Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Πίνακας Κορυφαίων

  1. steve aris

    steve aris

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      128


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.836


  3. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      524


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.307


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/04/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: ................................................................................................................. β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, (Άρθρο 1847. Αποποίηση: Ο κληρονόμος μπορεί να αποποιηθεί την κληρονομία μέσα σε προθεσμία τεσσάρων μηνών που αρχίζει από τότε που έμαθε την επαγωγή και το λόγο της. Στην επαγωγή από διαθήκη η προθεσμία δεν αρχίζει πριν από τη δημοσίευση της διαθήκης. Αν ο κληρονόμος είχε την τελευταία κατοικία του στο εξωτερικό ή αν ο κληρονόμος έμαθε την επαγωγή όταν διάμενε στο εξωτερικό, η προθεσμία είναι ενός έτους. Η προθεσμία αναστέλλεται από τους ίδιους λόγους που αναστέλλεται και η παραγραφή.) Για μένα τα ακίνητα κληρονομήθηκαν-αποκτήθηκαν στις 4/3/2020, ημερομηνία που είναι αυτή που περιγράφει και το 1847 του Α.Κ. και θα έπρεπε να γίνει αίτηση υπαγωγής ως τις 4/3/2021. Αυτό όμως ισχύει σε περίπτωση μη ύπαρξης διαθήκης. Σε περίπτωση όμως διαθήκης, η προθεσμία τρέχει από την δημοσίευσή της. Δηλ. θάνατος 4/11/19, δημοσίευση διαθήκης πχ 10/1/2020, προθεσμία αποποίησης 10/5/20, υπαγωγή τακτοποιησης 10/5/21 Επίσης δες μήπως επικαλεστείς κάποια παράταση λόγω εξωτερικού....................
    3 points
  2. Η διευκρινιστική εγκύκλιος δεν αντικαθιστά το νόμο. Εμείς πρέπει να τον διαβάζουμε σαν ρομπότ και ρητά μόνο οι περιοχές που αναφέρει ότι διέπονται από τις διατάξεις του κεφαλαίου έχουν τους δυσμενείς όρους του νέου νόμου. Αυτή ειναι η άποψη μου.
    2 points
  3. Μαθηματικά, φυσική και ειδικά εσύ Έκθεση (που πρέπει να έχει καλή ορθογραφία) Επικουρικά αν επενδύσεις στον εαυτό σου και ασχοληθείς από τώρα σιγά σιγά με το σχέδιο θα το έχεις πάντα ως ένα αβαντάζ στη ζωή σου (μπεις δεν μπεις Πολυτεχνείο).
    2 points
  4. Μα αυτά τα πρότυπα, περιγράφουν αναλυτικά το περιεχόμενο της δήλωσης αυτής, επικαιροποιημένο στη σήμερον ημέρα. Δεν έχω καταλάβει τι θέλεις να πεις, ότι δεν υπάρχει δήλωση 651 στα τοπογραφικά αδείας. Απλά δεν έχει σαν τίτλο "δήλωση 651/77". Αυτή είναι όμως η δήλωση. Όλα τα παραπάνω πρέπει να συμπληρωθούν ένα ένα και από κάτω να μπει η τζίφρα του μηχανικού, με τις επακόλουθες ευθύνες.
    1 point
  5. Εγώ θα δήλωνα και τις 4 Ο.Ι. σε 1 δήλωση γιατί η διαμερισμάτωση είναι 1 αυθαιρεσία ανά όροφο και επίσης ανήκει στις ειδικές περιπτώσεις του άρθρου 100. Δηλ. σκέφτεσαι να δηλώσεις 4 διαμερισματώσεις ? Και οι 2 επίσης είναι σφάλμα.......... Η διαμερισμάτωση ορόφου είναι 1, ανεξάρτητα από το πόσες συνενώσεις ή διαχωρισμοί έγιναν μεταξύ των όποιων διαμερισμάτων.................... Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτήν, ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο.[ 1]
    1 point
  6. Γιατί χρειάζεσαι πρόσωπο σε οδο? Πιθανως να χρειάζεσαι μόνο πρόσβαση
    1 point
  7. η διαμερισμάτωση είναι ανά όροφο και θεωρώ υπερισχύει της κατ.1 για τις ανεξάρτητες ΟΙ. Οπότε 1 δήλωση διαμερισμάτωσης για τον όροφο
    1 point
  8. Οι αποκλίσεις ισχύουν με την προϋπόθεση ότι τηρείται η αρτιότητα. Στην περίπτωση σου δηλαδή ναι υπάρχει πρόβλημα. Θα πρέπει να διερευνήσεις που χάθηκαν τα 70 τ.μ. ή αν ξεντώσανε που λέμε το γήπεδο για να το βγάλουν πανω απο 4 στρ.
    1 point
  9. steve aris σωστα. Ισχυει αυτο Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, [αρα και τα κληρονομιαια] για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, [αρα 12 μηνες πριν την τροποποιηση] υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σημερα εληξε η 4μηνη προθεσμια αποποιησης για τον 4ο. Υποθετουμε οτι δεν εκανε αποποιηση.. Αρα υπαρχουν 4 κληρονομοι. Το πώς μπορουν να δηλωσουν τις αυθαιρεσιες, δεν εχει σχεση με την κατηγορια. Ισχυουν οσα και μεχρι σημερα ισχυαν.
    1 point
  10. Φαντάσου λέει, ο Απόστολος Θωμάς να ακούμπαγε τελικώς το δάκτυλό του, στην πληγή που είχε κάνει η λόγχη στο πλευρό του Ιησού Χριστού......
    1 point
  11. Συμφωνώ ότι εμείς διαβάζουμε και ακολουθούμε την κείμενη νομοθεσία. Όμως για τον συγκεκριμένο νόμο, όπως και για άλλους, χρειάζονται διευκρινιστικές για να μπορέσουμε με ασφάλεια να υπογράψουμε δηλώσεις. Για το παραπάνω έχω την ίδια άποψη, με επιφύλαξη όμως.
    1 point
  12. Εφ' όσον δεν έγινε αποποίηση ως τις 4/3 από κει και πέρα τα ακίνητα θεωρούνται και είναι κληρονομημένα (ανήκουν "σιωπηλά" στους κληρονόμους). Είναι στην διακριτική ευχέρεια τους πότε θα προβούν στην αποδοχή κληρονομιάς. (Ο 1 που δεν κάνει αποδοχή, μάλλον δεν κατάλαβε το νομικό πλαίσιο, ότι αφού δεν έκανε εμπρόθεσμη αποποίηση, είναι σαν να έχει αποδεχτεί......) Επίσης θα πρέπει οι κληρονόμοι να δηλώσουν εφ' εξής τα κληρονομούμενα ακίνητα στο Ε9 τους διότι εν τοις πράγμασι είναι ιδιοκτήτες και διότι θα χρειαστεί για το συμβόλαιο αποδοχής κληρονομιάς πιστοποιητικο ΕΝΦΙΑ (όταν κάνουν). Σε ότι αφορά στην τακτοποίηση ασφαλώς και μπορούν να κάνουν οι κληρονόμοι (εν δυνάμει αλλά και παραγματικά είναι ιδιοκτήτες). Μπορεί ίσως να μην έχουν (αφού δεν έχουν κάνει αποδοχή) την κυριότητα, αλλά έχουν νομή και κατοχή.
    1 point
  13. Πες ότι γίνεται ένα τέτοιο τοπογραφικό. - Το πιστοποιητικό Κ.Η.Δ. σε ποιανού το όνομα είναι? - Σε ένα συμβόλαιο ποιος θεωρείται υπογράφων μηχανικός? - Ποιος διώκεται στο περί αστικού δικαίου κομμάτι, αν μετέπειτα προκύψει λάθος? - Στην έκδοση άδειας από ΥΔΟΜ, ποιος μπαίνει στο σύστημα e-adeies, ποιος στο σύστημα αμοιβών ως μελέτη τριγωνισμών, κλπ? Τα ερωτήματα είναι ρητορικά, διότι αυτό που περιέγραψα παραπάνω δεν το έχω δει ποτέ να καταλήγει σε συμβόλαιο ή άδεια. Στις περιπτώσεις που έχω συναντήσει, οι μη έχοντες δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών, στο τελικό σχέδιο που παραδίδουν, ως δια μαγείας υπάρχει η υπογραφή μόνο του "συζύγου" μηχανικού που έχει το σχετικό δικαίωμα υπογραφής, με ένα νιαούρισμα ότι τελικά για φορολογικούς λόγους το υπέγραψε αυτός. Κατά την άποψή μου η συγκεκριμένη τακτική αποσκοπεί απλά στην "προστασία" με την κακή έννοια, του κύρους ενός μηχανικού που θεωρεί ότι αδικείται από την έλλειψη δυνατότητας υπογραφής αυτής της μελέτης. Για μένα είναι σαφές ότι ένα τέτοιο τοπογραφικό, με ημερομηνία τελευταίων ετών, μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση δικαιοπραξίας, άδειας κλπ σε μεταγενέστερο έλεγχο. Θέλω απλά να μάθω αν έχουν υπάρξει πραγματικές τέτοιες περιπτώσεις που κατέληξαν σε συμβόλαιο κλπ. διότι θα πρέπει να παρέμβει ο σύλλογος. Υ.Γ. Το post που μου παραθέτεις είναι του 2016. Σύμφωνα με το Π.Δ. του 2018 για τα δικαιώματα των μηχανικών, οι αρχιτέκτονες μηχανικοί έχουν το παρακάτω δικαίωμα: κ. Σχεδιασμός επί υπάρχοντος τοπογραφικού διαγράμ-ματος του προς αδειοδότηση κτηρίου και του περιβάλ-λοντος χώρου για την έκδοση αδειών δόμησης.
    1 point
  14. Ξεθάβω το παρόν θέμε διότι τον τελευταίο καιρό έχει ανακύψει μία νέα μόδα. Δείτε στο συνημμένο αρχείο που έχει ανεβάσει ιδιώτης, σε ερώτημά του στην αντίστοιχη ενότητα, την δήλωση 651/77. Το νέο trend της εποχής είναι τοπογραφικά που, η 651/77 υπογράφεται από έναν μηχανικό (συνήθως μη έχοντα δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών πχ αρχιτέκτονα ή μηχανικό ΤΕΙ δομικών έργων - έργων υποδομής) και η εξάρτηση από έναν έχοντα το σχετικό δικαίωμα. Το έχω συναντήσει και προσωπικά. Πραγματικά δεν έχω ιδέα αν εκδίδονται άδειες ή γίνονται συμβόλαια με αυτό τον τρόπο. Το τοπογραφικό δεν είναι σύμφωνο συμβίωσης να το υπογράφουν δύο μηχανικοί. Είναι μελέτη που υπογράφεται από έναν. Έλεος με τις εξυπνάδες σε αυτή τη χώρα. Το έχει συναντήσει και άλλος; Γίνονται αιτήσεις σε ΥΔΟΜ με τέτοια τοπογραφικά? το παραπάνω παράδειγμα αποτελεί τοπογραφικό προδιαγραφών αδείας καθώς κάνει αναφορά σε δέντρα κλπ.
    1 point
  15. Εμένα επίσης δεν μου αρέσει στο τέλος αυτό το "Ο μηχανικός" και "Ο μηχανικός ως προς την εξάρτηση". Ο μηχανικός που υπογράφει το τοπογραφικό θα πρέπει να είναι ένας. Και θα πρέπει να έχει επισήμως δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών διαγραμμάτων.
    1 point
  16. Η τζαμαρία δεν ορίζει χρήση. Για το πότε απαιτείται άδεια για την αλλαγή χρήσεις ίσχυαν διάφοροι νόμοι κατά διαστήματα. Σε κάποιους δεν υπήρχε απαίτηση για έκδοση άδειας αλλαγής χρήσης αν πληρούνται κάποια κριτήρια.
    1 point
  17. Σε αυτό που νομίζω όλοι συμφωνούμε, είναι ότι κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να ισχυριστεί αν οι περιοχές με ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ κλπ εντάσσονται ή όχι στις διατάξεις του παρόντος. Περιμένουμε διευκρινιστικές... Κατά τα άλλα "Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας" 😃😃😃
    1 point
  18. σωστα Ενας ή δυο θα αγορασουν τα μεριδια των υπολοιπων. Αλλως, βγαινει με δικαστική απόφαση σε πλειστηριασμο και το "παιρνει" ο υπερθεματιστής.
    1 point
  19. Η υποβολή γίνεται σε ετήσια βάση και όχι ανά τρίμηνο. Επομένως μπορείς.
    1 point
  20. ...δγιο αετοι καθότανε και κλαίγανε τη μοίρα τους...
    1 point
  21. @ManousosE, Δεν υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης βεβαίωσης για τις εργασίες που δεν απαιτείται άδεια. Μέχρι να δημιουργηθεί, αρκεί να έχει ο ιδιοκτήτης χειρόγραφη βεβαίωση μηχανικού. Νομίμως υφιστάμενα χαρακτηρίζονται τα κτίρια βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Όσα έχουν ενταχθεί στους νόμους των αυθαιρέτων πρέπει να έχουν εξαιρεθεί οριστικά.
    1 point
  22. Κάτω από ημιυπαίθριο δεν θεωρείται επέκταση υπογείου διότι είναι εντός του περιγράμματος της κάλυψης του ισογείου!!!
    1 point
  23. ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α ́ 27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος Τα ίδια Παντελάκη μου ... ! Ασαφής διατύπωση. Τι θα πει περιοχή ? Ο Δήμος ? Η Δημοτική Κοινότητα ? Γιατί στον Μαραθώνα πχ που αναφέρθηκε όντως λειτουργεί η Κ5 . αλλά αν δείτε τα ΦΕΚ των κηρύξεων μόνο μια από τις 4 ΔΚ του συγκεκριμένου Δήμου κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το 2020. Το σύστημα των αυθαιρέτων καθώς κάνει διαχωρισμό μόνο σε επίπεδο Δήμου και όχι ΔΚ το δέχεται. Είναι όμως ορθό ? Στέκει η Κ5 και σε άλλες ΔΚ του ίδιου Δήμου ?
    1 point
  24. @Gestalt Καλημέρα και καλή χρονιά. Αν προσθέσεις στο άρθρο 17 παράγραφο 6β, όπου σου λέει ότι μπορείς να επεκταθείς (με τις χρήσεις του 11) χωρίς να μετράει στη κάλυψη ανάλογα με τα τμ του οικοπέδου σου μέχρι κάποιο ποσοστό και τις ΤΟ που παρέθεσες παραπάνω για την συγκεκριμένη παράγραφο τότε ανάλογα με το οικόπεδο σου μπορείς να επεκταθείς σε ένα ποσοστό ΚΑΙ με χρήση αποθήκης.
    1 point
  25. Συνάδελφε (επειδή γέρασα και τα πρόλαβα αυτά) Προφανώς ναι μεν η άδεια εκδόθηκε το 1985 (οπότε και η έναρξη ισχύς του ΓΟΚ/85) αλλά αν προστρέξεις στην ημερομηνία της αίτηση της σίγουρα είναι με τις διατάξεις του ΓΟΚ/73 (γενικά αυτό πρέπει να το ψάχνουν όλοι, όσοι αναφέρονται σε άδειες μετά το 1985 –γιατί τότε τις άδειες τις εκδίδαμε και μετά από 1-2,5 χρόνια-δεν υπήρχε το 6/μηνο ή το καθιερωθέν σήμερα 9/μηνο για την επιστροφή του φακέλου της) Δες εδώ ΑΡΘΡΟΝ-15 Η δόμησις κατά το συνεχές σύστημα Χώροι περιλαμβανόμενοι και μη περιλαμβανόμενοι εις τον συντελεστήν δομήσεως. - Χώροι κυρίας χρήσεως. 7. Πάντες οι κατά τας διατάξεις των οικείων άρθρων κατασκευαζόμενοι επί του δώματος πάσης φύσεως χώροι δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου. ΑΡΘΡΟΝ-87 ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΑΙ ΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΟΜΗΣΕΩΣ Κατασκευαί επιτρεπόμεναι υπεράνω του μεγίστου ύψους των κτιρίων 1. Υπεράνω του ανωτάτου ύψους των κτιρίων περί ων το άρθ.13 του παρόντος επιτρέπονται επί του δώματος μόνον αι κάτωθι κατασκευαί εφ' όσον εξ ειδικών διατάξεων δεν απαγορεύονται αύται. α) Κιγκλιδώματα ύψους 0,90 - 1,10 μ. από της τετελεσμένης στάθμης του δώματος. β) Διαχωριστικά κιγκλιδώματα ύψους μέχρι 1,80 μ. από της τετελεσμένης στάθμης του δώματος. γ) Απολήξεις κλιμακοστασίων. δ) Χώροι οιασδήποτε χρήσεως επιφανείας εξωτερικώς μετρουμένης 5% της επιφανείας του κτιρίου δυναμένης να μην υπολείπηται των 12 τ.μ.ουχί όμως μεγαλυτέρας των 50 τ.μ. Οι χώροι ούτοι δύνανται να συμπληρούν τμήμα του τελευταίου ορόφου του περιλαμβανομένου εντός του μεγίστου επιτρεπομένου ύψους και αριθμού ορόφων. (Σ.Σ. Το εδαφ. δ' της παρ. 1 του άρθρου 87 τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 61 του άρθ. 1 ΝΔ-205/74 (ΦΕΚ-363/Α/7.12.74). ε) Απολήξεις ανελκυστήρων με εγκαρσίας διαστάσεις τας απολύτως αναγκαίας δια την λειτουργίαν αυτών. Εφ' όσον εκ του ανελκυστήρος εξυπηρετείται το δώμα αι ως άνω απολήξεις δεν επιτρέπεται να περιλαμβάνουν το μηχανοστάσιον. 2. Τα ως άνω υπό στοιχεία γ, δ και ε κτίσματα περί ων η παράγραφος 1, κατασκευάζονται ως ενιαίον σύνολον με ύψος τα μεν υπό στοιχεία γ και δ 2,70 μέτρων συμπεριλαμβανομένης της πλακός επικαλύψεως και της τυχόν μονώσεως, το δε υπό στοιχείον ε, 4.50 μέτρων. Υπεράνω των στοιχείων τούτων επιτρέπεται η κατασκευή μόνον στηθαίων τυχόν φωταγωγών ύψους μέχρι 0,30 μ. και καπνοδόχων. Εις ην περίπτωσιν η θέσις των υπό στοιχεία γ, δ και ε κτισμάτων είναι τοιαύτη, ώστε να μη είναι δυνατή η κατασκευή ενιαίου συνόλου, τα διάφορα κτίσματα συνδέονται μεταξύ των δια πέργολας ύψους 2,70 μ., ανοικτής κατά τα πλάγια και την οροφήν. Εξαίρεσις του κανόνος τούτου επιτρέπεται μετά γνώμην της Επιτροπής ενασκήσεως αρχιτεκτονικού ελέγχου των κτιρίων. προσθέτω και αυτό ΑΡΘΡΟΝ-22 Μέγιστον ύψος κτιρίο Ελάχιστον ελεύθερον ύψος ορόφου 1. Τα μέγιστα ύψη των κτιρίων είτε εν προσόψει βάσει του επιτρεπομένου αριθμού των ορόφων κατά την πρόσοψιν είτε εις το σύνολον αυτών βάσει του συνολικώς επιτρεπομένου αριθμού των ορόφων υπολογίζεται βάσει της σχέσεως Η=ν.3,30 + C ένθα Η το κατά την πρόσοψιν ή το μέγιστον ύψος του κτιρίου από της νομίμου αφετηρίας μετρήσεως αυτού, ν ο κατά την πρόσοψιν ή ο συνολικός αριθμός των ορόφων αντιστοίχως συμπεριλαμβανομένου και του ισογείου, 3,30 το μικτόν ύψος ορόφου εις μέτρα και C = 1 μέτρον εις περίπτωσιν ισογείου χρησιμοποιουμένου ως κατοικίας ή καταστήματος άνευ ανοικτού εξώστου εν αυτώ και C =2 μέτρα εις περίπτωσιν ισογείου χρησιμοποιούμενου ως καταστημάτων καθ' όλην την κυρίαν όψιν του κτιρίου ή εν περιπτώσει γωνιαίου κτιρίου καθ' όλην την μίαν των κυρίων όψεων μετά ανοικτού εξώστου εν αυτώ ή εγκαταστάσεως κεντρικού συστήματος κλιματισμού του κτιρίου ή και διαμορφώσεως του ισογείου χώρου επί υποστυλωμάτων δια στάθμευσιν αυτοκινήτων. 2. Εις περίπτωσιν προσθήκης ορόφων επί υφισταμένων κτιρίων ανεγερθέντων βάσει προϊσχυσασών διατάξεων επιτρεπουσών μεϊζον ύψος κτιρίων ή ορόφων ή βάσει τροποποιηθείσης υψομετρικής μελέτης της οδού επιτρέπεται αύξησις του συνολικού ύψους του κτιρίου υπολογιζομένου κατά τας διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου κατά την τυχόν εμφανιζομένην εκ των ως άνω λόγων διαφοράν χωρίς η αύξησις αύτη του ύψους να δύναται να υπερβή το 1 μέτρον δι' έκαστον των ως άνω λόγων και τα 1,50 μέτρα δια την περίπτωσιν της συνδρομής αμφοτέρων των ως άνω λόγων. 3. Αι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 έχουσι γενικήν εφαρμογήν εξαιρέσει των περιπτώσεων καθ' ας προς προστασίαν αρχαιολογικών χώρων ή τοπίων και παρομοίων θέσεων ειδικαί διατάξεις καθορίζουσιν εις ωρισμένας περιοχάς των πόλεων ειδικά ύψη κτιρίων ως και των περιπτώσεων καθ' ας το ύψος των κτιρίων ορίζεται δι' απολύτου υψομέτρου. 4. Το ελεύθερον ύψος ορόφου κυρίας χρήσεως δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,70 μέτρων. 5. Προκειμένου περί ισογείου καταστήματος οιασδήποτε επιφανείας το ελεύθερον ύψος δεν δύναται να είναι μικρότερον των 3,00 μέτρων ή των 2,70 μέτρων από ψευδοροφής κάτωθεν της οποίας ουδεμία προεξοχή στοιχείου οργανικού ή διακοσμητικού επιτρέπεται. "Εν περιπτώσει κατασκευής ανοικτών εξωστών εντός των ισογείων καταστημάτων το ελεύθερον ύψος τούτων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 5,00 μ." (Σ.Σ. Το εντός "..." εδαφ. τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 21 του άρθ. 1 ΝΔ-205/74 (ΦΕΚ-363/Α/7-12-74). 6. Το ελεύθερον ύψος μαγειρείων εν υπογείω των ξενοδοχείων ή εστιατορίων, λουτρικών εγκαταστάσεων, αρχείων και λοιπών συναφών κτιρίων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,70 μέτρων. 7. Το ελεύθερον ύψος βοηθητικών χώρων εν υπογείω δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,20 μέτρων. 8. Το ελεύθερον ύψος ορόφου χρησιμοποιουμένου δια στάθμευσιν αυτοκινήτων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,20 μέτρων. 9. Οσάκις το κτίριον κατασκευάζεται επί υποστηλωμάτων επί τω σκοπώ όπως ο ισόγειος χώρος αφιέμενος εξ ολοκλήρου κενός χρησιμεύση δι' απλήν και μόνον στάθμευσιν αυτοκινήτων, επιτρέπεται όπως ο πρώτος (ισόγειος) όροφος υπερυψωθή αναλόγως του ύψους του κτιρίου μη υπερβαίνοντος το ύψος το προκύπτον εκ της κατά την παράγραφον 1 του παρόντος άρθρου σχέσεως δια C=2. Ο ως άνω χρησιμοποιούμενος δια στάθμευσιν των αυτοκινήτων ισόγειος χώρος δεν περιλαμβάνεται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου και δεν προσμετρείται εις τον αριθμόν των ορόφων. Εν τη περιπτώσει ταύτη δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως και άπαντες οι εν τω χώρω τούτω αντιστοιχούντες χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων και εισόδων, μέχρις επιφανείας 25 μ2, δι' έκαστον συγκρότημα κλιμακοστασίου, ανελκυστήρος και εισόδου και εν συνόλω μέχρι 10ο)ο της όλης επιφανείας του κτιρίου κατ' ανώτατον όριον". (Σ.Σ. Η παρ. 9 του άρθ. 22 τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 22 του άρθ. 1 ΝΔ. 205/74 (ΦΕΚ 363/Α/7.12.74). (Σ.Σ. Τα εδάφ. 8 και 9 θεωρούνται κατηργημένα με τον Ν-697/79 (βλ. εγκ 4218)80).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 0 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.