Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      25.846


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      6.306


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.313


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Γράφω το post γιατί ακούω διάφορα τρελά από συναδέλφους (κυρίως χομπίστες "τοπογράφους"). Έχουν μπερδέψει τα πράγματα και μεταδίδουν και στους πελάτες τους διάφορα, αγνοώντας ότι: Οι καταγραφές του κτηματολογίου είναι καταγραφή των τίτλων, όχι τίτλος. Δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει ποτέ αντικατάσταση των τίτλων από τις καταγραφές του κτηματολογίου. Έτσι σχεδιάστηκε το κτηματολόγιο, έτσι να γίνει η συλλογή των δεδομένων, έτσι γίνεται η κτηματογράφηση, με αυτές τις ακρίβειες κλπ. Ακούω ότι διάφοροι οριοθετούν σε περιοχές με διανομή με βάση το κτηματολόγιο. Αγνοούν τη διανομή, παίρνουν τις συντεταγμένες από το gov.gr και χαράσουν. Έχω ένα πολύ καλό για το τέλος: Άκουσα πρόσφατα από χομπίστα μηχανικό να λέει σε πελάτη του ότι σε περιοχή με διανομή επειδή η προανάρτηση (!!!!!!) λέει κάτι διαφορετικό από την διανομή και την υφιστάμενη κατάσταση (συρματοπερίφραξη), έχει δικαίωμα ο ένας όμορος να πάει την περίφραξή του εκεί που λέει η προανάρτηση, επειδή "έτσι λέει το κτηματολόγιο".
    3 points
  2. Θα είχε οικονομικό νόημα η αναθεώρηση (αμοιβές μελετών), αν δεν υπήρχαν στο μεταξύ αλλαγές (ΚΕΝΑΚ, ΝΟΚ, κλπ) Συνεπώς, νέα άδεια
    2 points
  3. Το άρθρο 7 εφαρμόζεται ΜΟΝΟΝ στα εντός σχεδίου
    2 points
  4. - αν εχει γινει συσταση καθετων, καθε μια τακτοποιει τα δικα της. - αν δεν εχει γινει, αλλα μονον οριζοντια, ισχυει ως προς την συσταση ΟΙ για καθε οικοδομη και για το τμημα που "παταει"καθε μια. Και εχεις επεκταση σε κοινοχρηστα...πας με την παρ. 9 με το 50% Και περιμενεις τους σοφους του υπουργειου να αποφασισουν για τα περαιτερω, διοτι δεν το ηξεραν εδω και τοσα χρονια το προβλημα και ορισαν επιτροπη τωρα και "το ψαχνουν"....😄 θα διαβασετε με την συμβ/φο αυτο https://www.michanikos.gr/forums/topic/50386-αρθρο-096-ν-449517-επιλογή-κατηγορίας-αυθαιρέτων-κατασκευών/page/58/?tab=comments#comment-1111774 ελπίζω να καταληξετε καπου [και μην γραφεις με τοσο μικρα γραμματαααα]😁
    2 points
  5. Ξεκινάς με καθαίρεση των ρηγματωμένων τημάτων του επιχρίσματος, και βλέπουμε.. Το πιο πιθανό, για τα υποστυλώματα, είναι να έχει διαβρωθεί ο οπλισμός (σκουριά) Για τους συνδετήρες μην ανησυχείς. Σύμφωνα με τα τότε ισχύοντα θα πρέπει να είναι ανά 15 εκ. Αν είχες αστοχία οπλισμού (λυγισμός) ενδεχομένως η οικοδομή να είχε ήδη μετατραπεί σε μπάζα...
    2 points
  6. Ισχύει κατά γράμμα η απάντηση του Bas, συν όμως ότι υπάρχει το ενδεχόμενο η τράπεζα να δεχθεί μεταφορά της προσημείωσης ή υποθήκης σε άλλο ακίνητο σχετικής αξίας του πωλητή (με κάποια έξοδα φυσικά αυτό) ή και το ενδεχόμενο το δάνειο να μεταφερθεί στον αγοραστή (υπο σχετικά αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις εξασφάλισης δικαιωμάτων της). όλα αυτά όμως είναι απλά ενδεχόμενα και όχι δεδομένα.
    2 points
  7. Για να απαντήσω στην ερώτησή μου, τελικά και τα δύο παράβολα εκδίδονται από την αρμόδια ΔΟΥ στο τμήμα εσόδων κατόπιν ραντεβού λόγω COVID. Το ένα είναι για την ΔΟΥ και έχει κωδικό ΚΑΕ 1450189001 υπερ ΕΤΕΡΠΣ, αξίας 100 ευρώ, και το άλλο για τον Δήμο με κωδικό ΚΑΕ 62235 (ενδέχεται όμως να έχει σχέση μόνο με τον δήμο Παλλήνης), αξίας επίσης 100 ευρώ. Αυτό για οποιον συνάδελφο χρειαστεί να ασχοληθεί με νομιμοποίηση μέσω ΕΕΔΜΚ και υπάγεται στο από πάνω άρθρο, δίχως να υπάρχει έκθεση αυτοψίας ή σήμα από αστυνομία, δηλαδή με τον ιδιοκτήτη να δηλώνει αυτοβούλως μέσω της ηλεκτρονικής αίτησης τις αυθαιρεσίες που υπάρχουν.
    2 points
  8. Version X5.4

    74.287 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  9. Version 1.0.0

    11.103 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  10. Υλικό του σεμιναρίου με θέμα "Χρήσεις Γής - Αρτιότητες Γηπέδων - Ισχύς οικοδιμικών αδειών" που διοργάνωσε το ΤΕΕ-ΤΑΚ. Ο οδηγός περιλαμβάνει συνοπτικά: Θεματική αναφορά – Χρήσιμα Νομοθετήματα για συχνά αναφερόμενες χρήσεις α. Internet cafe β. Καφετέριες γ. Διεξαγωγή τυχερών - ψυχαγωγικών παιγνίων δ. Υπεραγορές – Πολυκαταστήματα – Εμπορικά κέντρα ε. Βιομηχανικά κτήρια στ. Επαγγελματικά Εργαστήρια χαμηλής όχλησης ζ. Αποθήκευση φιαλών υγραερίου η. Logistics - Εφοδιαστική θ. Συνεργεία συνήθων οχημάτων ι. Συνεργεία βαρέων οχημάτων ια. Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ιβ. Χρήσεις υγείας ιγ. Τουριστικά καταλύματα – Ξενοδοχεία εκτός Σχεδίου Πόλεων – Οικισμών ιδ. Κτηνοτροφικές Εγκαταστάσεις Οικισμοί α. Οριοθετημένοι οικισμοί β. Μη οριοθετημένοι Οικισμοί γ. Παραδοσιακοί Οικισμοί Κατεβάστε τον οδηγό από εδώ: https://www.teetak.gr/images/stories/anakoinwseis/2021/2021-05_landuse_notes.pdf Δείτε video από την εκδήλωση: https://youtu.be/4kxGjSkK74c ή από εδώ: https://www.facebook.com/watch/live/?v=470463767571986&ref=watch_permalink
    1 point
  11. Σε απόσταση 100μ από την θάλασσα υπάρχουν σίγουρα χλωριόντα. Οι αναστολείς διάβρωσης όχι μόνο δεν θα έχουν αντοχή αλλά είναι πάρα πολύ πιθανό να δημιουργήσουν συνθήκες άρχουσας ανόδου και να επιταχύνουν την διάβρωση σε σημεία όπου ακόμη δεν έχει φτάσει. Θέλει οπωσδήποτε καθοδική προστασία. Προφανώς χρειάζονται εργαστηριακά για το σκυρόδεμα (χλωριόντα, ph, υγρασία, ενεργή διάβρωση) και για τον χάλυβα. Αν ο χάλυβας έχει χάσει την ολκιμότητα του προφανώς θέλει ενίσχυση. Το κτίριο έχει σημαντικά θέματα. Το υποστύλωμα στην πρώτη φωτογραφία δείχνει ότι η οξείδωση έχει επεκταθεί και στον κόμβο. Στην δοκό ήδη υπάρχει θέμα στο εφελκυόμενο πέλμα και επεκτείνεται επίσης στον κόμβο. Στον πρόβολο του τελευταίου ορόφου υπάρχουν άλατα και φουλ ξεφλούδισμα των χρωμάτων: προφανέστατα είναι όλα μούσκεμα αφού δεν θα υπάρχει υγρομόνωση. Αυτά τα χαμηλά στηθαία (ή ότι τελοσπάντων είναι) δημιουργούν κοντά υποστυλώματα.
    1 point
  12. Όλα ένα Ισόγειο .... Οικόπεδο έχεις? και τι μέγεθος έχει ....
    1 point
  13. ολα γινονται στο ονομα του ιδιοκτητη Η υπογραφουσα υπογραφει αναφεροντας "δυναμει του υπ' αριθ....... ειδικου πληρεξουσιου"
    1 point
  14. Αφού αυτό κατάλαβες πιάνεις πουλιά στον αέρα…. Όχι όπως τα περιγράφεις Ναι Το θέμα έχει ολοκληρωθεί και κλειδώνει μέχρι να το δει αρμόδιος συντονιστής
    1 point
  15. Για να θέλει κάποιος να το αγοράσει σε αυτήν την κατάσταση υποθέτω ότι μάλλον το βρίσκει σε τιμή ευκαιρίας ή είναι τίποτα οικογενειακό κλπ. Εκτιμώ ότι για οικονομικούς λόγους δεν θα θέλει να πάει σε ενίσχυση αν και είναι σίγουρο σχεδόν ότι χρειάζεται λόγω διάβρωσης οπλισμού και όχι μόνο. Αυτά τεκμηριώνοναι απο μελέτη και όχι οπτικά, διαδικασία την οποία πιθανόν θεωρεί ασήμαντη και το κόστος περιττό (μακάρι να αποτελεί εξαίρεση). Προετοίμασε τον για το κόστος των επισκευών όπως γίνονται στο 99% των περιπτώσεων (αναστολέας διάβρωσης-επισκευαστικό) και την αβεβαιότητα της ανθεκτικότητας τους στο χρόνο και ρώτα τον αν έχει αρκετά χρήματα για να τις ξαναπληρώσει σε 5 χρόνια, για ένα κτήριο ήδη 44 χρόνων δίπλα στη θάλασσα.
    1 point
  16. Μπορείς με αίτηση και να την καταργήσεις- Κάνει αυτοψία η ΥΔΟΜ διαπιστώνει ότι δεν κατασκευάστηκε τίποτα και παίρνει πίσω ο ιδιοκτήτης (Ο παλιός φαντάζομαι) μόνο τις κρατήσεις Υπέρ Δήμου και την προκαταβολή ΙΚΑ Δεν έχει νόημα η αναθεώρηση καθώς δεν πρόκειται να κερδίσει τίποτα ο νέος ιδιοκτήτης ή εσύ ως μηχανικός του
    1 point
  17. συνδετήρες?? σίγουρα Φ6 - σίγουρα απόσταση 20 (παίζει και το ανά 25εκ) δες από δημόσιο έργο του 1981 (από πρόσφατη αυτοψία μου -διαστάσεις κολώνας 80Χ40 πλαισίου συνολικού ανοίγματος 14,30μ )
    1 point
  18. Αν η άδεια είναι σε ισχύ δεν νομίζω ότι μπορεί να αγνοηθεί διότι δεν μπορεί να υπάρχουν ταυτόχρονα δύο άδειες, αν πας να βγάλεις καινούργια. Πρέπει επομένως να γίνει αναθεώρηση.
    1 point
  19. Καλησπέρα! Είναι περιττό να αναφέρω ότι η προδιαγραφή του σκυροδέματος είναι πολύ ελλιπής με τα σημερινά δεδομένα για παραθαλάσσιο περιβάλλον. Οι εμφανεις ρωγμές παραπέμπουν σε προχωρημένη διάβρωση. Αν η επικάλυψη απομακρύνεται με γυμνο χερι χωρίς χρήση εργαλείου, τότε αυτό συνιστά επιβεβαίωση του ισχυρισμου. Η γνώμη μου είναι ότι εφόσον ο πελάτης εστίασε σε αυτό το θέμα, τότε να του προτείνεις να γίνει κανονική αποτίμηση με εργαστηριακούς ελέγχους κ βάσει αυτής να προτείνεις λύση. Αν ωστόσο δεν θέλει να αποδεχτεί το κόστος, του γράφεις ένα report οπτικού ελέγχου, βρες βιβλιογραφία ρωγμών για να τεκμηριώσεις. Αυτό θα είναι κ το παραδοτέο σου εφόσον θέλει low cost προσέγγιση. Καλή συνέχεια!
    1 point
  20. Συνάδελφε, ούτε εσύ έχεις δίκιο. Η οριστικοποίηση των αρχικών εγγραφών του Κτηματολογίου έχει συνέπειες εμπράγματου χαρακτήρα. Τουτέστιν, αν έχεις μία διανομή, είτε σε περιοχή που έχει κλειδώσει το Κτηματολόγιο, είτε είναι να κλειδώσει στις 31/12/2021, και η διανομή δεν έχει περαστεί σωστά στη βάση του Κτηματολογίου, δεν θέλω να σου πω τι να την κάνεις την διανομή μετά...
    1 point
  21. Χρειάζεσαι τα στοιχεία του Μ/Σ, όπως η σύνθετη αντίσταση του Μ/Σ αν παρέχεται (ή έστω η τάση βραχυκύκλωσής του) και το ονομαστικό φορτίο που θα τροφοδοτεί ο Μ/Σ. Αν το φορτίο μεταβάλλεται, θα μεταβάλλεται και η άεργος ισχύς που θα απορροφά ο Μ/Σ. Εδώ μπορείς να καταλάβεις τι γίνεται: https://www.electrical-installation.org/enwiki/Compensation_of_reactive_energy_absorbed_by_the_transformer
    1 point
  22. χμ....να το ξαναδουμε η αυταποζημιωση προβλεπεται και με τον 1337...με την μορφη εισφορας σε γηκαι ειναι αναλογη με το εμβαδον γης που εντασεται.. Υπαρχει και εισφορα σε χρημα..."για υπερ κοινοχρηστων δικτυων....τωρα μαλιστα...]😁 και πρεπει να εχει πληρωθει το 30% για να εκδοθει αδεια ή για να γινει μεταβιβαση... Η διαφορα με τις ΠΕ ειναι οτι, στις ΠΤ υπηρχαν ορια στα τμ. αποζημιωσης με βαση τον ν. 625, για δε τα τα υπολοιπομενα τμ. υποχρεως ηταν ο Δημος [και εδω ηταν που τρεχαμε στα δικαστηρια] Γενικως ειπειν, η ΠΕ ωφελησε τους Δημους, όσον δε αφορα τις διαδικασιες, προφανως δεν συγκρινονται τα χρονια που διαρκει μια ΠΜ σε σχεση με τις ΠΤ και η πολυπλοκοτητα που απαιτει μια διορθωτικη της ΠΕ... Εχουμε δει μεχρι και τρεις διορθωτικες...για διαφορους λογους.... Κατα τα λοιπα, το προβλημα ηταν οτι, αρχικα, ειχαν ακολουθησει το δόγμα "τόπε η ΠΕ...τοπε ο Θεος" Επρεπε να περασουν χρονια, μεχρι το 2003, για να αναγνωρισθουν τα τεραστια λαθη των ΠΕ και η ολη δυσλειτουργια με μελετες που αλλαζαν χερια, ωστε πλεον, να ειναι δυνατη η καταθεση προσφυγης ακυρωσης/διορθωσης Θεωρω πιο συντομη την διαδικασια της ΠΤ και πιο πολυπλοκη και χρονοβορα με την ΠΕ
    1 point
  23. Ενδιαφέρον θέμα. Γενικά, πλέον, άρση ρυμοτομικής (ή/και αναγκαστικής) απαλλοτρίωσης = Ν.4759/20 Κεφάλαιο Η άρθρα 88 και 90. Υποθέτω ότι ο συνάδελφος κάνει το τοπογραφικό του άρθρου 90 αντί της αρμόδιας υπηρεσίας (προβλέπεται, και θα το πληρωθεί από αυτούς). Όσο για την εισφορά σε γη, μια φορά και ένα καιρό ήταν σετ με την πράξη εφαρμογής. Τώρα είναι ένα γενικό εργαλείο πριμοδότησης της τράπεζας γης του κάθε Δήμου, και χρησιμοποιείται σε κάθε «ευκαιρία». Η άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης προκαλεί είτε νέα απαλλοτρίωση για μία φορά, είτε τροποποίηση ρυμοτομικού. nbr, για την υπόλοιπη περιοχή, λογικά, οι κοινόχρηστοι χώροι θα διανοίχτηκαν με πράξεις αναλογισμού. Στην προκείμενη περίπτωση, προφανώς δεν έγινε ποτέ πράξη αναλογισμού ή αναγκαστική απαλλοτρίωση. mitsus, για μένα, εφόσον το σύνολο της ιδιοκτησίας είναι μέσα στο όριο του σχεδίου, υπολογίζεις την εισφορά με βάση αυτή. Κατά πως τα λες, στα 2 στρέμματα. Καλό μεσημέρι σε όλους!
    1 point
  24. το πρόβλημα εμφανίζεται μόνο σε περιπτώσει που ζητείται η βεβαίωση του χώρου κύριας χρήσης. πχ οπως λες, διαμέρισμα χωρίς να ικανοποιείται ο φωτισμός - αερισμός δεν θα μπορέσει να μισθωθεί ως χώρος ιατρείου αλλά δεν θα έχει πρόβλημα για κατοικία, γραφείο κλπ. για εξοικονομώ δεν το γνωρίζω αν απαιτείται βεβαίωση ΚΧ με προδιαγραφές, αλλά δεν το πιστεύω, ειδάλλως δεν θα περνούσε κουνούπι. Γενικότερα όπου απαιτείται βεβαίωση από αρμόδιο φορέα θα πρέπει να ικανοποιούνται οι προδιαγραφές του. ας πούμε για σούπερ μάρκετ αν δεν έχεις φωτισμό αερισμό δεν επηρεάζεται η δήλωση. Ανάλογα λοιπόν την χρήση και τις προδιαγραφές εγκατάστασης.
    1 point
  25. @loser, @tettris σωστά. Ν4495/17, αρθ107, παρ.6 : Η υπαγωγή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος δεν συνεπάγεται απαλλαγή αυτών των κατασκευών από άλλες προβλεπόμενες ή απαιτούμενες εγκρίσεις, όρους και προδιαγραφές που αφορούν τη λειτουργία της συγκεκριμένης χρήσης.
    1 point
  26. ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΜΕ ΖΩΝΕΣ ΤΙΜΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΑΞΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ Περιλαμβάνει τόσον τις νέες (με ισχύ από 1-1-2022) όσον και τις υφιστάμενες τιμές ζώνης σε όλη την Επικράτεια (επιλογή "2018" άνω και αριστερά στο χάρτη για θέαση νέων και υφιστάμενων τιμών) https://www1.gsis.gr/valuemaps/?fbclid=IwAR0SCMGriHCpatAE0vVG_zOB0Jzn0oWww2JB-4hLd1Fs7WnKVZmIIinX5uE
    1 point
  27. Ετσι ακριβώς Διδόνη. Γενικά το κύριο θέμα στην εκτίμηση είναι ότι ΔΕΝ έχει ΚΑΤ' ΑΡΧΗΝ σημασία αν το ακίνητο έχει προσημείωση . Σημασία έχει αν το δάνειο εξυπηρετείται και η σχέση του δανειολήπτη με την τράπεζα . Ολες οι εταιρείες έχουν δανεισμό . Αυτό τι σημαίνει ότι τα ακίνητα που πουλάνε θα τα δώσουν φτηνότερα ? Η τράπεζα δίνει ένα χαρτί και λέει πόσα λεφτά θέλει για να κάνει άρση της προσημείωσης . Δηλαδή μπορεί κάποιος να έχει μία περιουσία αξίας ενός εκατομμυρίου . Και να έχει δανεισμό 300.000 . Αποφασίζει να πουλήσει ένα ακίνητο που κάνει 200.000 . Ερχεται σε συμφωνία με την τράπεζα , ότι θα δώσει τις 100.000 για μερική αποπληρωμή του δανείου και τα άλλα 100000 θα τα χρησιμοποιήσει για άλλες ανάγκες του . Ολα λοιπόν είναι θέμα συμφωνιών . Μόνο όταν έχουμε δάνειο που είναι κόκκινο και δεν έχουμε επαφή με την τράπεζα , έχουμε θέμα αξίας του ακινήτου .
    1 point
  28. Ποσταρε το ερώτημά σου στα θέματα ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου. Συζητείται το θέμα αυτό.
    1 point
  29. @BAS Ευχαριστώ για την πολύ διαφωτιστική απάντηση (+1).
    1 point
  30. Το υψος της προσημειωσης δεν αντιστοιχει και με την πραγματικη αξια Μπορει πχ. να ειναι μια προσημειωση μικρης αξιας, λογω υπολοίπου απο καποιο δανειο. Μπορει, επίσης, λογω ανατοκισμων, το χρεος να εχει ξεπερασει την πραγματικη αξία. Οι ενδιαφερομενοι παιρνουν απο την Τραπεζα την γνωστη "βεβαιωση οφειλης μετα τοκων μεχρι την ημερομηνια εκδοσης αυτης" και την χρησιμοποιουν σαν παθητικο στην δηλωση φορου κληρονομιας. Στο ενεργητικο μπαινει η αξια κτισματος μετα του οικοπεδου και τυχον υπολοιπα σδ. είτε με βαση τον αντικειμενικο....να δουμε αν εισαι στις νεες ενταξεις... είτε με συγκριτικα στοιχεια. Αλλά, ενα θεμα που προκυπτει ειναι η συμπεριφορα της τραπεζας,η οποια μπορει να το βγαλει σε πλειστηριασμο. Στην περιπτωση αυτη, δεν ειναι βεβαιο οτι θα "πιασει" ολα τα λεφτα του και οτι θα το "ανεβασει" καποιος κατα την διαδικασια του πλειστηριασμου ή αν θα το χτυπησει μονον η Τραπεζα στην τιμη πρωτης προσφοράς... [οπερ ειναι και το συνηθες] Οπότε μια ψηλη τιμη πραγματογνωμοσυνης πιθανον να παρασυρει τον πελατη στη βεβαιοτητα οτι πρεπει να το πουλησει οσο και η πραγματογνωμοσυνη.... Προσωπικα, δεν θεωρω το ενυποθηκο βαρος ενος ακινητου, σαν συντελεστη "απομειωσης" της πραγματικης αξιας, αλλα σαν "ασταθμητο παραγοντα" στην ολη εξελιξη, αφου, εν τελει, εάν δεν βρει τα χρηματα προς εξοφληση, ολα να εξαρτωνται απο την τραπεζα, επομενως επηρεαζει την "τελικη τιμη" πχ εστω, αντικειμενικος 100.000, εκτιμηση για 120.000 και χρεος 70.000 Αν εχει προσφορα για 100.000 και αρνηθει να πουλησει ζητωντας..."120.000"...ακατεβατα, κατα τον πλειστηριασμο θα παει στα 50.000 και θα μεινει με χρεος σε βαρος του αλλες 20.000. [υποθετω οτι εχει κανει τις σχετικες ερευνες και οτι δεν θα βρεθει να χρωσταει ο κληρονομος εξ ιδιων, λογω υπερχρεωμενης κληρονομιας, οπότε μια σωστη λυση θα ηταν "αποδοχη επ' ωφελεια απογραφης" [αυτα σαν απλες σκεψεις και μονον]
    1 point
  31. Ναι! ,αναφέρεται στο άρθρο 2 του ΝΟΚ
    1 point
  32. Αγαπητε φιλε Θα δώσεις Χ λεφτά για να αγοράσεις ενα ακίνητο. Σεβάσου τα και πλήρωσε έναν μηχανικό εμπιστοσύνης σου (και όχι του μεσιτη ή του πωλητη) για να ελεγξει το ακίνητο και να σε συμβουλέυσει υπευθυνα. Το παρόν φόρουμ και ο καθε cvlengnr δεν έχουν απολύτως καμία φερεγγυότητα και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να λένε μπαρούφες λόγω άγνοιας ή ακόμα και δόλου. Αν λοιπον ψάχνεις για υπευθυνες απαντήσεις άσε το φορουμ και βρες ενα συνάδελφο να σε κατατοπίσει
    1 point
  33. Θα λάβεις υπόψιν σου όλα τα φορτία, σωστά. Όσον αφορά τον ουδέτερο, αν έχεις μονοφασική παροχή αυτός θα έχει ίδια διατομή με τη φάση (το ίδιο ρεύμα άγει).
    1 point
  34. Με κατάλληλο όργανο , μετριέται η αντίσταση μόνωσης on site. Υπάρχουν πολλές μάρκες και με πολλές άλλες δυνατότητες.
    1 point
  35. Για αλλαγή κουφωμάτων δεν απαιτείται άδεια άρα δεν τα αναφέρεις, για τη θερμοπρόσοψη κάνε μια Υ/Δ οτι δεν θα δημιουργηθούν οικοδομικά απόβλητα.
    1 point
  36. Καλησπέρα,έτσι όπως είναι διατυπωμένη η παράγραφος,φαίνεται ότι συμπεριλαμβάνεται η βιοτεχνία αφού εξέδωσε άδεια λειτουργίας με παρεκκλίσεις,πριν την έναρξη ισχύος του ν.4759. Αλλά,επειδή ακόμη και οι υδομ συνεχίζουν να ζητούν διευκρινήσεις,θα ήταν προς όφελος σου,να κάνεις ένα ερώτημα στην υδομ...
    1 point
  37. 1 point
  38. Όχι,δεν επιτρέπεται αυτό!Επίσης,αφού υπάρχει αποδεδειγμένα Κατ.5,δεν γνωρίζεις πώς θα επανέλθει και με τι διαδικασίες. Καταλήξαμε λοιπόν ότι πρέπει να περιμένεις...Κατανοώ την ανάγκη του ανθρώπου για την επιδότηση,αλλά όταν δεν υπάρχει λύση για την υπαγωγή-όπως υποστήριξα και σε άλλο θέμα,τις προάλλες-δεν εφευρίσκουμε πατέντες.Εμείς θα είμαστε υπεύθυνοι γι αυτές,με όποιο κόστος!
    1 point
  39. Καλημέρα,για το αρχικό ερώτημα:εκδίδεται η πράξη και μετά κάνεις την απογραφή του νέου έργου στο ΕΦΚΑ,(το αντίθετο προβλέπεται για τις οικοδομικές άδειες γιατί απαιτείται η απογραφή πριν την εκδοση της άδειας). Σχετικά με τα μηνύματα που εμφανίζονται:Δεν έχεις επιλέξει τίποτε από τα παρακάτω και γι αυτό βλέπεις το παρακάτω μήνυμα: -Πρέπει να επιλεγεί τουλάχιστον μια από τις Επιμέρους Περιπτώσεις για ΣΔΑ Συνεπώς,ΔΕΝ είσαι έτοιμος να υποβάλλεις προς έκδοση,γιατί δεν έχεις ΣΔΑ & Σύμβαση,ή δεν έχεις ΥΔ Μηχανικού περί μη ύπαρξης ΑΕΚΚ (πράγμα που προσωπικά το αποκλείω κατά 90%,αφού κάνεις εσωτερικές διαρρυθμίσεις). Γενικά,διάβασε το εγχειρίδιο χρήσης,το ΦΕΚ 1843Β/2020,το ΦΕΚ 2090Β/2021.Η ΕΕΜΚ είναι διοικητική πράξη που εμπίπτει σε συγκεκριμένες διατάξεις οι οποίες πρέπει να τηρούνται. Στο τελευταίο (μήνυμα για μη υποβληθείσες μελέτες):Για όλες τις μελέτες που αναγράφεται (εφόσον απαιτείται) εάν δεν έχουν υποβληθεί επειδή όντως δεν απαιτούνται,αγνοούμε το μήνυμα και πατάμε υποβολή.
    1 point
  40. ταξιδευα στο ιντερνετ και..... επεσα πανω του ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 1836 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ - Attikipedia
    1 point
  41. @Dimitrios1991 -Καλημέρα.Δεν μπορείς να κάνεις συνδυασμό και των δύο..Ή θα δηλωθούν Κατ.3 ολόκληρες οπότε δεν δηλώνεις πουθενά παραβιάσεις πλαγίων στο ΦΚ της Κατ.3 ή θα τις δηλώσεις κανονικά με ΥΔ (και ΥΚ ή ό,τι άλλο) και παραβίαση πλαγίων για το τμήμα που παραβιάζει και με ΥΔ (και ΥΚ ή ό,τι άλλο) χωρίς παραβίαση πλαγίων για το τμήμα που δεν παραβιάζει.
    1 point
  42. @tzankan -Έχουμε συζητήσει αρκετές φορές για την πρόταση αυτή της εγκυκλίου που αναφέρεις (τελευταία φράση της διευκρίνησης για την ιδιδ."Το αν υπάρχει κοινός τόπος της θέσης του κτιρίου που προβλεπόταν στην οικ. Άδεια και της πραγματοποιηθείσας εξετάζεται για την επιλογή του συντελεστή 1 του Παραρτήματος Α δηλαδή αν έχει άδεια ή όχι.")-Προσωπικά θεωρώ ότι η φράση αυτή δεν έπρεπε να υπάρχει γιατί δημιούργησε σύγχυση ως προς το τι θεωρούμε ΜΕ άδεια ή ΧΩΡΙΣ άδεια και ήταν περιττή αφού επεξηγείται ρητά στο Παράρτημα ότι για να επιλέξουμε "ΟΧΙ" θα πρέπει να συντρέχουν και η άλλη μη νόμιμη θέση και ο μη κοινός τόπος (και τα δύο ταυτόχρονα). Άρα,απαντώντας στα παραπάνω,στο σκαρίφημα σου για μένα η Περίπτωση Β,είναι ΜΕ άδεια.Στην περίπτωση Δ,που πράγματι συντρέχουν τα δύο παραπάνω,μπαίνει το ΧΩΡΙΣ άδεια.Ως προς το αν όλο το κτίριο σε αυτήν την περίπτωση θεωρείται αυθαίρετο,υπάρχει η "αυστηρή" άποψη (όλο αυθαίρετο) και η πιο "επιεικής" που συμφωνεί με την εγκύκλιο "Αν μετακινηθεί με τμήμα του σε μη νόμιμη θέση επιβάλλονται για τη μετακίνηση το ανωτέρω πρόστιμο μετακίνησης και επιπλέον τα πρόστιμα του τμήματός του που βρίσκεται στη μη νόμιμη θέση (αναλόγως της παράβασης)".Αν με ρωτήσεις προσωπικά,κλίνω υπέρ της επιεικούς προσέγγισης, γιατί αν θεωρήσουμε όλο το κτίριο αυθαίρετο,αναιρούμε τελείως το γέγονος ότι αυτός (ο πελάτης) έβγαλε οικοδομική άδεια και εξομοιώνουμε την περίπτωση του με κάποιον που φύτεψε κάπου μόνος του ένα κτίριο τελείως αυθαίρετα...(το θεωρώ άδικο). Όσον αφορά το τι ανεβάζουμε (γενικά μιλώντας),η απάντηση είναι,ΚΑΙ την άδεια,γιατί υπάρχει,και το Τοπογραφικό ΕΓΣΑ,ΚΑΙ την αποτύπωση (εκτός της εξαιρετικής περίπτωσης που η μοναδική παράβαση του ακινήτου είναι η μετατόπιση και έχεις ένα πανομοιότυπο κτίριο με της άδειας...πράγμα λίγο απίθανο να συμβαίνει,οπότε δεν έχεις να αποτυπώσεις καμία διαφορά...). Τέλος,το ότι με την επιλογή "ΟΧΙ" στην άδεια,κλειδώνουν οι συντελεστές κάλυψης και πλαγίων αποστάσεων,δεν σε απασχολεί,καθώς εσύ επέλεξες τον συντελεστή υπολογισμού για το "ΟΧΙ" βάσει Νόμου,και προχωράς παρακάτω....Εύχομαι να βοήθησα κάπως. @mikehellas -Προσωπική μου γνώμη,καμία σχέση με Δ ή δ.Έχω ένα νόμιμο περίγραμμα κτιρίου της άδειας και τμήμα του δεν κατασκευάστηκε,με αποτέλεσμα να... "απομακρυνθεί" από το δ=0.Το "τμήμα κτιρίου που δεν κατασκευάστηκε" μεταφράζεται ως παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού,καθώς δεν αντιστοιχεί σε τίποτε από τα υπόλοιπα προς υπολογισμό του άρθρου 100,άρα,μένουμε στην λοιπή παράβαση,η οποία δεν έχει να κάνει με πλάγιες αποστάσεις.Τις ξεχνάς. @maryts27-Ναι,αν εισέρχεται εντός Δ,η θέση δεν είναι νόμιμη.Ναι,αν έχεις μόνο αυτό το κτίριο στο γήπεδο σε θέση μη νόμιμη και χωρίς κοινό τόπο,πρέπει να επιλέξεις "ΟΧΙ",σύμφωνα με το Παράρτημα.Για το αν θεωρείται όλο αυθαίρετο ή όχι,αναλύω την άποψη μου στον tzankan παραπάνω.🙂
    1 point
  43. @patty -Εάν το υπόγειο βρίσκεται εντός εγκεκριμένης κάλυψης δεν θα συνυπολογιστεί για τον συντελεστή υπέρβασης κάλυψης.Στον συντελεστή υπέρβασης δόμησης θα υπολογιστεί κανονικά.Εκτός αν πρόκειται για αλλαγή χρήσης σε υπόγειο που υπήρχε στην άδεια οπότε θα μετρήσει στην δόμηση χωρίς την περιμετρική τοιχοποιία,σύμφωνα με την εγκ.2.
    1 point
  44. Σε περίπτωση απώλειας του διαγράμματος κάλυψης σε πολυκατοικία: α) Μέσω ανασύστασης φακέλου στην πολεοδόμια υποβάλλουμε νεο διαγραμμα κάλυψης για όλη την οικοδομή και μετά επ'αυτού σημειώνουμε τις αυθαίρετες κατασκευές; β) Ανευ ανασύστασης φακέλου ετοιμάζουμε για χρήση της δήλωσης Ν.4495/17 του συγκεκριμένου διαμερίσματος διάγραμμα κάλυψης για όλη την οικοδομή και μετά επ'αυτού σημειώνουμε τις αυθαίρετες κατασκευές; γ) Κάτι άλλο;
    1 point
  45. Το έχω σκεφτεί αυτό που αναφέρεις μόνο που ο αντισεισμικός κανονισμός και η σχετική απόφαση περί ΜΣΕ κάνει λόγο για σπουδαιότητα κτιρίου και όχι τμήματος συνδεδεμένης κατασκευής. Αν ήταν στατικά ανεξάρτητη κατασκευή, πχ μια αποθήκη θα μπορούσαμε να το πάμε με τη Σ1 και να το απαλλάξουμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Στην περίπτωσή μας το κτίριο είναι κατοικία και σπουδαιότητας Σ2. Άρθρο 1 Απαίτηση μελέτης στατικής επάρκειας Μελέτη στατικής επάρκειας απαιτείται για κάθε κατασκευή που ανήκει σε μία από τις κατωτέρω περιπτώσεις, εκτός των περιπτώσεων των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 96 και κτιρίων σπουδαιότητας Σ1 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ):
    1 point
  46. Και στην περίπτωση που έχει απωλεσθεί το Διάγραμμα Κάλυψης από το φάκελο του αρχείου, τότε το Διάγραμμα Κάλυψης που απαιτεί ο Νόμος, τι πρέπει να περιλαμβάνει;
    1 point
  47. Χρήσιμο προγραμματάκι για την μετατροπή μονάδων. http://joshmadison.com/software/convert/
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.