Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimamp

    dimamp

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      621


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.430


  3. cvlengnr

    cvlengnr

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      451


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.193


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα το πω λιγο άκομψα αλλά : Ετοιμάζεσαι να δώσεις καποιες δεκάδεης (ή εκατοντάδες) χιλιάδες ευρώ για αγορα κατοικίας και τσιγκουνεύεσαι μερικες εκατοντάδες για να αναθέσεις σε ενα μηχανικό να ελέγξει το ακίνητο, αναζητώντας απαντήσεις σε ένα φόρουμ ? Λοιπον στο δηλωνει ρητα ο cvlengnr που ειναι μόρτης μηχανικάρας απο αποσταση: Αυτο που θέλεις γινεται !!!! Μην ανησυχείς για τίποτα, προχώρα στην αγορά δώσε προκαταβολές, καπάρο κλπ. Σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι έλεγα μπαρούφες έλα στο φόρουμ να διαμαρτυρηθείς.... Και για να σε προλάβω: Ναι δυστυχως για κάθε ακίνητο που σου αρέσει, εστω και εκ πρώτης όψης, θα πρέπει να ξοδεύεις κάποιο ποσό για να διαπιστώσεις εαν καλύπτει τις απαιτήσεις σου και τις απαιτήσεις της νομοθεσίας Καλή συνέχεια
    5 points
  2. Πέραν των παραπάνω γλωσσικών προβληματισμών, και επειδή αναφέρθηκε κάπου η παρωχημένη πλέον ανάλυσή μου επί του θέματος, να προσθέσω σήμερα τα εξής : Όντως, στη θεώρησή μου για το θέμα, είχα πει ότι εξετάζουμε την υπέρβαση του συνόλου των νόμιμων και αυθαίρετων κατασκευών με το 100% του επιτρεπόμενου σήμερα πολεοδομικού μεγέθους. Το έλεγα με βάση το επιχείρημα ότι η υπέρβαση για να θεωρηθεί "ανάλογη νόμιμης ποσότητας" πρέπει να συγκριθεί με τους υπάρχοντες όρους δόμησης και τον ΝΟΚ ώστε να υπολογιστεί η υπερβάλλουσα αυτής ποσότητα αυθαιρεσίας που θα χρειαστεί να εξαγοράσει αργότερα ΣΔ κλπ. Λοιπόν ΛΑΘΟΣ. Δεν είναι έτσι τα πράγματα ... Φάνηκε τώρα ότι δεν επιτρέπει το ΣτΕ να γίνει η εξαγορά και επομένως πρακτικά απαγορεύει να διατηρηθούν πέραν του χρονικού διαστήματος που ο νόμος όρισε τα αυθαίρετα που υπερβαίνουν την "κρίσιμη ποσότητα" που όρισε ο ίδιος νόμος. Ενδεχομένως η μέχρι σήμερα ασάφεια, εκ μέρους του νόμου, να διατηρούσε ζωντανή και την ελπίδα της εξαγοράς εντός του "αγώνα" με το ΣτΕ, όμως υπήρξε και υπάρχει πλέον μάταια. Επιστρέφουμε επομένως στην ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΚΡΙΣΗ των αυθαίρετων κατασκευών που ίσως να είναι και η πλέον λογική ή να εξηγεί και άλλα που πριν δεν ήταν κατανοητά γιατί συμβαίνουν (πχ Κατ.1,2,3). Βήμα πρώτο, βγάζουμε από τη μέση όλες τις αυθαιρεσίες Κατ.1, 2 ή 3 που τακτοποιούμενες έχουν ήδη εξαιρεθεί και βρίσκονται πλέον εκτός της συζήτησης. Πλήρωσαν και έφυγαν από το κάδρο. Βήμα δεύτερο, ότι αυθαιρεσία μένει πλέον στο ακίνητο προστίθεται και το άθροισμα συγκρίνεται με την "κρίσιμη ποσότητα" του νόμου. Η "κρίσιμη ποσότητα" είναι το ανάλογο της "υπέρμετρης επιβάρυνσης" του ν.1337/83 (Τρίτσης) που είναι και το manual του ΣτΕ για τα αυθαίρετα. Μετά τη σύγκριση αυτή γνωρίζουμε πλέον αν οι εξεταζόμενες αυθαιρεσίες του ακινήτου χαρακτηρίζονται κατ' αρχήν ως Κατ.4 ή 5. Βήμα τρίτο, εξετάζουμε ως μηχανικοί τη δυνατότητα επανεξέτασης της παραπάνω (ενδεχομένως δυσμενούς) κατηγοριοποίησης με μέτρα νομιμοποίησης ή κατεδάφισης αυθαιρέτων τμημάτων στο ακίνητο. Αν αυτό είναι εφικτό, γίνονται οι κατάλληλες υπαγωγές, αδειοδοτήσεις και ενέργειες (σύμφωνα με το άρθρο 106 του ν.4495) ώστε η απομένουσα, μετά από αυτές, ποσότητα των αυθαιρέτων να μην ξεπερνά την "κρίσιμη ποσότητα" και να μπορεί πλέον να χαρακτηρισθεί ως Κατ.4 ώστε να εξαιρεθεί. Τέλος, αν δεν είναι εφικτό το τελευταίο, ότι μένει από την επανεξέταση θα είναι πλέον με βεβαιότητα της Κατ.5 και θα μπορεί να διατηρηθεί μόνο μέχρι το χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος. υγ1. Προφανώς θέματα εμπλοκής των τμημάτων Κατ.1, 2, 3 σε νομιμοποιήσεις/κατεδαφίσεις ή το θέμα της ύπαρξης ή μη αδείας κλπ. είναι δευτερογενή θέματα. Ο κύριος κόμπος πλέον στο χτένι των αυθαιρέτων είναι αυτός της αδυναμίας εξέτασης ενδεχόμενης επικινδυνότητας αυθαιρέτου σε επίπεδο πέραν του στατικά ανεξάρτητου κτηρίου. Εκεί θα δοθούν οι επόμενες μάχες ... με την τέχνη και την επιστήμη γιατί σύμφωνα με το manual η μάχη αυτή απαιτείται να δοθεί. υγ2. Συντονιστές, νομίζω ότι όλα τα τελευταία σχόλια πρέπει να πάνε σε πλησιέστερο με αυτά θέμα.
    3 points
  3. Καλημέρα σας, η απάντηση που έλαβα από το ΤΕΕ ήταν η εξής: "Καλημέρα σας, Εκκρεμεί επικαιροποίηση από το Υ.Π.ΕΝ. αναφορικά με τον προσδιορισμό των περιοχών που κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α` 27) ώστε να προβούμε στην σχετική επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας."
    3 points
  4. Δεν συμφωνώ ότι η απόφαση ανήκει στον μηχανικό. Ο μηχανικός, που θα κάνει τη μελέτη οφείλει να ενημερώσει τον ιδιοκτήτη για τα συν, τα πλην και τα ενδεικτικά - προσεγγιστικά κόστη, και να αφήσει την επιλογή στον ιδιοκτήτη.
    3 points
  5. Όλα τα αυθαίρετα στη χώρα είναι μοναδικά ... και στην αμοιβή μηχανικού. Καλησπέρα Ιάσονα...
    2 points
  6. @vagiasΠαρά το γεγονός,ότι η επισήμανση του pk10gr,είναι σωστή,και η πρώτη κήρυξη της περιοχής είναι το 2018,ελπίζω να μην σταθούν σε αυτό....Απ' ό,τι καταλαβαίνω Ραφήνα και Νέα Μάκρη παίρνουν παρατάσεις ανά εξάμηνο,(άρα και μέσα στο 2020),η τελευταία δε παράταση του 2021 αναφέρει το άρθρο 25 του Ν.4662/2020 (ο νόμος βάσει του οποίου γίνεται πλέον η κήρυξη περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης).Αυτά και ως επιχειρήματα,αν χρειαστεί , και παρουσιαστεί θέμα σε σχέση με το έτος της κήρυξης.
    2 points
  7. Μπορεί να είναι οπουδήποτε, αλλά πόσο λειτουργικό θα είναι στον χώρο υποδοχής? Θα προσφέρεις μια υπηρεσία μόνο για να πάρεις αστέρι, γιατί στην πράξη δεν θα την προσφέρεις κι αυτό, πίστεψέ με θα έχει αντίκτυπο στην εικόνα του ξενοδοχείου. Μην μπαίνεις στην λογική του point system για τα αστέρια. Οι πελάτες έχουν δικό τους σύστημα βαθμολόγησης και τσατίζονται πολύ όταν δεν βρίσκουν όσα υπόσχονται τα αστέρια. Άκου την συμβουλή του Didonis και φτιάξε κάτι όμορφο, λειτουργικό και διασκέδασέ το.
    1 point
  8. Ίσως θυμάσαι κάποιες πρώτες συζητήσεις σε έναν νόμο που τότε όλοι ψαχνόμασταν. Φωτογραφίες όμως ποτέ δεν ανεβάσαμε και το ίδιο το σύστημα άλλωστε δεν επέτρεπε να ανεβάσεις αρχεία σε κενές δηλώσεις για βεβαίωση. Το ΤΕΕ τι να το κάνεις; Είπαμε τι κάνουμε. Τηρούμε το αρχείο μας όπως σε κάθε άλλη εργασία. Τίποτα περισσότερο από αυτό. Η διασφάλισή σου είναι το φωτογραφικό υλικό. Αν κάποιος μετά την ημερομηνία αυτοψίας πάει και κάνει αυθαίρετες κατασκευές πλέον είναι δικό του πρόβλημα και όχι δικό σου.
    1 point
  9. Ναι. Μέχρι να διευκρινιστεί με ποιον τρόπο δηλώσεις του 4014 θα τακτοποιηθούν μέσω της ηλεκτρονικής ταυτότητας (δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι καθώς δεν έχω ασχοληθεί ακόμη με το σύστημα της ηλεκτρονικής ταυτότητας) ισχύει ότι ίσχυε και μέχρι σήμερα, δηλαδή μεταφορά πρώτα από 4178 σε 4495 και έκδοση βεβαίωσης από εκεί. (φυσικά λαμβάνοντας υπ' όψιν και όλα όσα έχουν ειπωθεί σε άλλα θέματα για την ημερομηνία αυτοψίας μέχρι 31/1)
    1 point
  10. Ανέβασα πριν λίγο ΠΠΔ για πρατήρια υγρών καυσίμων σε επεξεργάσιμη μορφή όποιος το θέλει να το κατεβάσει.(στα downloads στα περιβαλλοντικά)
    1 point
  11. Όταν πρόκειται για έκδοση βεβαίωσης χωρίς αυθαιρεσίες δεν ανεβαίνουν αρχεία . Δεν υπάρχει δυνατότητα να ανεβάσεις ούτε φωτογραφίες. Φωτογραφίες ακινήτου τηρείς στο αρχείο σου για δική σου εξασφάλιση . Για απόδειξη του χρόνου λήψης μπορείς να φωτογραφίσεις το ακίνητο με έγγραφο που αποδεικνύει την ημερομηνία λήψης ( πχ με εφημερίδα ή άλλο έγγραφο ) Δεν συμπληρώνεις ούτε το πεδίο απαίτησης Μ.Σ.Ε.
    1 point
  12. Ιάσονα, εννοείς με νομιμοποίηση/κατεδάφιση υποθέτω. Προφανώς, μπορεί και περισσότερα ανάλογα. Γι' αυτό είναι και υπέρ του μηχανικού σαν λύση.
    1 point
  13. Την κάλυψη την ανέφερα ως τον μη προφανή έλεγχο που πρέπει να γίνει όπως και με τη δόμηση ... Και στο συντελεστή υπέρβασης θα πρέπει να μπει, είναι ένα μέτρο του μεγέθους της αυθαιρεσίας που τιμολογείται ...
    1 point
  14. Ο εξώστης άνωθεν Κ.Χ πόλης θα πρέπει να παραμείνει στην κατηγορία 3 καθώς μόνο σε αυτή (περίπτωση γγ *) υπάρχει η σχετική παρέκκλιση του άρθρου 98 δηλαδή να επιτρέπεται η υπαγωγή σε Κ.Χ. Θα σου χρειαστεί αυτό προκειμένου να το αναγράψεις-τεκμηριώσεις στην τεχνική σου έκθεση. Δες αν το αυθαίρετο τμήμα εξώστη πληροί τις προυποθέσεις για να υπαχθεί στην κατηγορία 3. Ο νόμος 4759 αφαίρεσε (ευτυχώς) το κριτήριο ελάχιστου ελεύθερου ύψους 3 μ κάτω από την επιφάνεια του αυθαίρετου εξώστη. * γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο,
    1 point
  15. Αν εννοείς να μην βάλεις περιπτώσεις κατηγορίας 3, στην κατηγορία αυτή, αλλά να τις βάλεις σε αναλυτικό του άρθρου 100 ως λοιπή παράβαση άλλης κατηγορίας (πχ κατηγορίας 4), αυτό γίνεται δυνάμει της εγκυκλίου 2 Ν. 4495/17, υπό την προϋπόθεση οι παραβάσεις αυτές να μην αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου (πχ αποθήκες κλπ). Αν εννοείς κάτι άλλο, διευκρίνισέ το.
    1 point
  16. Όχι, εδώ νομίζω κατάλαβες λάθος τη ρήση "ότι πληρώνεις". Η μεταλλική αν βγαίνει ακριβότερη είναι επειδή ο χάλυβας είναι ακριβό υλικό (καμια φορά στο χρηματιστήριο η τιμή πέφτει και τότε μπορεί και να συμφέρει), οι σιδεράδες πληρώνονται ακριβά, τα μετέπειτα υλικά είναι κι αυτά ακριβά.. κι όλα αυτά για ένα κτίριο που δεν έχει το απαραίτητο μέγεθος ή την ανάλογη χρήση για να κάνει απόσβεση. Αν πχ πήγαινε για ουρανοξύστης, τότε μπορεί να έβγαινε πιο οικονομικό από το μπετόν και επειδή θα ήταν και στο Μανχάταν και θα στέγαζε πολυεθνικές θα έπιανε και τα λεφτά του. Η ρήση του didonis μάλλον σημαίνει πως αν πληρώσεις καλά, το οποιοδήποτε υλικό θα σου δώσει ένα καλό σπίτι. Αν σκέφτεσαι να κάνεις προχειρότητες, το οποιοδήποτε υλικό θα σου δώσει ένα κακό σπίτι. Η καμπάνα χτυπάει κυρίως για διάφορες εταιρείες που υπόσχονται έτοιμα σπίτια σε τιμή ευκαιρίας (και που δεν είναι τα προκάτ που περιέγραψα προηγουμένως).
    1 point
  17. Όταν βάλεις κατηγορία 3 δεν σε αφήνει να βάλεις και λοιπή παράβαση 1, σου βγάζει μνμ το σύστημα.
    1 point
  18. Συγνώμη κυρίες και κύριοι, αλλά θα παραβιάσω την αμέσως προηγούμενη υπόσχεσή μου, για να γράψω (ελπίζω και ευχόσαστε) μια τελευταία σκέψη που με "τρώει". Δεν θα αλλάξει κάτι επί της ουσίας το ξέρω. Το μόνο που αλλάζει σίγουρα είναι ότι το προηγούμενο ποστ μου θα γίνει προτελευταίο και αυτό εν δυνάμει τελευταίο.. :) Λοιπόν, αν δεχτούμε ότι στο κείμενο του νόμου, χρησιμοποιήθηκε από "αμέλεια" λανθασμένο εννοιολογικά ρήμα, η λέξη "παραβιάζονται", και επίσης δεχτούμε ότι πολλά στοιχεία (όπως αυτά που ανέφερα πιο πάνω) συνηγορούν, τότε τα πράγματα είναι όπως τα ξέρατε. Σε αυτή την περίπτωση, γι'αυτό έρχεται η εγκύκλιος και το "διορθώνει" χρησιμοποιώντας τη λέξη "υπέρβαση". Η "υπέρβαση" είναι πιο κατάλληλη λέξη, έστω έμμεσα, με την έννοια της υπέρβασης από την άδεια. Το τρωτό σημείο όμως είναι ότι αυτό το γράφει στην εγκύκλιο. Ο μέγα-νόμος γράφει "παραβιάζονται" οπότε υπάρχει πρόβλημα και εξηγούμαι: Με το καθιερωμένο σκεπτικό (σύγκριση με την άδεια) είναι σαν να λέει ο νόμος (θα πάρω παράδειγμα έλεγχο δόμησης κατοικίας με <250τμ αυθαίρετα, περίπτωση δβ), "Αποφασίζουμε ότι συγκρίνεται η επιφάνεια των αυθαιρέτων με έναν αριθμό. Ο αριθμός δεν είναι μια σταθερά Α, αλλά μια μεταβλητή Χ αναλογική της επιτρεπόμενης δόμησης του ακινήτου -λογικό- και ορίζεται στην τιμή Χ= 40%•επιτρεπόμενη. Π.χ. αν επιτρεπόμενη = 200τμ, τότε η τιμή αυτή είναι 50τμ. Αν επιτρεπόμενη = 1000τμ, τότε η τιμή γίνεται 400τμ. Στη συνέχεια συγκρίνουμε την επιφάνεια των αυθ., έστω Ψ και προκύπτει μια ανισότητα είτε Ψ < Χ ή Ψ > Χ." Το λοιπόν, στη δεύτερη περίπτωση, δεν παραβιάζεται με κανέναν τρόπο το Χ. Απλά το Ψ είναι μεγαλύτερο του Χ ή έστω το Ψ υπερβαίνει το Χ. Δεν παραβιάζεται κανένας κανόνας ή περιορισμός (ή ποσοστό αυτών), όπως το "πολεοδομικό μέγεθος (εδώ της δόμησης)" που αναφέρεται εξάλλου στη συνέχεια της ίδιας πρότασης του νόμου. Απλά "ξεπερνιέται" το όριο που θέσαμε (και απλά το όριο ήταν λογικό να συνδέεται με το πολεοδομικό μέγεθος). Αυτό που έχει παραβιαστεί είναι σίγουρα η άδεια. Δεν γράφει αυτό όμως, όπως έγραφε στον 4178. Η αναφορά γίνεται στα πολεοδομικά μεγέθη. Και αυτά παραβιάζονται από το σημείο που λόγω των αυθαιρεσιών έχει εξαντληθεί η δόμηση του οικοπέδου και έπειτα. Όχι πιο πριν. Πριν το σημείο αυτό, πριν δηλ. της υπέρβασης της μέγιστης επιτρεπόμενης δόμησης, απλά συγκρίνονται αριθμοί, και αν ο νόμος ήθελε αυτή τη σύγκριση, υπάρχουν ρήματα εκτός του "παραβιάζω" που την περιγράφουν. Εξάλλου αν ήθελε ο νόμος σόνι και καλά να χρησιμοποιήσει το εν λόγω ρήμα, θα διατύπωνε κατά κάποιον τρόπο το εξής: "Αν παραβιάζεται ο κανόνας που θέτουμε με τον παρόντα νόμο: αυθαίρετα < 40% της επιτρεπόμενης δόμησης, κλπ. -> κατ 5". Τώρα όμως γράφει ρητά: "Αν (λόγω των αυθαιρεσιών) παραβιάζεται το πολεοδομικό μεγέθος της δόμησης (επιτρεπόμενο του οικοπέδου) κατά αυτό το ποσοστό -> κατ 5.". Στην αριθμητική αν δούμε γραμμένο 4>3 δεν θα το περιγράφαμε ποτέ σε κάποιον ως εξής "κοίτα το 4 παραβιάζει το 3!". Αν είναι έτσι το 3 να κάνει καταγγελία στο 4 (τώρα που είναι και στην επικαιρότητα)...! Ή αν ενδιαφερόμασταν για θερμοκρασίες και τον καιρό, δεν θα ακούγαμε ποτέ τον "Σάκη" να λέει "η θερμοκρασία αύριο στα πεδινά θα παραβιάσει τους 20° C", επειδή απλά δεν υπάρχει κανόνας περιορισμού της θερμοκρασίας για να παραβιαστεί. Ακόμα και αν ήταν θερμοκρασία υψηλή για αυτή που έχουμε στατιστικά ορίσει ως μέση τιμή της εποχής, π.χ. 10°C, τότε το 20 το μόνο που κάνει είναι να την υπερβαίνει. Τέλος φιλολογικού παραλογισμού. @Faethon11 , αν θέλεις, το σχόλιό σου. Edit: Ευχαριστώ πολύ τον συνάδελφο zazeng μου υπέδειξε κάποιες διορθώσεις στο κείμενο. Και επειδή είμαι offtopic δεν θα σχολιάσω εδώ κάτι περισσότερο αμιγώς για την επιλογή κατηγορίας.
    1 point
  19. Αν εντός ζώνης βρίσκονται τουλάχιστον 2.000 τ.μ. και το γήπεδο προυπάρχει του 1977, ναι. Επίσης τσέκαρε για πιθανή κατάργηση παρεκκλισεων μέσω ΖΟΕ, ΓΠΣ, νατούρα κ.α.
    1 point
  20. το "πρακτικο" μερος του όλου θεματος, δεν φαινεται να εχει επιλυθει. Να συννενοηθεις πρωτα με τον συμβ/φο σου. υγ και να μας πείς....🙂
    1 point
  21. θα κλείσεις ραντεβού στην σελίδα του εφκα που αναφέρεις στο Διεύθυνση Εισφορών των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ με Έδρα την Αθήνα
    1 point
  22. @μαρβλ πιστεύω ότι δεν γίνεται αυτό που λες. Η αυθαιρεσία είναι μία ως προς τη διάσταση, δεν χωρίζεται.
    1 point
  23. @youla Καλημέρα Δοκίμασε να στείλεις email εδώ: [email protected] Είναι επιβεβαιωμένο πως απαντούν σχετικά γρήγορα.
    1 point
  24. Κατάστημα. Θα σας συμβουλέψει σχετικά κ' ο Ενεργειακός Επιθεωρητής που εκδώσει το ΠΕΑ.
    1 point
  25. Καλά τα λες για τις λοιπές αλλά χωρίς Ο.Α. δεν μπορείς να βάλεις κατ4, οπότε αν δεν είσαι στις εξαιρέσεις δεν γίνεται. Οπότε μόνη διέξοδος νομιμοποίηση/κατεδάφιση. Αλήθεια έχει δοκιμάσει κανείς να εισάγει κατ5 για νομιμοποίηση/κατεδάφιση;
    1 point
  26. Αν βάλεις στο σύστημα Ο.Α (ΟΧΙ) δεν σε αφήνει να πας κατηγορία 4, οπότε μόνο κατηγορία 5. Όμως, η υπαγωγή στην κατηγορία 5 δεν μπορεί να γίνει μετά την 30/9/2020 παρά μόνο στις συγκεκριμένες περιπτώσεις του άρθρου 96 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4759/20 και αφορά ακίνητα από πλειστηριασμό, κληρονομική διαδοχή κλπ.
    1 point
  27. οταν αποφασισε να προσφερει το απεναντι για να χτισει στο πρωτο, καποιος επρεπε να του πει οτι "αυτες οι θεσεις βαρυνουν πλεον το αχτιστο" Οι ΘΣΑ αποτελουν τυπικο στοιχειο της αδειας και ειναι μεταγεγραμενες σε βαρος του ακινητου. Δεν βλεπω τροπο διαγραφης τους, εκτος εάν αντικατασταθουν νομίμως. Ο 4495 προβλεπει την τακτοποιηση της διαφορετικης διαμορφωσης υφισταμενων ΘΣΑ, δλδ την μετατοπιση τους περα ή δωθε, αλλα παντοτε θα υπαρχουν. Αυτη ειναι η γνωμη μου. Θα μας πουνε και οι συναδελφοι σχετικα.
    1 point
  28. καλησπέρα συνάδελφοι , το αρθ 106 τροποποιήθηκε με τον τελευταίο νόμο του 2020 και νομίζω ότι ανατρέπει πάρα πολλά δεδομένα σχετικά με τα σύννομα με αδυναμία νομιμοποίησης και το 20% του προστίμου. Νομίζω ότι θέτει σαν υποχρέωση πλέον την κατεδάφιση του μη σύννομου τμήματος για να έχει έκπτωση το σύννομο. Στην προηγούμενη διάταξη ίσχυαν σωρευτικές προϋποθέσεις ενώ τώρα έχωσαν το διαζευτικό <ή>
    1 point
  29. Κινήσου καθαρά Αρχιτεκτονικά….. Είναι θέμα καθαρά σύνθεσης… Κάνε ανάλυση όλους τους παράγοντες, βρες τα διάφορα στάνταρ ανά χρήση και κατηγορία που υπάρχουν και στην διεθνή βιβλιογραφίας Εχε μια άριστη τοπογραφική αποτύπωση με λεπτομέρεια και στο έδαφος και τις στάθμες Δες τα ελάχιστα απαιτούμενα και μέγιστα επιτρεπόμενα από τις πολεοδομικές κτιριοδομικές διατάξεις και τις άδειας λειτουργίας και κατατάξεις σε αστέρια ή κλειδιά Δεν πας πάντα με τα ελάχιστα ή φτάνεις στα όρια με τα μέγιστα… αλλά επιλέγεις τα βέλτιστα για κτήριο που είναι σε συγκεκριμένη Γη και θα έχει συγκεκριμένο ιδιοκτησιακό χαρακτήρα του επενδυτή και στόχο να πετύχει. Και πάρε το μολυβί κι άρχισε να τραβάς γραμμές ….. Κάθε τμήμα που θα κάνεις θα σου δείχνει (ανακαλύπτεις) και την επόμενη κίνηση που δεν είχες προβλέψει να κάνεις…. Και σίγουρα είναι μια εργασία που ελάχιστα μπορείς να αποκομίσεις από μπλα μπλα διαδικτυακής κουβέντας…. Αφού όλη η σύνθεση είναι ζήτημα σχεδιασμού Και αυτά…… Όμορφη εργασία και θα χαρείς που θα την κάνεις.
    1 point
  30. Η απόφαση 216/15 καθορίζει τα βαθμολογούμενα κριτήρια για τα ξενοδοχεία. (προσοχή, έχει αναθεωρηθεί πολλές φορές) Παράλληλα έχεις ανοιχτή και την νομοθεσία για όσες χρήσεις θέλεις να εγκαταστήσεις (πχ υγειονομικού ενδιαφέροντος απόφ Υ1γ-ΓΠ-47829-2017 ΦΕΚ 2161Β) και όπου δεν υπάρχει νομοθεσία κάτι θα βρεις στον κτηριοδομικό. Λέει π.χ. η 216/15 ύπαρξη καταστήματος μαζικής εστίασης 500 μόρια ανά κατάστημα, στα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας για το 30% των κλινών. Αν έχω 100 κλίνες, χρειάζομαι χώρο για 30 άτομα. Ψάχνεις την Υ1γ-ΓΠ-47829-2017, βρίσκεις ότι για κάθε άτομο το ελάχιστο εμβαδόν είναι 1,30τ.μ. άρα 30*1,30=39 τ.μ. min η αίθουσα. Και κάπως έτσι ξεμπλέκει το κουβάρι. Σχετικά με το wc, δεν θυμάμαι να υπάρχει απαίτηση να βρίσκονται ντε και καλά στο ισόγειο, αλλά τουλάχιστον το wc ΑΜΕΑ θεωρώ ότι πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την υποδοχή/αναμονή την εστίαση και την πισίνα. Ο χώρος αναμονής είνια ο ίδιος με τον χώρο υποδοχής και η απαίτηση είναι πχ για έως 100 κλίνες 60τ.μ. και βαθμολογούνται τα επιπλέον. Τον χώρο αναμονής μπορείς να τον συνδυάσεις με κατάστημα αναψυχής/μπαρ και να βαθμολογηθείς και για τα δύο Το Buisness center, μπορεί να είναι ένας κλειστός χώρος ή ένας πάγκος με p/c - fax-printer σε μια γωνιά κάποιας αίθουσας (πχ πολλαπλών χρήσεων). Δεν υπάρχει απαίτηση εμβαδού, φτάνει να είναι λειτουργικός. Γενικά στα τουριστικά η λογική είναι "ξοδεύω στο εμβαδόν, κερδίζω στην κατάταξη". Τα αστέρια θέλουν άνεση και η άνεση θέλει χώρο . Για την εσωτερική τοιχοποιία αν πληρούνται οι συνθήκες ηχομόνωσης και πυρασφάλειας μπορεί να είναι από οποιοδήποτε υλικό. Οπότε μιλάς με τον μηχανολόγο που θα κάνει τις αντίστοιχες μελέτες. Καλή διασκέδαση
    1 point
  31. κι επίσης οι "πληροφορίες" από το διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε έγκυρες ο καθένας παρουσιάζει το προϊόν του ως μοναδικό και συμφωνώντας με τους προλαλήσαντες, ο μόνος αρμόδιος, για να ενημερώσει τον ενδιαφερόμενο, είναι ο μηχανικός
    1 point
  32. Η υποχρέωση 1/4 Δ ή 1/4δ στα πλάγια και πίσω όρια ισχύει και θα την βρείς στην §4στ του άρθρου 17. και σύμφωνα με το άρθρο 1§2ια ισχύει και εκτός σχεδίου.
    1 point
  33. Απαντώ στην ερώτηση μου. Σε περίπτωση που η τελευταία δόση έχει το ίδιο κωδικό πληρωμής με όλες τις προηγούμενες, τότε για να την δεχθεί το σύστημα της τράπεζας και να μην την επιστρέψει, πρέπει ΠΡΩΤΑ να πληρωθεί η προτελευταία δόση και να εμφανιστεί ως «Εξοφλημένη» και ΜΕΤΑ να γίνει η πληρωμή της τελευταίας δόσης.
    1 point
  34. Κατά τη γνώμη μου όχι. Αλλά και να το κάνεις πιστεύεις ότι, στο μπουρδε.... Ελλαδιστάν θα σου πει κάποιος κάποτε κάτι;
    1 point
  35. @Eva Tsampali 1) Ναι 2) Παραδίδεις κατόψεις με τις χρήσεις των χώρων 3) Ναι
    1 point
  36. @digia Γενικά, πριν την ένταξη μιας περιοχής στο σχέδιο πόλεως (ώστε να γίνει εντός σχεδίου όπως λέμε) πρέπει να έχει καταρτιστεί ΓΠΣ (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο) στο οποίο περιγράφονται γενικότερα πράγματα όπως οι χρήσεις γης. Μέσω της πολεοδομικής μελέτης φτιάχνεται το ρυμοτομικό σχέδιο με τα οικοδομικά τετράγωνα και άλλα στοιχεία. ΜΠΕ σημαίνει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ΔΙΠΑ είναι η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
    1 point
  37. η απλη απαντηση ειναι "ναι", διοτι παραπεμπει ευθεως στο α' και β', τα οποια ισχυουν και κατα πλατος, και οτι, αν δενμπορεις να πας με το α' και β' πας με την 10ετια. αρα η 10ετια ισχυει και κατα πλατος. Η περιπλοκη αναλυση λεει τα εξης: «Άρθρο 98 5. Ειδικώς στις περιπτώσεις οριζόντιας ιδιοκτησίας με παραβάσεις που αφορούν την επέκταση αυτής καθ` ύψος ή κατά πλάτος (οριζόντιας) και την κατάληψη κοινοχρήστου ή κοινοκτήτου χώρου, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτών στον παρόντα, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, μόνο στις εξής περιπτώσεις: α) όταν η αυθαίρετη επέκταση υφίσταται από την ανέγερση-κατασκευή της οικοδομής ή β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής 6. Για την υπαγωγή των ανωτέρω περιπτώσεων στις ρυθμίσεις του παρόντος, απαιτείται, κατά περίπτωση, επιπλέον των υπόλοιπων δικαιολογητικών που ορίζονται στο άρθρο 99: α) υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη της οριζόντιας ιδιοκτησίας, ότι η οριζόντια ιδιοκτησία του έχει επεκταθεί καταλάβει κοινόχρηστο ή κοινόκτητο χώρο από τον χρόνο ανέγερσης κατασκευής της όλης οικοδομής, β) βεβαίωση μηχανικού, ότι η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οριζόντιας ιδιοκτησίας. Τα ανωτερω αφορουν την "τακτοποίηση" Ως προς δε την μονομερη τροποποιηση της συστασης, ισχυουντα εξης: 7. Μετά από την υπαγωγή στις ρυθμίσεις του παρόντος και [εδω περιελαβαν μαζι και την επεκταση μιας ΟΙ σε βαρος κοινοχρηστων αλλα και την επεκταση κοινοχρηστων σε βαρος μιας ΟΙ] Α] [ξεχωριστη περιπτωση] εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις των περ. α` και β` της παρ. 5, που ισχυουν και κατα πλατος] Β] ή [ξεχωριστη περιπτωση] εφόσον η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας και κτιρίων εν σειρά που αποτελούν οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες ευρισκόμενες εντός οικοπέδων, τμημάτων οικοπέδων ή αγροτεμαχίων, υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής και συντελείται εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου ή σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα [είτε με βαση μονον το Α' ειτε με βαση μονον το Β'] προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ή καθέτου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσει τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο στην οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία του ή να τον εξαιρέσει από αυτήν. Στην περίπτωση αυτήν, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται. Η παρούσα εφαρμόζεται αναλόγως και σε περιπτώσεις που η ίδια αυθαίρετη κατασκευή υφίσταται σε όλους τους ορόφους και δεν είναι από κατασκευής.[ξεχωριστη περιπτωση] Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του παρόντος, σε περίπτωση που δεν συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις των περ. α` και β` της παρ. 5, [τα οποία α' και β' ισχυουν και κατα πλατος. ] είναι η παρέλευση δεκαετίας από την τέλεση της αυθαιρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και η μη έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης που να διατάσσει την κατεδάφιση. Η νεα ρυθμιση της 10ετιας, ζηταει ειτε να εχεις τις προυποθεσεις του α' και β' Επομενως, ισχυει και κατα πλατος 8. Επί αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης που έχουν εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε οριζόντια ή κάθετη συνιδιοκτησία και εντός τμημάτων αποκλειστικής χρήσης αυτών, εφόσον κατά τη σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών έχουν αποδοθεί στους δικαιούχους ως αποκλειστική χρήση, για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος δεν απαιτείται συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών. Ειδικώς, όταν αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης, που εξυπηρετούν τη συνιδιοκτησία έχουν εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε παράρτημα οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, προκειμένου το παράρτημα να αποκτήσει το χαρακτήρα κοινόχρηστου και κοινόκτητου χώρου της συνιδιοκτησίας. Στην περίπτωση αυτήν, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται. 9. Για την υπαγωγή στον παρόντα των υπόλοιπων περιπτώσεων οριζόντιας ιδιοκτησίας πλην των περιπτώσεων της παρ. 8, που αφορούν σε κατάληψη κοινόχρηστου χώρου ή αυθαιρεσίες επί κοινοχρήστων, απαιτείται η συναίνεση άνω του πενήντα (50) τοις εκατό των συνιδιοκτητών. Με το ίδιο ποσοστό συναίνεσης είναι δυνατή η αντίστοιχη τροποποίηση της πράξης σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας. 10. Στις ανωτέρω περιπτώσεις στις οποίες προβλέπεται το δικαίωμα του ιδιοκτήτη να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, η δήλωση φόρου μεταβίβασης δύναται να υποβάλλεται μονομερώς.» υπαρχει και αυτη η εγκυκλιος της Συντονιστικης για να δεις πόσο "περιπλοκα" τα εχουν κανει... https://www.michanikos.gr/forums/topic/50391-αρθρο-098-ν-449517-αυθαίρετες-κατασκευές-σε-κοινόκτητο-ή-κοινόχρηστο-χώρο/page/127/
    1 point
  38. Εχω πιστοποιηθεί και δουλεύω με Revit για 12 χρόνια.... Η άποψή μου είναι εντελώς διαφορετική. Υπήρξα ιδιαίτερα ενεργό μέλος σε όλα σχεδόν τα γνωστά φόρουμ και αυτό που έχω αποκομίσει είναι ότι η μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών πιστεύει ότι η εξέλιξη ήταν ελάχιστη, ελεγχόμενη και με μηδενικό ενδιαφέρον στα αιτήματα των χρηστών. Οσο για τα families τα περισσότερα αντικείμενα είναι ενοχλητικά άσχημα.. και δυστυχώς η εγωιστική συμπεριφορά της Autodesk με την εμμονή της στις ελάχιστες δυνατότητες import/export δίνει τελικά ένα πρωτόγονο αποτέλεσμα. Η δυνατότητα generic modeling (π.χ. boolean operations, mesh subdivision κλπ) είναι άγνωστες λέξεις... Εντάξει, αυτό το καταλαβαίνω... ο προσανατολισμός είναι parametric modeler άρα είναι δύσκολο... Αλλά ακόμη και στα δομικά στοιχεία να μείνουμε το 3d είναι ιδιαίτερα φτωχό και λάθος. Για παράδειγμα η στέγη είναι απαράδεκτη, όχι μόνο στους κορφιάδες αλλά και στη περίμετρο... Ξέρουμε όλοι ότι το κεραμίδι δεν είναι μηδενικού πάχους... δεν θα έπρεπε να έχει ένα πάχος; Κάγκελα και σκάλες έχουν σημαντικά προβλήματα επίσης... Για να μη πω ότι αν έχεις κάποιο πρόβλημα θα πρέπει να αρχίσεις να σκέφτεσαι ΕΝΤΕΛΩΣ εκτός ΒΙΜ λογικής... Επειδή αναφέρεις τον φωτορεαλισμό, ΕΚΕΙ ειδικά είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ... δεν έχω δουλέψει με το 2021 αν και είδα πράγματα... αλλά σκέψου να παρουσιάσεις εσωτερικό φωτορεαλιστικό με έπιπλα από families του REVIT... Αποκλείεται να γίνει δεκτό από πελάτη... εκτός αν είναι φανατικός τoυ Minecraft... ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ επίσης να έχεις μηδενική επιλογή για δέντρα, αυτοκίνητα κλπ ... εκτός από αυτά τα RPC που ανήκουν στη προηγούμενη δεκαετία... Αλλες άγνωστες λέξεις επίσης είναι UV mapping, Displacement, Normal mapping και όλα αυτά που θέλει ένας ελάχιστα αξιοπρεπής renderer. Αυτά στην ουσία δεν θα μπορέσουν ποτέ να μπούνε στο Revit λόγω δομής του αλλά τελικά μήπως να έβγαζαν και μια έκδοση χωρίς φωτορεαλισμό μπάς και αγοράσουμε πιο φτηνά και αξίζει το πρόγραμμα τα λεφτά που δίνουμε; Οσο για την αναφορά σου στο Vray το θεωρώ υπερβολή... Οποιον renderer και να βάλεις, αν το μοντέλο δεν έχει λεπτομέρεια και αν δεν έχεις μεγάλη βιβλιοθηκη αντικειμένων δεν υπάρχει περίπτωση να δείξει η εικόνα... ΑΝ βέβαια θες να κάνεις φωτορεαλισμό (photorealism) και όχι απόδοση υφής (rendering) Θεωρώ ότι το Revit σε σχέση με τα αντίστοιχα είναι το καλύτερο... αλλά ΟΧΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΤΙΜΗ!!! Ακριβώς επειδή είναι απαγορευτικά ακριβό, θα πρέπει και να το κρίνουμε αυστηρά... Αλλιώς για τη μεζονετούλα και την απλή πολυκατοικία ΕΙΔΙΚΑ όταν εσύ σχεδιάζεις και εσύ αποφασίζεις είναι μια χαρά! Αν δοκιμάσεις - αυτό που έκανα εγώ τόσα χρόνια - να σχεδιάσεις για άλλους, δηλαδή άλλος να αποφασίζει για σκάλες, κάγκελα, κουφώματα, υλικά κλπ θα παίρνεις τη μία απογοήτευση μετά την άλλη. Τέλος, για να ξέρεις την ιστορία αυτού που σου μιλάει, είχα αγοράσει τη Autodesk Suite δηλαδή Revit - Autocad -3ds MAX... και έχω επιπλέον αγοράσει και δουλέψει για καιρό με Maxwell Render σε δίκτυο με 3 υπολογιστές... και Octane Render GPU renderer. Επίσης έχω δουλέψει με Cinema4D ενώ με κέρδισε το Blender από το οποίο και η εικόνα (resized) η οποία έγινε σε 2.5 λεπτά σε ανάλυση 2000Χ3000 Να συμπληρώσω επίσης για την αναφορά στο AutoCAD... ότι υπάρχουν αξιοπρεπέστατα Autocad clones βασισμένα στο IntelliCAD που απορώ γιατί κάποιος να ασχοληθεί... στο 1/5 του κόστους και λίγα λέω. Επίσης άριστες βιβλιοθήκες δωρεάν ή μη, πρόσθετα για αυτοματοποιημένη διαδικασία τομών - όψεων... Ετσι για να βλέπουν και οι νεότεροι συνάδελφοι και με ΚΑΜΙΑ διάθεση διαφήμισης (άλλωστε είναι διαφορετικές εταιρίες) δείτε το IntelliCAD, ProgeCAD, ACTCAD. αλλά και κάποια πιο ακριβά όπως GStarCAD kai BricsCAD Με την ευκαιρία στο BRICSCAD δείτε το BIM που είναι εντελώς σε περιβάλλον DWG... γιατί να μένουμε κολλημένοι; Σε όλα τα παραπάνω υπάρχει και perpetual licence! Οσο για τα ΒIM προγράμματα θα έβλεπα τα VectorWorks, SPIRIT, Renga Architecture, Edificius... προφανώς δεν είναι Revit αλλά νομίζω ότι και το κόστος είναι φανερά μικρότερο και υπάρχουν perpetual licence!
    1 point
  39. Επειδή πριν λίγο καιρό έκλεισα μια υπόθεση ίδρυσης Φροντιστηρίου (χωρίς την αίτηση για την άδεια στον ΕΟΠΠΕΠ τελικά για τους λόγους που συζητάμε ανωτέρω), και έκανα μια σχετική καταγραφή της έρευνας (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η συζήτηση του παρόντος φόρουμ και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων/ισσών φυσικά) για να τη δείξω στον πελάτη, την ανεβάζω και εδώ μπας και φανεί χρήσιμη σε κάποιο/α συνάδελφο/ισσα. Ίδρυση νέου Εκπαιδευτηρίου μετά την έκδοση του νέου Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018) σε κτίριο με Οικοδομική Άδεια μετά το 1988 και πριν το 2018 με χρήση διαφορετική του εκπαιδευτηρίου κατά την έκδοση της Άδειας (π.χ. γραφείο ή κατάστημα) 1. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, οι χρήσεις γραφείων, καταστημάτων και εκπαιδευτηρίων είναι διαχωρισμένες. Συγκεκριμένα ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 59/Δ/1989), στο Άρθρο 3 περιγράφει: «1.Τα κτίρια ή τα τμήματά τους και τα δομικά έργα ταξινομούνται σύμφωνα με τη χρήση τους στις ακόλουθες κατηγορίες: … Δ. Εκπαίδευση. … Η. Εμπόριο Θ. Γραφεία …» 2. Σύμφωνα με το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (02.2016), και συγκεκριμένα το άρθρο 2.2: «Για τους κάτωθι φορείς: ... Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα ... Απαιτείται: - Ισχύουσα οικοδομική άδεια και κατόψεις με χαρακτηρισμό χρήσης των χώρων. -Στις κατόψεις θα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση της δομής υπό κλίμακα, με σαφή αναφορά σε αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον υπάρχουν, και θα φέρουν υπογραφή και σφραγίδα ιδιώτη μηχανικού. ...» 3. Ο ΕΟΠΠΕΠ με έγγραφό του στις 02.10.18, υπογραμμίζει ότι ο ίδιος δε ζητά Οικοδομική Άδεια με χρήση Εκπαιδευτηρίου για φροντιστήρια με δυναμικότητα έως 75 ατόμων. Αφενός διευκρινίζει ότι σύμφωνα με το Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ν. 4269/14, ΦΕΚ 142/Α/2014) και συγκεκριμένα με το Άρθρο 16, Παράγραφος 1.3.α, η ειδική εκπαίδευση αποτελεί διαφορετική χρήση από την κατοικία: «1.3. Εκπαίδευση 1.3.α) Ειδική εκπαίδευση: ωδεία, φροντιστήρια, σχολές χορού/τεχνών, σχολές οδηγών μόνο στο ισόγειο του κτιρίου και δυναμικότητας μέχρι 75 μαθητές ανά ώρα 1.3.β) Δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση: νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια – λύκεια» Αφετέρου όμως επικαλείται τη ρύθμιση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 (ν. 4093/12, ΦΕΚ 222/Α/2012), και συγκεκριμένα την υποπαράγραφο 10 της παραγράφου Θ3 της σελίδας 5580 «ΑΔΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ, ΦΡΟΝΤΙΣΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ι.Ε.Κ.), ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΟ.», όπου ουσιαστικά λέει ότι για φροντιστήρια κάτω των 75 ατόμων δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια με χρήση εκπαιδευτηρίου: «10. Για την κτιριολογική υποδομή του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα, των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών απαιτείται ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή όροφος σε πολυώροφο κτήριο): α) ισχύουσα οικοδομική άδεια, β) πιστοποιητικό πυροπροστασίας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γ) ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα να μην υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά τρία (3) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευόμενων …» 4. Αντίθετα από τα ανωτέρω κινείται ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ / ν.4067/12, ΦΕΚ 79/Α/09.04.12) όπως αυτός σήμερα ισχύει, ο οποίος λέει ότι εφόσον αλλάζεις χρήση σε σχέση με αυτήν που είχες στην Οικοδομική Άδεια (π.χ. από γραφείο σε Εκπαιδευτήριο, αυτό μπορείς να το κάνεις με απλή διαδικασία (Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – ΕΕΔΜΚ) εφόσον επέρχονται μεταβολές προς το ευμενέστερο ή με Οικοδομική Άδεια αν επέρχονται μεταβολές προς το δυσμενέστερο. Συγκεκριμένα στο Άρθρο 5 αναφέρεται: 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης.» Σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία η χρήση εκπαιδευτήριο είναι δυσμενέστερη. Αλλάζει η σεισμική σπουδαιότητα (Σ3 για εκπαιδευτήριο, Σ2 για γραφεία). Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται Αλλαγή Χρήσης με Οικοδομική Άδεια. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να ελεγχθεί στατικά όλο το κτίριο για το αν εκπληρώνει τις προϋποθέσεις του εκπαιδευτηρίου. Πράγμα το οποίο είναι μάλλον απίθανο να συμβαίνει. Επίσης θα πρέπει να ελεγχθούν ένα πλήθος άλλων προϋποθέσεων, όπως είναι η πυρασφάλεια και η πυροπροστασία του κτιρίου. 5. Αν και το κτίριο έχει μελετηθεί με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας του 1988 (Π.Δ. 71/88, ΦΕΚ 32/Α/17.02.88), η χρήση του αλλάζει το 2020 (εφόσον τώρα εξετάζουμε το ζήτημα), οπότε σύμφωνα με την Εγκύκλιο του ΥΠΕΝ με ΑΔΑ: ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ, που εκδόθηκε στις 10.05.19, με θέμα «Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων», θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018 (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018): «Στην περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου ή τμήματος αυτού για την οποία δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, αλλά ενημέρωση φακέλου, συντάσσεται μελέτη πυροπροστασίας σύμφωνα με το π.δ. 71/88 βάσει του οποίου είχε εκδοθεί η αρχική μελέτη. Ομοίως μελέτη με το π.δ. 71/88 συντάσσεται και στην περίπτωση που απαιτείται υποβολή της στο πλαίσιο έκδοσης άδειας μικρής κλίμακας σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/88.» και «Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης μετά την 7-8-2018 κτιρίου ή τμήματος αυτού που έχει υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 41/2018.» Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία έχει ΑΔΑ: Ω70346ΜΚ6Π-ΜΩΟ και εκδόθηκε στις 05.11.19, με θέμα: «Καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας» θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018: «Στην περίπτωση τμηματικής αλλαγής χρήσης σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/1988 και απαιτείται σύνταξη μελέτης με το π.δ. 41/2018, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται μόνο για το τμήμα που αλλάζει χρήση, αλλά εξετάζονται τυχόν επιπτώσεις στην παθητική και ενεργητική πυροπροστασία στο σύνολο του κτιρίου». και Σε περίπτωση που απαιτείται προσκόμιση των μελετών σε άλλες αρχές στο πλαίσιο έκδοσης άδειας λειτουργίας, χορήγησης πιστοποιητικού πυροπροστασίας ή έγκρισης μελετών, και μέχρι να ολοκληρωθεί η διασύνδεση του συστήματος e-adeies με τα ηλεκτρονικά συστήματα άλλων φορέων, κατατίθενται αντίγραφα των μελετών από το πληροφοριακό σύστημα τα οποία φέρουν την ειδική ηλεκτρονική σήμανση. Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/2017) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/2012, άρθρο 29 του ν.4495/2017)». και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Περίπτωση 1η: Επιχειρήσεις-εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κανονισμών πυροπροστασίας κτιρίων (π.δ. 41/2018 (Α΄ 80) ή π.δ. 71/1988 (Α΄ 32)) και απαιτούν την έκδοση οικοδομικής άδειας / Αναθεώρηση Άδειας / Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας / Ενημέρωση Οικοδομικής Άδειας: • Ακριβές αντίγραφο από το πληροφοριακό σύστημα e-Άδειες της εκδοθείσας ηλεκτρονικής άδειας ή έγκρισης του κτιρίου (όπως στέλεχος οικοδομικής άδειας και τυχόν αναθεωρήσεις αυτής, έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). •…» Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, το τμήμα Πυρασφάλειας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ******, εφόσον η Οικοδομική Άδεια ενός κτιρίου δεν προβλέπει χρήση εκπαιδευτηρίου, για την έγκριση της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας και την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας, ζητά αντίγραφα των μελετών που συνοδεύουν την άδεια αλλαγής χρήσης, τα οποία θα φέρουν το υδατογράφημα του ΥΠΕΝ.
    1 point
  40. Καλησπέρα!Το χωράφι δεν είναι αδόμητο.Έχει έναν οικίσκο που τηρεί τις προδιαγραφές της Κατ.3 ηη-αντλητικές εγκ/σεις και πληρώνει μόνο ανταποδοτικό τέλος 15 €.Βγαίνει η βεβαίωση του και όλα καλά!(Σχετικό:πριν την μεταβίβαση μην ξεχάσετε την νόμιμη καταχώρηση της γεώτρησης στο ΕΜΣΥ)
    1 point
  41. Συνάδελφε από ότι βλέπω είσαι Πολ. Μηχ.: Ότι για σένα είναι το σκυρόδεμα, για μας είναι οι μετασχηματισμοί (και είναι πάρα μα πάρα πολλοί)! Θα σε συμβούλευα δε να μην αρκεστείς στην γραφική επίλυση του προβλήματος και να καταλάβεις καλά τη γεωμετρική και αλγεβρική του σημασία, ώστε να μην το κάνεις "μηχανικά" γκούγκλαρέ το ή συμβουλεύσου κι ένα βιβλίο Γεωδαισίας της σχολής σου.
    1 point
  42. Πράγματι για την κλίμακα για μικρές αποστάσεις θα ναι αμελητέα διαφορά...Στα αζιμούθια (στροφή ως προς το Βορρά), πιστεύω να υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση... Στη σελίδα μπορείς να βρεις προγράμματα μετασχηματισμού (2-Δ)...
    1 point
  43. Αγαπητέ Δεν λύνεται με αναλυτική γεωμετρία, όπως την φαντάζεσαι...Θα πρέπει να εφαρμόσεις μετασχηματισμό ομοιότητας
    1 point
  44. Πολύ σωστά τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, αλλά μην περιμένεις ακρίβεια ικανή για τις ανάγκες τοπογραφικού διαγράμματος μεγάλης κλίμακας...
    1 point
  45. Αγαπητέ Gez Σε ποιά περιοχή δουλεύεις (φύλλο 1:50000 της ΓΥΣ); Είδες όλες τις αναγκαίες διορθώσεις (σφαιρικότητα + διάθλαση); 1η παρατήρηση: Γενικά τα υωόμετρα που μας δίνει το GPS είναι γεωμετρικά ενώ της ΓΥΣ ορθομετρικά (θεωρητικά). Αλλά για μικρές αποστάσεις (κάτω από περίπου 5χμ) οι διαφορές των δύο είναι πρακτικά οι ίδιες. 2η παρατήρηση: Οριζοντιογραφικά (χ,ψ) κάθεσαι καλά; Πιθανώς να είναι πρόβλημα του τριγωνομετρικού (κλωτσαει). 3η παρατήρηση: Το τριγωνομετρικό είναι ΕΑΧ; Γενικά φίλτατε gez τα υψόμετρα των βάθρων της ΓΥΣ δεν είναι υπολογισμένα με καλή ακρίβεια...Ειδικά για μεγάλα υψόμετρα... Στη διάθεση σου για τα περαιτέρω
    1 point
  46. Αγαπητέ G_TSIRAS Τα πολυώνυμα του ΟΚΧΕ αποτελούν προϊόν της υπηρεσίας (αντίστοιχα και της ΓΥΣ( και διατίθενται έναντι αμοιβής. Οπότε λίγο δύσκολο να τα καταβέσεις (χωρίς κόστος). Αν ψάξεις στα λογισμικά του φόρουμ θα κατεβάσεις μία εφαρμογή excel που κάνει τη μετατροπή, χωρίς να εμφανίζει τα πολυώνυμα (πιθανολογώ για λόγους προστασίας των πνευματικών δκαιωμάτων). ΥΓ Ωραία εικόνα προφίλ!Μου φαίνεται ότι σ αρέσει η Γεωδαισία!
    1 point
  47. Δημήτριος, δες στη σελίδα 12 για το ανάπτυγμα του κώνου.
    1 point
  48. To ανάπτυγμα του (κόλουρου) κώνου δεν είναι τραπέζιο, αλλά, ας πούμε, τραπέζιο που οι "παράλληλες" πλευρές είναι τόξα κύκλου.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.