Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      11.464


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.122


  3. nick_61

    nick_61

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      984


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.764


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/01/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν έχω γνώση να απαντήσω σε αυτό που ρωτάς. Θα ήθελα όμως να σχολιάσω, ότι για τη φήμη του επαγγέλματός μας δεν είναι καλό να αναλαμβάνουμε εργασίες που δεν γνωρίζουμε το παραμικρό για το πως να τις φέρουμε εις πέρας. Υπάρχει ολόκληρη κριτική για το ποιοι υπογράφουν τοπογραφικά, και ορθώς υπάρχει. Ε, φαντάσου ότι αυτοί όλοι κάνουν ένα μάθημα γεωδαισίας. Εμείς σχετικά με αρχιτεκτονική δεν έχουμε διδαχθεί καν το αν οι τοίχοι περιέχουν μέσα τούβλα ή μπισκότα. Τι είδους αρχιτεκτονική μελέτη μπορούμε να υπογράψουμε με αυτά τα δεδομένα? Εύχομαι να μην το πάρεις προσωπικά, και ειλικρινά συγνώμη αν σπαμάρω.
    2 points
  2. Όχι, δεν θα μειωθεί τίποτα. Τα χιλιοστά υψούν θα κατανεμηθούν αναλογικά στις υπόλοιπες ιδιοκτησίες ώστε να αθροίσουν 1000. Το πρόγραμμα ζητάει τα χιλιοστά για να επιμερισθούν οι κοινόχρηστες παρεμβάσεις. Το δικαίωμα υψούν δεν έχει να κάνει με τις κοινόχρηστες δαπάνες. Αυτές αφορούν τις υφιστάμενες διαιρεμένες ιδιοκτησίες και όχι τις μελλοντικές.
    2 points
  3. Το κλείσιμο, όπως το εννοείς, με την επισύναψει των σχεδίων των δηλώσεων, έτσι και αλλιώς θα γίνει για ολα τα κτίρια με την ταυτότητα κτιρίου, είτε έχουν ρεύμα είτε ζητούν τωρα την ρευματοδότηση. Επομένως γιατί να απαιτείται η υποβολή σχεδίων στην ΥΔΟΜ για όσα έχουν Ο.Α και να μην γίνετα άμεσα ρευματοδότηση μόνο με την βεβαίωση σύνδεσης, όπως τα εντελώς αυθαίρετα? Όσο για την αμοιβή του επιβλέποντα, πέραν της 5/ετούς παραγραφής που πρανέφερα, αν εγώ ο συνταξιούχος θέλω να την διεκδικήσω μπορώ να την διεκδήσω μέσω ΤΕΕ. Αλλά και πως να την διεκδήσω όταν η οικοδομή έχει ήδη αυθαίρετες κατασκευές! δηλαδή τι να παρδεχτώ (με υπεύθυνη δήλωση μου), ότι επέβλεπα τις αυθαιρεσίες ή ότι επέβλεπα την οικοδομή και πέραν του χρόνου της αρχικής ισχύος της οικοδομικής άδειας ή του χρόνου της αναθεώρησής της. Ο νόμος περί ευθύνης επιβλέποντα ορίζει ρητά "ότι αν δεν παρετήθηκα φέρω ακέραια την ευθύνη"! Επομένως ας δούν αν στο φάκελο Ο.Α υπάρχει παραίτηση μου και όχι να μου ζητάνε Υ.Δ ότι το επέβλεπα
    2 points
  4. Προς διευκόλυνση κάθε ενδιαφερόμενου, ανεβάζω screenshot από αίτηση πολυκατοικίας που υποβλήθηκε στο ΕΚΟ ΙΙβ Αίτηση πολυκατοικίας .rar
    2 points
  5. Το σημαντικότερο κατ' εμέ στη διαδικασία έκδοσης ΗΤΚ είναι η "εργασία" του μηχανικού, που θα τον οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι, "το ακίνητο για το οποίο ανέλαβε να εκδώσει ΗΤΚ, είναι σε θέση να την αποκτήσει", με άλλα λόγια είναι νομίμως υφιστάμενο χωρίς αυθαιρεσίες ή με απολύτως ρυθμισμένες αυθαιρεσίες. Δηλαδή, η αυτοψία και η μελέτη όλων όσων του προσκομίσει ο ιδιοκτήτης. Θέλει 'έξυπνη" σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης του έργου από την αρχή, η οποία θα προβλέπει όλες τις ...."παγίδες"! Θέλει πλήρη συγκέντρωση του απαραίτητου υλικού (ποιός θα την κάνει, πόσο κοστίζει κ.λπ.), που θα μελετηθεί και θέλει "τόλμη" διότι σε πλείστες των περιπτώσεων κάποιος πρέπει να εκτεθεί, χωρίς βεβαίως να χαθεί η δουλειά... Τα υπόλοιπα αργότερα....
    2 points
  6. προφανως ισχυει πλεον και για ανεγερθεντα νομιμως, μεχρι 28-7-11. αρθρο 98 Ρυθμίσεις του ν.δ.1024/1971 (Α232) και του ν.3741/19291. Οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 1 του ν.δ.1024/1971 (Α232) εφαρμόζονται και επί γηπέδων, που κείνται εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμών και ανήκουν σε έναν ή πλείονες ιδιοκτήτες, επί των οποίων έχουν ανεγερθεί μέχρι τις 28.7.2011 οικοδομήματα νομίμως ανεγερθέντα ή αυθαίρετα, υπαγόμενα στις διατάξεις του παρόντος, με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 89του παρόντος. Υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις επιτρέπεται η σύνταξη και υπογραφή συμβολαιογραφικών πράξεων σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών επί των ανωτέρω γηπέδων και η μεταγραφή αυτών στα βιβλία μεταγραφών ή η καταχώριση στα κτηματολογικά γραφεία. Υπό τις ίδιες ανωτέρω προϋποθέσεις,θεωρούνται εξ υπαρχής έγκυρες και ισχυρές συστάσεις διαιρεμένων ιδιοκτησιών,οι οποίες έχουν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και δεν έχουν κηρυχθεί άκυρες με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Η ανέγερση των οικοδομών μέχρι τις 28.7.2011 αποδεικνύεται από αεροφωτογραφίες που έχουν ληφθεί μέχρι την ημερομηνία αυτήνκαι βεβαιώνεται από τονμηχανικό, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
    1 point
  7. το μονο που χανει -σημερα - ειναι τμ. δομησης. Απο πουθενα δεν προκυπτει οτι δεν θα χτιζουν στο μελλον τα "τυφλα", πανω απο 4 στρ. Εξ αλλης αιτιας [ χρησεις γης ή αλλες αιτιες] ειναι άλλο θεμα.
    1 point
  8. Η απαντηση στην ανω ερωτηση, βρισκεται στο αρθρο 40, [πλην της περ. "η" που καταργηθηκε μετα απο 10 5μερες...] πλην όμως, Εδω στο φορουμ, υπάρχει μονον το αρχικο ΦΕΚ του ν. 4759, χωρις τις αλλαγες του Α 256/20 [και φαινεται να ισχυει ακομα τοσο η καταργηθεισα περ. "η" του αρθρου 40 οσο και καποιες επι μερους διορθωσεις] Υπαρχει καν-ενας να διορθωσει το αρχικο ΦΕΚ, μετα τις αλλαγες που εγιναν στο Α 256/20, ωστε να μην παρασυρονται οι συναδελφοι???🙂 ευχαριστώ
    1 point
  9. για να μην μας μπερδεύεις και μπερδευτείς και η/ο ίδιος β) για τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία λήξης της και σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο έκδοσής της, αν μέχρι τη λήξη της ισχύος της άδειας έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός του κτιρίου,
    1 point
  10. Ακριβώς. Αν είχες άδεια (π.χ εκείνες που αναφέρω της δεκαετίας του 60) για λυόμενο και το έκανε συμβατική κατασκευή προ 83, θα επέλεγες κατηγορία 2. Αναγκαστικά, στην περίπτωσή σου θα περιμένεις την ενεργοποίηση μεταφοράς ΣΔ, τράπεζας γης, υποδοχή ΣΔ κλπ. Καλή συνέχεια.
    1 point
  11. Pavlos33, δε νομίζω να θέλεις απάντηση.... Το post μου επίτηδες ξεκίνησε με το "συγγνώμη για το εκτός θέματος"... Αν δεν σου αρέσει, διέγραψέ το... Η προτροπή μου όμως είναι να μείνουμε απλώς στο "όποιος κατάλαβε, κατάλαβε"...
    1 point
  12. Σε παρόμοια περίπτωση, οροφοδιαμερίσματα με ξεχωριστές αποθήκες (στην πράξη και μία ενιαία στην άδεια) στο υπόγειο ως παρακολουθήματα, λόγω αδιαφορίας των υπολοίπων, κατέθεσα στη Δήλωση τη διαμερισμάτωση με όλη την αποτύπωση αλλά με ιδιοκτήτη μόνο τον πελάτη.
    1 point
  13. γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, Ερμηνεία της εγκ. 2 Ν. 4495: Στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου συμπεριλαμβάνεται και η διάσταση του ύψους. Στην έννοια των υπερβάσεων των εξωτερικών διαστάσεων του κτιρίου συμπεριλαμβάνονται και τυχόν εξοχές για τη διαμόρφωση της όψης του κτιρίου (π.χ. έρκερ). Ο έλεγχος της υπέρβασης έως 5% γίνεται συγκρίνοντας το μήκος της εξοχής προς τη διάσταση του βάθους του κτιρίου στο συγκεκριμένο σημείο. Είσαι οριακά, οπότε βρες κάποιο τρόπο (μήπως είχε ήλιο και δεν μέτρησες καλά; ..ή μήπως έβαλες πολλά πάχη επιχρισμάτων στις διαστάσεις; ) αν οπωσδήποτε θες να το βάλεις κατηγορία 3, να το καταφέρεις. Στη συνέχεια έχε υπόψη ότι για κάποια δικαιοπραξία αλλά και για την συμπλήρωση της ΗΤ θα χρειαστεί κάτοψη αποτύπωσης, οπότε αν ο λόγος της κατηγορίας 3 είναι η αποφυγή της αποτύπωσης, μάλλον δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο όφελος. (ο νόμος δεν το απαιτεί, αλλά μπορείς να εισάγεις κάτοψη προαιρετικά την οποία να την χρησιμοποιήσεις για κάθε ζήτηση).
    1 point
  14. μονον σωστα??? και.... αριστοκρατικα μπηκοουζ για καθε μία τακτοποιηση θα πληρωνεσαι χωριστα. χαρα μου
    1 point
  15. Οι οικοδομικές άδειες ισχύουν για 4 χρόνια (το γράφει και κάτω κάτω στο στέλεχος) οπότε, μια οικοδομική άδεια του 1998 δεν είναι πλέον σε ισχύ. Γιατί να κάνεις αναθεώρηση, εφόσον οι αμοιβές επίβλεψης έχουν εξοφληθεί; Μίλα με τη αρμόδια πολεοδομία να δεις τι ζητάνε για την ηλεκτροδότηση. Το μόνο που φαντάζομαι πως μπορεί να δημιουργήσει θέμα είναι η υπέυθυνη δήλωση του επιβλέποντος ότι έχουν εφαρμοστεί οι μελέτες που ζητούσαν με τον παλιό τρόπο έκδοσης αδειών.
    1 point
  16. @SpyrosM91, καλώς ήρθες στο foum,και ελπίζω να βοηθήσεις με τις γνώσεις σου, την εμπειρία, τις ερωτήσεις σου κλπ. Θα αρχίσω όπως θα τελειώσω. ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΣΕ ΛΟΓΙΣΤΗ._ Θα σου συνιστούσα (ακριβώς επειδή είναι η πρώτη φορά που πας να ασχοληθείς και δεν έχεις κάνει ακόμη καποιο λάθος) να μην ασχοληθείς αλλά να αφήσεις έναν λογιστή να ασχοληθεί με αυτό. Τόσο με την διαδικασία της έναρξης όσο και με την τήρηση των φορολογικών σου. Το κόστος είναι προσιτό και με απίστευτη ψυχολογική αξία και κέρδος από τα λάθη που θα κάνεις αν αποφασίσεις να αναλάβεις να τηρεις εσύ τα λογιστικά. Τωρα σε αυτόν τον κυριολεκτικά βομβαρδισμό (όχι άδικα) των αποριών σου και που φάινεται ότι δεν έχεις διαβάσει αλλά μελετήσει τις συζητήσεις, τουλάχιστον εδώ στο forum, μερικές παρατηρήσεις, που μάλλον θα σε κουράσουν, σχετικά με τις απορίες σου: Α) Ο κανόνας σε όλα αυτά που γράφεις είναι σύμφωνα με τον ν.4172/2013, ότι όποια δαπάνη πληροί τα κριτήρια του άρθρου 22 ως σήμερα ισχύει[1] και συγχρόνως δεν εμπίπτει στον περιοριστικό κατάλογο των μη εκπιπτόμενων δαπανών του άρθρου 23 ως σήμερα ισχύει[2], εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης. Μεταξύ άλλων κυρίως θα πρέπει να είσαι σε θέση να υποστηρίξεις/τεκμηριώσεις από το άρθρο 22, το α' κριτήριο, ότι δηλαδή η δαπάνη που κάνεις κρίνεται απαραίτητη και η οποία άμεσα ή έμμεσα συμβάλει στη δημιουργία εισοδήματος. Αν και σε κάθε περίπτωση, το τι συμφαίρει την επιχείρηση και ποια δαπάνη θα της αποφέρει άμεσα ή έμμεσα κέρδος δεν μπορεί να το κρίνει ο ελεγκτής, παρ' όλα αυτά το συγκεκριμένο κριτήριο έχει μία επικίνδυνη (!!) υποκειμενικότητα, αφού στο "τέλος της ημέρας" ο έλεγχος μπορεί να αποφασίσει ότι μία δαπάνη δεν είναι προς το συμφέρον της επιχείρησης και να την προσθέσει στις λογιστικές διαφορές. Βέβαια από την άλλη μπορέις να προσφυγεις στην ΔΕΔ. [1] Ως τροποποιήθηκε με την παρ.7 του άρθρου 22 του ν.4223/2013, την παρ.2 του άρθρου 11 του ν.4646/2019 [2] Ως τροποποιήθηκε με την παρ.2 του άρθρου 59 του ν.4701/2020, το άρθρο 13 του ν.4646/2019, την παρ.1 του άρθρου 95 του ν.4605/2019, την παρ.4 του άρθρο 115 του ν.4549/2018 [Σχετ. ΠΟΛ.1113/2.6.2015] Β) Η καταχώρηση στα βιβλία γίνεται στο συνολικό ποσό του κάθε παραστατικού. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν καταχωρείς την "αναμορφωμένη" τιμή των ποσών του παραστατικού. Η καταχώρηση γίνεται με βάση τα ΕΛΠ (ν.4308/2014), όπου στο τέλος της χρονιάς το αποτέλεσμα --κέρδος ή ζημιά-- προκύπτει με βάση τους κανόνες του ν. 4308/2014. Δηλαδή γίνεται με βάση την λογιστική αξία, δηλαδή την αξία με την οποία ένα στοιχείο αναγνωρίζεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις. Αυτό το αποτέλεσμα πρέπει πιθανόν να "αναμορφωθεί", με δύο τύπου "Λογιστικές διαφορές", για να προκύψει το φορολογητέο εισόδημα, δηλαδή να προκύψει η φορολογική βάση, δηλαδή να προκύψει η αξία που αναγνωρίζεται για σκοπούς φορολογίας εισοδήματος. Οι διαφορές αυτές είναι είτε μόνιμες διαφορές μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης που δεν αντιστρέφονται μελλοντικά (ενδεικτικά και όχι μόνο είναι τα πρόστιμα, οι προσαυξήσεις κ.α.) που πάνε στον πίνακα αναμόρφωσης του Ε3, είτε προσωρινές διαφορές οι οποίες μελλοντικά αντιστρέφονται και πάνε στον πίνακα Ε του Ε3 (ενδεικτικά και όχι μόνο είναι ασφαλιστικτές εισφορές οι οποίες απαιτήθηκαν αλλά που δεν πληρώθηκαν). Μεταξύ άλλων και σε όλα αυτά που γράφεις στο τέλος του έτους εγώ κάνω (επικουρικά) τους παρακάτω πίνακες. Πίνακα δεδομένων (εσόδων-εξόδων) με βάση τα αθροίσματα των στηλών του βιβλίου (έχω προσπαθήσει να παρακολουθούν όσο το δυνατόν την λογική/πεδία του πίνακα Ζ του Ε3) για να πάνε στον πίνακα Ζ του Ε3 πιο ευκολα και ελέγξιμα. Πίνακα με την λογιστική και φορολογική βάση εσόδων και εξόδων όπου προκύπτουν τόσο οι διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης όσο και ο προσδιορισμός τους σε μόνιμες και προσωρινές για να πάνε αντίστοιχα στον πίνακα αναμόρφωσης του Ε3 και στον πίνακα Ε του Ε3. Πίνακα μερισμού εξόδων σε άμεσα και έμμεσα για να πάνε στους κωδικούς του πίνακα Δ του Ε3 Εχοντας πλέον αυτόυς τους πίνακες, μεταφέρω εύκολα στα πεδία Ε3, και πλέον προσδιορίζεται και το φορολογητέο αποτέλεσμα του πίνακα ΣΤ στο Ε3. Ετσι πρακτικά έχω όλα τα στοιχεια για να συμπληρώσω ευκολα (και ταυτόχρονα να ελέγχω) το Ε3 (αλλά και τις περιοδικές ΦΠΑ) Γ.1) Μερικές παρατηρήσεςι στα MyDATA σε αυτά που γράφεις: Τα MyDATA που ρωτάς, έχουν προσαρμοσθεί έτσι ώστε να πηγαίνουν αυτόματα να συμπληρώνουν τόσο τα έντυπα φορολογίας εισοδήματος και όσο και τα έντυπα ΦΠΑ. Γαι τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ δεν έχω βρει ακόμη το πώς θα γίνει η καταχώρηση. Αν ξεκινήσουμε με γνώμονα ότι πρέπει να πάει στον αντίστοιχο κωδικό Ζ2(485) του Ε3 για ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες και χρησιμοποιήσουμε ως τύπο παραστατικού ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΛΙΑΝΙΚΩΣ ή ΕΞΟΔΑ-ΑΓΟΡΕΣ ΛΙΑΝΙΚΩΝ τότε σου έχει ως επιλογή ότι το ποσό θα πάει στο στο Ε3 στα λοιπά έξοδα (που δεν το θέλουμε). Ο μόνος τρόπος γαι να πάει να ενημερώσει σωστά το Ε3, που έχω βρει μέχρι στιγμής, είναι να επιλεχθεί ως τύπος παραστατικού το ΤΠΥ, η οποία όμως επιλογή οδηγεί σε αδιέξοδο, διότι τα mydata θα περιμένουν να γίνει διασταύρωση από τον εκδότη. Πράγμα που δεν θα γίνει διότι οι ΔΕΚΟ ανήκουν στις εξαιρούμενες οντότητες από την διαβίβαση έτσι ώστε να τα δούμε εμείς ως εξοδα. Στην πλατφόρμα μεταφέρεις τα δεδομένα των παραστικών δεν τα "αναμορφώνεις", δεν μεταφέρεις τα αναμορφωμένα. Υπάρχουν στην πλατφόρμα επιλογές με "ειδικές" εγγραφές τακτοποίησης Εσόδων-Εξόδων (ενδεικτικά για αναμορφώσεις κ.α.) που γίνονται στο τέλος του κάθε φορολογικού έτους. Δεν προκύπτει από κάπου ότι με την διαδικασία των MyDATA, παυει η τήρηση των βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ. Γ.2) Μερικές παρατηρήσεις στα υπόλοιπα που γράφεις: Για την τηλεφωνία (όλα τα είδη!!): Ως προς την φορολογία ΦΠΑ, ο ΦΠΑ εκπίπτει στο σύνολό του. Ως προς την φορολογία εισοδήματος (δεν ενδιαφέρει ο ΦΠΑ). Ενδιαφέρει η καθαρή αξία η οποία "ακολουθεί" την λογική, που έγραψα στην αρχή της τοποθέτησής μου, ως δαπάνη. Για τις δαπάνες των ΕΙΧ (εφόσον δεν έχεις αυτό που καταχρηστικά και για να καταλαβαινόμαστε λέμε "επαγγελματικό" αυτοκίνητο: Ως προς την φορολογία ΦΠΑ δεν ενδιαφέρει (δεν εκπίπτει). Ως προς την φορολογία εισοδήματος, εξοδοποιείται (αθροίζεται δηλαδλή στην καθαρή αξία) και ως σύνολο πλεόν "ακολουθεί" την λογική που έγραψα στην αρχή ως δαπάνη. Τα παραστικά των εξόδων σου να είναι τιμολόγια και όχι αποδείξεις λιανικής. Η ευκολία αυτή των εξόδων σου λαμβάνοντας αποδείξεις λιανικής για μέχρι 100€ έχει ως στόχο την διευκόλυνση των συναλλαγών. Δεν ισοδυναμεί με υποκατάσταση του τιμολογίου από τις αποδείξεις λιανικής. Με απλά λόγια, δεν δικαιολογείται γενικευμένη χρήση αποδείξεων λιανικής. Τέλος να τονίσω ότι τα παραπάνω δεν είναι προτροπή, αλλά μια τοποθέτηση σε αυτά που ρωτάς και που σίγουρα μάλλον περισσότερες απορίες θα σου δημιούργησαν παρά σου έλυσαν. Για αυτόν τον λόγο όπως έγραψα στην αρχή θα σου συνιστούσα (ακριβώς επειδή είναι η πρώτη φορά που πας να ασχοληθείς και δεν έχεις κάνει ακόμη καποιο λάθος) να μην το κάνεις το λάθος να ασχοληθείς εσύ, αλλά να αφήσεις έναν λογιστή να ασχοληθεί με αυτό. Τοσο με την διαδικασία της έναρξης όσο και με την τήρηση των φορολογικών σου. Το κόστος είναι προσιτό και με απίστευτη ψυχολογική αξία και κερδος από τα λάθη που θα κάνεις αν αποφασίσεςι να αναλάβεις να τηρεις εσύ τα λογιστικά.
    1 point
  17. Έχουμε 2 περιπτώσεις ηλεκτροδοτήσεων 1. Ενός εντελώς αυθαίρετου (όπου αρκεί η βεβαίωση σύνδεσης του συστήματος αυθαίρετων-και τελειώνεις άμεσα) και 2. Ενός κτίσματος με Ο.Α και δήλωση αυθαίρετων (όπου τρέχεις να αναστήσεις πεθαμένους κλπ) Και όλα αυτά τα τρελά και παράλογα γίνονται για να μη χάσει ο Μηχανικός την αμοιβή) Μα για την αμοιβή ισχύει η 5/ετια μέσα στην οποία ο μηχανικός μπορεί να την διεκδικήσει. Μετά παραγράφεται. Ας βάλει λοιπόν το κράτος το όριο της 5/εστίας από την έκδοση ή αναθεώρηση για να ξεμπερδεψει ο κόσμος από εμάς και τους πεθαμένους!!! Πρόσφατη περίπτωση μου. Είχα ηλεκτροδοτήση Ο.Α του 1999 το 2005 με Υ.Δ. μου ότι οι εργασίες αποπερατωθηκαν πλήρως. Ο άνθρωπος δεν πήρε ρεύμα τότε. Τώρα μετά από την ρυθμισή Η/Χ του ζητάνε: Υ.Δ από μένα και Αλλαγή επιβλέποντα!! Αν είναι δυνατόν!κι όμως αυτά ακριβώς
    1 point
  18. a.petroulaki μα γι' αυτό στείλαν ειδοποίηση ... για να μην παραγραφούν ... καλό είναι να επισκεφθείτε το ΙΚΑ και να δείτε τον φάκελο με τα μάτια σας... επίσης δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές υποβολές ΑΠΔ, αλλά δείτε μήπως το συγκεκριμένο έργο έχει και "ηλεκτρονική καρτέλα". Καλή τύχη !!!
    1 point
  19. Λογικά, ναι στον ΑΦΜ της πολυκατοικίας. Το Παράρτημα ΙΙΙ είναι ένα κ' μοναδικό κ' δηλώνονται όλες οι παρεμβάσεις.
    1 point
  20. Το σίγουρο είναι ότι όλοι οι εργολάβοι που επεμβαίνουν στα πεζοδρόμια και στους δρόμους (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ κ.α.) πρέπει οπωσδήποτε να έχουν πάρει άδεια από τον Δήμο και μάλιστα καταθέτουν και εγγυητική επιστολή ώστε αν γίνει κάποια κακοτεχνία και δεν ανταποκριθούν να καταπέσει η εγγυητική.
    1 point
  21. εφοσον δεν είσαι στις 1,2 τότε 4 ή 5 αναλόγως της ύπαρξης άδειας. Δεν μπορείς να βάλεις στο ίδιο φκ λοιπή και κατ.3.
    1 point
  22. ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟΥ Καλησπέρα σε όλους, για τον φωτισμό του κεντρικού κλιμακοστασίου έχουν γίνει αλλαγές με την τροποποίηση του ΝΟΚ και θα ήθελα την άποψη σας. Άρθρο 14 - Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων (παλαιό) "3. "Οι χώροι κλιμακοστασίου καλύπτουν τις προϋποθέσεις φυσικού φωτισμού, αερισμού εφόσον έχουν ανοίγματα προς ακάλυπτους χώρους ή ελεύθερο ανοιχτό χώρο ελάχιστης διάστασης δύο (2,00 μ.) μέτρων κάθετα προς την πλευρά των ανοιγμάτων. " (αυτή η παράγραφος διεγράφη εξ ολοκλήρου) με την Τροποποίηση του Ν. Ν.4759 ΦΕΚ 245Α)09.12.20 προστέθηκαν στο Άρθρο 14 - Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων (τροποποιημένο) "4. Εσοχές του κτιρίου στην περίπτωση που εφάπτεται με τα όρια του οικοπέδου, μπορούν να έχουν οποιαδήποτε απόσταση από το όμορο κτίριο. Ανοίγματα στις εσοχές αυτές δεν δημιουργούν δουλεία για τα όμορα οικόπεδα και προσμετρώνται στον υπολογισμό των ανοιγμάτων για την επάρκεια φυσικού φωτισμού και αερισμού, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού." και στο Άρθρο 11 - Συντελεστής δόμησης (τροποποιημένο) "6..... η. Η επιφάνεια κατακόρυφων φρεατίων ανεξαρτήτως διαστάσεων, τουλάχιστον 0,50 τ.μ. για τη συλλογή και εξυπηρέτηση των μηχανολογικών εγκαταστάσεων, καθώς και η επιφάνεια αιθρίων και όλων των διαμπερών μη προσβάσιμων ανοιγμάτων που προκύπτουν από την αρχιτεκτονική λύση (εντός των οποίων μπορούν να περιλαμβάνονται υδάτινα στοιχεία ή/και φυτεμένες επιφάνειες) ή οδεύσεων που λειτουργούν ως φωταγωγοί ή ως αγωγοί κυκλοφορίας του αέρα, όπως καμινάδες εξαερισμού, για τον δροσισμό του κτιρίου. Επιπλέον, η επιφάνεια κατακόρυφων φρεατίων ανεξαρτήτως διαστάσεων, τουλάχιστον 1,50 τ.μ., που λειτουργούν ως φωταγωγοί ή ως αγωγοί κυκλοφορίας του αέρα για φωτισμό ή δροσισμό του κτιρίου. Οι παραπάνω χώροι δε συμβάλλουν στις προϋποθέσεις φυσικού φωτισμού και αερισμού των χώρων κύριας χρήσης του κτιρίου. Σε αυτούς επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στην παρ.3 του άρθρου 15 και στην περ. α της παρ.2 του άρθρου 13, η υποβάθμιση της διαμορφωμένης στάθμης του ακαλύπτου χώρου των χώρων αυτών στο εσωτερικό του κτιρίου έως τη στάθμη του δαπέδου οποιουδήποτε υπογείου." Σύμφωνα με τα προηγούμενα, κατά τη γνώμη σας επιστρέφουμε στο φωτισμό του κεντρικού κλιμακοστασίου, σύμφωνα με την παράγραφο 4. του άρθρου 14, όπως προβλεπόταν με τον ΝΟΚ με διαμπερές άνοιγμα (πρώην φωταγωγός) Δ χ1,20 μ ? ή θα μπορούμε να το φωτίσουμε-αερίσουμε από κατακόρυφο φρεάτιο 1,5 τ.μ., σύμφωνα με το άρθρο 11 παράγραφο 6. περίπτωση η, επειδή το κλιμακοστάσιο είναι βοηθητικός χώρος?
    1 point
  23. Η "φόρα" ήδη είχε κοπεί από το 2003 (Ν. 3212) όταν θεσπίστηκε το υποχρεωτικό πρόσωπο των 25 μ σε αναγνωρίσμενο προ 23 (με απόφαση Περιφερειαρχη) δρόμο, ή κατά τα γνωστά από το ΦΕΚ 270/Δ/85 για γήπεδα με πρόσωπο σε επαρχιακή, εθνική οδό κλπ, 45 μ πρόσωπο και 50 μ βάθος. Ναι μεν αγόραζαν μη άρτια αλλά μετά το 2003 το πρόβλημα ήταν η αναγνώριση του δρόμου ως προ 23 προκειμένου να έχουν άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο. Προσωπική άποψη εκφράζοντας, αυτή τη νέα διάταξη δεν την κατανοώ αναφορικά με το σκοπό που εξυπηρετεί. Σε τι ακριβώς επιβάρυνε η ενοποίηση 2 όμορων γηπέδων με επιφάνειες κάτω των 4.000 τμ όταν το νέο γήπεδο θα είχε επιφάνεια 4.000 τμ και άνω και θα διέθετε και το πρόσωπο σε προ 23 οδό ώστε να είναι άρτιο; Η κατάτμηση σε άρτια (κατακερματισμό γης το ονόμαζαν) ήταν το υποτιθέμενο πρόβλημα της δήθεν περιβαλλοντικής ευαισθησίας (διότι όλοι ξέρουμε ότι οι μεγάλοι ρυπαντές δεν είναι οι κατοικίες). Η συνένωση σε μεγαλύτερα γήπεδα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Άρα μήπως έχουμε μια ακόμη -άνευ σκέψης και λογικής-διάταξη με σκοπό του να δείξουν ότι έφτιαξαν και αυτοί μια νέα καλύτερη νομοθεσία και τίποτα περισσότερο;
    1 point
  24. Σώμα Επιθεώρησης Νοτίου Ελλάδος /Τμήμα Επιθεώρησης Ενέργειας [email protected] Σώμα Επιθεώρησης Βορείου Ελλάδος /Τμήμα Επιθεώρησης Ενέργειας [email protected]
    1 point
  25. Επειδή πριν λίγο καιρό έκλεισα μια υπόθεση ίδρυσης Φροντιστηρίου (χωρίς την αίτηση για την άδεια στον ΕΟΠΠΕΠ τελικά για τους λόγους που συζητάμε ανωτέρω), και έκανα μια σχετική καταγραφή της έρευνας (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η συζήτηση του παρόντος φόρουμ και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων/ισσών φυσικά) για να τη δείξω στον πελάτη, την ανεβάζω και εδώ μπας και φανεί χρήσιμη σε κάποιο/α συνάδελφο/ισσα. Ίδρυση νέου Εκπαιδευτηρίου μετά την έκδοση του νέου Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018) σε κτίριο με Οικοδομική Άδεια μετά το 1988 και πριν το 2018 με χρήση διαφορετική του εκπαιδευτηρίου κατά την έκδοση της Άδειας (π.χ. γραφείο ή κατάστημα) 1. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, οι χρήσεις γραφείων, καταστημάτων και εκπαιδευτηρίων είναι διαχωρισμένες. Συγκεκριμένα ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 59/Δ/1989), στο Άρθρο 3 περιγράφει: «1.Τα κτίρια ή τα τμήματά τους και τα δομικά έργα ταξινομούνται σύμφωνα με τη χρήση τους στις ακόλουθες κατηγορίες: … Δ. Εκπαίδευση. … Η. Εμπόριο Θ. Γραφεία …» 2. Σύμφωνα με το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (02.2016), και συγκεκριμένα το άρθρο 2.2: «Για τους κάτωθι φορείς: ... Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα ... Απαιτείται: - Ισχύουσα οικοδομική άδεια και κατόψεις με χαρακτηρισμό χρήσης των χώρων. -Στις κατόψεις θα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση της δομής υπό κλίμακα, με σαφή αναφορά σε αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον υπάρχουν, και θα φέρουν υπογραφή και σφραγίδα ιδιώτη μηχανικού. ...» 3. Ο ΕΟΠΠΕΠ με έγγραφό του στις 02.10.18, υπογραμμίζει ότι ο ίδιος δε ζητά Οικοδομική Άδεια με χρήση Εκπαιδευτηρίου για φροντιστήρια με δυναμικότητα έως 75 ατόμων. Αφενός διευκρινίζει ότι σύμφωνα με το Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ν. 4269/14, ΦΕΚ 142/Α/2014) και συγκεκριμένα με το Άρθρο 16, Παράγραφος 1.3.α, η ειδική εκπαίδευση αποτελεί διαφορετική χρήση από την κατοικία: «1.3. Εκπαίδευση 1.3.α) Ειδική εκπαίδευση: ωδεία, φροντιστήρια, σχολές χορού/τεχνών, σχολές οδηγών μόνο στο ισόγειο του κτιρίου και δυναμικότητας μέχρι 75 μαθητές ανά ώρα 1.3.β) Δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση: νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια – λύκεια» Αφετέρου όμως επικαλείται τη ρύθμιση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 (ν. 4093/12, ΦΕΚ 222/Α/2012), και συγκεκριμένα την υποπαράγραφο 10 της παραγράφου Θ3 της σελίδας 5580 «ΑΔΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ, ΦΡΟΝΤΙΣΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ι.Ε.Κ.), ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΟ.», όπου ουσιαστικά λέει ότι για φροντιστήρια κάτω των 75 ατόμων δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια με χρήση εκπαιδευτηρίου: «10. Για την κτιριολογική υποδομή του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα, των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών απαιτείται ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή όροφος σε πολυώροφο κτήριο): α) ισχύουσα οικοδομική άδεια, β) πιστοποιητικό πυροπροστασίας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γ) ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα να μην υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά τρία (3) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευόμενων …» 4. Αντίθετα από τα ανωτέρω κινείται ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ / ν.4067/12, ΦΕΚ 79/Α/09.04.12) όπως αυτός σήμερα ισχύει, ο οποίος λέει ότι εφόσον αλλάζεις χρήση σε σχέση με αυτήν που είχες στην Οικοδομική Άδεια (π.χ. από γραφείο σε Εκπαιδευτήριο, αυτό μπορείς να το κάνεις με απλή διαδικασία (Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – ΕΕΔΜΚ) εφόσον επέρχονται μεταβολές προς το ευμενέστερο ή με Οικοδομική Άδεια αν επέρχονται μεταβολές προς το δυσμενέστερο. Συγκεκριμένα στο Άρθρο 5 αναφέρεται: 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης.» Σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία η χρήση εκπαιδευτήριο είναι δυσμενέστερη. Αλλάζει η σεισμική σπουδαιότητα (Σ3 για εκπαιδευτήριο, Σ2 για γραφεία). Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται Αλλαγή Χρήσης με Οικοδομική Άδεια. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να ελεγχθεί στατικά όλο το κτίριο για το αν εκπληρώνει τις προϋποθέσεις του εκπαιδευτηρίου. Πράγμα το οποίο είναι μάλλον απίθανο να συμβαίνει. Επίσης θα πρέπει να ελεγχθούν ένα πλήθος άλλων προϋποθέσεων, όπως είναι η πυρασφάλεια και η πυροπροστασία του κτιρίου. 5. Αν και το κτίριο έχει μελετηθεί με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας του 1988 (Π.Δ. 71/88, ΦΕΚ 32/Α/17.02.88), η χρήση του αλλάζει το 2020 (εφόσον τώρα εξετάζουμε το ζήτημα), οπότε σύμφωνα με την Εγκύκλιο του ΥΠΕΝ με ΑΔΑ: ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ, που εκδόθηκε στις 10.05.19, με θέμα «Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων», θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018 (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018): «Στην περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου ή τμήματος αυτού για την οποία δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, αλλά ενημέρωση φακέλου, συντάσσεται μελέτη πυροπροστασίας σύμφωνα με το π.δ. 71/88 βάσει του οποίου είχε εκδοθεί η αρχική μελέτη. Ομοίως μελέτη με το π.δ. 71/88 συντάσσεται και στην περίπτωση που απαιτείται υποβολή της στο πλαίσιο έκδοσης άδειας μικρής κλίμακας σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/88.» και «Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης μετά την 7-8-2018 κτιρίου ή τμήματος αυτού που έχει υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 41/2018.» Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία έχει ΑΔΑ: Ω70346ΜΚ6Π-ΜΩΟ και εκδόθηκε στις 05.11.19, με θέμα: «Καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας» θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018: «Στην περίπτωση τμηματικής αλλαγής χρήσης σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/1988 και απαιτείται σύνταξη μελέτης με το π.δ. 41/2018, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται μόνο για το τμήμα που αλλάζει χρήση, αλλά εξετάζονται τυχόν επιπτώσεις στην παθητική και ενεργητική πυροπροστασία στο σύνολο του κτιρίου». και Σε περίπτωση που απαιτείται προσκόμιση των μελετών σε άλλες αρχές στο πλαίσιο έκδοσης άδειας λειτουργίας, χορήγησης πιστοποιητικού πυροπροστασίας ή έγκρισης μελετών, και μέχρι να ολοκληρωθεί η διασύνδεση του συστήματος e-adeies με τα ηλεκτρονικά συστήματα άλλων φορέων, κατατίθενται αντίγραφα των μελετών από το πληροφοριακό σύστημα τα οποία φέρουν την ειδική ηλεκτρονική σήμανση. Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/2017) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/2012, άρθρο 29 του ν.4495/2017)». και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Περίπτωση 1η: Επιχειρήσεις-εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κανονισμών πυροπροστασίας κτιρίων (π.δ. 41/2018 (Α΄ 80) ή π.δ. 71/1988 (Α΄ 32)) και απαιτούν την έκδοση οικοδομικής άδειας / Αναθεώρηση Άδειας / Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας / Ενημέρωση Οικοδομικής Άδειας: • Ακριβές αντίγραφο από το πληροφοριακό σύστημα e-Άδειες της εκδοθείσας ηλεκτρονικής άδειας ή έγκρισης του κτιρίου (όπως στέλεχος οικοδομικής άδειας και τυχόν αναθεωρήσεις αυτής, έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). •…» Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, το τμήμα Πυρασφάλειας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ******, εφόσον η Οικοδομική Άδεια ενός κτιρίου δεν προβλέπει χρήση εκπαιδευτηρίου, για την έγκριση της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας και την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας, ζητά αντίγραφα των μελετών που συνοδεύουν την άδεια αλλαγής χρήσης, τα οποία θα φέρουν το υδατογράφημα του ΥΠΕΝ.
    1 point
  26. Πολεοδομία Αγίας Παρασκευής: 2106084256 Εσωτερικό Αρχείου/Προτόκολλου 3711 Εσωτερικό Προϋστάμενου Αρχείου 3703
    1 point
  27. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/25509/1143 (ΦΕΚ Β' 1049/29-03-2019) άρθρο 5 .. 2. Η αναθεώρηση παλαιών (σ.σ έντυπων) οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης με μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, δόμησης και όγκου, (σ.σ σύμφωνα με την παρακάτω παρ 14 προφανώς αφορά και παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεσή του) καθώς και η αναθεώρηση των αδειών αυτών για αλλαγή χρήσης, εκδίδεται από το πληροφοριακό σύστημα σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση και τις διαδικασίες των άρθρων 36 και 38 του ν. 4495/2017. Η επιλογή της κατηγορίας γίνεται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 36, λαμβάνοντας όμως υπόψη τα συνολικά πολεοδομικά μεγέθη (αρχικής άδειας και αιτούμενης αναθεώρησης) καθώς επίσης και την τελική χρήση του ακινήτου στην περίπτωση που αυτή μεταβάλλεται. Δες και αυτό του άρθρο 54 του ΦΕΚ Τεύχος A’ 75/30.03.2020.(μπας και γλυτώσεις τίποτα πρόστιμα για τους κατασκευασθέντες Η/Χ) § Αναστέλλονται για το χρονικό διάστημα μεταξύ 01.03.2020 και 30.6.2020 οι προθεσμίες των τριάντα (30) ημερών για τις περιπτώσεις αυτόβουλης πραγματοποίησης κατεδάφισης - αποκατάστασης της αυθαιρεσίας από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας και της προθεσμίας των τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωση της πολεοδομικής παράβασης. Έτσι, δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ.
    1 point
  28. Καλημέρα. Στη γνωστοποίηση δηλώνω και τα "Στοιχεία υφισταμένου", " Δόμηση/Χρήσεις/Θέσεις Στάθμευσης" "Ομάδα έργου" "Εργασίες ομάδας έργου" "Στοιχεία κυρίου του έργου - Έγγραφα κυριότητας" ή απλώς ανεβάζω τα δικαιολογητικά που μου ζητάει και τα αφήνω κενά όλα τα υπόλοιπα; Στην έντυπη άδεια ή εγκρίσεις από ΣΑ θεωρείτε ότι πρέπει να τα ανεβάσω;
    1 point
  29. Οι Πυροσβεστικές Διατάξεις ισχύον για τα κτίρια με Ο.Α προ του '89. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει ξεχωριστή παθητική και ξεχωριστή ενεργητική μελέτη πυροπροστασίας. Υπάρχει μελέτη πυροπροστασίας.
    1 point
  30. πρέπει να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια για αλλαγή χρήσης του κτιρίου και διαχωρισμό του..Επιπροσθέτως, «ο νέος κανονισμός μπορεί να εφαρμοστεί προαιρετικά σε υφιστάμενα κτίρια, εφόσον ο ιδιοκτήτης τους επιθυμεί την επικαιροποίηση της υπάρχουσας μελέτης πυροπροστασίας, με ταυτόχρονη ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας αντιστοίχως." Μπορείς να πας με τις ισχύουσες Πυροσβεστικές Διατάξεις (άρα ενιαία μελέτη πυροπροστασίας) ή να μελετηθεί με το Π.Δ. 41/18 (επομένως ξεχωριστή μελέτη παθητικής πυροπροστασίας και ξεχωριστή μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας".
    1 point
  31. Για την έκδοση της οικοδομικής άδειας μεταξύ άλλων απαιτείται η μελέτη παθητικής πυροπροστασίας, η οποία εμπεριέχεται στην αρχιτεκτονική μελέτη, και η μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Starlink στην Ελλάδα: Ο χάρτης  κάλυψης και οι προσφορές της εταιρίας για internet
      Η Starlink δραστηριοποιείται από το 2022 στην Ελλάδα, προσφέροντας δορυφορικό internet σε όλη την επικράτεια. Σήμερα, οι τιμές έχουν πέσει αρκετά σε σχέση με το 2022 και υπάρχουν μάλιστα διαφορετικά πακέτα τα οποία εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες. Πέρα από την αγορά του εξοπλισμού δηλαδή, μπορείτε επίσης να τον ενοικιάσετε για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπως για παράδειγμα αν σχεδιάζετε μία απόδραση σε κάποιο απομονωμένο μέρος και θέλετε να παραμείνετε συνδεδεμένοι με τον κόσμο.

      Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αυτή τη στιγμή ο εξοπλισμός Starlink προσφέρεται για αγορά στην Ελλάδα έναντι €225. Υπάρχει μάλιστα μία περίοδος δοκιμής 30 ημερών, κατά την οποία αν δε μείνετε ευχαριστημένοι, μπορείτε να επιστρέψετε τον εξοπλισμό και να πάρετε πίσω το σύνολο των χρημάτων που δώσατε. Η υπηρεσία τώρα, προσφέρεται με χρέωση €40 μηνιαίως. Εδώ δεν υπάρχει κάποια δέσμευση συμβολαίου και μπορείτε να διακόψετε την υπηρεσία όποια στιγμή επιθυμείτε και να επιστρέψετε τον εξοπλισμό.

      Να θυμίσουμε πως το 2022, ο εξοπλισμός κόστιζε €654 και η υπηρεσία €99 το μήνα.


      Στην περίπτωση της ενοικίασης τώρα, η υπηρεσία χρεώνεται το ίδιο, δηλαδή €40 το μήνα, αλλά η μηνιαία χρέωση της ενοικίασης του εξοπλισμού είναι μόλις €15. Σε αυτό το σύνολο, προσθέστε και επιπλέον €50 για το τέλος ενεργοποίησης.

      Σε κάθε περίπτωση αγοράς ή ενοικίασης εξοπλισμού, τα μεταφορικά κοστίζουν €24.


      Όπως βλέπετε και στο χάρτη παραπάνω, το Starlink καλύπτει όλη την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά, ενώ καλύπτεται και αρκετός θαλάσσιος χώρος.

      Οι ταχύτητες download κυμαίνονται ανάλογα την περιοχή από 124Mbps έως 288Mbps και το upload από 20-43Mbps, ενώ ο χρόνος αναμονής από 37-55ms.

      Τέλος, υπάρχουν και ξεχωριστά πακέτα για επιχειρήσεις, για πλωτά σκάφη, για τροχόσπιτα και για άτομα που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
      • 1 απάντηση
    • Ψηφιακός Χάρτης Κτηματολογίου: Online το ψηφιακό κτηματολόγιο σε έναν χάρτη
      Στον αέρα βρίσκεται από χθες o Ψηφιακός Χάρτης του Κτηματολογίου, μέσω του οποίου οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να παρακολουθούν την πλήρη εξέλιξη της κατάστασης των δικαιωμάτων επί της περιουσίας τους.

      Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ψηφιακό εργαλείο που καταγράφει μεταξύ άλλων το εάν υπάρχουν εκκρεμότητες σε ένα γεωτεμάχιο και ποιες είναι αυτές. Παράλληλα, δείχνει σε ποιες περιοχές το Κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί, πού βρίσκεται σε εξέλιξη η ανάρτηση, πού η προανάρτηση, αλλά και σε ποιες περιοχές «τρέχει» ακόμη η συλλογή δηλώσεων.

      Αναλυτικότερα, μέσω του Ψηφιακού Χάρτη θα εμφανίζονται τα όρια των ιδιοκτησιών και ο «αριθμός ταυτότητας» της κάθε ιδιοκτησίας, δηλαδή ο δωδεκαψήφιος αριθμός του (ΚΑΕΚ). Εάν ο πολίτης κάνει κλικ επάνω στην ιδιοκτησία, θα βλέπει κάποια βασικά στοιχεία γι’ αυτήν όπως την έκτασή της, την περίμετρο, ποια είναι η κύρια χρήση που έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο (π.χ. αγροτική), σε τι ποσοστό κ.τ.λ.

      Ο Χάρτης δίνει ακόμα τη δυνατότητα αναζήτησης με βάση την ταχυδρομική διεύθυνση ή τον δήμο, αλλά και την επιλογή αποθήκευσης και εκτύπωσης του ενδιαφερόμενου τμήματος.


      • 0 απαντήσεις
    • Οι νέοι κανόνες για την χρήση αιγιαλού και παραλίας από καφέ, καντίνες, ξενοδοχεία και beach bar
      Πρόσφατα ψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο για τους όρους αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας σε παραθαλάσσιες περιοχές, που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με διαφάνεια, την προστασία του περιβάλλοντος, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, τον σεβασμό και την ασφάλεια των λουόμενων, την ένταση των ελέγχων και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων στους παραβάτες.

      Στόχος του νέου νόμου είναι να μπει φραγμός στην αναρχία που επικρατεί κατά τους θερινούς μήνες στις περισσότερες παραλίες, όπου συναντάται η πρακτική των παράνομων καταλήψεων του αιγιαλού και της παραλίας από τους επιχειρηματίες με την ανοχή πολλές φορές των δήμων που τις παραχωρούν, αλλά και την έλλειψη ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές. Το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις τον τελευταίο χρόνο, με τις αντιδράσεις πολιτών σε πολλά νησιά και παραλίες της χώρας, γνωστό ως «κίνημα της πετσέτας». Για αυτό το λόγο θα πρέπει οι πολίτες να γνωρίζουν τις νέες διατάξεις που ισχύουν για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε ιδιώτες.
      • 0 απαντήσεις
    • Οδηγός της ΠΟΜΙΔΑ για τις νομικές και τεχνικές διαδικασίες εγκατάστασής φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε υπάρχοντα και νέα κτίρια
      H επέκταση της χρήσης ιδιωτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων συναρτάται με την πρακτική δυνατότητα φόρτισής τους εντός των κάθε είδους κτιρίων, και ιδιαίτερα εντός των ιδιόχρηστων ή κοινόχρηστων χώρων των πολυκατοικιών της χώρας, κάτι που δεν είναι απαλλαγμένο από διαφορετικές απόψεις και συγκρουόμενα συμφέροντα των ενοίκων τους.

      Με αφορμή την από 7.3.2024 ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ περί υποχρεωτικής δήλωσης όλων των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών και διαχειριστών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, η ΠΟΜΙΔΑ παραθέτει τους κανόνες που περιλαμβάνονται στα άρθρα 21,22,24 και 26 του Ν.4710/2020 (ΦΕΚ 4710Α/2020) και διέπουν τις διαδικασίες εγκατάστασης, λειτουργείας αλλά και δήλωσης φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στα υφιστάμενα και νέα κτίρια της χώρας.  

      A. Ποια είναι η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών στα υπάρχοντα κτίρια

      1. Σε υφιστάμενα κτίρια, τα οποία είχαν υποχρέωση πρόβλεψης θέσεων στάθμευσης, δύναται να εγκαθίσταται νέα υποδομή καλωδίωσης σε κοινόχρηστους ή και κοινόκτητους χώρους, για την τοποθέτηση ξεχωριστής κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Σε περιπτώσεις κτιρίων με πολλαπλές ιδιοκτησίες, για την ανωτέρω εγκατάσταση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών [τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000)]. Η λειτουργία και ο τρόπος χρήσης του συνόλου της εγκατάστασης συμπεριλαμβάνονται σε τεχνική έκθεση ηλεκτρολόγου ή ηλεκτρολόγου μηχανικού, η οποία προσαρτάται στον κανονισμό του κτιρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Ολόκληρο το πρόγραμμα για τη διαχείριση των Δασών- AntiNero για τον προληπτικό καθαρισμό τους
      Τη μεταρρύθμιση για τη διαχείριση των δημόσιων δασών ανέλυσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνέντευξη Τύπου, γνωστοποιώντας παράλληλα τα δάση, τα οποία αφορούν οι πρώτες διαχειριστικές μελέτες που ανατίθενται. Ακόμη, παρουσίασε την πορεία υλοποίησης του προγράμματος προληπτικών καθαρισμών δασών (AntiNero), το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε πληθώρα περιοχών της χώρας.

      Η συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δασών, κ. Ευστάθιου Σταθόπουλου και του Γενικού Διευθυντή Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος, κ. Ευάγγελου Γκουντούφα.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.