Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      10.085


  2. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.513


  3. nzerman

    nzerman

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.390


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.091


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Το σωστό είναι να πάρεις την απόδοση του καυστήρα, από το φύλλο ελέγχου του καυστηρατζή, που εξαρτάται από το μπεκ που έχει εγκατεστημένο. Αν δεν υπάρχει φύλλο ελέγχου (κακώς).... κάνεις ότι σε φωτίσει ο αναστάς!
    3 points
  2. Συμφωνώ αφού η ΗΤΚ ζητάει σχέδιο της υφιστάμενης κατάστασης.... Άντε να μαζευτούμε να ξεκινήσουμε κίνημα....
    3 points
  3. Άρα συμφωνείς μαζί μου ότι αν υπάρχουν κτίρια με πολεοδομικές παραβάσεις (Α81§3 πλην των β,γ,δ) μπορεί να γίνει ΗΤΚ χωρίς τακτοποίηση των Π.Π.?
    3 points
  4. Όπως ρώταγα κ απαντούσα μόνος μου στο άλλο νήμα της ΗΤΚ Άρθρο 52 2. Στις διατάξεις των άρθρων 53 έως 61 υπάγονται τα κτίρια ή διηρημένες ιδιοκτησίες επί κτιρίων που έχουν ανεγερθεί ή ανεγείρονται με βάση οικοδομική άδεια, καθώς και τα κτίρια ή οι διηρημένες ιδιοκτησίες, για τα οποία επιτρέπεται η διενέργεια εμπραγμάτων δικαιοπραξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 82. Βέβαια θα θέλει νέες κατόψεις που να δείχνουν τι εξαιρείται.
    3 points
  5. Version X6.4

    92.802 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. 5.017 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    1 point
  7. Αν ο λέβητας ξέρεις ότι εξυπηρετεί αποκλειστικά το εστιατόριο, τότε θα πρέπει να υπολογίσεις την επιφάνεια "Α" που αφορά το κέλυφος του εστιατορίου προς εξωτερικό αέρα. Αν η οικοδομή έχει υπόγειο το οποίο δεν θερμαίνεται, τότε βάζεις στο Α και το δάπεδο του εστιατορίου σε επαφή με το υπόγειο κανονικά ως το εμβαδόν/2. Αντιλαμβάνεσαι ότι όλα αυτά πρακτικά είναι αδύνατον να τα υπολογίσεις λεπτομερώς αν δεν έχεις κατόψεις από όλα τα επίπεδα, οπότε προσπάθησε προσεγγιστικά, προσοχή επίσης στον υπολογισμό του V.
    1 point
  8. Τότε ng1 = 1 όμως κάνε ένα τσεκάρισμα αν υπολογίζεις σωστά τους επιμέρους συντελεστές (πχ επιφάνεια Α, Um) κλπ γιατί εκεί συνήθως γίνονται λάθη, ειδικά στο τι παίρνεις για επιφάνεια Α.
    1 point
  9. Καλά υποθέτεις. Μερίσματα από μετοχές δέν θά τά ενέπλεκα στά επαγγελματικά μου έσοδα.
    1 point
  10. "Προς αποφυγή του συνωστισμού, ενημερώνουμε όσους έχουν ακίνητη περιουσία σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής ότι, εφόσον μέχρι 21 Απριλίου 2022 επικοινωνήσουν με το Γραφείο Κτηματογράφησης και αιτηθούν διόρθωση ή κλείσιμο ραντεβού, αυτό μπορεί να διεκπεραιωθεί μέχρι και την 6η Μαΐου 2021, θεωρούμενο εμπρόθεσμο." τυχεροί αυτοί στο κτηματολόγιο... ζουν ακόμα στον κόσμο τους.
    1 point
  11. @zazeng@Faethon11@ppanag@nzerman Καλημέρα, Διαβάζοντας το Νόμο και εγώ ήμουν τις άποψής πως συνεχίζουν να ισχύουν οι εξαιρέσεις του άρθρο.82 όπως και στις βεβαιώσεις μηχανικού του 4495. Επικοινώνησα μόλις (ύστερα από μαιλ που έστειλα) με το αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΕ για την ΗΤΚ και μου απάντησε πως για να εκδοθεί ΗΤΚ θα πρέπει το ακίνητο να είναι τελείως καθαρό, ότι δεν ισχύουν οι εξαιρέσεις για δικαιοπραξίες όπως γινόταν με τις βεβαιώσεις και ότι αν π.χ. έχουμε μόνο αλλαγές στα ανοίγματα, τότε θα πρέπει να ρυθμίσουμε με κατηγορία 3 και μετά να εκδώσουμε βεβαίωση. Αυτό που μου είπε επίσης είναι ότι στο σχέδιο που θα ανεβάσουμε στην ΗΤΚ θα δείξουμε την πραγματική κατάσταση, οπότε δεν γίνεται να έχουμε ένα νέο επικαιροποιημένο σχέδιο που να περιέχει αυθαιρεσίες οι οποίες δεν έχουν τακτοποιηθεί. Παραθέτω αυτά που μου είπε και τα συμπεράσματα δικά σας. Έχει κάποια λογική αυτό που λέει, αλλά δεν μου είναι ξεκάθαρο και από την νομοθεσία ότι καταργούνται εξαιρέσεις. Από ότι καταλαβαίνω θα πρέπει πλέον να ρυθμίζονται τα πάντα.
    1 point
  12. Ανέβηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές του Μαρτίου. Προθεσμία πληρωμής μέχρι την 29η Απριλίου.
    1 point
  13. Στο παράδειγμα που παραθέτεις έχεις στην 2η περίπτωση ελεύθερο ορίζοντα; Γίνεται όπως το λες όμως αν το ύψος των απέναντι εμποδίων δεν μεταβάλλεται δραστικά τότε θα δεις ότι δεν προκύπτουν μεγάλες διαφορές.
    1 point
  14. Ο ''π@π@ρ@ς'' (τελείως επιεικά) συζητάει με τον Κούλη, ποια θέση θα πάρει στην επόμενη (ενδεχόμενη) κυβέρνηση του Κούλη 😡 Κι αν αυτό δεν συμβεί στις επόμενες εθνικές εκλογές, όταν γίνουν ξανά οι εκλογές του ΤΕΕ, να θυμηθείτε να τον τιμήσετε πάλι με την ψήφο σας!!!!
    1 point
  15. Ο νόμος λέει ξεκάθαρα: Η μελέτη στατικής επάρκειας μπορεί να υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ4, Σ3 και πέντε (5) ετών για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2.Γ ια τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου, υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ
    1 point
  16. εκτός και αν εμπίπτει στις εξαιρέσεις του 4495, οπότε κάνεις τεχνική έκθεση @aneida θα πρέπει να ολοκληρώσουν για να βγει η ταυτότητα
    1 point
  17. Πράγματι προβλέπεται κατά τον νόμο η έκδοση αδειών νομιμοποίησης/ κατεδάφισης σε ρυθμισμένα αυθαίρετα κτίρια υπό τις προϋποθέσεις τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων. Σχετικά δε, παλαιότερα είχε εκδοθεί και η συνημμένη απόφαση. Η σχετική άδεια εν προκειμένω θα συνοδευτεί από την καταβολή ποσοστού του προστίμου ανέγερσης- διατήρησης για τις μετά 28-07-11 αυθαίρετες κατασκευές κατά το αρ.94.3 του ν.4495/17 (20%, 30%, 10%...). Τώρα βέβαια μπορεί κάποιος extreme -sport μηχανικάρας.... 😉 να σου έλεγε να εκδώσεις κανονικά την άδεια για τις εργασίες (ως μη εισέτι συντελεσμένες) αλλά ως προκείμενες να εκτελεστούν, επωφελούμενος ότι και φωτογραφίες με την παλαιά κατάσταση υπάρχουν από την τακτοποίηση που έγινε, για να δειχθούν τώρα στην άδεια, αλλά και ο έλεγχος του επιθ. δόμησης θα γίνει στο τέλος κατά το αρ.44.3.εε όπου όλα πλέον θα είναι σύννομα (α! πα πα ..! απεταξάμην ......... 😄)! ΑΔΕΙΕΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΑ -ΔΟΚΚ.pdf
    1 point
  18. Στην υπουργική απόφαση για τη διαδικασία συμπλήρωσης, δεν αναφέρεται ότι περιλαμβάνεται το ΠΕΑ "εφόσον απαιτείται λόγω χρήσης", αλλά "εφόσον απαιτείται" (χωρίς το "λόγω χρήσης"). Βεβαίως μπορεί, βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης.
    1 point
  19. Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"
    1 point
  20. Ευχαριστώ τους συναδέρφους για τις απαντησεις τους σχετικά με ΠΕΑ και ΗΤΚ. Ήσασταν ξεκάθαροι! Όσο για το downvote δεν το καταλαβαίνω.. Όποιος πειράχτηκε τόσο πολύ από την ερώτηση μου είναι ευπρόσδεκτος να το συζητήσουμε. Ευχαριστώ
    1 point
  21. @ChristinaK} Εάν δεν σε βάζω σε μεγάλο κόπο, γίνεται να μου πεις με ποια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η ανάρτηση εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος για την ηλεκτρονική ταυτότητα;
    1 point
  22. @tasosi} Καλή παρατήρηση γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις αποδείξεις παίρνουμε. Όταν έχουμε έξοδα (οτιδήποτε, όχι μόνο βενζίνη) με αποδείξεις λιανικής, τα καταχωρούμε εμείς ως λήπτες. Είδος παραστατικού: Λήψη Παραστατικών Λιανικής Τύπος Παραστατικού: Έξοδα-Αγορές Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής (για αποδείξεις πώλησης) ή Παροχή Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής (για αποδείξεις παροχής υπηρεσιών). Ακολουθεί ο χαρακτηρισμός κατά τα γνωστά.
    1 point
  23. Καλησπέρα συνάδελφοι. Πρόκειται να εκδόσω την πρώτη μου ΗΤ ακινήτου, σε οικόπεδο με 3 κάθετες (εκ των οποίων μόνο στη μία υπάρχει ρυθμισμένο κτίριο κατοικίας) για το σκοπό σύνταξης πράξης τροποποίησης σύστασης καθέτων. Όσον αφορά, την κάθετη με το κτίριο, είναι υποχρεωτική η έκδοση ΠΕΑ? Από όσο διαβάζω υπάρχει μια διαφωνία στους συναδέλφους σχετικά με την υποχρεωτικότητα του ΠΕΑ. Καταλαβαίνω ότι μπορεί να χρειάζεται για λόγους πληρότητας της ΗΤΚ, αλλά από την στιγμή που δεν θα γίνει ενοικίαση ή πώληση ή ανακαίνιση, και το σύστημα επιτρέπει την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας χωρίς υποβολή ΠΕΑ, γιατί να μπει ο ιδιοκτήτης σε αυτό το επιπλέον έξοδο? Η ισχύει πλέον ότι η σύνταξη της ΗΤ ακινήτου αποτελεί έναν επιπλέον λόγο έκδοσης ΠΕΑ? Ευχαριστώ!
    1 point
  24. Από ποιο σημείο του νόμου υπάρχει υποχρέωση ΗΤΚ μετά την ΕΕΔΜΚ????
    1 point
  25. ΦΕΚ B/334/29.01.2021 Άρθρο 1 ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    1 point
  26. @Doctorbike Όχι, ούτε ξυλοτύπους ούτε μηχανολογικά.
    1 point
  27. Γαι το πιστοποιητικό πλήρότητας μιλάμε και εγώ και ο @kan62
    1 point
  28. Συνάδελφε @Kathanas έχει σχέση γιατί σύμφωνα με την παράγραφο 2, άρθρο 59: Το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου αντικαθιστά και περιλαμβάνει τη βεβαίωση που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 83, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της έκδοσης και ισχύος αυτής. Ισχύει ο διαχωρισμός του νόμιμα μεταβιβάσιμου με το πολεοδομικά νόμιμο που αναφέρει ο @kan62 Δώσε λεπτομέρειες για αυτό σε παρακαλώ. Εννοείς υφαρπαγή ψευδούς εντύπου συναίνεσης;
    1 point
  29. Καλησπέρα σε όλους. Δημήτριε, με την κατηγορία 3 να προσέξουμε λίγο γιατί μάλλον δημιουργείται το δίκαιο του δικηγόρου. Ο νομοθέτης δεν θέλησε ποτέ την εξομοίωση του νόμιμα μεταβιβάσιμου με το πολεοδομικά νόμιμο. Το πολεοδομικά νόμιμο θα το βρει αυτός που θα πάει για όποια αδειοδότηση και εκεί θα θεραπεύσει ... με μικρές συνέπειες. Αν κάνουμε όλες τις υποθέσεις δικηγορο-συμβολαιογραφο-κεντρικές θα χαθεί η μπάλα στα υπόλοιπα, δεν είναι όλα τα πράγματα ίδια.
    1 point
  30. Για τις παραβάσεις που γράφεις συνάδελφε μπορείς κανονικά να συνπληρώσεις ΗΤΚ και να δώσεις Π.Π. καθώς αυτό αντικαθιστά τη βεβαίωση μηχανικού της παρ. 1 του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Οι πολεοδομικές παραβάσεις α,ε,ζ της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρούνται από τον έλεγχο. Αυτό ρυθμίζεται με το άρθρο 82 παράγραφος 1.
    1 point
  31. 3.856 downloads

    Ανεβάζω αυτά τα αρχεία που έχω κατεβάσει ελεύθερα από το internet και τα οποία θεωρώ είναι τα πλέον χρήσιμα και μια καλή βάση για έναν τεχνικό ασφάλειας κατά την σύνταξη μιας μελέτης εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου.
    1 point
  32. Από τη στιγμή που εντελώς βλακωδώς μπλέξανε τους παρανοικούς νταβατζήδες του ΥΠΠΟ στην τακτοποίηση των αυθαιρέτων όλα έχουν λογική. Ακόμα και οι δοκιμαστικές τομές. Η λογική του ΥΠΠΟ είναι απλή. Εμας μας ενδιαφέρει μόνο ο αρχαιολογικός νόμος . Τους άλλους τους έχουμε γραμμένους στα φρύδια μας.Αρα , Από την οπτική αυτή το οτιδήποτε, θέλει έγκριση κατά την κρίση μας ( Την ανεξέλεγκτη ). Πως θα συναινέσουμε στην τακτοποίηση αν πέριξ του κτιρίου υπάρξει εύρημα ? Δεν θα συναινέσουμε και μπορούμε να ζητήσουμε ακόμα και την κατεδάφιση ή την απαλλοτρίωση. Αρα τομή να δούμε τι γίνεται και ο θεός βοηθός για μηχανικό και ιδιοκτήτη. Το ξύλο ποιος θα το φάει στο τέλος δεν ξέρω. ΥΓ. Επιμένω εμφατικά στην φράση ¨παρανοικοί νταβατζήδες του ΥΠΠΟ"
    1 point
  33. Ερωτήσεις - Απαντήσεις 12ης Σύσκεψης ΤΕΕ ΤΚΜ – Υ.ΔΟΜ Δήμων Κ.Μακεδονίας 8. Ερ.: Σύμφωνα με την παρ 7ια του αρθ 16 του ΝΟΚ, επιτρέπονται στέγαστρα σε οποιαδήποτε θέση στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση ,και με πλάτος μέχρι 1/4Δ ή δ όταν αυτά αναπτύσσονται εντός των υποχρεωτικών ακάλυπτων . Επίσης καθορίζεται στο τέλος της παρ 7 του ίδιου άρθρου ότι το σύνολο των κατασκευών (α) και (ια) (δηλαδή πέργκολες και στέγαστρα) δεν μπορεί να υπερβαίνει το εμβαδόν της επιτρεπόμενης κάλυψης. Η παραπάνω απαγόρευση της υπέρβασης του εμβαδού της επιτρεπόμενης κάλυψης σημαίνει ότι οι πέργκολες και τα στέγαστρα συμπεριλαμβάνονται στον συντελεστή κάλυψης ή ότι μόνο οι εν λόγω κατασκευές, ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες που υπολογίζονται στην κάλυψη, δεν μπορούν να υπερβούν την επιτρεπόμενη κάλυψη του οικοπέδου? Απ.: «Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης» (άρθρο 2 παρ 79 Ν. 4067/12). Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου μεταξύ άλλων δεν προσμετρούνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο, χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17, με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά (παρ. 4δ, άρθρου 12, ν. 4067/11). Σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 7 ια και εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση, επί των ακαλύπτων χώρων επιτρέπονται στέγαστρα, με περιορισμό του πλάτους τους όταν αυτά αναπτύσσονται εντός των υποχρεωτικών ακαλύπτων. Το σύνολο των κατασκευών των περιπτώσεων α (πέργολες) και ια (στέγαστρα) της παρ. 7 του άρθρου 17, του ν. 4067/11, δεν μπορεί να υπερβαίνει το εμβαδόν της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου (τελευταίο εδάφιο παρ.7, άρθρου 17, ν. 4067/11) χωρίς - όπως προαναφέρθηκε - να προσμετρούνται σε αυτήν.
    1 point
  34. πως μπορει μια κατασκευη που δεν εχει κατασκευαστει να θεωρειται αυθαιρετη?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.