Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      974


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.846


  3. nzerman

    nzerman

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.390


  4. Δόκτορας

    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      46


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/03/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα σε όλους. Δημήτριε, με την κατηγορία 3 να προσέξουμε λίγο γιατί μάλλον δημιουργείται το δίκαιο του δικηγόρου. Ο νομοθέτης δεν θέλησε ποτέ την εξομοίωση του νόμιμα μεταβιβάσιμου με το πολεοδομικά νόμιμο. Το πολεοδομικά νόμιμο θα το βρει αυτός που θα πάει για όποια αδειοδότηση και εκεί θα θεραπεύσει ... με μικρές συνέπειες. Αν κάνουμε όλες τις υποθέσεις δικηγορο-συμβολαιογραφο-κεντρικές θα χαθεί η μπάλα στα υπόλοιπα, δεν είναι όλα τα πράγματα ίδια.
    2 points
  2. Όχι εργάζομαι 5 χρόνια στα ΕΛΠΕ,επειδή καταλαβαίνω τις αγωνίες σας καθώς και εγώ έχω περάσει από τη θέση σας,είπα να σας ενημερώσω σχετικά με αυτά που γνωρίζω.Καλή επιτυχία σε όλους
    1 point
  3. Έχετε στο 2ο όροφο διαμέρισμα 130τμ και στο ισόγειο μένουν τα πεθερικά σας, αυτό σημαίνει οτι στο 1ο όροφο υπάρχουν ένα ή δύο διαμερίσματα. Αν δεν υπάρχει κανονισμός πολυκατοικίας, μπορείτε να αυτονομηθείτε στη θέρμανση, είτε με Α/Θ είτε με ατομικό λέβητα πετρελαίου στο μπαλκόνι (αν αντέχει το βάρος του) και το βάρος του θα εξαρτηθεί κατά πόσο έχει εφαρμοστεί η μελέτη θερμομόνωσης στο κτίριο, όσο λιγότερη θερμομόνωση, τόσο μεγαλύτερος σε θερμική ισχύ ο ατομικός λέβητας άρα και το βάρος του. Σ' αυτή τη περίπτωση, πρέπει επίσης να δείτε πως θα αντιμετωπίσετε το θέμα της δεξαμενής πετρελαίου, πιθανόν στο δώμα. Αν επιλέξετε την υπάρχουσα δεξαμενή πετρελαίου, η αντλία του καυστήρα σας, δεν θα έχει την απαιτούμενη ισχύ για να αντλήσει πετρέλαιο από το ισόγειο στο 2ο όροφο (~8-9 ύψος). Αν υπάρχει κανονισμός πολυκατοικίας, η αυτονόμηση θέρμανσης πρέπει να γίνει με τη διαδικασία του Ν. 4495/2017 και το άρθρο 127, είτε με Α/Θ είτε με ατομικό λέβητα πετρελαίου. Αν επιλέξετε Α/Θ, θα συμφωνούσα απόλυτα, αφού σήμερα είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση θέρμανσης για κατοικίες, απο άποψη απόδοσης και εξοικονόμηση ενέργειας (αλλά ακόμη ακριβή λύση). Η λύση σύνδεσης του διαμερίσματος σας με τον υπάρχοντα λέβητα και όλα αυτά που πρέπει να κάνετε, ίσως είναι συμφέρουσα, μόνο αν εκδοθεί φύλλο ελέγχου καυσαερίων από καυστηρατζή και δείξει ότι ο εσωτερικός βαθμός απόδοσης του είναι τουλάχιστον μεγαλύτερος από 91%- 92%, σε αντίθετη περίπτωση δεν είναι συμφέρουσα η σύνδεση, οπότε πρέπει να επιλέξετε την Α/Θ ή τον ατομικό λέβητα πετρελαίου στο μπαλκόνι. Όπως βλέπετε, τα ερωτήματα σας δεν μπορούν να απαντηθούν με ένα ναι ή ένα όχι, γιατί σε κάθε επιλογή μέσου θέρμανσης χρειάζονται να γίνουν συνδυασμός ενεργειών.
    1 point
  4. Και ακόμη χειρότερα στην νέα διευκρινιστική εγκύκλιο 111748 / 705 19_11_20 <<Τεχνικά συστήματα των κτιρίων – συσκευές αυτορρύθμισης (άρθρο 8)>> Κι όταν λέμε όλοι οι χώροι...
    1 point
  5. Α. Κατ' αρχας, η γνωμοδοτηση 8/12 του κ. ΠΑΝΤΕΛΗ αφορα στην «Αυτοτέλεια ή μη συνεχόμενων άρτιων οικοπέδων ή γηπέδων περιερχομένων στον αυτό κύριο με ένα ή διαφορετικά συμβόλαια», Εδω https://www.notarius.gr/uploads/egiklioi2012/Egkiklios_SESSE_46.pdf Ωστε, δεν θεωρουνται υποχρεωτικα συνενωμενα τα αρτια ομορα γηπεδα-οικοπεδα του ιδιου ιδιοκτητη. Β. Στο ερωτημα που συζητάμε, φαινεται οτι εχουμε διαφορα μη αρτια και μη οικοδομησιμα γηπεδα και οτι για αυτα, σαν "ενα", εκδοθηκε αδεια το 1972, υπο τις διαταξεις του Προεδρικού διαταγματος 23/10/1928b που ίσχυε τοτε. "Περί καθορισμού των όρτων και περιορισμων της εντος και εκτος ζωνης των πολεων κλπ. του Κράτους ανεγερσεως οικοδομων." [Μετα ειχαμε το Δ 307/76 το Δ 538/78 και το Δ 270/85 συν τον πρόσφατο @@@@@@@ ν. 4759...που εβαλε οριο να ειναι 4 στρ. το νεο γηπεδο [ ;;;] Με βάση τις ανω διαταξεις, επιτρεπεται η συνενωση αρτiου κατα κανονα ή κατα παρεκκλιση με μη αρτιο. Ως προς το ερωτημα του Ηλια, μαλλον ειχε ο ιδιοκτητης διαφορα μικρά κοματουδια, με κανενα απο αυτα να ειναι αρτιο/οικοδομησιμο. Δεν ειναι σαφες ποιος είχε, τί και με τι συμβολαια, πότε πεθανε, τι αποδοχη εγινε, πότε, απο ποιους με ποιό περιεχομενο Επομένως, ερευνάται, ποια "συνενωση τοις πραγμασιν" μπορει να επικαλεσθει οτι εγινε μεταξυ ολων αυτων των μηπεδων και με βαση ποιες διαταξεις, σε 4-5 γηπεδα μη αρτια και μη οικοδομησιμα, δικαιουται να τα θεωρησει σαν ενα ο ιδιοκτητης τους και να "δημιουργησει" ενα "τοις πραγμασιν" ενιαιο, αρτιο και οικοδομησιμο "τοις πραγμασιν" και ποιος θα ειναι ο χρονος δημιουργιας του. Ηλια, οταν θα ζητησεις αδεια, να εισαι ετοιμος να αντιμετωπισεις την -τυχον- απορριψη απο την ΥΔΟΜ, με βαση τα παραπανω. εδιτ και με αυτα απο τον Αυγουστο και τον Τοπογαβρο https://www.michanikos.gr/forums/topic/1220-συνένωση-μη-αρτίων-γηπέδων-εκτός-σχεδίου/page/3/
    1 point
  6. @Arche δες αν είναι ενημερωμένο το πρόγραμμα που ανοίγεις τα pdf και αν θες ανέβασε κανένα δείγμα να σου πούμε τι βλέπουμε. edit: ή στείλε σε pm, αν δεν θες δημόσια...
    1 point
  7. Ναι συνάδελφε τα δέχεται κανονικά.
    1 point
  8. Το έχουμε ξαναπεί. Πράξη συνένωσης δεν υφίσταται, και αν γίνει, δεν μεταγράφεται Δεν ειναι απόφαση αλλά γνωμοδότηση, πλήρως τεκμηριωμένη, από ένα άξιο λειτουργό της Δικαιοσύνης. Έχει δε, Συνταγματικά ερείσματα Αν έχουν αρ...δια, να σου το πουν και γραπτώς. Αμαν πια με τον κάθε βλαμένο δικτατορίσκο δημ. υπάλληλο
    1 point
  9. για δες εδω https://enotariat.gr/?p=8625 στο πρωτο απο τα συνημμενα λεει
    1 point
  10. Η ύπαρξη Α/Θ δεν συνεπάγεται αυτόματα κατηγορία B´…. Σελ 163 ΤΟΤΕΕ -1. 1. Αυτόματος ανεξάρτητος έλεγχος της λειτουργίας των τερματικών μονάδων ανά λειτουργικό χώρο…..
    1 point
  11. Ναι. Υπάρχει και σχετική γνωμοδότηση εισαγγ. Α.Π.), σύμφωνα με την οποία, τα όμορα ίδιου ιδιοκτήτη μπορούν να θεωρηθούν είτε ως ένα, είτε ως διαφορετικά (αν έχουν αποκτηθεί με διαφορετικούς τίτλους) Συνεπώς, κι ασχέτως άδειας, μπορείς να τα θεωρήσεις όλα ως ένα.
    1 point
  12. Με κάποια από αυτά που διαβάζω, και όποιος κατάλαβε κατάλαβε, (και δεν εννοώ το συνάδελφο ακριβώς από πάνω) αρχίζω να συμπαθώ όσους λένε ότι το Β' ΠΕΑ θα είναι ξεκαθάρισμα στην πιάτσα (με τους οποίους συχνά διαφωνώ κάπως). Εκτός αν τα Α' ΠΕΑ τα υπογράφουν νέα παιδιά χωρίς αίσθηση του κινδύνου εν αγνοία τους, γεγονός το οποίο με λυπεί ιδιαίτερα, αλλά που έχει ηθικούς αυτουργούς τα αφεντικά/μεντορές τους (γνωστούς και ως "επιχειρηματίες" στον κλάδο των μηχανικών).. Επίσης αν και από τους πρώτους που παρακολούθησαν (ακριβοπλήρωσαν) σεμινάρια στο ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ στην Αθήνα, ήμουνα κατά των εξετάσεων. Αλλά από την άλλη εξοικονομώ με συναδέλφους που δεν ξέρουν να κάνουν ΠΕΑ ή τα εκτελούν σε 20λεπτά, είναι κακό και για την ποιότητα του εξοικονομώ και για τις αμοιβές και για πολλά άλλα. Αλλά όταν κάποιος γίνεται επιθεωρητής με μηδέν επαγγελματική εμπερία εκεί καταλήγουμε μάλλον. Και καλά αυτός δεν ξέρει που μπλέκει (δεν θα κατηγορήσω ποτέ νέους συναδέλφους που προσπαθόύν να βρουν ένα μπούσουλα στο επάγγελμα δουλεύοντας αλλού), ο άλλος που τον βάζει και του κάνει και το αφεντικό, ξέρει ή δεν ξέρει τι κάνει?. Ο πελάτης άλλο φρούτο λες και καταλαβαίνει τι γίνεται. Και τώρα αλλά και προ δεκαετίας δίνονταν άδειες με βάση τα χρόνια εμπειρίας σε άσχετα αντικείμενα, προσπαθώντας κυρίως το ΤΕΕ να κρατήσει το αντικείμενο του ενεργειακού επιθεωρητή εντός των τειχών και αρμοδιοτήτων αποκλειστικά μηχανικών. Οι ποστοποιήσεις και πάλι δεν έιναι λύση αλλά οι αιτήσεις με το κιλό και ταχύτητα εξπρές θεωρούνται μάλλον "υγιής επιχειρματικότητα" πλέον.. Γι' αυτό στραβώνουν πελάτες που δεν τους κάνουμε τζάμπα "εξοικονομώ" τις τελευταίες 2 μέρες των αίτήσεων και βαράνε τηλέφωνα σε όλους μας. Ασε που πολλοί "συνάδελφοι" δε δίνουν κατόψεις τακτοποίησης ούτε στους πελάτες που τιε έχουν πληρώσει.. Πόσο μάλλον σε ανταγωνιστές.. Ελεύθερη οικονομία δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, σοσιαλισμό δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, κομμουνισμό δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, αλλά πάντα ξέρουμε να επιβιώνουμε για την παρτη μας.. Ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη από τους moderators..
    1 point
  13. Πράγματι υπάρχει δικαίωμα επανακαθορισμού χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει ή πρόκειται να χαραχθεί σε διαφορετική θέση (ιδίως αν πρόκειται για αυθαίρετο που κτίστηκε μετά τον καθορισμό της παραλίας). Το τμήμα εντός ζώνης παραλίας είναι απαλλοτριούμενο δηλαδή ανήκει στο οικόπεδο μέχρι να απαλλοτριωθεί. Η επιφάνεια του τμήματος αυτού μεταβιβάζεται κανονικά, όμως δεν συνυπολογίζεται για την αρτιότητα και τον υπολογισμό δόμησης. Η πολεοδομική μελέτη όσο δεν έχει εγκριθεί δεν έχει καμία σημασία για το τοπογραφικό μεταβίβασης του οικοπέδου (έχει μόνο για την εμπορική αξία του ακινήτου). Μέχρι την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης η οικοδομική γραμμή είναι στην οριζόμενη απόσταση από τον Αιγιαλό (αν, σήμερα, το εναπομείναν μετά την αφαίρεση της ζώνης παραλίας είναι οικοδομήσιμο).
    1 point
  14. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο, ο χώρος που απομένει για δόμηση (λόγω αποστάσεων από οδούς και πλαγίων αποστάσεων) να υπολείπεται της επιτρεπόμενης κάλυψης. Είναι επίσης πιθανό σε περιπτώσεις, να μην μπορεί να εξαντληθεί και η δόμηση (όροφοι) λόγω περιορισμών ύψους.
    1 point
  15. Δεν είναι οικοδομήσιμο μέχρι την οριστική ή προσωρινή οριοθέτησή του ρέματος. Για έκδοση Ο.Α. μπορεί να γίνει προσωρινή οριοθέτηση όπου η περιοχή δόμησης ορίζεται σε απόσταση 10μ. από τις γραμμές πλημμύρας (Ν.4258/14 αρθ.5).
    1 point
  16. Για τον ακάλυπτο χώρο θα πρέπει να μελετηθούν οι ισχύοντες όροι δόμησης σε συνδυασμό με την επιφάνεια του οικοπέδου, τα τυχόν προϋπάρχοντα κτίσματα και τα σχετικά άρθρα του ΝΟΚ. Για την θέση της οικοδομής και τις αποστάσεις και σχέσεις με τα υπάρχοντα κτίρια, θα πρέπει να μελετηθεί το ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής και οι σχετικές διατάξεις του ΝΟΚ. Για ανώνυμο έλεγχο μπορείτε να απευθυνθείτε σε ιδιώτη μηχανικό ο οποίος θα παραδώσει σχετική τεχνική έκθεση μόνο σε εσάς, όπου θα εξετάζονται όλα τα παραπάνω και ο συσχετισμός τους με τα σχέδια της οικοδομικής άδειας.
    1 point
  17. εν το μεταξύ, αν δούλευε το ανέβασμα των αρχείων το βράδυ εγώ τουλάχιστον θα είχα τελειώσει..
    1 point
  18. Διαμερισμάτωση με την ευρεία έννοια (και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται) θεωρείται η αλλαγή των ορίων της ιδιοκτησίας. Το αν είναι προς κοινόχρηστο χώρο ή σε όμορη ιδιοκτησία αυτό είναι αδιάφορο για τον νομοθέτη. Μην ξεχνάμε ότι και οι κοινόχρηστοι έχουν χιλιοστά επί κάθε ορόφου και αποτελούν "κοινόχρηστη ιδιοκτησία". Θεωρώ 'ότι είναι προφανέστατο.
    1 point
  19. Συνάδελφε, εκτιμώ ότι είναι υπερβολικό να θεωρήσουμε αντικείμενο ρύθμισης την απομείωση θέσης στάθμευσης. Εκτός αυτού, δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον νόμο. Το μόνο πρόβλημα που, ενδεχομένως, υπάρχει είναι στο παρκάρισμα. Αυτό μπορούν να το λύσουν μεταξύ τους οι ένοικοι. Ούτε πολεοδομικό πρόβλημα ούτε πρόβλημα μεταβίβασης βλέπω.
    1 point
  20. Δεν υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις. Η είσοδος έχει επεκταθεί αυθαίρετα, αλλά αυτό δεν σχετίζεται με την τακτοποίηση του διαμερίσματος.
    1 point
  21. θεοδωρε δεν ειναι απο δικηγορικη "εμμονη" τα οσα λεω. Απλα, αφου υπαρχουν καποιες περιπτωσεις κατ.3, δεν εχω λογο να δεχτω ρητρα οτι ο αγοραστης αναλαμβανει την πληρωμη και τακτοποιηση α] διοτι αφορα ποσον μη "βεβαιον και μη εκκαθαρισμενο" β] αν γραφεί κατι τετοιο, τοτε, το αντιστοιχο ποσον προσαυξανει το "τιμημα", αρα εχουμε προβληματα υπολογισμου αντικειμενικης/φορου και δικαιωματων συμβ/φου και κτηματολογιου. γ] και τι θα συμβει αν προκειται περιπτωση που απαιτει "συναίνεση" των συνιδιοκτητων; και τελικα Ο πωλητης χρηματα θα παρει. Ας παρει μια προκαταβολη να τα ετοιμασει ολα ο μηχανικος του, ή, ας κανει την τακτοποιηση της κατ. 3 με τον μηχανικο του και την ημερα του συμβολαιου πληρωνει μεσω τραπεζης, το βεβαιωνει ο μηχανικος και υπογραφουν και παιρνει το - υπολοιπο - τιμημα.. τις καλησπερες μου
    1 point
  22. Να τα ξαναδούμε φίλε, γιατί όχι. Για την περίπτωση της pilotis απ' ότι διαβάζω, δεν υπάρχει κάποια ένσταση ή παρατήρηση. Έχει διαδικασία αλλά το έχω κάνει και το το έχω φτάσει μέχρι μεταγραφή. Για την περίπτωση της κατηγορίας 3 τώρα. Ούτε και εγώ θα συναινούσα σε αγορά ακινήτου με υπερβάσεις της 3 όμως εδώ συζητάμε τι ρυθμίζει ο νόμος και ο νόμος με τις παραγράφους που μνημόνευσα εξαιρεί την 3 από το Π.Π.. Αυτό για τη ρήτρα, συγνώμη αλλά δεν το κατάλαβα. Από που προκύπτει πως οι παραβάσεις αυτές αναφέρονται στο συμβόλαιο και τις αναλαμβάνει ο αγοραστής; Γενικά η άποψη μου είναι: Μαζεύεις τα απαραίτητα και με πληρότητα κάνεις την αυτοψία. Αν είσαι ΟΚ — δίνεις Π.Π. Αν δεν είσαι, δύο είναι τα τινά: ή ρύθμιση ή αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης με νέα κάτοψη χωρίς άλλη συνοδευτική πράξη Προφανώς η αποτύπωση αφορά, είτε περιπτώσεις που εξαιρούνται της ρύθμισης ή της οικοδομικής άδειας ή τις μικροπαραβάσεις που συζητάμε.
    1 point
  23. Φυσικά και μπορεί να γίνει. Θα κάνεις ξεχωριστή καταχώρηση για τους κοινόχρηστους χώρους (εφόσον είναι σε κοινόχρηστο) και θα κάνεις μια Ταυτότητα για όλη την οικοδομή. Άλλωστε οι συνιδιοκτήτες πρέπει να συμπράξουν για την τροποποίηση της σύστασης. Θα το κάνουν και για την ταυτότητα.
    1 point
  24. Για τις παραβάσεις που γράφεις συνάδελφε μπορείς κανονικά να συνπληρώσεις ΗΤΚ και να δώσεις Π.Π. καθώς αυτό αντικαθιστά τη βεβαίωση μηχανικού της παρ. 1 του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Οι πολεοδομικές παραβάσεις α,ε,ζ της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρούνται από τον έλεγχο. Αυτό ρυθμίζεται με το άρθρο 82 παράγραφος 1.
    1 point
  25. Εχεις τμημα πυλωτης...δεν λες εαν ειναι κοινοχρηστη ή εαν εχεις ενα "ανεξαρτητο" τμημα με χιλιοστα... ή εάν αυτό ειναι σαν παρακολουθημα...ή εάν υπαρχει δικαιωμα αποκλειστικης χρησης προς σταθμευση... Εχει αλλαξει απο "πυλωτη" σε κατοικια.... Και εμπραγματως και πολεοδομικως η "κατοικια" ειναι ανυπαρκτη. Το "ανυπαρκτο" δεν δηλωνεται σην ΗΛΤΑ....ελλειψει τιτλου. Πρωτα τακτοποιεις όπως απαιτει ο νομος και μετα, είτε τροποποιεις την συσταση δινοντας χιλιοστα ή ό,τι αλλο απαιτειται να γινει, αναλόγως με το τι εγινε και πού, για να αποκτησει "οντοτητα" Δεν μπορεις να δοσεις ΗΛΤΑ εάν δεν γινει πρωτα τακτοποιηση. Προφανως, σε αλλη ΟΙ, που δεν εχει σχεση με την πυλωτη και δεν εχει αυθαιρεσιες, βγαινει ΗΛΤΑ μετα την εκδοαση βεβαιωσης νομιμοτητας που θα δοσεις. καλησπερα ιασονα
    1 point
  26. Το διαμέρισμα αυτό δεν "φύτρωσε"! Κάποιος ξύπνιος ιδιοκτήτης του ακινήτου, ο οποίος έχει κάποια άλλη ΟΙ σε αυτό (π.χ. διαμέρισμα κ.λπ.) το οποίο έχει χιλιοστά, το κατασκεύασε αυθαίρετα. Άρα, πρώτα κάνουμε Υπαγωγή στον 4495 της ΟΙ του ξύπνιου ακολουθώντας όλες τις απαραίτητες διαδικασίες. Προσοχή στο γεγονός ότι, ο συγκεκριμένος χώρος στην pilotis μπορεί να έχει αποκλειστική χρήση ή να είναι κοινόχρηστος.... Αντιστοίχως ακολουθούνται οι κάθε φορά ενδεικνυόμενες διαδικασίες.... Για την υπαγωγή συγκρίνουμε με τα χιλιοστά της ΟΙ του ξύπνιου... Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάει Κατηγορία 5. Αφού ολοκληρωθεί η υπαγωγή, αν αυτό είναι εφικτό (αν όχι, "στρίβειν με ελαφρά πηδηματάκια") τότε πάμε στο συμβολαιογράφο και κάνουμε τροποποίηση - διόρθωση της ΣΟΙ και αποδίδονται στο νέο διαμέρισμα της pilotis χιλιοστά από τα προϋπάρχοντα της ΟΙ του ξύπνιου... Στο Κτηματολόγιο δεν δηλώνονται "διαμερίσματα" αλλά "δικαιώματα επί της γης", δηλαδή, τα χιλιοστά που έχει η ΟΙ του ξύπνιου προφανώς θα έχουν ήδη δηλωθεί. Μετά την τροποποίηση κ.λπ. της ΣΟΙ είναι δυνατόν να γίνει "διόρθωση κ.λπ." και στο Κτηματολόγιο... Λεπτομέρειες γνωρίζει ο δικηγόρος του ξύπνιου...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.