Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

lsloan31

Members
  • Περιεχόμενα

    14
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Τοποθεσία
    Θεσσαλονικγ
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Ηλ/γος Μηχ/κός & Μηχ/κός Υπ/στων

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

lsloan31's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Η παροχή στην οποία αναφέρεσαι είναι η ενισχυμένη Μονοφασική. Είναι η μόνη παροχή την οποία δίνει η ΔΕΗ όταν ο τοπικός υποσταθμός είναι στα όρια του. Αν θές λίγο ακόμα ισχύ βάλε & εσυ 63A Ασφάλεια απο τη δική σου πλευρά..... Α, και να μην ξεχάσω παροχή 3*16μμ2 οπωσδήποτε για ενισχυμένο μονοφασικό.
  2. Αγαπητοί Συνάδελφοι, Μου παρουσιαστηκε η δυνατότητα για ανέγερση ΦΒ πάρκων <20kWp δίπλα σε Εθνική οδό. Δεδομένου οτι τα ΦΒ δεν είναι κτίσματα αλλά Η/Μ εγκατστάσεις, θα πάρω τις εγκρίσεις; Υπάρχει όπως & με τα κτίσματα απαγόρευση δόμησης 20μ απο την εθνική ή ισχύουν τα 2,5μ΄της τελευταίας εγκυκλίου του ΥΠΕΧΩΔΕ; Αν δεν μπορεί να μου απαντήσει κάποιος μήπως ξέρετε που να ρωτήσω; Στην οικεία Πολεοδομία ή στη ΔΕΗ; Επίσης πόσα Φ/Β πάρκα <20kWp μπορώ να φτιάξω στο όνομα μου; Μπορεί να εχω περισσότερα του ενός στο ίδιο αγροτεμάχιο με διαφορετικά ονόματα (ενα απο τον ιδιοκτήτη & ένα απο επιχερηματιία που νοικιάζει). Μπορούν να είναι σε γειτονικά αγροτεμάχια; Και αν Ναι μπορεί να τα έχει ο ίδιος επιχειρηματίας;
  3. Συνάδελφε TEOMAD 2 Αν & δεν είμαι Χημικός Μηχανικός το θέμα για το Biodiesel το εχω ψάξει πολύ, διότι ήθελα & θέλω να ανοίξω μικρή μονάδα, για το εαυτό μου και φίλους. Είμαι βλέπετε ιδιοκτήτης 2 Nissan Navara. Στην Ελλαδάρα όμως δεν μπορείς να ανοίξεις (νόμιμα) τέτοια μονάδα για το κράτος θεωρεί οτι φοροδιαφεύγεις παράγοντας οικολογικό καύσιμο (νταβατζηλίκι Φ.Ε.Κ) και σου απαγορεύει να το χρησιμοποιήσεις για τον εαυτό σου. Μάλιστα υποχρεώνει τους παραγωγούς να το δίνουν στα διηλυστήρια για ανάμειξη me petrodiesel βάσει μιας Υπ.Αποφ. (η λεγόμενη κατανομή). Οι θεοί (βλέπε δημόσιοι υπάλληλοι) όμως του ΥΠ.ΑΝ ''ξεχάσαν'' να φτιάξουν κατανομή μετά το Σεπτέμβριο του 2009 και οι επιχειρηματίες μείναν με τα εργοστάσια στο χέρι αφού τυπικά δεν ήξεραν τα Διυλήστήρια απο ποιον να πάρουν & ποσο! Είμαστε χώρα για τα μπάζα αλλά το χειρότερο είναι οτι δεν το έχουμε πάρει πρέφα. Ξερετε οτι στην Τουρκία φτιάχνονται μονάδες παραγωγής Biodiesel με τουρκική τεχνολογία; Και τις εξάγουν σε εμάς!!!!!!!! 1) To Biodiesel είναι πολύ καλό καύσιμο. Δώστε μου τεκμηριωμένα επιχειρήματα για το οτι δεν είναι. Απο που να αρχίσω με τα δικά μου επιχειρήματα; Το οτι μειώνει τις εκπομπές CO2; To οτι αυξάνει τη ζωή στρατηγικών εξαρτημάτων του κινητήρα (τουρμπίνα, αντλία Common Rail); Για να είμαστε αντικειμενικοί αυξάνεται η κατάνάλωση κατά 3% λόγω χαμηλότερου θερμογόνου δύναμης, αλλά αυτό εξαρτάται απο τον κινήτήρα και το φορτίο. Απο περιβαλλοντικής άποψης είναι βιοδιασπώμενο και το ίδιο τοξικό όπως το αλάτι. 2) Το οτι η ανακύκλωση των τηγανελαίων είναι ακριβή που το άκουσες; Σε πληροφορώ οτι έχω βρεθεί σε μικρή μοναδούλα ανακύκλωσης στη Θεσσαλονίκη οπου ο δαιμόνιος ιδιοκτήτης εξάγει τα ανακυκλωμένα τηγανέλαια στην Ασία. Εσένα αυτό τι σου λέει για το κόστος ανακύκλωσης; Σε (αφελή) ερώτηση μου καλά δε συμφέρει καλύτερα να τα στείλεις σε Ελληνικά εργοστάσια Biodiesel, μου είπε οτι τα Ελληνικά Εργοστάσια έχουν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν μόνο παρθένα λάδια, γιατί δεν προβλέφθηκε αυτό στην αρχική μελέτη. Ω ρε Κοτσο που πιάστηκαν οι επιχειρηματιές επενδυτές!! 3) Το οτι οι τιμές των τροφίμων θα αυξηθούν απο την παραγωγή Biodiesel που το είδες ή το άκουσες; Αυτό ισχύει ( & μάλιστα εν μέρει) για την αιθανόλη όπου οι Αμερικανοί πήγαν & δέσμευσαν τεράστιες ποσότητες ριζιού, σιταριού & καλαμποκιού για να τις κάνουν αιθανόλη για να κινούν τα Βενζινοβόρα τέρατα τους. Για την έλλειψη τροφίμων δεν φταίνε τόσο πολύ τα Βιοκαύσιμα όσο το Speculation που γίνεται στις διεθνή χρηματιστήρια Commodities. Για τα έλαια για Biodiesel Να σου επαναλάβω 2 λέξεις: Oil producing Algae. Δες Wikipedia. 4) Συνάδελφε στο ξαναλέω οτι τα Fuel Cells έχουν χοντρά προβλήματα. Στο λέω αυτό γιατί πηγα να τα χρησιμοποιήσω σε επιδοτούμενη επένδυση & έκανα πίσω όταν είδα που πήγαινα να μπλέξω. Μάλιστα κάνεις λάθος λέγοντας οτι είναι μια τεχνολογία. Ξέρεις πόσα διαφορετικά είδη Fuel Cells Υπάρχουν; Χωρίς να ανοίξω βιβλίο σκεφτομαι τουλαχιστον 4-5 τεχνολογίες. Τα PEM FC τα οποία έχουν επικρατήσει λόγω κόστους έχουν μεταξύ άλλων πρόβλημα με θερμοκρασίες κάτω των 4oC. Μην τολμήσεις & παρεις εκείνη την fuel Cells BMW Που έλεγες στα χιόνια, την πατησες!!!! 5) Για το Tesla Car. Συγνώμη ξέρεις πόσο έχει ένα; Με την τιμή ενός παιρνεις 2-3 Mercedes C220cdi & ανοίγεις αντιπροσωπεία. Ενοείται οτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των 30-40kEuro είνια ψόφια.... ένα των 100000€ θα πηγαίνει σφαίρα... για καμμια 100-120km. Μετα βρές 3Φ μπρίζα και περίμενε μερικές ώρες.
  4. Συνάδελφοι, Ιδιαίτερα οι μη ηλεκτρολόγοι μηχανολόγοι προσέξτε παρακαλώ 2-3 πραγματάκια. Κατ' αρχάς τα plug-in hybrids μπορούν να φορτίζονται το βράδυ ακόμα και αν σημαίνει οτι θα τροφοδοτούνται απο Θερμοηλεκτρικά εργοστάσια. Μην σας διαφεύγει οτι η παραγόμενη ισχύς των θερμικών μονάδων ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να αυξομειώνεται. Ta plug-in θα εκμεταλέυονται αυτό το έλλειμα κατανάλωσης το οποίο υπάρχει το βράδυ & τα Σαββατοκύριακα. Hello! Νυχτερινό Ρεύμα? Μην αρχίσει κανείς να λέει οτι λέει οτι πρέπει να καταργήσουμε άμεσα τα θερμικά εργοστάσια, γιατί ή άσχετος είναι ή νομίζει οτι η πυρηνική σύντηξη έχει ήση επιτευχθεί. Τώρα αν κάποιος μου πει οτι θα τροφοδοτούμε τα plug-in hybrids με Ενέργεια απο τα Αιολικά (Υπεράκτια) του Αιγαίου Μπράβο! Με τη δικτατορία του ΣτΕ θα μου πει κανείς τι θα γίνει; Με απόφαση 1/2 σελίδας διαγράφουν έργα Α.Π.Ε δεκάδων εκατομυρίων Ευρώ. Η οικονομία του υδρογόνου είναι επίσης μύθος. Λόγοι (Τηλεγραφικα γιατί βιάζομαι) 1) Η ενέργεια που απαιτείται για αξιόπιστη αποθήκευση υδρογόνου (υποπίεση, κρυογονικά ή σε υδρίδια μετάλλου) αναιρεί τα οποια περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του. Μιλάμε για 250bar minimum στη δεξαμενή αποθήκευσης για μη κρυογονική αποθήκευση. Θα βάλεις τα παιδιά σου σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Δεν νομίζω!! 2) Λόγω της μικρής πυκνότητας αποθήκευσης η αυτονομία ενός hydrogen car είναι γελοία, κάνοντας τα fuel Cell hydrogen hybrids μόνόδρομο 3) Οι κυψέλλες καυσίμου δύσκολα θα ξεπεράσουν τα προβλήματα τους, τεράστιο κόστος, μικρή διάρκεια ζωής κ.λ.π Μιλαω απο πρακτική πείρα γιατί υπολόγισα αν βολευουν τα fuel Cell σε σταθερή εφαρμογή και τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά. Οι κατασκευστές δίνουν εγγύηση μόνο 1000hr και αυτές όχι σε πλήρες φορτίο!! Να μην μιλήσω για κατάνάλωση!! 4) Γενικότερα η οικονομια υδρογόνου έχει τεθεί σε αμφισβήτηση τα τελευταία χρόνια. Εχω ακούσει & προτάσεις για οικονομία μεθανόλης. ΕΠειδή όπως είπα βιάζομαι δεσμέυομαι να επανέλθω με πρόσθετα επιχειρήματα κατά της οικονομίας υδρογόνου, αν κάποιος το επιθυμεί.
  5. Τα υβριδικά είναι μύθος για τους εξής λόγους: 1) Οι εκπομπές CO2 είναι ίδιες ή και καμμία φορά υψηλότερες απο τα πετρελαιοοκίνητα Euro4 ή Euro 5, ίδιας ιπποδύναμης. Θυμίζω σε αυτούς που δεν το ξέρουν οτι η Ελλάδα παράγει 140εκ. τόνους CO2 το χρόνο. Για σύγκριση η Σουηδία μια χώρα βιομηχανική και ανωτέρου €/κεφαλή παράγει 70-75ek τόννους. Είπατε τίποτα; 2) Οι μπαταρίες τους κατασκευάζονται απο τα πιο δηλητηριώδη, τοξικά Υλικά τα οποία υπάρχουν στη φύση (Λίθιο, Κάδμιο, Νικέλιο) 3) Τα υλικά των μπαταριών είναι στρατηγικής σημασίας και δεν υπάρχει καμμιά εγγύηση οτι θα είναι ευρέως διαθέσιμα στο μέλλον. 4) Την ενέργεια για μεταφορά - ανακύκλωση των μπαταριών την υπολογισε κανένας; Μπορούμε ποτέ να έχουμε 100% ανακύκλωση; 5) Τα βενζινοκίνητα υβριδικά δεν χρησιμοποιούν ανανεώσιμο κάυσιμο (Βενζίνη). Ακόμα και η αιθανόλη δεν είναι ανανεώσιμη γιατί ο ενεργειακός της κύκλος είναι αρνητικός (Βάζεις πιο πολύ ενέργεια για 1 lt αιθανόλης απο το θερμικό ισοδύναμο του lt αιθανόλης που παίρνεις) 6) To biodiesel έχει θετικό ενεργειακό κύκλο, και είναι πολύ κοντά στο να γίνει 100% ανανεώσιμο καύσιμο.(Εξελιξεις σε ελαιοφόρα άλγη & ανανέωσιμη παραγωγή μεθανόλης) 7) Με το πρότυπο Euro 5 αντιμετωπίζονται δραστικά οι εκπομπές μικροσωματιδίων & ρύπων NOx των πετρελαιοκινητήρων. Επιπλέον οι καπνοπαγίδες μπορούν να γίνουν έυκολα retrofit σε παιοότερης τεχνολογίας πετραλιοκινητήρες Για να είμαστε δίακαιοι όμως τα plug in hybrids δεν είναι τόσο κακή ιδέα γιατί τη νύχτα όταν τα περισότερα Hybrids φορτίζουν τα θερμικά εργοστάσια έχον έλλειψη φορτίων. Τα plug in hybrids μπορούν να γίνουν αυτό το επιθυμητό φορτιο.
  6. Αγαπητέ συνάδελφε (συναδέφισσα). Είναι προφανές οτι τα bifacial είναι πιο αποδοτικά. Κανένας δε θα τα έστελνε με πύραυλο στο διάστημα αν δεν ήταν (μερικές χιλ $/kg). Φόρεσε όμως το καπέλο του οικονομολόγου για λίγο. Πια η διαφορά κόστους; Είναι μόνο 10-12% πιο ακριβά; Πολύ αμφιβάλλω γιατί παλαιότερα είχα δει πάνελ με γυαλί μπρός-πίσω και ήταν +20% ακριβότερα. Η παραγωγή ρεύματος απο ΦΒ είναι αυτό που λένε οι οικονομολόγοι μια τέλεια αγορά. Για την Kwh παίρονουν όλοι το ίδιο. Για αυτό δεν μας ενδιαφέρει η απόδοση αλλά μας ενδιαφέρει η αποδοτικότητα (€/kWe). Επίσης ποτέ μην υποτιμάς το βάρος του Panel. Ξέρεις πόσα extra εργατικ΄έχουν τα βαρύτερα πάνελ. Άσε οτι υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να πέσουν κάτω και να σπάσουν. Αν πραγματικά πάντως βρήκες ευκαιρία (φθηνότερα απο τα απλά), τότε ενδιαφέρομαι & εγώ.
  7. 2 λέξεις μπαταρίες Λιθιου Ιόντων. Οι μπαταρίες αυτές δεν έχουν φαινόμενο, μνήμης , τρώνε αδιαμαρύρητα ανώμαλες φορτίσεις και έχουν πολύ καλό λόγο βάρος προς αποθηκευμένη ενέργεια. Δές όλα τα επαφορτιζόμενα εργαλεία χειρός που κυκλοφορου΄ν στην αγορά, όλα με μπαταρίες λιθίου. Βέβαια έχουν ενα μειονέκτημα, σκάνε αν φορτιστούν σε υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. η Toyota πάντως δεν το διακυνδυνεψε στο καινούργιο Prius 3, επέμεινε στις παλιές Νι-CD. Πάντως κατά τη γνώμη μου η φιλικότητα των στο περιβάλλον υβριδικά είναι μύθος, ενώ τα ηλεκτρικά έχουν ακόμα πολύ δρόμο(εναλλακτική τεχνολογία μπαταριών). Η διαθεσιμότητα λιθίου για μεγάλες συστοιχίες μπαταριών είναι πολύ αμφίβολή. Πρέπει να σκαφτεί η μισή Βολιβία όπου υπάρχουν τα μεγαλύτερα αποθέματα. Το μέλλον κατά τη γνώμη μου είναι τα πετρελαιοκίνητα τροφοδοτούμενα με Biodiesel ή έστω πετρελαιοκίμητα Light Hybrids (μικρές μπαταρίες).
  8. biface panels ρωσικά έφερνε μια εταιρεία νομίζω η energotec. Μάλιστα σε συζήτηση με τον ιδιοκτήτη της μου είπε οτι πρέπει για να δουλέυει το 2ο face να τοποθετηθούν πάνω σε πλάκα beton επιχρισμένη με ειδικό γυαλισμένο χρώμα. Πάντως σαν αρχή λειτουργίας δεν μου κάνει & πολύ εντύπωση γιατί πρέπει τα ΦΒ πάνελ να έχουν γυαλί μπρος πίσω. Κάτι τέτοιο τα κάνει βαριά και φυσικά πανάκριβα. Πάρε στο χέρι ένα πάνελ 300W διπλού γυαλιού και θα δεις. Πάντως ο τύπος της Energotec μου είε πει επίσης οτι προορίζονται για Space Applications.
  9. Συναδελφοι υπάρχει software απο κάθε κατασκευαστή το οποίο κάνει το sizing και βοηθάει και στην βελτιστοποίηση. inverter βάλτε οτι θέλετε. Ερώτηση συνάδελφος μου είπε οτι η ΔΕΗ δεν κοιτά καν συμμετρία φάσεων. Μόνο ενδιαφέρεται να κόβουν τα inverter σε 0,5sec μετά απο διακοπή για να μην σκοτωθούν οι τεχνικοί της απο ηλεκτροπληξία Αληθεύει;
  10. Συνάφελφε, Η διαστασιολόγηση Inverter έχει πολλές πλευρές: Ο κατασκευαστής είναι υποχρεωμένος να σε βοηθήσει στην διαστασιολόγηση. Π.Χ. Η SMA και η Diehl-Platinm δίνουν εφαρμογές ειδικές που οχι μόνο βοηθούν στην διαστασιολόγηση αλλά δίνουν και συντηριτική πρόβλεψη παραγωγής. Γενικότερα πρόσεχε τις κρύες ηλιολουστες μέρες του χειμώνα. Η τάση στα ΦΒ πάνελ ανεβαίνει τόσο που μπορεί να ξεπεράσει την αντίσταση του Inverter προς ΓΗ οποτε παίρνεις τον inverter χέρι. Όσον αφορά την ισχύς ΦΒ πάνελ προς ισχύ inverter υπάρχει συντ.ασφάλείας 1,05:1. Πρόσεχε όμως το χειμώνα!!!!
  11. Μην πας με τίποτα Στουτγκάρδη και γενικότερα κρατίδιο Baaden Wurtemberg. Η τοπική διάλεκτος (Swabish) είναι εντελώς ακαταλαβίστική ακόμα και για Γερμανούς!! Βερολίνο & Μόναχο έχουν συχνές πτήσεις.... Σημαντικό για γρήγορες & οικονομικές σε μητέρα Ελλάδα.
  12. Σύναδελφοι Καλησπέρα, Οι συγχρονες Γεννήτριες χρησιμοποιούνται απο τα πρώτα χρόνια δημιουργίας συστημάτων εναλλασόμενου ρεύματος. Έχουν πολλά πλεονεκτήματα αλλά η απαίτηση να είναι σε απολύτο συγχρονισμό με το δίκτυο επηρεάζει καπως τη δυναμική τους συμπερίφορά (σε ταχέως μεταβαλλόμενα φορτία). Έχουν αρχίσει μάλιστα και χρησιμοποιούνται σε ΑΠΕ σύγχρονες γεννήτριες Μόνιμου Μαγνήτη πάνω απο 1Μw! Οι ασύγχρονες Γεννήτριες δεν είναι πια τόσο σπάνιες. Χρησιμοποιούνται πολύ συχνά στις Ανεμογεννήτριες και σε μικρά Υδροηλεκτρικά. Είναι απλές, ανθεκτικές και πάμφθηνες στη κατασκευή, αλλά δεν εχουν τόσο καλή συμπεριφορά σε Μαλακά δίκτυα (βλέπε νησιά) και απαιτούν ρεύμα απο το δίκτυο για την μαγνήτιση (άεργος ισχύς δηλαδή) του ρότορα ιδιαίτερα κατά την έναρξη της γεννήτριας. Αυτά Διορθώστε με αν κάνω λάθος δεν είμαι παντογνώστης.
  13. Για διασυνδεδεμένα φωτοβολταϊκά τα 2ήμερα σεμινάρια της SMA Hellas είναι πολύ καλά.
  14. Τι ΦΒ σύστηματα θέλεις να φτιάξεις; Διασυνδεμένα ή αυτόνομα. Για διασυνδεδεμένα τα 2ήμερα σεμινάρια της SMA Hellas είναι πολύ καλά.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.