Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      839


  2. beatrice_stop

    beatrice_stop

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      22


  3. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Επιτέλους... (thanks στον George) Και απαντάω και στο ερώτημα: Γιατί η Διασύνδεση που θέλει η Ε.Ε και κάποιες άλλες δυνάμεις, δεν είναι η σύνδεση της Άνδρου με το Λαύριο, ούτε ή σύνδεση Αντικύθηρα - Μεγαλόπολη. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Προς το παρόν απολαμβάνουμε το δίκτυο διασυνδέσεων Ελλάδας, Τουρκίας, Νοτιοβαλκανικής και Ιταλίας, αλλά αυτό είναι η αρχή. Και στη μελλοντική αυτή διασύνδεση, που είναι ήδη χωροθετημένη, περιλαμβάνεται οπωσδήποτε το αιολικό δυναμικό των Κυκλάδων. Δηλαδή μιλάμε για την μετατροπή των νησιών αυτών σε "καθαρές Βι.Πε"*. Γι' αυτό το λόγο τα funds στα έξοδα εγκατάστασης έχουν συνυπολογίσει και ένα "άτυπο" κόστος ψευτο-ανταπόδοσης, αυτό το "πόσα θέλετε για να μας αφήσετε να κάνουμε δουλειά μας". Αλλιώς, αν επρόκειτο για αυτονομήσεις νησιών, ή απλής απεξάρτησής τους απ' το μαζούτ, τα ανταποδοτικά, ή δήθεν ανταποδοτικά, οφέλη δεν θα είχαν καμία υπόσταση. Όχι, θα είναι όμως μία από τις πηγές του πολυδαίδαλου δικτύου Ευρωπαϊκής Διασύνδεσης. 3-4 παρόμοια εργοστάσια, Αιολικά Πάρκα παντού, Φ/Β και θερμικοί σταθμοί NG. Η ηλεκτροκίνηση θα είναι κυρίαρχη ακόμη και στα αεροσκάφη, με τρεις μορφές: απ' ευθείας ηλεκτροκίνηση από δημόσιο δίκτυο, κίνηση από συσσωρευτές, κυψέλες υδρογόνου. Οι τουριστικές επενδύσεις έχουν διαφορετικές μελέτες απ' όλες τις άλλες οικονομικές δραστηριότητες. Συνήθως δεν προκαλούν ή προκαταβάλουν την αγορά, αλλά επενδύουν από ένα σημείο και μετά που τα πράγματα είναι δεδομένα. Τη Μύκονο π.χ. ποιος την ήξερε το 1950; Από την τρέλα του ενός, που έγιναν δύο και μετά τέσσερις, ένα αεροδρόμιο, 50 διάσημοι, στο τέλος έγινε "προσκύνημα", με την τιμή/m2 να πιάνει στρατόσφαιρα. Από το '90 και μετά, έγιναν στο νησί οι μεγαλύτερες σε όγκο συναλλαγών/m2 ιδιωτικές τουριστικές επενδύσεις. Για να σου απαγορεύουν λοιπόν οι τοπικοί Δήμοι ακόμη και ηλιακούς, σημαίνει ότι έχουν εξερευνήσει πάρα πολύ καλά τα γούστα των μεγάλων πελατών και δεν το κάνουν από "ρατσισμό στις ΑΠΕ. Οποιαδήποτε λοιπόν προσπάθεια κάνεις να τοποθετήσεις κτήνη 100+ m στο νησί, διαταράσσεις τις επενδυτικές ισορροπίες με άγνωστα αποτελέσματα. *Καθαρές Βι.Πε. σημαίνει βιομηχανικές περιοχές με καθαρή ενέργεια.
    1 point
  2. Επειδή ξέρω τα επιχειρήματα που θα ακολουθήσουν, τα έχω απαντήσει προκαταβολικά: Τίτλος: "Προφητείες" Έχουμε κάνει δύο μελέτες σαν εταιρεία, για δύο νησιά. Το ένα με μέτρια τουριστική κίνηση και παραδοσιακούς οικισμούς και το άλλο άγονη γραμμή. Αποτέλεσμα: Με φωτοβολταϊκά και υβριδικά συστήματα ΖΝΧ και συσσώρευση ενέργειας, πλήρης αποδέσμευση από το δίκτυο και στα δύο. Τα συστήματα αυτά προσαρμόζονται πλήρως στις απαιτήσεις του παραδοσιακού οικισμού όπως τις έβαλε ο Δήμος. Στο άλλο της άγονης γραμμής που έχει πολύ λίγους κατοίκους, του δώσαμε μια δεύτερη περίπτωση, χωρίς συσσώρευση και με απ' ευθείας σύνδεση στο δημόσιο δίκτυο, να αποδίδει το 80% της ενέργειας στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής. Απόσβεση με πραγματικούς όρους αγοράς ενέργειας και για τα δύο μαζί, στην πρώτη περίπτωση 10 χρόνια και στη δεύτερη 8. Αλλά και οι δύο, ενώ προκρίθηκαν αρχικά, απορρίφθηκαν εκ των υστέρων, διότι όπως δεν αντιλήφθηκες, δεν μιλάμε για την περίπτωση που πληρώνουν τα νησιά το ρεύμα τους, ή για την περίπτωση που δίνουν την περίσσεια στη διασύνδεση, αλλά για την περίπτωση που παράγουν ρεύμα για τις ανάγκες του διασυνδεδεμένου δικτύου. Θέλουν δηλαδή τα νησιά ως κέντρα ΒΑΠΕ, όχι για την ενδοχώρα (το ξαναγράφω δεύτερη φορά) αλλά για την μελλοντική διεθνή ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ.
    1 point
  3. Oι ΜΠΕ είναι ένα μεγάλο φιάσκο. Και απ'όσο έχω καταλάβει με τον καινούριο νόμο υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο. Σε παραπέμπω σ 'ενα απόσπασμα ενός βιβλίου που μιλάει ένας νομικός με ειδίκευση τα περιβαλλοντικά ζητήματα γι'αυτές τις μελέτες: Σμπώκος, Γιώργος. 2015. Η Επινόηση Της Αειφορίας. Πως Επικράτησε Το Δόγμα Της Αέναης Προόδου. Εκδόσεις Οκτώ. «Δεν θα ξεχάσω μια νεαρή υπάλληλο της περιφέρειας (..) για τον τρόπο που ελέγχονται οι ΜΠΕ. Αποστομωτικά είπε, πως αν το έργο στην αίτηση δεν χωροθετείται μέσα σε μια ζώνη προστασίας, τότε εγκρίνεται. Σε ερώτηση σχετικά με τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής, το μηδενικό σενάριο, το συσχετισμό με τις χρήσεις γης, το τοπίο και άλλα παρόμοια κριτήρια αποκλεισμού, η κοπέλα κοκκίνησε. Προφανώς ένιωσε έκθετη σε θέματα τα οποία δεν αντιμετώπιζε στην εργασιακή της καθημερινότητα. (σελ 112)» Επιπλέον στην Άνδρο, έχει γίνει καταγγελία για ψεύτικη ΜΠΕ η οποία δίνει την αδειοδότηση σε ΒΑΠΕ σε απόσταση αναπνοής απ'τη φωλιά του Σπιζαετού. Ο σπιζαετός είναι ένα προστατευόμενο είδος που φεύγει απ'τη Μαγαδασκάρη έρχεται στην Άνδρο για να γεννήσει το πολύ δύο μικρά να τα μάθει να πετάει με σκοπό να επιστρέψει πάλι στη Μαγαδασκάρη. Τέλος, όταν γίνονται προσφυγές στο ΣΤΕ από διάφορες ομάδες για τα εν λόγω έργα, το ΣΤΕ δεν εξετάζει αν οι μελέτες που έχουν κατατεθεί είναι σύννομες. Υποτίθεται ότι αυτή η δουλειά είναι υποχρέωση της διοίκησης, οπότε δεν γίνεται cross check για τη νομιμότητα των εγγράφων. Αν γνωρίζει κάποιος κάτι αντίθετο ως προς αυτό, θα παρακαλούσα πολύ να με ενημερώσει. Οι πολιτικές στη βιοποικιλότητα που ακολουθούνται απο την ΕΕ απ'οσο μπορώ να καταλάβω μελετώντας λίγο τη βιβλιογραφία, λαμβάνονται υπόψιν στο βαθμό που δεν αποτελούν εμπόδιο σε πολιτικές που έχουν περιεχόμενο οικονομικό, ενεργειακό, εμπορικό, ελεύθερου ανταγωνισμού κ.λπ.
    1 point
  4. ...δεν έχασαν τίποτε. Από τέτοια άρθρα έχουμε μπουχτίσει εδώ και 15 χρόνια. Να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους; Η μισή ιστορία για τις ανεμογεννήτριες γίνεται για τα κυκλαδίτικα νησιά. Κάποιους έχει ενοχλήσει εδώ και χρόνια η απόφαση για προστασία του παραδοσιακού των νησιών, που δεν επέτρεπε ούτε ηλιακούς θερμοσίφωνες. Σιγά - σιγά μπήκαν τα φωτοβολταϊκά από την κυρία Μπιρμπίλη (κυβέρνηση ΓΑΠ) και σήμερα ετοιμάζονται οι αεροκουμούτσες. Ως γνωστόν, ανεμογεννήτριες και παραδοσιακός τουρισμός (μόνο με αυτό το θέμα θα ασχοληθώ) δεν συνδυάζονται, εκτός αν ο συζητητής είναι ταχυδακτυλουργός. Το πρώτο ερώτημα που θέτω είναι το εξής: Έχει αποφασίσει το κράτος τι θα κάνει - για παράδειγμα - με τα νησιά των Κυκλάδων; Αν, ας πούμε, τα έσοδα από τον τουρισμό σε κάποια νησιά, είναι μικρότερα από την αξία του ρεύματος που θα δίνουν στο δίκτυο οι ανεμογεννήτριες, ας τα κάνει παραγωγικά, με πατατοκαλλιέργειες, κοπάδια και τυροκομία, ας κοτσάρει από 50 - 60 αεροκουμούτσες σε κάθε νησί και τέλος. Όποιος από τους κατοίκους, θέλει κάθεται, όποιος θέλει φεύγει. Μήπως το κράτος έχει σχεδιάσει να αφήσει μερικά από τα νησιά ως τουριστικά μέρη και κάποια άλλα να τα κάνει παραγωγικά; ...Σκοτάδι. Γιατί τόσα χρόνια δεν έχουν αξιοποιηθεί για εγκατάσταση ανεμογεννητριών, όσες ανατολικές ακριτικές βραχονησίδες έχουν καλό αιολικό δυναμικό, αλλά τα funds και οι μιζαδόροι δείχνουν Κυκλάδες; Ευκολάκι... Γιατί τα τελευταία 10 χρόνια όταν λέμε ΑΠΕ εννοούμε ανεμογεννήτριες; Ευκολάκι, αλλά κρύβει παγίδες... Αυτά και άλλα παρόμοια ερωτήματα, που ούτε ο κος Τάσιος μπορεί να απαντήσει στο άρθρο του, ούτε φυσικά ο κος Παπαχελάς στη φυλλάδα του.
    1 point
  5. Το συνεχίζω... και προτείνω τα σεμινάρια να δοθούν από ιδιώτες μηχανικούς που έχουν βγάλει τα μάτια τους και έχουν εντρυφήσει τόσα χρόνια στους νόμους αυθαιρέτων και οικοδομικιών αδειών και να τα παρακολουθήσουν επιπλέον των παραπάνω και οι υπάλληλοι των ΥΔΟΜ, των συμβουλίων Αρχιτεκτονικής και γενικώς όλων των υπηρεσιών που κρίνουν χωρίς να έχουν την επαγγελματική συνείδηση να ασχοληθούν σε βάθος πρώτα με το αντικείμενό τους όπως θα όφειλαν.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
    • Starlink στην Ελλάδα: Ο χάρτης  κάλυψης και οι προσφορές της εταιρίας για internet
      Η Starlink δραστηριοποιείται από το 2022 στην Ελλάδα, προσφέροντας δορυφορικό internet σε όλη την επικράτεια. Σήμερα, οι τιμές έχουν πέσει αρκετά σε σχέση με το 2022 και υπάρχουν μάλιστα διαφορετικά πακέτα τα οποία εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες. Πέρα από την αγορά του εξοπλισμού δηλαδή, μπορείτε επίσης να τον ενοικιάσετε για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπως για παράδειγμα αν σχεδιάζετε μία απόδραση σε κάποιο απομονωμένο μέρος και θέλετε να παραμείνετε συνδεδεμένοι με τον κόσμο.

      Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αυτή τη στιγμή ο εξοπλισμός Starlink προσφέρεται για αγορά στην Ελλάδα έναντι €225. Υπάρχει μάλιστα μία περίοδος δοκιμής 30 ημερών, κατά την οποία αν δε μείνετε ευχαριστημένοι, μπορείτε να επιστρέψετε τον εξοπλισμό και να πάρετε πίσω το σύνολο των χρημάτων που δώσατε. Η υπηρεσία τώρα, προσφέρεται με χρέωση €40 μηνιαίως. Εδώ δεν υπάρχει κάποια δέσμευση συμβολαίου και μπορείτε να διακόψετε την υπηρεσία όποια στιγμή επιθυμείτε και να επιστρέψετε τον εξοπλισμό.

      Να θυμίσουμε πως το 2022, ο εξοπλισμός κόστιζε €654 και η υπηρεσία €99 το μήνα.


      Στην περίπτωση της ενοικίασης τώρα, η υπηρεσία χρεώνεται το ίδιο, δηλαδή €40 το μήνα, αλλά η μηνιαία χρέωση της ενοικίασης του εξοπλισμού είναι μόλις €15. Σε αυτό το σύνολο, προσθέστε και επιπλέον €50 για το τέλος ενεργοποίησης.

      Σε κάθε περίπτωση αγοράς ή ενοικίασης εξοπλισμού, τα μεταφορικά κοστίζουν €24.


      Όπως βλέπετε και στο χάρτη παραπάνω, το Starlink καλύπτει όλη την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά, ενώ καλύπτεται και αρκετός θαλάσσιος χώρος.

      Οι ταχύτητες download κυμαίνονται ανάλογα την περιοχή από 124Mbps έως 288Mbps και το upload από 20-43Mbps, ενώ ο χρόνος αναμονής από 37-55ms.

      Τέλος, υπάρχουν και ξεχωριστά πακέτα για επιχειρήσεις, για πλωτά σκάφη, για τροχόσπιτα και για άτομα που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.