Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Πίνακας Κορυφαίων

  1. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.481


  2. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.008


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      25.828


  4. nzerman

    nzerman

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.390


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/03/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. @ΙΑΣΟΝΑΣ Μπορείς σε παρακαλώ στο θέμα της κάλυψης να εξηγήσεις πως ερμηνεύεις την οδηγία του παραρτήματος για τον συντελεστή ΥΚ; Δεν λέει ιδιοκτησίας, αλλά κτιρίου, επομένως είναι σαν να συγκρίνουμε με το ΔΚ που λέει παραπάνω ο συνάδελφος και όχι με το περίγραμμα της ο.ι. που εξετάζουμε. Είχα και έγώ μια τέτοια εντύπωση ακόμα και σε μονοκατοικίες, αλλά τώρα που το ξαναέβλεπα καταλήγω ότι θα βάλουμε ΥΚ ακόμα και σε επιφάνειες που βρίσκονται εντός περιγράμματος άλλων επιφανειών σε άλλες στάθμες και ας έχουν χρεωθεί ΥΚ, αλλά όχι σε αυτές που βρίσκονται (σε προβολή) εντός νόμιμου περιγράμματος του κτιρίου. Δηλ., για παράδειγμα, όροφος σε εσοχή που επεκτάθηκε υπέρ νόμιμου περιγράμματος -> χωρίς ΥΚ, αλλά αν επεκτάθηκε υπέρ αυθαίρετου κλειστού χώρου που τακτοποιείται με 4495 και έχει ΥΚ -> θα πάρει δεύτερη φορά συντελετή κάλυψης.
    2 points
  2. Το ερώτημά σου είναι παρόμοιο με αυτό του gamvro; (που βλέπω δυστυχώς δεν απαντήθηκε) Δηλ. κατά πόσο μπορεί να ενταχθεί το υπόγειο στην 4; Γνώμη μου είναι -χωρίς να νιώθω εντελώς σίγουρος- ότι στην περίπτωση του gamvro, ειδικά αν δεν αποτελεί το υπόγειο διαφορετική ο.ι., (αν και πάλι δε γνωρίζω αν υπερισχύει το ότι δεν έχει ανεξάρτητη είσοδο) μπορεί να μπει στην 4. Στη δική σου περίπτωση Περικλή εφόσον έχεις νόμιμο χώρο, είσαι ξεκάθαρα στην περίτωση δδ και άρα πάει κατ.4.
    2 points
  3. Απαιτούνται καταρχάς βασικές γνώσεις αποτύπωσης. Η πρώτη σου ευθεία είναι πάντα ευθεία. Όλες οι υπόλοιπες αποστάσεις που θα φέρνεις θα είναι χάραξη κυκλικών τμημάτων που θα έχουν κέντρο την αρχή ή το πέρας της πρώτης ευθείας και ακτίνα ίση με την απόσταση που αντιστοιχεί στην δεύτερη ευθεία. Αφού το κάνεις αυτό, σχεδιάζεις απ' το άλλο άκρο της 1ης ευθείας, κατά τον ίδιο πάντα τρόπο, την διαγώνιο (γι' αυτό σου έλεγαν τα παιδιά για διαγώνιΟ - η 2η διαγώνιος είναι για επαλήθευση των μετρήσεων και για να βλέπεις αν σου κλείνει το σχήμα). Στο σημείο όπου τέμνονται τα δύο ημιυκλικά τμήματα βρίσκεται και το πέρας της 2ης ευθείας σου. Οι παλιοί το έκαναν με διαβήτη (και εσύ ή εγώ ή ο οποιοσδήποτε αν σχεδιάζει in situ χωρίς κροκί), στο autocad όμως υπάρχει το αντίστοιχο εργαλείο χάραξης ημικυκλικών τμημάτων. Μετράς πάχη τοίχων και συνεχίζεις στα διπλανά δωμάτια κ.ο.κ. Όσο για την οριζοντιότητα που λένε παραπάνω, εμείς μετρώντας με κορδέλα "σημειώναμε" σταθερά ύψη πάνω στα παντελόνια μας με απλή χαρτοταινία (π.χ. ορίζαμε 1,0 από το πάτωμα και μετρούσαμε με βάση το σημείο αυτό), χωρίς να σκεφτόμαστε την πιθανή "υποτείνουσα" που δημιουργείται όσο δεν τηρείς την απόλυτη οριζοντιότητα.
    2 points
  4. οτι και να γράφει στην άδεια σημασία δεν έχει, τι γράφτηκε στους τίτλους μας ενδιαφέρει για να εξετάσουμε το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Εφόσον στο συμβόλαιο αγοράς του πελάτη σου δεν αναφέρεται η αποθήκη πρέπει να διερευνηθεί που ανήκει. Διαβάστε και τη σύσταση ΟΙ να δείτε τι ισχύει και σε συνδυασμό με το σχέδιο της σύστασης θα βρεθεί κάποια άκρη για αρχή. Μπορεί σε κάποια μεταβίβαση ο συμ/φος να αγνόησε την αποθήκη και να συνεχίζεται το λάθος στους επόμενους.
    1 point
  5. @nik ναι έτσι γίνεται σε όλους τους κύκλους. Δεν έχεις πρόβλημα με το πρόγραμμα απλά πλέον θα έχεις ως μέγιστο το επιλέξιμο ποσό των 20000€.
    1 point
  6. να το ρυθμίσεις χωρίς να του ανήκει δύσκολο το βλέπω. Βρες τα σχέδια της σύστασης και δες αυτή η αποθήκη που ανήκει, αν έχει δικά της χιλιοστά και μήπως έχει αναφερθεί σε παλιότερο συμβόλαιο αγοραπωλησίας.
    1 point
  7. μπορει να τακτοποιησει με το άνω του 50% μπορει να προβει σε μονομερη τροποποιηση της συστασης επίσης με το ανω του 50% και οπως εγραφε πριν χρονια ο δικηγορος του ΤΕΕ κ. Καρατσωλης "οι πραξεις αυτες ελεγχονται απο πλευρας εμπραγματου δικαιου" https://docplayer.gr/10880650-Aythaireti-domisi-paradeigmata-synidioktisias-se-shesi-me-ton-n-4014-2011-kon-nos-karatsolis-dikigoros-nomikos-synergatis-t-e-e.html
    1 point
  8. Εξαρτάται τι είναι αυτό για το οποίο βεβαιώνεις. Αν βεβαιώνεις για οριζόντια ιδιοκτησία τότε μπορείς. Αν βεβαιώνεις για αυτοτελή μονοκατοικία χωρίς σύσταση, δεν μπορείς. Πρέπει με κάποιο τρόπο η περίφραξη να μην είναι συνεχόμενη στο ρυμοτομούμενο και μη ρυμοτομούμενο τμήμα του οικοπέδου. Θα πρέπει να διακοπεί η περίφραξη και να τοποθετηθεί στην σωστή θέση της. Τεχνικά δεν είναι δύσκολο κάτι τέτοιο.
    1 point
  9. Θερμανση ηθελε αν ηταν >300τμ και >1300μ3 (ή ανα των 3 οροφων). Σημερα για καθε νεα οικοδομη>50τμ θα ηθελες ΚΕΝΑΚ και όλες τις ΗΜ Μελέτες
    1 point
  10. @zazeng, στο άρθρο 99 του 4495 αναφέρεται ότι: Άρα αν δεν υποβληθούν σχέδια, δεν μπορεί να διερευνηθεί η νομιμότητα του υφισταμένου. @Alejandro_92, ό,τι είναι έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του εγκεκριμένου ΔΚ είναι υπέρβαση. Δεν εξετάζουμε μόνο αριθμητικά το πραγματοποιημένο κτίσμα.
    1 point
  11. δλδ εάν εσυ εχεις ηδη ενα "αδομητο" και πληροί τις προυποθεσεις, δεν μπορεις να υπαχθεις στο 10 και 10Α??? δες τα ΠΜ
    1 point
  12. Μη ξεχνάτε πως το αν είναι αδόμητο ή όχι το οικόπεδο το συμπληρώνει με dropdown επιλογή ο μηχανικός κατά την εισαγωγή των στοιχείων οικοπέδου. Υπάρχει ΝΑΙ ή ΟΧΙ. Κατά δε την Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ B' 334/29.01.2021) και ειδικότερα το άρθρο 2 παράγραφος βεε): Αδόμητο χαρακτηρίζεται οικόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατασκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών, Μήπως το υπουργείο θέλει να πει πως αν έχει ή θα έπερεπε να έχει εκδοθεί άδεια (οποιοδήποτε τύπου) στο οικόπεδο, έχει υποχρέωση για ΗΤΚ ενώ αν δεν έχει μπορεί να κάνει συμβόλαιο με την παλαιά βεβαίωση; Βέβαια αν ισχύει το τελευταίο χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση καθώς κατά την άποψη μου, διαχωρισμός δεν υπάρχει. Η κατάργηση φαίνεται καθολική και δεν μπαίνει θέμα ερμηνίας: Το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου αντικαθιστά και περιλαμβάνει τη βεβαίωση που προβλέπεται στην παρ.1 του άρθρου 83, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της έκδοσης και ισχύος αυτής. Πάντως έτσι όπως είναι η κατάσταση κανένας δεν θα κάνει συμβόλαιο με την παλαιά βεβαίωση (Αν συνεχίσει μετά την 31/3 η δυαντότητα έκδοσης από το Π.Σ. των αυαθιρέτων).
    1 point
  13. @janna~Παλιά δεν υπήρχαν προδιαγραφές ή άλλες απαιτήσεις για τις περιφράξεις, γι’ αυτό δεν είναι αυθαίρετες. Στους οικισμούς συνηθίζεται να βεβαιώνεται η παλαιότητα -ελλείψει άλλου πρόσφορου μέσου- από μάρτυρες ενώπιον συμβολαιογράφου. Οι περιφράξεις που είναι αυθαίρετες μπορεί να καλύπτονται από ΕΕΔΜΚ, δυνατότητα που παρέχεται από τον Ν 4495/17 (άρθρο 29, παρ. 5) όπως τροποποιήθηκε από τον Ν 4546/18 (άρθρο 34, παρ. 19). Η βεβαίωση δεν επηρεάζεται από την ύπαρξη περίφραξης. Ούτε εξαρτάται από τον τρόπο (και τον χρόνο) αντιμετώπισης που θα επιλεγεί. Ο μηχανικός βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κτίσμα. Η περίφραξη δεν είναι κτίσμα. Κτίσμα σημαίνει κτίριο και ο ορισμός δίνεται στον ΝΟΚ. Στις πρώτες δημοσιεύσεις του θέματος "Ορισμός "αδόμητου" για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου" εξετάζεται το ζήτημα της περίφραξης υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων.
    1 point
  14. Δηλαδή ρε Ιάσονα εσύ πρώτα ανοίγεις δήλωση, βάζεις παράβολο και μετά κάνεις αυτοψία να δεις τι γίνεται; Και άντε εσύ το κάνεις έτσι, όπως κάνει την αυτοψία πριν κάνει οτιδήποτε άλλο σκάβει λάκκο; too much of a good thing
    1 point
  15. @giannhss Τα ποσοστά 2% ή 5% αφορούν υπερβάσεις των διαστάσεων σε σχέση με την μελέτη της άδειας. Στο υπό εξέταση ακίνητο δεν έχει κατασκευαστεί ένα τμήμα και εμπίπτει στη διάταξη που έχει ήδη παρατεθεί. Δηλαδή δεν αποτελεί αυθαιρεσία (η μη πραγματοποίηση του τμήματος) εφόσον δεν επηρεάζει τη νομιμότητα του υπάρχοντος. Τακτοποίηση μπορεί να γίνει μόνο σε κτίσματα με αυθαιρεσίες. Σχετικά με τη βεβαίωση έχω να σημειώσω πως ουδείς μπορεί να υποχρεώσει έναν επαγγελματία να υπογράψει οτιδήποτε. Ο κάθε μηχανικός έχει δικαίωμα να πράξει κατά την κρίση του, αναλαμβάνοντας την ευθύνη των επιλογών του. Θεωρώ πως έχεις τα απαιτούμενα δεδομένα για να αποφασίσεις.
    1 point
  16. [xka] Για τον επιτρεπόμενο χώρο υπαίθριων θέσεων στάθμευσης που αντιστοιχεί στο οικόπεδο μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πρασιά. Υπό την προϋπόθεση ότι τηρείται η φύτευση, δεν παρεμποδίζεται η είσοδος των πεζών και εξασφαλίζεται η είσοδος – έξοδος των οχημάτων. Ως προς την επιτρεπόμενη επιφάνεια, επιγραμματικά: Σύμφωνα με το ΠΔ 03-08-1987 (ΦΕΚ 749Δ’), Άρθρο 1, παράγραφος 2β: Πραγματοποιούμενη Κάλυψη + Εμβαδόν υπαίθριων θέσεων < ή = Επιτρεπόμενη Κάλυψη + 10%*Εμβαδόν Οικοπέδου Υποχρεωτικός Ακάλυπτος = Εμβαδόν Οικοπέδου - Επιτρεπόμενη Κάλυψη - 10%*Εμβαδόν Οικοπέδου Όμως σύμφωνα με την ΥΑ 63234/ 19-12-2012, Άρθρο 17 παράγραφος 2: Μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια των υπαίθριων χώρων στάθμευσης = 10%*Επιτρεπομένη Κάλυψη Υποχρεωτικός Ακάλυπτος = Εμβαδόν Οικοπέδου - Επιτρεπόμενη Κάλυψη - 10%* Επιτρεπομένη Κάλυψη
    1 point
  17. Λίγες παρατηρήσεις συμπληρώσεις για το Ν/Σ της εκτός σχεδίου δόμησης μετά και τα εξαιρετικά σχόλια που έκαναν και όλοι όσοι έχουν γράψει στο παρόν θέμα: Το Ν/Σ σύμφωνα με το αρ. 32 Ν.4759)2020 αφορά γήπεδα που βρίσκονται - εκτός σχεδίων πόλεως, - εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923, που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου, - και εκτός περιοχών, στις οποίες έχουν καθορισθεί χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου, όπως τα διατάγματα της παρ.2 του άρθρου 10 του από17.7/16.8.1923 (Α228) ν.δ. ή Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου του άρθρου 29 του ν.1337/1983 (Α33) ή Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του άρθρου 12 του ν.3986/2011 (Α152) ή Ε.Σ.Χ.Α.Σ.Ε. του άρθρου 24 του ν.3894/2010 (Α204), διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, καθώς και από την κείμενη νομοθεσία, ιδίως δε από τις διατάξεις του από 6.10.1978 π.δ. (Δ538) και του από 24.5.1985 π.δ. (Δ270), που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. (τα εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου είναι τα ΓΠΣ και ΣΧΟΑΠ όπως εξειδικεύεται) Το πνεύμα του νομοθέτη όπως αποτυπώνεται στην Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης της κας. Ρωμανιάδη του Ν/Σ 4759)2020 όπως κατατέθηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο (πηγή et.gr ) είναι ότι τα αρθρο 32 και 33 ορίζουν την έννοια της εκτός σχεδίου δόμησης όπου δεν ορίζονται με ειδικά προεδρικά διατάγματα ΣΤΑΣΙΜΟΙ: Εδώ δεν αναφέρονται πουθενά οι στάσιμοι οικισμοί που είναι ένα ειδικό πολεοδομικό καθεστώς. Δεν έχει σχέση με την εκτός σχεδίου δόμηση, καθώς οι όροι δόμησης διέπονται στην ακτίνα των 800 μ υπό το ΦΕΚ 588/Δ/82 και όχι από το 270/Δ/ 85. Συνεπώς άδειες πρέπει να συνεχίσουν να εκδίδονται κανονικά εντός ζώνης στασίμων (όπως σημείωσε εύστοχα και ο @Pavlos33) ΣΥΝΕΝΩΣΗ: Άρθρο 33 Όροι δόμησης 6. Στις εκτός σχεδίου περιοχές επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων, υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και, β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Η συνενωση ενος αρτ. και οικ. κατα τον κανονα ή κατα παρεκκλιση προς βελτιωση της οικοδομησιμοτητας δεν απαγορευονταν. Εδώ είναι μια «κακή διατύπωση». Θεωρώ ότι το πνεύμα του νομοθέτη είναι γενικά στην εκτός σχεδίου δόμησης να οδηγεί σε συνενώσεις μικροτέρων γεωτεμαχίων προς βελτίωση της αρτιότητας – Επίσης, όπως διατυπώνεται απαγορεύει την συνένωση ακόμη και μη αρτίων. Χρήζει σίγουρα διευκρίνησης. ΤΥΦΛΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ >4000 τ.μ. Εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα και ίσως χρήζει ευκρινέστερης διατύπωσης αν και για μένα είναι σαφές μετά και την 2.H περ. η' της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 καταργείται και αντίστοιχα στο τέλος της περ. ζ' αφαιρείται η λέξη «και» και προστίθεται τελεία «.». (Άρθρο 145 Νόμος 4764/2020 - ΦΕΚ 256/Α/23-12-2020) Τα γήπεδα που δεν έχουν πρόσωπο προ του 2003 ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ από τον Ν.3212/2003 όπως διατυπώνεται στο αρ. 23 του Ν.3212/2003, συνεπώς δεν αναφέρονται ως κατά κανόνα δόμηση του 275/85 Έτσι, συνεχίζει να ισχύει η παρέκκλιση του προσώπου για όλα τα γήπεδα αυτού του μεγέθους. Ίσως θα έπρεπε το άρθρο να διατυπώνεται ως εξής: 1.Στα γήπεδα που βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως, εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923 που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου και εκτός ορίων των οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων που οριοθετήθηκαν στα πλαίσια του Π.Δ/τος 24.4.1985 (ΦΕΚ 181Δ/3.5.1985) όπως έχει τροποποιηθεί , καθορίζεται : α) Ελάχιστο εμβαδό αρτιότητας : 4.000 τ.μ. Ελάχιστο πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο : 25 μ β) Τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν πριν την δημοσίευση του Νόμου 3212/2003 (ΦΕΚ 308Α/31-12-2003) θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, με ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τ.μ. χωρίς προϋπόθεση προσώπου. γ) Για τα γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Επαρχιακές, Δημοτικές – Κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλειμμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται: Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ. Ελάχιστο βάθος 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν 4000 τ.μ. Τα παραπάνω ισχύουν εφόσον από ειδικές ή γενικές διατάξεις για συγκεκριμένη περιοχή δεν ορίζονται και δεν προβλέπονται μεγαλύτερα όρια αρτιότητας. 2.Κατά παρέκκλιση των ανωτέρω θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα που α) έχουν πρόσωπο σε διεθνή, εθνική, επαρχιακή ή κοινοτική οδό εφόσον υφίστανται κατά την 17η.10.1978, ημέρα έναρξης ισχύος του από 6.10.1978 προεδρικού διατάγματος (Δ’538), και έχουν ελάχιστο πρόσωπο : είκοσι πέντε (25) μέτρα, , ελάχιστο βάθος : σαράντα (40) μέτρα και ελάχιστο εμβαδόν ; δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ. β) βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και είχαν κατά την 24η.4.1977, ημέρα έναρξης ισχύος του από 5.4.1977 προεδρικού διατάγματος (Δ’ 133), και ελάχιστο εμβαδόν : δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ. Τα παραπάνω ισχύουν εφόσον από ειδικές ή γενικές διατάξεις για συγκεκριμένη περιοχή δεν ορίζονται και δεν προβλέπονται μεγαλύτερα όρια αρτιότητας.
    1 point
  18. Εάν απαγορεύεται να ρωτάμε και θεωρείτε ως φυσιολογικό την ειρωνία και τις αρνητικές ψήφους να ξέρω να μην ξαναμπώ....
    1 point
  19. σε αντίστοιχη περίπτωση που ο μηχανικός είχε δώσει καθαρή βεβαίωση το 2012 (Ν4014/11) υπάρχει επέκταση εξώστη προς ακάλυπτο. Σε συνεννόηση με συμ/φο και υποθηκοφύλακα δέχθηκαν να γίνει το νέο συμβόλαιο χωρίς διόρθωση του προηγούμενου και έγινε δήλωση 4495 για τον εξώστη (κατ.3). που θα μπεί μόνο στο νέο συμβόλαιο. Το δέχθηκαν επειδή είχαμ προηγούμενη δήλωση προ 4178. Καλύτερα λοιπόν να μιλήσεις με συμ/φο όπως λέει και ο Παύλος για να το προχωρήσετε
    1 point
  20. το 1-4 είναι κατ.3 , το 5 είναι λοιπή παράβαση. Οπότε τα βάζεις όλα σε 1 ΦΚ με μια λοιπή παράβαση (δες και εγκ. 2) , εγω θα τα έβαζα κατ. 4
    1 point
  21. η αλλαγή της διαρρύθμισης δεν είναι αυθαιρεσία (παρ. 14 του άρθρου 100 του Ν.4495/17) και δεν υποχρεώνεσαι να την εντάξεις σε κάποιο φύλλο καταγραφής. Ωστόσο για να είναι πλήρης ο φάκελος του ακινήτου θα πρέπει να αποτυπωθεί στην κάτοψη της τακτοποίησης. Τα 1-5 μπορούν να μπουν σε μια λοιπή δήλωση , το 5 δεν είναι κατηγορία 3 αλλά αναλυτικός. πιστεύω οτι με μια λοιπή παράβαση είσαι οκ
    1 point
  22. Απάντηση από Σώμα Επιθεώρησης Βορείου Ελλάδος Κ. ΧΧΧμαν, Το αίτημα για έλεγχο από ελεγκτή δόμησης μπορεί να γίνει και μετά τη λήξη της άδειας. Μετά τη λήξη της άδειας δεν μπορείτε να κάνετε εργασίες. Προχωρήστε την υποβολή αιτήματος, σημειώστε την πιο «κοντινη» ημερομηνία ολοκλήρωσης σταδίου που μπορείτε και στα σχόλια σημειώστε ότι οι εργασίες κατεδάφισης πραγματοποιήθηκαν μέσα στον χρόνο ισχύος της άδειας. Εάν η ΥΔΟΜ έχει κάποια αντίρρηση, θα μπορούσε να επικοινωνήσει με την υπηρεσία μας.
    1 point
  23. 20% το ανέγερσης και 50%Χ20%=10% το διατήρησης από την ημέρα που λαμβάνει γνώση της αυθαιρεσίας η ΥΔΟΜ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
    • Starlink στην Ελλάδα: Ο χάρτης  κάλυψης και οι προσφορές της εταιρίας για internet
      Η Starlink δραστηριοποιείται από το 2022 στην Ελλάδα, προσφέροντας δορυφορικό internet σε όλη την επικράτεια. Σήμερα, οι τιμές έχουν πέσει αρκετά σε σχέση με το 2022 και υπάρχουν μάλιστα διαφορετικά πακέτα τα οποία εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες. Πέρα από την αγορά του εξοπλισμού δηλαδή, μπορείτε επίσης να τον ενοικιάσετε για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπως για παράδειγμα αν σχεδιάζετε μία απόδραση σε κάποιο απομονωμένο μέρος και θέλετε να παραμείνετε συνδεδεμένοι με τον κόσμο.

      Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αυτή τη στιγμή ο εξοπλισμός Starlink προσφέρεται για αγορά στην Ελλάδα έναντι €225. Υπάρχει μάλιστα μία περίοδος δοκιμής 30 ημερών, κατά την οποία αν δε μείνετε ευχαριστημένοι, μπορείτε να επιστρέψετε τον εξοπλισμό και να πάρετε πίσω το σύνολο των χρημάτων που δώσατε. Η υπηρεσία τώρα, προσφέρεται με χρέωση €40 μηνιαίως. Εδώ δεν υπάρχει κάποια δέσμευση συμβολαίου και μπορείτε να διακόψετε την υπηρεσία όποια στιγμή επιθυμείτε και να επιστρέψετε τον εξοπλισμό.

      Να θυμίσουμε πως το 2022, ο εξοπλισμός κόστιζε €654 και η υπηρεσία €99 το μήνα.


      Στην περίπτωση της ενοικίασης τώρα, η υπηρεσία χρεώνεται το ίδιο, δηλαδή €40 το μήνα, αλλά η μηνιαία χρέωση της ενοικίασης του εξοπλισμού είναι μόλις €15. Σε αυτό το σύνολο, προσθέστε και επιπλέον €50 για το τέλος ενεργοποίησης.

      Σε κάθε περίπτωση αγοράς ή ενοικίασης εξοπλισμού, τα μεταφορικά κοστίζουν €24.


      Όπως βλέπετε και στο χάρτη παραπάνω, το Starlink καλύπτει όλη την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά, ενώ καλύπτεται και αρκετός θαλάσσιος χώρος.

      Οι ταχύτητες download κυμαίνονται ανάλογα την περιοχή από 124Mbps έως 288Mbps και το upload από 20-43Mbps, ενώ ο χρόνος αναμονής από 37-55ms.

      Τέλος, υπάρχουν και ξεχωριστά πακέτα για επιχειρήσεις, για πλωτά σκάφη, για τροχόσπιτα και για άτομα που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.