Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      25.846


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.094


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.193


  4. telakas

    telakas

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      104


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/09/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν υπάρχει καμία απαγόρευση του Α 89 για τακτοποίηση ανοιγμάτων στο όριο οικοπέδου κατά παράβαση του κτιριοδομικού κανονισμού. Ως μηχανικός δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα διότι διενήργησες βάσει του νόμου. Όμως, αυτό δεν στερεί το δικαίωμα αγωγής από τον όμορο προς τον ιδιοκτήτη του ακινήτου αναγκάζοντάς τον να τα κλείσει.
    2 points
  2. Λίγο τα μπέρδεψες με τα επισυναπτόμενα, για Γαλάζια Νερά Ερέτριας εκτός 500, για Ερατεινή εντός 750, για Ερεσσό εκτός 400.
    2 points
  3. 2.232 downloads

    Τεχνική περιγραφή ανιχνευτή εκρηκτικών μιγμάτων (υγραέριο). Έχει και σκαρίφημα τοποθέτησης.
    1 point
  4. Εννοείται ότι θα βάλεις στο κελί ΚΧ την επιφάνεια των 400 τμ και θα επιλέξεις υπέρβαση δόμησης <50% για να μην σου βγάλει το σύστημα επιβαρυντικό συντελεστή σαν να είχες υπέρβαση δόμησης. Να "καταλάβει" δηλαδή το σύστημα ότι πρέπει να υπολογίσει μόνο την αλλαγή χρήσης.
    1 point
  5. Η εγκύκλiος δεν πρέπει να παράγει νόμο αλλά να ερμηνεύει. Αν παράγει νόμο δεν πρέπει να την εφαρμόσεις. Έτσι λοιπόν, εσύ θα κοιτάξεις το άρθρο 100 και θα δεις ποιες κατασκευές μπορούν να υπαχθούν με αναλυτικό. Τέτοιες κατασκευές δεν είναι αυτές που αφορούν επιφάνεια κλειστού χώρου όπως πχ οι αποθήκες. @stasinos1972 Αν η μόνη παράβαση είναι η κατασκευή πυλωτής και δεν σκοπεύει ο ιδιοκτήτης να προβεί σε άδεια αποπεράτωσης (δηλαδή να κλείσει την πυλωτή) το πρόστιμο θα υπολογιστεί ως μια λοιπή παράβαση 250 Ευρώ και θα συμπεριλάβει και την διαφοροποίηση ύψους εφόσον το σημερινό ύψος δεν ξεπερνά τα 4.00 μ (αυτό που ήταν εγκεκριμένο και ισχύει για ισόγεια κτίσματα). Όμως, το πιθανότερο είναι το κτίσμα σήμερα να ξεπερνάει σε ύψος τα 4 μ οπότε πέραν της μια λοιπής παράβασης θα χρειαστεί και μια καταχώρηση για παραβίαση ύψους, η οποία θα κοστολογηθεί με βάση τους συντελεστές 0,20 ή 0,40 του άρθρου 100 και όχι με τις γενικές διατάξεις υπέρβασης ύψους καθώς δεν διαφαίνεται να υπάρχει υπέρβαση δόμησης (υπόστυλος χώρος δεν επαυξάνει τη δόμηση). Βεβαίως το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να απευθυνθείς σε μηχανικό ώστε μετά αυτοψία που θα διενεργήσει να σου κοστολογήσει το πρόστιμο και να προβεί στην υπαγωγή στο ν. 4495.
    1 point
  6. Το σταυρό σου τον κάνεις πάντα, αφού κανένα σύστημα δεν αποφέρει απόλυτη προστασία (ακόμα και αν με ένα μαγικό τρόπο εξαφανίσεις τους κεραυνούς). Όμως εφόσον σχεδιαστούν και τοποθετηθούν σωστά μειώνουν πάρα πολύ τις πιθανότητες. Βέβαια όταν ακούσεις το ποσό για ένα τέτοιο σύστημα θα σου φύγει η όρεξη..... Οπότε όλοι ακολουθούν την πεπατημένη (πες τον "πινακά" να βάλει και μερικά αντικεραυνικά στο γενικό πίνακα) και όλοι είναι ευτυχισμένοι.....
    1 point
  7. Πρόκειται για απαλλοτριούμενα λόγω ρυμοτομίας τμήματα οικοπέδων. Επηρεάζει αυτή η αποζημίωση την οικοδομησιμότητα σύμφωνα με το πνεύμα του Ν.651/77;
    1 point
  8. όχι, αυτό που αναφέρεις είναι για την προστασία του κτιρίου (και των περιεχόμενών του) από άμεσο πλήγμα.
    1 point
  9. εχεις συμβολαιο που περιλαμβανει την επεκταση αυτη? Αν ναι, τοτε τακτοποιεις χωρις συναινεση κανενος και κανεις και μεταβιβαση, χωρις να ρωτησεις κανεναν, διοτι εχεις ηδη συμβολαιο και συσταση ΟΙ με το τμημα αυτο..
    1 point
  10. έτσι όπως τοποθετούνται ή αντιμετωπίζεται το θέμα μη νομίζεις ότι έχεις εξασφαλισμένη προστασία (μερική ή ολική).
    1 point
  11. Αν το υπόγειό σου δεν έχει μετρήσει στο σ.δ., τότε δεν απαιτείται τουαλέτα ΑΜΕΑ
    1 point
  12. Μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την ημερομηνία της υπαγωγής! Από εκεί και πέρα ξεκαθαρίζω πως ό,τι κάνουν το κάνουν με δική τους ευθύνη..... Δεν ασχολούμαι, δεν με ενδιαφέρει.... Εγώ έχω ήδη φροντίσει να εξοφληθεί η αμοιβή μου και σε σύντομο χρονικό διάστημα ολοκληρώνω και την εργασία μου....
    1 point
  13. Αν θέλεις να έχεις προστασία των ευαίσθητων συσκευών (τηλεόραση, υπολογιστές κ.λ.π.) από κρουστικά ρεύματα που έρχονται μέσω των γραμμών ρεύματος, τότε βάζεις αντικεραυνικό Τ3 στον πίνακα (σε συνδυασμό βέβαια με Τ1/Τ2 στον γενικό πίνακα). Αν θέλεις να προστατεύσεις π.χ. το ομοαξονικό καλώδιο τηλεόρασης για κρουστικά ρεύματα που έρχονται από την κεραία, τότε βάζεις στη γραμμή της κεραίας το κατάλληλο αντικεραυνικό.
    1 point
  14. Εάν εννοείς στην οδό Φλέμινγκ στην περιοχή της Άρτεμις είναι 850€
    1 point
  15. 1 point
  16. 1.050€ όπως σωστά σου είπε ο Δημήτρης
    1 point
  17. Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο απ'ότι νομίζετε. Σε σύγχρονες εγκαταστάσεις υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο καλωδίωσης ασθενών. Ανάμεσα σε αυτά είναι: - Καλώδια τηλεφώνων - Καλώδια δικτύου (ethernet) - Καλώδια αισθητήρων συναγερμού - Καλώδια επίγειας και δορυφορικής τηλεόρασης. Συνήθως περισσότερα από ένα δίκτυα είναι συνδεδεμένα σε μια συσκευή, π.χ. στον συναγερμό συνδέονται και τα τρία δίκτυα. Αυτό σημαίνει ότι αν πέσει κεραυνός σε οποιοδήποτε αγωγό, υπάρχει πλέον διαδρομή σε όλες τις υπόλοιπες συσκευές. Η ασφάλεια αντικεραυνικής προστασίας μας καλύπτει μόνο από κεραυνό που θα πέσει στο δίκτυο της ΔΕΗ. Αυτό είναι καλό καθώς είναι είναι η πιο συνηθισμένη αιτία ζημιών από κεραυνό.
    1 point
  18. Το φαινόμενο της πολυνομίας και των διαδοχικών ανατροπών του νομικού πλαισίου μετατρέπουν την επέκταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε τροχοπέδη. Είναι δύσκολο να σχεδιαστεί ένα υπολογιστικό σύστημα που θα παραμετροποιείται κατά βούληση ανάλογα με τις αλλαγές της νομοθεσίας. Ειδικά όταν μιλάμε για ελληνικά δημόσια έργα, αυτό είναι αδύνατο. Επομένως ένα μεγάλο ποσοστό νομοθετικών μεταβολών απαιτεί προγραμματιστικές αλλαγές στο αντίστοιχο πληροφοριακό σύστημα, δηλ. ένα νέο έργο μικρής ή μεγάλης κλίμακας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς το χρόνο που αυτή η μεταβολή θα υλοποιηθεί και θα παραδοθεί. Πρόσφατα παραδείγματα ο νόμος Βρούτση και η εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ.
    1 point
  19. δεν υπαρχει καμμια κατατμηση. Πιθανον να υπαρχει αμφισβητηση της ιδιοκτησιας. Υπαρχει μια καταληψη απο τον Δημο, σε μια λωριδα του οικοπεδου. Εαν και εφοσον συμφωνησει ο Δημος οτι αυτη η λωτιδα ανηκει σε σας θα κανετε μια δουλεια διελευσης, ωστε να μην χασετε τα δικαιωματα επι του σδ. Εκ ...Δήμου αρξασθε
    1 point
  20. Ναι, το δίκτυο τηλεφωνίας είναι ευαίσθητο σε κεραυνικά πλήγματα και χρειάζεται ανεξάρτητη προστασία.
    1 point
  21. Aκριβώς. Σχετική αναφορά γίνεται στην εγκ. 3/Ν. 4178, η οποία θεωρούμε ότι ισχύει κατ αναλογία και ελλείψει άλλης ερμηνείας, σε περιπτώσεις που αυτή δεν έρχεται σε αντίθεση με διατάξεις του ν. 4495/17.
    1 point
  22. Η διαθήκη τι ακριβώς γράφει και πως μπορεί να "παρέμβει" στην επιφάνεια υπάρχουσας οριζόντιας ιδιοκτησίας;
    1 point
  23. Το ύψος δεν έχει σχέση με το αν είναι ο χώρος κύριας χρήσης ή βοηθητικής η χρήση μας ενδιαφέρει.
    1 point
  24. Πολύ λογικό, ευχαριστώ! Πέρασε λοιπόν η εποχή που ο καθένας έχτιζε ό,τι ήθελε, όπου ήθελε. Και αυτή η εποχή πέρασε τόσο πολεοδομικά (μετά την 29/7/2011), όσο και στατικά (με την έλευση του ΦΕΚ 350)...
    1 point
  25. Δες λίγο το φεκ 1643β/11-5-2018, άρθρο 2 παράγραφος β. Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις : β) αυθαίρετες κατασκευές παταριών ισογείου επιφάνειας μέχρι ποσοστού 50% του δαπέδου του ισογείου με την προϋπόθεση ότι δεν δημιουργούνται “θέσει” κοντά υποστυλώματα. Διαφορετικά εξετάζονται τα μέλη και η σύνδεσή τους με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες. Σε κάθε περίπτωση ελέγχεται η στατική επάρκεια του αυθαίρετου παταριού για κατακόρυφα φορτία
    1 point
  26. παραβίαση πλαγίων αποστάσεων θα έβαζα και σε αυτή την περίπτωση. Μοιάζει με "προκήπιο" επειδή είναι επί του δρόμου, όμως στους οικισμούς δεν υφίσταται αυτή θεσμικά. επομένως θα έβαζα παραβίαση πλαγίων αποστάσεων.
    1 point
  27. Το ΤΕΕ δεν έχει απολύτως καμία ανάμειξη σε τέτοιου είδους θέματα. Οι αμοιβές μας είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμες με τους πελάτες μας.... Μην τσιμπάτε!!! Μάθετε να ελίσσεστε!!!
    1 point
  28. Για να επέλθει απαγόρευση λόγω μέτρων ασφαλείας συγκοινωνίας (δες το ΠΔ 209/98) θα πρέπει να έχεις χαρακτηρισμένο κύριο δημοτικό δρόμο και τότε η ελάχιστη απόσταση δόμησης θα είναι τουλάχιστον 3 μ από το όριό του. Έχε υπόψη ότι πολλές φορές σε οικισμούς επιτρέπεται (ή και επιβάλλεται) να τηρείται η διαμορφωμένη γραμμή δόμησης. Τώρα, αν έχεις διάταξη σε προ 23 οικοπέδου άνω των 500 τμ που όριζε απόσταση δόμησης 4 μ εσώτερα ή οριοθετημένο οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων, όπου στο άρθρο 6 του ΦΕΚ 181/Δ/85 και σε περίπτωση οικοπέδου επιφάνειας μεγαλύτερης των 500 τμ ορίζεται η γραμμή δόμησης εσώτερα κατά 2,50 μ (μάλλον αυτή την περίπτωση "φωτογραφίζεις", και το κτίριο τοποθετήθηκε σε μικρότερη απόσταση από τα 2,50 μ, τότε καταρχήν δεν απαγορεύεται η τακτοποίησή του με την επιφύλαξη της αναφοράς μου περί μέτρων ασφαλείας (3 μ από το όριο κύριας δημοτικής οδού). Το αν θα βάλεις παραβίαση πρασιάς που μάλλον θα είναι το κύριο ερώτημά σου, το έχουμε συζητήσει στο φόρουμ (αν θυμάμαι καλά θα είναι στο θέμα παραβίασης πλάγιας απόστασης), η γνώμη μου είναι να μην βάλεις διότι προκήπιο ορίζεται μόνο σε εντός ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή. Άλλο βεβαίως είναι να προσομοιάζει με προκήπιο και άλλο να είναι προκήπιο. Η πρώτη περίπτωση προσομοίωσης χρησιμοποιείται κατά την έκδοση άδειας. Η δεύτερη (το να μην θεωρείται προκήπιο) αφορά την τακτοποίηση, η οποία όπως έχουμε πει πολλές φορές είναι μια διαδικασία που δεν έχει καμία σχέση με έκδοση Ο.Α. Άρα, μπορείς να επιλέξεις (κατά την άποψή μου) μια παράβαση η οποία είναι κοντά στην παραβίαση πρασιάς, για να καταχωρηθεί συστημικά η παράβαση. Η μόνη κοντινή παράβαση, είναι αυτή της παραβίασης Δ. Οπότε με μια σωστή επεξήγηση στην Τ.Ε μπορείς να την χρησιμοποιήσεις. Τα παραπάνω που αναφέρεις αναφορικά με τις πλάγιες αποστάσεις δεν έχουν σχέση με οικισμούς. Στους οικισμούς έχουμε 2,50 μ ή 0.00. Ότι δεν τακτοποιείται ξηλώνεται. Η πέτρινη σκάλα "κλειστή" τι σημαίνει;
    1 point
  29. Γειά σου, γνώμη μου είναι ότι τζάμπα ταλαιπωρείσαι με αμοιβές κλπ. Στην θέση σου θα έβγαζα νεά εντολή πληρωμής με αυτή του 4495 και δεν θα λάμβανα υπόψη την παλιά του 4178. Οπότε βάλε πάλι 4,5 ημέρες να βγει η νόμιμη και βάλε την συμφωνηθείσα ίδια με αυτά που θα πάρεις για την έξτρα εργασία στο 4495.
    1 point
  30. Το 4,5 ημέρες είναι ανάλογα μετά χρόνια που είναι γραμμένος ο μηχανικός στο ΤΕΕ ,δεν έχει σχέση με την παραπάνω εργασία.
    1 point
  31. αναρτήθηκαν τα αναδρομικά του επικουρικού πληρωμή μέχρι 30/9
    1 point
  32. Αν το πιστωτικό το είχες ζητήσει ως επιστροφή (όχι να συμψηφισθεί) και εκπέσθηκε το 2018, θέλει και αντίστοιχη αντιμετώπιση στην φορολογική βάση των εισφορών. Την επιστροφή είτε να την είχες φέρει ως έσοδο στο 2019 (όταν χρονικά είχε πιστωθεί στον λογαριασμό ΙΒΑΝ), δηλαδή αρνητικά στα έξοδα της φορολογικής βάσης του 2019 ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, είτε να μειώσει τα έξοδα της φορολογικής βάσης του 2018 πάλι ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό. Και τα δύο παραπάνω δεν θεωρώ ότι είναι λάθος, απλά κατ' εμέ πιο σωστό θεωρώ το πρώτο διότι πρακτικά παρακολουθείς χρονικά τα γεγονότα και δεν έρχεσαι εκ των υστέρων να κάνεις τις διορθώσεις (όταν δηλαδή πιστωθεί στο ΙΒΑΝ). Βάσει του άρθρου 30 (παρ. 1 περ. ιθ') του ν. 4308/2014 (ΕΛΠ), οι πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ιδίου νόμου δύνανται να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται.
    1 point
  33. Ελεύθερη διάθεση των Κτηματολογικών Χαρτών μέσω διαδικτύου - ΓΕΩΠΥΛΗ «INSPIRE» ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ εδω https://www.ktimatologio.gr/posts/eleytheri-diathesi-ton-ktimatologikon-harton-meso-diadiktyoy-geopyli-inspire-ellinikoy-ktimatologioy
    1 point
  34. Να όμως που ρωτάτε μηχανικούς! Όμως κανείς μηχανικός δεν μπορεί να σας απαντήσει αν δεν δεί, μετρήσει, πιάσει μολύβι, χαρτί, υπολογιστή κλπ (και αν δεν πάρει και μερικά χιλιάρικα!!!😃 για αμοιβή) Ο υδραυλικός (θα φανεί ότι) το κάνει δωρεάν, αλλά με τη μέθοδο δοκίμασε-άλλαξε και ...αν έχεις τύχη διάβαινε! Πληροφοριακά, το σύστημά σας είναι μονοσωλήνιο και όχι δισωλήνιο, και το μονοσωλήνιο είναι που, οπωσδήποτε θέλει όλα τα παραπάνω. Η μάρκα των σωμάτων δεν παίζει ρόλο, αλλά η απόδοση, που λέει ο κατασκευαστής Υ.Γ. Πιστεύω ότι είναι αρκετά ορατός ο smiley... μετά τα χιλιάρικα!!!
    1 point
  35. Δεν υπάρχει αντίφαση. Είναι οικοδομήσιμο υπό προϋποθέσεις. Ας το ονομάσουμε "δίκαιο εκβιασμό" εκ μέρους της Πολιτείας, ώστε να μη χαντακωθούν τα όμορα.
    1 point
  36. οτι αυτες οι παρεκλίσεις εχουν καταργηθει στις ΝΑΤΟΥΡΑ--> απο που μπορουμε να το δουμε αυτο ?
    1 point
  37. Ο περιβάλλων χώρος είναι διατηρητέος? για μένα πρέπει να το γράψεις.
    1 point
  38. IEC 62305-4 Lightning-Protection-Risk-Assessment-Calculator.xls Lightning Protection Risk Assessment NEW.pdf
    1 point
  39. Επειδή ακριβώς έγιναν πριν την ισχύ του 4495 θεωρούνται αυθαίρετα, γιατί κατα το χρόνο κατασκευής τους έπρεπε να είχαν βγαλει άδεια. Επομενως, πρέπει να τακτοποιήσεις
    1 point
  40. Η ομαδοποίηση αυθαιρεσιών κατηγορίας 3 και αναλυτικού στον ν. 4178 μας ήρθε κατόπιν της εγκυκλίου 4. Δεν υπήρχε στο σώμα του νόμου, όπως δεν υπάρχει και στο ν. 4495.
    1 point
  41. Ο Νίκος ανέπτυξε τα επιχειρήματα απάντησης στη Δανάη (ή Κατερίνα). Ακριβώς το θέμα μου είναι πως δεν χρησιμοποιείται ως κατάστημα, κύριος χώρος - και ούτε μπορεί λόγω ύψους (έχει ακατάλληλες μονώσεις οροφής και πλαγιοκαλύψεων, δάπεδο σε συνέχεια του εξωτερικού χώρου στάθμευσης, κλπ.) Υπάρχει λογική στο να διακρίνει ο νομοθέτης τις δύο περιπτώσεις, διότι δεν έχουν την ίδια "βαρύτητα", σημασία και εντέλει ούτε την ίδια αξία έχουν αντικειμενικά (μια αποθήκη με ένα κατάστημα), ούτε αποφέρουν το ίδιο παράνομο όφελος στον ιδιοκτήτη τους. Αν εννοούσε το δεύτερο σκέλος της πρότασης "αυθαίρετοι χώροι που προσαυξάνουν τη δόμηση" ως ικανή και μόνη προϋπόθεση, γιατί έγραψε το πρώτο; "χώροι κύριας χρήσης που προσαυξάνουν τη δόμηση", το "που" στη χρήση αυτή επεξηγεί το κύριας χρήσης, δεν αυξάνει την εμβέλεια του προσδιορισμού, εξακολουθεί δηλαδή να αναφέρεται σε χώρους κύριας χρήσης (και μόνον αυτούς). Παράδειγμα διατύπωσης με την ευρύτερη έννοια : Αυθαίρετοι χώροι κύριας χρήσης και κάθε άλλοι χώροι ή κατασκευές που προσμετρώνται στη δόμηση κατά τον Οικοδομικό Κανονισμό. (και ο ΓΟΚ και ο ΝΟΚ περιέχουν εκτενή ανάλυση)
    1 point
  42. Το πρόβλημα εμφανίζεται στον υπολογισμό ποσοστού για υπέρβαση κάλυψης βέβαια, όπου εκεί το κρίσιμο ποσοστό είναι το 20%. Εννοείται ότι προσαυξάνει και τη δόμηση και την κάλυψη. Παρ' όλα αυτά, επειδή είναι χώρος βοηθητικής χρήσης και όχι κύριας, η γνώμη μου είναι ότι για τον υπολογισμό του συντελεστή υπέρβασης κάλυψης να δηλωθεί < 20%. Υποθετικά μιλώντας, αν κάποιο τμήμα του χώρου αυτού χρησιμοποιούνταν ως κατάστημα και αυτό (πχ τα 250τ.μ. από τα 380), τότε θα έβαζα υπέρβαση κάλυψης >20%. (ως αυθαίρετος κλειστός χώρος κύριας χρήσης που προσαυξάνει τη δόμηση.) Αν έχετε αντίθετη άποψη, παρακαλώ διορθώστε με, γιατί το θέμα με έχει προβληματίσει και εμένα πάρα πολύ.
    1 point
  43. cost-plus works Απολογιστικές εργασίες countable Αριθμήσιμος counter example Αντιπαράδειγμα counter footwall Τοίχος αντιστήριξης με αντηρίδες counter weight Αντίβαρο counterfort drain Στραγγιστήρι κάθετα στην οδό coupler Κοχλιωτός σύνδεσμος (μούφα) coupling Σημείο ζεύξης, συνδετήρας, σύνδεσμος court of auditors Ελεγκτικό Συνέδριο covariant Συναλλοίωτος (Μαθηματικά) cover Επικάλυψη covering Πέτσωμα crack sealing Σφράγιση ρωγμών crack, cracking Ρωγμή, ρηγμάτωση crane Ανυψωτικό μηχάνημα, γερανός crane arm Γερανοβραχίωνας crash barrier Απορροφητής ενέργειας crash cushion attenuator Σύστημα απορρόφησης ενέργειας σύγκρουσης crawl speed Οριακή ταχύτητα ανάβασης φορτηγού crawling (= climbing) lane Λωρίδα βραδείας κυκλοφορίας (ανάβασης) creep Ερπυσμός cremation Αποτέφρωση crest culvert Οχετός στέψης crest curve Κυρτή καμπύλη crest of the wall Στέψη του τοίχου cretaceous Κρητιδικοί crew Συνεργείο, πλήρωμα crib walls Φατνωματικοί τοίχοι critical air velocity Κρίσιμη ταχύτητα αέρα critical damping Κρίσιμη απόσβεση critical path method Μέθοδος ανάλυσης κρίσιμης διαδρομής cross Διακλάδωση μορφής σταυρού cross over Διατάξεις εκτροπής κυκλοφορίας cross beam Διαδοκίδα, κεφαλοδοκός cross drainage culvert Σιφωνοειδής οχετός cross fall Αμφικλινής διατομή, επίκλιση σε ευθυγραμμία cross fall / superelevation diagram Διάγραμμα εγκάρσιων κλίσεων (επικλίσεων) cross girder Διαδοκίδα cross passage Εγκάρσιος διάδρομος (στοά) προσπέλασης προσωπικού cross section Διατομή crosshead Κεφαλόδεσμος βάθρων crosshole seismic tests Αντισεισμικές δοκιμές τομογραφίας crosshole tomography and downhole tests Δοκιμές εγκάρσιας και κατά μήκος τομογραφίας crossover Ανισόπεδη διασταύρωση crosswalk Διάβαση πεζών crown Κλείδα, κορωνίδα crown lane Κορυφογραμμή οδοστρώματος (επίλιση) crown settlement Παραμόρφωση / υποχώρηση κλείδας (σήραγγες) crowned pavement cross section Αμφικλινής διατομή οδοστρώματος crude analysis Προσεγγιστική ανάλυση crushed aggregates Θραυστά αδρανή crushing Σύνθλιψη crushing mill / plant Σπαστήριο / τριβείο crystalline limestone Κρυσταλλικός ασβεστόλιθος cultivating pot Φυτοδοχείο cultivation technique Καλλιεργητική τεχνική cultivation tray Τελάρο cumulative Σωρευτικός curb Κράσπεδο curing Ωρίμανση current condition Τρέχουσα συνθήκη curtain wall, ballast wall Θωράκιο curvature Καμπυλότητα curvature radius Ακτίνα καμπυλότητας curve Καμπύλη, στροφή curved slot Καμπύλη εγκοπή customization Προσαρμογή στις ανάγκες του χρήστη cut Όρυγμα, τομή, αποκοπή cut & cover Σήραγγα με εκσκαφή και επανεπίχωση cut slopes Πρανή ορυγμάτων cut-off channel Στραγγιστικός τάφρος ανάσχεσης ροής cut-off ditch Τάφρος οφρύος cut-off drain Στραγγιστήριο πρανούς (οφρύος ή ποδός) cutter Κοπτικό cutting Μόσχευμα, τομή cutting head / tool Κοπτική κεφαλή / εργαλείο cybernetics Κυβερνητική (επιστήμη) cycle length Χρονική διάρκεια φωτεινής σηματοδότησης cycleway = cycle track Ποδηλατόδρομος
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.