Jump to content

teo2

Members
  • Content Count

    166
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Ουδέτερη

4 Followers

About teo2

  • Rank
    Παλιό Μέλος

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Αιγινα
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχανικός

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Καλησπερα σε όλους. Ελπίζω να αναρτώ το ερώτημα στο σωστό κεφάλαιο. Μου έγινε μεταφορά δήλωσης 4495 για να την διορθώσω. Ο ιδιοκτήτης έχει αλλάξει σήμερα. Λογικά τις διορθώσεις θα της κάνω στην δήλωση με το όνομα του προηγούμενου ιδιοκτήτη? Στην περιγραφή να γράψω και το όνομα του σημερινού ιδιοκτήτη? Αλλά να μην τον βάλω στους ιδιοκτήτες γιατί έτσι θα αλλάξει το όνομα στην αρχική δήλωση που έχει υποβληθεί.... Επίσης τα σχέδια που είναι λάθος θα τα διαγράψω. Θα ανεβάσω νέο Τοπογραφικό κλπ όλα τα σχέδια που απαιτούνται. Όταν θα πάει για την άδεια στην πολεοδομία έτσι θα γίνει κουβάρι όλο το θέμα.... Επίσης οι παραβάσεις στα εμβαδά, οσο και στις διαστάσεις είναι μικρότερες από 5%. Που σημαίνει ότι κάλλιστα θα μπορούσε ο προηγούμενος συνάδελφος να το είχε εντάξει στην κατηγορία 3 περίπτωση ιειε. Αντιθέτως το έχει βάλει κατηγορία 4. Παρακαλώ για τις απόψεις σας. Ευχαριστώ.
  2. Πάω για διαγραφή προστίμου. Οπότε γίνεται έλεγχος από τα παλικάρια.
  3. Ναι βέβαια εξυπακούεται αυτό. Ευχαριστώ πολύ αγαπητοί συνάδελφοι. Έγραψα αναλυτικά για την αποθήκη την νομοθεσία : "Αποθήκη στο δώμα εντός της οποίας είναι τοποθετημένο το μπόιλερ για το ζεστό νερό Εμβ. = 7.90 μ2 Υ.Δ.Β.Χ. (Αρ.96, γ Κατηγορία 3, $ ιβιβ και Άρθρο 34 Τροποποιήσεις του ν. 4495/2017 (Α΄ 167). Η υποπερίπτωση ιβιβ΄ της περίπτωσης γ΄ αντικαθίσταται ως εξής: 《βιβ αποθήκη μέγιστης επιφάνειας 15 τ.μ. και μέσου ύψους έως 2,50 μέτρα》. Ελπίζω να γίνει κατανοητό. Καλημέρα αγαπητοί μου συνάδελφοι. Τελικά ανακάλυψα και μια 2η αποθήκη στο δώμα η οποία είναι κολλητά στην απόληξη του κλιμακοστάσιου και κατ' επέκταση στο ίδιο ύψος (2.00 μ.), με την απόληξη Εμβ. = 1.25 μ2. Επομένως τις κάναμε δύο τις αποθήκες στο δώμα (7.90 + 1.25) κατω από 15.00 μ2 και κάτω από 2.50 ύψους. Το πρόβλημα είναι ότι είναι δύο. Ο νομοθέτης γράφει "αποθήκη"... Την δεύτερη πως να την ρυθμίσω? Βρε πως καταντήσαμε.... Αντί να σχεδιάζουμε κτίρια..... Ευχαριστώ αγαπητοί συνάδελφοι, εύχομαι σε όλους καλό τριήμερο, Χρόνια πολλά και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά.
  4. Καλημερίζω αγαπητοί συνάδελφοι. Εχω μια αποθήκη στο δωμα Εμβ = 7.90 μ2 και Ύψους = 2.00 μ. Υπερβαίνει το επιτρεπόμενο ύψος. Η πολεοδομία δεν το δέχεται να ρυθμιστεί και μου είπε να γράψω στην τεχνική μου έκθεση ότι "Δεν ρυθμίζεται με την παρούσα δήλωση". Εννοείται ότι έχω κι άλλες παραβάσεις στη δήλωση. Πώς μπορώ να τεκμηριώσω ότι μπορεί να ρυθμιστεί? Κατηγορία 3 δεν την δέχονται γιατί υπερβαίνει το μάξιμουμ επιτρεπόμενο ύψος. Επίσης ο ιδιοκτήτης έχει κατασκευάσει μια σκάλα μέσα στο σώμα του κτηρίου που ανεβαίνει στο δωμα, έχει αφήσει άνοιγμα στην πλάκα του δωματος και έχει κατασκευάσει απόληξη Εμβ. = 6.12 μ2 και Ύψους = 2.00 μ. Υπερβαίνει κι αυτή το επιτρεπόμενο ύψος. Με αναλυτικό υπολογίζεται η συγκεκριμένη παράβαση ή με το Εμβαδόν και με υπέρβαση ύψους?
  5. Καλημέρα Παύλο Η άδεια όχι έχει κλείσει και ούτε έχει αναθεωρηθεί επ αόριστον κλπ. επομένως ορθώς δεν μπορεί να γίνει αναθεώρηση. Αλλαγή διαρρύθμισης και αλλαγή χρίσης παίζει και με Μικρή κλίμακα? Αυτό σκέφτομαι κι εγώ άλλα ποιος θα μας το ξεκαθαρίσει. Όντως είναι για ευμενέστερη χρήση. Καλό το νέο σύστημα, αλλά μέχρι να μπούμε στο πετσί του ρόλου...
  6. Καλησπέρα Παύλο Είμαι εντός οικισμού, η άδεια είναι του 2006, είναι ολοκληρωμένο και θέλω να κάνω αλλαγή διαρρύθμισης στον Α Όροφο για αλλαγή χρήσης σε κατοικία. Πήγα και επέλεξα (δυστυχώς), αναθεώρηση παλαιάς Ο.Α. και απ ότι κατάλαβα έχω κάνει λάθος ε? Μπορεί να διαγραφεί η να τροποποιηθεί η υπάρχουσα αίτηση για αλλαγή (Κατηγορία 3?) η πρέπει να την ακυρώσω και να υποβάλλω νέα ? (ΟΡΟΙ ΔΟΜΗΣΗΣ Πρόσωπο επί κοινοχρήστου χώρου άρθρο 6 του Π.Δ. της 24/31.05.85 (ΦΕΚ 181 Δ/85) ΚΑΝΟΝΑΣ: Εμβ.= 2.000 μ2 απο 13 . 3 . 1981 Κατά παρέκκλιση: Προ 13.3.1981 (ΦΕΚ 138Δ/81) 300.00 μ2 (εδώ είμαι) ->>- 25.7.1979 (ΦΕΚ 401Δ/79) 150.00 μ2 ->>- 02.7.1968 (ΦΕΚ 111Δ/68) Ως έχουν) (Το ακίνητο όπως αναλυτικά περιγράφεται στο παρόν τοπογραφικό διάγραμμα τελικού εμβαδού = 512,27 μ2 βρίσκεται εκτός ρυμοτομικού σχεδίου, εκτός Γ.Π.Σ. εντός Ζ.Ο.Ε. Κυψέλης στην Ζώνη Ζ, είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά παρέκκλιση, σύμφωνα με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις. (ΦΕΚ 1530 Δ / 1993).
  7. Καλησπέρα συνάδελφοι. Θέλω να κάνω αλλαγή χρήσης του Α Ορόφου, διωρόφου καταστήματος από κατάστημα σε κατοικία. Κατηγορία 3 είναι; Ευχαριστώ πολύ
  8. Ανεβάζω το τοπογραφικό της Ο.Α. η οποία έχει εκδοθεί βάση του ΦΕΚ 353/1977, το ΦΕΚ 394/5.4.1989 και το σημερινό ΦΕΚ 539/31.08.1989 το οποίο και ισχύει σήμερα για τον συγκεκριμένο οικισμό. Με το 539Δ/89 καθορίστηκαν στην Αίγινα οι χρήσεις γής ΕΚΤΟΣ του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχές των οικισμών κλπ. Με το 539Δ/89 ουσιαστικά καταργούνται αρκετοί οικισμοί που βρίσκονται μέσα στα όρια της ζώνης οικιστικού ελέγχου (ΖΟΕ), που καθορίστηκεμε το απο 22.6.1983 Π.Δ. (Δ΄284) καθώς και στα οικόπεδα των οικισμών των προ 1923 και τροποποιούνται οι όροι και περιορισμοί δόμησης που καθορίστηκαν με το απο 24.9.1977 Π.Δ. (Δ΄353), όπως τροποποιήθηκε με το απο 28.2.1978 Π.Δ. (Δ΄163) και καθορίζονται κατά ζώνες Α, Β, Γ και Δ. και τους εντάσσει στην ζώνη Δ΄. Μέσα σε αυτούς, αναφέρεται και ο συγκεκριμένος οικισμός, " λυμπονες - Αγία Ειρήνη" . Ουσιαστικά με το 539Δ/89 γίνεται κατάργηση των συγκεκριμένων οικισμών περνώντας τους στην Ζώνη Δ με ότι αυτή ορίζει. Ουσιαστικά το γήπεδο παραμένει άρτιο και οικοδομήσιμο αλλά σαν εκτός σχεδίου. ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟ.pdf
  9. ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ Το 1989 εκδόθηκε Ο. Α. Για δυοροφη κατοικία με υπόγειο. Σήμερα μετά της ΖΟΕ που εφαρμόστηκαν ο οικισμός καταργήθηκε. Η συναδελφος μηχανικός που εχει κανει την δήλωση στον 4178 το εβαλε εντος. Εγω που αναλαμβανω την δηλωση για να την συνεχίσω διοτι ειχε πρόβλημα η συναδελφος, πιστεύω οτι πρεπει να μπει σαν εκτος. Θα ήθελα της απόψεις σας αγαπητοί συνάδελφοι. Το δηλώνω εκτός σχεδίου - οικισμού, άσχετα από το ότι το 1989 ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο το οικόπεδο? Εάν είναι εκτός θέματος της ενότητας, ζητώ συγγνώμη.
  10. Εδώ δείτε πίκρα!!! ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ Ν.4495/17 ΓΙΑ ΤΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (1/12/17|10:30) Το ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, κατόπιν σχετικής συζήτησης που έγινε στο 17ο Συνέδριο της, αποφασίζει τα παρακάτω σε σχέση με τον πρόσφατο Ν.4495/17 για το Δομημένο Περιβάλλον. 1. Επισημαίνει και καταγγέλλει την απουσία οποιουδήποτε διαλόγου με την ΕΜΔΥΔΑΣ, κατά τη διάρκεια διαβούλευσης του, τη στιγμή που κλήθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο, να γνωμοδοτήσουν πλήθος σχετικών και άσχετων φορέων, αλλά όχι οι δημόσιοι υπάλληλοι μηχανικοί, που σε μεγάλο βαθμό θα κληθούν να τον υλοποιήσουν. Και αυτό παρά το γεγονός ότι υπήρχε δέσμευση στις 14/6/2016 σε σύσκεψη του ΥΠΕΝ με τους προϊσταμένους των ΥΔΟΜ, στον τότε ΓΓ της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής για συμμετοχή της ΕΜΔΥΔΑΣ στις αρμόδιες επιτροπές. Δέσμευση η οποία ουδέποτε υλοποιήθηκε. 2. Εκτιμά ότι ο Νόμος 4495/17, σε συνέχεια των προηγουμένων: Επιτείνει την ιδιωτικοποίηση του αναγκαίου Δημόσιου ελέγχου στο Δομημένο Περιβάλλον και ανοίγει το δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των Υπηρεσιών Δόμησης, παρέχοντας για παράδειγμα αποκλειστικά σε ιδιώτες μηχανικούς το δικαίωμα για διενέργεια αυτοψιών αυθαιρέτων και επικινδύνων κατασκευών Εξαιρεί τα έργα που υπάγονται στους νόμους περί «Στρατηγικών επενδύσεων» (N.3894/2010 και Ν. 3986/2011) από την προέγκριση οικοδομικής άδειας (άρθρο 35). Δημιουργεί έτσι δυο μέτρα και δυο σταθμά στην εφαρμογή των πολεοδομικών και άλλων νόμων. Εντείνει την εισπρακτική εκμετάλλευση της αυθαίρετης δόμησης που αποδεδειγμένα, όχι μόνο δεν την αντιμετωπίζει, αλλά την ενθαρρύνει και την αναπαράγει. Τα αυθαίρετα πάνω στα ρέματα θα τακτοποιηθούν και αυτά; Συνεχίζει την ισοπέδωση επαγγελματικών δικαιωμάτων, μια και στο άρθρο 38 ο έλεγχος των στοιχείων της οικοδομικής άδειας διενεργείται “από εξουσιοδοτημένους από τον Προϊστάμενο της Υ.ΔΟΜ. υπαλλήλους μηχανικούς Π.Ε. ή Τ.Ε..” Δεν έχει απολύτως καμία πρόβλεψη για τη στελέχωση των Υπηρεσιών Δόμησης και άλλων εμπλεκόμενων φορέων με το αναγκαίο προσωπικό, σύμφωνα με πρότυπο Ο.Ε.Υ. Υπηρεσίες που έχουν απαξιωθεί και στενάζουν τόσο από την έλλειψη προσωπικού, όσο και από τις παρεμβάσεις αιρετών κλπ. Μεταφέρει ευθύνες αρμοδιότητας Δημοσίου ελέγχου, στους συναδέλφους ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς, με απρόβλεπτες συνέπειες ποινικοποίησης και με όρους απαξίωσης και υποτίμησης. Αυτή η ιδιωτικοποίηση σε συνδυασμό με την περιπτωσιολογική εισπρακτική λογική του νόμου, ανοίγει τον δρόμο για ατελείωτες ενδοεπαγγελματικές διενέξεις, με αποτέλεσμα την αποδιάρθρωση του επαγγελματικού και κοινωνικού ιστού των μηχανικών. Αυξάνει τη γραφειοκρατία -παρά τις περί του αντιθέτου εξαγγελίες- με την εξειδίκευση και τον κατακερματισμό του ελέγχου σε πλήθος ελεγκτικών μηχανισμών/αρχών (Τοπικό Παρατηρητήριο, Περιφερειακό Παρατηρητήριο, Διεύθυνση, Υπηρεσία Δόμησης, Επιτροπή εξέτασης προσφυγών αυθαιρέτων, επιτροπή προσβασιμότητας, ΣΥΠΟΘΑ, Εποπτικό Συνέδριο, ΠΕΣΥΠΟΘΑ, ΚΕΣΥΠΟΘΑ, κλπ.). Απαιτεί πλήθος αποφάσεων, ερμηνευτικών εγκυκλίων για να υλοποιηθεί Συνεχίζει την εκχώρηση αρμοδιοτήτων της Δημόσιας Διοίκησης (πλατφόρμες αυθαιρέτων κλπ.) σε φορείς καθ’ ύλην περιορισμένης ευθύνης (πχ Τεχνικό Επιμελητήριο). Εκχωρεί αρμοδιότητες στην Εκκλησία, μέσω της Ναοδομίας, αδυνατίζοντας τον έλεγχο στις κατασκευές της Εκκλησίας όπως έγινε και το 2014 με την φωτογραφική νομοθετική ρύθμιση του άρθρου 10 του Ν.4237/2014(ΦΕΚ 36Α/12.2.2014) με την οποία εντάχθηκαν στη ρύθμιση του Ν.4178/2013 οι 6 βίλες της Ιεράς Μονής Πεντέλης και ακυρώθηκε το πρόστιμο των 3.700.000 ευρώ που είχε επιβάλλει η αρμόδια Υ.ΔΟΜ. Φορτώνει τους πολίτες με πρόσθετα βάρη χωρίς πρακτικό αντικείμενο σε μια δύσκολη συγκυρία, μετακυλώντας τους όλο το κόστος ελέγχων, έκδοσης πιστοποιητικών, ταυτοτήτων κλπ. Ενισχύει τις ατομικές λύσεις έναντι των συλλογικών σε μια εποχή ακραίας ενεργειακής φτώχειας. Ο νόμος 4495/17 συντελεί στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του δημόσιου ελέγχου των μελετών και κατασκευών και βρίσκεται σε αντίθεση με το Σύνταγμα, το οποίο ορίζει την προστασία της χωροταξίας και της πολεοδομίας ως υποχρέωση του κράτους προς τους πολίτες. Οδηγεί στην επιδείνωση ακόμα και των προβλημάτων που υποτίθεται ότι αντιμετωπίζει. Εμείς θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την επαναφορά του δημόσιου ελέγχου στο δομημένο περιβάλλον, την άμεση στελέχωση των Υπηρεσιών δόμησης με το αναγκαίο προσωπικό, σύμφωνα με πρότυπο Ο.Ε.Υ., την ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα (με ψηφιοποίηση των οικοδομικών αδειών, εντάξεις αυθαιρέτων κλπ), την κωδικοποίηση και την επικαιροποίηση της πολεοδομικής νομοθεσίας. [ΠΗΓΗ: http://bit.ly/2Bpshaw]
  11. Συνάδελφοι λίγο βοήθεια. Έχω διώροφο ξενοδοχείο με Ο.Α. του 1989. Έχει εφαρμοστεί η στατική μελέτη. Στον Α όροφο υπάρχει ένας υπαίθριος εξώστης. Από κάτω είναι σώμα κτηρίου μετρημενο στην κάλυψη και στον Σ.Δ. Έκλεισε την βεράντα με ελαφριά κατασκευή (αλφαμπλοκ) και κεραμοσκεπη. Εμβ. = 19.00 μ2.Το ξενοδοχείο έχει Εμβ.1.300 μ2 (Ισογειο + Όροφος). Κατηγορία 4 και Σ2. ΜΣΕ για όλο το ξενοδοχείο? Θα τρελαθούμε εντελώς? 3.500 ε ζητάει ο συνάδελφος Π. Μ. για όλη την διαδικασία. Δεν τολμώ ούτε να το αναφέρω στον ιδιοκτήτη.
  12. Την ίδια άποψη έχω κι εγω Συνάδελφε συμφωνούμε απόλυτα. Ξέχασα να γράψω ότι έχω και μια ισόγεια αποθήκη 40 μ2 μετά το 1993. Αυτή από την στιγμή που δεν έχει κάποια αναφορά για Ισόγειους Β.Χ. θα την χρεώσω σαν Κ.Χ.? η να περιμένουμε μέχρι να ξεκαθαρισει το τοπιο? Στους υπολογισμούς εννοείτε ότι θα τα υπολογίσω.
  13. ΙΑΣΟΝΑ Εχεις απόλυτο δίκιο για τις αποθήκες. Από την στιγμή που δεν υπάρχει Κ.Χ. πάνε κανονικά υπηρεσίες Ύ.Δ.Κ.Χ. και χωρίς μειωτικό. Μία Συναδέλφισσα μου είπε σήμερα ότι της είπαν στη Σωκράτους ότι θα κριθεί από το ΣΤΕ ο 4495...υπάρχουν μεγάλα προβλήματα... Πάμε για τον 4496 χαχαχα. Πισω στον 4178.Μην μεταφέρεται καμία δήλωση (Όταν θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα)Μέχρι να καθαρίσει το τοπίο.
  14. ΕΓΚΎΚΛΙΟΣ 1. ΆΝΤΕ ΑΡΧΊΖΟΥΜΕ. Για αποθήκες Β.Χ. κλπ ΚΟΥΒΈΝΤΑ! Α ρε Σταθάκη!!! ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ : 1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Αθήνα, 16-11-2017 ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣ : Αποδέκτες πολεοδομικών εγκυκλίων Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17 Ταχ. Κώδικας: 115 23 Πληροφορίες: Ζωή Βισβάρδη (Δικηγόρος) Τηλέφωνο: 213 1515724 Fax: 213 1515713 e-mail: [email protected] ΘΕΜΑ: Διευκρινιστικές οδηγίες για την εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων του ν.4495/2017 Με τον ν.4495/2017, προβλέπονται νέες δομές ελέγχου και προστασίας του δομημένου περιβάλλοντος καθώς επίσης δημιουργούνται νέα συλλογικά όργανα για την αποσυμφόρηση των υφισταμένων και την αντιμετώπιση δυσλειτουργιών στην εξέλιξη διοικητικών διαδικασιών, για την αποφυγή ταλαιπωρίας του πολίτη και την αποτελεσματικότερη προστασία του δομημένου περιβάλλοντος. Συνεπεία τούτου είναι επιτακτική, ενόψει και της καθιέρωσης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών συστημάτων, η μέριμνα για την ομαλή μετάβαση υπηρεσιών και συλλογικών οργάνων, από το προϋφιστάμενο νομικό καθεστώς, στο προβλεπόμενο με τον ν.4495/2017 χωρίς χάσματα και κενό δικαίου που θα προξενούν ανασφάλεια δικαίου στους πολίτες και τις υπηρεσίες . Στο πλαίσιο αυτό, στον ν.4495/2017 έχουν τεθεί μεταβατικές διατάξεις ως προς το εφαρμοστέο δίκαιο, για τη διευκόλυνση των υπηρεσιών και των οργάνων που επιλαμβάνονται της εφαρμογής αυτών. Ειδικότερα : ΑΡΘΡΟ 26 Με το άρθρο 26 παρ.1, διευκρινίζεται, ότι μέχρι τη συγκρότηση των Υπηρεσιών των Παρατηρητηρίων, τις αρμοδιότητες αυτών όπως ορίζονται στον νόμο, συνεχίζουν να τις ασκούν οι υπηρεσίες που τις είχαν πριν τη δημοσίευση του νόμου. Κατά συνέπεια τα τμήματα αυθαιρέτων των ΥΔΟΜ, εξακολουθούν να ασκούν τις αρμοδιότητες που είχαν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου. Επίσης, ενδεικτικά σημειώνεται, ότι τα τμήματα επιθεώρησης Δόμησης και κατεδαφίσεων των Σωμάτων Επιθεώρησης Βορείου και Νοτίου Ελλάδος της Ειδικής Γραμματείας Σώματος Επιθεωρητών–Ελεγκτών του Υ.Π.ΕΝ., συνεχίζουν να ασκούν τις αρμοδιότητες που είχαν και ασκούσαν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου. Με τη παρ. 2 του ιδίου άρθρου διευκρινίζεται ότι, αρμοδιότητες που ορίζονται στον νόμο και αποδόθηκαν σε νέα ή υφιστάμενα συλλογικά όργανα και επιτροπές, όπως προβλέπονται στα άρθρα 7, 13, 17, 18, 19, 20, 22 και 24, μέχρι τη συγκρότηση αυτών, τις αρμοδιότητες αυτές εξακολουθούν να τις ασκούν τα υφιστάμενα όργανα και οι επιτροπές με τη σύνθεση που έχουν, όπως τις είχαν και τις ασκούσαν πριν την δημοσίευση του νόμου. Στο πλαίσιο αυτό, ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι μέχρι τη συγκρότηση της επιτροπής εξέτασης προσφυγών αυθαιρέτων, τις προσφυγές κατά των εκθέσεων αυτοψίας των αυθαιρέτων και τις εκκρεμείς ενστάσεις σύμφωνα με το άρθρο 4 του π.δ 267/1998, καθώς και τις εκκρεμείς προσφυγές κατά εκθέσεων αυτοψίας, θα συνεχίσει να τις εξετάζει το αρμόδιο ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ. Τα ΣΑ εξακολουθούν να λειτουργούν μέχρι τη νέα συγκρότηση τους, με τις αρμοδιότητες που τους αποδίδονται στον ν.4495/2017. ΑΡΘΡΟ 50 Για την εφαρμογή του άρθρου αυτού, διευκρινίζεται ότι μέχρι την έκδοση της Υπουργικής απόφασης που θα καθορίζει ζητήματα σχετικά με τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των κατά περίπτωση δικαιολογητικών και τη ρύθμιση γενικώς των ζητημάτων του πληροφοριακού συστήματος και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που αφορούν την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των μηχανικών και των ενδιαφερομένων, εξακολουθούν οι οικοδομικές άδειες και η έγκριση των εργασιών μικρής κλίμακας, να εκδίδονται με τις προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά που ορίζονται στα άρθα 36, 37 και 40, αλλά με τη διαδικασία που εκδίδονταν πριν τη δημοσίευση αυτού (δηλαδή με έγκριση και άδεια δόμησης των άρθρων 1 έως 8 του ν.4030/2011). Ειδικότερα στο ζήτημα της έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, η κατάργηση της παραγράφου 2 του άρθρου 4 4του ν4067/2012 , ως ορίζεται στο άρθρο άρθρο 51 του ν4495/2017 ,διευκρινίζεται ότι αφορά μόνο στο ουσιαστικό περιεχόμενο των εργασιών έγκρισης μικρής κλίμακας, το οποίο ρυθμίζεται εκ νέου στο άρθρο 29 του νόμου και όχι στη διαδικασία που ακολουθείται για την έκδοση αυτής. Επομένως, μέχρι τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος, η έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας θα γίνεται με τη διαδικασία που προβλεπόταν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, δηλαδή την Υ.Α 55174/2013. ΑΡΘΡΟ 125 Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την παρ. 2 του άρθρου 125 του ν.4495/17 σύμφωνα με την οποία «Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος εξακολουθούν να υφίστανται οι υπάρχουσες διοικητικές δομές με τις αρμοδιότητές τους σε σχέση με την εφαρμογή των προβλέψεων του παρόντος.», διευκρινίζεται ότι τις αρμοδιότητες του άρθρου 92 του ν.4495/17 ήτοι τη διαπίστωση, τον χαρακτηρισμό, τη σύνταξη έκθεσης αυτοψίας και την επιβολή προστίμων για αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις, διενεργούν οι κατά τόπους Υπηρεσίες Δόμησης. Το υπάρχον έντυπο της έκθεσης αυτοψίας θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιείται με ρητή μνεία στις διατάξεις του ν 4495/2017. Για τα αυθαίρετα που διαπιστώνονται μετά την ισχύ του ν.4495/17, ο υπολογισμός των προστίμων γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 94 του νόμου. Τα πρόστιμα διατήρησης αυθαιρέτων, για τα οποία έχει συνταχθεί έκθεση αυτοψίας και υπολογισμός προστίμων με τις προϊσχύουσες διατάξεις του άρθρου 26 του ν.4178/13 και η έκθεση αυτοψίας έχει αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία τοιχοκόλλησης προ της ισχύος του ν.4495/17 , αναπροσαρμόζονται από τις 3 Νοεμβρίου 2017, με τις διατάξεις του άρθρου 94 του νόμου. Ο τρόπος απόδοσης των προστίμων όπως ορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 95 του ν.4495/17 θα ξεκινήσει μετά την έναρξη λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος. Έως τότε εφαρμόζονται οι διατάξεις που ίσχυαν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου. Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΕΙΡΗΝΗ ΚΛΑΜΠΑΤΣΕΑ
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.