Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      30

    • Περιεχόμενα

      8.090


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      29

    • Περιεχόμενα

      17.192


  3. Σερίφης

    Σερίφης

    Members


    • Πόντοι

      25

    • Περιεχόμενα

      203


  4. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      1.532


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 16/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. @ΜΕΜΟΣ ΜΟΣΧΑΚΗΣ Μπορεί να γίνει η μεταβίβαση γιατί η κατασκευή που περιγράφεις ανήκει στις εξαιρέσεις. Κατά την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας θα επιλέξεις τον κατάλληλο τύπο βεβαίωσης και στην ηλεκτρονική ταυτότητα θα συμπληρώσεις μία λοιπή κατασκευή.
    7 points
  2. Έχει ανακληθεί καμία άδεια; - Όχι. Το κτίριο είναι νομίμως υφιστάμενο κατα την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 4067/2012 (ΦΕΚ 79 Α’); -Ναι. Το διαμέρισμα (οριζόντια) ταυτίζεται με τη εκδοθείσα οικοδομική άδεια; -Ναι. Το ακίνητο εμπίπτει στις απαγορευτικές διατάξεις της παραγράφου α εδαφίου ββ του άρθρου 1 της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 ; - Όχι. Ορίστε ο έλεγχος νομιμότητάς που προβλέπεται να γίνει. Έγκριση εργασιών εκδίδεις, όταν έρθει η ώρα να βγάλεις οικοδομική άδεια τότε θα σε απασχολήσει η αρτιότητα. Δεν καλείσαι κάπου να υπογράψεις δήλωση Ν.651.
    6 points
  3. Βεβαίως μπορείς. Στο άρθρο 2 της υπουργικής απόφασης για τη διαδικασία συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, προβλέπεται ότι «σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών».
    5 points
  4. παντως λυπαμαι που τα τελευταια χρόνια δεν ειναι ο georgegaleos παρόν. Θα μας τα εξηγουσε όλα και απόλυτα σωστά. Καποιοι τον στεναχώρησαν τότε για το ύφος του και το χιουμορ του και χασαμε όλοι
    5 points
  5. Ο νόμος 4495 (*) αναφέρει ότι θα πρέπει να προβείς σε ενημέρωση της Ο.Α προ σύνταξης ΗΤΚ. Εναλλακτικά μπορείς να κάνεις υπαγωγή στο Ν. 4495 και στο σύστημα της ΗΤΚ να εισάγεις την επικαιροποιημένη κάτοψη η οποία θα αντιστοιχίζεται (ως οφείλει) στην υπαγωγή και έτσι στο πεδίο των πράξεων θα έχεις την απαιτούμενη αντιστοίχιση με διοικητική πράξη. (*) παρ. 9 άρθρο 100: 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. ερμηνεία εγκ. 2 Ν. 4495: Στην παρ.14 διευκρινίζεται ότι η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, δεν θεωρείται αυθαιρεσία, υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. (...)
    4 points
  6. Επιλογή ιδιοκτησίας στην καρτέλα «Ιδιοκτησίες Οικοπέδου/Γηπέδου», δεξί κλικ και επιλογή διαθέσιμης ενέργειας «Ανέβασμα Εγγράφων», επιλογή τύπου εγγράφου «Κατόψεις Αρχιτεκτονικής μελέτης/αποτύπωσης».
    4 points
  7. @anna001 Σε επίπεδο εξισώσεων αυξάνοντας το q μειώνεται η τιμή του φάσματος. Πρακτικά λες ότι επειδή το κτίριο μου θα συμπεριφερθεί πλάστιμα μπορώ να το σχεδιάσω για μικρότερη ένταση από αυτή του πλήρως ελαστικού κτιρίου και αυτό το κάνεις αυξάνοντας το q. Προϋποθέτει όμως ότι το κτίριο έχει τoν κατάλληλο σχεδιασμό για να φερθεί πλάστιμα και ότι κατασκευαστικά μπορούν να εξασφαλισθούν οι σωστές διατάξεις οπλισμού μιας πλάστιμης κατασκευής. Συνάδελφοι , ενδεχομένως το μέλος που έθεσε το ερώτημα φοιτά και έχει απορίες. Οπότε ήρεμα.
    4 points
  8. Δεν επιτρέπεται να υπάρχει άδεια σε ισχύ χωρίς μηχανικό. Έπρεπε ήδη να έχει γίνει αλλαγή επιβλέποντα, διαφορετικά θα έπρεπε να γίνει διακοπή εργασιών. Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι, επειδή η πέργκολα σε όροφο δεν εμπίπτει στο άρθρο 30 αλλά στο 29, με μία απλή ενημέρωση (απο τον επιβλέπων...) θα είναι καλυμμένος.
    4 points
  9. Μας έχει απασχολήσει το θέμα εντόνως. Προσωπικά (όπως άλλωστε και πολλοί συνάδελφοι) δεν έχω καταλήξει με βεβαιότητα ότι επιτρέπεται έκδοση ΕΕΔΜΚ σε μη οικοδομήσιμο. Όμως, αν το δούμε πέρα από το κανονιστικό πλαίσιο, τι θα γίνει με χιλιάδες σπίτια που είτε χτίστηκαν σε μη άρτια μη οικοδομήσιμα γήπεδα ή αυτά έγιναν στην συνέχεια μη οικοδομήσιμα λόγω αλλαγής πολεοδομικού καθεστώτος. Θεωρώ ότι μια σωστή και λογική σκέψη είναι να επιτρέπονται εργασίες που αφορούν την υγιεινή και χρήση, δηλαδή να μπορεί ένα κτίριο να παραμένει κατοικήσιμο παρέχοντας ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης στους ενοίκους του και να μην επιτρέπονται εργασίες που αφορούν προσθήκη. Για παράδειγμα θα πρέπει να είναι επιτρεπτή η εργασία χρωματισμών με χρήση ικριωμάτων, είτε η αντικατάσταση κουφωμάτων στα ίδια-υφιστάμενα ανοίγματα κλπ.
    4 points
  10. Η φράση αυτή σημαίνει ότι δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης, και όχι ότι γίνεται υπαγωγή χωρίς χρηματικό αντίτιμο. Όποιος δεν συμπεριλάμβανε τον αυθαίρετο τοίχο έκανε λάθος ο ίδιος, και όχι ο νόμος.
    3 points
  11. 3 points
  12. Καλησπέρα σας, έχω κάνει ένα εργαλείο για να με βοηθάει να κάνω αναζητήσεις στις Ε/Α του ΤΕΕ, όποιος θέλει μπορεί να το κατεβάσει δωρεάν εδώ. Χρειάζεται Java για να τρέξει και το έχω δοκιμάσει σε windows 7 kai windows 10 χωρίς πρόβλημα. Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες μέσα στο μενού για τον τρόπο που λειτουργεί, για οποιαδήποτε ερώτηση - πληροφορία στείλτε μου μήνυμα.
    3 points
  13. Εχω την εντύπωση ότι δεν είναι αυτό το νόημα Παναγιώτη. Δηλαδή ότι αν έχεις 50% πραγματική κάλυψη είναι σαν να καλύπτεις τις απαιτήσεις οπότε βάζεις το σύστημα αυτό με την κατηγορία αυτοματισμού Β. Εγώ νομίζω ότι το θέμα <<50%>> αφορά στον τρόπο λειτουργίας των τοπικών ΑΘ. Δηλαδή έχεις μια κατοικία 100τμ που έχει κλιματιστικά split στο σαλόνι και στο υπνοδωμάτιο. Αυτά καλύπτουν ας υποθέσουμε 60 τμ. Εχεις τότε ένα σύστημα πραγματικό κατ. αυτ. Β στο 60% ενώ το άλλο 40% καλύπτεται απ το θεωρητικό που έχει κατ. αυτ. Δ. Εχεις την χειρότερη κατηγορία που είναι η Δ. Σε κάθε μήνα βάζεις 0,30 για το πραγματικό και 0,20 για το θεωρητικό. Εκεί νομίζω είναι το νόημα του 50%. Επειδή τα split λειτουργούν συνήθως είτε στο σαλόνι την ημέρα είτε στο υπνοδωμάτιο και όχι ταυτόχρονα βάζεις 0,5 αθροιστικά σε κάθε μήνα. Λόγω τρόπου λειτουργίας δηλαδή. Δεν έχει να κάνει με τα τετραγωνικά μέτρα. Αν έχεις τώρα κεντρικό σύστημα που καλύπτει πχ 70 τμ θα βάλεις το πραγματικό ποσοστό κάλυψης. Δηλαδή το πας με 0,7. Εκεί έχω κάποιες απορίες αλλά σε κεντρικά συνήθως είναι πραγματικά 100% και δεν χρειάστηκε να το ψάξω παραπάνω. Η διατύπωση της ΤΟΤΕΕ καθώς και της διευκρίνησης στις ερωταπαντήσεις δεν θα έλεγα ότι ξεδιαλύνουν τις απορίες. (Μας έχει στοιχειώσει αυτό το θέμα εδώ και χρόνια).
    3 points
  14. Να μην τους ζηλεύεις καθόλου .... Οποιος βγάζει ΠΕΑ σε μισή ώρα , απλώς δεν βγάζει ΠΕΑ και το ακόμη χειρότερο θα είναι να λέει (και να πιστεύει) ότι βγάζει.... Τα βλέπουμε στα Β ΠΕΑ του Εξοικονομώ τα αστέρια του Πολυτεχνείου και των έτοιμων προγραμμάτων....... Τα έτοιμα προγράμματα για επιθεώρηση είναι (αν ξέρεις τί ακριβώς κάνεις και καταγράφεις...) μόνο σε περίπτωση κτηρίου με ΚΕΝΑΚ που πάει για ηλεκτροδότηση, αν πάρεις το αρχικό xml και είσαι τυχερός και αυτός που το είχε κάνει γνώριζε το αντικείμενο , που και αυτό είναι σπάνιο.... Καλή γνώση των ΤΟΤΕΕ και ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ για το 90% των επιθεωρήσεων..... Υ.Γ. Είμαι κάτοχος προγράμματος για να μην παρεξηγηθώ.....
    3 points
  15. Καλημέρα, γνώμη μου είναι ότι εφόσον έχεις μάθει να κάνεις ΠΕΑ με το χέρι δεν αξίζει να αγοράσεις λογισμικό.
    3 points
  16. 3 points
  17. Σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρου 154, τα απολογιστικά και τα απρόβλεπτα (αθροιστικά) είναι έως 15% της αξίας της σύμβασης. Γι αυτό, στην πλειονότητα των μελετών, αυτά τα δυο περιλαμβάνονται σε ένα ποσό (απρόβλεπτα-απολογιστικά). Στην περίπτωσή σου, έχεις δυό διακριτά ποσά οπότε, θα πρέπει να το συζητήσεις με την Υπηρεσία
    2 points
  18. Υπάρχει μια διαφοροποίηση ανάμεσα στο νόμο και στην ερμηνεία της εγκ. 2. Στο νόμο αναφέρεται απλώς η λέξη "σοφίτες", ενώ στην ερμηνεία της εγκ. 2 αναφέρεται ότι θα πρέπει να πληροί τον ορισμό της παρ. 81 άρθρου 2 του ΝΟΚ (προφανώς επειδή ο ορισμός της σοφίτας δεν υπήρχε στον ΓΟΚ 85 και προγενέστερους ΓΟΚ). Μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις για το τι θεωρείται σοφίτα, έχουμε μεγαλύτερη "ευελιξία" στις περιπτώσεις υπερυψωμένων στεγών. Νομίζω ότι ο αρχικός σκοπός του νόμου ήταν απλώς να δώσει έναν γενικό οδηγό για να μπορεί κάποιος να διακρίνει τη σοφίτα και να της επιβάλλεται μικρότερο πρόστιμο, σε σχέση με ένα κανονικό αυθαίρετο όροφο. Απόσπασμα παρ. 6 άρθρο 100, ν. 4495/17: 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: .... β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Απόσπασμα ερμηνείας εγκ. 2 Ν. 4495/17 για την παρ. 6 άρθρο 100. (..._ Όσον αφορά τους εσωτερικούς εξώστες και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. ΝΟΚ άρθρο 2 παρ. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται "κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δύναται το δάπεδό της να βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από το σημείο έδρασης της στέγης. Η σοφίτα αποτελεί ενιαίο σύνολο με τον χώρο κάτω από τη στέγη και ο παραπάνω χώρος αντιμετωπίζεται ενιαία για τον υπολογισμό του ελεύθερου ύψους. "Η σοφίτα δύναται να έχει πρόσβαση σε δώμα ή και δώμα ορόφου του κτιρίου ή και ανοικτό εξώστη ή και κλειστό εξώστη. Δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Επιτρέπεται η πρόσβαση στον χώρο της σοφίτας από κεντρικό κλιμακοστάσιο αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας. Δύναται, η επέκταση του δαπέδου της προσμετρώντας την επιφάνεια πλέον του 50% στον συντελεστή δόμησης (σδ). Δεν υφίσταται ελάχιστος ή μέγιστος περιορισμός ως προς το ύψος της σοφίτας."
    2 points
  19. @skyclad Αν η υφιστάμενη κατάσταση ταυτίζεται σε σχέση με την ρύθμιση του τότε νόμου 3843 μπορείς να εισάγεις τη δήλωση στο Ν. 4495 για να λάβει ο κλεισμένος Η.Χ οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με πληρωμή παραβόλου 100 Ευρώ. Σε άλλο Φ.Κ μπορείς να εισάγεις και μια Λ.Π προκειμένου με κάποιο τρόπο να βάλεις την νέα κάτοψη την οποία έτσι και αλλιώς θα την χρειαστεί ο ιδιοκτήτης. Για το θέμα ένταξης σε προηγούμενους νόμους και το τι πρέπει να προσέξεις στα του Ν. 3843 δες εδώ . Προβληματικό σημείο αποτέλεσε στις περιπτώσεις αυτές ο κατασκευασμένος τοίχος που δεν συμπεριλαμβάνονταν στην τότε ρύθμιση του ν. 3843.
    2 points
  20. Για να αποκτήσει δικαίωμα να ερμηνεύει το νόμο η πολεοδομία, πρέπει πρώτα να αποδείξει ότι ξέρει να διαβάζει ελληνικά. Πάντα σε σύνδεση με τον ερμηνεύοντα εγκέφαλο ... Στα ελληνικά λοιπόν : - "εσοχή" είναι η υποχώρηση των όψεων του κτηρίου προς το εσωτερικό του. Πως μπορεί να υπάρξει εσοχή ταυτόχρονα με τον τοίχο που προτείνουν ; - "δουλεία" (ελεύθερης θέας) δημιουργείται στο διπλανό οικόπεδο όταν το ελεύθερο μήκος δ εισέρχεται εντός του. Πως θα γίνει αυτό με τον τοίχο ; Αν γνωρίζουν τα πρώτα και δεν μπορούν να απαντήσουν στα δεύτερα, δεν έχει επιτευχθεί η παραπάνω σύνδεση.
    2 points
  21. Στο εδάφιο α της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του Ν 4495/17 ορίζεται ότι απαιτείται έγκριση Σ.Α. «για κάθε οικοδομική εργασία […], σε ιστορικούς τόπους, […]. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες […] στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού».
    2 points
  22. Αυτά με τους τοίχους τα έκαναν επί ΓΟΚ γιατί η αντίστοιχη διάταξη απαιτούσε ελάχιστο πλάτος εσοχής Δ. Με τον ΝΟΚ δεν υπάρχει τέτοιο όριο.
    2 points
  23. Καλημέρα σας, προς ενημέρωση και μόνο μίλησα μαζί τους, η απάντηση που πήρα ήταν οτι απο τη στιγμή που γίνεται θεμελίωση είναι Ελεγχος Β ανεξάρτητα αν δεν αλλαζει το περίγραμμα, μου είπαν οτι και αλλοι συνάδελφοι έχουν κάνει το ίδιο λάθος, αλλα δεν τίθεται θέμα, ουτε για κυρώσεις ουτε για κάποια άλλη επιβάρυνση. Σας ευχαριστώ!
    2 points
  24. Στο ΓΟΚ 73 ίσχυε κάλυψη, ύψος και αρ. ορόφων και σε κάθε επίπεδο γραφόταν η επιφάνειά του, δεν είναι δόμηση αυτό. Σε περίπτωση σύστασης θα περιγραφούν οι κλειστοί στεγασμένοι χώροι διαμερισμάτων και οι κοινόχρηστοι χώροι. Για κάθε διαμέρισμα θα αναγραφεί τι περιέχει και μ τι συνορεύει. Σε περίπτωση νέας άδειας δόμησης θα μπορούσε να εξεταστεί το κτίριο συνολικά κατά ΝΟΚ (κάλυψη, δόμηση, ύψος, όγκος, πλάγια όρια κ.λπ.).
    2 points
  25. Άλλη εποχή η διατύπωση και οκ μπορεί να μπερδέψει, λέει "ελάχιστον" και εννοεί μικρότερο από 200τμ, μικρότερο από 8μ και μικρότερο από 10μ. Άλλωστε δεν είναι λογικό να δίνει σε μεγάλα οικόπεδα την δυνατότητα εξαγοράς Οπότε μετά εξαγορά μόνο αν κάνεις επέκταση υπόγειου και πάλι δε σου βγαίνουν οι ΘΣ σύμφωνα με τον ΝΟΚ αρ. 17 παρ. 6β και φυσικά χωρίς μειωτικό συντελεστή.
    2 points
  26. Αρκεί να υπάρχει το απαιτούμενο βάθος και δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει σε όλο το μήκος του. Δες και το σχετικό έγγραφο. Πέραν του θέματος με το βάθος, υπάρχει μια ασάφεια στον 4759 για τις συνενώσεις καθώς απαιτεί το ένα γήπεδο από αυτά που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, πράγμα-όπως έχει συζητηθεί και στο παρελθόν-εντελώς παράλογο. εγγραφο 84961 για βαθος γηπεδου εκτος σχεδιου.pdf
    2 points
  27. Συμφωνώ ότι οι Μηχανικοί πρέπει να είμαστε ενωμένοι και με απόλυτη οικονομικοτεχνική κ νομική τεκμηρίωση να προχωρήσουμε στην οριστική επίλυση αυτού του προβλήματος . Αυτό το παράδειγμα σύνταξης με τα 3700 κ από την άλλη μεριά τα 1200 με βασική κ κύρια αιτία τους σαθρούς υπολογισμούς της ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ είναι ντροπή !! Εμεις φτάσαμε το θέμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΝΕΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ www.mhn2020.gr κ θα προχωρήσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο και με κάθε δικαστική διεκδίκηση στη λύση του προβλήματος που απομυζά την σύνταξη των Ελευθέρων Επαγγελματιών Μηχανικών αλλά κ αυτών που κατά περιόδους ήταν Μισθωτοί κ ΕλΕπ. μέχρι το Υπουργείο κ ο e-EFKA να δώσουν οριστική λύση για όλους τους ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ χωρίς εξαιρέσεις .
    2 points
  28. Όχι, είναι λάθος να σου ζητούν ΣΑ. Οι ΕΠΑΕ δεν μετατράπηκαν σε ΣΑ (ώστε να συνεχιστεί αυτή η υποχρέωση, όπου υπήρχε) αλλά καταργήθηκαν. Τα ΣΑ συστήθηκαν ως νέο όργανο. Η υποχρέωση για ΣΑ τέθηκε σε νέα βάση εξαρχής. Μόνο όπου ορίζεται ρητά υπάρχει πλέον η υποχρέωση για ΣΑ
    2 points
  29. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Να προσθέσω με τη σειρά μου ότι ύστερα από επικοινωνία με την αρμόδια Πολεοδομία μου επιβεβαιώθηκε ότι μπορώ να γίνουν οποιεσδήποτε εργασίες απαιτούν άδεια μικρής κλίμακας. Δηλαδή ΕΕΔΜΚ μπορεί να εκδοθεί. Κανονική άδεια μόνο δεν μπορεί. Όπως δηλαδή αναφέρατε παραπάνω!
    2 points
  30. Για ΠΕΑ μόνο ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ…. Για ΜΕΑ της 4Μ….
    2 points
  31. Μην το φιλοσοφήσουμε γιατί είναι ακόμη πιο σύνθετο. Κατά τη γνώμη μου, που έχω παρακολουθήσει τα 40/60... @tettris, στο ερώτημά σου, το πρώτο είναι ενημερώσιμο και το δεύτερο ΥΔ μόνο για τον ανίκητο του zavi.
    2 points
  32. Εκτός αντικειμενικού το 2015, άρα 900 (εκτός αν ήταν εκτός).
    2 points
  33. @ZesteR Πιθανολογώ ότι δεν έχεις οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση (λόγω του έτους που αναφέρεις) αλλά τις δυο δηλώσεις Ν. 1337 που οδηγούν σε προσωρινή αναστολή κυρώσεων μέχρι το αυθαίρετο να κριθεί οριστικά (ένταξη στη γ φάση). Αν είναι σωστή η υπόθεσή μου τότε στην ύπαρξη Ο.Α βάζεις "όχι". Αν όμως έχει οριστική εξαίρεση με απόφαση Νομάρχη τότε βάζεις "ναι" στην Ο.Α.
    2 points
  34. Καλή συνέχεια και σε σένα Βάγια. 😉
    2 points
  35. Για να μπορούν να ανοίγουν όλοι τα αρχεία, χρησιμοποίησε κάποια από τις συνήθεις μορφές (π.χ. pdf, jpg). Εάν αυτός ο χώρος είναι απόληξη κλιμακοστασίου, το πρόστιμο υπολογίζεται με αναλυτικό. Σε διαφορετική περίπτωση είναι υπέρβαση δόμησης, και ας περιλαμβάνεται σε αυτόν το μηχανοστάσιο του ανελκυστήρα.
    1 point
  36. Και για τις διαστάσεις και για την επιφάνεια ελέγχεται το ακίνητο για το οποίο έχει γίνει η δήλωση. Εάν έχεις κάνει δήλωση για κτίριο, τότε συγκρίνεις την υπέρβαση με το εμβαδόν του κτιρίου. Όταν η δήλωση έχει υποβληθεί για οριζόντια ιδιοκτησία, συγκρίνεις την υπέρβαση με το εμβαδόν της. Αντίστοιχα πράττεις και για τις διαστάσεις.
    1 point
  37. Για «αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως 5% και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του 5%» δεν υπάρχει περιορισμός παραβίασης προκηπίου.
    1 point
  38. Κατ' εμέ όχι, διότι "αυτό" που λες ότι, υπάρχει σήμερα, δεν είναι σοφίτα, αλλά όροφος!
    1 point
  39. Το λάθος έχει γίνει από την πλατφόρμα του ΤΕΕ που όταν επιλέγεις το κουτάκι της διαφορετικής διαμερισμάτωσης, το σύστημα θεωρεί ότι η δήλωση αφορά ΜΟΝΟ διαφορετική διαμερισμάτωση ως προς τα απαιτούμενα αρχεία, αλλά υπολογίζει τα πάντα ως προς το πρόστιμο. Το σωστό είναι να επιλέγει κανείς το κουτάκι αυτό μόνο όταν η δήλωση αφορά αποκλειστικά και μόνο διαφορετική διαμερισμάτωση. Το τι αρχεία απαιτούνται για τη δήλωση εξαρτάται από τον νόμο και μόνο. Τέλος όλα αυτά αναλύονται στην τεχνική έκθεση και δεν μας ενδιαφέρει τι κουμπάκια πατήθηκαν εφόσον το πρόστιμο είναι σωστά υπολογισμένο και υπάρχει πληρότητα στα απαιτούμενα αρχεία της κάθε δήλωσης.
    1 point
  40. Θετω τα εξης Στις αδειες με την παρεκκλιση του αρθρου 25 του ν. 1337, καθε ΥΔΟΜ ζηταει απο τον ιδιοκτητη ΥΔ οτι ελαβε γνωση των αποφασεων του ΣτΕ περι αντισυνταγματικοτητας της ρυθμισης και δηλωνει οτι δεν εχει καμμια αξιωση αποζημιωσης κατα του Δημου σε περιπτωση ακυροτητας της αδειας ή κατι παρομοιο. Το θεμα ειναι οτι αυτο το αρθρο 25 το χρησιμοποιουν σε πυκνοδομημενες περιοχες, με ανθρωπους γνωστους μεταξυ τους, ωστε καθε παροδιος θα εμπιπτει σε αυτη την κατηγορια και εν τελει δυσκολα εως καθολου θα προχωρησει σε αιτηση ακυρωσης τετοιας αδειας, την οποια και ο ιδιος εχει εκδοσει [πλεον οτι προκειται για μικροιδιοκτητες, που δεν τους περισσευουν να πληρωνουν δικηγορους και να κανουν δικαστηρια.] Επομενως, σημερα, αντι να ακυρωνουν/αρνουνται/διαφωνουν ή ό,τι αλλο κανουν οι ΥΔΟΜ για τα μπονους του ΝΟΚ, και μαλλον για λογους εντυπωσιασμου ή ψηφοθηρικους ή άλλους... το πραγματικο γεγονος ειναι οτι, σημερα, για Χ λογους υπαρχει μια αμφισβητουμενη κατασταση σχετικα με τη νομιμοτητα των αδειων με τα μπονους του ΝΟΚ η οποια θα "επιλυθει" το 2025 στην Ολομελεια του ΣτΕ. Αναρωτιεμαι, εάν οι ΥΔΟΜ, αντι να αρνουνταν την εκδοση τετοιων αδειων, εγραφαν στην αδεια πανω οτι ο αιτων ελαβε γνωση της εκκρεμοδικιας στο ΣτΕ και δηλωνει οτι "παραιτειται απο καθε αξιωση αποζηιωσης εαν η εκδοθησομενη αποφαση καταργησει/επηρεασει/τροποποιησει τις παρεκλίσεις και οτι αυτο θα αναγραφεται σε καθε μεταβιβαστικο συμβολαιο", ποιός θα ζητησει τετοια αδεια ή ποιος θα τολμησει να χτισει Και τελικα, ποιος κατασκευαστης θα τολμησει να ξεκινησει μια τετοια οικοδομη ή ποιός αγοραστης θα δεχθει να αγορασει σε μια τετοια οικοδομη, οπου η αδεια θα ειναι "αιωρουμενη" ή ποια τραπεζα θα δοσει καποιο δανειο για αγορα σε μια τετοια οικοδομη. καλημερα
    1 point
  41. @HAROUL Μπορεί να υποβληθεί μία δήλωση για όλο το οικόπεδο. Το πλήθος των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων δεν εξαρτάται από τον τρόπο ρύθμισης των αυθαιρέτων.
    1 point
  42. Όχι, γιατί το έρκερ πρέπει (εξ ορισμού) να εξέχει του περιγράμματος κάλυψης του ορόφου. Στην κάλυψη περιλαμβάνεται και ο ημιυπαίθριος.
    1 point
  43. ΕΡΩΤΟΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΤΚ-6/2022 14. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ για δικαίωμα υψούν; Για τη συμπλήρωση ΗΤΚ δικαιώματος υψούν που αποτελεί αυτοτελή ιδιοκτησία, γίνεται ξεχωριστή καταχώριση ιδιοκτησίας. Στο οικόπεδο/γήπεδο, εφόσον υφίσταται κτίσμα, στο πεδίο "Αδόμητο" επιλέγετε ΟΧΙ. Στον "Αριθμό Ιδιοκτησιών" εισάγετε τον αντίστοιχο αριθμό, αθροίζοντας και το δικαίωμα υψούν, για το οποίο εισάγετε μία ξεχωριστή ιδιοκτησία. Στα «Στοιχεία ιδιοκτησίας», στο πεδίο «Υλοποιημένη ιδιοκτησία» επιλέγετε ΟΧΙ. Στην καρτέλα "Πράξεις" καταχωρίζετε τις πράξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που έχουν εκδοθεί στο ακίνητο, κάνοντας αναφορά στην Τεχνική έκθεση ότι αφορούν την υποκείμενη κατασκευή. Στην καρτέλα "Επιφάνειες" δεν εισάγετε στοιχεία. Κατά την έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας επιλέγετε Τύπο Βεβαίωσης 3 (αδόμητο).
    1 point
  44. χρησιμοποιησε το cutepdf για εκτυπωτη (δημιουργια pdf απο αρχειο κειμενου που περιεχει το hash) Πολλοι εκτυπωτες pdf και το word δεν κανουν την επιθυμητη εκτυπωση ωστε να μπορεσει το συστημα να διαβασει το hash απο το pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.