Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.541


  2. janna

    janna

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.142


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      8.313


  4. anagon

    anagon

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      16


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Το να είναι ο επιβλέπων και κατασκευαστής είναι το καλύτερο που μπορεί να συμβεί για την ποιότητα του έργου . Γιατί το ίδιο πρόσωπο έχει όλες τις ευθύνες και δεν μπορεί να τις ρίξει ο ένας στον άλλον . Ακόμα ο διττός ρόλος επιβάλλει καθημερινή παρουσία στην οικοδομή , ενώ αλλιώς υπάρχουν θέματα συχνά οικονομικά . Αλλωστε το γεγονός ότι κατασκευαστής γινόταν ο καθένας με λεφτά , δεν ήταν σωστό και αυτό ευθύνεται για πολλά από τα προβλήματα των κατασκευών στην χώρα μας . Το ΤΕΕ από το 1977 είχε θέσει το θέμα του ΜΗΚΙΕ , αλλά 43 χρόνια μετά δεν έχει γίνει τίποτα . Και τώρα δεν πρόκειται να γίνει , ούτε θα έχει και νόημα , αφού πλέον οι μικροί κατασκευαστές τελειώνουν και μεγάλες εταιρείες όπως στο εξωτερικό θα κάνουν ένα νέο καρτέλ και θα διαμορφώνουν την αγορά . Μαζί με τους μικρούς κατασκευαστές θα εξαφανιστούν και σχεδόν όλα τα μικρομάγαζα που κινούνταν από το κύκλωμα της οικοδομής , αφού οι ανακαινίσεις και οι επισκευές δεν μπορούν να τα συντηρήσουν , ενώ οι μεγάλες εταιρείες θα φέρνουν υλικά και προϊόντα απ΄ ευθείας από εργοστάσια και βέβαια οι δυνατότητες επιλογής υλικών από τους αγοραστές θα είναι ελάχιστες έως μηδενικές . Το σκηνικό αυτό που στήθηκε από το 2010 με την μείωση του ΦΜΥ από το 11 στο 3 % και την αύξηση του ΦΠΑ από το 16 στο 24 % είχε ακριβώς αυτό τον σκοπό . Το μάζεμα της αγοράς σε λίγα χέρια .
    2 points
  2. 2.897 downloads

    Συνηθισμένα και ασυνήθιστα hatch patterns για σκυρόδεμα , γρασίδι , πέτρα , κεραμίδι, τούβλο , πλακάκι , παρκέ . Τοποθετείστε τα στο φάκελλο SUPPORT ο οποίος βρίσκεται μέσα στο φάκελλο που εγκαταστήσατε το Autocad. Πιστεύω να τα βρείτε ενδιαφέροντα
    1 point
  3. Γειά σου Πάνε, μάλλον εννοείς τιμή ζώνης...για οικισμό Λαιίκων Μεσσηνίας εκεί που δείχνεις 650.
    1 point
  4. Πολυ λυπάμαι που δεν βρίσκουμε μπροστά σε PC αλλα σε ένα απαισιο τηλέφωνακι με λίγο Ίντερνετ. Δεν μπορώ να γράψω όσα θελω εδώ να γράψω. Κρίμα. Αυτα που γράφει παραπανω ο συνάδελφος πρεπει φίλε συναδελφε Συντονιστή να διαγράφονται αμεςως. Αν και η στάση σου ήταν σωστή. Θεωρώ πως το θεμα που μπήκε παραπανω ειναι πολυ σοβαρό, πως δηλαδή πρεπει ο μηχανικός να κρίνει ποτε ένα οικοπεδο αν και άρτιο κα οικοδομήσιμο θα πρεπει να τεθεί στην διαδικασία της πράξης τακτοποίησης και αναλογισμού. Μπήκε αρκετές φορές το θεμα αυτο. Μαλιςτα ο φίλος Δημήτρης ανέβασε , ισως και δυο φορές , την μπροσούρα που έχει ως θεμα "πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού" . Ειναι ενα πολυ χρήσιμο βοήθημα. Όσοι υπογράφουν την δήλωση 651/77 πρεπει να το μελετήσουν. θα προσπαθήσω αργότερα να επανέλθω στο θεμα.
    1 point
  5. Ακριβώς, αυτή τη συζήτηση επιδίωκα. Για την εξ ολοκλήρου αυθαίρετη κατασκευή δεν συζητάω για απαλλαγή. Προφανώς. Στην παραπάνω περίπτωση όμως έχουμε και νόμιμη κατασκευή και επί πλέον σύμφωνα με την περιγραφή του BAS, όμοια με την αυθαίρετη. Αναρωτιόμουν επομένως μήπως μια τεχνική έκθεση που συγκρίνει τον τρόπο κατασκευής του αυθαίρετου με το νόμιμο τμήμα και σύμφωνα με την οποία δεν προκύπτει επιβάρυνση της νόμιμης ή ανεπάρκεια της αυθαίρετης (λόγω κατασκευαστικής ομοιότητας) αρκεί για να απαλλάξει το ακίνητο από ΜΣΕ. Δε λέω ανασφαλής η προσέγγιση και γενικά συμφωνώ μαζί σας, αλλά αυτό που μάλλον διαπιστώνεται είναι ότι σε "περίεργες" περιπτώσεις, που ίσως φλερτάρουν με την απαλλαγή, μάλλον το βάρος πέφτει στον μηχανικό, που θα πρέπει να επιλλέξει: Α) στην απαλλαγή από ΜΣΕ που γενικά οι ασάφειες του νόμου τον κατευθύνουν ή Β) στη ΜΣΕ με περισσότερο από πιθανές στατικές ενισχύσεις που θα επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη. Όσο και αν η (Β) επιλογή δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί για τις συνέπειές της, οι ενισχύσεις δεν είναι εύκολο θέμα για να "χωνευτεί" από τον ιδιοκτήτη και στη θεωρία και στην πράξη. Τέτοια "περιέργη" είναι και η περίπτωση που αναφέρω μερικά posts πιο πάνω (αν έχετε τον χρόνο να διαβάσετε), όπου ναι μεν έχει εκδοθεί κανονική άδεια προσθήκης ορόφου και η αυθαιρεσία είναι βασικά κλείσιμο του η/υ χώρου, αλλά σαν κατασκευή το κτίριο μάλλον χρίζει μελέτης ΣΕ, η οποία αν γίνει, σίγουρα θα απαιτήσει ενισχύσεις.
    1 point
  6. Αν το κριτήριο απαλλαγής της προσαύξησης των κατακόρυφων φορτίων δεν εφαρμοστεί στην υφιστάμενη νόμιμη θεμελίωση (δηλ. όταν επιβαρύνεται η υφιστάμενη θεμελίωση και για το σύνολο των φορτίων της αυθαίρετης κατασκευής), θα δημιουργηθούν οι παρακάτω αρρυθμίες (νομικές, δεοντολογικές δομοστατικές) για μια δεδομένη αυθαίρετη ισόγεια κατασκευή, η οποία ανεγέρθηκε με τις ακόλουθες τρεις διαφορετικές εκδοχές : (α) Ως στατικά εξαρτημένη ισόγεια προσθήκη κατ' επέκταση νόμιμου κτίσματος → Να πάρει απαλλαγή με το κριτήριο του 20%?? Αν ναι, το (β) και (γ) πως θα αντιμετωπιστεί?? (β) Ως στατικά ανεξάρτητο ισόγειο κτίσμα σε οικόπεδο που υφίσταται νομίμως ανεγερθέν κτίσμα (το ίδιο με την περίπτωση (α)) (γ) Ως εξ' ολοκλήρου αυθαίρετη ισόγεια κατασκευή, δηλ. σε οικόπεδο που δεν έχει εκδοθεί Ο.Α. Οπότε, μάλλον συμφωνώ με την Χριστίνα ότι θα πρέπει να ελέγχεται το κριτήριο αυτό σε αυθαίρετες προσθήκες καθ' ύψος νόμιμου κτίσματος. Γενικά, χωράει αντίλογος οπότε το συζητάμε.
    1 point
  7. Καταλαβαίνουμε την αγωνία σας και την συμμεριζόμαστε.Αλλά πρακτικά,θα σας συμβούλευα, με κάθε καλή προαίρεση,να απευθυνθείτε απευθείας στον μηχανικό σας,γιατί πρόκειται για διαδικασίες που ο ίδιος θα πρέπει να ακολουθήσει και για τις οποίες απαιτείται άμεση επικοινωνία με την Πολεοδομία.Συνεπώς,μην αγχώνεστε,υπάρχουν λύσεις για όλα τα θέματα,αλλά θεωρώ ότι το να σας δώσουμε γενικευμένες απόψεις εδώ στο forum δεν σας εξυπηρετεί.Είναι αρμοδιότητα του συναδέλφου στον οποίο θα αναθέσετε τις εργασίες,να συγκεντρώσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την συνέχιση των εργασιών.😊
    1 point
  8. Μοιάζει για διάταξη ΓΟΚ 73. Αν θες ανέβασε σχέδιο μήπως βγάλουμε κάποια άκρη. Στον τότε ΓΟΚ έβλεπες ακόμη και οι χώροι που ήταν ανοιχτοί (όπως με ΓΟΚ 85 ονομάστηκαν Η.Χ) να μετράνε στην κάλυψη και στην δόμηση. Η ως τώρα άποψη που έχουμε στο φόρουμ για τέτοιες περιπτώσεις είναι ότι αν ένας χώρος προσμέτρησε στη δόμηση-κάλυψη (συνήθως με ΓΟΚ 73 όπως πχ ανοικτές στεγασμένες βεράντες κλπ) είναι το πρόστιμο για το κλείσιμο να υπολογίζεται με αναλυτικό.
    1 point
  9. Για όσο το δυνατόν αποδοτικότερη θερμομόνωση τα κίνητρα είναι 3, κατά σειρά βαρύτητας, να μην επηρεάζει : 1) κάλυψη, 2) δόμηση, 3) πλάγιες αποστάσεις. Το τελευταίο σφραγίζει και την ισότητα ή μάλλον την αναγκαιότητα για ισονομία με τα υπάρχοντα κτήρια που μονώνονται. Αυτό που πρέπει να διορθωθεί είναι το μέχρι τώρα λάθος του ΝΟΚ να αφαιρείται η θερμομόνωση από την κάλυψη και από την δόμηση ταυτόχρονα (εξ' ανάγκης του κανονισμού) πράγμα που δεν μπορεί να γίνεται για την εσωτερική (πάλι εξ' αιτίας του κανονισμού). Αν ελευθερωθεί ταυτόχρονα από την κάλυψη (που συνήθως είναι το μεγάλο ζόρισμα) και τη δόμηση ορίζοντας ότι μέχρι 15 εκ. είναι επένδυση που δεν συμπεριλαμβάνεται στο κτήριο, τότε τα πράγματα γίνονται απλούστερα. Τότε θα τη βάζουμε πάντα εξωτερική (ως προτιμώμενη), στο κατάλληλο πάχος (για τα ελληνικά δεδομένα μέχρι 15 εκ. το πάχος είναι πλούσιο), ενδεχομένως και στη μεσοτοιχία ως αντισεισμικό αρμό (λύνουμε και το πρόβλημα του κενού) και δεν θα μας απασχολεί στους υπολογισμούς ή στη σύγκριση των δικαιωμάτων με τα υπάρχοντα κτήρια. Για τα κέρδη σε εσωτερικούς χώρους ή σε καλές κατασκευαστικές πρακτικές δεν θα αναφερθώ ώστε να μη μακρύνουμε τη συζήτηση. Για τις ιδιαίτερες καταστάσεις όπως οι φέρουσες ή οι τοίχοι από φυσικά υλικά μπορεί να δοθεί επιπλέον πάχος (στο ήδη υπάρχον γι΄αυτές κίνητρο) ως δωρεάν συντελεστής δόμησης ή (ακόμη καλύτερα) ορίζοντας ότι τα πρώτα 15 εκ. αυτών των τοίχων θεωρούνται επένδυση. Στο πνεύμα αυτό είναι και οι προτάσεις που κατέθεσα στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ...
    1 point
  10. απλα ξεκινησε απο τις οριοθετησεις στο Πήλιο αλλά, αφορά "...και σε εκατοντάδες άλλους οικισμούς της Ελλάδας, με πράξεις της διοίκησης (υπουργείου, νομαρχών κλπ)" [διαβασε τα σχολια για την αποφαση απο την κα Μπακλατσή]
    1 point
  11. να υποθέσουμε ότι έχεις συντάξει την δήλωση 651 σε Τοπογραφικά !!! για να δίνεις τόσο εμπεριστατωμένη συμβουλή ....
    1 point
  12. Θα γράψεις και τους λόγους που απαλλάσσεται σύμφωνα με το άρθ.99 και την εγκύκλιο 2. Οτι είναι <25,00μ2 κλπ
    1 point
  13. καλημερα..... θα ηθελα να ρωτησω το εξης: εχω υπογειο νομιμο με οικ. αδεια και θελω ενα τμημα του να το κανω αλλαγη χρησης απο αποθηκη βοηθητικο χωρο σε κατατσημα κυριο χωρο.........Πως θα το υπολογησω συμφωνα με το αρθρο 100 σαν μετρα ή συμφωνα με το αρθρο 81 πολεοδομικη παραβαση του 4495;;;;;;;;
    1 point
  14. Έχεις διαφορετική διαμερισμάτωση γιατί βάσει εγκεκριμένου σχεδίου δυο διαφορετικές ιδιοκτησίες γίνονται μια. Δεν είναι διαφορετική διαρρύθμιση και δεν έχει σχέση ότι δεν υπάρχει σύσταση. Αν κατάλαβα καλά αυτό που περιγράφεις: Έχεις διαφορετική διαμερισμάτωση υπογείου και ίσως κάποιες εργασίες με αναλυτικό για την ενοποίηση με το ισόγειο (σκάλα, άνοιγμα τρύπας κλπ) (θεωρώ ότι δεν υπολογίζεις το w.c. στο υπογειο ως κύριο χώρο αλλά ως βοηθητικό) Υπέρβαση δόμησης για την αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο. Η διαμερισμάτωση δεν είναι με τίποτα κατηγορία 3 θα είναι μάλλον 4 εφόσον είναι μετά το 1983 Μην κάνετε διαδοχικές δημοσιεύσεις. Για να πραγματοποιήσετε οποιαδήποτε αλλαγή στο περιεχόμενο του κειμένου ή για να συμπληρώσετε το μήνυμα που δημοσιεύσατε, χρησιμοποιείστε την εντολή "Επεξεργασία" (Τα μηνύματά σας έχουν συγχωνευτεί). Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής Pavlos33
    1 point
  15. Το άλλαξα επειδή είναι θέμα ιδιωτών, για να μην παρεξηγεί ο ανυποψίαστος κόσμος που δε διαβάζει όλες τις απαντήσεις. Καταλαβαίνω ότι σε ενοχλεί ότι φαίνεσαι σαν ξεκάρφωτος να απαντάς σε κάτι που δεν ειπώθηκε και το σέβομαι αλλά μια εναλλακτική λύση είναι να άλλαζες το δικό σου αλλά καταλαβαίνω ότι προτιμάς να φαίνομαι εγώ λάθος από το να κάνεις κάτι τέτοιο έστω και αν παρεξηγήσει ο κόσμος που δε θα διαβάσει όλες τις απαντήσεις. Έχεις αλλάξει την αρχική σου απάντηση 4-5 φορές και κάνεις διορθώσεις στο κείμενο σου με βάση τις απαντήσεις των επόμενων και όχι μόνο αυτό αλλά έχεις και απαίτηση “εναλλακτική λύση” να αλλάζουν και οι επόμενοι. Αν επαναληφθεί αυτή η τακτική θα λάβεις ποινή. Αν σε κάποιο ζήτημα δεν γνωρίζουμε να απαντήσουμε είναι πιο καλά να μη γράψουμε. Οι λάθος συμβουλές προς τρίτους είναι χειρότερο απο καθόλου συμβουλές. Didonis
    -1 points
  16. Τουλάχιστον η πρώτη περίπτωση που περιγράφεις το λέει μόνη της ότι γράφεις άρτιο και οικοδομήσιμο από τη στιγμή που ο ίδιος ο νόμος γράφει "αν είναι άρτιο/οικ. δεν δομείται στην περίπτωση ....". Εν πάση περιπτώσει δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα από τη στιγμή που δεν υποχρεώνεσαι να γράψεις μόνο μια φράση. Κοινώς: γράψε και παρατήρηση που αναλύει ακριβώς ό,τι σκέφτεσαι περί μη "πρακτικής οικοδομησιμότητας".
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.