωση εαν κρίνω απο τους συνελεστές επιφάνειας αποθήκης - βιοτεχνίας που είναι 0.65, η διαφορά προϋπολογισμών νέας και παλιάς χρήσης θα προκύψει μηδενική. Οπότε για την έκδοση άδειας υπολογίζετε αμοιβή αποτύπωσης, ενώ τις Η/Μ μελέτες στο σύνολο του προϋπολογισμού της νέας χρήσης. Μπορεί η διαδικασία να σας φαίνεται σύνθετη, όμως μπροστά στο σύστημα του επιμελητηρίου είναι παιχνιδάκι...
    1 point
  20. Κατασκευάζεται μια χαρά. Θα αγκυρώσεις τα σίδερα της δοκού Δ1 στο υποστύλωμα τουλάχιστον 1.50 μ υπό γωνία 90ο Sidero.docx
    -1 points
  21. Εφόσον υπάρχει χώρος για συλλέκτες, προσωπικά προτείνω ηλιοθερμία. 1. Ο βαθμός απόδοσης των ηλιακών συλλεκτών νερού είναι υπερδιπλάσια από τον βαθμό απόδοσης των φωτοβολταϊκών. Με το ίδιο εμβαδό θα έχεις διπλάσια απόδοση. Αυτό σημαίνει ότι με μια μεγάλη δεξαμενή αδρανείας μπορεί να σε καλύπτει και το βράδυ στην θέρμανση. 2. Στα ΦΒ αν χαλάσει μια κυψέλη τότε βγαίνουν εκτός λειτουργίας όλες οι κυψέλες που είναι συνδεδεμένες σε σειρά. Στον ηλιακό συλλέκτη νερού, ακόμα και αν βάψεις μαύρο ένα πάνελ, αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις στην απόδοση των υπολοίπων. 3. Το νερό που περιέχουν οι ηλιακοί συλλέκτες έχει θερμική αδράνεια, είναι σαν να έχεις μια μικρή μπαταρία που αποθηκεύει θερμική ενέργεια ώστε να αποδίδει θερμότητα ακόμα και αν υπάρχει σποραδική συννεφιά. 4. Την συντήρηση στους ηλιακούς συλλέκτες για ΖΝΧ μπορείς να την προγραμματίσεις καθώς η απόδοσή τους μειώνεται σταδιακά λόγω βρωμιάς (χώμα, κοτσιλιές, κλπ). Στα ΦΒ δεν μπορείς να κάνεις πρόγραμμα, όταν χαλάσει ένα πάνελ είτε καλείς επειγόντως τον τεχνικό να το αλλάξει, εκτός βέβαια αν δεν σε πειράζει να χάσεις την απόδοση του string μέχρι να φτιαχτεί. 5. Τα ΦΒ έχουν τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας. Έχει συμβεί πολλές φορές να ξεχαστεί κάποιος και να νομίζει ότι με το να ρίξει τον γενικό δεν θα έχουν ρεύμα τα καλώδια. Το ιδανικό είναι να βάλεις ηλιοθερμία και να προσθέσεις μερικά φωτοβολταϊκά τα οποία θα τροφοδοτούν τον κυκλοφορητή που θα στέλνει το ζεστό νερό στην δεξαμενή αδρανείας, έτσι δεν θα πληρώνεις ούτε για θέρμανση ούτε για ρεύμα και ενδεχομένως να τροφοδοτείς και έναν επιπλέον κυκλοφορητή για τα κυκλώματα.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.