Μετάβαση στο περιεχόμενο

lk.sp

Members
  • Περιεχόμενα

    6
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

1 Ακόλουθος

Profile Information

  • Φύλο
    Δεν απαντώ
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

608 profile views

lk.sp's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

6

Φήμη στην κοινότητα

  1. Προβληματισμός για όταν και εφόσον μας προσθέσουν, όταν λέει: "ή από τη μη υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ, μέχρι και την έναρξη ισχύος της ΚΥΑ, καθ’ όλη την περίοδο από την 1η Απριλίου 2019 μέχρι και την 29η Φεβρουαρίου 2020", εννοεί ότι δεν είσαι δικαιούχος αν: (α) Και οι τέσσερις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ για το 2019 ήταν μηδενικές (μάλλον πιο λογικό), ή (β) Έστω και μία από τις τέσσερις δηλώσεις ήταν μηδενική; (Να σημειώσουμε εδώ ότι και χρεωστική με υπόλοιπο κάτω των 30 € για το σύστημα μηδενική θεωρείται.)
  2. Αν ήταν παρουσίαση διπλωματικής στο σημείο αυτό κάποιος από κάτω θα ρωτούσε: "Ωραία όλα αυτά, αλλά πού κατέληξες;". Θέλω να πω, ότι η απλή παράθεση στατιστικών στοιχείων χωρίς να συνοδεύεται από αντίστοιχη ερμηνεία, συμπεράσματα και προτάσεις δεν έχει ποτέ ιδιαίτερο νόημα. Τώρα ο καθένας μπορεί να τα αναδημοσιεύει και να τα ερμηνεύει κατά το δοκούν, χωρίς απαραίτητα να είναι σε θέση να γνωρίζει τι ακριβώς σημαίνει το καθετί που παρατίθεται, όπως για παράδειγμα ότι η κύρια και μοναδική κατοικία στις δηλώσεις αυθαιρέτων δεν είναι το ίδιο και το αυτό με την πρώτη κατοικία που όλοι γνωρίζουν. Ή ότι η κατηγορία 1,2 και 4 (πλέον) σημαίνει ότι έχουν εξαιρεθεί για πάντα από την κατεδάφιση και τα υπόλοιπα για 30 χρόνια και βλέπουμε. Και επιπλέον τα στοιχεία για να είναι όντως πλήρη θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να περιλαμβάνουν και το ύψος των εισπραχθέντων που αντιστοιχεί σε αυτές τις 327 δηλώσεις...
  3. Εφόσον έχεις στη διάθεσή σου αεροφωτογραφία, πολύ σωστά δηλώνεις ό,τι νομίζεις ως Κατηγορία 1 και άρα όσον αφορά στα σχέδια υποβάλλονται μόνο κατόψεις και τίποτα άλλο (αρθρ. 96, περ. (α)). Προσοχή μόνο, αν έχει γίνει σύσταση οριζόντιας στο κτίριο θα πρέπει υποχρεωτικά να υποβληθεί μία δήλωση ανά ιδιοκτησία, δεν μπορείς να κάνεις μία συνολική στη συγκεκριμένη περίπτωση.
  4. Μάλιστα, ο καθένας ζητάει ό,τι θέλει πλέον. Στην περίπτωση που αντιμετωπίζω εγώ δεν μου είπε κάτι για τη βεβαίωση (ακόμα τουλάχιστον), αλλά θέλει τη δήλωση περαιωμένη (έχει εξοφληθεί το πρόστιμο) και υπεύθυνη δήλωση επί της κατόψεως ότι είναι ταυτόσημη με αυτή που έχω υποβάλει στο σύστημα και επιπλέον ότι έχω υποβάλει στο σύστημα όλα τα δικαιολογητικά. Και παρόλο που της εξηγώ ότι αυτό ακριβώς σημαίνει η περαίωση, επιμένει ότι ο υποθηκοφύλακας το θέλει γραμμένο και εκεί, γιατί δεν καταλαβαίνει (!) τι σημαίνει περαίωση (ό,τι να ναι). Ο μόνος τρόπος για να φανεί κάτι στη βεβαίωση είναι να το γράψεις στο πεδίο της περιγραφής μαζί με το όνομα του ακινήτου, αλλά προσωπικά μου φαίνεται κάπως χαζό να ξεκινήσουμε να το κάνουμε αυτό και πιστεύω ότι πρέπει να επιμένουμε σε κάθε περίπτωση ότι το κείμενο είναι τυποποιημένο και δεν γίνεται. Όσον αφορά σε αυτό που σου είπε για την κάτοψη μπορείς να της δείξεις την παρ. 3 του αρθρ. 2 της ΚΥΑ 27454/2631/17 που εξηγεί ξεκάθαρα το εξής: "Για την εφαρμογή της παρ.9 του Αρθ-83 του Ν-4495/17, ως αντίγραφα των σχεδίων από το πληροφοριακό σύστημα προσκομίζονται και επισυνάπτονται αντίγραφα των σχεδίων που φέρουν υπογραφή και σφραγίδα Μηχανικού, στα οποία αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του Ν-4495/17 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα." Εν τω μεταξύ, αν όντως ισχύει αυτό που υποστηρίζουν οι συμβολαιογράφοι βάσει της τροποποιημένης παρ. 3 του αρθρ. 83, δεν θα έπρεπε με κάποια διάταξη να έχουν καταργηθεί οι παρ. 1 και 2 του αρθρ. 2 της ΚΥΑ 27454/2631/17 σύμφωνα με τις οποίες μπορεί να δοθεί βεβαίωση με απλή υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ότι έχει στη διάθεσή του όλα τα δικαιολογητικά και θα τα υποβάλει εντός της προθεσμίας των 6 μηνών; Γενικώς πιστεύω ότι έχει επικρατήσει σύγχυση με αυτό το θέμα, κάτι που θα γίνει ίσως πιο φανερό από Σεπτέμβρη, οπότε το να δώσει το ΤΕΕ μία οδηγία θα ήταν το καλύτερο δυνατό σενάριο. Τώρα το πώς θα το καταφέρουμε αυτό είναι ένα ζήτημα, γιατί στα τηλέφωνα τουλάχιστον είτε δεν απαντούν είτε σε συνδέουν με άλλο τμήμα που δεν απαντάει κι αυτό ποτέ. Το ξέρω ότι να ελπίζει κανείς σε βοήθεια απ' το ΤΕΕ ακούγεται σαν ανέκδοτο πλέον, αλλά και το να προσπαθεί ο καθένας μόνος του να βγάλει άκρη και με την ασάφεια του νόμου και με τον εκάστοτε συμβολαιογράφο που προβάλει σαν επιχείρημα τις οδηγίες του συλλόγου του μου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο.
  5. Η γνώμη μου είναι ότι αφού η δήλωση δεν θα περιλαμβάνει το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών στο οικόπεδο, δηλαδή ό,τι τυχόν υπάρχει στο σύνολο των οριζοντίων ιδιοκτησιών του κτιρίου και στους κοινόχρηστους χώρους, το σωστό είναι να γίνει μία ξεχωριστή δήλωση για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία. Εκτός και αν με το άλλο μισό κτίριο/ οικόπεδο έχουν σύσταση κάθετης.
  6. Αυτό πιστεύω και εγώ και πράγματι έτσι το έκανα σε όλες τις περιπτώσεις μέχρι τώρα. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση η συμβολαιογράφος δεν αρκείται στη δήλωση επί του σχεδίου ότι είναι ταυτόσημο με αυτό που έχει υποβληθεί, αλλά επιμένει ότι πλέον, μετά την τροποποίηση του νόμου, η δήλωση πρέπει να είναι περαιωμένη προκειμένου να γίνει η μεταβίβαση. Και στις όποιες αντιρρήσεις προβάλλει ως επιχείρημα ότι διαφορετικά δεν θα μπορεί να μεταγραφεί. Έχει αντιμετωπίσει κανείς άλλος αυτό το θέμα μετά την τροποποίηση του νόμου; Είναι όντως αυτή η νέα γραμμή των συμβολαιογράφων ή έχω πέσει στην περίπτωση; Προσωπικά διαβάζοντας ξανά το νόμο δεν μπορώ να καταλάβω που στηρίζεται κάτι τέτοιο. Το θέμα είναι ότι αν όντως αυτή η απαίτηση δεν έχει έρεισμα, δεν είναι σωστό να την ικανοποιήσουμε αδιαμαρτύρητα, επειδή ίσως αυτήν τη περίοδο τα πράγματα είναι πιο χαλαρά από άποψη χρόνου. Άπαξ και παγιωθεί μετά δεν θα μπορούμε να κάνουμε πίσω, ακόμα και αν δεν έχουν δίκιο.
  7. Καλησπέρα, και σε μένα το ίδιο ακριβώς συμβαίνει σε μία περίπτωση, η συμβολαιογράφος επιμένει ότι βάσει των τροποποιήσεων που έγιναν με το ν. 4546/18 προκειμένου να γίνει συμβόλαιο πρέπει να έχουν ανέβει όλα τα δικαιολογητικά και η δήλωση να είναι περαιωμένη και όχι απλώς στην οριστική υπαγωγή. Υποθέτω ότι πατάει στη "θολή" διατύπωση της παρ. 3 του αρθρ. 83 που έχει σχολιαστεί και παραπάνω. Μάλλον αυτή είναι η γραμμή πλέον. Η πλάκα είναι ότι αν διαβάσει κανείς προσεκτικά, η περιβόητη παρ. 3 του αρθρ. 83 που επικαλούνται αναφέρεται μόνο στις περιπτώσεις που δεν έχει εξοφληθεί το πρόστιμο αφήνοντας στην ησυχία τους τις εξοφλημένες. Η δε παρ. 9 του αρθρ. 83 και η αντίστοιχη παρ. 3 του αρθρ. 2 της ΚΥΑ 27454/2634/17 (εκεί που γράφεται το περίφημο "έχουν εισαχθεί") αναφέρονται σε αντίγραφα των σχεδίων που απεικονίζουν τις αυθαίρετες κατασκευές, άρα μόνο στις κατόψεις. Δεν καταλαβαίνω που το στηρίζουν πραγματικά, εκτός κι αν μου διαφεύγει κάτι.
  8. Ενδεχομένως να εννοεί το "κλείσιμο" εσοχών ή φωταγωγών των οποίων η επιφάνεια είχε προσμετρηθεί στην κάλυψη και τη δόμηση σύμφωνα με το διάγραμμα κάλυψης.
  9. Ο "παλιός νόμος", σιγά μην είναι και ο παλιός ο χρόνος. Και εμείς πάλι να αναρωτιόμαστε τι να συμβουλεύουμε τους πελάτες από δω και πέρα και να μην μπορούμε να προγραμματίσουμε και τη δουλειά μας. Τουλάχιστον να ξεκαθάριζε τι θα γίνει με τις ανοιχτές δηλώσεις του 4178 όταν θα έρθει ο νέος με χαρά...
  10. Σχετικά με το περιβόητο άρθρο 92 και τους ελεγκτές δόμησης, αν και εφόσον τελικά εφαρμοστεί... Νομίζω ότι έχει μεγάλη σημασία να διασαφηνιστεί τι θα συμβεί αν σε κάποια περίπτωση έχουμε σοβαρούς λόγους να πιστεύουμε ότι αυτό που υποδεικνύεται από τον ελεγκτή δόμησης δεν είναι σωστό. (Πράγμα που δεν είναι απίθανο να συμβεί, αν αναλογιστούμε ότι λογικά δεν θα έχει το χρόνο να εμβαθύνει σε κάθε περίπτωση.) Θα έχουμε τη δυνατότητα ίσως να υποβάλλουμε κάποιου είδους ένσταση ώστε να υποστηρίξουμε και τη δουλειά μας και τα συμφέροντα του πελάτη μας; Και αν τελικά αναγκαστούμε να συμμορφωθούμε με κάτι που είναι ενδεχομένως λανθασμένο, θα συνεχίζουν να μας βαρύνουν οι ευθύνες και οι γνωστές συνέπειες περί "ανακρίβειας" όταν έρθει η ώρα της βεβαίωσης (βλ. άρθρο 64); Ή ο ελεγκτής θα παίρνει πλέον την ευθύνη; Ας συμμετέχουμε όσο περισσότερο μπορούμε στη διαβούλευση επισημαίνοντας όλα αυτά που λέμε εδώ. Εξάλλου, θεωρητικά ο καθένας μπορεί να λέει και να γράφει ό,τι θέλει, μόνο όμως όποιος τα έχει δουλέψει ξέρει ότι στην πράξη τα πράγματα γίνονται πολύ πιο πολύπλοκα... (Αν και απ' ότι βλέπω τα νέα σχόλια στη διαβούλευση ανεβαίνουν με ρυθμούς χελώνας...)
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.