Jump to content

*panagiotis*

Members
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

23 Καλή

2 Followers

About *panagiotis*

  • Rank
    Νέο Μέλος

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Αθήνα
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχανικός
  1. Η ουσία νομίζω imhotep δεν είναι κατά πόσον είναι σωστό ή λάθος η πληρωμή διοδίων για μία μικρή απόσταση, πράγμα που ούτε εμένα προσωπικά μου φαίνεται σωστό, ειδικά όταν δεν υπάρχουν εναλλακτικές. Η ουσία είναι κατά πόσον ένας υπουργός έχει δικαίωμα να επιβάλλει την δική του βούληση εκτός υφισταμένων νόμων (και να το κάνει και φιέστα, αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο). Τώρα, ΜΟΙΑΖΕΙ δίκαιο, αλλά όταν δεν θα βολεύει εσένα μία αυθαίρετη απόφαση και ενέργεια, τότε δεν θα αποτανθείς φυσιολογικά για το δίκιο σου στους νόμους; Και τότε, γιατί να απαιτήσεις την εφαρμογή τους όταν άλλοτε δεν έκανες τίποτα ή ακόμη και υποστήριξες το αντίθετο; Δυστυχώς, η δημοκρατία λειτουργεί με αργούς ρυθμούς, αλλά είναι ότι καλύτερο. Όταν διαμαρτυρήθηκα προσωπικά κάποτε για μία τραγελαφική κατάσταση, βάσει νόμου όμως, στο ΤΣΜΕΔΕ (ούτε καν ΕΤΑΑ τότε), μου είπαν: τα παράπονά σας στους βουλευτές κύριε, εσείς τους ψηφίζετε. Και όντως, κάπως έτσι είναι. Αυτοί οι οποίοι κατήρτησαν τις υφιστάμενες συμβάσεις, από τους πολίτες εκλέχθηκαν. Και η κατάργηση του πελατειακού κράτους ακριβώς αυτό πρέπει να πολεμήσει στην συγκεκριμένη περίπτωση, την σύνταξη συμβάσεων επωφελών για κάποιους εργολάβους. Ο τρόπος όμως όπως υποθέτω θα συμφωνήσεις, δεν είναι αυτός που περιγράφει το άρθρο.
  2. Προχθές, στο Ευρωκοινοβούλιο, ο Γκι Φερχόφσταντ, ο Βέλγος επικεφαλής της Συμμαχίας Φιλελευθέρων και Δημοκρατών, μίλησε με ένταση, αμεσότητα και εντυπωσιακή ευστοχία. Απευθυνόμενος στον Αλέξη Τσίπρα επιτέθηκε στο πελατειακό κράτος, καταλογίζοντας στον πρωθυπουργό ότι χρησιμοποιεί και ο ίδιος το πελατειακό σύστημα, όπως και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις. «Σωστά λέτε πως οι Ελληνες κατέβαλαν σκληρές προσπάθειες. Αλλά η πολιτική τάξη δεν το έκανε. Είμαι θυμωμένος, γιατί μιλάτε για μεταρρυθμίσεις, αλλά ποτέ δεν τις βλέπουμε», είπε. «Υπνοβατείτε προς ένα Grexit. Πρέπει να τερματιστούν τα προνόμια στην Ελλάδα: της Εκκλησίας, στα νησιά, στα πολιτικά κόμματα. Πρέπει να βρούμε μία συνολικά αποδεκτή πρόταση κι εσείς πρέπει να το κάνετε, γιατί δεν υπήρξε πρωθυπουργός στην Ελλάδα με τόσο ισχυρή εντολή, άρα εσείς είστε που πρέπει να θέσετε τέλος στη διαφθορά στην Ελλάδα». Χθες, στην «Κ», δημοσιεύθηκε η είδηση (του Γ. Λιάλιου) ότι ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ξήλωσε, ο ίδιος προσωπικά, τις προστατευτικές μπάρες που τοποθετήθηκαν για να εμποδίζουν την είσοδο από την εθνική οδό σε παρόδια επιχείρηση εστίασης στη Φθιώτιδα. «Μια κίνηση που μπορεί μεν να εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη επιχείρηση και όσους θέλουν να αποφύγουν την πληρωμή των διοδίων Θήβας, ωστόσο παραβιάζει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δύο νόμους και μία υπουργική απόφαση». Την ίδια μέρα, δηλαδή, που ο Φερχόφσταντ κατήγγελλε το ελληνικό πελατειακό κράτος στο Ευρωκοινοβούλιο, στην ε.ο. Αθηνών - Λαμίας, στο ύψος του 90ού χλμ., επιβεβαιωνόταν, εμπράκτως, του λόγου το ασφαλές. Και βέβαια με τελετουργική και επικοινωνιακή επισημότητα. Γιατί στο επίμαχο σημείο βρέθηκαν, εκτός από τον υπουργό, βουλευτές Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ και στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Υπήρξαν και οι απαραίτητες δηλώσεις εκ μέρους του υπουργού: «Οταν λέμε ότι είμαστε δίπλα στα προβλήματα του κόσμου, το εννοούμε. Εχουμε ξεκινήσει διαδικασία διαπραγμάτευσης για τις παραχωρήσεις (...). Αυτό φαίνεται ότι κάποιοι δεν το έχουν καταλάβει. Και δυστυχώς, αυτοί οι κάποιοι είναι μέσα στον κρατικό μηχανισμό. Θα το καταλάβουν από σήμερα». Υφος αγανακτισμένο, όπως αρμόζει σε υπερασπιστές του λαού, αυστηρή προειδοποίηση σε «απείθαρχους» δημοσίους υπαλλήλους και το αίσθημα της αποκατάστασης του δικαίου. Τι κι αν η δημοκρατία λειτουργεί με θεσμούς και κανόνες. Με μια θεαματική κίνηση ο κ. Σπίρτζης ακύρωσε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δύο νόμους και μία υπουργική απόφαση. Εάν αυτό δεν είναι απόλυτη αυθαιρεσία, τότε τι είναι; Εάν το «πελατειακό κράτος» δεν φωτογραφίζεται στην προσωπική ερμηνεία κανόνων και αποφάσεων, στον μη σεβασμό των θεσμών (ο καθένας που θέλει να εξυπηρετήσει για καλό το κάνει), τότε πού αποτυπώνεται; Σε στιγμές τόσο καθοριστικές για το μέλλον της χώρας, περιστατικά όπως αυτό, που μοιάζουν εντελώς δευτερεύοντα, έχουν τη σημασία τους. Το νήμα που συνδέει την αντίδραση του κ. Σπίρτζη με τους «αγανακτισμένους» και το κίνημα «δεν πληρώνω» είναι ορατό. Ενας από τους υπουργούς της κυβέρνησης αποφασίζει ότι «δίκαιο» είναι αυτό που ο ίδιος κρίνει και αμέσως εφαρμόζει, αγνοώντας δημοκρατικούς κανόνες και νόμιμες (δηλαδή δημοκρατικές) διαδικασίες. Σε μια χώρα η οποία, επιπλέον, δίνει την τελευταία μάχη της για να αποτρέψει το μοιραίο ατύχημα του Grexit. Να αποδείξει, δηλαδή, ότι μπορεί να προχωρήσει σε απαραίτητες μεταρρυθμίσεις. Οπως είπε και ο Γκι Φερχόφσταντ, «πρέπει να καταρτίσετε έναν οδικό χάρτη, να καθορίσετε συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις που η Ελλάδα χρειάζεται απεγνωσμένα». Γι’ αυτό και ο κ. Σπίρτζης έσπευσε να χαράξει τον δικό του «οδικό χάρτη». Πηγή: http://www.kathimeri...s-toy-k-spirtzh Click here to view the είδηση
  3. Προχθές, στο Ευρωκοινοβούλιο, ο Γκι Φερχόφσταντ, ο Βέλγος επικεφαλής της Συμμαχίας Φιλελευθέρων και Δημοκρατών, μίλησε με ένταση, αμεσότητα και εντυπωσιακή ευστοχία. Απευθυνόμενος στον Αλέξη Τσίπρα επιτέθηκε στο πελατειακό κράτος, καταλογίζοντας στον πρωθυπουργό ότι χρησιμοποιεί και ο ίδιος το πελατειακό σύστημα, όπως και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις. «Σωστά λέτε πως οι Ελληνες κατέβαλαν σκληρές προσπάθειες. Αλλά η πολιτική τάξη δεν το έκανε. Είμαι θυμωμένος, γιατί μιλάτε για μεταρρυθμίσεις, αλλά ποτέ δεν τις βλέπουμε», είπε. «Υπνοβατείτε προς ένα Grexit. Πρέπει να τερματιστούν τα προνόμια στην Ελλάδα: της Εκκλησίας, στα νησιά, στα πολιτικά κόμματα. Πρέπει να βρούμε μία συνολικά αποδεκτή πρόταση κι εσείς πρέπει να το κάνετε, γιατί δεν υπήρξε πρωθυπουργός στην Ελλάδα με τόσο ισχυρή εντολή, άρα εσείς είστε που πρέπει να θέσετε τέλος στη διαφθορά στην Ελλάδα». Χθες, στην «Κ», δημοσιεύθηκε η είδηση (του Γ. Λιάλιου) ότι ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ξήλωσε, ο ίδιος προσωπικά, τις προστατευτικές μπάρες που τοποθετήθηκαν για να εμποδίζουν την είσοδο από την εθνική οδό σε παρόδια επιχείρηση εστίασης στη Φθιώτιδα. «Μια κίνηση που μπορεί μεν να εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη επιχείρηση και όσους θέλουν να αποφύγουν την πληρωμή των διοδίων Θήβας, ωστόσο παραβιάζει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δύο νόμους και μία υπουργική απόφαση». Την ίδια μέρα, δηλαδή, που ο Φερχόφσταντ κατήγγελλε το ελληνικό πελατειακό κράτος στο Ευρωκοινοβούλιο, στην ε.ο. Αθηνών - Λαμίας, στο ύψος του 90ού χλμ., επιβεβαιωνόταν, εμπράκτως, του λόγου το ασφαλές. Και βέβαια με τελετουργική και επικοινωνιακή επισημότητα. Γιατί στο επίμαχο σημείο βρέθηκαν, εκτός από τον υπουργό, βουλευτές Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ και στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Υπήρξαν και οι απαραίτητες δηλώσεις εκ μέρους του υπουργού: «Οταν λέμε ότι είμαστε δίπλα στα προβλήματα του κόσμου, το εννοούμε. Εχουμε ξεκινήσει διαδικασία διαπραγμάτευσης για τις παραχωρήσεις (...). Αυτό φαίνεται ότι κάποιοι δεν το έχουν καταλάβει. Και δυστυχώς, αυτοί οι κάποιοι είναι μέσα στον κρατικό μηχανισμό. Θα το καταλάβουν από σήμερα». Υφος αγανακτισμένο, όπως αρμόζει σε υπερασπιστές του λαού, αυστηρή προειδοποίηση σε «απείθαρχους» δημοσίους υπαλλήλους και το αίσθημα της αποκατάστασης του δικαίου. Τι κι αν η δημοκρατία λειτουργεί με θεσμούς και κανόνες. Με μια θεαματική κίνηση ο κ. Σπίρτζης ακύρωσε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δύο νόμους και μία υπουργική απόφαση. Εάν αυτό δεν είναι απόλυτη αυθαιρεσία, τότε τι είναι; Εάν το «πελατειακό κράτος» δεν φωτογραφίζεται στην προσωπική ερμηνεία κανόνων και αποφάσεων, στον μη σεβασμό των θεσμών (ο καθένας που θέλει να εξυπηρετήσει για καλό το κάνει), τότε πού αποτυπώνεται; Σε στιγμές τόσο καθοριστικές για το μέλλον της χώρας, περιστατικά όπως αυτό, που μοιάζουν εντελώς δευτερεύοντα, έχουν τη σημασία τους. Το νήμα που συνδέει την αντίδραση του κ. Σπίρτζη με τους «αγανακτισμένους» και το κίνημα «δεν πληρώνω» είναι ορατό. Ενας από τους υπουργούς της κυβέρνησης αποφασίζει ότι «δίκαιο» είναι αυτό που ο ίδιος κρίνει και αμέσως εφαρμόζει, αγνοώντας δημοκρατικούς κανόνες και νόμιμες (δηλαδή δημοκρατικές) διαδικασίες. Σε μια χώρα η οποία, επιπλέον, δίνει την τελευταία μάχη της για να αποτρέψει το μοιραίο ατύχημα του Grexit. Να αποδείξει, δηλαδή, ότι μπορεί να προχωρήσει σε απαραίτητες μεταρρυθμίσεις. Οπως είπε και ο Γκι Φερχόφσταντ, «πρέπει να καταρτίσετε έναν οδικό χάρτη, να καθορίσετε συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις που η Ελλάδα χρειάζεται απεγνωσμένα». Γι’ αυτό και ο κ. Σπίρτζης έσπευσε να χαράξει τον δικό του «οδικό χάρτη». Πηγή: http://www.kathimerini.gr/823033/opinion/epikairothta/politikh/o-odikos-xarths-toy-k-spirtzh
  4. "Ο στόχος είναι να υπάρχει καλύτερο πολεοδομικό αντιστάθμισμα για τις περιοχές που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένες. Αν και δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί το νέο πλαίσιο που θα κινείται ο νόμος, μια από τις σκέψεις είναι και η μείωση του συντελεστή δόμησης." Δηλαδή, εγώ που έχω ένα αδόμητο οικόπεδο σε μία περιοχή που είναι γεμάτη αυθαίρετα, θα μου μειώσουν τον Σ.Δ. για "πολεοδομικό αντιστάθμισμα"; Καλά κατάλαβα;
  5. Νομίζω ότι το θέμα είναι εξαιρετικά περίπλοκο για να εξαντλείται μόνο από την καθαρά αρχιτεκτονική και μηχανική του σκοπιά. Το ίδρυμα Σ.Ν. έχει έδρα την Νεά Υόρκη. Πραγματικά δεν νομίζω ότι γίνονται λογιστικές ατασθαλίες εκεί. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εγκεκριμένη από εκεί, και από εκεί προέρχονται και τα χρήματα, ασχέτως του ελληνικού ονόματος. Η δωρεά γίνεται ΕΔΩ (όπως και τόσες άλλες του Ιδρύματος που ούτε καν γίνονται γνωστές στο ευρύ κοινό) για συναισθηματικούς λόγους. Το θέμα κατά την γνώμη μου δεν είναι αν πληρώνονται καλά ή όχι οι συντελεστές (που στην τελική είναι ευθύνη της κοινοπραξίας), αλλά αν ένα τέτοιου βεληνεκούς πολιτιστικό έργο μπορεί να επιβιώσει στην Αθήνα, υπό τις δεδομένες οικονομικές συνθήκες. Ποιός θα αναλάβει την διαχείρισή του, και άρα το κόστος λειτουργίας του; Πόσο καιρό θα διατηρήσει την αίγλη που ήδη έχει δημιουργήσει; Προσωπική μου γνώμη είναι ότι η ενίσχυση του πολιτισμού δεν αποφέρει κέρδος σε χρήμα, αλλά σε πολιτισμό (σε αυτόν που τον λαμβάνει), και άρα η διατήρηση ενός τέτοιου έργου οικονομικά είναι ζημιογόνος. Επίσης, άσχετο αλλά δεν έχω καμμία σχέση με το Ι.Σ.Ν. και αν μπορούσα, ακόμη και για την εμπειρία, θα ήθελα κάποια εμπλοκή με την κατασκευή. Είναι στο χέρι του καθενός να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που του δίνονται, αφού πρώτα αξιολογήσει τι είναι και τι όχι "ευκαιρία". Ας μην κρίνουμε τους άλλους ακόμη και για αυτό!
  6. Σήμερα το πρωί, καθώς περίμενα να πάρω τον καφέ μου στο χέρι από κατάστημα του είδους, στην Ιπποκράτους, ένας συμπολίτης άφησε, με αλάρμ πάντα, το αυτοκίνητό του ακριβώς έξω από το κατάστημα (στην δεξιά λωρίδα) για να πάρει και αυτός τον καφέ του. Απέναντι ακριβώς, ένας "επαγγελματίας αυτοκινητιστής" είχε κάνει ακριβώς το ίδιο. Ο καθένας τους για "2 λεπτάκια". Το λεωφορείο δεν μπορούσε να περάσει, αλλά δεν ίδρωσε κανενός το αυτί. Άλλωστε, υπήρχαν και άλλοι πριν από αυτούς, και φυσικά θα ακολουθούσαν και άλλοι. Οι ίδιοι που πετάνε σκουπίδια στους δρόμους akakios, οι ίδιοι που αφού μπορούν να σε στιγματίσουν αρνητικά χωρίς να φέρουν το βάρος της γνώμης τους, το κάνουν. Μερικά χιλιόμετρα σήραγγας δεν ανεβάζουν το πολιτιστικό επίπεδο. Σε αυτή τη χώρα (μπορεί και σε άλλες) απλά αυξάνουν το κόστος χρήσης των δρόμων, διότι για να κατασκευαστούν αυτοί, έχουν υποσχεθεί πολλά και παραχωρήσει πολλά οι κρατικοί υπάλληλοι. Και ναι, το κόστος θα είναι περίπου όσο ένα φτηνό εισιτήριο αεροπορικό. Και επειδή το κράτος δεσμεύτηκε να κλείσει οποιοδήποτε αερολιμένα σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων από το Ελ. Βενιζέλος (για να μην χάνει λεφτά αυτό ή η Αττική οδός). Αν για εσωτερικές πτήσεις λειτουργούσε και το "παλιό", τότε όλοι θα πήγαιναν με το αεροπλάνο, λόγω φτηνών τελών αεροδρομίου. Αλλά, είπαμε, υπάρχει γενικότερο σχέδιο για τα έργα αυτής της χώρας, το οποίο υλοποιείται σταθερά. Δεν είναι αυτό που νομίζουμε, αλλά υπάρχει και υλοποιείται. Και για να μην παρεξηγηθούμε akakios, δεν είμαι ούτε παλαίουρας ούτε θιασώτης θεωριών συνομωσίας. Αλλά, ρίξε μια ματιά στο μόλις χθες ψηφισμένο πολυνομοσχέδιο για να καταλάβεις πως λειτουργεί αυτό το κράτος.
  7. teris83, όπως λέει και το γνωστό ρητό (εσύ, για τον Λοβέρδο και τους του λόγου του πολιτικούς): "you must be confusing me with someone who gives a shit!"
  8. Την πολιτική της λειτουργίας νέων σχολών ακολουθεί και ο νέος υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, παρότι τα ΑΕΙ μαστίζονται από υποχρηματοδότηση -ο προϋπολογισμός τους έχει μειωθεί έως και 80% από το 2009- και έλλειψη διδακτικού και διοικητικού προσωπικού. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να θέσει σε λειτουργία μία νέα Αρχιτεκτονική Σχολή -την έβδομη στη σειρά- στα Ιωάννινα, όπως επίσης και τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Κοζάνη. Οι σχετικές αποφάσεις δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 23 Ιουλίου, προκαλώντας τις αντιδράσεις πανεπιστημιακών που μιλούν για «αποφάσεις που υπηρετούν λαϊκίστικες, πελατειακές λογικές εκ μέρους της κυβέρνησης». «Δρομολογήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία», ανέφεραν χθες στην «Κ» συνεργάτες του κ. Λοβέρδου, επιρρίπτοντας την ευθύνη στον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο. Ειδικότερα, η Αρχιτεκτονική Ιωαννίνων έχει ιδρυθεί στο ομώνυμο πανεπιστήμιο από το 2009 (με το Προεδρικό Διάταγμα 173/2009). Ομως, το υπ. Παιδείας δεν έδωσε τότε έγκριση για την έναρξη της λειτουργίας της, καθώς δεν διέθετε, μεταξύ άλλων, καθηγητικό προσωπικό. Για να ικανοποιηθούν τα κριτήρια που είχε θέσει το υπουργείο ώστε η σχολή να αρχίσει να λειτουργεί από το έτος 2012-2013, στο πανεπιστήμιο προκήρυξαν στις αρχές του 2011 εκλογές για θέσεις των διδασκόντων. Τότε οι υπόλοιπες Αρχιτεκτονικές αντέδρασαν και το θέμα ατόνησε. Το αίτημα επαναδιατυπώθηκε στις αρχές του 2013, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ετσι, την άνοιξη του 2013 το υπ. Παιδείας αποφάσισε να λειτουργήσει από το 2014-2015 Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τελικά ήταν η σειρά της νυν ηγεσίας του υπουργείου να υπογράψει το ΦΕΚ λειτουργίας της από το 2015-2016. «Εχουμε επανειλημμένα εκφράσει ανησυχία για τη λειτουργία μιας νέας σχολής, τη στιγμή που δεν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες των υφιστάμενων έξι σχολών. Εμείς ενδεικτικά έχουμε 1.650 προπτυχιακούς, 220 μεταπτυχιακούς, 177 υποψήφιους διδάκτορες, 75 διδάσκοντες που εξυπηρετούνται από 8 διοικητικούς υπαλλήλους», ανέφερε χθες στην «Κ» η κοσμήτορας της Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ κ. Ελένη Μαΐστρου. Και πρόσθεσε: «Λόγω της μείωσης της χρηματοδότησης, δεν μπορούμε όχι μόνο να ανανεώσουμε το εργαστηριακό υλικό αλλά ούτε και να το συντηρήσουμε. Από την άλλη, δεν έχουμε χρήματα για μαθήματα που απαιτούν εργασία πεδίου εκτός Αθηνών». «Είναι κρίμα σε μία τέτοια εποχή, αντί να κινούμεθα στην κατεύθυνση της συνένωσης δυνάμεων και ισχυροποίησης των σχολών που υπάρχουν, να λειτουργούμε νέες σχολές με πιθανά προβλήματα στελέχωσης και αμφίβολες προοπτικές απορρόφησης των αποφοίτων τους», πρόσθεσε στην «Κ» ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ κ. Δημήτρης Ησαΐας. Ενδεικτικά, η νέα Αρχιτεκτονική θα χρειαστεί 12 διδάσκοντες, ενώ το ίδρυμα έχασε στην πρόσφατη διαθεσιμότητα 48 διοικητικούς υπαλλήλους από τους 288. Μηνύματα Τις απορίες για την ανάγκη μιας νέας Αρχιτεκτονικής ενισχύει μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey που ανέφερε για την Ελλάδα ότι «χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το επάγγελμα των αρχιτεκτόνων: ενώ η κατασκευαστική αγορά από το 2005 έχει μειωθεί 50%, οι απόφοιτοι της αρχιτεκτονικής έχουν αυξηθεί κατά 50%». Τα ίδια μηνύματα στέλνει το ΤΕΕ. Η Ελλάδα με 11.262.000 κατοίκους διαθέτει 110.000 μηχανικούς και άρα ο αριθμός των μηχανικών αντιστοιχεί σχεδόν στο 1% (ακριβές ποσοστό 0,98%), πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο 0,48%. Ολα αυτά, ενώ σήμερα ο κ. Λοβέρδος θα συναντηθεί με τα προεδρεία των Συνόδων Πρυτάνεων και Προέδρων ΤΕΙ για το θέμα των μετεγγραφών και για τη μείωση των προϋπολογισμών των ιδρυμάτων. Πηγή: http://www.kathimeri...kh-sta-iwannina Click here to view the είδηση
  9. Την πολιτική της λειτουργίας νέων σχολών ακολουθεί και ο νέος υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, παρότι τα ΑΕΙ μαστίζονται από υποχρηματοδότηση -ο προϋπολογισμός τους έχει μειωθεί έως και 80% από το 2009- και έλλειψη διδακτικού και διοικητικού προσωπικού. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να θέσει σε λειτουργία μία νέα Αρχιτεκτονική Σχολή -την έβδομη στη σειρά- στα Ιωάννινα, όπως επίσης και τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Κοζάνη. Οι σχετικές αποφάσεις δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 23 Ιουλίου, προκαλώντας τις αντιδράσεις πανεπιστημιακών που μιλούν για «αποφάσεις που υπηρετούν λαϊκίστικες, πελατειακές λογικές εκ μέρους της κυβέρνησης». «Δρομολογήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία», ανέφεραν χθες στην «Κ» συνεργάτες του κ. Λοβέρδου, επιρρίπτοντας την ευθύνη στον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο. Ειδικότερα, η Αρχιτεκτονική Ιωαννίνων έχει ιδρυθεί στο ομώνυμο πανεπιστήμιο από το 2009 (με το Προεδρικό Διάταγμα 173/2009). Ομως, το υπ. Παιδείας δεν έδωσε τότε έγκριση για την έναρξη της λειτουργίας της, καθώς δεν διέθετε, μεταξύ άλλων, καθηγητικό προσωπικό. Για να ικανοποιηθούν τα κριτήρια που είχε θέσει το υπουργείο ώστε η σχολή να αρχίσει να λειτουργεί από το έτος 2012-2013, στο πανεπιστήμιο προκήρυξαν στις αρχές του 2011 εκλογές για θέσεις των διδασκόντων. Τότε οι υπόλοιπες Αρχιτεκτονικές αντέδρασαν και το θέμα ατόνησε. Το αίτημα επαναδιατυπώθηκε στις αρχές του 2013, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ετσι, την άνοιξη του 2013 το υπ. Παιδείας αποφάσισε να λειτουργήσει από το 2014-2015 Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τελικά ήταν η σειρά της νυν ηγεσίας του υπουργείου να υπογράψει το ΦΕΚ λειτουργίας της από το 2015-2016. «Εχουμε επανειλημμένα εκφράσει ανησυχία για τη λειτουργία μιας νέας σχολής, τη στιγμή που δεν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες των υφιστάμενων έξι σχολών. Εμείς ενδεικτικά έχουμε 1.650 προπτυχιακούς, 220 μεταπτυχιακούς, 177 υποψήφιους διδάκτορες, 75 διδάσκοντες που εξυπηρετούνται από 8 διοικητικούς υπαλλήλους», ανέφερε χθες στην «Κ» η κοσμήτορας της Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ κ. Ελένη Μαΐστρου. Και πρόσθεσε: «Λόγω της μείωσης της χρηματοδότησης, δεν μπορούμε όχι μόνο να ανανεώσουμε το εργαστηριακό υλικό αλλά ούτε και να το συντηρήσουμε. Από την άλλη, δεν έχουμε χρήματα για μαθήματα που απαιτούν εργασία πεδίου εκτός Αθηνών». «Είναι κρίμα σε μία τέτοια εποχή, αντί να κινούμεθα στην κατεύθυνση της συνένωσης δυνάμεων και ισχυροποίησης των σχολών που υπάρχουν, να λειτουργούμε νέες σχολές με πιθανά προβλήματα στελέχωσης και αμφίβολες προοπτικές απορρόφησης των αποφοίτων τους», πρόσθεσε στην «Κ» ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ κ. Δημήτρης Ησαΐας. Ενδεικτικά, η νέα Αρχιτεκτονική θα χρειαστεί 12 διδάσκοντες, ενώ το ίδρυμα έχασε στην πρόσφατη διαθεσιμότητα 48 διοικητικούς υπαλλήλους από τους 288. Μηνύματα Τις απορίες για την ανάγκη μιας νέας Αρχιτεκτονικής ενισχύει μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey που ανέφερε για την Ελλάδα ότι «χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το επάγγελμα των αρχιτεκτόνων: ενώ η κατασκευαστική αγορά από το 2005 έχει μειωθεί 50%, οι απόφοιτοι της αρχιτεκτονικής έχουν αυξηθεί κατά 50%». Τα ίδια μηνύματα στέλνει το ΤΕΕ. Η Ελλάδα με 11.262.000 κατοίκους διαθέτει 110.000 μηχανικούς και άρα ο αριθμός των μηχανικών αντιστοιχεί σχεδόν στο 1% (ακριβές ποσοστό 0,98%), πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο 0,48%. Ολα αυτά, ενώ σήμερα ο κ. Λοβέρδος θα συναντηθεί με τα προεδρεία των Συνόδων Πρυτάνεων και Προέδρων ΤΕΙ για το θέμα των μετεγγραφών και για τη μείωση των προϋπολογισμών των ιδρυμάτων. Πηγή: http://www.kathimerini.gr/777995/article/epikairothta/politikh/antidraseis-gia-th-nea-arxitektonikh-sta-iwannina
  10. «Να χαθεί το εξάμηνο»! Αυτό ζητούν οι φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΕΜΠ, σε μία γενναία απόφασή τους που εκθέτει τις στρεβλές πρακτικές που υιοθετούνται στα ΑΕΙ για να κουκουλωθούν τα προβλήματα αλλά και την πρακτική όσων κομμάτων κάνουν πολιτικά παιχνίδια με καταλήψεις στην πλάτη των φοιτητών. Η απόφαση, πάντως, διχάζει τους διδάσκοντες της σχολής. Ειδικότερα, κατάμεστο ήταν χθες το Μεγάλο Αμφιθέατρο Χημικών (γνωστό ως ΜΑΧ), χωρητικότητας 600 θέσεων, στο ιστορικό κτίριο του ΕΜΠ στην οδό Πατησίων, όπου συγκεντρώθηκαν καθηγητές και φοιτητές με βασικό θέμα την απόφαση των φοιτητών της Αρχιτεκτονικής να χαθεί το εξάμηνο. Συγκεκριμένα, στη γενική συνέλευση των φοιτητών με 184 ψήφους υπέρ πλειοψήφησε η πρόταση για απώλεια του εξαμήνου. Οι δύο άλλες προτάσεις -ήταν υπέρ της ολοκλήρωσης του εξαμήνου, αλλά με διαφορετική επιχειρηματολογία- μειοψήφησαν. Η πρόταση της παράταξης της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς ΕΑΑΚ έλαβε 70 ψήφους, ενώ του ΜΑΣ (ΚΚΕ) 60 ψήφους. «Μετά από γενική συνέλευση του φοιτητικού σώματος της σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη μέχρι τώρα υπάρχουσα κατάσταση, αλλά και τη μελλοντική, στην οποία καλούμαστε να ενεργήσουμε, προκειμένου να ολοκληρωθεί το ήδη χρονικά συμπιεσμένο εξάμηνο σπουδών και προκειμένου να διασφαλίσουμε την ποιότητα σπουδών μας, αποφασίζουμε να χαθεί το εξάμηνο» λέει η απόφαση της συνέλευσης των φοιτητών. Οι φοιτητές στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση. «Δεν αρνούμαστε τις μεγάλες ευθύνες του κράτους για ελλείψεις της σχολής σε εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό. Ομως, και η ευθύνη των ανθρώπων της Αρχιτεκτονικής για την υποβάθμιση είναι σημαντικές» ανέφερε χθες φοιτητής. Η πρωτοποριακή, ανατρεπτική στάση των φοιτητών και η καθόλου φιλολαϊκή απόφασή τους -που ζημιώνει τους ίδιους- αποδίδεται στην αγανάκτηση για τις ετήσιες καταλήψεις σχολών που, ουσιαστικά, υπηρετούν πολιτικές στοχεύσεις. «Οι φοιτητές ζητούν να μη μετατρέπεται ο ακαδημαϊκός χρόνος σπουδών σε όπλο για κομματικές μάχες, αρνούνται να πραγματοποιούνται στα χαρτιά 13 εβδομάδες διδασκαλίας και στην πράξη λιγότερες» ανέφερε χθες στην «Κ» καθηγητής της Αρχιτεκτονικής Σχολής. Ενδεικτικά φέτος, μετά τις τρίμηνες κινητοποιήσεις στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους και την πρόσφατη νέα κατάληψη του ΕΜΠ από διοικητικούς υπαλλήλους, δεν αποκλείεται να κληθούν οι φοιτητές της Αρχιτεκτονικής να καλύψουν εν κρυπτώ το τρέχον εξάμηνο με μία εβδομάδα μαθημάτων τον Σεπτέμβριο. Βέβαια, είναι εντυπωσιακό ότι οι καθηγητές διαφοροποιούνται από τους φοιτητές. Μεγάλη μερίδα των καθηγητών θέλει να μη χαθεί το εξάμηνο, διότι κάτι τέτοιο «ενοχοποιεί» τις κινητοποιήσεις που έγιναν και ακυρώνει την επαναστατική πρακτική των καταλήψεων που υιοθετούν ορισμένα πολιτικά κόμματα. Την ίδια στιγμή, πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι η ηγεσία της σχολής τάσσεται κατά της απώλειας εξαμήνου, με μία επαμφοτερίζουσα στάση επιθυμώντας να μη δυσαρεστηθούν ούτε οι «επαναστάτες» των κομμάτων ούτε οι φοιτητές. Το άρθρο εδώ: http://www.kathimeri...oithtwn-sto-emp Click here to view the είδηση
  11. Μάνο (εσύ που ανήρτησες την είδηση), καλημέρα. Κατ' αρχήν, όχι, ΦΥΣΙΚΑ και δεν το έκανες διακριτό το ότι απλά "ήθελες να ενημερώσεις για τα τεκτενόμενα", απλά βάζοντας 3 τελείες. Οπότε, δικαίως έγινε όλη η παραπάνω κουβέντα. Άσε που δεν θεωρώ ότι όλα όσα δημοσιοποιούνται στο διαδίκτυο είναι άξια προσοχής, αλλά και πάλι, αυτό είναι προσωπική κρίση του καθενός. Από ότι διαπίστωσες, η κίνησή σου μετεξελίχθηκε σε δυναμική κουβέντα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Καταλαβαίνω ότι μοιράζεσαι και εσύ την επιφυλακτικότητα των λοιπών συναδέλφων. Συγνώμη λοιπόν αν σε "πήρα από τα μαλλιά", αλλά και πάλι όχι, 3 τελείες δεν κάνουν την διαφορά, θα έπρεπε να το ξέρεις. Κατά τα άλλα, εξαιρετικά ελπιδοφόρα η απόφαση των φοιτητών αρχιτεκτονικής Ε.Μ.Π. σήμερα να ζητήσουν το χάσιμο του εξαμήνου, σηματοδοτεί ελπίζω μία αρχή σοβαρής αντιμετώπισης της πραγματικότητας.
  12. Καλά, κανένας δεν σχολιάζει την εξώφθαλμη διαφήμιση που κάνει το άρθρο; Από που και ως που το forum χρησιμοποιείται για τέτοιους σκοπούς; Αν είναι έτσι, τότε να κάνω και εγώ "εγκαίνια" στο αρχιτεκτονικό μου γραφείο, να βάλω και 1-2 φωτογραφίες με μακέτες με ντιζαϊνιές, και να με σχολιάσουν μερικοί. Δεν μπορεί, κάτι θα πιάσει και αυτό.
  13. Συγνώμη, δεν μπορώ να αντισταθώ... Μάκης (Γεράσιμος) Κοτσίρης, η "ψυχή" του Ομίλου... http://messolonghi-press.blogspot.gr/2013/04/blog-post_22.html και άλλα πολλά αν το googlάρει κανείς.
  14. Το τοπίο, από την οπτική γωνία του αετού, την οποία και ο Ναυτικός Όμιλος Μεσολογγίου προστατεύει: Ο δρόμος, από κάποια φωτό στο Google Earth: (ελπίζω να μην είναι τεράστιες οι φωογραφίες)
  15. Καλησπέρα. Παρασκευή απόγευμα, και είπα να ασχοληθώ λίγο με το θέμα (το πρώτο μόνο σκέλος της είδησης) διότι από ότι διαβάζω κρατάω τα εξής: 100 εκατομμύρια ΕΠΙΠΛΕΟΝ Ναυτικός Όμιλος Μεσολογγίου Επιπτώσεις έργου στο τοπίο Αν ήμουν κατασκευαστής, θα έτριβα τα χέρια μου για το επιπλέον έργο. Και αναρωτιέμαι, πως και οι περιβαλλοντική μελέτη αρχικά δεν είχε καταλάβει ότι θα έχει επιπτώσεις στο τοπίο; Διαβάζω ότι η αρχική πρόταση ήταν η διαπλάτυνση της ΗΔΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ οδού (δηλαδή πόσο πια θα αλλάξει το τοπίο αν διαπλατυνθεί ο δρόμος, και, κλασσικά σε αυτήν την χώρα, κάποιος θα προσέφευγε στο ΣτΕ και αν τον άκουγαν, θα έκαναν τις σήραγγες. Ο Ναυτικός Όμιλος Μεσολογγίου. Βρέθηκε να έχει μεγαλύτερη και πληρέστερη περιβαλλοντική άποψη επί του έργου (διότι, βεβαίως βεβαίως είναι στις αρμοδιότητές του ως τμήμα αυτής της κοινωνίας να αναχαιτίζει οτιδήποτε δεν του αρέσει) από τους συντάξαντες την μελέτη. Ίσως είμαι προκατειλλημένος, αλλά σε αυτήν την χώρα έχω κάθε δικαίωμα, με το ιστορικό που υπάρχει. Βρήκα και αυτήν την φωτογραφία που παρουσιάζει τον υφιστάμενο δρόμο, και την προτεινόμενη διάνοιξη συραγγών. Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά ο δρόμος βλέπω να περνάει από περιοχή που, μόνο μέσω του δρόμου ή θαλασσίως θα μπορούσες να έχεις άποψη του τοπίου. Άρα τι, τώρα που περνάς με το αυτοκίνητο είναι ΟΚ, αλλά όταν θα περνάς από φαρδύτερο και καλύτερο δρόμο, τότε όχι, υπάρχει πρόβλημα. Ή (δεν έχω διαβάσει το αιτιολογικό του Ομίλου) όταν θα περνάς από την θάλασσα, θα βλέπεις το φαγωμένο πρανές του βουνού (ένεκα διαπλάτυνσης) και θα γυρνάς το κεφάλι σου από την άλλη, μες την αηδία; Υπάρχει κανείς που να ξέρει περισσότερα και να μπορεί να αντικρούσει την βιαστική μου σκέψη, ή να το αποθηκεύσω και αυτό στην λίστα με τις "ελληνικές ιδιαιτερότητες"; Η φωτογραφία από αυτό το link: http://aetostz.blogspot.gr/2013/12/blog-post_3318.html
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.