Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πίνακας Κορυφαίων

  1. steve aris

    steve aris

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      128


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.764


  3. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      524


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.259


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: ................................................................................................................. β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, (Άρθρο 1847. Αποποίηση: Ο κληρονόμος μπορεί να αποποιηθεί την κληρονομία μέσα σε προθεσμία τεσσάρων μηνών που αρχίζει από τότε που έμαθε την επαγωγή και το λόγο της. Στην επαγωγή από διαθήκη η προθεσμία δεν αρχίζει πριν από τη δημοσίευση της διαθήκης. Αν ο κληρονόμος είχε την τελευταία κατοικία του στο εξωτερικό ή αν ο κληρονόμος έμαθε την επαγωγή όταν διάμενε στο εξωτερικό, η προθεσμία είναι ενός έτους. Η προθεσμία αναστέλλεται από τους ίδιους λόγους που αναστέλλεται και η παραγραφή.) Για μένα τα ακίνητα κληρονομήθηκαν-αποκτήθηκαν στις 4/3/2020, ημερομηνία που είναι αυτή που περιγράφει και το 1847 του Α.Κ. και θα έπρεπε να γίνει αίτηση υπαγωγής ως τις 4/3/2021. Αυτό όμως ισχύει σε περίπτωση μη ύπαρξης διαθήκης. Σε περίπτωση όμως διαθήκης, η προθεσμία τρέχει από την δημοσίευσή της. Δηλ. θάνατος 4/11/19, δημοσίευση διαθήκης πχ 10/1/2020, προθεσμία αποποίησης 10/5/20, υπαγωγή τακτοποιησης 10/5/21 Επίσης δες μήπως επικαλεστείς κάποια παράταση λόγω εξωτερικού....................
    3 points
  2. Η διευκρινιστική εγκύκλιος δεν αντικαθιστά το νόμο. Εμείς πρέπει να τον διαβάζουμε σαν ρομπότ και ρητά μόνο οι περιοχές που αναφέρει ότι διέπονται από τις διατάξεις του κεφαλαίου έχουν τους δυσμενείς όρους του νέου νόμου. Αυτή ειναι η άποψη μου.
    2 points
  3. Μαθηματικά, φυσική και ειδικά εσύ Έκθεση (που πρέπει να έχει καλή ορθογραφία) Επικουρικά αν επενδύσεις στον εαυτό σου και ασχοληθείς από τώρα σιγά σιγά με το σχέδιο θα το έχεις πάντα ως ένα αβαντάζ στη ζωή σου (μπεις δεν μπεις Πολυτεχνείο).
    2 points
  4. Version X5.4

    73.740 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Version 2.00

    25.275 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
    1 point
  6. 13.736 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: - Βεβαίωση στατικής επάρκειας - Έκθεση Αυτοψίας - Δήλωση Στατικής Επάρκειας
    1 point
  7. Version 1.0.0

    643 downloads

    Ν. 4412/2016 όπως ισχύει μετά τον Ν. 4782/2021
    1 point
  8. 692 downloads

    Φύλλο εργασίας Excel για μετατροπή τετραγωνικών εκατοστών σε ράβδους σιδηρού οπλισμού. Απαιτεί να είναι ενεργοποιημένες οι μακροεντολές Ελπίζω να το βρείτε χρήσιμο.
    1 point
  9. Μα αυτά τα πρότυπα, περιγράφουν αναλυτικά το περιεχόμενο της δήλωσης αυτής, επικαιροποιημένο στη σήμερον ημέρα. Δεν έχω καταλάβει τι θέλεις να πεις, ότι δεν υπάρχει δήλωση 651 στα τοπογραφικά αδείας. Απλά δεν έχει σαν τίτλο "δήλωση 651/77". Αυτή είναι όμως η δήλωση. Όλα τα παραπάνω πρέπει να συμπληρωθούν ένα ένα και από κάτω να μπει η τζίφρα του μηχανικού, με τις επακόλουθες ευθύνες.
    1 point
  10. Εγώ θα δήλωνα και τις 4 Ο.Ι. σε 1 δήλωση γιατί η διαμερισμάτωση είναι 1 αυθαιρεσία ανά όροφο και επίσης ανήκει στις ειδικές περιπτώσεις του άρθρου 100. Δηλ. σκέφτεσαι να δηλώσεις 4 διαμερισματώσεις ? Και οι 2 επίσης είναι σφάλμα.......... Η διαμερισμάτωση ορόφου είναι 1, ανεξάρτητα από το πόσες συνενώσεις ή διαχωρισμοί έγιναν μεταξύ των όποιων διαμερισμάτων.................... Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτήν, ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο.[ 1]
    1 point
  11. Γιατί χρειάζεσαι πρόσωπο σε οδο? Πιθανως να χρειάζεσαι μόνο πρόσβαση
    1 point
  12. η διαμερισμάτωση είναι ανά όροφο και θεωρώ υπερισχύει της κατ.1 για τις ανεξάρτητες ΟΙ. Οπότε 1 δήλωση διαμερισμάτωσης για τον όροφο
    1 point
  13. Οι αποκλίσεις ισχύουν με την προϋπόθεση ότι τηρείται η αρτιότητα. Στην περίπτωση σου δηλαδή ναι υπάρχει πρόβλημα. Θα πρέπει να διερευνήσεις που χάθηκαν τα 70 τ.μ. ή αν ξεντώσανε που λέμε το γήπεδο για να το βγάλουν πανω απο 4 στρ.
    1 point
  14. steve aris σωστα. Ισχυει αυτο Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, [αρα και τα κληρονομιαια] για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, [αρα 12 μηνες πριν την τροποποιηση] υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σημερα εληξε η 4μηνη προθεσμια αποποιησης για τον 4ο. Υποθετουμε οτι δεν εκανε αποποιηση.. Αρα υπαρχουν 4 κληρονομοι. Το πώς μπορουν να δηλωσουν τις αυθαιρεσιες, δεν εχει σχεση με την κατηγορια. Ισχυουν οσα και μεχρι σημερα ισχυαν.
    1 point
  15. Φαντάσου λέει, ο Απόστολος Θωμάς να ακούμπαγε τελικώς το δάκτυλό του, στην πληγή που είχε κάνει η λόγχη στο πλευρό του Ιησού Χριστού......
    1 point
  16. Συμφωνώ ότι εμείς διαβάζουμε και ακολουθούμε την κείμενη νομοθεσία. Όμως για τον συγκεκριμένο νόμο, όπως και για άλλους, χρειάζονται διευκρινιστικές για να μπορέσουμε με ασφάλεια να υπογράψουμε δηλώσεις. Για το παραπάνω έχω την ίδια άποψη, με επιφύλαξη όμως.
    1 point
  17. Εφ' όσον δεν έγινε αποποίηση ως τις 4/3 από κει και πέρα τα ακίνητα θεωρούνται και είναι κληρονομημένα (ανήκουν "σιωπηλά" στους κληρονόμους). Είναι στην διακριτική ευχέρεια τους πότε θα προβούν στην αποδοχή κληρονομιάς. (Ο 1 που δεν κάνει αποδοχή, μάλλον δεν κατάλαβε το νομικό πλαίσιο, ότι αφού δεν έκανε εμπρόθεσμη αποποίηση, είναι σαν να έχει αποδεχτεί......) Επίσης θα πρέπει οι κληρονόμοι να δηλώσουν εφ' εξής τα κληρονομούμενα ακίνητα στο Ε9 τους διότι εν τοις πράγμασι είναι ιδιοκτήτες και διότι θα χρειαστεί για το συμβόλαιο αποδοχής κληρονομιάς πιστοποιητικο ΕΝΦΙΑ (όταν κάνουν). Σε ότι αφορά στην τακτοποίηση ασφαλώς και μπορούν να κάνουν οι κληρονόμοι (εν δυνάμει αλλά και παραγματικά είναι ιδιοκτήτες). Μπορεί ίσως να μην έχουν (αφού δεν έχουν κάνει αποδοχή) την κυριότητα, αλλά έχουν νομή και κατοχή.
    1 point
  18. Πες ότι γίνεται ένα τέτοιο τοπογραφικό. - Το πιστοποιητικό Κ.Η.Δ. σε ποιανού το όνομα είναι? - Σε ένα συμβόλαιο ποιος θεωρείται υπογράφων μηχανικός? - Ποιος διώκεται στο περί αστικού δικαίου κομμάτι, αν μετέπειτα προκύψει λάθος? - Στην έκδοση άδειας από ΥΔΟΜ, ποιος μπαίνει στο σύστημα e-adeies, ποιος στο σύστημα αμοιβών ως μελέτη τριγωνισμών, κλπ? Τα ερωτήματα είναι ρητορικά, διότι αυτό που περιέγραψα παραπάνω δεν το έχω δει ποτέ να καταλήγει σε συμβόλαιο ή άδεια. Στις περιπτώσεις που έχω συναντήσει, οι μη έχοντες δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών, στο τελικό σχέδιο που παραδίδουν, ως δια μαγείας υπάρχει η υπογραφή μόνο του "συζύγου" μηχανικού που έχει το σχετικό δικαίωμα υπογραφής, με ένα νιαούρισμα ότι τελικά για φορολογικούς λόγους το υπέγραψε αυτός. Κατά την άποψή μου η συγκεκριμένη τακτική αποσκοπεί απλά στην "προστασία" με την κακή έννοια, του κύρους ενός μηχανικού που θεωρεί ότι αδικείται από την έλλειψη δυνατότητας υπογραφής αυτής της μελέτης. Για μένα είναι σαφές ότι ένα τέτοιο τοπογραφικό, με ημερομηνία τελευταίων ετών, μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση δικαιοπραξίας, άδειας κλπ σε μεταγενέστερο έλεγχο. Θέλω απλά να μάθω αν έχουν υπάρξει πραγματικές τέτοιες περιπτώσεις που κατέληξαν σε συμβόλαιο κλπ. διότι θα πρέπει να παρέμβει ο σύλλογος. Υ.Γ. Το post που μου παραθέτεις είναι του 2016. Σύμφωνα με το Π.Δ. του 2018 για τα δικαιώματα των μηχανικών, οι αρχιτέκτονες μηχανικοί έχουν το παρακάτω δικαίωμα: κ. Σχεδιασμός επί υπάρχοντος τοπογραφικού διαγράμ-ματος του προς αδειοδότηση κτηρίου και του περιβάλ-λοντος χώρου για την έκδοση αδειών δόμησης.
    1 point
  19. Ξεθάβω το παρόν θέμε διότι τον τελευταίο καιρό έχει ανακύψει μία νέα μόδα. Δείτε στο συνημμένο αρχείο που έχει ανεβάσει ιδιώτης, σε ερώτημά του στην αντίστοιχη ενότητα, την δήλωση 651/77. Το νέο trend της εποχής είναι τοπογραφικά που, η 651/77 υπογράφεται από έναν μηχανικό (συνήθως μη έχοντα δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών πχ αρχιτέκτονα ή μηχανικό ΤΕΙ δομικών έργων - έργων υποδομής) και η εξάρτηση από έναν έχοντα το σχετικό δικαίωμα. Το έχω συναντήσει και προσωπικά. Πραγματικά δεν έχω ιδέα αν εκδίδονται άδειες ή γίνονται συμβόλαια με αυτό τον τρόπο. Το τοπογραφικό δεν είναι σύμφωνο συμβίωσης να το υπογράφουν δύο μηχανικοί. Είναι μελέτη που υπογράφεται από έναν. Έλεος με τις εξυπνάδες σε αυτή τη χώρα. Το έχει συναντήσει και άλλος; Γίνονται αιτήσεις σε ΥΔΟΜ με τέτοια τοπογραφικά? το παραπάνω παράδειγμα αποτελεί τοπογραφικό προδιαγραφών αδείας καθώς κάνει αναφορά σε δέντρα κλπ.
    1 point
  20. Εμένα επίσης δεν μου αρέσει στο τέλος αυτό το "Ο μηχανικός" και "Ο μηχανικός ως προς την εξάρτηση". Ο μηχανικός που υπογράφει το τοπογραφικό θα πρέπει να είναι ένας. Και θα πρέπει να έχει επισήμως δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών διαγραμμάτων.
    1 point
  21. Η τζαμαρία δεν ορίζει χρήση. Για το πότε απαιτείται άδεια για την αλλαγή χρήσεις ίσχυαν διάφοροι νόμοι κατά διαστήματα. Σε κάποιους δεν υπήρχε απαίτηση για έκδοση άδειας αλλαγής χρήσης αν πληρούνται κάποια κριτήρια.
    1 point
  22. Σε αυτό που νομίζω όλοι συμφωνούμε, είναι ότι κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να ισχυριστεί αν οι περιοχές με ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ κλπ εντάσσονται ή όχι στις διατάξεις του παρόντος. Περιμένουμε διευκρινιστικές... Κατά τα άλλα "Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας" 😃😃😃
    1 point
  23. σωστα Ενας ή δυο θα αγορασουν τα μεριδια των υπολοιπων. Αλλως, βγαινει με δικαστική απόφαση σε πλειστηριασμο και το "παιρνει" ο υπερθεματιστής.
    1 point
  24. Η υποβολή γίνεται σε ετήσια βάση και όχι ανά τρίμηνο. Επομένως μπορείς.
    1 point
  25. ...δγιο αετοι καθότανε και κλαίγανε τη μοίρα τους...
    1 point
  26. @ManousosE, Δεν υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης βεβαίωσης για τις εργασίες που δεν απαιτείται άδεια. Μέχρι να δημιουργηθεί, αρκεί να έχει ο ιδιοκτήτης χειρόγραφη βεβαίωση μηχανικού. Νομίμως υφιστάμενα χαρακτηρίζονται τα κτίρια βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Όσα έχουν ενταχθεί στους νόμους των αυθαιρέτων πρέπει να έχουν εξαιρεθεί οριστικά.
    1 point
  27. Κάτω από ημιυπαίθριο δεν θεωρείται επέκταση υπογείου διότι είναι εντός του περιγράμματος της κάλυψης του ισογείου!!!
    1 point
  28. ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α ́ 27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος Τα ίδια Παντελάκη μου ... ! Ασαφής διατύπωση. Τι θα πει περιοχή ? Ο Δήμος ? Η Δημοτική Κοινότητα ? Γιατί στον Μαραθώνα πχ που αναφέρθηκε όντως λειτουργεί η Κ5 . αλλά αν δείτε τα ΦΕΚ των κηρύξεων μόνο μια από τις 4 ΔΚ του συγκεκριμένου Δήμου κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το 2020. Το σύστημα των αυθαιρέτων καθώς κάνει διαχωρισμό μόνο σε επίπεδο Δήμου και όχι ΔΚ το δέχεται. Είναι όμως ορθό ? Στέκει η Κ5 και σε άλλες ΔΚ του ίδιου Δήμου ?
    1 point
  29. @Gestalt Καλημέρα και καλή χρονιά. Αν προσθέσεις στο άρθρο 17 παράγραφο 6β, όπου σου λέει ότι μπορείς να επεκταθείς (με τις χρήσεις του 11) χωρίς να μετράει στη κάλυψη ανάλογα με τα τμ του οικοπέδου σου μέχρι κάποιο ποσοστό και τις ΤΟ που παρέθεσες παραπάνω για την συγκεκριμένη παράγραφο τότε ανάλογα με το οικόπεδο σου μπορείς να επεκταθείς σε ένα ποσοστό ΚΑΙ με χρήση αποθήκης.
    1 point
  30. Ένας άλλος τρόπος με άμεση ενημέρωση είναι αυτός (Από την ιστοσελίδα ΝΟΜΟΣΚΟΠΙΟ ) τον οποίο δεν μπορώ να ανεβάσω σε αυτοτελές αρχείο (ας τον ανεβάσει κάποιος πιο επιτήδειος από μένα τον παππού!) Νόμος 4495/2017: Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις, (ΦΕΚ 167/Α/2017), 03-11-2017. Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή: Τμήμα Α: Μηχανισμοί και μέσα ελέγχου της ποιότητας του δομημένου περιβάλλοντος Κεφάλαιο Πρώτο: Υπηρεσίες ελέγχου δόμησης - Διάρθρωση - Αρμοδιότητες Άρθρο 1: Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος Άρθρο 2: Περιφερειακές Διευθύνσεις Ελέγχου Δόμησης - Περιφερειακά Παρατηρητήρια και Τμήματα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικά Παρατηρητήρια Άρθρο 3: Συμβούλια Παρακολούθησης Δομημένου Περιβάλλοντος - Ετήσιες εκθέσεις Άρθρο 4: Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος και Εφαρμογής Σχεδιασμού - Παρατηρητήριο Άρθρο 5: Αρμοδιότητες Περιφερειακών Διευθύνσεων Ελέγχου Δόμησης - Περιφερειακών Παρατηρητηρίων - Πόροι Άρθρο 6: Αρμοδιότητες Τμημάτων Ελέγχου Δόμησης - Τοπικών Παρατηρητηρίων Κεφάλαιο Δεύτερο: Συλλογικά όργανα ελέγχου δομημένου περιβάλλοντος Άρθρο 7: Συμβούλια Αρχιτεκτονικής - Συγκρότηση και αρμοδιότητες Άρθρο 8: Σύνθεση Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 9: Μητρώα Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 10: Θητεία μελών Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 11: Λειτουργία Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 12: Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής - Συγκρότηση και αρμοδιότητες Άρθρο 13: Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ) Άρθρο 14: Αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Άρθρο 15: Σύνθεση ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ Άρθρο 16: Λειτουργία ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ Κεφάλαιο Τρίτο: Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων και Επιτροπή Προσβασιμότητας Άρθρο 17: Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων - Συγκρότηση, σύνθεση και αρμοδιότητες Άρθρο 18: Περιφερειακές Επιτροπές Προσβασιμότητας Άρθρο 19: Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας Άρθρο 20: Συγκρότηση Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 21: Αρμοδιότητες Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 22: Συγκρότηση Περιφερειακών Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 23: Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 24: Συγκρότηση Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων - ΚΕΣΥΠΟΘΑ Αιγαίου - ΚΕΣΥΠΟΘΑ Μακεδονίας - Θράκης Άρθρο 25: Αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 26: Μεταβατικές διατάξεις Τμήματος Α Άρθρο 27: Καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Α Τμήμα Β: Πλαίσιο δόμησης Κεφάλαιο Πρώτο: Διαδικασία έκδοσης και ελέγχου οικοδομικών αδειών - Κατηγορίες αδειών Άρθρο 28: Ορισμοί Άρθρο 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών Άρθρο 30: Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας Άρθρο 31: Αρμόδια όργανα χορήγησης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών Άρθρο 32: Έκδοση οικοδομικών αδειών σε εκκλησιαστικά ιδρύματα Άρθρο 33: Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Άρθρο 34:Αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από τις Υπηρεσίες Δόμησης μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας Άρθρο 35: Προέγκριση οικοδομικής άδειας Άρθρο 36: Κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών Άρθρο 37: Έκδοση Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας Άρθρο 38: Διαδικασία ελέγχου Οικοδομικής Άδειας Άρθρο 39: Προδιαγραφές σύνταξης τοπογραφικού διαγράμματος και διαγράμματος κάλυψης Άρθρο 40: Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας Άρθρο 41: Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας Άρθρο 42: Ισχύς, αναθεώρηση και ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων και εγκρίσεων μικρής κλίμακας και γνωστοποίησης πρόσθετων εργασιών Άρθρο 43: Εκτέλεση οικοδομικών εργασιών Άρθρο 44: Στάδια ελέγχου οικοδομικής άδειας Άρθρο 45: Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών Άρθρο 46: Πόρισμα Ελέγχου των Ελεγκτών Δόμησης Άρθρο 47: Αποπεράτωση έργου και σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας Άρθρο 48: Κυρώσεις Άρθρο 49: Μητρώο μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών και καθήκοντα Άρθρο 50: Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Πρώτου Τμήματος Β Άρθρο 51: Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Πρώτου Τμήματος Β Κεφάλαιο Δεύτερο: Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου Άρθρο 52: Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου - Σκοπός Άρθρο 53: Ορισμοί Άρθρο 54: Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών Άρθρο 55: Διαδικασία έναρξης και ενημέρωσης - Προθεσμία υπαγωγής Άρθρο 56: Διαδικασία Υποβολής Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου Άρθρο 57: Έλεγχος στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου Άρθρο 58: Προδιαγραφές και υπόχρεοι τήρησης Άρθρο 59: Έντυπα Άρθρο 60: Κυρώσεις Άρθρο 61: Έλεγχος και καταγραφή δόμησης Άρθρο 62: Μεταβατικές διατάξεις - Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Δεύτερου Τμήματος Β Άρθρο 63: Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Δεύτερου Τμήματος Β Τμήμα Γ: Έλεγχος υλοποίησης Χωρικού Σχεδιασμού, Κοινόχρηστοι χώροι και περιβαλλοντικό ισοζύγιο Άρθρο 64: Ορισμοί Άρθρο 65: Ηλεκτρονική πολεοδομική ταυτότητα δήμου Άρθρο 66: Επίσπευση του χωρικού σχεδιασμού Άρθρο 67: Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων Άρθρο 68: Τίτλος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης Άρθρο 69: Τίτλος Εισφοράς Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου Άρθρο 70: Βαρυνόμενα ακίνητα Άρθρο 71: Ωφελούμενα ακίνητα Άρθρο 72: Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή Άρθρο 73: Περιοχές Αυξημένης Επιβάρυνσης Συντελεστή Άρθρο 74: Πραγματοποίηση Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης Άρθρο 75: Απόδοση προστίμων και λοιπών εισφορών Άρθρο 76: Δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης μέσω της Τράπεζας Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων Άρθρο 77: Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου Άρθρο 78: Τροποποιούμενες διατάξεις Τμήματος Γ Άρθρο 79: Μεταβατικές διατάξεις Τμήματος Γ Άρθρο 80: Καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Γ Τμήμα Δ: Αντιμετώπιση αυθαίρετης δόμησης Κεφάλαιο Πρώτο: Μέτρα πρόληψης αυθαίρετης δόμησης Άρθρο 81: Ορισμοί Άρθρο 82: Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις Άρθρο 83: Απαίτηση έκδοσης βεβαίωσης μηχανικού σε δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις Άρθρο 84: Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας Άρθρο 85: Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς Άρθρο 86: Δικαίωμα υπαγωγής - Χρόνος αλλαγής χρήσης / ανέγερσης Άρθρο 87: Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαίρετων κατασκευών Άρθρο 88: Αυθαίρετα πριν την 28-07-2011 Άρθρο 89: Απαγόρευση υπαγωγής Κεφάλαιο Δεύτερο: Μηχανικοί κατά της αυθαίρετης δόμησης Άρθρο 90: Ηλεκτρονική διαδικασία εντοπισμού, ελέγχου και καταγραφής αυθαιρέτων Άρθρο 91: Εντοπισμός αυθαιρέτων Άρθρο 92: Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου Άρθρο 93: Προσφυγή Κεφάλαιο Τρίτο: Αντιμετώπιση αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί μετά την 28-07-2011 Άρθρο 94: Κυρώσεις αυθαίρετων κατασκευών μετά την 28-07-2011 Άρθρο 95: Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων Κεφάλαιο Τέταρτο: Αντιμετώπιση αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί πριν από την 28-07-2011 Άρθρο 96: Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Άρθρο 97: Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση Άρθρο 98: Ρυθμίσεις του νομοθετικού διατάγματος 1024/1971 και του νόμου 3741/1929 Άρθρο 99: Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος Άρθρο 100: Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου Άρθρο 101: Καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου - Προθεσμίες Άρθρο 102: Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής Άρθρο 103: Μειώσεις προστίμων σε ειδικές ομάδες πληθυσμού Άρθρο 104: Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων Άρθρο 105: Αναστολή επιβολής κυρώσεων και είσπραξης προστίμων Άρθρο 106: Υπαγωγή αυθαιρέτων για τα οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης Άρθρο 107: Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών Άρθρο 108: Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής - αποζημίωση ελεγκτών δόμησης Άρθρο 109: Τιμή ζώνης Άρθρο 110: Απαγόρευση υπαγωγής λόγω ακύρωσης άδειας Άρθρο 111: Έντυπη διαδικασία Κεφάλαιο Πέμπτο: Ειδικές περιπτώσεις αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί πριν από την 28-07-2011 Άρθρο 112: Στάσιμοι Οικισμοί Άρθρο 113: Αυθαίρετα κτίσματα σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ανώνυμη εταιρεία Άρθρο 114: Αυθαίρετες κατασκευές ακινήτων δημόσιου ενδιαφέροντος Άρθρο 115: Αυθαίρετες κατασκευές σε οικισμούς που κατασκευάστηκαν από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας Άρθρο 116: Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό Άρθρο 117: Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέο κτίριο Άρθρο 118: Αυθαίρετες κατασκευές πλησίον γραμμών υψηλής τάσης Άρθρο 119: Αυθαίρετες κατασκευές τουριστικών εγκαταστάσεων Άρθρο 120: Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων Άρθρο 121: Αυθαίρετες κατασκευές μονάδων υδατοκαλλιέργειας και προσαρτημάτων δημόσιων ιχθυοτροφείων Άρθρο 122: Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου Άρθρο 123: Αυθαίρετες κατασκευές κοινωφελών κτιρίων και συνοδών εγκαταστάσεων Άρθρο 124: Εξουσιοδοτικές διατάξεις Άρθρο 125: Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Δ Τμήμα Ε: Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Άρθρο 126: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 3889/2010 Άρθρο 127: Τροποποίηση διατάξεων του προεδρικού διατάγματος 420/1987, του από 27-09-1985 προεδρικού διατάγματος και του νόμου 4342/2015 Άρθρο 128 Άρθρο 129: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 3175/2003 Άρθρο 130: Παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων των κατ' επάγγελμα αγροτών παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας Άρθρο 131: Τροποποίηση διατάξεων νόμου 4414/2016 (ΦΕΚ 149/Α/2016) Άρθρο 132: Διάρκεια ισχύος Αδειών Εγκατάστασης και Οριστικών Προσφορών Σύνδεσης σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και αδειών εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδατικών πόρων μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών Άρθρο 133 Άρθρο 134: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4389/2016 Άρθρο 135: Υποστηρικτικές υπηρεσίες Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Άρθρο 136: Παράταση της προθεσμίας του άρθρου 22 του νόμου 4258/2014 Άρθρο 137: Ρυθμίσεις για τη λειτουργία νεκροταφείων Άρθρο 138: Τροποποίηση του άρθρου 25 του νόμου 4276/2014 Άρθρο 139: Τροποποίηση του άρθρου 35 του νόμου 3448/2006 (ΦΕΚ 57/Α/2006) Άρθρο 140: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 2831/2000 Άρθρο 141: Τροποποίηση του άρθρου 16 του νόμου 4164/2013 Άρθρο 142: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 1337/1983 Άρθρο 143: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4258/2014 Άρθρο 144: Έγκριση γεωλογικών μελετών που συνοδεύουν ρυθμίσεις πολεοδομικού χαρακτήρα Άρθρο 145: Τροποποίηση διατάξεων του από 06-10-1978 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 538/Δ/1978) Άρθρο 146: Τροποποίηση του άρθρου 62 του νόμου 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012) Άρθρο 147: Τροποποίηση του νόμου 3937/2011 (ΦΕΚ 60/Α/2011) Άρθρο 148: Τροποποίηση διατάξεων πολεοδομικής νομοθεσίας Άρθρο 149: Τροποποιήσεις διατάξεων του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011) Άρθρο 150: Ρυθμίσεις για Υβριδικούς Σταθμούς Άρθρο 151: Ειδικά Πιλοτικά Έργα σε Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά Άρθρο 152: Ερευνητικό - Επιδεικτικό έργο στη νήσο Άγιος Ευστράτιος Άρθρο 153: Διατάξεις σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας Άρθρο 154: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4413/2016 (ΦΕΚ 148/Α/2016) Άρθρο 155 Άρθρο 156 Άρθρο 157: Έναρξη ισχύος Παράρτημα Α: Φύλλο καταγραφής αυθαίρετης κατασκευής Παράρτημα Β
    1 point
  31. Συνάδελφε (επειδή γέρασα και τα πρόλαβα αυτά) Προφανώς ναι μεν η άδεια εκδόθηκε το 1985 (οπότε και η έναρξη ισχύς του ΓΟΚ/85) αλλά αν προστρέξεις στην ημερομηνία της αίτηση της σίγουρα είναι με τις διατάξεις του ΓΟΚ/73 (γενικά αυτό πρέπει να το ψάχνουν όλοι, όσοι αναφέρονται σε άδειες μετά το 1985 –γιατί τότε τις άδειες τις εκδίδαμε και μετά από 1-2,5 χρόνια-δεν υπήρχε το 6/μηνο ή το καθιερωθέν σήμερα 9/μηνο για την επιστροφή του φακέλου της) Δες εδώ ΑΡΘΡΟΝ-15 Η δόμησις κατά το συνεχές σύστημα Χώροι περιλαμβανόμενοι και μη περιλαμβανόμενοι εις τον συντελεστήν δομήσεως. - Χώροι κυρίας χρήσεως. 7. Πάντες οι κατά τας διατάξεις των οικείων άρθρων κατασκευαζόμενοι επί του δώματος πάσης φύσεως χώροι δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου. ΑΡΘΡΟΝ-87 ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΑΙ ΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΟΜΗΣΕΩΣ Κατασκευαί επιτρεπόμεναι υπεράνω του μεγίστου ύψους των κτιρίων 1. Υπεράνω του ανωτάτου ύψους των κτιρίων περί ων το άρθ.13 του παρόντος επιτρέπονται επί του δώματος μόνον αι κάτωθι κατασκευαί εφ' όσον εξ ειδικών διατάξεων δεν απαγορεύονται αύται. α) Κιγκλιδώματα ύψους 0,90 - 1,10 μ. από της τετελεσμένης στάθμης του δώματος. β) Διαχωριστικά κιγκλιδώματα ύψους μέχρι 1,80 μ. από της τετελεσμένης στάθμης του δώματος. γ) Απολήξεις κλιμακοστασίων. δ) Χώροι οιασδήποτε χρήσεως επιφανείας εξωτερικώς μετρουμένης 5% της επιφανείας του κτιρίου δυναμένης να μην υπολείπηται των 12 τ.μ.ουχί όμως μεγαλυτέρας των 50 τ.μ. Οι χώροι ούτοι δύνανται να συμπληρούν τμήμα του τελευταίου ορόφου του περιλαμβανομένου εντός του μεγίστου επιτρεπομένου ύψους και αριθμού ορόφων. (Σ.Σ. Το εδαφ. δ' της παρ. 1 του άρθρου 87 τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 61 του άρθ. 1 ΝΔ-205/74 (ΦΕΚ-363/Α/7.12.74). ε) Απολήξεις ανελκυστήρων με εγκαρσίας διαστάσεις τας απολύτως αναγκαίας δια την λειτουργίαν αυτών. Εφ' όσον εκ του ανελκυστήρος εξυπηρετείται το δώμα αι ως άνω απολήξεις δεν επιτρέπεται να περιλαμβάνουν το μηχανοστάσιον. 2. Τα ως άνω υπό στοιχεία γ, δ και ε κτίσματα περί ων η παράγραφος 1, κατασκευάζονται ως ενιαίον σύνολον με ύψος τα μεν υπό στοιχεία γ και δ 2,70 μέτρων συμπεριλαμβανομένης της πλακός επικαλύψεως και της τυχόν μονώσεως, το δε υπό στοιχείον ε, 4.50 μέτρων. Υπεράνω των στοιχείων τούτων επιτρέπεται η κατασκευή μόνον στηθαίων τυχόν φωταγωγών ύψους μέχρι 0,30 μ. και καπνοδόχων. Εις ην περίπτωσιν η θέσις των υπό στοιχεία γ, δ και ε κτισμάτων είναι τοιαύτη, ώστε να μη είναι δυνατή η κατασκευή ενιαίου συνόλου, τα διάφορα κτίσματα συνδέονται μεταξύ των δια πέργολας ύψους 2,70 μ., ανοικτής κατά τα πλάγια και την οροφήν. Εξαίρεσις του κανόνος τούτου επιτρέπεται μετά γνώμην της Επιτροπής ενασκήσεως αρχιτεκτονικού ελέγχου των κτιρίων. προσθέτω και αυτό ΑΡΘΡΟΝ-22 Μέγιστον ύψος κτιρίο Ελάχιστον ελεύθερον ύψος ορόφου 1. Τα μέγιστα ύψη των κτιρίων είτε εν προσόψει βάσει του επιτρεπομένου αριθμού των ορόφων κατά την πρόσοψιν είτε εις το σύνολον αυτών βάσει του συνολικώς επιτρεπομένου αριθμού των ορόφων υπολογίζεται βάσει της σχέσεως Η=ν.3,30 + C ένθα Η το κατά την πρόσοψιν ή το μέγιστον ύψος του κτιρίου από της νομίμου αφετηρίας μετρήσεως αυτού, ν ο κατά την πρόσοψιν ή ο συνολικός αριθμός των ορόφων αντιστοίχως συμπεριλαμβανομένου και του ισογείου, 3,30 το μικτόν ύψος ορόφου εις μέτρα και C = 1 μέτρον εις περίπτωσιν ισογείου χρησιμοποιουμένου ως κατοικίας ή καταστήματος άνευ ανοικτού εξώστου εν αυτώ και C =2 μέτρα εις περίπτωσιν ισογείου χρησιμοποιούμενου ως καταστημάτων καθ' όλην την κυρίαν όψιν του κτιρίου ή εν περιπτώσει γωνιαίου κτιρίου καθ' όλην την μίαν των κυρίων όψεων μετά ανοικτού εξώστου εν αυτώ ή εγκαταστάσεως κεντρικού συστήματος κλιματισμού του κτιρίου ή και διαμορφώσεως του ισογείου χώρου επί υποστυλωμάτων δια στάθμευσιν αυτοκινήτων. 2. Εις περίπτωσιν προσθήκης ορόφων επί υφισταμένων κτιρίων ανεγερθέντων βάσει προϊσχυσασών διατάξεων επιτρεπουσών μεϊζον ύψος κτιρίων ή ορόφων ή βάσει τροποποιηθείσης υψομετρικής μελέτης της οδού επιτρέπεται αύξησις του συνολικού ύψους του κτιρίου υπολογιζομένου κατά τας διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου κατά την τυχόν εμφανιζομένην εκ των ως άνω λόγων διαφοράν χωρίς η αύξησις αύτη του ύψους να δύναται να υπερβή το 1 μέτρον δι' έκαστον των ως άνω λόγων και τα 1,50 μέτρα δια την περίπτωσιν της συνδρομής αμφοτέρων των ως άνω λόγων. 3. Αι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 έχουσι γενικήν εφαρμογήν εξαιρέσει των περιπτώσεων καθ' ας προς προστασίαν αρχαιολογικών χώρων ή τοπίων και παρομοίων θέσεων ειδικαί διατάξεις καθορίζουσιν εις ωρισμένας περιοχάς των πόλεων ειδικά ύψη κτιρίων ως και των περιπτώσεων καθ' ας το ύψος των κτιρίων ορίζεται δι' απολύτου υψομέτρου. 4. Το ελεύθερον ύψος ορόφου κυρίας χρήσεως δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,70 μέτρων. 5. Προκειμένου περί ισογείου καταστήματος οιασδήποτε επιφανείας το ελεύθερον ύψος δεν δύναται να είναι μικρότερον των 3,00 μέτρων ή των 2,70 μέτρων από ψευδοροφής κάτωθεν της οποίας ουδεμία προεξοχή στοιχείου οργανικού ή διακοσμητικού επιτρέπεται. "Εν περιπτώσει κατασκευής ανοικτών εξωστών εντός των ισογείων καταστημάτων το ελεύθερον ύψος τούτων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 5,00 μ." (Σ.Σ. Το εντός "..." εδαφ. τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 21 του άρθ. 1 ΝΔ-205/74 (ΦΕΚ-363/Α/7-12-74). 6. Το ελεύθερον ύψος μαγειρείων εν υπογείω των ξενοδοχείων ή εστιατορίων, λουτρικών εγκαταστάσεων, αρχείων και λοιπών συναφών κτιρίων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,70 μέτρων. 7. Το ελεύθερον ύψος βοηθητικών χώρων εν υπογείω δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,20 μέτρων. 8. Το ελεύθερον ύψος ορόφου χρησιμοποιουμένου δια στάθμευσιν αυτοκινήτων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,20 μέτρων. 9. Οσάκις το κτίριον κατασκευάζεται επί υποστηλωμάτων επί τω σκοπώ όπως ο ισόγειος χώρος αφιέμενος εξ ολοκλήρου κενός χρησιμεύση δι' απλήν και μόνον στάθμευσιν αυτοκινήτων, επιτρέπεται όπως ο πρώτος (ισόγειος) όροφος υπερυψωθή αναλόγως του ύψους του κτιρίου μη υπερβαίνοντος το ύψος το προκύπτον εκ της κατά την παράγραφον 1 του παρόντος άρθρου σχέσεως δια C=2. Ο ως άνω χρησιμοποιούμενος δια στάθμευσιν των αυτοκινήτων ισόγειος χώρος δεν περιλαμβάνεται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου και δεν προσμετρείται εις τον αριθμόν των ορόφων. Εν τη περιπτώσει ταύτη δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως και άπαντες οι εν τω χώρω τούτω αντιστοιχούντες χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων και εισόδων, μέχρις επιφανείας 25 μ2, δι' έκαστον συγκρότημα κλιμακοστασίου, ανελκυστήρος και εισόδου και εν συνόλω μέχρι 10ο)ο της όλης επιφανείας του κτιρίου κατ' ανώτατον όριον". (Σ.Σ. Η παρ. 9 του άρθ. 22 τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 22 του άρθ. 1 ΝΔ. 205/74 (ΦΕΚ 363/Α/7.12.74). (Σ.Σ. Τα εδάφ. 8 και 9 θεωρούνται κατηργημένα με τον Ν-697/79 (βλ. εγκ 4218)80).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Ψηφιακός Χάρτης Κτηματολογίου: Online το ψηφιακό κτηματολόγιο σε έναν χάρτη
      Στον αέρα βρίσκεται από χθες o Ψηφιακός Χάρτης του Κτηματολογίου, μέσω του οποίου οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να παρακολουθούν την πλήρη εξέλιξη της κατάστασης των δικαιωμάτων επί της περιουσίας τους.

      Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ψηφιακό εργαλείο που καταγράφει μεταξύ άλλων το εάν υπάρχουν εκκρεμότητες σε ένα γεωτεμάχιο και ποιες είναι αυτές. Παράλληλα, δείχνει σε ποιες περιοχές το Κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί, πού βρίσκεται σε εξέλιξη η ανάρτηση, πού η προανάρτηση, αλλά και σε ποιες περιοχές «τρέχει» ακόμη η συλλογή δηλώσεων.

      Αναλυτικότερα, μέσω του Ψηφιακού Χάρτη θα εμφανίζονται τα όρια των ιδιοκτησιών και ο «αριθμός ταυτότητας» της κάθε ιδιοκτησίας, δηλαδή ο δωδεκαψήφιος αριθμός του (ΚΑΕΚ). Εάν ο πολίτης κάνει κλικ επάνω στην ιδιοκτησία, θα βλέπει κάποια βασικά στοιχεία γι’ αυτήν όπως την έκτασή της, την περίμετρο, ποια είναι η κύρια χρήση που έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο (π.χ. αγροτική), σε τι ποσοστό κ.τ.λ.

      Ο Χάρτης δίνει ακόμα τη δυνατότητα αναζήτησης με βάση την ταχυδρομική διεύθυνση ή τον δήμο, αλλά και την επιλογή αποθήκευσης και εκτύπωσης του ενδιαφερόμενου τμήματος.


      • 0 απαντήσεις
    • Οι νέοι κανόνες για την χρήση αιγιαλού και παραλίας από καφέ, καντίνες, ξενοδοχεία και beach bar
      Πρόσφατα ψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο για τους όρους αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας σε παραθαλάσσιες περιοχές, που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με διαφάνεια, την προστασία του περιβάλλοντος, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, τον σεβασμό και την ασφάλεια των λουόμενων, την ένταση των ελέγχων και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων στους παραβάτες.

      Στόχος του νέου νόμου είναι να μπει φραγμός στην αναρχία που επικρατεί κατά τους θερινούς μήνες στις περισσότερες παραλίες, όπου συναντάται η πρακτική των παράνομων καταλήψεων του αιγιαλού και της παραλίας από τους επιχειρηματίες με την ανοχή πολλές φορές των δήμων που τις παραχωρούν, αλλά και την έλλειψη ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές. Το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις τον τελευταίο χρόνο, με τις αντιδράσεις πολιτών σε πολλά νησιά και παραλίες της χώρας, γνωστό ως «κίνημα της πετσέτας». Για αυτό το λόγο θα πρέπει οι πολίτες να γνωρίζουν τις νέες διατάξεις που ισχύουν για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε ιδιώτες.
      • 0 απαντήσεις
    • Οδηγός της ΠΟΜΙΔΑ για τις νομικές και τεχνικές διαδικασίες εγκατάστασής φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε υπάρχοντα και νέα κτίρια
      H επέκταση της χρήσης ιδιωτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων συναρτάται με την πρακτική δυνατότητα φόρτισής τους εντός των κάθε είδους κτιρίων, και ιδιαίτερα εντός των ιδιόχρηστων ή κοινόχρηστων χώρων των πολυκατοικιών της χώρας, κάτι που δεν είναι απαλλαγμένο από διαφορετικές απόψεις και συγκρουόμενα συμφέροντα των ενοίκων τους.

      Με αφορμή την από 7.3.2024 ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ περί υποχρεωτικής δήλωσης όλων των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών και διαχειριστών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, η ΠΟΜΙΔΑ παραθέτει τους κανόνες που περιλαμβάνονται στα άρθρα 21,22,24 και 26 του Ν.4710/2020 (ΦΕΚ 4710Α/2020) και διέπουν τις διαδικασίες εγκατάστασης, λειτουργείας αλλά και δήλωσης φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στα υφιστάμενα και νέα κτίρια της χώρας.  

      A. Ποια είναι η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών στα υπάρχοντα κτίρια

      1. Σε υφιστάμενα κτίρια, τα οποία είχαν υποχρέωση πρόβλεψης θέσεων στάθμευσης, δύναται να εγκαθίσταται νέα υποδομή καλωδίωσης σε κοινόχρηστους ή και κοινόκτητους χώρους, για την τοποθέτηση ξεχωριστής κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Σε περιπτώσεις κτιρίων με πολλαπλές ιδιοκτησίες, για την ανωτέρω εγκατάσταση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών [τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000)]. Η λειτουργία και ο τρόπος χρήσης του συνόλου της εγκατάστασης συμπεριλαμβάνονται σε τεχνική έκθεση ηλεκτρολόγου ή ηλεκτρολόγου μηχανικού, η οποία προσαρτάται στον κανονισμό του κτιρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Ολόκληρο το πρόγραμμα για τη διαχείριση των Δασών- AntiNero για τον προληπτικό καθαρισμό τους
      Τη μεταρρύθμιση για τη διαχείριση των δημόσιων δασών ανέλυσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνέντευξη Τύπου, γνωστοποιώντας παράλληλα τα δάση, τα οποία αφορούν οι πρώτες διαχειριστικές μελέτες που ανατίθενται. Ακόμη, παρουσίασε την πορεία υλοποίησης του προγράμματος προληπτικών καθαρισμών δασών (AntiNero), το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε πληθώρα περιοχών της χώρας.

      Η συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δασών, κ. Ευστάθιου Σταθόπουλου και του Γενικού Διευθυντή Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος, κ. Ευάγγελου Γκουντούφα.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκύκλιος σχετικά με τον προσδιορισμό κοινόχρηστης οδού στο πλαίσιο μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων
      Εκδόθηκε η με Α. Π.: ΥΠΕΝ/∆ΠΟΛΣ/20894/465 26/02/2024 Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τον προσδιορισμό κοινόχρηστης οδού στο πλαίσιο μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016)

      ΣΧΕΤ. : 1. Η περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 (όπως ισχύει)
      2. Η υπ. αρ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/6015/136/20-1-2022 Υπουργική Απόφαση (Β΄510) «Τεχνικές
      Προδιαγραφές μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΠΣ)

      Με την παρούσα δίνονται οδηγίες για την εφαρμογή της περ. γ, της παρ. 1, του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 (όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 234 του ν. 5037/2023) στην περίπτωση που με το Ε.Π.Σ. προσδιορίζεται κοινόχρηστη οδός, με την οποία επιτυγχάνεται η οργανική
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.