Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      840


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.430


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.197


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      25.849


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/09/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Νομίζω ότι το καλύτερο είναι το Ταμείο Παρακαταθηκών και δανείων.
    2 points
  2. Μα εδώ άλλα γίνονται! Αντί η "κυβέρνηση" - τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία, έχουν το νόημά τους - να επισπεύδει τα δασοτεχνικά, τα αντιπλημμυρικά και τις αναδασώσεις, προωθεί την εγκατάσταση ανεμογεννητρών! Εντάξει θα μπουν δε λέω, από το 2014 το ψήνουν αλλά...Να ρωτήσω κάτι τον κο Αμυρά: Πότε πρόλαβαν και εγκρίθηκαν οι μελέτες περιβαλλοντικών όρων που μας έλεγε ότι ήταν δύσκολο...Και πότε πρόλαβαν και τις κατέθεσαν...Έτοιμες τις είχαν; Μπα σε καλό τους. Ακόμα δεν έχει λήξει ούτε η αντιπυρική περίοδος που κάηκαν τα συγκεκριμένα δάση. Πολύ μυστήρια πράγματα γίνονται εδώ πέρα. Και σταμάτησε και ο Χαρδαβέλας τις εκπομπές με τον "Κόσμο του Ανεξήγητου". Μαζί με τη σπηλιά του Νταβέλη, το αντιτορπιλικό "Λέων" και τους 'Έψιλον" να βάλει και τις φετινές πυρκαγιές στην Ελλάδα.
    2 points
  3. Version EXTENDED v21

    2.934 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    1 point
  4. 382 downloads

    Χρήσιμο έγγραφο για προσδιορισμό ορίου οδού και θέσης περίφραξης, σε περίπτωση που δεν υφίσταται όριο απαλλοτρίωσης. Έγγραφο 45633/4.6.2016 (ΑΔΑ: ΩΥΝΓ7Λ1-Ρ5Ι) Δ/νσης Τεχν. Έργων Π.Ε Μεσσηνίας
    1 point
  5. θα μπεις στο site του ΤΠΔ (tpd.gr) και θα βρεις ποιες εφορίες έχουν παράρτημα του ταμείου παρακαταθηκών (αν θυμάμαι είναι στο tab παρακαταθήκες). Εγώ είχα πάει στη ΔΟΥ Κηφισιάς όπου σίγουρα έχει. Όμως πριν πας στη ΔΟΥ πάρε ένα τηλέφνο μήπως και χρειάζεται ραντεβού. Αν δεν πάει ο ιδιοκτήτης θα χρειαστείς εξουσιοδότηση και για ποσά πάνω απο 250€ χρειάζεται τραπεζική επιταγή στο όνομα του ταμείου παρακαταθηκών και δανείων
    1 point
  6. https://web.tee.gr/eadeis-anakoinvseis/22-04-2021-enimerosi-astynomikon-tmimaton-gia-tin-ekdosi-oik-adeion/
    1 point
  7. Δεν έχω κάνει ποτέ, αλλά η ΑΠΟΦ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983 ΤΗΣ 23/31.7.2018 (ΦΕΚ 3136Β΄) Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 τουΝ. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του Ν.4495/2017 στο άρθρο 20 παρ. 4 αναφέρει "Για την υποβολή Αιτήσεων της παρούσας Υπουργικής Απόφασης, το ποσοστό ανταπόδοσης ορίζεται σε 20€ ανά υποβαλλόμενη αίτηση", οπότε αφού η απόφαση περιλαμβάνει και τη Βεβαίωση άρθρου 30 του Ν. 4495/2017, λογικά θα υπάρχει.
    1 point
  8. Η ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA θα είναι υποχρεωτική από αύριο για χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Από την 1η Νοεμβρίου η υποχρεωτικότητα θα αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και επαγγελματιών. Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για την επόμενη μέρα. Υποχρεωτική είναι από αύριο, Παρασκευή, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων για χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας MyDATA. Από την 1η Νοεμβρίου η υποχρεωτικότητα θα αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και επαγγελματιών. Μέχρι σήμερα περισσότερες από 235.000 επιχειρήσεις συμμετέχουν στην ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA στον ένα χρόνο πιλοτικής λειτουργίας. Πλέον, από αύριο 1η Οκτωβρίου, καθίσταται υποχρεωτική η διαβίβαση παραστατικών εσόδων για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ καθώς και για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ. Ένα μήνα αργότερα από την 1η Νοεμβρίου η υποχρέωση αυτή επεκτείνεται και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Πάντως σε κοινή γραμμή υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ δεν προβλέπουν κυρώσεις εντός του 2021. Mέσα στον ένα χρόνο της πιλοτικής λειτουργίας της ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA: Έχουν εγγραφεί 235.000 επιχειρήσεις από όλο το φάσμα του επιχειρείν. Έχουν διαβιβαστεί περίπου 100.000.000 παραστατικά, συνολικής αξίας σχεδόν 53 δισ. ευρώ, ενώ κάθε ημέρα, αποστέλλονται πάνω από 1.000.000 παραστατικά. Στην εφαρμογή timologio, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA, έχουν εγγραφεί 12.600 επιχειρήσεις Υπάρχουν ήδη 8 πιστοποιημένοι πάροχοι ψηφιακής τιμολόγησης, οι οποίοι έχουν μέχρι στιγμής διαβιβάσει σχεδόν 14.000.000 παραστατικά στην πλατφόρμα myDATA. Από τον Οκτώβριο του 2020 λειτουργεί ειδική γραμμή υποστήριξης του myDATA στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί σχεδόν 15.000 ερωτήματα μέσω τηλεφώνου και mail, τα οποία έχουν απαντηθεί σε ποσοστό 85%, ενώ το υπόλοιπο 15% βρίσκεται σε διαδικασία επεξεργασίας απάντησης. Μετά από διαδοχικές αναγκαίες παρατάσεις λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με την Α. 1156/2021 καθορίστηκαν οι ημερομηνίες έναρξης διαβίβασης παραστατικών από τις επιχειρήσεις, ως εξής: Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά: Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 Euro Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 Euro Εκτιμάται ότι το σύνολο των παραπάνω επιχειρήσεων είναι περίπου 195.000. Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/03/2022. Στόχος της ΑΑΔΕ και του Υπουργείου Οικονομικών είναι, με το πέρας της πιλοτικής λειτουργίας η διαδικασία να περάσει σε συνθήκες καθημερινής λειτουργίας για το σύνολο των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, κοινή γραμμή του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ είναι να μην προβλεφθούν κυρώσεις εντός του 2021. Ζητούμενο στη φάση αυτή είναι, μέσα από την καθολικότητα της συμμετοχής των επιχειρήσεων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον τήρησης των βιβλίων και έκδοσης παραστατικών για τις επιχειρήσεις, να αντιμετωπιστούν όλα τα μικρότερα ζητήματα που τυχόν δεν έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα και η πλατφόρμα να λειτουργήσει ομαλά για όλες τις επιχειρήσεις. Ενόψει της έναρξης λειτουργίας της εφαρμογής timologio, εστάλησαν περίπου 1,5 εκατομμύριο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις επιχειρήσεις, υπενθυμίζοντας τις ημερομηνίες έναρξης της υποχρέωσης διαβίβασης παραστατικών στο myDATA. Τέλος, από τον Απρίλιο του 2018, που η ΑΑΔΕ ξεκίνησε το εγχείρημα της θέσπισης των ψηφιακών βιβλίων και της ψηφιακής τιμολόγησης, έχει δημοσιευθεί πλήθος άρθρων στον έντυπο και ψηφιακό τύπο σχετικά με τη λειτουργία του myDATA. Α. ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ myDATA 1. Ενημέρωση και εκπαίδευση κοινωνικών εταίρων για την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Η ΑΑΔΕ από τον Οκτώβριο του 2018 έως και σήμερα έχει συνδιοργανώσει πάνω από 40 ενημερωτικές ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια σχετικά με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA στα μέλη φορέων επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, και λογιστών - οικονομολόγων, επιχειρήσεων πληροφορικής και Επιμελητηρίων, εκ των οποίων οι 20 πραγματοποιήθηκαν εντός των τελευταίων δώδεκα μηνών. Ενδεικτικά αναφέρονται φορείς όπως Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (δύο εκδηλώσεις), ΣΕΒ, ΣΕΠΕ, ΕΕΤ, ΤτΕ, ΕΣΕΕ, ΣΒΕΣΘΕ, ΣΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, Motor Oil, ΟΒΕ, ΠΟΠΕΚ, ΕΒΕΑ, ΕΒΕΠ, Εμποροβιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών, Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, Τεχνικό Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, Συμβολαιογραφικός Σύλλογος, ΠΟΦΕΕ, ΕΦΕΕΑ, Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών, ΠΑΕΛΟ, Εταιρείες Ορκωτών, Σύνδεσμος Α.Ε. και Ε.Π.Ε., Εμπορικά Επιμελητήρια Πειραιά, Ηρακλείου Κρήτης, Πρέβεζας, 'Αρτας, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Ξάνθης, Πατρών, Ενώσεις Ασφαλιστικών, Αεροπορικών, και Ακτοπλοϊκών Εταιρειών, Γραφεία Γενικού Τουρισμού, Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Ξενοδοχεία), Ομοσπονδία Εκτελωνιστών Ελλάδας, Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας κ.α. Περαιτέρω, με τους περισσοτέρους από τους παραπάνω φορείς έχουν συσταθεί και λειτουργούν 44 επιμέρους «Ομάδες myDATA», μέσω των οποίων διεξάγονται τηλεδιασκέψεις με σκοπό την επίλυση θεμάτων. Επιπλέον δίνεται η σχετική ενημέρωση, διενεργείται η αντίστοιχη τεκμηρίωση και αναρτώνται στο site myDATA της ΑΑΔΕ, ερωτήσεις - απαντήσεις, θεματικές ενότητες είτε ανά κλάδο, είτε συνολικά για την ενημέρωση του οικοσυστήματος της ελληνικής οικονομίας. Ταυτόχρονα, ενόψει της θέσης σε λειτουργία της εφαρμογής timologio, εστάλησαν περίπου 1,5 εκατομμύριο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις επιχειρήσεις, υπενθυμίζοντας τις ημερομηνίες έναρξης της υποχρέωσης διαβίβασης παραστατικών στο myDATA. Τέλος, από τον Απρίλιο του 2018, που η ΑΑΔΕ ξεκίνησε το εγχείρημα της θέσπισης των ψηφιακών βιβλίων και της ψηφιακής τιμολόγησης, έχει δημοσιευθεί πλήθος άρθρων στον έντυπο και ψηφιακό τύπο σχετικά με τη λειτουργία του myDATA. 2. Για τις χειρόγραφες επιχειρήσεις Η ΑΑΔΕ, από την 01/10/2020, έχει δώσει την πρόσβαση στις επιχειρήσεις μέσω των κωδικών taxis να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους μέσω της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης που αποτελεί ένα από τα πέντε κανάλια διαβίβασης. Οι επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης στην περίπτωση είτε που είχαν εκδώσει έως πενήντα τιμολόγια, είτε είχαν ακαθάριστα έσοδα έως πενήντα χιλιάδες ευρώ κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος. Οι επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης μόνο στην περίπτωση είχαν εκδώσει έως πενήντα τιμολόγια, κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος. Τέλος, πριν από σχεδόν ένα μήνα, η ΑΑΔΕ έθεσε σε παραγωγική λειτουργία τη δωρεάν εφαρμογή timologio, για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών της επιχείρησης και την ταυτόχρονη διαβίβασή τους στo myDATA. Απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις οι οποίες είτε δεν διαθέτουν κάποιο μηχανογραφικό σύστημα είτε αυτό που χρησιμοποιούν δεν καλύπτει πλέον τις καθημερινές τους ανάγκες. Μέσα από ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο περιβάλλον μια επιχείρηση μπορεί να διαμορφώσει το προφίλ της, να συνθέσει το πελατολόγιο της, να οργανώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και να εκδώσει τα παραστατικά της αποστέλλοντας ταυτόχρονα και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στην πλατφόρμα του myDATA. 3. Τι ισχύει για τις περιοχές με χαμηλή ταχύτητα internet ή μηδενική εμβέλεια Αν και δεν είναι στις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ, σε κάθε περίπτωση η Ανεξάρτητη Αρχή είναι σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με την ΕΕΚΤ (Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας) για το εντοπισμό θεμάτων που αφορούν την απώλεια επικοινωνίας που εμποδίζουν την αδιάληπτη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Οι επιχειρήσεις αυτών των περιοχών που τεκμηριωμένα αδυνατούν να διαβιβάσουν δεδομένα δεν θα υπόκεινται σε κυρώσεις μη διαβίβασης και θα έχουν τη δυνατότητα να διαβιβάσουν δεδομένα με συγκεκριμένο τρόπο που θα ορίσει η ΑΑΔΕ. Σε κάθε περίπτωση, οι εν λόγω περιπτώσεις δεν αποτελούν την πλειοψηφία των υπόχρεων επιχειρήσεων. Η ΑΑΔΕ συνεχίζει να παρακολουθεί συστηματικά τις περιπτώσεις απώλειας επικοινωνίας και να συμβάλλει στην αποκατάσταση αυτού του είδους των προβλημάτων. 4. Παρακρατήσεις Δικηγόρων από τα Γραμμάτια Προκαταβολής των Δικηγορικών Συλλόγων Με τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών έχει συσταθεί Ομάδα myDATA, μέσω της οποίας έχει δημιουργηθεί θεματική ενότητα για τις συναλλαγές εσόδων των Δικηγορών με διακριτά σενάρια συναλλαγών. Από το σχετικό υλικό έχει ήδη αναρτηθεί ο Ειδικός Οδηγός των Δικηγόρων για την δωρεάν εφαρμογή έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών timologio, που περιέχει τα σενάρια συναλλαγών, στα οποία περιλαμβάνεται και ο τρόπος διαβίβασης των παρακρατήσεων. 5. Τι ισχύει για παραστατικά ΕΛΤΑ Σύμφωνα με το άρθρο 2 της Απόφασης Α. 1138/2020, τα ΕΛΤΑ ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου δεν έχει την υποχρέωση διαβίβασης δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, με την προϋπόθεση ότι οι πράξεις αυτές δεν υπόκεινται σε Φ.Π.Α., σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την Οδηγία 2006/112/ ΕΚ (παρ. 9, άρθρο 8 του ν. 4308/2014). Το Δεκέμβριο του 2020 μετά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΕΛΤΑ η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.) κατέχει το 100% των μετοχών. Ως εκ τούτου οι λήπτριες επιχειρήσεις που λαμβάνουν έξοδα από τα ΕΛΤΑ έχουν υποχρέωση να διαβιβάσουν σύνοψη και χαρακτηρισμό εξόδων είτε με Τύπο Παραστατικού 13.1 ΑΛΠ, είτε με Τύπο Παραστατικού 13.2 ΑΠΥ. 6. Ανανεώσεις και αναβαθμίσεις του συστήματος και της έκδοσης αποφάσεων. Yπενθυμίζεται ότι υλικό ενημέρωσης της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA είναι αναρτημένο πριν από την 01/10/2021 έως σήμερα με συνεχείς επικαιροποιήσεις. Παρακάτω δίνεται για δική σας ενημέρωση το σχετικό link για την άμεση πρόσβασή σας στο ενημερωτικό υλικό: https://www.aade.gr/mydata 7. Κωδικός για πλαστικές σακούλες από τις ταμειακές μηχανές Σήμερα, για σκοπούς επιβολής του σχετικού τέλους πλαστικής σακούλας, η παρακολούθηση των ποσών που τιμολογούνται από πλαστικές σακούλες στα βιβλία των επιχειρήσεων γίνεται με ειδική λογιστική εγγραφή. Το ίδιο ισχύει μέχρι στιγμής και για το myDATA, στις περιπτώσεις όπου οι πλαστικές σακούλες τιμολογούνται μέσω Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ). Η ΑΑΔΕ έχει επεξεργαστεί τρόπους, ώστε και στις περιπτώσεις αυτές να καταστεί εφικτός ο άμεσος διαχωρισμός των σχετικών ποσών από τα υπόλοιπα έσοδα που τιμολογούνται μέσω ΦΗΜ, όπως έχει ήδη δοθεί λύση για τις αντίστοιχες τιμολογήσεις που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ μέσω ειδικών προγραμμάτων λογισμικού (ERP). Θα δοθούν σχετικές οδηγίες τεχνικού και λογιστικού χειρισμού προσεχώς. Β. MyDATA για επιχειρήσεις με συγκεκριμένη δραστηριότητα. 1. Τουριστικά Γραφεία Σχετικά με τα Τουριστικά Γραφεία έχει αναρτηθεί από 02/07/2021 σχετικό ενημερωτικό υλικό, Το σχετικό link είναι το παρακάτω: https://www.aade.gr/epiheiriseis/mydata-ilektronika-biblia-aade/tekmiriosi-gia-epiheiriseis/atypes-omades-mydata (τίτλος Γραφεία Γενικού Τουρισμού) Οι εν λόγω θεματικές ενότητες έχουν τεκμηριωθεί και συμφωνηθεί με την Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA) 2. Εταιρείες του άρθρου 45 του Ν.2859/2000 ΦΠΑ Σύμφωνα με τις επιχειρησιακές και τεχνικές προδιαγραφές που έχουν αναρτηθεί εδώ κι ένα χρόνο, υπάρχει τεχνική δυνατότητα διαβίβασης των δεδομένων από τις εν λόγω εταιρείες. Για την περαιτέρω διευκόλυνση τους, θα δοθούν επιπλέον διευκρινίσεις με ανάρτηση ενημερωτικού υλικού μέχρι τις 30.9.2021. 3. Ασφαλιστικές Εταιρείες Εδώ και δύο χρόνια λειτουργεί «Ομάδα myDATA» - Ασφαλιστικών Εταιρειών και έχει ήδη δοθεί η αντιστοίχιση εσόδων των ασφαλιστικών εταιρειών με τους σχετικούς Τύπους Παραστατικών του παραρτήματος της Α.1138/2020. Υπάρχει διαρκής συνεργασία με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, και τυχόν επικαιροποιήσεις στις οδηγίες αναρτώνται μετά από την κοινή μας τεκμηρίωση και αποδοχή. Ειδικά για το θέμα των εξωχώριων ασφαλιστικών εταιρειών, ισχύει ό,τι προβλέπεται για όλα τα παραστατικά δαπανών που λαμβάνουν ημεδαπές επιχειρήσεις από αλλοδαπές εταιρείες. Δεδομένου ότι οι αλλοδαπές εταιρείες δεν νοείται να υπαχθούν σε υποχρέωση διαβίβασης παραστατικών στο myDATA, οι ημεδαπές επιχειρήσεις που λαμβάνουν τα παραστατικά αυτά, τα διαβιβάζουν ως έξοδά τους, σύμφωνα με τη σχετική διαδικασία που έχει ήδη εξειδικευθεί.
    1 point
  9. Κρίσιμο στοιχείο στις παρεκκλίσεις αρτιότητας είναι η αλληλουχία τίτλων. Αν απευθυνθείς σε ΥΔΟΜ και ας υποθέσουμε ότι αιτείσαι βεβαίωση αρτιότητας/ οικοδομησιμότητας για συμβόλαιο (πχ σε κάποιες περιπτώσεις ζητείται βεβαίωση για να γίνει μετά ο προσδιορισμός αντικειμενικής από συμβ/φους). Θα αναφέρουν επί της ουσίας ότι θα γράφει ο συντάξας μηχανικός του τοπογραφικού, θα δηλώνουν επιφυλάξεις (πχ χωρίς αυτοψία, χωρίς έλεγχο τίτλων) και θα αναγράφουν υπό προϋποθέσεις (πχ ότι το οικόπεδο προϋπάρχει της τάδε ημεροχρονολογίας κλπ. Με άλλα λόγια και επί της ουσίας καταλήγουμε ότι η δήλωση Ν. 651/77 είναι αποκλειστική αρμοδιότητα και φυσικά ευθύνη του υπογράφοντος μηχανικού.
    1 point
  10. Η Νομική είναι η επιστήμη σου. Εμένα δεν είναι. Βλέπω όμως, δεν ξέρω αν είναι λάθος και θέλω τη γνώμη σου περί αυτού, ότι όσο υπάρχει πάνω από τις συνταγματικές διατάξεις περί προστασίας των δασών μια άλλη που λέγεται "δημόσιο συμφέρον" δεν μπορούμε να στηριχθούμε σε μια σαφή συνταγματική ερμηνεία περί της χρήσης των καμένων δασικών εκτάσεων. Παράδειγμα: Αν η ΡΑΕ παρουσιάσει στο ΣΤΕ μια γνωμοδότηση ότι από τη μη εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο όρος "Μπούμπουρη", που προσφάτως κάηκε, το δημόσιο ζημιώνεται από πολλούς και διαφόρους παράγοντες 500.000 ευρώ την ημέρα, το καμένο δάσος πάει περίπατο. Παίρνεις και μια ωραία απάντηση απ' το υπουργείο πως η γνωμοδότηση αυτή βασίστηκε σε όλους τους κανόνες της επιστήμης του περιβάλλοντος, της ενέργειας και της οικονομίας και γεια - χαρά. Σχετικώς άσχετο: Με έχουν πληροφορήσει κάποιοι φίλοι νομικοί ότι η έννοια της δημοσίου συμφέροντος, σχεδόν με τον ίδιο τρόπο που ορίζεται* στο ελληνικό σύνταγμα, ορίζεται σε ΟΛΑ τα συντάγματα, όλων των ευρωπαϊκών χωρών. *Το "ορίζεται" είναι επίσης σχετικό.
    1 point
  11. Γειά σου, αν είσαι εντός οικισμού 850.
    1 point
  12. Απ' το προ-προηγούμενο link: "Επί της ουσίας, όμως, η έγκριση των αιτήσεων αυτών δόθηκε στις 15 Ιουλίου από την Ολομέλεια της Αρχής, πολύ πριν τα γεγονότα του Αυγούστου. Απλά, οι σχετικές αποφάσεις δημοσιοποιήθηκαν στη Διαύγεια στις 23 Σεπτεμβρίου, προκαλώντας θυελλώδεις αντιδράσεις από τον δήμαρχο Ιστιαίας-Αιδηψού Γιάννη Κοντζιά." Πως το λένε αυτό, "Πιτσικουλιές";
    1 point
  13. ...και η συνεχεια Δήμοι και κάτοικοι της Εύβοιας προσέφυγαν στο ΣτΕ κατά των αιολικών πάρκων https://news.b2green.gr/10664/δήμοι-και-κάτοικοι-της-εύβοιας-προσέφ
    1 point
  14. Εδώ έχουμε έναν επιχειρηματία, ο οποίος ξεκινάει την επιχείρησή του χωρίς καλά-καλά να ξέρει τις διαδικασίες, που πρέπει να ακολουθήσει και φυσικά αν τον συμφέρει. Εμπιστεύεται (;) έναν μηχανικό και του αναθέτει (;) την διαδικασία. Με το πρώτο πρόβλημα ρωτάει έναν άλλο μηχανικό και τέλος απευθύνεται στο φόρουμ για να πάρει και άλλες 500 απόψεις (τσάμπα είναι). Αυτά έπρεπε να τα έχετε κάνει πριν αποφασίσετε να δραστηριοποιηθείτε. Έπρεπε να αναζητήσετε έναν έμπειρο και γνώστη μηχανικό, να κάνετε μαζί του μια καλή συμφωνία και μετά να προχωρήσετε με πλήρη και ξεκάθαρη εικόνα των πραγμάτων.
    1 point
  15. [συνεχεια ...εκ προηγουμενων..] Το υπόγειο μπρα ντε φέρ πίσω από τις ανεμογεννήτριες στη Β. Εύβοια https://www.euro2day.gr/news/economy/article/2098363/to-ypogeio-mpra-nte-fer-piso-apo-tis-anemogennhtri.html
    1 point
  16. Γνήσιοι εκφραστές της αριστοτέλειας φιλοσοφίας στην ΥΔΟΜ ...
    1 point
  17. Θα έχει εκδοθεί η άδεια ... Αν δεν μπορεί να εκδοθεί, τότε δεν υπάρχει υπαγωγή και αν δεν μπορεί να γίνει κατ.4 τότε κόβεις ένα πόδι και γίνεται ... με κατεδάφιση. Καλησπέρα ΙΑΣΟΝΑ.
    1 point
  18. Καλημέρα Δημήτρη. Ποτέ δεν απαγορεύτηκε η έκδοση νομιμοποίησης για αυθαίρετα. Πριν ή μετά την κόκκινη γραμμή του 2011. Το άρθρο 106 είναι για τα προ 2011 αυθαίρετα και το άρθρο 29 (παρ.5) για τα μετά. Τι ακριβώς εννοείς ? Πάντως δεν νομίζω ότι υπάρχει λάθος της εφαρμογής, απλά η παράμετρος έχει πολλές απαντήσεις. Ο μηχανικός πάντα μπορεί να λύσει το πρόβλημα...
    1 point
  19. Οι περιπτώσεις όπου υπάρχει εμπλοκή του άρθρου 106 είναι πολύ περισσότερες και προφανώς δεν καλύπτονται από οδηγίες ΤΕΕ του τύπου "βάλε κατ.4". Ο νόμος δεν λέει κάπου ότι χωρίς άδεια είσαι κατ.5. Λέει "ότι αν δεν είναι στην κατηγορία 1 έως 4, είναι κατ.5". Το άρθρο 106 περιλαμβάνει την έκδοση άδειας νομιμοποίησης ή κατεδάφισης. Το ασφαλέστερο είναι οι κατηγορίες του κάθε φύλλου καταγραφής να επιλέγονται ως να επιλέγονται μετά την έκδοση αυτής της άδειας. Οπότε στο άκυρο δίλημμα, η άδεια υπάρχει. Η επιλογή των κατηγοριών είναι του μηχανικού και κατά τον νόμο. Η πραγματικότητα των αυθαιρέτων έχει άπειρες περιπτώσεις. Μπορεί να έχει τμήμα/ματα που δεν κατεδαφίζονται ή δεν νομιμοποιούνται, τμήμα/ματα κατ. 1 ή 2, αυθαιρεσίες κατ.3, τμήματα κατ.4 πραγματικά προκύπτοντα ή προκύπτοντα μετά από κατεδάφιση κλπ. Οπότε η επιλογή των επιλογών ανήκει στο μηχανικό της δήλωσης και όχι στο helpdesk... υγ. και προφανώς στο πεδίο της άδειας μπαίνει πάντοτε η άδεια/ες που εκδίδεται/δονται.
    1 point
  20. Το οικόπεδο είναι ένα και έχει δύο κάθετες. Αν στο οικόπεδο υπάρχει υπόλοιπο ΣΔ (δεν έχει γίνει εξάντληση) όποιος κτίζει θεωρεί πάντα το μέγιστο ύψος της περιοχής στον υπολογισμό Δ/δ. Η 9μετρη πάλι αναφέρεται σε οικόπεδο και όχι σε τμήμα του.
    1 point
  21. Πρώτα θα συνεννοηθείς με την αντιπροσωπία. Στο λέω γιατί ήδη μερικοί κορυφαίοι κατασκευαστικοί οίκοι, ασχέτως αν ο όγκος του νερού στην εγκατάσταση είναι μεγάλος ή μικρός και ασχέτως αν διαθέτουν ή όχι ηλεκτρονικό ισχύος τύπου inverter, δεν δίνουν εγγύηση αν δεν υπάρχει Buffer εν σειρά με την αντλία. Προτείνω: 1) Στην είσοδο (επιστροφή). 2) Στην έξοδο ακριβαίνει το μαλλί γι' αυτό η μέθοδος αυτή υποστηρίζει ειδικές εφαρμογές. 3) ;;;; 4) Το είπαμε παραπάνω. 5) Η γνώμη μου "στο γόνατο" είναι 150 lt. 6) Το inverter συνάδελφε είναι εκεί δεν φεύγει. Εξ' άλλου και τώρα που το έχεις, λειτουργεί περισσότερο σαν ομαλός εκκινητής παρά σαν μηχανισμός εξοικονόμησης ενέργειας.
    1 point
  22. Το άρθρο 24 του Συντάγματος, όπως διαμορφώθηκε από την Συνταγματική Βουλή του 2001, είναι σαφώς δικαιότερο από το προηγούμενο του 1975 γιατί δίνει το "δικαίωμα" σε όλους να προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον αποφάσεων του κράτους περί διαχείρισης δασικών εκτάσεων. Παραμένει όμως - και σωστά - το δικαίωμα στο κράτος να επιτρέπει παραγωγικές και άλλες δραστηριότητες μέσα σε δασικές εκτάσεις για λόγους "δημοσίου συμφέροντος". Αυτό ακριβώς το "δημόσιο συμφέρον" είναι που θέλει εξέταση, όχι μόνο ως προς τον επιστημονικό του ορισμό αλλά κυρίως προς τον ουσιαστικό του προσδιορισμό. Τι είναι δλδ αυτό το κράτος και σε ποιον λογοδοτεί και ποιοι είναι εκείνοι που αντιδρούν και τι θέλουν τελικά. Είναι όμως άλλο το θέμα της διάθεσης μέρους υγειών δασικών εκτάσεων σε παραγωγικές δραστηριότητες για το δημόσιο συμφέρον και άλλο το θέμα της διάθεσης των ΚΑΜΕΝΩΝ δασών (βαρέως τραυματισμένης φύσης) σε παραγωγικές δραστηριότητες...για το δημόσιο συμφέρον πάλι...λέει. Αυτοί λοιπόν οι 9 σύμβουλοι του ΣΤΕ που αντιτίθενται στην διάθεση των καμένων δασικών εκτάσεων σε οποιαδήποτε δραστηριότητα πέραν της αναδάσωσης, ούτε βλάκες είναι, ούτε λένε για να πουν, ούτε γράφουν για να γράψουν. Και βεβαίως το πολύ ειδικό αυτό θέμα ΔΕΝ είναι λυμένο από κανένα Σύνταγμα και δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να λύνεται από οποιοδήποτε Σύνταγμα.
    1 point
  23. Από το άρθρο του κου Μενουδάκου: "Αντιθέτως, η απαγόρευση εγκατάστασης σταθμού αιολικής ενέργειας σε αναδασωτέες εκτάσεις θα δημιουργούσε ισχυρό κίνητρο εμπρησμού για όσους αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα, οι οποίοι, όπως έχει αποδειχθεί, είναι πολλοί." Δηλαδή όσοι αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα είναι και εν δυνάμει εγκληματίες...Είναι, σα να λέμε, τόσο το μίσος τους για την αιολική ενέργεια που θα γινόντουσαν ακόμη και εμπρηστές προκειμένου να την αποτρέψουν. Κάτι σαν...ψυχοπαθείς. Και επιπλέον λέει, έχει αποδειχθεί (;) ότι είναι πολλοί όλοι αυτοί... Τα θερμά μου συγχαρητήρια και στον ίδιο και στην κυβέρνηση. Δεν του ζητάμε αποδείξεις γι' αυτά τα οποία ισχυρίζεται, ξέρουμε ότι είναι μάταιος ο κόπος, θέλουμε μόνο να τον πληροφορήσουμε ότι οι κύριες αντιδράσεις κατοίκων και φορέων στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών είναι σε περιοχές Natura και όχι γενικώς δασικές. Να του υπενθυμίσουμε δε ότι οι περιοχές αυτές δεν είναι απαραιτήτως δάση...
    1 point
  24. Τι είναι τελικά "Δάσος" με βάση την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία; Μπορεί π.χ. μια έκταση πευκοδάσους μετά από μία καταστροφή να γεμίσει ελιές και καρυδιές και να ονομάζεται πάλι δάσος; Δε νομίζω...
    1 point
  25. Επειδή πρόκειται κυρίως για αυτοψίες κτιρίων προτιμούνται οι Πολιτικοί Μηχανικοί γιατί γνωρίζουν την κατάσταση του φέροντος οργανισμού και οι Αρχιτέκτονες. Εμείς δεν πολυ-πάμε. Όχι πως θα μας διώξουν αλλά... Υπάρχει ένα έντυπο από το ΥΠΕΝ που συμπληρώνεται επί τόπου, αλλά στο ερώτημα: δεν μπορώ ν' απαντήσω, γιατί η διαδικασία αυτή θέλει και γερά νεύρα.
    1 point
  26. Για την αρχαιολογία, θα έλεγα ότι είναι αρκετά φλου. Το σκάψιμο που θες δεν είναι βαθύτερο από το όργωμα ή την φύτεψη ενός δέντρου, για τα οποία δεν έχω δει να απαιτείται έγκριση αρχαιολογίας. Στις απαντήσεις της αρχαιολογίας, ζητάνε να παρευρίσκονται κατά τις εκσκαφές. Ανοίγοντας ένα λεξικό: εκσκαφή σημαίνει αφαίρεση μεγάλου όγκου χώματος. Δεν έχεις εκσκαφές, δεν χρειάζεται αρχαιολογία.
    1 point
  27. Κατά το EN 12101 απαιτούνται στόμια προσαγωγής αέρα ανά επίπεδο κλιμακοστασίου και διάφραγμα απαγωγής καπνού στην οροφή του κλιμακοστασίου εμβαδού τουλάχιστον 1,5τμ. Τα στόμια και το διάφραγμα απαγωγής ενεργοποιούνται μετά την ενεργοποίηση του συστήματος πυρανίχνευσης. Η λειτουργία είναι αυτή: Για την παροχή του αέρα δεν είμαι σίγουρος. Κατά το EN πρέπει να εξασφαλίζεται παροχή αέρα στην πόρτα του κλιμακοστασίου 0,75m/s -2m/s ανάλογα το κτίριο βάσει της κατηγοριοποίησης που αναφέρει το πρότυπο. Βάζοντας στο πρόγραμμα της 4m 10 ανανεώσεις την ώρα (που δίνει ο 41/18 για υπόγεια κτιρίων) επί τον όγκο του επιπέδου η ταχύτητα του αέρα προκύπτει πολύ πάνω από 2m/s (στην πράξη θα είναι μικρότερη λόγω διαρροών κτλ).
    1 point
  28. Version 6.00

    858 downloads

    Για εσάς που χρειάζεστε ένα πιο επαγγελματικό βιβλίο διευθύνσεων, το open contacts θα σας ενθουσιάσει. Πρόκειται για μια επαγγελματικού επιπέδου δωρεάν εφαρμογή καταχώρησης και οργάνωσης των επαφών σας, είτε είναι αυτές προσωπικές (φίλοι, συγγενείς), είτε επαγγελματικές (επιχειρήσεις, συνεργάτες κ.τ.λ). Με το Open contacts θα μπορείτε να δημιουργήσετε εγγραφές εκ νέου, δηλαδή, υπάρχει η βασική δομή του προγράμματος, αλλά αν θέλετε να προσθέσετε κάποια ενότητα που λείπει, το κάνετε με άνεση. Όταν γεμίσετε με πάρα πολλές επαφές, και γίνεται ο κακός χαμός μέσα, το open contacts έχει προνοήσει γιαυτό και έχει δημιουργήσει μια ξεχωριστή λειτουργία αναζήτησης των επαφών σας (μέ βάση τον αριθμό τηλεφώνου, τo email, τα γενέθλια κ.ο.κ) Επίσης, το πρόγραμμα διατίθεται και σε Portable έκδοση, για να μπορέσετε να το παίρνετε μαζί σας σε ένα φλασάκι. Διαθέτει και επιλογή εξαγωγής των επαφών σε XML, CSV, Excel ή vCard. Μπορείτε να πάρετε αντίγραφα ασφαλείας (backup) και πολλά ακόμα χαρακτηριστικά που θα θέλαμε 2 σελίδες να εξηγούμε. 1ος σύνδεσμος Πρόγραμμα εγκατάστασης 2ος σύνδεσμος φορητή έκδοση
    1 point
  29. Eυχαριστώ πολυ, δεν το γνώριζα αυτό. Βέβαια τώρα που το ξανακοιτάω ούτε υποστήλωμα αναφοράς βλέπω, θα ρωτήσω μήπως μου διαφέυγει εμένα. Δηλαδή, ενώ υπάρχουν οι μεταξύ τους αποστάσεις με τον κύκλο που αναφέρεις δεν βλέπω κάποιο που συσχετίζεται με το περίγραμμα του οικοπέδου. Ούτε εκεί βλέπω με σαφήνεια κάτι, στο τοπογραφικό καμία πλαγια απόσταση μόνο μετράνε που είναι ο Δ με μια γραμμή που δεν είναι παράλλη με το κτίσμα. Και παρομοίως κάποιες αποστάσεις στο ΔΚ υπάρχουν αλλα επεδή δεν είναι το κτίσμα παράλληλο στο οικόπεδο, δεν υπάρχει σε κάθε γωνία μια μέτρηση ώστε να φανέι με ακρίβεια που είναι το περίγραμμα σε σχέση με το οικόπεδο.
    1 point
  30. Version 1.0.0

    150 downloads

    ΑΠ 3497/13-05-2020 έγγραφό της Δ/νσης Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ με θέμα «Εργασίες καθαρισμού της βλάστησης σε ιδιοκτησίες (οικόπεδα ιδιωτών, κ.λ.π.) για λόγους προστασίας των κτισμάτων από επερχόμενες δασικές πυρκαγιές».
    1 point
  31. Version 1.0.0

    1.091 downloads

    Υπολογισμός Αποδεκτής Απόκλισης Εμβαδού Γεωτεμαχίου
    1 point
  32. Version 1.0

    969 downloads

    Αρχείο xls για τον υπολογισμό της αντικειμενικής αξίας ενός οικοπέδου. Έχει αναλυτική βοήθεια.
    1 point
  33. ΝΟΚ ΑΡΘΡΟΝ-17 Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις 8. Τα προκήπια διαμορφώνονται ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου, περιλαμβάνουν πάντοτε δένδρα, φυτά ή και υδάτινες κατασκευές σύμφωνα με τις διατάξεις του κτιριοδομικού κανονισμού. (...) Β. Στην επιφάνειά τους επιτρέπονται εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση: (...) β) Υπαίθριες σκάλες όταν τηρούνται ταυτόχρονα οι προϋποθέσεις ότι εξυπηρετούν όροφο που η στάθμη του δαπέδου του δεν υπέρκειται από την οριστική (φυσική ή τεχνητή) στάθμη του εδάφους περισσότερο από 1,80 μ. και δεν προεξέχουν από την οικοδομική γραμμή περισσότερο από το ένα τέταρτο του πλάτους του προκηπίου. ΑΡΘΡΟΝ-11 Συντελεστής δόμησης 6. Στο Συντελεστής δόμησης (σδ) δεν προσμετρώνται: (...) ιστ. Οι κατασκευές που ορίζονται στα Αρθ-16, Αρθ-17 και Αρθ-19 του παρόντος με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.