Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

poly_dynata

Members
  • Περιεχόμενα

    19
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

1 Ακόλουθος

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Solothurn Ελβετία
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

poly_dynata's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

2

Φήμη στην κοινότητα

  1. Να βεβαιωθείς ότι έχει εξαντληθεί ο σ.δ. στο οικόπεδο και ως εκ τούτου δεν μπορεί να υπάρξει επιπλέον όροφος.
  2. Δε σημαίνει ότι ο ίδιος μελετητής είναι και κατασκευαστής. Εγώ εξ΄αρχής μίλησα για ομάδα μηχανικών. Ο καθένας είναι εξειδικευμένος στον τομέα του.
  3. Εννοείς δηλαδή ότι το Γραφείο θα "κλέψει" τον πελάτη? Ή ότι η δουλειά που θα γίνει θα υστερεί στην ποιότητα?
  4. Γεια χαρά! Νομίζω ότι η λύση της μελέτης κατασκευής είναι ότι καλύτερο. Τι σημαίνει μελέτη-κατασκευή? Σημαίνει ότι ο μηχανικός ή καλύτερα η ομάδα μηχανικών θα αναλάβει να σου "βγάλει" την άδεια οικοδομής με όλες τις απαραίτητες μελέτες (αρχιτεκτονικά,στατικά, κλπ) και θα στο κατασκευάσει κιόλας. Πλεονεκτήματα: 1) Η ποιότητα της δουλειάς στο βαθμό βέβαια που ο μηχανικός έχει την εμπειρία και τα κατάλληλα συνεργεία θα είναι σαφώς καλύτερη από το να το κάνεις μόνος σου. 2) Οικονομία. Ο μηχανικός έχοντας μόνιμα συνεργεία που συνεργάζεται αλλά και μόνιμους προμηθευτές σίγουρα μπορεί να κατεβάσει δραστικά το κόστος της κατασκευής. 3) Χρόνος. Όλα τα συνεργεία θα μπαίνουν στην ώρα τους και φυσικά θα αποφεύγονται μερεμέτια τα οποία μόνος σου είναι πολύ δύσκολο να αποφύγεις. Πώς γίνεται? Πραγματοποιείται αναλυτική κοστολόγηση όλων των εργασιών με περιγραφή τους καθώς επίσης συμφωνούνται και τα υλικά για παράδειγμα ξύλινα δάπεδα ή πλακάκια, τα υλικά για τις ντουλάπες κλπ. από την ομάδα μηχανικών. Φτιάχνεται συμφωνητικό, υπογράφεται και τέλος. Ελπίζω να βοήθησα!
  5. Εάν οι συνιδιοκτήτες ή οι απέναντι ιδιοκτήτες δε δέχονται την παραχώρηση σε κοινή χρήση , τότε μοιραία πρέπει να γίνει πράξη αναλογισμού, όπου θα προκύψουν οι αποζημιώσεις για τον καθέναν.
  6. Τα εξ' αδιαιρέτου οικόπεδα αντιμετωπίζονται πολεοδομικά ως ένα ενιαίο. Ως εκ τούτου πρέπει να υπογράψουν όλοι οι συνιδιοκτήτες για την παραχώρηση σε κοινή χρήση. Επίσης εάν πιθανώς ρυμοτομούνται απέναντι οικόπεδα , τότε πρέπει να υπογράψουν κι αυτοί ότι δέχονται την παραχώρηση σε κοινή χρήση για τη δική τους ιδιοκτησία. Ο νόμος λέει ότι οικοδομική άδεια μπορεί να εκδοθεί στην περίπτωση που σε όλο το πρόσωπο του οικοπέδου είναι ανοιχτός ο δρόμος. Πρακτικά δηλαδή αυτό σημαίνει πως αν υπάρχουν μέσα στο δρόμο μάντρες ή οτιδήποτε άλλο, αυτά πρέπει να φύγουν. Τέλος σχετικά με τη βεβαίωση του υψομέτρου. Εάν δεν έχει γίνει υψομετρική μελέτη για το δρόμο δε θα μπορείς να πάρεις βεβαίωση , σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να την κάνεις εσύ (τη μελέτη) και αφού εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο να την βάλεις μέσα στο φάκελο της άδειας.
  7. Γεια χαρά! Χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο πρόγραμμα τα τελευταία 4 χρόνια. Οι παρατηρήσεις μου είναι οι εξής: Σε γενικές γραμμές είμαι ευχαριστημένος, το πρόγραμμα είναι αρκετά εύχρηστο, με αρκετές δυνατότητες που δεν έχει αξία κανείς να αναφέρει μιας και αυτές είτε φαίνονται από το site είτε μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να μάθει από την ίδια την εταιρεία. Θα θελα να σταθώ σε ορισμένες αδυναμίες - προβλήματα που έχω διαπιστώσει στην πράξη. 1) Στους οπλισμούς δοκών που βγάζει δεν κάνει αυτόματα έλεγχο αγκυρώσεων οπλισμού στις ακραίες στηρίξεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να κάνει ο χρήστης έλεγχο για κάθε ακραία στήριξη και να αλλάζει τα σίδερα όπου αυτό απαιτείται. 2) Βγάζει κάποια προβλήματα στη θεμελίωση , όταν επιλέγεται ως τρόπος θεμελίωσης ο συνδυασμός μεμονωμένων πεδίλων και συνδετηρίων δοκών. Επιπρόσθετα στη θεμελίωση εν γένει και ανεξάρτητα από τον τύπο της (πεδιλοδοκοί, μεμονωμένα πέδιλα, γενική κοιτόστρωση) στους οπλισμούς που βγάζει δεν κάνει τον εξής έλεγχο του ΕΚΩΣ (18.6.2): "Η όπλιση τον πεδίλων γίνεται με ελάχιστο οπλισμό κάμψης σύμφωνα με την παράγραφο 18.1.4.1 περί πλακών και τουλάχιστον με Φ12/15" Η παράγραφος 18.1.4.1 μας λέει ότι minAs=0,0015bd. Το συγκεκριμένο είναι σοβαρό πρόβλημα στο πρόγραμμα, διότι τα σίδερα που βγάζει μπορεί να μην επαρκούν αφού ο συγκεκριμένος έλεγχος απουσιάζει. Φυσικά εγώ πρώτα έπαθα και μετά έμαθα. 3) Πρόβλημα με τον έλεγχο του οπλισμού περίσφυξης υποστυλωμάτων - τοιχωμάτων. Ενώ έχεις nv>0,75 και στις δύο διευθύνσεις οπότε απαλάσσεσαι του συγκεκριμένου ελέγχου, οι συνδετήρες που βγάζει το πρόγραμμα είναι λες και απαιτείται επαρκής οπλισμός περίσφυξης. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως αν ένα υποστύλωμα χρειάζεται συνδετήρα Φ10/10 θα σου βγάλει Φ12/10 γιατί υπολογίζει και την περίσφυξη. Δε θα αναφέρω άλλα προβλήματα δευτερεύουσας σημασίας. Σε σχέση τώρα με το οικονομικό ζήτημα ισχύει ότι χρειάζεσαι 1000 ευρώ το χρόνο για αναβάθμιση. Τα χρήματα αυτά περιλαμβάνουν οποιαδήποτε αναβάθμιση που θα γίνει στο πρόγραμμα μέσα στη δεδομένη χρονιά, είτε υπάρχει αλλαγή στους κανονισμούς είτε όχι. Προσωπική μου άποψη είναι ότι πρόκειται για ένα καλό πρόγραμμα χωρίς σοβαρά προβλήματα,το οποίο προσφέρεται σε λογική τιμή. Αυτά, ελπίζω να μην κούρασα.
  8. Sundance, νομίζω ότι ιδιαίτερα για ένα νέο μηχανικό η "οφθαλμοστατική" είναι ιδιαίτερα χρήσιμη. Βοηθάει στον ποιοτικό έλεγχο των αποτελεσμάτων σε συνδυασμό με την επί τόπου παρουσία του συναδέλφου στο έργο. Θέλω να πω με απλά λόγια πως δε χρειάζεται ιδιαίτερη πείρα για έναν πολιτικό μηχανικό για να καταλάβει πως σε μια δοκό τα 5Φ20 με συνδετήρα Φ10 είναι όχι μόνο μεγάλος οπλισμός αλλά πρακτικά θα μπει δύσκολα σε μια δοκό 25/50 αν σε αυτά προστεθούν τα πρόσθετα στήριξης της δοκού. Η δική μου άποψη είναι πως το πιο εύκολο -όχι βέβαια πάντα το πιο σωστό- να τσεκάρεις πιθανές αδυναμίες μιας μελέτης είναι ο διεξοδικός έλεγχος στους κατασκευαστικούς οπλισμούς. Να δώσω κι ένα παράδειγμα: Είχα μια μελέτη ενός τετραόροφου που σε ένα τοίχωμα του ανελκυστήρα μου έβγαζε το πρόγραμμα συνδετήρα U Φ14/10. Οι παραδοχές ήταν όλες σωστές (τσεκαρισμένο) . Το συγκεκριμένο βγάζει μάτι ότι χρειάζεται αλλαγή στη διάταξη του φορέα., εκτός αν πιστεύει κανείς ότι θα μπει συνδετήρας Φ14 στο τοίχωμα! Αυτό είναι κάτι που εύκολα το εντοπίζει κανείς, ανεξάρτητα της εμπειρίας του, αρκεί βέβαια να είναι Πολιτικός Μηχανικός!
  9. Sundance , νομίζω ότι στους ελέγχους που πρέπει να κάνεις είναι και οι έλεγχοι των οπλισμών. Αλλωστε δεν είναι στοιχείο της ορθότητας ή μη της ανάλυσης ή/και της διαστασιολόγησης το να βγουν υπερβολικά σίδερα? Εξάλλου όταν ο Κωστής ρωτάει για το αν μπορεί να κατασκευαστεί στην πράξη, επί της ουσίας μπαίνει και ζήτημα κατασκευαστικών οπλισμών. Δεν είπα ότι θα μπει η σκάλα στο μοντέλο ως τέτοια , αν και υπάρχουν προγράμματα που το κάνουν κι αυτό, αλλά στο τι είδους πλάκα(ες) θα μπουν στο μοντέλο.
  10. Γεια χαρά! Θα προσπαθήσω να καταθέσω ορισμένες συμβουλές - οδηγίες οι οποίες προέρχονται από τη δική μου όχι πολύ μεγάλη εμπειρία. 1) Σε σχέση με τις διάφορες παραδοχές που γίνονται, η γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει οπωσδήποτε κάποιες να τις ελέγχεις πολύ σοβαρά όπως: α) Το συνελεστή σεισμικής επιτάχυνσης για την περιοχή. β) Τον αριθμό των ιδιομορφών που θα χρησιμοποιήσεις, ώστε το άθροισμα των δρωσών ιδιομορφικών μαζών ΣΜ να φτάσει τουλάχιστον στο 90% της συνολικής ταλαντούμενης μάζας Μ του συστήματος για κάθε συνιστώσα της σεισμικής διέγερσης. γ) Οι παραδοχές των υλικών για σκυρόδεμα και σίδερο (C 20/25 , B500C) οι συνηθέστερες ποιότητες. δ) Οι φορτίσεις πλακών με βάση τον κανονισμό φορτίσεων, ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου και το είδος τους (π.χ. πρόβολος) Θα μπορούσα να αναφερθώ και σε άλλες , νομίζω όμως ότι προαναφερθείσες αποκτούν ιδιαίτερη σημασία από τη σκοπιά της διαφοράς στα αποτελέσματα που δημιουργούν. 2) Άλλες παραδοχές όπως ο συντελεστής του εδάφους ή το αν οι στηρίξεις των διαφραγμάτων του υπογείου είναι ακλόνητες , ελάστικές ή ελεύθερες δε θα σου δημιουργήσουν μεγάλες διαφορές στα αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα σε σχέση με το έδαφος μπορείς να δεις μελέτες που έγιναν σε γειτονικά κτίρια και να κοιτάξεις το δείκτη εδάφους που χρησιμοποιήθηκε εκεί. Ακόμα κατά τη διάρκεια των εκσκαφών αν διαπιστώσεις ότι το έδαφος δεν είναι καλό, κάνε τροποποίηση της μελέτης σου χρησιμοποιώντας μειωμένο δείκτη εδάφους. Προφανώς θεωρώ αυτονόητο ότι αν συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος όπως για παράδειγμα ύπαρξη ρέματος κοντά, θα έχεις φροντίσει για μείωση του δείκτη εδάφους από την αρχή. 3) Κάποιοι βασικοί έλεγχοι που θα μπορούσες να κάνεις κι έχουν να κάνουν κυρίως με λεπτομέρειες όπλισης που πολλά στατικά προγράμματα δεν "πιάνουν". α) Μπορεί ο οπλισμός που "βγάζει" το πρόγραμμα να τοποθετηθεί στην πράξη? Έλεγξε εάν χωράνε τα σίδερα στις διατομές που έχεις (κυρίως στις δοκούς και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή των κόμβων δοκού - υποστυλώματος). Πολλές φορές το αποτέλεσμα της υπερφόρτωσης με σίδερο είναι ,στη φάση της σκυροδέτησης να μην περνάει το σκυρόδεμα. β) Τα περισσότερα στατικά προγράμματα δεν ελέγχουν την αγκύρωση των διαμήκων ράβδων οπλισμού δοκών σε ακραίες στηρίξεις. Φρόντισε να τηρούνται τα παρακάτω: Φ12 αγκυρώνει σε διάσταση τουλάχιστον 25 εκ. Φ14 αγκυρώνει σε διάσταση τουλάχιστον 30 εκ. Φ16 αγκυρώνει σε διάσταση τουλάχιστον 35 εκ. Φ18 αγκυρώνει σε διάσταση τουλάχιστον 40 εκ. Φ20 αγκυρώνει σε διάσταση τουλάχιστον 45 εκ. Οι διαστάσεις που αναφέρονται παραπάνω είναι οι διαστάσεις που κατ' ελάχιστο πρέπει να έχουν οι ακραίες στηρίξεις κατά τη διεύθυνση του διαμήκη οπλισμού , ώστε να μπορέσει να αγκυρώσει το σίδερο. γ) Οι συνδετήρες που "βγάζουν"΄πολλά προγράμματα είναι για παράδειγμα σε δοκό U Φ8/11 στα άκρα και U Φ8/20 στη μέση. Αυτό στην πράξη δε θα τηρηθεί. Οι συνδετήρες τελικά τοποθετούνται U Φ10/10 σε όλο το μήκος της δοκού , γιατί έτσι κατασκευάζονται στις μάντρες. Το ίδιο ισχύει και για τα υποστυλώματα. Αυτά βέβαια τα γνωρίζει ο σιδεράς, για την ακρίβεια όμως των ξυλοτύπων καλό είναι να υπάρχουν και στα σχέδια. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην προσομοίωση και την όπλιση της σκάλας με βάση και τον τύπο της (ελικοειδής,ελικοειδής με πλατύσκαλα, ευθύγραμμα σκαλοπάτια μόνο). Θα μείνω σε αυτά , ελπίζω να βοήθησα.
  11. Γεια χαρά! Η περίπτωση αυτή έχει να κάνει με το Παράρτημα Ε του ΕΑΚ. Το υφιστάμενο κτίριο αφού η άδεια είναι του 1997 ανήκει στην Κατηγορία Δ , δηλαδή ο φέρων οργανισμός του κατασκευάστηκε σύμφωνα με εγκεκριμένη αντισεισμική μελέτη , που έχει εκπονηθεί σύμφωνα με τον κανονισμό της απόφασης Δ17α/08/32ΦΝ275/30.9.92 (ΦΕΚ 613Β) "Νέος Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός". Αφού δεν είσαι στην εξαίρεση της Παραγράφου 3γ στο Παράρτημα Ε, δηλαδή αφού δεν υπάρχει πρόβλεψη για όροφο, τότε εξετάζεις την εξαίρεση της Παραγράφου 3β, περί τέμνουσας βάσης. Αν δηλαδή η τέμνουσα βάσης μετά την προσθήκη και τις τυχόν προβλέψεις μελλοντικών ορόφων δεν υπερβαίνει το 1,10 του αντίστοιχου σεισμικού φορτίου του υφισταμένου κτιρίου τότε επιτρέπεται απαλλαγή από τον αντισεισμικό έλεγχο για το υφιστάμενο. Αν δεν συμβαίνει αυτό τότε υποχρεωτικά κάνεις έλεγχο υπάρχοντος με τον Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΝΕΑΚ) . Προφανώς έτσι κι αλλιώς θα λύσεις όλο το κτίριο (υφιστάμενο και προσθήκη με τον ΕΑΚ 2000) ώστε να βγάλεις οπλισμούς για την προσθήκη. Ελπίζω να βοήθησα!
  12. Αν δεν υπάρχει στα σχέδια θέση στάθμευσης , δεν μπορεί να παρκάρει κανείς. Αν θές να δημιουργήσεις θέσεις στάθμευσης στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου , βγάζεις άδεια για προσθήκη θέσεων στάθμευσης στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου. Τώρα, οι υπαίθριες θέσεις στάθμευσης δεν έχουν χιλιοστά στο οικόπεδο και επομένως στην περίπτωσή σου πρέπει να γίνει τροποποίηση της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας στο ακίνητο, ώστε οι δημιουργηθείσες θέσεις στάθμευσης να "πάνε" στα διαμερίσματα. Στην τροποποίηση της σύστασης θα απαιτηθεί από όλους τους ιδιοκτήτες η συμφωνία και όχι στη διαδικασία της άδειας. Αυτό στην περίπτωση που ο ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι κοινόχρηστος. Αν υπάρχει αποκλειστική χρήση σε τμήμα του ακαλύπτου για κάποιον ιδιοκτήτη , τότε μέσα σε αυτό το εμβαδόν δείχνεις στα σχέδια της άδειας τη δημιουργούμενη ή τις δημιουργούμενες θέσεις στάθμευσης και τότε δεν απαιτείται τροποποίηση της σύστασης. Τέλος, προφανώς χρειάζεται έλεγχος φύτευσης , για τον οποίον παίρνεις το ποσοστό της επιτρεπόμενης κάλυψης προσαυξημένο κατά 10%.
  13. Φυσικά υπάρχει μείωση σ.δ. , όπως εξηγώ παραπάνω! Ο έλεγχος γίνεται ξεχωριστά για κάθε οικόπεδο πριν τη συνένωση!
  14. Η διάταξη των υποστυλωμάτων με βολεύει. Δηλαδή υπάρχει υποστύλωμα ανά 4-5 μέτρα. Ο έλεγχος του υπάρχοντος προφανώς θα γίνει από τη στιγμή που λύνεται το κτίριο όλο με τον ΕΑΚ. Απλά εννοούσα ότι δεν απαιτείται. Η κάλυψη έχει εξαντληθεί στο οικόπεδο και ως εκ τούτου δεν μπορώ να βάλω "εξωτερικά" του κτιρίου υποστυλώματα.
  15. Το θέμα έχει ως εξής: Θέλω να κάνω προσθήκη καθ' ύψος 3 ορόφων σε υπάρχον ισόγειο. Η προσθήκη μου "βγαίνει" με μπετόν (είμαι στην περίπτωση που απαλάσσεται το ισόγειο από έλεγχο υπάρχοντος). Σημειώνω εδώ ότι παίρνω φορτίο πλακών 2,00 kn/m2. Με φορτίο πλακών 5,00 kn/m2 έχω σχεδόν αξεπέραστα προβλήματα και χρειάζομαι αλλαγή διατομών στα υποστυλώματα. Επειδή το κτίριο θα είναι κτίριο γραφείων - καταστημάτων και λόγω του ότι με βάση τον κανονισμό φορτίσεων ορισμένες χρήσεις απαιτούν φορτίο 5,00 kn/m2, σκέφτομαι τη λύση της μεταλλικής προσθήκης ώστε να μπορέσω να "πιάσω" τα 5,00 kn/m2 και άρα κάποιες πιθανές μελλοντικές χρήσεις. Θα ήθελα τη γνώμη και τη συμβουλή σας. Πρόσθετες πληροφορίες: Ιδιοκτήτης του ακινήτου είμαι εγώ αποκλειστικά Επιφάνεια περιγράμματος 142,00 τ.μ. Το κτίριο είναι κανονικό. Το υπάρχον ισόγειο έχει 12 υποστυλώματα - κανένα τοίχωμα. Το κτίριο προορίζεται για εκμετάλλευση.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.