Jump to content

Engineer

Administrators
  • Content Count

    6,760
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Engineer last won the day on May 23 2018

Engineer had the most liked content!

Community Reputation

1,156 Άριστη

About Engineer

  • Rank
    Διαχειριστής

Contact Methods

  • Website
    https://www.michanikos.gr

Profile Information

  • Φύλο
    Δεν απαντώ
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Με τη νέα τροπολογία στο σχέδιο νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις.», ρυθμίζονται επιμέρους ζητήματα εφαρμογής του ν.4495/2017 για τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος και, μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα ακόλουθα: α. Η απαιτούμενη, για την αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας, αυτοψία διενεργείται εφεξής από ελεγκτή δόμησης και όχι από τις Υπηρεσίες Δόμησης. β. Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής από τους μηχανικούς των απαραίτητων δικαιολογητικών για τις περιπτώσεις υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων στο ν.4178/2013 που δεν μεταφέρονται στο ν.4495/2017. γ. Παρατείνονται οι προθεσμίες υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων στο πληροφοριακό σύστημα και προβλέπονται μειώσεις και προσαυξήσεις του καταβαλλόμενου, υπέρ του Πράσινου Ταμείου, ενιαίου ειδικού προστίμου ως ακολούθως: Παρατείνεται έως 10-5-2019, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής στο σύστημα αυθαιρέτων (από 8-4-2019, που ισχύει), για τη μείωση του σχετικού προστίμου κατά 10%. Παρέχεται μείωση του προστίμου κατά 20%, για τις περιπτώσεις αυθαιρέτων σε παραδοσιακούς οικισμούς και προστατευόμενες περιοχές, όπως αυτές επανακαθορίζονται, με καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής τις 8-11- 2019. δ. Σε περίπτωση διαφωνίας με το πόρισμα του ελεγκτή δόμησης, κατά τη διαδικασία ελέγχου των δηλώσεων υπαγωγής στο ν.4495/2017, παρέχεται η δυνατότητα στον κύριο του ακινήτου να αιτηθεί, από το αρμόδιο γραφείο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), τον ορισμό διαμεσολαβητή για την εξέταση της υπόθεσης και την επίλυση της διαφωνίας. Από την εν λόγω διαδικασία διαμεσολάβησης, εξαιρούνται διαφωνίες που αφορούν την απαγόρευση υπαγωγής ακινήτων στη νομοθεσία για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης (ν.4014/2011, ν.4178/2013, ν.4495/2017 κ.λπ.). Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, με κ.υ.α., επιμέρους ζητημάτων σχετικά με την εφαρμογή της ανωτέρω διαδικασίας καθώς και για τον καθορισμό του ύψους της αποζημίωσης των διαμεσολαβητών και των ελεγκτών δόμησης. ε. Καθορίζεται νέα διαδικασία για την υπαγωγή στο ν.4495/2017 αυθαιρέτων σε παραδοσιακούς οικισμούς, τις προστατευόμενες περιοχές και σε διατηρητέα κτήρια. Μεταξύ άλλων, ανάλογα με την περιπτωσιολογία αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων, καθιερώνεται διαδικασία έγκρισης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ή γνωμοδότησης από όργανο ή Υπηρεσία αυτού ή από επταμελή επιτροπή που συγκροτείται για τα σκοπό αυτό, μετά την αρχική ηλεκτρονική υποβολή στο σύστημα της σχετικής δήλωσης υπαγωγής. Πλήρες άρθρο: https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/44441?fbclid=IwAR2BWubumMaLw4HZT1MapqI5nOfJ9M2YcfP7zl5QullAUHd60TfXYRTZtPQ
  2. Με τη νέα τροπολογία στο σχέδιο νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις.», ρυθμίζονται επιμέρους ζητήματα εφαρμογής του ν.4495/2017 για τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος και, μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα ακόλουθα: α. Η απαιτούμενη, για την αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας, αυτοψία διενεργείται εφεξής από ελεγκτή δόμησης και όχι από τις Υπηρεσίες Δόμησης. β. Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής από τους μηχανικούς των απαραίτητων δικαιολογητικών για τις περιπτώσεις υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων στο ν.4178/2013 που δεν μεταφέρονται στο ν.4495/2017. γ. Παρατείνονται οι προθεσμίες υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων στο πληροφοριακό σύστημα και προβλέπονται μειώσεις και προσαυξήσεις του καταβαλλόμενου, υπέρ του Πράσινου Ταμείου, ενιαίου ειδικού προστίμου ως ακολούθως: Παρατείνεται έως 10-5-2019, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής στο σύστημα αυθαιρέτων (από 8-4-2019, που ισχύει), για τη μείωση του σχετικού προστίμου κατά 10%. Παρέχεται μείωση του προστίμου κατά 20%, για τις περιπτώσεις αυθαιρέτων σε παραδοσιακούς οικισμούς και προστατευόμενες περιοχές, όπως αυτές επανακαθορίζονται, με καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής τις 8-11- 2019. δ. Σε περίπτωση διαφωνίας με το πόρισμα του ελεγκτή δόμησης, κατά τη διαδικασία ελέγχου των δηλώσεων υπαγωγής στο ν.4495/2017, παρέχεται η δυνατότητα στον κύριο του ακινήτου να αιτηθεί, από το αρμόδιο γραφείο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), τον ορισμό διαμεσολαβητή για την εξέταση της υπόθεσης και την επίλυση της διαφωνίας. Από την εν λόγω διαδικασία διαμεσολάβησης, εξαιρούνται διαφωνίες που αφορούν την απαγόρευση υπαγωγής ακινήτων στη νομοθεσία για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης (ν.4014/2011, ν.4178/2013, ν.4495/2017 κ.λπ.). Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, με κ.υ.α., επιμέρους ζητημάτων σχετικά με την εφαρμογή της ανωτέρω διαδικασίας καθώς και για τον καθορισμό του ύψους της αποζημίωσης των διαμεσολαβητών και των ελεγκτών δόμησης. ε. Καθορίζεται νέα διαδικασία για την υπαγωγή στο ν.4495/2017 αυθαιρέτων σε παραδοσιακούς οικισμούς, τις προστατευόμενες περιοχές και σε διατηρητέα κτήρια. Μεταξύ άλλων, ανάλογα με την περιπτωσιολογία αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων, καθιερώνεται διαδικασία έγκρισης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ή γνωμοδότησης από όργανο ή Υπηρεσία αυτού ή από επταμελή επιτροπή που συγκροτείται για τα σκοπό αυτό, μετά την αρχική ηλεκτρονική υποβολή στο σύστημα της σχετικής δήλωσης υπαγωγής. Πλήρες άρθρο: https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/44441?fbclid=IwAR2BWubumMaLw4HZT1MapqI5nOfJ9M2YcfP7zl5QullAUHd60TfXYRTZtPQ View full είδηση
  3. Το 2008 περισσότεροι από 550.000 πολίτες με ακίνητα στα όρια του Δήμου Αθηναίων υπέβαλαν δηλώσεις στο Κτηματολόγιο. Έντεκα χρόνια μετά έφτασε η στιγμή για να ελέγξουν τα στοιχεία που υπέβαλαν και αν υπάρχουν λάθη, να προχωρήσουν στις απαραίτητες διορθώσεις. Από αύριο, Μεγάλη Δευτέρα, αρχίζει η προανάρτηση του Κτηματολογίου για την Αθήνα, η διαδικασία που θα διαρκέσει έως τις 24 Ιουνίου. Θα γίνει ηλεκτρονικά σε μια ειδικά πλατφόρμα στην ιστοσελίδα του Κτηματολογίου ( www.ktimatologio.gr) και οι πολίτες μπορούν χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία και να ελέγξουν την ορθότητα τους. Ήδη ανάδοχος του έργου έχει ξεκινήσει από τις αρχές της εβδομάδας να αποστείλει περίπου 25.000 e-mails την ημέρα με τα οποία ενημερώνει όσους έχουν υποβάλει δηλώσεις για την εκκίνηση της προανάρτησης. Όσοι δεν είχαν γνωστοποιήσει την ηλεκτρονική διεύθυνση τους θα λάβουν SMS στο κινητό τους. Συνολικά έχουν υποβληθεί 849.734 δηλώσεις που αφορούν 726 .951 ακίνητα και περίπου 1.300.000 δικαιώματα. Όσοι συμφωνούν με τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια άλλη ενέργεια .’Όσοι όμως διαφωνούν ή διαπιστώνουν παραλείψεις θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση επανεξέτασης στοιχείων, τη οποία παρουσιάζει σήμερα η εφημερίδα “ Δημοκρατία”. Η αίτηση υποβάλλεται είτε ηλεκτρονικά με αποστολή e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση ad@proanartisi –athina.gr είτε αυτοπροσώπως ,στο Κεντρικό Γραφείο Κτηματογράφησης της Αθήνας , στα Ολυμπιακά ακίνητα Γαλατσίου. Όπως εξήγησε ο συντονιστής του έργου και εκπρόσωπος του αναδόχου κοινοπραξίας, Γιώργος Δημητρίου, η διαδικασία είναι απλή και στο μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων οι ιδιοκτήτες δεν απαιτείται να μεταβούν στο Γραφείο Κτηματογράφησης αλλά μπορούν να την ολοκληρώσουν ηλεκτρονικά. Για όσους πάντως χρειαστεί να μεταβούν στο Γαλάτσι, ο ανάδοχος έχει διαμορφώσει γραφείο κτηματογράφησης σε έναν χώρο 250 τ.μ με ξεχωριστή είσοδο σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές, γραφείο που, σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, δύναται να εξυπηρετήσει χωρίς προβλήματα περίπου 1.200 άτομα ημερησίως. Η διαδικασία της προανάρτησης αφορά ως επί το πλείστον όσους υπέβαλαν δηλώσεις το 2008, αποτελεί όμως ταυτόχρονα και ευκαιρία για όσους δεν υπέβαλαν να το κάνουν, πληρώνοντας το ανάλογο πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης. Επίσης κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που αποκτά δικαίωμα σε ακίνητο (π.χ από κληρονομιά) πρέπει να υποβάλει δήλωση στο Κτηματολόγιο, ανεξαρτήτως αν το δικαίωμα έχει ήδη δηλωθεί από τον προηγούμενο δικαιούχο. Που θα βρείτε την αίτηση επανεξέτασης Το έντυπο της αίτησης επανεξέτασης στοιχείων καθώς και κάθε άλλη πληροφορία τόσο για τη διενέργεια της προανάρτησης, όσο και για τις λοιπές διαδικασίες της κτηματογράφησης για τα ακίνητα του Δήμου Αθηναίων μπορείτε να το βρείτε στην ιστοσελίδα του αναδόχου www.ktimatologio-athina.gr, στην ιστοσελίδα της Ελληνικό Κτηματολόγιο ( www.ktimatologio.gr) καθώς και στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Σε ποιες περιπτώσεις υποβάλλεται αίτηση Η αίτηση υποβάλλεται ατελώς σε οποιαδήποτε περίπτωση ένας ιδιοκτήτης δεν συμφωνεί με κάποιο από τα καταγεγραμμένα στοιχεία. Εφόσον τα έγγραφα που πιστοποιούν την αιτούμενη διόρθωση έχουν προσκομιστεί με τη δήλωση, δεν απαιτείται συνημμένο στην αίτηση έγγραφο. Αν όμως η αίτηση επανεξέτασης στοιχείων αφορά π.χ αλλαγή αστυνομικής ταυτότητας θα πρέπει μαζί με τη αίτηση επανεξέτασης στοιχείων να συνυποβληθεί και το αντίγραφο της νέας αστυνομικής ταυτότητας. Οπότε ο δικαιούχος μπορεί να σκανάρει την ταυτότητα του και μαζί με την αίτηση επανεξέτασης στοιχείων, να την αποστείλει με e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση ad@proanartis-athina.gr χωρίς να μεταβεί στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Πέρα από αυτό , στη αίτηση μπορείτε να διορθώσετε τυχόν σφάλματα στο όνομα του πατέρα , στο ποσοστό συγκυριότητας της ιδιοκτησίας , στο ν αριθμό του συμβολαίου κλπ Πώς ελέγχετε να έχετε υποβάλει δήλωση Όσοι δεν θυμούνται αν έχουν υποβάλει δήλωση μπορούν να ελέγξουν με χρήση των κωδικών TAXISNET μέσω της ιστοσελίδας www.ktimatologio.gr και με την εφαρμογή “ Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες –e-ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ”, αν το δικαίωμα τους επί του ακινήτου τους έχει συμπεριληφθεί στην ηλεκτρονική προανάρτηση. Σε περίπτωση που δεν βρουν στοιχεία που αφορούν το δικαίωμα τους στην ηλεκτρονική προανάρτηση, τότε μπορούν να μεταβούν στο Γραφείο Κτηματογράφησης για να ενημερωθούν. Υπάρχει περίπτωση το δικαίωμα να έχει δηλωθεί αλλά να έχει απορριφθεί, οπότε θα δουν οδηγίες για τις απαραίτητες ενέργειες. Αν δεν βρίσκετε την περιουσία σας Αν κάποιος ιδιοκτήτης, αφού εισέλθει με τους κωδικούς TAXISNET στα στοιχεία της προανάρτησης, δεν βλέπει το δικαίωμα του επί του ακινήτου του, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι: - Δεν έχει κάνει δήλωση για τα ακίνητα του στο Κτηματολόγιο. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να υποβάλει δήλωση είτε ηλεκτρονικά είτε μέσω της ιστοσελίδας www.ktimatologio.gr και της εφαρμογής “ Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες e-ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ” της Ελληνικό Κτηματολόγιο , είτε με κατάθεση της στο Γραφείο Κτηματογράφησης. -Το δηλωθέν δικαίωμα του απορρίφθηκε λόγω μη θεμελίωσης ή λόγω μη εντοπισμού. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης θα πρέπει να μεταβεί στο Γραφείο Κτηματογράφησης, προκειμένου να του δοθούν οδηγίες για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσει. - Ενώ ενώ έχει καταθέσει δήλωση, δεν έχει καταβάλει το απαιτούμενο πάγιο τέλος. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης θα πρέπει να μεταβεί στο Γραφείο Κτηματογράφησης , προκειμένου να του δοθούν για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσει, ώστε να προβεί στην άμεση ξόφληση της ανωτέρω οφειλής στις συνεργαζόμενες τράπεζες. Εφόσον εξοφληθεί η ανωτέρω οφειλή του τέλους, θα μπορέσει, με χρήση των κωδικών TAXISNET, να αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία των εμπράγματων δικαιωμάτων που τον αφορούν. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις θα απαιτείται είτε τηλεφωνική επικοινωνία είτε φυσική παρουσία στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Σημειώνεται ότι η κτηματολογική βάση της προανάρτησης περιλαμβάνει τα δικαιώματα που δηλώθηκαν έως τις 18 Ιανουαρίου 2019. Από την ημερομηνία αυτή και έπειτα συνεχίζεται η επεξεργαsία των νέων δηλώσεων, το αποτέλεσμα της οποίας θα φανεί σε επόμενο στάδιο, στην κτηματολογική βάση της ανάρτησης. Αυτό σημαίνει ότι όσοι υπέβαλαν δήλωση το τελευταίο τρίμηνο δεν μπορούν να τη δουν στην ηλεκτρονική προανάρτηση. Με πληροφορίες από την εφημερίδα" Δημοκρατία" View full είδηση
  4. Το 2008 περισσότεροι από 550.000 πολίτες με ακίνητα στα όρια του Δήμου Αθηναίων υπέβαλαν δηλώσεις στο Κτηματολόγιο. Έντεκα χρόνια μετά έφτασε η στιγμή για να ελέγξουν τα στοιχεία που υπέβαλαν και αν υπάρχουν λάθη, να προχωρήσουν στις απαραίτητες διορθώσεις. Από αύριο, Μεγάλη Δευτέρα, αρχίζει η προανάρτηση του Κτηματολογίου για την Αθήνα, η διαδικασία που θα διαρκέσει έως τις 24 Ιουνίου. Θα γίνει ηλεκτρονικά σε μια ειδικά πλατφόρμα στην ιστοσελίδα του Κτηματολογίου ( www.ktimatologio.gr) και οι πολίτες μπορούν χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία και να ελέγξουν την ορθότητα τους. Ήδη ανάδοχος του έργου έχει ξεκινήσει από τις αρχές της εβδομάδας να αποστείλει περίπου 25.000 e-mails την ημέρα με τα οποία ενημερώνει όσους έχουν υποβάλει δηλώσεις για την εκκίνηση της προανάρτησης. Όσοι δεν είχαν γνωστοποιήσει την ηλεκτρονική διεύθυνση τους θα λάβουν SMS στο κινητό τους. Συνολικά έχουν υποβληθεί 849.734 δηλώσεις που αφορούν 726 .951 ακίνητα και περίπου 1.300.000 δικαιώματα. Όσοι συμφωνούν με τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια άλλη ενέργεια .’Όσοι όμως διαφωνούν ή διαπιστώνουν παραλείψεις θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση επανεξέτασης στοιχείων, τη οποία παρουσιάζει σήμερα η εφημερίδα “ Δημοκρατία”. Η αίτηση υποβάλλεται είτε ηλεκτρονικά με αποστολή e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση ad@proanartisi –athina.gr είτε αυτοπροσώπως ,στο Κεντρικό Γραφείο Κτηματογράφησης της Αθήνας , στα Ολυμπιακά ακίνητα Γαλατσίου. Όπως εξήγησε ο συντονιστής του έργου και εκπρόσωπος του αναδόχου κοινοπραξίας, Γιώργος Δημητρίου, η διαδικασία είναι απλή και στο μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων οι ιδιοκτήτες δεν απαιτείται να μεταβούν στο Γραφείο Κτηματογράφησης αλλά μπορούν να την ολοκληρώσουν ηλεκτρονικά. Για όσους πάντως χρειαστεί να μεταβούν στο Γαλάτσι, ο ανάδοχος έχει διαμορφώσει γραφείο κτηματογράφησης σε έναν χώρο 250 τ.μ με ξεχωριστή είσοδο σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές, γραφείο που, σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, δύναται να εξυπηρετήσει χωρίς προβλήματα περίπου 1.200 άτομα ημερησίως. Η διαδικασία της προανάρτησης αφορά ως επί το πλείστον όσους υπέβαλαν δηλώσεις το 2008, αποτελεί όμως ταυτόχρονα και ευκαιρία για όσους δεν υπέβαλαν να το κάνουν, πληρώνοντας το ανάλογο πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης. Επίσης κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που αποκτά δικαίωμα σε ακίνητο (π.χ από κληρονομιά) πρέπει να υποβάλει δήλωση στο Κτηματολόγιο, ανεξαρτήτως αν το δικαίωμα έχει ήδη δηλωθεί από τον προηγούμενο δικαιούχο. Που θα βρείτε την αίτηση επανεξέτασης Το έντυπο της αίτησης επανεξέτασης στοιχείων καθώς και κάθε άλλη πληροφορία τόσο για τη διενέργεια της προανάρτησης, όσο και για τις λοιπές διαδικασίες της κτηματογράφησης για τα ακίνητα του Δήμου Αθηναίων μπορείτε να το βρείτε στην ιστοσελίδα του αναδόχου www.ktimatologio-athina.gr, στην ιστοσελίδα της Ελληνικό Κτηματολόγιο ( www.ktimatologio.gr) καθώς και στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Σε ποιες περιπτώσεις υποβάλλεται αίτηση Η αίτηση υποβάλλεται ατελώς σε οποιαδήποτε περίπτωση ένας ιδιοκτήτης δεν συμφωνεί με κάποιο από τα καταγεγραμμένα στοιχεία. Εφόσον τα έγγραφα που πιστοποιούν την αιτούμενη διόρθωση έχουν προσκομιστεί με τη δήλωση, δεν απαιτείται συνημμένο στην αίτηση έγγραφο. Αν όμως η αίτηση επανεξέτασης στοιχείων αφορά π.χ αλλαγή αστυνομικής ταυτότητας θα πρέπει μαζί με τη αίτηση επανεξέτασης στοιχείων να συνυποβληθεί και το αντίγραφο της νέας αστυνομικής ταυτότητας. Οπότε ο δικαιούχος μπορεί να σκανάρει την ταυτότητα του και μαζί με την αίτηση επανεξέτασης στοιχείων, να την αποστείλει με e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση ad@proanartis-athina.gr χωρίς να μεταβεί στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Πέρα από αυτό , στη αίτηση μπορείτε να διορθώσετε τυχόν σφάλματα στο όνομα του πατέρα , στο ποσοστό συγκυριότητας της ιδιοκτησίας , στο ν αριθμό του συμβολαίου κλπ Πώς ελέγχετε να έχετε υποβάλει δήλωση Όσοι δεν θυμούνται αν έχουν υποβάλει δήλωση μπορούν να ελέγξουν με χρήση των κωδικών TAXISNET μέσω της ιστοσελίδας www.ktimatologio.gr και με την εφαρμογή “ Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες –e-ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ”, αν το δικαίωμα τους επί του ακινήτου τους έχει συμπεριληφθεί στην ηλεκτρονική προανάρτηση. Σε περίπτωση που δεν βρουν στοιχεία που αφορούν το δικαίωμα τους στην ηλεκτρονική προανάρτηση, τότε μπορούν να μεταβούν στο Γραφείο Κτηματογράφησης για να ενημερωθούν. Υπάρχει περίπτωση το δικαίωμα να έχει δηλωθεί αλλά να έχει απορριφθεί, οπότε θα δουν οδηγίες για τις απαραίτητες ενέργειες. Αν δεν βρίσκετε την περιουσία σας Αν κάποιος ιδιοκτήτης, αφού εισέλθει με τους κωδικούς TAXISNET στα στοιχεία της προανάρτησης, δεν βλέπει το δικαίωμα του επί του ακινήτου του, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι: - Δεν έχει κάνει δήλωση για τα ακίνητα του στο Κτηματολόγιο. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να υποβάλει δήλωση είτε ηλεκτρονικά είτε μέσω της ιστοσελίδας www.ktimatologio.gr και της εφαρμογής “ Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες e-ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ” της Ελληνικό Κτηματολόγιο , είτε με κατάθεση της στο Γραφείο Κτηματογράφησης. -Το δηλωθέν δικαίωμα του απορρίφθηκε λόγω μη θεμελίωσης ή λόγω μη εντοπισμού. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης θα πρέπει να μεταβεί στο Γραφείο Κτηματογράφησης, προκειμένου να του δοθούν οδηγίες για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσει. - Ενώ ενώ έχει καταθέσει δήλωση, δεν έχει καταβάλει το απαιτούμενο πάγιο τέλος. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης θα πρέπει να μεταβεί στο Γραφείο Κτηματογράφησης , προκειμένου να του δοθούν για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσει, ώστε να προβεί στην άμεση ξόφληση της ανωτέρω οφειλής στις συνεργαζόμενες τράπεζες. Εφόσον εξοφληθεί η ανωτέρω οφειλή του τέλους, θα μπορέσει, με χρήση των κωδικών TAXISNET, να αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία των εμπράγματων δικαιωμάτων που τον αφορούν. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις θα απαιτείται είτε τηλεφωνική επικοινωνία είτε φυσική παρουσία στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Σημειώνεται ότι η κτηματολογική βάση της προανάρτησης περιλαμβάνει τα δικαιώματα που δηλώθηκαν έως τις 18 Ιανουαρίου 2019. Από την ημερομηνία αυτή και έπειτα συνεχίζεται η επεξεργαsία των νέων δηλώσεων, το αποτέλεσμα της οποίας θα φανεί σε επόμενο στάδιο, στην κτηματολογική βάση της ανάρτησης. Αυτό σημαίνει ότι όσοι υπέβαλαν δήλωση το τελευταίο τρίμηνο δεν μπορούν να τη δουν στην ηλεκτρονική προανάρτηση. Με πληροφορίες από την εφημερίδα" Δημοκρατία"
  5. Δημοσιεύτηκαν την Πέμπτη 18 Απριλίου δύο νέες Προσκλήσεις του “Φιλόδημου ΙΙ”. Υπογραμμίζουμε ότι και για τις δύο ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτημάτων ένταξης η ημερομηνία έκδοσής τους, δηλαδή χθες. Εκπόνηση μελετών και υλοποίηση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας στις σχολικές μονάδες της Χώρας Η Πρόσκληση VIII έχει τίτλο « Εκπόνηση μελετών και υλοποίηση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας στις σχολικές μονάδες της Χώρας» και συνολικό προϋπολογισμό 55.000.000,00 ευρώ. Ειδικότερα αφορά τη χρηματοδότηση των Δήμων για : Α)τη σύνταξη νέων μελετών πυροπροστασίας - σχεδίων κάτοψης και τεχνικών περιγραφών μονίμων συστημάτων πυροπροστασίας, Β)την επικαιροποίηση παλαιών μελετών, Γ)τη σύνταξη και παράδοση των τευχών δημοπράτησης για την υλοποίηση των προβλεπόμενων στη μελέτη μέτρων και μέσων πυροπροστασίας, Δ)την υλοποίηση και τη συντήρηση μέτρων και μέσων εγκεκριμένης μελέτης πυροπροστασίας. Το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης ανά κατηγορία για κάθε σχολική μονάδα καθορίζεται ως ακολούθως: Για τις ανωτέρω περιπτώσεις Α, Β, Γ: - νηπιαγωγεία-ολιγοθέσια δημοτικά (μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια): 1.000 € - δημοτικά με λειτουργικότητα έως και 6/θέσιο: 1.500 € - δημοτικά με λειτουργικότητα από 7/θέσιο και άνω, γυμνάσια-λύκεια 2.000 € Για την ανωτέρω περίπτωση Δ: - νηπιαγωγεία- ολιγοθέσια δημοτικά (μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια): 1.500 € - δημοτικά με λειτουργικότητα έως και 6/θέσιο: 2.000 € - δημοτικά με λειτουργικότητα από 7/θέσιο και άνω, γυμνάσια-λύκεια: 3.000 € Κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση ΑμεΑ σε σχολικές μονάδες Η Πρόσκληση IX έχει τίτλο « Κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση ΑμεΑ σε σχολικές μονάδες» και συνολικό προϋπολογισμό 35.000.000,00 ευρώ. Αφορά στη χρηματοδότηση των Δήμων που αναγράφονται στο Παράρτημα ΙΙ αυτής, για την κατασκευή ή προκατασκευή και τοποθέτηση ραμπών και χώρων υγιεινής για ΑμεΑ στις σχολικές μονάδες τους και αποσκοπεί στη βελτίωση των υποδομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στην αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ, 7.361 σχολικές μονάδες δεν διαθέτουν ράμπα για να εισέλθει αναπηρικό αμαξίδιο και 9.917 σχολικές μονάδες δεν διαθέτουν χώρους υγιεινής για ΑμεΑ. Το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης για κάθε σχολική μονάδα (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια) των Δήμων του Παραρτήματός της,καθορίζεται σε 500 € για την κατασκευή ή προκατασκευή και τοποθέτηση ραμπών και 2.500 € για την κατασκευή χώρων υγιεινής. Ημερομηνία λήξης υποβολής αιτημάτων στις δύο Προσκλήσεις ορίστηκε η 31η Οκτωβρίου 2019.
  6. Δημοσιεύτηκαν την Πέμπτη 18 Απριλίου δύο νέες Προσκλήσεις του “Φιλόδημου ΙΙ”. Υπογραμμίζουμε ότι και για τις δύο ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτημάτων ένταξης η ημερομηνία έκδοσής τους, δηλαδή χθες. Εκπόνηση μελετών και υλοποίηση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας στις σχολικές μονάδες της Χώρας Η Πρόσκληση VIII έχει τίτλο « Εκπόνηση μελετών και υλοποίηση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας στις σχολικές μονάδες της Χώρας» και συνολικό προϋπολογισμό 55.000.000,00 ευρώ. Ειδικότερα αφορά τη χρηματοδότηση των Δήμων για : Α)τη σύνταξη νέων μελετών πυροπροστασίας - σχεδίων κάτοψης και τεχνικών περιγραφών μονίμων συστημάτων πυροπροστασίας, Β)την επικαιροποίηση παλαιών μελετών, Γ)τη σύνταξη και παράδοση των τευχών δημοπράτησης για την υλοποίηση των προβλεπόμενων στη μελέτη μέτρων και μέσων πυροπροστασίας, Δ)την υλοποίηση και τη συντήρηση μέτρων και μέσων εγκεκριμένης μελέτης πυροπροστασίας. Το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης ανά κατηγορία για κάθε σχολική μονάδα καθορίζεται ως ακολούθως: Για τις ανωτέρω περιπτώσεις Α, Β, Γ: - νηπιαγωγεία-ολιγοθέσια δημοτικά (μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια): 1.000 € - δημοτικά με λειτουργικότητα έως και 6/θέσιο: 1.500 € - δημοτικά με λειτουργικότητα από 7/θέσιο και άνω, γυμνάσια-λύκεια 2.000 € Για την ανωτέρω περίπτωση Δ: - νηπιαγωγεία- ολιγοθέσια δημοτικά (μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια): 1.500 € - δημοτικά με λειτουργικότητα έως και 6/θέσιο: 2.000 € - δημοτικά με λειτουργικότητα από 7/θέσιο και άνω, γυμνάσια-λύκεια: 3.000 € Κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση ΑμεΑ σε σχολικές μονάδες Η Πρόσκληση IX έχει τίτλο « Κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση ΑμεΑ σε σχολικές μονάδες» και συνολικό προϋπολογισμό 35.000.000,00 ευρώ. Αφορά στη χρηματοδότηση των Δήμων που αναγράφονται στο Παράρτημα ΙΙ αυτής, για την κατασκευή ή προκατασκευή και τοποθέτηση ραμπών και χώρων υγιεινής για ΑμεΑ στις σχολικές μονάδες τους και αποσκοπεί στη βελτίωση των υποδομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στην αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ, 7.361 σχολικές μονάδες δεν διαθέτουν ράμπα για να εισέλθει αναπηρικό αμαξίδιο και 9.917 σχολικές μονάδες δεν διαθέτουν χώρους υγιεινής για ΑμεΑ. Το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης για κάθε σχολική μονάδα (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια) των Δήμων του Παραρτήματός της,καθορίζεται σε 500 € για την κατασκευή ή προκατασκευή και τοποθέτηση ραμπών και 2.500 € για την κατασκευή χώρων υγιεινής. Ημερομηνία λήξης υποβολής αιτημάτων στις δύο Προσκλήσεις ορίστηκε η 31η Οκτωβρίου 2019. View full είδηση
  7. Και οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι, δηλαδή η Pearl, η Goldair και οι κοινοπραξίες Damco – Foodlink και ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Sarmed πέρασαν στη β’ φάση για το Θριάσιο ΙΙ, σύμφωνα με σχετική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών. Κατά τη β΄ φάση του διαγωνισμού, θα καθοριστούν οι βασικές, τεχνικές χρηματοοικονομικές παράμετροι του έργου και θα οριστικοποιηθεί το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης, προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές. Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη της σύμβασης παραχώρησης, αντικείμενο της σύμβασης είναι η λειτουργία, συντήρηση, εποπτεία, φύλαξη, εκμετάλλευση, προμήθεια εξοπλισμού και η ολοκλήρωση μελετών και κατασκευής έργων του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ.) στο Θριάσιο Πεδίο. Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης είναι 25 χρόνια (300 μήνες). Συγκεκριμένα, το αντικείμενο της σύμβασης έχει ως εξής: 1) μεταφόρτωση συνδυασμένων μεταφορών, 2) εξυπηρέτηση Ε/Κ, 3) μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, 4) μεταφόρτωση γενικού φορτίου, 5) μεταφόρτωση οχημάτων, 6) υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και τελωνείου, 7) μεταφόρτωση υγρών φορτίων, συντήρηση υποδομών του Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ., πέραν των σιδηροδρομικών, 9) εποπτεία Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου, 10) φύλαξη Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου. Την ευθύνη για την προετοιμασία και διεξαγωγή του διαγωνισμού έχει η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του υπουργείου Μεταφορών. Σημειώνεται ότι το Θριάσιο Ι ή αλλιώς το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών παραχωρήθηκε για 60 χρόνια στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
  8. Και οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι, δηλαδή η Pearl, η Goldair και οι κοινοπραξίες Damco – Foodlink και ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Sarmed πέρασαν στη β’ φάση για το Θριάσιο ΙΙ, σύμφωνα με σχετική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών. Κατά τη β΄ φάση του διαγωνισμού, θα καθοριστούν οι βασικές, τεχνικές χρηματοοικονομικές παράμετροι του έργου και θα οριστικοποιηθεί το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης, προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές. Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη της σύμβασης παραχώρησης, αντικείμενο της σύμβασης είναι η λειτουργία, συντήρηση, εποπτεία, φύλαξη, εκμετάλλευση, προμήθεια εξοπλισμού και η ολοκλήρωση μελετών και κατασκευής έργων του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ.) στο Θριάσιο Πεδίο. Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης είναι 25 χρόνια (300 μήνες). Συγκεκριμένα, το αντικείμενο της σύμβασης έχει ως εξής: 1) μεταφόρτωση συνδυασμένων μεταφορών, 2) εξυπηρέτηση Ε/Κ, 3) μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, 4) μεταφόρτωση γενικού φορτίου, 5) μεταφόρτωση οχημάτων, 6) υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και τελωνείου, 7) μεταφόρτωση υγρών φορτίων, συντήρηση υποδομών του Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ., πέραν των σιδηροδρομικών, 9) εποπτεία Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου, 10) φύλαξη Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου. Την ευθύνη για την προετοιμασία και διεξαγωγή του διαγωνισμού έχει η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του υπουργείου Μεταφορών. Σημειώνεται ότι το Θριάσιο Ι ή αλλιώς το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών παραχωρήθηκε για 60 χρόνια στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair. View full είδηση
  9. Έρχονται 20.000 «έξυπνες» θέσεις στάθμευσης, διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης. Δημοσιεύθηκε σήμερα η προκήρυξη του ανοιχτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Στάθμευσης». Τo Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης, έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, θα εφαρμοστεί – σε πρώτη φάση – πιλοτικά σε 20.000 θέσεις στάθμευσης σε πόλεις ολόκληρης της χώρας. Τεχνολογικά, το έργο στηρίζεται σε λύσεις που βασίζονται στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ) και περιλαμβάνει: -Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή το πεζοδρόμιο. -Τεχνολογία Geo-Location, η οποία «οδηγεί» τον οδηγό στην ελεύθερη θέση στάθμευσης μέσω smartphone και τον ενημερώνει για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καιρικά φαινόμενα ή/και τρέχουσες δραστηριότητες του Δήμου, ενώ με την ίδια τεχνολογία ειδοποιείται η αρμόδια δημοτική υπηρεσία για παράνομη κατάληψη της θέσης. -Εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής (εφαρμογές smartphone, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης μέσω sms ή κάρτας). -Εκπαίδευση του προσωπικού των ΟΤΑ, γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για την επιτυχή εφαρμογή ενός καινοτόμου και πρωτοποριακού έργου. Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, τόνισε: «Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για τον εκσυγχρονισμό των πόλεων. Με όχημα τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και οδηγό την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική, προχωράμε, σε στενή συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεών μας προς όφελος των πολιτών». Αντίστοιχα, ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, Στέλιος Ράλλης, ανέφερε: «Η ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεων συντελείται με τρόπο συνεκτικό, στρατηγικά σχεδιασμένο και τεχνολογικά άρτιο, δίνοντας έμφαση στο να γίνουν οι πόλεις ανοιχτές, προσβάσιμες και φιλικές σε όλους και φυσικά στα άτομα με αναπηρία. Ιδιαίτερα στις περιοχές των αστικών και εμπορικών κέντρων, η καλή λειτουργία των Συστημάτων Ελεγχόμενης Στάθμευσης αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρο που προσδιορίζει την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών στις σύγχρονες πόλεις».
  10. Έρχονται 20.000 «έξυπνες» θέσεις στάθμευσης, διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης. Δημοσιεύθηκε σήμερα η προκήρυξη του ανοιχτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Στάθμευσης». Τo Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης, έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, θα εφαρμοστεί – σε πρώτη φάση – πιλοτικά σε 20.000 θέσεις στάθμευσης σε πόλεις ολόκληρης της χώρας. Τεχνολογικά, το έργο στηρίζεται σε λύσεις που βασίζονται στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ) και περιλαμβάνει: -Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή το πεζοδρόμιο. -Τεχνολογία Geo-Location, η οποία «οδηγεί» τον οδηγό στην ελεύθερη θέση στάθμευσης μέσω smartphone και τον ενημερώνει για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καιρικά φαινόμενα ή/και τρέχουσες δραστηριότητες του Δήμου, ενώ με την ίδια τεχνολογία ειδοποιείται η αρμόδια δημοτική υπηρεσία για παράνομη κατάληψη της θέσης. -Εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής (εφαρμογές smartphone, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης μέσω sms ή κάρτας). -Εκπαίδευση του προσωπικού των ΟΤΑ, γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για την επιτυχή εφαρμογή ενός καινοτόμου και πρωτοποριακού έργου. Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, τόνισε: «Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για τον εκσυγχρονισμό των πόλεων. Με όχημα τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και οδηγό την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική, προχωράμε, σε στενή συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεών μας προς όφελος των πολιτών». Αντίστοιχα, ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, Στέλιος Ράλλης, ανέφερε: «Η ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεων συντελείται με τρόπο συνεκτικό, στρατηγικά σχεδιασμένο και τεχνολογικά άρτιο, δίνοντας έμφαση στο να γίνουν οι πόλεις ανοιχτές, προσβάσιμες και φιλικές σε όλους και φυσικά στα άτομα με αναπηρία. Ιδιαίτερα στις περιοχές των αστικών και εμπορικών κέντρων, η καλή λειτουργία των Συστημάτων Ελεγχόμενης Στάθμευσης αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρο που προσδιορίζει την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών στις σύγχρονες πόλεις». View full είδηση
  11. Ψηφίστηκε χθες στη Βουλή τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η οποία περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με τίτλο "Ρυθμίσεις μέριμνας προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις", που αφορά στην κατάργηση του τέλος ταφής και στην αντικατάστασή του από την εισφορά ενίσχυσης δράσεων κυκλικής οικονομίας. "Η τροπολογία αποτελεί μια ουσιαστική αλλαγή κυκλικής οικονομίας στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα και με τον νόμο 4042 του 2012 είχε καθοριστεί το ειδικό τέλος ταφής, το οποίο όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Κάθε χρόνο το Κοινοβούλιο, με εισήγηση των συναρμόδιων Υπουργείων, ανέστελλε την εφαρμογή του παρ' ότι ως ρύθμιση είχε πραγματική και αντικειμενική βάση, καθώς αφορούσε στην αποτροπή της ταφής", σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, υποστηρίζοντας την τροπολογία του ΥΠΕΝ στην Ολομέλεια της Βουλής. Σύμφωνα με τον κ. Φάμελλο, η ρύθμιση του 4042 δεν εφαρμόστηκε διότι, κατά πρώτον, δεν συνδυάστηκε με μέτρα ενθάρρυνσης μιας διαφορετικής διαχείρισης απορριμμάτων και με ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης της ανακύκλωσης ή με υποδομές κυκλικής οικονομίας και αξιοποίησης των απορριμμάτων. Κατά δεύτερον, εξήγησε, συνέδεε το τέλος ταφής με τους δήμους όχι όμως με τους φορείς διαχείρισης των αποβλήτων, που είναι οι αρμόδιοι οργανισμοί για την υλοποίηση και τη λειτουργία των έργων ταφής και διαχείρισης των απορριμμάτων. "Επίσης, η οικονομική επιβάρυνση που προέβλεπε ο 4042 ήταν πολύ μεγάλη (από 35 ευρώ ο τόνος) και σε αναντιστοιχία με το βάρος που είχαν έτσι κι αλλιώς οι φορείς για την ταφή, ενώ η ρύθμιση δεν προέβλεπε ότι θα επιστραφεί το τέλος αυτό σε δράσεις κυκλικής οικονομίας και ανακύκλωσης", συνέχισε και πρόσθεσε: "Η χώρα μας είναι πλέον μία από τις πρώτες δέκα χώρες της Ε.Ε. που έχει στρατηγική κυκλικής οικονομίας κατατεθειμένη και στην ΕΕ, σε συμφωνία με την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και όλους τους παραγωγικούς φορείς. Αυτό το μέτρο αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της απόφασης του ΚΥΣΟΙΠ και της πολιτικής για την κυκλική οικονομία. Με την τροπολογία που καταθέτουμε σήμερα τροποποιείται, στην ουσία καταργείται το τέλος ταφής και εισάγεται πλέον η εισφορά κυκλικής οικονομίας". Στη συνέχεια, ο κ. Φάμελλος ανέφερε ότι με την τροπολογία προβλέπεται η καταβολή από τους ΦοΔΣΑ στο Πράσινο Ταμείο μιας εισφοράς, η οποία ανέρχεται σε 10 ευρώ ανά τόνο, ξεκινώντας από την 1.1.2020, για τις ποσότητες απορριμμάτων που οδηγούνται στην ταφή χωρίς επεξεργασία και ανάκτηση ωφέλιμων πόρων. Το ποσό αυτό θα αυξάνεται κατά 5 ευρώ κάθε έτος, από το 2021, αν οι Δήμοι που υπόκεινται σε αυτή την εισφορά συνεχίζουν να μην καλύπτουν τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά την ευρωπαϊκή πολιτική για τη διάθεση αποβλήτων. Αυτό το τέλος θα διατίθεται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων κυκλικής οικονομίας, δηλαδή θα ενισχύει την ανακύκλωση σε δήμους στους οποίους, ακριβώς επειδή δεν έχουν αρκετά αναπτυγμένες δράσεις ανακύκλωσης, υποχρεούνται να πληρώνουν εισφορά κυκλικής οικονομίας και διαθέτουν τα απορρίμματά τους αποκλειστικά στην ταφή. Έτσι αυτή η εισφορά θα οδηγήσει μονοσήμαντα σε ενίσχυση εξοπλισμού ανακύκλωσης. Όσον αφορά την τιμολόγηση, ο κ. Φάμελλος επισήμανε ότι οι δήμοι που δεν έχουν καμία δραστηριότητα ανάκτησης και επεξεργασίας στερεών αποβλήτων θα έχουν την υποχρέωση να καταβάλλουν 10 ευρώ τον τόνο. Όταν όμως υπάρχει περιβαλλοντική αδειοδότηση σύγχρονης μονάδας, δηλαδή έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες προετοιμασίας των μονάδων κυκλικής οικονομίας, θα υπάρχει 35% έκπτωση επί αυτού του ποσού, ενώ όταν υπάρχει συμβόλαιο και κατασκευάζεται η εκάστοτε μονάδα θα υπάρχει έκπτωση 70% και όταν πλέον λειτουργεί η μονάδα επεξεργασίας στερεών αποβλήτων δεν θα υπάρχει η υποχρέωση πληρωμής εισφοράς εκ μέρους του Δήμου: "Θα υπάρχει υπολογισμός της εισφοράς των Δήμων ανά εξάμηνο, μέσα το επόμενο τρίμηνο θα βγαίνει ο λογαριασμός για τις ποσότητες που διατέθηκαν προς ταφή χωρίς επεξεργασία. Ουσιαστικά οι ΦοΔΣΑ όλης της χώρας θα κληθούν φέτος τον Ιούνιο να συντάξουν τιμολογιακή πολιτική που θα τη στείλουν σε όλα τα Δημοτικά Συμβούλια, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία (ν. 4555 και 4496), ώστε να συζητηθεί σε όλη τη χώρα η ανακύκλωση, η μείωση του κόστους διαχείρισης λόγω ανακύκλωσης και η εισφορά κυκλικής οικονομίας για την αξιοποίησή της. Και σε αυτή την τιμολογιακή πολιτική θα υπάρχουν εκπτώσεις έως 25% για τους πολίτες και επαγγελματίες, με βάση την απόδοση των δήμων, με βάση την ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ αυτή τη βδομάδα". Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρχουν στεγανά στη διαχείριση στερεών αποβλήτων, τα αποτελέσματα ταφής και ανακύκλωσης θα είναι διαθέσιμα στον πολίτη, "η αυτοδιοίκηση και η κοινωνία θα αξιολογούνται και θα υπάρχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση για το τι γίνεται με τη διαχείριση των απορριμμάτων, διότι μέχρι τώρα δεν υπήρχαν αξιόπιστες βάσεις δεδομένων. Με αυτό τον τρόπο θα ελέγχεται και η καταβολή της εισφοράς κυκλικής οικονομίας και η ταφή εκ μέρους των ΦοΔΣΑ". Τέλος, στη ρύθμιση δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ως προς τη διάθεση του ποσού αυτού, δηλαδή δεν υπόκειται στους μνημονιακούς περιορισμούς του Πράσινου Ταμείου "που είχαν εισαχθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά το σύνολο του ποσού θα διατίθεται ως κίνητρο στην αυτοδιοίκηση, προκειμένου να αναπτύσσει την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία, για ένα νέο μοντέλο διαχείρισης αποβλήτων".
  12. Ψηφίστηκε χθες στη Βουλή τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η οποία περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με τίτλο "Ρυθμίσεις μέριμνας προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις", που αφορά στην κατάργηση του τέλος ταφής και στην αντικατάστασή του από την εισφορά ενίσχυσης δράσεων κυκλικής οικονομίας. "Η τροπολογία αποτελεί μια ουσιαστική αλλαγή κυκλικής οικονομίας στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα και με τον νόμο 4042 του 2012 είχε καθοριστεί το ειδικό τέλος ταφής, το οποίο όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Κάθε χρόνο το Κοινοβούλιο, με εισήγηση των συναρμόδιων Υπουργείων, ανέστελλε την εφαρμογή του παρ' ότι ως ρύθμιση είχε πραγματική και αντικειμενική βάση, καθώς αφορούσε στην αποτροπή της ταφής", σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, υποστηρίζοντας την τροπολογία του ΥΠΕΝ στην Ολομέλεια της Βουλής. Σύμφωνα με τον κ. Φάμελλο, η ρύθμιση του 4042 δεν εφαρμόστηκε διότι, κατά πρώτον, δεν συνδυάστηκε με μέτρα ενθάρρυνσης μιας διαφορετικής διαχείρισης απορριμμάτων και με ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης της ανακύκλωσης ή με υποδομές κυκλικής οικονομίας και αξιοποίησης των απορριμμάτων. Κατά δεύτερον, εξήγησε, συνέδεε το τέλος ταφής με τους δήμους όχι όμως με τους φορείς διαχείρισης των αποβλήτων, που είναι οι αρμόδιοι οργανισμοί για την υλοποίηση και τη λειτουργία των έργων ταφής και διαχείρισης των απορριμμάτων. "Επίσης, η οικονομική επιβάρυνση που προέβλεπε ο 4042 ήταν πολύ μεγάλη (από 35 ευρώ ο τόνος) και σε αναντιστοιχία με το βάρος που είχαν έτσι κι αλλιώς οι φορείς για την ταφή, ενώ η ρύθμιση δεν προέβλεπε ότι θα επιστραφεί το τέλος αυτό σε δράσεις κυκλικής οικονομίας και ανακύκλωσης", συνέχισε και πρόσθεσε: "Η χώρα μας είναι πλέον μία από τις πρώτες δέκα χώρες της Ε.Ε. που έχει στρατηγική κυκλικής οικονομίας κατατεθειμένη και στην ΕΕ, σε συμφωνία με την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και όλους τους παραγωγικούς φορείς. Αυτό το μέτρο αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της απόφασης του ΚΥΣΟΙΠ και της πολιτικής για την κυκλική οικονομία. Με την τροπολογία που καταθέτουμε σήμερα τροποποιείται, στην ουσία καταργείται το τέλος ταφής και εισάγεται πλέον η εισφορά κυκλικής οικονομίας". Στη συνέχεια, ο κ. Φάμελλος ανέφερε ότι με την τροπολογία προβλέπεται η καταβολή από τους ΦοΔΣΑ στο Πράσινο Ταμείο μιας εισφοράς, η οποία ανέρχεται σε 10 ευρώ ανά τόνο, ξεκινώντας από την 1.1.2020, για τις ποσότητες απορριμμάτων που οδηγούνται στην ταφή χωρίς επεξεργασία και ανάκτηση ωφέλιμων πόρων. Το ποσό αυτό θα αυξάνεται κατά 5 ευρώ κάθε έτος, από το 2021, αν οι Δήμοι που υπόκεινται σε αυτή την εισφορά συνεχίζουν να μην καλύπτουν τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά την ευρωπαϊκή πολιτική για τη διάθεση αποβλήτων. Αυτό το τέλος θα διατίθεται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων κυκλικής οικονομίας, δηλαδή θα ενισχύει την ανακύκλωση σε δήμους στους οποίους, ακριβώς επειδή δεν έχουν αρκετά αναπτυγμένες δράσεις ανακύκλωσης, υποχρεούνται να πληρώνουν εισφορά κυκλικής οικονομίας και διαθέτουν τα απορρίμματά τους αποκλειστικά στην ταφή. Έτσι αυτή η εισφορά θα οδηγήσει μονοσήμαντα σε ενίσχυση εξοπλισμού ανακύκλωσης. Όσον αφορά την τιμολόγηση, ο κ. Φάμελλος επισήμανε ότι οι δήμοι που δεν έχουν καμία δραστηριότητα ανάκτησης και επεξεργασίας στερεών αποβλήτων θα έχουν την υποχρέωση να καταβάλλουν 10 ευρώ τον τόνο. Όταν όμως υπάρχει περιβαλλοντική αδειοδότηση σύγχρονης μονάδας, δηλαδή έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες προετοιμασίας των μονάδων κυκλικής οικονομίας, θα υπάρχει 35% έκπτωση επί αυτού του ποσού, ενώ όταν υπάρχει συμβόλαιο και κατασκευάζεται η εκάστοτε μονάδα θα υπάρχει έκπτωση 70% και όταν πλέον λειτουργεί η μονάδα επεξεργασίας στερεών αποβλήτων δεν θα υπάρχει η υποχρέωση πληρωμής εισφοράς εκ μέρους του Δήμου: "Θα υπάρχει υπολογισμός της εισφοράς των Δήμων ανά εξάμηνο, μέσα το επόμενο τρίμηνο θα βγαίνει ο λογαριασμός για τις ποσότητες που διατέθηκαν προς ταφή χωρίς επεξεργασία. Ουσιαστικά οι ΦοΔΣΑ όλης της χώρας θα κληθούν φέτος τον Ιούνιο να συντάξουν τιμολογιακή πολιτική που θα τη στείλουν σε όλα τα Δημοτικά Συμβούλια, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία (ν. 4555 και 4496), ώστε να συζητηθεί σε όλη τη χώρα η ανακύκλωση, η μείωση του κόστους διαχείρισης λόγω ανακύκλωσης και η εισφορά κυκλικής οικονομίας για την αξιοποίησή της. Και σε αυτή την τιμολογιακή πολιτική θα υπάρχουν εκπτώσεις έως 25% για τους πολίτες και επαγγελματίες, με βάση την απόδοση των δήμων, με βάση την ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ αυτή τη βδομάδα". Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρχουν στεγανά στη διαχείριση στερεών αποβλήτων, τα αποτελέσματα ταφής και ανακύκλωσης θα είναι διαθέσιμα στον πολίτη, "η αυτοδιοίκηση και η κοινωνία θα αξιολογούνται και θα υπάρχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση για το τι γίνεται με τη διαχείριση των απορριμμάτων, διότι μέχρι τώρα δεν υπήρχαν αξιόπιστες βάσεις δεδομένων. Με αυτό τον τρόπο θα ελέγχεται και η καταβολή της εισφοράς κυκλικής οικονομίας και η ταφή εκ μέρους των ΦοΔΣΑ". Τέλος, στη ρύθμιση δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ως προς τη διάθεση του ποσού αυτού, δηλαδή δεν υπόκειται στους μνημονιακούς περιορισμούς του Πράσινου Ταμείου "που είχαν εισαχθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά το σύνολο του ποσού θα διατίθεται ως κίνητρο στην αυτοδιοίκηση, προκειμένου να αναπτύσσει την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία, για ένα νέο μοντέλο διαχείρισης αποβλήτων". View full είδηση
  13. Καθαρότερες πρόκειται να γίνουν οι οδικές μεταφορές χάρη στα αυστηρά πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ενέκρινε η ΕΕ για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Με τον τρόπο αυτό, η ΕΕ πλησιάζει περισσότερο στην επίτευξη των κλιματικών της στόχων και θα εξασφαλίσει τη συμβολή της αυτοκινητοβιομηχανίας στις προσπάθειες να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ο κανονισμός που εξέδωσε σήμερα το Συμβούλιο επιδιώκει να εξασφαλίσει ότι από το 2030 τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ημιφορτηγά θα εκπέμπουν αντιστοίχως 37,5% και 31% λιγότερο CO2 κατά μέσον όρο σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Από το 2025 έως το 2029, τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τα ημιφορτηγά θα πρέπει να εκπέμπουν 15% λιγότερο CO2. Οι στόχοι αυτοί αφορούν τον συνολικό στόλο ολόκληρης της ΕΕ. Η προσπάθεια μείωσης των εκπομπών CO2 θα κατανεμηθεί μεταξύ των κατασκευαστών με βάση τη μέση μάζα του στόλου οχημάτων τους. Ιστορικό Η Επιτροπή παρουσίασε την πρόταση για νέο κανονισμό τον Νοέμβριο του 2017 στο πλαίσιο της τρίτης δέσμης για την καθαρή κινητικότητα. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του στις 3 Οκτωβρίου 2018. Το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση του (γενική προσέγγιση) στις 9 Οκτωβρίου 2018. Οι διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άρχισαν στις 10 Οκτωβρίου 2018 και κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία στις 17 Δεκεμβρίου, η οποία επιβεβαιώθηκε από τους πρέσβεις των κρατών μελών στην ΕΕ στις 16 Ιανουαρίου 2019. Η επίσημη έγκριση των νέων κανόνων από το Συμβούλιο σήμερα αποτελεί το τελευταίο βήμα της διαδικασίας. Γενικότερος στόχος της πρότασης είναι να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της συμφωνίας των Παρισίων, καθώς και του στόχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μειωθούν πανευρωπαϊκά κατά 30% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2005 οι εκπομπές από τους τομείς εκτός του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών, ποσοστό που μεταφράζεται σε εθνικούς στόχους με τον κανονισμό για την κατανομή των προσπαθειών. Τα προτεινόμενα μέτρα και οι στόχοι βασίζονται στο πλαίσιο για το κλίμα και την ενέργεια για το 2030, καθώς και στη στρατηγική για την ενεργειακή ένωση, που επιδιώκει μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης ενέργειας από τις μεταφορές. Η μειωμένη ανάγκη για ορυκτά καύσιμα θα βελτιώσει επίσης την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού στην ΕΕ και θα μειώσει την εξάρτησή μας από τις εισαγωγές ενέργειας από τρίτες χώρες.
  14. Καθαρότερες πρόκειται να γίνουν οι οδικές μεταφορές χάρη στα αυστηρά πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ενέκρινε η ΕΕ για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Με τον τρόπο αυτό, η ΕΕ πλησιάζει περισσότερο στην επίτευξη των κλιματικών της στόχων και θα εξασφαλίσει τη συμβολή της αυτοκινητοβιομηχανίας στις προσπάθειες να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ο κανονισμός που εξέδωσε σήμερα το Συμβούλιο επιδιώκει να εξασφαλίσει ότι από το 2030 τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ημιφορτηγά θα εκπέμπουν αντιστοίχως 37,5% και 31% λιγότερο CO2 κατά μέσον όρο σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Από το 2025 έως το 2029, τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τα ημιφορτηγά θα πρέπει να εκπέμπουν 15% λιγότερο CO2. Οι στόχοι αυτοί αφορούν τον συνολικό στόλο ολόκληρης της ΕΕ. Η προσπάθεια μείωσης των εκπομπών CO2 θα κατανεμηθεί μεταξύ των κατασκευαστών με βάση τη μέση μάζα του στόλου οχημάτων τους. Ιστορικό Η Επιτροπή παρουσίασε την πρόταση για νέο κανονισμό τον Νοέμβριο του 2017 στο πλαίσιο της τρίτης δέσμης για την καθαρή κινητικότητα. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του στις 3 Οκτωβρίου 2018. Το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση του (γενική προσέγγιση) στις 9 Οκτωβρίου 2018. Οι διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άρχισαν στις 10 Οκτωβρίου 2018 και κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία στις 17 Δεκεμβρίου, η οποία επιβεβαιώθηκε από τους πρέσβεις των κρατών μελών στην ΕΕ στις 16 Ιανουαρίου 2019. Η επίσημη έγκριση των νέων κανόνων από το Συμβούλιο σήμερα αποτελεί το τελευταίο βήμα της διαδικασίας. Γενικότερος στόχος της πρότασης είναι να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της συμφωνίας των Παρισίων, καθώς και του στόχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μειωθούν πανευρωπαϊκά κατά 30% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2005 οι εκπομπές από τους τομείς εκτός του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών, ποσοστό που μεταφράζεται σε εθνικούς στόχους με τον κανονισμό για την κατανομή των προσπαθειών. Τα προτεινόμενα μέτρα και οι στόχοι βασίζονται στο πλαίσιο για το κλίμα και την ενέργεια για το 2030, καθώς και στη στρατηγική για την ενεργειακή ένωση, που επιδιώκει μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης ενέργειας από τις μεταφορές. Η μειωμένη ανάγκη για ορυκτά καύσιμα θα βελτιώσει επίσης την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού στην ΕΕ και θα μειώσει την εξάρτησή μας από τις εισαγωγές ενέργειας από τρίτες χώρες. View full είδηση
  15. Παρατείνεται μέχρι τις 7 Ιουνίου ή 10 Ιουνίου, η προθεσμία υποβολής δηλώσεων ιδιοκτησίας για τους κατοίκους εσωτερικού, για τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές εντός των Περιφερειακών Ενοτήτων: Εύβοιας, Αχαΐας, Άρτας, Πρέβεζας, Ιωαννίνων, Λευκάδας, Αιτωλοακαρνανίας, Ροδόπης, Θάσου, Λάρισας, Θεσσαλονίκης, Γρεβενών και Δ. Αττικής, όπως αναφέρονται αναλυτικά πιο κάτω. Οι πολίτες καλούνται να υποβάλουν δήλωση της ακίνητης περιουσίας τους στο Γραφείο Κτηματογράφησης της περιοχής όπου βρίσκεται το ακίνητό τους ή και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας: www.ktimatologio.gr Χρόνοι παράτασης , οι περιοχές (προκαποδιστριακοί ΟΤΑ) στις οποίες παρατείνεται η συλλογή δηλώσεων ιδιοκτησίας και τα αρμόδια γραφεία Επίσης αναρτήθηκαν και οι χάρτες για τους δήμους Αμφίπολης, Βισαλτίας, Εμμανουήλ Παππά και Νέας Ζίχνης στην Κεντρική Μακεδονία, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της «Ελληνικό Κτηματολόγιο». Οι περιοχές και οι νέες προθεσμίες εδώ: https://www.in.gr/wp-content/uploads/2019/04/ΧΡΟΝΟΙ-ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ.pdf
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.