Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.706


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.092


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      25.845


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.193


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Η έκδοση «Αναθεώρησης έντυπης άδειας κατηγορίας 3 με μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου» προϋποθέτει την έκδοση «Έγγραφης Βεβαίωσης Όρων Δόμησης Αρ.38§γ για αναθεώρηση έντυπης Ο.Α. Κατ. 3», οπότε εμπίπτει στην περίπτωση «_Υποστηριζόμενοι τύποι πράξεων σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής_». Πρέπει πρώτα να εκδοθεί η Βεβαίωση και μετά η Αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας. Για να αιτηθείτε τη Βεβαίωση, επιλέγετε με τη σειρά «Εισαγωγή Νέας Πράξης» / Τύπος Αίτησης: «Εγκρίσεις» / Είδος Πράξης: «*Έγγραφη Βεβαίωση Όρων Δόμησης Αρ.38§γ για αναθεώρηση έντυπης Ο.Α. Κατ. 3*». Μετά την έκδοση της επιλεγμένης πράξης, κάνετε «Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής», συμπληρώνετε τον α/α της Βεβαίωσης και επιλέγετε «*Αναθεώρηση έντυπης άδειας κατηγορίας 3 με μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου*». Τέλος, μετά την έκδοση της Άδειας δημιουργείται αυτόματα από το σύστημα «Σε υποβολή» νέα αίτηση με Τύπο Πράξης: *«Μεταγενέστερος Έλεγχος Φορολογικών Οικ. Άδειας Κατ.3» *προκειμένου να ελεγχθούν τα φορολογικά από την αρμόδια ΥΔΟΜ. Με εκτίμηση ΤΕΕ-Τεχνική Υποστήριξη e-Άδειες
    2 points
  2. 1600 Οι συντ/νες που δίνεις παραπέμπουν εκτός σχεδίου, άρα αν είναι έτσι 600Ε. Αν τελικά έχεις πληρoφόρηση ότι είναι εντός πες το να το ξαναδούμε. ΥΓ: έχει και οδό Σωκράτους στον Αγ. Κων/νο μάλλον δεν εννοείς εκεί όμως...
    2 points
  3. Version X5.4

    74.282 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Version 2.0.0

    1.355 downloads

    αν και έχει ανέβει ήδη από κάποιους συναδέλφους, θεωρώ ότι βοηθάει κάπως αυτή η εκδοχή
    1 point
  5. Επισημοποιήθηκε μέσω της δημοσίευσής της σε ΦΕΚ η απόφαση του ΥΠΕΝ που αφορά στον καθορισμός διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών. Υπενθυμίζουμε πως βάσει του ν.4495/2017 και συγκεκριμένα του άρθρου 40, στα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας συμπεριλαμβάνονται και εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών και διοικητικών οργάνων, όπου απαιτούνται. Αναλυτικά, όπως αναφέρει μεταξύ άλλων ο ανωτέρω νόμος: 5. Για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών, όπου αυτές προβλέπονται, υποβάλλονται στην αρμόδια Υ.ΔΟΜ. τα προβλεπόμενα, κατά περίπτωση, στοιχεία και δικαιολογητικά. Η Υ.ΔΟΜ. μετά τον έλεγχο αυτών διαβιβάζει στην αρμόδια υπηρεσία για τη χορήγηση της παρέκκλισης εντός είκοσι (20) ημερών. Επιπλέον, αναφορικά με τα αυθαίρετα, επισημαίνει πως: 6. Για την έκδοση άδειας νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών και εγκαταστάσεων, επιτρέπεται η εκ των υστέρων έγκριση χορήγησης παρέκκλισης, εφόσον πληρούνται, κατά το χρόνο υποβολής του αιτήματος παρέκκλισης, οι προϋποθέσεις χορήγησής της. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση δε δεσμεύεται για την εκ των υστέρων χορήγηση παρέκκλισης, ιδιαίτερα εφόσον αυτή δεν αιτιολογείται επαρκώς. Και για τα δύο ανωτέρω ο ν.4495/2017 προβλέπει πως: 7. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί για την εφαρμογή των παραγράφων 5 και 6 να καθορίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διαδικασία, τα δικαιολογητικά και το έντυπο διαβίβασης. Έτσι. σε συνέχεια λοιπόν των ανωτέρω, ο Υφυπουργός ΥΠΕΝ κ. Οικονόμου αποφάσισε τον καθορισμό διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών που επισημοποιήθηκε σήμερα με τη δημοσίευση του ΦΕΚ. Στην απόφαση επισημαίνονται τα εξής: Άρθρο 1 Διαδικασία έγκρισης παρεκκλίσεων Με την παρούσα απόφαση καθορίζεται η διαδικασία που ακολουθείται για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών, οι οποίες υποβάλλονται κατά την παρ. 1β του άρθρου 40 του ν.4495/17 στο ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών για την πληρότητα του φακέλου της αίτησης για έκδοση οικοδομικής άδειας και λαμβάνονται υπόψη κατά τον έλεγχο της τήρησης των ισχυουσών διατάξεων. Η αίτηση για τη χορήγηση της έγκρισης παρέκκλισης υποβάλλεται κατά την παρ. 5 του άρθρου 40 του ν.4495/17 (167 Α΄) στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης με συνημμένο φάκελο που περιέχει όλα τα απαραίτητα κατά περίπτωση στοιχεία και δικαιολογητικά του άρθρου 2 της παρούσας. Η ΥΔΟΜ αφού ελέγξει την πληρότητα του ανωτέρω φακέλου δικαιολογητικών, προβαίνει στον έλεγχο του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος κάλυψης, διαπιστώνοντας την τήρηση των πολεοδομικών διατάξεων στο κτίριο, πλην των τμημάτων για τα οποία ζητείται παρέκκλιση, καθώς και τις αιτούμενες παρεκκλίσεις από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης της περιοχής. Μετά τη θεώρηση του τοπογραφικού διαγράμματος ως προς τους ισχύοντες όρους δόμησης, συντάσσεται έντυπο διαβίβασης του αιτήματος προς την αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με το πρότυπο έντυπο του παραρτήματος του παρόντος, στο οποίο επισυνάπτεται ο φάκελος δικαιολογητικών και στοιχείων. Η αρμόδια υπηρεσία εξετάζει το αίτημα παρέκκλισης λαμβάνοντας υπόψη όλα τα στοιχεία του φακέλου και εισηγείται στο κατά περίπτωση γνωμοδοτικό συλλογικό όργανο θετικά ή αρνητικά. Μετά τη γνωμοδότηση του συλλογικού οργάνου συντάσσεται από την αρμόδια υπηρεσία σχέδιο απόφασης χορήγησης της παρέκκλισης, το οποίο υπογράφεται από το κατά περίπτωση αποφασιστικό όργανο (Υπουργός, Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κλπ). Η έγκριση παρέκκλισης, μετά τη χορήγησή της, υποβάλλεται στο ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης αδειών του ΥΠΕΝ (e-adeies) προκειμένου να ληφθεί υπόψη κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Επισημαίνεται, ότι η έγκριση παρέκκλισης από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης χορηγείται ατομικά στον ενδιαφερόμενο για συγκεκριμένους λειτουργικούς – κτιριοδομικούς λόγους, η αναγκαιότητα των οποίων έχει βεβαιωθεί αρμοδίως. Συνεπώς, οποιαδήποτε τροποποίηση των παραμέτρων που λήφθηκαν υπόψη κατά τον έλεγχο για τη χορήγησή της (πχ αλλαγή χρήσης του κτιρίου, αλλαγή ιδιοκτήτη ή δραστηριότητας, κτιριακή προσθήκη) επιφέρει την ανάγκη επανεξέτασής της, για τη διατήρησή της ή μη, ακολουθούμενης εκ νέου της οριζόμενης στην παρούσα Απόφαση διαδικασίας. Άρθρο 2 Στοιχεία και Δικαιολογητικά για την έγκριση παρεκκλίσεων Για την ανέγερση κτιρίων κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων και των ισχυόντων όρων και περιορισμών δόμησης περιοχών, υποβάλλονται στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (ΥΔΟΜ) τα εξής στοιχεία – δικαιολογητικά: Αίτηση του κυρίου ή του έχοντος νόμιμο δικαίωμα. Τοπογραφικό διάγραμμα οικοπέδου ή γηπέδου σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές. Για τις περιπτώσεις γηπέδων εκτός σχεδίου, μαζί με το τοπογραφικό διάγραμμα υποβάλλεται απόσπασμα χάρτη με οδοιπορικό σκαρίφημα της περιοχής με ακριβή εντοπισμό του γηπέδου, χαρακτηρισμό δρόμων (κοινοτικός, επαρχιακός, εθνικός, διεθνής), αποστάσεις από εγκεκριμένα σχέδια, θάλασσα, όρια οικισμών, όρια λατομικών ζωνών κλπ. Διάγραμμα κάλυψης σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές. Αρχιτεκτονική μελέτη (κατόψεις, όψεις και τομές). Τίτλοι ιδιοκτησίας, πρόσφατο πιστοποιητικό ιδιοκτησίας ή κτηματογραφικό φύλλο και απόσπασμα κτηματογραφικού διαγράμματος για κάθε ακίνητο. Αποδεικτικά στοιχεία νομιμότητας των τυχόν υφιστάμενων κτισμάτων. Εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών και διοικητικών οργάνων, όπου απαιτούνται, όπως δασαρχείου, αρχαιολογίας, έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης, άδεια ίδρυσης, προέγκρισης χωροθέτησης, έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, έγκριση ύψους λόγω γειτνίασης με αεροδρόμιο ή με γραμμές υψηλής τάσης της ΔΕΗ κλπ. Τεχνική έκθεση του μελετητή μηχανικού στην οποία δίδεται πλήρης εικόνα της εγκατάστασης από απόψεως κατασκευής και λειτουργίας και αιτιολογείται η αναγκαιότητα της έκτασης και του όγκου των προτεινόμενων κατασκευών και των αιτούμενων παρεκκλίσεων. Γνώμη του αρμόδιου φορέα ως προς την αναγκαιότητα της παρέκκλισης, συνοδευόμενη από θεωρημένη σειρά αρχιτεκτονικής μελέτης. Καθορισμός γραμμής αιγιαλού και παραλίας σε περίπτωση που τα γήπεδα είναι παραθαλάσσια. Φωτογραφίες του περιβάλλοντος χώρου και των υφιστάμενων κτισμάτων. Επιπρόσθετα των ανωτέρω, υποβάλλεται και κάθε άλλο κατά περίπτωση ειδικό δικαιολογητικό, εφόσον προβλέπεται στην ειδική διάταξη περί χορήγησης παρέκκλισης, ή εφόσον κρίνεται απαραίτητο για την καλύτερη τεκμηρίωση του θέματος. Άρθρο 3 Έκταση εφαρμογής – Ισχύς 1. Η εφαρμογή των ανωτέρω είναι υποχρεωτική για τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς και για τα αρμόδια συλλογικά όργανα. 2. Η ισχύς της παρούσας άρχεται από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ μαζί με το παράρτημα με το πρότυπο έντυπο διαβίβασης, από εδώ
    1 point
  6. 1.921 downloads

    Παρ 8α και 8β άρθρου 48 Ν. 4685/20 ΦΕΚ 92 Α 7.5.2020 για υπεύθυνη δήλωση μηχανικού επί τοπογραφικών σε γήπεδα εντός περιοχών δασικών χαρτών. Η νέα περίπτωση της παρ. 8α αφορά τις περιπτώσεις για τις οποίες ασκήθηκαν αντιρρήσεις και έγιναν δεκτές από τις επιτροπές.
    1 point
  7. η συνενωση προτεινεται διοτι ειπες οτι ο δρομος ειναι "επαρχιακος" αρα η συνενωση ειναι η μονη λυση Τωρα, αν ο δρομος ειναι "κοινοχρηστος" και κοπηκαν δυο 4σαρια με προσωπο 25 μ καθε ενα, αυτο ειναι διαφορετικο. Αλλά, για τον χαρακτηρισμο του δρομου, εσυ ξερεις. Παντως "κανονας" ειναι τα 25μ σε κοινοχρηστο δρομο και εμβαδον 4 στρ.. Εάν ειναι ετσι, τοτε σωστα βγηκε η αδεια.
    1 point
  8. Συμφωνώ με όλους τους συναδέλφους παραπάνω. Η διαφορά του μηχανικού που σας έκανε τη μελέτη και των "άλλων" μηχανικών είναι ότι έχει ποσοτικοποιησει όλες τις παραμέτρους που αφορούν τη θέρμανση του κτιρίου σας, ενώ οι άλλοι μιλούν - κακως- εντελώς θεωρητικά. Ως προς την ουσία του θέματος, εμπειρικά από παρόμοια κτίρια που έχω συναντήσει, δικαιολογειται ο μηχανικός που εμπιστευθήκατε να σας κάνει τη μελέτη, γιατί προφανώς ο κυκλοφορητής που διαθέτει ο επιτοιχος λέβητας Αερίου δεν έχει το κατάλληλο μέγεθος ώστε να εξασφαλίσει την κατάλληλη παροχή και μανομετρικο ύψος όλου του κτιριου. Γι'αυτο και σας προδιαγραφει τον υδραυλικό διαχωριστη...
    1 point
  9. https://www.b2green.gr/el/post/80396/me-120-afthaireta-kai-diadikasies-expres-xekinoun-oi-katedafiseis-stin-kriti Με τι αποδοση θα το παιζατε στο στοιχημα? α] να σταματησουν μετα απο μερικες θεαματικες κατεδαφισεις λογω ενόχλησης τουρισμου. β] να το αναβαλουν για Φθινοπωρο που θα εχουν φυγει οι τουριστες γ] αλλά, να εχουν ληξει το Φθινοπωρο οι αναθεσεις δ] να μην προσερχεται κανενας στο νεο διαγωνισμο
    1 point
  10. Θα σε προσθέσω στο github. Θα υπάρξουν αναλυτικές οδηγίες που βρίσκεται και πως αλλάζει το κάθε τι ώστε ο καθένας να αλλάζει συγκεκριμένα τμήματα.
    1 point
  11. Παρακαλώ να μείνουμε εντός θέματος και να συμπεριφερόμαστε ως επιστήμονες. Προσωπικές επιθέσεις, επαγγελματικά δικαιώματα και συντελεστές παραμόρφωσης δεν έχουν σχέση με την επιλογή εξοπλισμού.
    1 point
  12. Το ύψος το κτιρίου σου λοιπόν μετριέται από τη στάθμη του εδάφους μέχρι το τέλος του τοίχου της χαμηλότερης πλευράς για να το πώ πιο περιγραφικά. Αυτό που στο σκαρίφημά σου φαίνεται με κόκκινο. Το υπόλοιπο είναι το ύψος της στέγης.
    1 point
  13. Υπομονή και κατανόηση. Κάνουν τα ελάχιστα που εκ φύσεως έχουν για να ζήσουν κι αυτά όπως κι εσύ.
    1 point
  14. το ένα δεν αποκλείει το άλλο ... νομίζω ότι στις δηλώσεις του ν. 4495/17 μπορείς να έχεις οριστική υπαγωγή με το 30%
    1 point
  15. Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με αυτήν την προσέγγιση....Το άρθρο γράφει "Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία". Η περίπτωση του ncseauth όπως την περιγράφει είναι διώροφο κτιρίο με ισόγειο κατάστημα με Ο.Α. άσχετα με την αυθαίρετη αλλαγή χρήσης που εγκατέστησε ο πελάτης του...Άρα, το κτίριο δεν έχει αποκλειστική χρήση κατοικίας.Θεωρώ ότι δεν υπάγεται στον μειωτικό συντελεστή. Νομίζω ότι γι αυτό ακριβώς το άρθρο αναφέρεται μόνο σε αυθ.κατασκευές (η χρήση για την ένταξη στο άρθρο είναι δεδομένη από την περιγραφή-μόνο κατοικία).
    1 point
  16. Απόσπασμα Ν.4495/2017: "......δ) Τεχνική έκθεση εξουσιοδοτημένου αρμόδιου μηχανικού με την περιγραφή της αυθαίρετης κατασκευής ή της αυθαίρετης χρήσης μόνον ως προς το εμβαδόν και τη χρήση του αυθαιρέτου, αν πρόκειται για πρόχειρη κατασκευή της παρ.75 του άρθρου 2 του ν.4067/2012 (Α79)......". Δηλαδή, ο μηχανικός δεν είναι υποχρεωμένος εκ του νόμου βάσει του οποίου γίνεται η υπαγωγή του ακινήτου ν' αναφέρει στην τεχνική του έκθεση, την παλαιότητα κατασκευής αυτών κ.λπ. Η μόνη του ευθύνη και αρμοδιότητα έγκειται στο να υποβάλλει στο σύστημα του ΤΕΕ, το αποδεικτικό παλαιότητας που θα του προσκομίσει ο ιδιοκτήτης! Την ευθύνη της προσκόμισης και εξ αιτίας αυτής της προσκόμισης μείωσης του προστίμου ή οποιασδήποτε άλλης "περίεργης απαίτησης οιουδήποτε" αποκλειστικά και μόνο τη φέρει ο ιδιοκτήτης του ακινήτου!!! Αυτό οφείλουν βεβαίως να το γνωρίζουν και να το ακολουθούν ΚΑΙ οι διαχειριστές μηχανικοί των δηλώσεων υπαγωγής ΚΑΙ οι ιδιοκτήτες των ακινήτων.... Το γνωρίζουν;;;;; Πολλά από αυτά που απαιτεί το "κράτος" των συμβολαιογράφων είναι σαχλαμάρες!!!! Σημείωση προς κάθε ενδιαφερόμενο: "Υπάρχουν πολλές πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια"!!!
    1 point
  17. Η στήλη 32 αφορά : "Το εμβαδόν που αποδίδεται στην ιδιοκτησία σε νέο οικόπεδο (αυτοτελώς ή κατά συνιδιοκτησία)". Ο Δημήτρης στις 9 Μαϊου αναφέρει για ένα νέο οικόπεδο ( Ν). Με τον τρόπο που μας δίνεις το θέμα εγώ προσωπικά λίγα κατάλαβα (μάλλον τίποτα). Πρέπει συγχρόνως κάποιος να μελετάει το Ρ.Σ. καθώς επίσης να βλέπει και το πίνακα της Π.Ε. Όταν κάποιος για κάποιο λόγο χάνει μεγάλο μέρος του γεωτεμαχίου του, πχ λόγω ρυμοτόμησης ας πούμε , τότε παίρνει, μπορεί και σε άλλο σημείο του Ρ. σχεδίου (πάντα όμως εντός), ένα νέο (Ν) οικόπεδο, το οποίο όμως ΠΑΝΤΑ αυτό περιγράφεται. Κάπου σε κάποια λίστα που υπάρχει, στα πλαίσια της μελέτης, δίνονται για όλα τα οικόπεδα & λίστες με τις συντεταγμένες χ,Υ όλων των κορυφών από όλλα τα οικόπεδα. Γιαυτό εγώ πάντα λέω. Πρέπει ταυτόχρονα, σε μία Π.Ε. , να βλέπουμε : την οριζοντιογραφία του Ρ.Σχ. , το φύλλο, δηλ. τη σελίδα, από τον πίνακα της Π.Ε που περιλαμβάνει- περιγράφει, μέσα στις πάνω από 50 στήλες, την εξέλιξη που έχει το γεωτεμάχιο μας , καθώς επίσης τις συντεταγμένες όλων των οικοπέδων του Ο.Τ. που μας αφορά. (πολύ συμαντικό). Εσύ μπορείς να τα έχεις όλα αυτά ( όλα όσα σου περιγράφω είναι διαθέσιμα). Εμείς δεν βλέπουμε όμως τίποτα.
    1 point
  18. Για την ιστορία, ο συνάδελφος που ανέφερα πριν, πήρε σήμερα και τα υπόλοιπα 400. Πιθανολογώ ότι αφού δε μπήκε τίποτα και σήμερα, δε θα μπει ποτέ άρα μάλλον επιβεβαιώνεται η εικασία ότι όσοι πήραν το επίδομα των εργαζομένων αποκλείστηκαν αυτόματα από αυτό των επιστημόνων χωρίς να αναφέρεται αυτό πουθενά σε κανένα ΦΕΚ και σε καμία απόφαση. Επικράτησε η κοινή λογική...
    1 point
  19. Κερκίδος???? Στην " σκεπαστη" ή στα "πεταλα"???😀 υγ σορρυ για την παρεμβαση, αλλα η ε/α ηταν πειρασμος και....... ενεδωσα.
    1 point
  20. Εφόσον έχετε μελέτη μηχανικού, θα εφαρμόσετε ακριβώς ότι περιγράφει. Ο μηχανικός που την εκπόνησε, κατανάλωσε κάποιες ώρες σκέψης ώστε να εφαρμόσει ότι καλύτερο εξυπηρετεί την εγκατάστασή σας,και είναι υπεύθυνος για τη σωστή και αποδοτική λειτουργία. Η οποιαδήποτε άποψη πάρετε από το forum, δεν θα συνοδεύεται από υπευθυνότητα παρόμοια με του υπογράφοντος την μελέτη. Τελείως πληροφοριακά οι σύγχρονοι κυκλοφορητές είναι όλοι inverter (έχουν πρακτικά, σχεδόν καταργηθεί οι υπόλοιποι κυκλοφορητές για οικιακά δίκτυα) Επίσης ο διαχωριστής δεν είναι εξάρτημα που προσφέρει εξοικονόμηση αλλά καλύτερη κυκλοφορία του νερού στο δίκτυο.
    1 point
  21. Αντλία Θερμότητας ουσιαστικά (αλλά και λέβητα πετρελαίου αν μπορείς να τον τοποθετήσεις με σωστό τρόπο και σε σωστό μέρος και όχι στο μπαλκόνι). Ο πολιτικός στόχος της νομοθεσίας κατά τη γνώμη μου είναι να στραφούν οι ιδιοκτήτες στο φυσικό αέριο. Εγώ λοιπόν όταν μου ζητούν να εγκαταστήσουν ατομικό λέβητα πετρελαίου με ατομική δεξαμενή στο μπαλκόνι τους, δεν αναλαμβάνω την υπόθεση. Όταν μου ζητούν να εγκαταστήσουν αντλία θερμότητας εκδίδω ΕΕΔΜΚ με την απαιτούμενη σύμφωνη γνώμη 50+% των συνιδιοκτητών της οικοδομής όπως λέει ο νόμος (4495, παρ.127) ΚΑΙ με πλήρη μελέτη θέρμανσης (από συνάδελφο η/μ) για το διαμέρισμα όπως λέει η ΥΑ του 10.18 για τις ΕΕΔΜΚ. Βέβαια στην καινούρια Υ.Α. για τις ΕΕΔΜΚ του 05.20 ζητάει μελέτη κατανομής χιλιοστών για όλη την οικοδομή (αν διαβάζουμε καλά το ΦΕΚ). Πράγμα το οποίο είναι τελείως τρελό. Που να ξέρω εγώ για τα αυθαίρετα που έχουν γίνει σε άλλες Ο.Ι. του κτιρίου.
    1 point
  22. ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.pdf Βρήκα στο αρχείο μου αυτο αν σε βοηθάει.
    1 point
  23. Δημοσίευμα είναι όχι νόμος. Όμως, μπορεί κάποια στιγμή να εκδόθηκε έγγραφο "φαντασμα" και να το εξαφάνισαν μετά από λίγο. Έχουν γίνει αυτά τα προηγούμενα χρόνια. Πάντως στη νομοθεσία δεν υπάρχει τέτοια διάταξη να επιτρέπει τσιμεντόλιθους για ΕΕΔΜΚ. Αναφέρεται μόνο λιθοδομή ύψους 1 μ. Το σενάζ στην συρματοπερίφραξη δεν επιτρέπεται.
    1 point
  24. Αφού η απόφαση λέει για λιθοδομή. Η μάντρα με τσιμεντόλιθους που κολλάει? Αν θέλεις τέτοια περιτοίχιση θα πας με κανονική άδεια. Για το συνολικό ύψος είσαι εκτός. Μέχρι 3 μ επιτρέπεται όπως φαίνεται στην παρ. 9.γ άρθρου 16 ΝΟΚ (*), αλλά λόγω ειδικής διάταξης στα εκτός σχεδίου τελικά επιτρέπονται 2,50 μ (**) παρ. 9.γ άρθρου 16 ΝΟΚ (*) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν μπορεί να έχουν ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από 1,50 μ.. Τα αυλόθυρα - πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης έχουν μέγιστο ύψος 2,50 μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου (**) παρ 13 άρθ. 1 ΦΕΚ 270/Δ/85 13. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων γηπέδων με μόνιμη κατασκευή. Το ύψος του περιγράμματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα δύο και μισό (2,50) μ. μετρούμενο από το έδαφος. Κατ' εξαίρεση το ύψος του περιφράγματος μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω καθοριζόμενο ύψος όταν λόγοι ασφαλείας το επιβάλλουν σε περιπτώσεις ειδικών κτιρίων. Οι λόγοι αυτοί πιστοποιούνται από τον αρμόδιο εκάστοτε φορέα απαιτείται δε και η γνώμη της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. α) 'Οταν από τις κείμενες διατάξεις προβλέπεται η τήρηση προκηπίου το ύψος του συμπαγούς περιφράγματος δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα (1) μ. μετρούμενο από το έδαφος. β) Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρο κατασκευή (συρματόπλεγμα κλπ.).
    1 point
  25. 4495/2017 Άρθρο 30 Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας
    1 point
  26. @ntanos Καλησπέρα Συνάδελφε (με σίγμα κεφαλαίο). Ο συνάδελφος ρώτησε για ποιο λόγο μπορεί να χάνει λίγα εκατοστά, γιατί οι συνάδελφοι πωλητές σε rtk συσκευές πουλάνε φανφάρες για ακρίβεια χιλιοστών όταν στην πραγματικότητα οι συσκευές τους με τα ιδιωτικά δίκτυα στην καλύτερη να πιάσουν ακρίβεια 2-3 εκατοστων με fixed λύσεις. Και όλοι ισχυρίζονται ότι το δίκτυο τους είναι το καλύτερο και ότι οι ανταγωνιστές τους είναι τσαρλατάνοι. Υπάρχουν αρκετές αιτίες σφαλμάτων μετρήσεων, δεν έχει νόημα να το αναπτύξουμε εδώ. Παρόλα αυτά ακόμα κ έτσι προσωπικά θεωρώ αυτή την εξελιγμένη αγορά πολύ πιο μπροστά σε σχέση με πριν από μόλις 10 χρόνια, όταν το Εγσα το ήξερε μόνο το ανύπαρκτο Κτηματολόγιο και το Δασαρχείο και όλοι οι υπόλοιποι με σωας τας φρένας δούλευαν σε hatt ή ΤΜ3. Ακόμη και μεγάλα γραφεία τοπογράφων εν έτει 2005 έπαιρναν Εγσα με ψαράδικο gps γιατί το ζεύγος (δεν υπήρχαν δίκτυα τότε) κοστιζε όσο ένα Porsche Cayenne Όπως κ ναχει το πράγμα πάντως, όλη αυτή η αναβάθμιση των συναδέλφων της χώρας με rtk εξοπλισμό είναι τεράστια πρόοδος για τη χώρα και την ποιότητα των τοπογραφικών που παραδίδονται. Συγχρόνως, έχουν καθοριστεί και προδιαγραφές για κάθε κατηγορία τοπογραφικου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιες παπαροκουβεντες σαν αυτή που κάνουμε ήδη (που είναι και εντελώς εκτός θέματος και το απόλυτο noise): Σε τοπογραφικά συμβολαίου η απόκλιση για τα εντός σχεδίου είναι 5%, για τα εκτός είναι 10% Σε τοπογραφικά αδειών η απόκλιση είναι αυτή που θα δεχτεί ένας δυσκοιλιος ελεγκτής δόμησης. Σε μελέτες οδοποιίας η απόκλιση μπορεί να είναι της τάξης δεκάδων εκατοστών Σε μεταλλικές κατασκευές η απόκλιση de facto είναι χιλιοστών, αλλά αν παραδώσεις σχέδιο περιμένοντας ένας μη τοπογράφος να καταλαβαίνει ότι πρέπει να διαιρέσει όλες τις αναγραφόμενες διαστάσεις με 0.9996 για να βρει την πραγματική, τότε μάλλον είσαι σχιζοφρενής και επικίνδυνος για τον κλάδο. Εξάλλου όταν αποτυγχάνουν οι τοπογράφοι στις αποτυπώσεις η λύση είναι η γνωστή, τα μεταλλικά σφάζονται επί τόπου στο έργο για να χωρέσουν στη διάσταση που δεν κατάφερε ένας Μηχανικός που ασχολείται με αποκλίσεις να αναγράψει με απλά νούμερα. Και όταν έχει φτάσει κάποιος σε επίπεδο σφάλματος 2 εκατοστών, είναι προτιμότερο να διαβάσει καμιά νομοθεσία γης να ξεστραβωθει (που έχει γεμισει από μαλακια ο τόπος), παρά να προσπαθεί να ρίξει το σφάλμα στο 1 εκατοστό. Τέλος πάντων εγώ μια άποψη ισορροπίας εκφέρω, δεν κρίνω εγώ την κάθε μέθοδο που ακολουθεί ο καθένας, ελεύθερη αγορά έχουμε και ο καθένας κρίνεται από αυτή ανάλογα την ποιότητα της εργασίας του. Μερικές φορές γράφω και μαλακίες. Δεν είμαι ο Μέγας Γεωμέτρης, εγω μόλις στην καραντίνα κατάφερα να μάθω ότι υπάρχει το σημείο Euler στο τριγωνο. Ο καθένας αξιολογεί ανάλογα με το δείκτη νοημοσύνης του.
    1 point
  27. Καλημέρα σε όλους. Για να λήξει το θέμα για άλλη μια φορά με τα χιλιοστά και τα 2 εκατοστά και το ποιος είναι ο τρισμεγιστος επιστήμονας του ηλιακού συστήματος που δεν επιτρέπεται να τον ανταγωνίζονται οι κοινοί θνητοί, παρατίθεται η επίλυση αυτού του τόσο μεγάλου προβλήματος της ανθρωπότητας που θα γειώσει οποιαδήποτε άλλη εμπειροτεχνικη προσπάθεια ανάδειξης του μεγαλύτερου πέους (όλους μας μας έχουν προλάβει άλλοι): https://igl.ethz.ch/projects/ARAP/svd_rot.pdf Υπάρχει επισης ο κώδικας σε python και σε Matlab για όποιον ενδιαφέρεται. Να πω επίσης ότι το να προσπαθεί να αναπτυχθεί ένας προβληματισμός για best fit και ταυτόχρονα η κουβέντα να γεμίζει noise με άλλου είδους αποκλίσεις όπως ο συντελεστής κλίμακας δείχνει πόσο ωραίος είναι ο κλάδος μας. Από το επαγγελματικό level που ρωτούσαμε στα χωριά ποια είναι η περιοχή με το όνομα πχ "χεζολιθαρο"(παρεπιπτόντως το χεζολιθαρο στην πραγματικότητα είναι το Κολωνάκι) για να εντοπίσουμε ένα αγροτεμάχιο στο πουθενά χωρίς περιφράξεις, περάσαμε στην αμφισβήτηση χιλιοστών στο Εγσα (και την αντίστοιχη μετακίνηση τεκτονικών πλακών που αυξάνει το σφάλμα)... Κατά τη γνώμη μου και χωρίς να θέλω να υποτιμήσω απόψεις περί τάξεως μεγέθους σφάλματος, αυτές δεν είναι κουβέντες μεταξύ μηχανικών, είναι κουβέντες μεταξύ μικροβιολογων. Και θα πρέπει να αναπτύσσονται στο φόρουμ μικροβιολογων. Για παράδειγμα όταν αποτυπώνουμε κτίρια με no prism παίρνουμε και ως παραδοχή ότι ισχύει η απόλυτη κατακορυφοτητα, ενώ δεν παίζει πουθενά αυτο. Ε, προτείνω τότε να αφαιρείτε και τα 50μm της εξωτερικής βαφής για μείωση του σφαλματος...Εν τέλει τα παραδοτέα που φτιάχνουμε εμείς οι μηχανικοί θα χρησιμοποιηθούν για κατασκευές και επενδύσεις από κοινούς θνητούς και όχι από μικροσκοπικά ανθρωπάκια που το έσκασαν από την περιπέτεια του Γκιούλιβερ.
    1 point
  28. Για μενα το σωστό workflow είναι: 1. Επιλεγω που θα μπούν οι στάσεις και τις μετράω με RTK GPS. Καλύτερα θα ήταν με static αλλά ποιος το πληρώνεται... 2. Μέτρηση σε Αυθαίρετο σύστημα με TS, προσοχή να έχει ληφθεί υπόψιν ο συντελεστής κλίμακας ώστε να είναι ίδιος με το ΕΓΣΑ στο σημείο που μετράμε. 3. Ξανα μέτρηση τις στάσεις με GPS στο τέλος της δουλειάς. 4. Επίλυση στο γραφείο των δεδομένων TS. 5. Μέσος όρος των μετρήσεων GPS. 6. Raportαρισμα των δυο (TS και GPS). 7. Προσαρμογή των στάσεων του TS στα αντίστοιχα GPS. Έλεγχος αν κουμπώνουν καλά. Μέχρι 2-3cm είναι αποδεκτό. 8. Ολοκλήρωση του τοπογραφικού.
    1 point
  29. Καλησπέρα. Όταν μετρας με συνδυασμό rtk & total station, θεωρητικά το απολύτως σωστό επιστημονικά είναι να δουλέψεις σε αυθαίρετο σύστημα με το ts και μετά να το προσαρμόσεις βάσει τριών τουλάχιστον κοινών σημείων (όχι απαραίτητα στάσεων) στα ίδια σημεία στο Εγσα (που πήρες με rtk) με μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων. Αλλά επειδή αυτή η μέθοδος απαιτεί αυξημένο υπόβαθρο μαθηματικών (προϋποθέτει υπολογισμό eigenvalues πινάκων), ο καθένας ας κάνει ο,τι θελει και του διευκολύνει την εργασία. Αυτό που κερδίζει κάποιος με αυτή τη μέθοδο είναι η απόλυτη ελαχιστοποίηση του σφάλματος (πιο κάτω δεν πάει) διότι είναι η μοναδική επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση. Σε συνήθεις αποτυπώσεις δεν έχει καν νόημα.
    1 point
  30. Ενημερώνω ότι διακόπτεται το development στο λογισμικό καθώς είναι αδύνατο να συντηρώ 3,4 λογισμικά μόνος. Το λογισμικό θα παραμείνει στο github όπως υλοποιήθηκε μέχρι σήμερα για ιστορικούς λόγους. Θα ακολουθήσει ενοποίηση των εξής: La-kenak La-asfaleia La-aepo σε 1 ενιαίο λογισμικό το οποίο γράφτηκε από την αρχή με στόχο να είναι καθαρός ο κώδικας, κάθε τύπος μελέτης (πχ πεα, μεα, γεεκ, μπε, σμπε κ.λπ.) να λειτουργεί ως module ώστε κάποιος που θέλει να συνδράμει με μελέτη πυρασφάλειας να μπορεί να συνδράμει. Ενημερώστε όποιοι μπορείτε να συνδράμετε ώστε να σας προσθέσω στο development στο github τώρα που ξεκινάει.
    1 point
  31. Λάθος προσέγγιση είναι αυτή. Γενικά οι μετρήσεις του ts είναι πολύ καλύτερης ακρίβειας απο αυτής του gps. Το σωστό είναι να μετράς τις στάσεις σου με το ts και μετά (ή πριν δεν εχει σημασία) να μετράς τις στάσεις σου με το gps και να ελέγχεις τις ακρίβειες θεωρώντας σωστές μετρήσεις του ts. Αν οι αποκλίσεις σου είναι 2-3cm τοτε είσαι καλά. Υπ'όψιν η στάση προσανατολισμού πρέπει να έχει σχετικά μεγάλη απόσταση (40-50μ) για να ελαχιστοποιήσεις το γωνιακό σφάλμα από την περίπου σωστή μέτρηση του gps. Αν προσανατολίζεις στα 10μ ακόμα και τα 2cm απόκλισης θα σου δώσουν μεγάλο σφάλμα στα σημεία που μετράς, δηλ θα έχεις στροφή στα σημεία σου. Δεν ξέρω αν έγινα αντιληπτός...
    1 point
  32. @ΚΑΝΑ Η παράγραφος υπήρχε αυτούσια στο ΦΕΚ4520Β/2018 απλά το άρθρο ήταν το 3.Η υποχρέωση ενημέρωσης εφόσον τροποποιούνται μελέτες συνεχίζει να ισχύει...
    1 point
  33. Όχι δεν γίνεται επιστροφη χρημάτων σε αυτή την περίπτωση. Για ποιο λόγο έκανες μεταφορά?
    1 point
  34. Επισυνάπτω δηλώσεις ανάθεσης ανάληψης έργου και ικριωμάτων Οι δηλώσεις σκανάρονται και ανεβαίνουν στα υποχρεωτικά δικαιολογητικά ΑΝΑΘΕΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗ.docx Δ Η Λ Ω Σ Η ΙΚΡΙΩΜΑΤΩΝ .docx
    1 point
  35. Version v1

    1.688 downloads

    Σε ένα φύλλο εργασίας Excel 2007 η μεταγενέστερη έκδοση μπορείτε να υπολογίσετε την ισχύ απόδοσης σωμάτων, σε διαφορετικές θερμοκρασίας νερού. Βάση νερού ( εισαγωγής - εξαγωγής ). Η προσπάθεια αυτή είναι ερασιτεχνική είναι δωρεάν και για εκπαιδευτικούς - ψυχαγωγικούς λόγους! Εάν παρατηρήσετε τυχόν ανακρίβειες, εάν υπάρχει οποιοιδήποτε απορία η ακόμη και εάν έχετε κάποια πρόταση για βελτίωση μην διστάσετε να μου κάνετε Post.
    1 point
  36. Καλημέρα... Νομίζω εμένα δεν χρειάζεται να με αναφέρεις καθώς δεν βοήθησα ιδιαίτερα κάπου, πέρα από 1-2 σκόρπιες προτάσεις που έκανα επί του UI. Εσύ ο tsak και τα άλλα παιδιά έχετε δουλέψει πολύ, για να έχουμε εμείς σήμερα 1 χρόνο μετά κάτι που είναι ΠΛΗΡΕΣ και ΔΩΡΕΑΝ και που μας βοηθάει να καταλάβουμε την ουσία της μελέτης και όχι να την παίρνουμε ετοιματζίδηκη. Για τον λόγο αυτό σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια, για τις ώρες που δαπανήσατε και για την τόλμη σας αυτό να το διαθέσετε ελεύθερα, με μόνο σκοπό τον διαμοιρασμό της γνώσης και την συλλογική βελτίωση, χωρίς καμία ανιδιοτέλεια!!! 1χ10^n μπράβο!!!! n-> +oo
    1 point
  37. Συνάδελφε, η άποψή μου για το θέμα είναι : 1. "Αγροτική όδός είναι η άγουσα από των χωρίων στας κτηματικάς περιφέρειας αυτών" Αρθρο 1 παρ. 2 του Ν.Δ. 25/28-11-29. Είναι ο μόνος χαρακτηρισμός που έχουμε. 2. Κατά το άρθρο 6 παρ. του Ν.720/77 αγροτικοί δρόμοι θεωρούνται όσοι αναφέρονται σε συμβόλαια προ του Ν. 651/77 παρά και ενάντια στην ισχύ του άρθρου 20 του ΝΔ 17-7-23 που απαγορεύει την ιδιωτική αναγνωριση οδών. Αυτο καταργήθηκε με το Ν.1337/83. 3. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατόν κάθε δρόμος σε εκτος σχεδίου περιοχή έστω διαμορφωμένος δεν είναι δυνατόν να θεωρείται κοινόχρηστος χωρος έστω αν φαίνεται σε αεροφωτογραφίες κλπ. και να κοβει αγροτεμάχια σε δύο ή να δημιουργεί "πρόσωπο". 4. Αρμόδιος για χαρακτηρισμό αγροτικού δρόμου: ΟΧΙ ο Δήμος (ΣΤΕ 40/73). Εχουν υπάρξει διαπιστωτικές αποφάσεις Νομάρχη. Καθε δημόσια Υπηρεσία που επιλαμβανεται (πχ. Πολεοδομία για άδεια) πρέπει να δικαολογήσει την σχετική απόφαση με πλήρη τεκμηρίωση βλ. ΣΤΕ 1927/86 που δέχτηκε απόφαση Πολεοδομίας με σωστή τεκμηρίωση. Οπωσδήποτε πρέπει να πληρεί τον όρο του ΝΔ 25/28-11-29: από χωριό σε κτήματα. 5. Σε ποιόν ανήκουν οι διαμορφωμένοι αυτοι δρόμοι. Σε αυτούς από τους οποίους αποκόπηκαν (Απόφαση Συνελευσης προισταμένων των Νομικών Δνσεων του κράτους 1031/87). Σε σκληρό δρόμο (πχ. ασφαλτόστρωση) ζητούμε από Περιφέρεια να βεβαιώσει ότι κατασκευάστηκε από τις Υπηρεσίες της. Αν όχι, κανονικά με 1031/87 πρέπει να το θεωρήσουμε ιδιοκτησία -όντως πρόβλημα, δεν έχω κατι καλύτερο-. ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΙΛΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ. Σε οικισμούς και εντός σχεδίου ισχύουν άλλα (Ν. 1337/83κλπ)
    1 point
  38. Συνάδελφοι, Ειλικρινά τώρα, προσπαθείτε να μάθετε γεωδαισία/τοπογραφία σε ένα μηχανικό πολεοδομίας, η απάντησή του είναι δεν είμαι άσχετος, ενώ βάση των ερωτημάτων του είναι (κακό δεν είναι), και μάλιστα χωρίς δικαίωμα υπογραφής και μας διαβάζουν ιδιώτες, απλώς για επιβεβαίωση για το αν διαβάζω καλά ή να τσεκάρω τα μάτια μου... ps Προσωπικά μια χαρά πληρώνονται οι static μετρήσεις από ιδιώτες που σέβονται την ιδιοκτησία τους. Από τυχαίους καταπατητές προφανώς και όχι μιας και επικρατεί η λογική τι είχαμε τι χάσαμε..., Φιλικά πάντα..
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.