Μετάβαση στο περιεχόμενο

stylianosm

Members
  • Περιεχόμενα

    7
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Contact Methods

  • Website
    http://blog.edu.gr

Profile Information

  • Τοποθεσία
    Πάτρα

stylianosm's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Μικρή υπενθύμιση: οι κληρωθέντες μηχανικοί έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν μία φορά - εκπαιδευτικό πρόγραμμα (στον ίδιο φορέα) ή/και - εκπαιδευτικό φορέα
  2. Αντρέα καλοτάξιδη η νέα ιστοσελίδα του ΙΕΚΕΜ-ΤΕΕ. Στο σωστό μήκος κύματος η υλοποίηση σε πλατφόρμα ανοιχτού λογισμικού. Αναμένουμε με πολύ ενδιαφέρον την αξιοποίηση της τηλεκπαίδευσης προς όφελος όλων μας.
  3. Ένα σημαντικό freeware λογισμικό με μεγάλη χρησιμότητα για έναν μηχανικό είναι το πρόγραμμα διαχείρισης έργων Openproj το οποίο μπορεί να αντικαταστήσει επάξια το Microsoft Project. Κατεβάστε το δωρεάν εδώ: http://openproj.org/openproj
  4. Δεδομένου ότι τις επόμενες ημέρες θα ειδοποιηθούν οι ..τυχεροί επιλαχόντες της 1ης φάσης του e-Μηχανικοί, θα 'θελα να προσθέσω ένα σχόλιο για το θέμα της επιλογής προγράμματος και ειδικότερα για το θέμα της τηλεκπαίδευσης. Καταρχήν, συνιστώ σε όλους τους συναδέλφους που θα κληθούν να επιλέξουν να ζητήσουν πληροφορίες και να εξετάσουν πέραν του περιεχομένου όλες τις παραμέτρους ποιότητας ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, όπως: το εκπαιδευτικό σενάριο (πως ποιον τρόπο θα μάθω; ), το είδος του προγράμματος (θεωρητικό ή πρακτικό; ) τον εξοπλισμό του φορέα (π.χ. εργαστηρίων Η/Υ) τη μέθοδο εκπαίδευσης (σε τάξη, e-learning ή μικτή μάθηση; ) το προφίλ των εκπαιδευτών την εμπειρία και την αξιοπιστία του εκπαιδευτικού φορέα κλπ. Κάθε σημείο έχει την σημασία του, θα σταθώ μόνο στο ζήτημα της μεθόδου εκπαίδευσης. Φυσικά η επιμόρφωση με έναν έμπειρο εκπαιδευτή-αστέρι είναι πάντα μια αποδοτική διαδικασία μάθησης. Όμως και η τηλεκπαίδευση (e-learning) όταν σχεδιάζεται και υλοποιείται ορθά(!), έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. Καταρχήν να σημειωθεί ότι από επιστημονικής απόψεως, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες η ηλεκτρονική μάθηση ως μέθοδος από μόνη της δεν υστερεί σε τίποτα έναντι της παραδοσιακής διδασκαλίας. Αντίστροφα, προσφέρει δυνατότητες πλατύτερης και βαθύτερης μάθησης. Δεύτερον, στην περίπτωσή μας, προσφέρει το σημαντικό ατού της απαλλαγής της υποχρεωτικής παρουσίας σε αίθουσες. Διότι από πλευράς μεν του ΤΕΕ ορθώς υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς φορείς να να προσφέρουν τη τηλεκπαίδευση από Η/Υ στον χώρο τους, ώστε να καλύψει π.χ. και όσους συναδέλφους δε μπορούν να δουλέψουν στην πλατφόρμα από το σπίτι/γραφείο, όμως υποθέτω* ότι μπορείς να μπαίνεις στο περιβάλλον e-learning στο διαδίκτυο από οπουδήποτε. Σε ό,τι αφορά τα όποια προσφερόμενα πακέτα e-learning και την ποιότητά τους, συνιστώ να μπείτε στη σελίδα της κάθε πλατφόρμας και να (ζητήσετε να) δείτε μαθήματα demo ώστε να διαπιστώσετε οι ίδιοι την ποιότητα τους! Τέλος, μια συνδυαστική λύση, την οποία και προσωπικά θεωρώ ιδανική επιλογή, είναι ο συνδυασμός όλων των θετικών στοιχείων παραδοσιακής και εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης, η μικτή μάθηση (blended learning). Σε μια πλατφόρμα CAD που σχεδίασα και ανέπτυξα, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκινά με μαθήματα γνωριμίας και παραγωγικής χρήσης της πλατφόρμας στην τάξη και συνεχίζεται on-line. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με μάθημα σε τάξη με μίνι προετοιμασία για τις εξετάσεις πιστοποίησης. Σε κάθε περίπτωση, καλή επιλογή και καλή εκπαίδευση σε όλους!
  5. Καλησπέρα σε όλους, το πρόγραμμα e-Μηχανικοί είναι μια νέα πρωτοβουλία στα χρονικά όχι μόνο του ΤΕΕ αλλά νομίζω οποιουδήποτε συλλογικού φορέα κι ως εκ τούτου πατάει σε "ανεξερεύνητες περιοχές". Οπωσδήποτε ο μικρός αριθμός των δικαιούχων σε συνδυασμό τους 600+ φορείς εκπαίδευσης δημιουργεί δυσκολίες που αναφέρθηκαν όπως μεγάλη διασπορά. Όμως δεν παύει να δίνει την ευκαιρία στους ..τυχερούς ενδιαφερόμενους συναδέλφους να εμπλουτίσουν τις γνώσεις & τις δεξιότητές τους με μηδαμινό κόστος. Παράλληλα, ακόμα πιο σημαντικό για μένα είναι το γεγονός ότι το θέμα εκπαίδευση και διά βίου μάθηση βγήκε στο προσκήνιο. Εάν ως επαγγελματίες δεν ενημερωνόμαστε για τις εξελίξεις της επιστήμης μας, κάποια στιγμή ίσως κινδυνεύσουμε να μείνουμε 'εκτός παιχνιδιού'. * Σε ό,τι αφορά το μέλλον, να προσθέσω εδώ ότι υπάρχει ο στόχος και προοπτική να υπάρξουν πρόσθετοι κύκλοι εκπαίδευσης ώστε να συμπεριληφθούν ακόμα περισσότεροι συνάδελφοι. Τέλος, σε επόμενη φάση, τα προγράμματα που ανέπτυξε το ΤΕΕ προβλέπεται να προσφέρονται και εξ' αποστάσεως σε κάθε ενδιαφερόμενο (e-learning).
  6. Νομίζω ότι πρέπει να διακρίνουμε μεταξύ δύο συνιστωσών του θέματος: το τυπικό το ουσιαστικό Για το τυπικό της υπόθεσης, χαρτιά, προσόντα, προκηρύξεις κλπ. νομίζω ότι το κάλυψαν πλήρως οι συνάδελφοι. Να προσθέσω μόνο ότι στο μέλλον (αναμένεται να) αναγνωριστεί και η προχωρημένη δεξιότητα χειρισμού Η/Υ. Το ουσιαστικό, που για μένα είναι και το πιο σημαντικό, είναι ότι ο χειρισμός Η/Υ και οι ΤΠΕ θα έπρεπε να είναι ισχυρό εργαλείο παραγωγικότητας, ενημέρωσης, συνεργασίας, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης του Μηχανικού κάθε ειδικότητας και βέβαια οπωσδήποτε εάν υπηρετεί στον ιδιωτικό τομέα ή δραστηριοποιείται ως ελεύθερος επαγγελματίας. Δεδομένου ότι στην τυπική εκπαίδευση (Πολυτεχνεία) αυτό δεν επιτυγχάνεται -απ' όσο γνωρίζω, κάλο είναι να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα που παρέχεται μέσω οργανωμένων (π.χ. e-μηχανικοί) και άτυπων πρωτοβουλιών όπως αυτό το φόρουμ.
  7. Στην κατ. 1 του e-Μηχανικοί υπάρχει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Engineers 2.0: Εφαρμογές Web 2.0 για Μηχανικούς Στη διεύθυνση http://www.engineers2.gr λειτουργεί το κεντρικό υποστηρικτικό ιστολόγιο του προγράμματος για επικοινωνία, συνεργασία συναδέλφων και παροχή πρόσθετου πληροφοριακού υλικού όπως βίντεο. -> Κάθε ερώτηση ή πρόταση για το πρόγραμμα είναι πολύ ευπρόσδεκτη!
  8. 98 ΣΤ ΕΣΣΟ ΚΕΜΧ Ναύπλιο -> ΣΜΧ Λουτράκι (ΥΕΑ, ΥΕΑ, α-ε-τοί!) -> ΔΕΑ ΜΧ -> Ιωάννινα 708 ΤΜΧ (μπουρλοτιέρης Σουλίου ) Κανείς συνοδοιπόρος;
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.