Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      29

    • Περιεχόμενα

      205


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      26

    • Περιεχόμενα

      8.096


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      19

    • Περιεχόμενα

      17.196


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      2.434


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 18/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Βεβαίως μπορείς. Στο άρθρο 2 της υπουργικής απόφασης για τη διαδικασία συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, προβλέπεται ότι «σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών».
    5 points
  2. Ο νόμος 4495 (*) αναφέρει ότι θα πρέπει να προβείς σε ενημέρωση της Ο.Α προ σύνταξης ΗΤΚ. Εναλλακτικά μπορείς να κάνεις υπαγωγή στο Ν. 4495 και στο σύστημα της ΗΤΚ να εισάγεις την επικαιροποιημένη κάτοψη η οποία θα αντιστοιχίζεται (ως οφείλει) στην υπαγωγή και έτσι στο πεδίο των πράξεων θα έχεις την απαιτούμενη αντιστοίχιση με διοικητική πράξη. (*) παρ. 9 άρθρο 100: 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. ερμηνεία εγκ. 2 Ν. 4495: Στην παρ.14 διευκρινίζεται ότι η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, δεν θεωρείται αυθαιρεσία, υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. (...)
    4 points
  3. Επιλογή ιδιοκτησίας στην καρτέλα «Ιδιοκτησίες Οικοπέδου/Γηπέδου», δεξί κλικ και επιλογή διαθέσιμης ενέργειας «Ανέβασμα Εγγράφων», επιλογή τύπου εγγράφου «Κατόψεις Αρχιτεκτονικής μελέτης/αποτύπωσης».
    4 points
  4. @ΜΕΜΟΣ ΜΟΣΧΑΚΗΣ Μπορεί να γίνει η μεταβίβαση γιατί η κατασκευή που περιγράφεις ανήκει στις εξαιρέσεις. Κατά την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας θα επιλέξεις τον κατάλληλο τύπο βεβαίωσης και στην ηλεκτρονική ταυτότητα θα συμπληρώσεις μία λοιπή κατασκευή.
    4 points
  5. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο. Η Εθνική αύξησε και την εισφορά πληρωμής από internet banking ..... Δεν βγαίνουν οικονομικά, κρίμα.....
    3 points
  6. οτι χειρότερο το roundup.. απορίας άξιο πως επιτρέπεται τέτοια σκευάσματα (και όχι μόνο) να πωλούνται.. στο νησί που κατοικώ όποιος ιδιώτης το χρησιμοποιεί (προφανώς άνευ γεωπόνου κτλ κτλ) και μάλιστα όχι απλά σε αγροτεμάχια χωρίς δένδρα, αλλά και σε ελαιώνες κλπ δημιουργεί μια εντελώς αφύσικη κατάσταση όπου δίπλα σε παρακείμενα χωράφια που έχουν φυσική βλάστηση (βάτα, χόρτα του θεού κλπ) -ο έξυπνος - έχει κάνει την ιδιοκτησία του κρανίου τόπο και έπειτα κομπάζει οτι γλύτωσε μερικές εκατοντάδες ευρώ για κόψιμο χόρτων κλπ... Φυσικά όλο αυτό το δηλητήριο καταλήγει έίτε στα πιάτα μας είτε στο νερό μας... Χώρια την καταστροφή που κάνει στις μέλισσες και λοιπά έντομα.. θα μου αναφέρεται ε και αν δε ψεκάσω εγώ θα σώσω τον κόσμο; Προφανώς και όχι, αλλά ο καθένας στα πλαίσια των δυνατοτήτων του και στο εύρος που μπορεί να επηρεάσει τους γύρω του έχει και την ανάλογη ευθύνη συνάδελφοι και φίλοι, αν πάτε μια βόλτα (που δυστυχώς ήμουν πρόσφατα) από τις ογκολογικές και αιματολογικές κλινικές θα φρίξετε από τα ποσοστά δύσμοιρων συνανθρώπων μας που ταλαιπωρούνται από διάφορων ειδών κακοηθειών και νεοπλασιών. Η εύκολη λύση δεν είναι πάντα και η πιο σωστή. Εναλλακτικές υπάρχουν για την αντιμετώπιση της βλάστησης (μπορεί ο καθένας να απευθυνθεί στους αρμόδιους επιστήμονες), αλλά το να χρησιμοποιήσουμε τα δηλητήρια δε νομίζω οτι είναι μια απο αυτές. Δυστυχώς η ιδιοκτησία κοστίζει τις μέρες μας και το να έχει κάποιος κάτι που δε μπορεί να το υποστηρίξει πρέπει να το σκεφτεί διπλά και τριπλά... Δεν έχω διάθεση να επιτεθώ σε κανένα προσωπικά απλά αναφέρομαι σε καταστάσεις που ζω καθημερινά..
    3 points
  7. " ......... ενα οικόπεδο 2 στρέμματα το οποιο ειναι εντος οικισμου αλλα εκτος σχεδιου" Δεν μπορεί ένα γεωτεμάχιο να είναι εντός οικισμού αλλά εκτός σχεδίου. Μπορεί όμως να είναι εντός ενός οικισμού, κάτω των 2000 κατοίκων, ο οποίος στερείται Ρυμοτομικού σχεδίου. και αυτό είναι ΕΝΤΟΣ. Εγώ αυτό, από την Θεσσαλονίκη, ΔΕΝ μπορώ να το απαντήσω. Θα περιμένεις να πάρεις απάντηση από τον ντόπιο συνάδελφο που δουλεύει και ξέρει την περιοχή.
    3 points
  8. Η φράση αυτή σημαίνει ότι δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης, και όχι ότι γίνεται υπαγωγή χωρίς χρηματικό αντίτιμο. Όποιος δεν συμπεριλάμβανε τον αυθαίρετο τοίχο έκανε λάθος ο ίδιος, και όχι ο νόμος.
    3 points
  9. 3 points
  10. Για να αποκτήσει δικαίωμα να ερμηνεύει το νόμο η πολεοδομία, πρέπει πρώτα να αποδείξει ότι ξέρει να διαβάζει ελληνικά. Πάντα σε σύνδεση με τον ερμηνεύοντα εγκέφαλο ... Στα ελληνικά λοιπόν : - "εσοχή" είναι η υποχώρηση των όψεων του κτηρίου προς το εσωτερικό του. Πως μπορεί να υπάρξει εσοχή ταυτόχρονα με τον τοίχο που προτείνουν ; - "δουλεία" (ελεύθερης θέας) δημιουργείται στο διπλανό οικόπεδο όταν το ελεύθερο μήκος δ εισέρχεται εντός του. Πως θα γίνει αυτό με τον τοίχο ; Αν γνωρίζουν τα πρώτα και δεν μπορούν να απαντήσουν στα δεύτερα, δεν έχει επιτευχθεί η παραπάνω σύνδεση.
    3 points
  11. Καλησπέρα σας, έχω κάνει ένα εργαλείο για να με βοηθάει να κάνω αναζητήσεις στις Ε/Α του ΤΕΕ, όποιος θέλει μπορεί να το κατεβάσει δωρεάν εδώ. Χρειάζεται Java για να τρέξει και το έχω δοκιμάσει σε windows 7 kai windows 10 χωρίς πρόβλημα. Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες μέσα στο μενού για τον τρόπο που λειτουργεί, για οποιαδήποτε ερώτηση - πληροφορία στείλτε μου μήνυμα.
    3 points
  12. Εχω την εντύπωση ότι δεν είναι αυτό το νόημα Παναγιώτη. Δηλαδή ότι αν έχεις 50% πραγματική κάλυψη είναι σαν να καλύπτεις τις απαιτήσεις οπότε βάζεις το σύστημα αυτό με την κατηγορία αυτοματισμού Β. Εγώ νομίζω ότι το θέμα <<50%>> αφορά στον τρόπο λειτουργίας των τοπικών ΑΘ. Δηλαδή έχεις μια κατοικία 100τμ που έχει κλιματιστικά split στο σαλόνι και στο υπνοδωμάτιο. Αυτά καλύπτουν ας υποθέσουμε 60 τμ. Εχεις τότε ένα σύστημα πραγματικό κατ. αυτ. Β στο 60% ενώ το άλλο 40% καλύπτεται απ το θεωρητικό που έχει κατ. αυτ. Δ. Εχεις την χειρότερη κατηγορία που είναι η Δ. Σε κάθε μήνα βάζεις 0,30 για το πραγματικό και 0,20 για το θεωρητικό. Εκεί νομίζω είναι το νόημα του 50%. Επειδή τα split λειτουργούν συνήθως είτε στο σαλόνι την ημέρα είτε στο υπνοδωμάτιο και όχι ταυτόχρονα βάζεις 0,5 αθροιστικά σε κάθε μήνα. Λόγω τρόπου λειτουργίας δηλαδή. Δεν έχει να κάνει με τα τετραγωνικά μέτρα. Αν έχεις τώρα κεντρικό σύστημα που καλύπτει πχ 70 τμ θα βάλεις το πραγματικό ποσοστό κάλυψης. Δηλαδή το πας με 0,7. Εκεί έχω κάποιες απορίες αλλά σε κεντρικά συνήθως είναι πραγματικά 100% και δεν χρειάστηκε να το ψάξω παραπάνω. Η διατύπωση της ΤΟΤΕΕ καθώς και της διευκρίνησης στις ερωταπαντήσεις δεν θα έλεγα ότι ξεδιαλύνουν τις απορίες. (Μας έχει στοιχειώσει αυτό το θέμα εδώ και χρόνια).
    3 points
  13. @anna001 Σε επίπεδο εξισώσεων αυξάνοντας το q μειώνεται η τιμή του φάσματος. Πρακτικά λες ότι επειδή το κτίριο μου θα συμπεριφερθεί πλάστιμα μπορώ να το σχεδιάσω για μικρότερη ένταση από αυτή του πλήρως ελαστικού κτιρίου και αυτό το κάνεις αυξάνοντας το q. Προϋποθέτει όμως ότι το κτίριο έχει τoν κατάλληλο σχεδιασμό για να φερθεί πλάστιμα και ότι κατασκευαστικά μπορούν να εξασφαλισθούν οι σωστές διατάξεις οπλισμού μιας πλάστιμης κατασκευής. Συνάδελφοι , ενδεχομένως το μέλος που έθεσε το ερώτημα φοιτά και έχει απορίες. Οπότε ήρεμα.
    3 points
  14. παντως λυπαμαι που τα τελευταια χρόνια δεν ειναι ο georgegaleos παρόν. Θα μας τα εξηγουσε όλα και απόλυτα σωστά. Καποιοι τον στεναχώρησαν τότε για το ύφος του και το χιουμορ του και χασαμε όλοι
    3 points
  15. Δεν επιτρέπεται να υπάρχει άδεια σε ισχύ χωρίς μηχανικό. Έπρεπε ήδη να έχει γίνει αλλαγή επιβλέποντα, διαφορετικά θα έπρεπε να γίνει διακοπή εργασιών. Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι, επειδή η πέργκολα σε όροφο δεν εμπίπτει στο άρθρο 30 αλλά στο 29, με μία απλή ενημέρωση (απο τον επιβλέπων...) θα είναι καλυμμένος.
    3 points
  16. Έχει ανακληθεί καμία άδεια; - Όχι. Το κτίριο είναι νομίμως υφιστάμενο κατα την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 4067/2012 (ΦΕΚ 79 Α’); -Ναι. Το διαμέρισμα (οριζόντια) ταυτίζεται με τη εκδοθείσα οικοδομική άδεια; -Ναι. Το ακίνητο εμπίπτει στις απαγορευτικές διατάξεις της παραγράφου α εδαφίου ββ του άρθρου 1 της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 ; - Όχι. Ορίστε ο έλεγχος νομιμότητάς που προβλέπεται να γίνει. Έγκριση εργασιών εκδίδεις, όταν έρθει η ώρα να βγάλεις οικοδομική άδεια τότε θα σε απασχολήσει η αρτιότητα. Δεν καλείσαι κάπου να υπογράψεις δήλωση Ν.651.
    3 points
  17. 3 points
  18. 1. Δηλώσεις Ανάθεσης Μελετών & Επιβλέψεων 2. Δηλώσεις Ανάληψης Μελετών & Επιβλέψεων 3. Συμφωνητικά ιδιοκτήτη με κάθε Μηχανικό Μελετητή και/ή Επιβλέποντα 4. Α.Π.Υ. όλων των Μηχανικών 5. Φ.Ε.Μ. όλων των Μηχανικών 6. Πίνακα ΕΦΚΑ 7. Προκαταβολή ΕΦΚΑ 8. Πληρωμές Φορολογικών Ιδιοκτήτη 9. Πληρωμή για σύνδεση με δίκτυο αποχέτευσης (όχι παντού) 10. Εγγυητική για Σ.Δ.Α. (δεν την ζητούν όλες οι ΥΔΟΜ) 11. Προϋπολογισμό έργου
    2 points
  19. Σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρου 154, τα απολογιστικά και τα απρόβλεπτα (αθροιστικά) είναι έως 15% της αξίας της σύμβασης. Γι αυτό, στην πλειονότητα των μελετών, αυτά τα δυο περιλαμβάνονται σε ένα ποσό (απρόβλεπτα-απολογιστικά). Στην περίπτωσή σου, έχεις δυό διακριτά ποσά οπότε, θα πρέπει να το συζητήσεις με την Υπηρεσία
    2 points
  20. Υπάρχει η δυνατότητα να κριθεί επικινδύνως ετοιμόρροπο κατόπιν αυτοψίας της πολεοδομίας.
    2 points
  21. Υπάρχει μια διαφοροποίηση ανάμεσα στο νόμο και στην ερμηνεία της εγκ. 2. Στο νόμο αναφέρεται απλώς η λέξη "σοφίτες", ενώ στην ερμηνεία της εγκ. 2 αναφέρεται ότι θα πρέπει να πληροί τον ορισμό της παρ. 81 άρθρου 2 του ΝΟΚ (προφανώς επειδή ο ορισμός της σοφίτας δεν υπήρχε στον ΓΟΚ 85 και προγενέστερους ΓΟΚ). Μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις για το τι θεωρείται σοφίτα, έχουμε μεγαλύτερη "ευελιξία" στις περιπτώσεις υπερυψωμένων στεγών. Νομίζω ότι ο αρχικός σκοπός του νόμου ήταν απλώς να δώσει έναν γενικό οδηγό για να μπορεί κάποιος να διακρίνει τη σοφίτα και να της επιβάλλεται μικρότερο πρόστιμο, σε σχέση με ένα κανονικό αυθαίρετο όροφο. Απόσπασμα παρ. 6 άρθρο 100, ν. 4495/17: 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: .... β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Απόσπασμα ερμηνείας εγκ. 2 Ν. 4495/17 για την παρ. 6 άρθρο 100. (..._ Όσον αφορά τους εσωτερικούς εξώστες και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. ΝΟΚ άρθρο 2 παρ. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται "κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δύναται το δάπεδό της να βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από το σημείο έδρασης της στέγης. Η σοφίτα αποτελεί ενιαίο σύνολο με τον χώρο κάτω από τη στέγη και ο παραπάνω χώρος αντιμετωπίζεται ενιαία για τον υπολογισμό του ελεύθερου ύψους. "Η σοφίτα δύναται να έχει πρόσβαση σε δώμα ή και δώμα ορόφου του κτιρίου ή και ανοικτό εξώστη ή και κλειστό εξώστη. Δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Επιτρέπεται η πρόσβαση στον χώρο της σοφίτας από κεντρικό κλιμακοστάσιο αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας. Δύναται, η επέκταση του δαπέδου της προσμετρώντας την επιφάνεια πλέον του 50% στον συντελεστή δόμησης (σδ). Δεν υφίσταται ελάχιστος ή μέγιστος περιορισμός ως προς το ύψος της σοφίτας."
    2 points
  22. @skyclad Αν η υφιστάμενη κατάσταση ταυτίζεται σε σχέση με την ρύθμιση του τότε νόμου 3843 μπορείς να εισάγεις τη δήλωση στο Ν. 4495 για να λάβει ο κλεισμένος Η.Χ οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με πληρωμή παραβόλου 100 Ευρώ. Σε άλλο Φ.Κ μπορείς να εισάγεις και μια Λ.Π προκειμένου με κάποιο τρόπο να βάλεις την νέα κάτοψη την οποία έτσι και αλλιώς θα την χρειαστεί ο ιδιοκτήτης. Για το θέμα ένταξης σε προηγούμενους νόμους και το τι πρέπει να προσέξεις στα του Ν. 3843 δες εδώ . Προβληματικό σημείο αποτέλεσε στις περιπτώσεις αυτές ο κατασκευασμένος τοίχος που δεν συμπεριλαμβάνονταν στην τότε ρύθμιση του ν. 3843.
    2 points
  23. Στο εδάφιο α της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του Ν 4495/17 ορίζεται ότι απαιτείται έγκριση Σ.Α. «για κάθε οικοδομική εργασία […], σε ιστορικούς τόπους, […]. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες […] στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού».
    2 points
  24. Αυτά με τους τοίχους τα έκαναν επί ΓΟΚ γιατί η αντίστοιχη διάταξη απαιτούσε ελάχιστο πλάτος εσοχής Δ. Με τον ΝΟΚ δεν υπάρχει τέτοιο όριο.
    2 points
  25. Καλημέρα σας, προς ενημέρωση και μόνο μίλησα μαζί τους, η απάντηση που πήρα ήταν οτι απο τη στιγμή που γίνεται θεμελίωση είναι Ελεγχος Β ανεξάρτητα αν δεν αλλαζει το περίγραμμα, μου είπαν οτι και αλλοι συνάδελφοι έχουν κάνει το ίδιο λάθος, αλλα δεν τίθεται θέμα, ουτε για κυρώσεις ουτε για κάποια άλλη επιβάρυνση. Σας ευχαριστώ!
    2 points
  26. Στο ΓΟΚ 73 ίσχυε κάλυψη, ύψος και αρ. ορόφων και σε κάθε επίπεδο γραφόταν η επιφάνειά του, δεν είναι δόμηση αυτό. Σε περίπτωση σύστασης θα περιγραφούν οι κλειστοί στεγασμένοι χώροι διαμερισμάτων και οι κοινόχρηστοι χώροι. Για κάθε διαμέρισμα θα αναγραφεί τι περιέχει και μ τι συνορεύει. Σε περίπτωση νέας άδειας δόμησης θα μπορούσε να εξεταστεί το κτίριο συνολικά κατά ΝΟΚ (κάλυψη, δόμηση, ύψος, όγκος, πλάγια όρια κ.λπ.).
    2 points
  27. Άλλη εποχή η διατύπωση και οκ μπορεί να μπερδέψει, λέει "ελάχιστον" και εννοεί μικρότερο από 200τμ, μικρότερο από 8μ και μικρότερο από 10μ. Άλλωστε δεν είναι λογικό να δίνει σε μεγάλα οικόπεδα την δυνατότητα εξαγοράς Οπότε μετά εξαγορά μόνο αν κάνεις επέκταση υπόγειου και πάλι δε σου βγαίνουν οι ΘΣ σύμφωνα με τον ΝΟΚ αρ. 17 παρ. 6β και φυσικά χωρίς μειωτικό συντελεστή.
    2 points
  28. Αρκεί να υπάρχει το απαιτούμενο βάθος και δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει σε όλο το μήκος του. Δες και το σχετικό έγγραφο. Πέραν του θέματος με το βάθος, υπάρχει μια ασάφεια στον 4759 για τις συνενώσεις καθώς απαιτεί το ένα γήπεδο από αυτά που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, πράγμα-όπως έχει συζητηθεί και στο παρελθόν-εντελώς παράλογο. εγγραφο 84961 για βαθος γηπεδου εκτος σχεδιου.pdf
    2 points
  29. Ναι, πώς δεν το σκέφτηκα να προχωρήσω μόνος μου παίρνοντας το ρίσκο, ξοδεύοντας χιλιάδες ευρώ, αλλά μπήκα σε ένα φόρουμ μηχανικών να ρωτήσω πρώτα την άποψη τους (ΑΠΟΨΗ, την τελική απόφαση φυσικά θα την πάρω εγώ με τα κριτήρια που θα έχω εγώ, για αυτό το λόγο έχει δημιουργηθεί άλλωστε αυτό το ΦΟΡΟΥΜ, για ανταλλαγή απόψεων). Ευχαριστώ συνάδελφε για την προτροπή σου, μου άνοιξες τα μάτια.
    2 points
  30. Καλή συνέχεια και σε σένα Βάγια. 😉
    2 points
  31. Παρακαλώ για την ψηφοφορία των μελών του Φόρουμ.
    2 points
  32. αποσπασμα απο την ΣτΕ 2056/2014, 7. Επειδή, ακολούθως, ο ν. 1337/1983 (Α΄ 33) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την πολεοδομική μελέτη και την εφαρμογή της. α] Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γ.Π.Σ. περιλαμβάνει κατ’ αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 ν. 1337/1983). β] Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983). γ] Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους. Ειδικότερα, το άρθρο 1 παρ. 3 του ν. 1337/1983 ορίζει ότι οι επεκτάσεις εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και οικισμών κατά το νόμο αυτόν γίνονται «… κυρίως σε πυκνοδομημένες περιοχές καθώς και στις αραιοδομημένες ή αδόμητες που μαζί με τις πυκνοδομημένες ολοκληρώνουν μία ή περισσότερες πολεοδομικές ενότητες (γειτονιές) οργανικά συνδεδεμένες με τον υπάρχοντα πολεοδομικό ιστό της πόλης ή του οικισμού». Το άρθρο 2 παρ. 4 του ίδιου νόμου ορίζει ότι: «4. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο γίνεται ο προσδιορισμός των πυκνοδομημένων περιοχών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το τρίτο εδάφιο του άρθρου 10 του Ν. 1221/1981 ….». Περαιτέρω, το άρθρο 8 του ίδιου νόμου, με τίτλο «Εισφορά σε γη» ορίζει ότι: «1. Οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται σε ζώνες πυκνοδομημένες και οι οποίες εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο με τις διατάξεις του νόμου αυτού, υποχρεούνται να συμμετάσχουν στη δημιουργία των κοινοχρήστων χώρων που προβλέπονται από την πολεοδομική μελέτη. Για το ποσοστό της συμμετοχής, τη διαδικασία προσδιορισμού και τον τρόπο βεβαίωσης εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρ. 32-39 του Ν.Δ/τος της 17.7.1923 "περί σχεδίων πόλεων κ.λπ.", του άρθρ. 6 του Ν. 5269/1931 και των εκτελεστικών τους διαταγμάτων, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα. 2. [όπως η παράγραφος αυτή συμπληρώθηκε με το άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101). Στις ίδιες πυκνοδομημένες ζώνες, αν ιδιοκτησία εμβαδού 500 τ.μ. και πάνω βαρύνεται, λόγω της εφαρμογής των κατά την προηγούμενη παράγραφο διατάξεων, με εισφορά σε γη για αυταποζημίωση ή λόγω υποχρέωσης αποζημίωσης τρίτων, με εμβαδόν λιγότερο από το εμβαδόν που προκύπτει από την εφαρμογή των ποσοστών που καθορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου αυτού, υποχρεούται να εισφέρει επιπλέον έκταση μέχρι να συμπληρωθεί το ποσοστό αυτό της παρ. 4. Η παράγραφος αυτή εφαρμόζεται για όλες τις πυκνοδομημένες ζώνες, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αναφερόμενες στο άρθρο 10 του Ν. 1221/1981 περιοχές …. 3. Οι ιδιοκτησίες που εντάσσονται στο πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτο κλπκλπ
    2 points
  33. Εφόσον δεν τελείωσες Πολυτεχνική σχολή δεν εγγράφεσαι στο Τ.Ε.Ε. . (που εδώ που τα λέμε δεν το χρειάζεσαι) Αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχεις επαγγελματικά δικαιώματα. Μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμα του Περιβαλοντολόγου. Να αποκτήσεις Πτυχίο κατηγορίας 27 και να εκπονείς Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Και φυσικά να δουλέψεις σε γραφεία μελετών ή όπου αλλού μπορείς με τις γνώσεις σου να συνεισφέρεις
    1 point
  34. Λάθος μου... είδα το χορτολιβαδικές. Οι καλλιεργούμενες όχι. Ότι βλέπεις στους δασικούς χάρτες
    1 point
  35. Πολύ καλό συνάδελφε ! Μια ερώτηση . Πως ενσωματώνουμε νεώτερες ε/α ?
    1 point
  36. @janna Ξεκάθαρη απάντηση προφανώς δεν θα πάρεις διότι δεν υπάρχει. Από το νόμο αναφέρεται ως όριο επιφάνειας για χρήση μειωτικού τα 50 τμ ισόγειου βοηθητικού χώρου χωρίς όμως να διευκρινίζεται αν αυτή η επιφάνεια μπορεί να αντιστοιχεί και σε τμήμα ενιαίου κτιρίου. Η ερμηνεία της εγκ. 2 για αποθήκες κατηγορίας 3 (είτε αυτοτελείς είτε περισσότερες από μια ανεξάρτητες αποθήκες )που αθροιστικά δεν υπερβαίνουν τα 15 τ.μ και πληρούν τα κριτήρια υπαγωγής στην εν λόγω κατηγορία, νομίζω ότι μπορεί να αποτελέσει μια κατ αναλογία ερμηνεία και για περισσότερες αποθήκες με άθροισμα επιφάνειας <50 τμ. Κλίνω προς την άποψη ότι μπορείς να εφαρμόσεις αυτό που σκέφτηκες.
    1 point
  37. Τα γνωστά θέματα με τις τακτοποιήσεις Ν. 3843. Όχι μόνο θα πρέπει να κάνεις νέα κάτοψη αλλά και να ρυθμίσεις τον τοίχο που δεν έχει συμπεριληφθεί. Οπότε, ανοίγεις δήλωση ν. 4495/17 βάζεις και την επιφάνεια του άλλοτε ρυθμισμένου ΗΧ και συμψηφίζεις το πρόστιμο από την τότε περαιωμένη δήλωση. Επιπλέον μαζεύεις και οτιδήποτε άλλο υπάρχει στο διαμέρισμα.
    1 point
  38. Αν ο δρόμος έχει διανοιχτεί πριν το 1983, λογικά εμπίπτει στο άρθρο 28 του Ν.1337/83 και κατοχυρώνεται στον δήμο. "Ιδιωτικοί δρόμοι , πλατείες και λοιποί χώροι κοινής χρήσεως που έχουν σχηματιστεί με οποιοδήποτε τρόπο έστω και κατά παράβαση των κείμενων πολεοδομικών διατάξεων και που βρίσκονται μέσα σε εγκεκριμένα σχέδια πόλεων, θεωρούνται ως κοινόχρηστοι χώροι που ανήκουν στον οικείο Δήμο ή Κοινότητα. Για τους χώρους αυτούς δεν οφείλεται καμία αποζημίωση λόγω ρυμοτομίας. Σε περίπτωση όμως που οι χώροι αυτοί καταργούνται με το σχέδιο πόλεως προσκυρώνονται κατά τις κείμενες διατάξεις." Αν όχι, έχεις κάθε νόμιμο δικαίωμα να διεκδικήσεις αποζημίωση ή να σου αποδοθεί το καταπατηθέν τμήμα.
    1 point
  39. Και τι είσαι εσύ ο εισαγγελέας ή ο νόμος που θα το κρίνεις; Παντού πετάγεσαι σε θέματα αυθαιρέτων (επί κοινοχρήστων/κοινοκτήτων κλπ) και βγάζεις παράνομα και αυθαίρετα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ συμπεράσματα, διαδίδεις ανακρίβειες, από τη στιγμή που ο υπάρχων νόμος δίνει το δικαίωμα και το επιτρέπει υπό προϋποθέσεις.... Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. - jbosdas
    1 point
  40. Προσοχή! Αν την διαφορετική διαρρύθμιση την θεωρήσεις "νόμιμη" υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης άδειας...! (παρ14/100) . Αν την θεωρήσεις "αυθαίρετη" βάσει της §3ε του 81 (μικρής κλίμακας), τότε είναι πάλι στις εξαιρέσεις.... ! Οπότε, το νόμιμο σε βάζει σε διαδικασίες ενώ το αυθαίρετο σε απαλλάσσει από αυτές!!!! Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να τα τακτοποιούμε αυτά και να μην καθόμαστε να παίζουμε κρυφτό... Βέβαια πολλοί είναι που διαφωνούν, ακόμα και το ΤΕΕ στο οποίο έχω υποβάλει σχετικό ερώτημα και δεν έχει απαντήσει ποτέ μα ποτέ γραπτώς. Όταν έκανα ερώτημα μέσω επιστολής και αριθμό πρωτοκόλλου, τότε απάντησαν το εξής: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού.
    1 point
  41. Για τις εξαιρέσεις της 82/2θ δηλ 81α,ε,στ,ζ (με την στ να μην έχει νόημα να υφίσταται ως ανεξάρτητη κατηγορία αφού εμπεριέχεται στην περίπτωση ζ ως γιστ της ΚΑΤ3)... ... αν θέλει ο ιδιοκτήτης, τακτοποιείς, αν όχι προχωράς με βεβαίωση και ΗΤΚ. Υποχρέωση δεν υφίσταται. Είσαι στις εξαιρέσεις της 82/2θ. Θα πρέπει όμως να αναρτηθεί κάτοψη αποτύπωσης που θα περιλαμβάνει τα ανοίγματα, που σε βάζει στην λογική και όχι στην υποχρέωση της τακτοποίησης. Στην τεχνική περιγραφή της ΗΤΚ θα πρέπει να γίνεται μνεία των παραβάσεων.
    1 point
  42. 2.505 downloads

    Τις εξαρτημένες συντεταγμένες που μου έδιναν τα τοπογραφικά όργανα ήθελα να τις αποτυπώνω σε Πίνακα και να έχω συνημμένα πάνω στο σχέδιο του Τοπογραφικού Διαγράμματος όχι μόνο τα σημεία αλλά και τους υπολογισμούς Πλευρών και Εμβαδών. Συνεπώς έφτιαξα ένα απλό xls αρχείο ώστε να επιβεβαιώνω τις αποστάσεις των πλευρών καθώς και τα εμβαδά των τεμαχίων και να τα επισυνάπτω σαν εικόνα πάνω στο σχέδιο μου. Ο κωδικός: egeorgalas New Version - 17.04.2012: Βελτίωσα τους αυτοματισμούς ώστε να μπορεί εισάγεται ή διαγράφετε συντεταγμένες κορυφών χωρίς να αλλοιώνει τις εξισώσεις των Πλευρών και των Εμβαδών. Επίσης βελτιώθηκαν και οι τελικές εξισώσεις υπολογισμού του Εμβαδού.
    1 point
  43. Το όριο για την αλλαγή χρήσης είναι οι 20 κλίνες. Από 20 και πάνω απαιτείται το κτίριο να έχει χρήση "προσωρινή διαμονή". Από 19 και κάτω μπορεί να είναι είτε "προσωρινή διαμονή" είτε "κατοικία". Στις περισσότερες περιπτώσεις κάτω των 19 κλινών είναι κατοικίες γιατί βολεύει από άποψη πυρασφάλειας (1 κλιμακοστάσιο, μια εξοδος). Σε κάθε περίπτωση ανεξάρτητα κλινών και ανεξάρτητα χρήσης οι οροι δόμησης είναι κατοικίας. Το όριο κλινών δεν αφορά το συγκρότημα αλλά το κάθε κτίριο και υπο προϋποθέσεις: π.χ. κτίρια σε απόσταση κατω των 3 μέτρων αντιμετωπίζονται από θέμα πυρασφάλειας ως εννιαίο αρα αθροίζονται οι κλίνες. Πολλα κτίρια μονοκατοικιών ανω των 40 τ.μ. μπορουν να εχουν αδεια λειτουργίας ως επιπλωμένες κατοικίες αλλα και ως επιπλωμένα διαμερίσματα (δεν ειναι υποχρεωτικό το συγκρότημα των επιπλωμένων διαμερισμάτων να είναι στο ίδιο κτίριο στο οικόπεδο). Συμφέρουν ομως οι επιπλωμένες κατοικίες διότι είναι αυτοεξυπηρετούμενες (όπως και οι επαύλεις) και δεν υπάρχουνοι οι απειρες ελάχιστες απαιτήσεις (προσωπικό, εξοπλισμός) που εχουν τα δωμάτια/διαμερίσματα. Το πιο σημαντικο σε ενα κτιριο ειναι η χρήση. Οι πολεοδομίες εξετάζουν ενα σωρό παραμέτρους για την εκδοση οικ. αδειών χωρις να ξεκαθαρίζουν το βασικότερο: τη χρήση του κτιρίου που θα ανεγερθει. Ενω οι χρησεις ειναι συγκεκριμένες στον κτιριοδομικο κανονισμό, σε καμια αδεια δεν ειναι ξεκαθαρο. Εχουν ανακαλύψει οι μηχανικοι χιλιάδες χρήσεις ανύπαρκτες (κατάστημα, κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ιατρείο, ενοικιαζόμενα δωμάτια, σφαγείο, πλυντήριο αυτοκινήτων, σουβλατζιδικο, τυροπιτάδικο κτλ) και κανένας δε κάνει μια παρατήρηση. Οι μόνοι που ασχολούνται είναι οι πυροσβέστες και με το δίκιο τους. Το ίδιο και με τους ορόφους : ο Ενας γραφει διόροφο κτίριο ο άλλος ισόγειο (με πατάρι) λες και δεν υπάρχει σαφώς ορισμένο τι είναι όροφος, τι είναι πατάρι. Σύμφωνα με την τουριστική νομοθεσία δε θέλει αλλαγή χρήσης. Σύμφωνα όμως με τη γενικότερη νομοθεσία απο 20 και πάνω κλίνες απαιτεί. Βέβαια θα πει κάποιος: αφου πλεον δεν χρειάζεται πιστοποιητικο πυρασφάλειας-δεν ελέγχει η πυροσβεστική και η τουριστική νομοθεσία δε ζητάει αλλαγή χρήσης γιατι να κάνω αλλαγή χρήσης σε κατάλλημα με πανω απο 20 κλίνες; Απλά γιατί μόνο ετσι θα είσαι νόμιμος. Σε τυχαίο ελεγχο από πυροσβεστική θα στείλει σήμα στον ΕΟΤ για ανάκληση αδειας και κανονικά και σε πολεοδομικό ελεγχο υπάρχει πρόβλημα. Με τις γνωστοποιησεις πλέον εχω συναντήσει ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων που δεν εχουν ούτε πυροσβεστήρες γιατι εχουν μεταφράσει τη μη υποχρέωση λήψης πιστοποιητικού πυρασφάλειας ως απαλλαγή από την πυροσβεστική νομοθεσία. Η νομοθεσία ισχύει και πρεπει να τηρείται φάκελος πλήρης, με μελέτη πυρασφάλειας, με σχέδια του καταλύματος και ότι απαιτεί η νομοθεσία (πυροσβεστική, πολεοδομική, τουριστική, γενική) ασχετα αν δεν ελεγχονται για την αδειοδότηση. Ο ελλειπης φάκελος ή οι φυσικές ελλείψεις σε ελεγχοθα εχουν ως αποτελεσμα την ανακληση της αδειας λειτουργίας και ποινικο δικαστήριο (η ελλειψη μετρων πυρασφάλειας είναι πολύ σοβαρή παραβαση και εχει σοβαρότατες ποινές).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.