Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Pavlos33

Συντονιστής
  • Περιεχόμενα

    17.122
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    347

Everything posted by Pavlos33

  1. 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, Προσωπικά κρίνω ότι ο χώρος διαθέτει αυτοτέλεια και θα τον υπήγαγα με μειωτικό 0,50 και όχι με 0,30.
  2. Τα στοιχεία του ερωτήματος είναι ελλιπή. Δεν μπορούμε να εκφέρουμε άποψη κάνοντας υποθέσεις. Λάβε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα, μελέτησέ τα και μπορείς να επανέλθεις για ερωτήσεις.
  3. To ερώτημα δεν περιέχει απαραίτητες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα, τι είδους κτίριο υπάρχει (δημόσιο ή ιδιωτικό) και αν υπάρχει Ο.Α στο ακίνητο. Προτείνω να περιγράψεις αναλυτικά την υπόθεση προκειμένου να δεχτείς απαντήσεις.
  4. Η απαλλοτρίωση για την διάνοιξη της οδού πότε κηρύχθηκε;
  5. Μονοσήμαντη απάντηση δεν νομίζω ότι υπάρχει. Βάσει κτιριοδομικού τα κλιμακοστάσια θεωρούνται χώροι βοηθητικής χρήσης. Από την άλλη, στον ΓΟΚ 85/00 προσμετρούσαν στο Σ.Δ κάτι που σημαίνει ότι εμμέσως θεωρούνταν χώροι Κ.Χ. Συνήθως (κατά κοινή πρακτική) στις τακτοποιήσεις λαμβάνονται για τον υπολογισμό προστίμου με ΥΔΧΚ.
  6. Καταλαβαίνεις ότι τέτοια ερωτήματα απαιτούν μελέτη και πλήρη δεδομένα. Ανέβασε τοπογραφικό για αρχή. Πολλά τα ερωτήματα. Αρχικά πες μας τι είναι η "ΖΑΤ" . Αναφέρεις αιγιαλό. Πόσο μακριά είναι; Έχει γίνει καθορισμός αιγιαλού παραλίας και αν ναι, πότε; Πριν το 2001; Ο δασικός χάρτης έχει κυρωθεί; Έχει γίνει άσκηση αντίρρησης για την δασική έκταση; Γνωρίζεις ότι το θέμα προσώπου έχει τεθεί ως απαίτηση από το ΣτΕ δυνάμει της απόφασης με αρ. 176/23, πλην όμως η Διοίκηση προς το παρόν δεν έχει εναρμονίσει την νομοθεσία με την εν λόγω απόφαση.
  7. Λόγω των περιμετρικών τοίχων, το κλιμακοστάσιο από την κάτω πλευρά, στο ισόγειο, δημιουργεί κλειστούς χώρους. Οπότε, θεωρώ ότι ορθώς υπολογίστηκε ως ΥΔ. Στο γενικότερο ερώτημα χώροι σε υπόγειες στάθμες, πατάρια, σοφίτες υπολογίζονται με μειωτικό συντελεστή προστίμου (0,50 ή 0,30), ενώ ισόγειοι βοηθητικοί χώροι μέχρι 50 τμ με μειωτικό 0,50.
  8. Να σου δώσω ένα άλλο παράδειγμα. Αν έχεις αδόμητο οικόπεδο με μια περίφραξη (έστω η περίφραξη τακτοποιημένη). Δεν επιλέγεις "αδόμητο" και εκδίδεις βεβαίωση ως ρυθμισμένο (αντιστοιχεί στην γνωστή βεβαίωση με εξαιρέσεις).
  9. Υποθέτω ότι ο οικισμός παραμένει προ 23 και δεν οριοθετήθηκε δυνάμει των διατάξεων του ΦΕΚ 181/Δ/85. Υπό την προϋποθεση αυτή το πολεοδομικό καθεστώς του οικισμού διέπεται από το ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/13-3-81) στο άρθρο 4 του οποίου αναφέρεται ότι 1. "α)" 'Αρτια και οικοδομήσιμα θεωρούνται τα οικόπεδα τα οποία έχουν ελάχιστον εμβαδόν δύο χιλιάδας (2000) μ2 και πρόσωπον επί υφισταμένου κοινοχρήστου χώρου. Το παραπάνω για οικόπεδα που δημιουργούντα μετά τις 13.3.81. Αν ανατρέξεις στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου θα διαπιστώσεις ότι για τις περιπτώσεις κατά παρέκκλιση αρτιότητας (προ 81 με Ε<2000 τμ) δεν υπάρχει απαίτηση για πρόσωπο σε δρόμο. 2. Κατά παρέκκλισιν των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα τα οποία έχουν α) κατά την ημέραν δημοσιεύσεως του παρόντος Διατάγματος: Ελάχιστον εμβαδόν: τριακόσια (300) μ2 και β) κατά την 25-7-79, ημέραν δημοσιεύσεως του ΠΔ/19-7-79 "περί τροποποιήσεως των όρων και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων των κειμένων εντός των ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών κλπ." (ΦΕΚ-401/Δ): Ελάχιστον εμβαδόν: εκατόν πεντήκοντα (150) μ2. 3. Ωσαύτως θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα με οίας διαστάσεις και εμβαδόν είχον κατά την 2-7-68, ημέραν δημοσιεύσεως του ΒΔ/15-6-68 "περί καθορισμού των όρων και περιορισμών δομήσεως των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών κλπ." (ΦΕΚ-111/Δ/68).
  10. Το συστημικό μέρος καταχώρησης μη σε απασχολεί τόσο. Η ουσία είναι στον τύπο βεβαίωσης. Αν διαβάσεις την ερωτοαπάντηση 14, στις πράξεις θα συμπλήρωνες έτσι και αλλιώς. Στην περίπτωσή σου θα συμπληρώσεις ακόμη μια, ήτοι αυτή της τακτοποίησης. Στις επιφάνειες, σύμφωνα με άλλες οδηγίες για άλλες περιπτώσεις, όταν υπάρχει κτίσμα με οροφή (όπως το δικό σου) συμπληρώνεις κανονικά επιφάνεια. Εξάλλου το πρόβλημα ποιο ακριβώς είναι; Έχεις δικαίωμα μελλοντικής δόμησης, το οποίο -αν υποθέσουμε ότι δεν έχει εξαντληθεί ο Σ.Δ- περιορίζεται κατά την επιφάνεια της αποθήκης. Αν διάβασες πριν τι σου έγραψα, όλα έχουν να κάνουν με το πως προσδιορίζεται η αξία του δικαιώματος. Γι αυτό κολλάνε οι συμβ/φοι και θέλουν το "αδόμητο". Όμως, στην περίπτωση αυτή το δικαίωμα έχει εν μέρει υλοποιηθεί λόγω της αποθήκης. Δες το διαφορετικά. Αν αντί για αποθήκη είχες ένα διαμέρισμα 100 τμ. Θα έγραφες "αδόμητο";
  11. @κωστας072 Το δικαίωμα υψούν ανάγεται σε βεβαίωση περί αδόμητου όταν στον υποτιθέμενο "αέρα" της οικοδομής δεν έχει χτιστεί κάτι. Η αναγωγή αυτή και από την εποχή της βεβαίωσης άρθρου 83, σχετίζεται με την αξία του δικαιώματος υψούν, η οποία ανάγεται με τη σειρά της σε μελλοντική δόμηση και τελικά σε αξία αναλογούσας επιφάνειας οικοπέδου. Η γνώμη μου είναι ότι στην περίπτωση αυτή θα πρέπει αφενός να γίνει περιγραφή ότι αφορά δικαίωμα υψούν με υφιστάμενη όμως ρυθμισμένη αποθήκη και στην υλοποιημένη ιδιοκτησία να επιλέξεις "ΝΑΙ". Στον τύπο βεβαίωσης, να επιλέξεις "ρυθμισμένο". Στα υπόλοιπα εφαρμόζεις την ερωτοαπάντηση 14. Συζήτησέ το και με συμβ/φο, αν και δεν νομίζω να βρεις κάποια άκρη.
  12. Με συγχωρείτε συνάδελφοι, ήμουν βιαστικός να φύγω και δεν διάβασα προσεκτικά ότι ήταν το 2020. Αγνοήστε την απάντησή μου περί τακτοποίησης.
  13. Καταρχάς θα πρέπει να καταστεί σαφές για πολλοστή φορά ότι δεν γίνεται ουδεμία γραφική μετατόπιση ορίου οικισμού για να επιτευχθεί η αρτιότητα. Αναφέρεται ότι μιλάμε για θεωρητική αρτιότητα. Τώρα, για το θέμα των πολεοδομικών μεγεθών, έχω την άποψη ότι θα εξεταστούν με βάση την δυσμενέστερη κατάσταση, ήτοι αυτή της κατά παρέκκλιση αρτιότητας (οικόπεδο με επιφάνεια μικρότερη των 700 τμ και δόμηση που αντιστοιχεί στην επιφάνεια εντός των ορίων-στο μόνο που διαφωνούμε με τον εξαιρετικό συνάδελφο @tetris)
  14. Καλησπέρα. Σε προ 23 οικισμό δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωση. Όμως αν έχεις οικόπεδο μετά το 1981 πρέπει να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο (δεν ενδιαφέρει το μήκος προσώπου, ούτε το πλάτος της οδού). Αν θέλεις πες μας αναλυτικά το θέμα που σε απασχολεί να το συζητήσουμε.
  15. Καλησπέρα. Υπήρχε σχετική ερωτοαπάντηση του ΤΕΕ. Όμως, έχουμε συζητήσει και εδώ στο φόρουμ ότι θα μπορούσε να γίνει μια ΗΤΚ και να αναφερθεί στα σχόλια ότι τελεί υπό την αίρεση της μεταγραφής τροποποίησης της ΠΣΟΙ. Θα στα πει ο μηχανικός σου που θα συντάξει την ΗΤΚ σε συνεργασία με την συμβ/φο.
  16. Επειδή η νομιμοποίηση είναι διαφορετική από την τακτοποίηση (υπαγωγή Ν. 4495) διευκρίνισε τι ακριβώς εννοείς. Αν εννοείς υπαγωγή και υπό την προϋπόθεση ότι η επέκταση έχει γίνει πριν την 28/7/2011, εξετάζεις αν πληροί το κριτήριο της κατηγορίας 3. γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο,
  17. o @giorgosv δεν έχει άδικο στη σκέψη του, πλην όμως αυτό δεν ενδιαφέρει το παρόν θέμα. Εδώ συζητούνται τα ζητήματα που προκύπτουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή τοπογραφικών στο κτηματολόγιο συνέπεια επικείμενων συμβολαιογραφικών πράξεων. Σωστά αναφέρεις @GeorgeVasil ότι κατά την αποτύπωση θα καταγραφούν σταθερά όρια (πάσσαλοι κλπ), περιφράξεις, μανδρότοιχοι κ.ο.κ. Αυτά όλα μπαίνουν στο Layer BOUND_IMPL. To αν αυτά αμφισβητηθούν δικαστικά είναι μια άλλη ιστορία. Εμείς έχουμε την υπογραφή του ιδιοκτήτη για ορθή υπόδειξη των ορίων του.
  18. Δεν είναι η μόνη υποχρεωτικότητα δίχως εμφανείς τουλάχιστον κυρώσεις. Δες για παράδειγμα το άρθρο 82 παρ. 1.β για τις μισθώσεις. β) Δεν επιτρέπεται η μίσθωση και παραχώρηση ακινήτων στα οποία έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώσεις α και β. Βεβαίως στην περίπτωση αυτή μπορεί ο μισθωτής που εν αγνοία του μίσθωσε χώρο με αυθαιρεσίες, λόγω των οποίων, δεν μπορεί να έχει βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης για μια αιτούμενη δραστηριότητα, να στραφεί δικαστικά εναντίον του εκμισθωτή. Στο ερώτημα που σε καίει, για μένα οι εργασίες του άρθρου 30 ακόμη και χωρίς καμία έγκριση δεν είναι αυθαίρετες κατασκευές. Το γιατί μπήκε αυτή η ακατανόητη διάταξη για εγκρίσεις και τα συναφή, μόνο οι συντάκτες του νόμου το γνωρίζουν.
  19. Καλησπέρα. Προκειμένου να δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις από τους συναδέλφους, διευκρίνισε (αν και νομίζω ότι προκύπτει) αν η μελέτη αφορά ΝΠΔΔ; Αν δεν κάνω λάθος, αντικείμενο συγκοινωνιολόγων μηχανικών δεν είναι αυτό που ρωτάς;
  20. Τα έχουμε πει τόσες φορές . Η βεβαίωση του άρθρου 30 δεν αποτελεί βεβαίωση νομιμότητας, ούτε επέχει θέση Ο.Α. Η βεβαίωση που εκδίδουμε έχει να κάνει μόνο με την μη απαίτηση εγκρίσεων από φορείς. Εξάλλου πως να στις βγάλουν αυθαίρετες, όταν στο νόμο αναφέρεται ρητά ότι οι εργασίες δεν απαιτούν Ο.Α ή ΕΕΔΜΚ. ΕΠιπλέον, ακόμη και στην περίπτωση μη συμμόρφωσης με έκδοση τέτοιας βεβαίωσης, ο νόμος δεν αναφέρει κυρώσεις. Αν κάποιος συνάδελφος έχει δει να αναφέρονται κυρώσεις για την μη έκδοση της βεβαίωσης να μας το καταθέσει. Παραθέτω και το κείμενο του εν λόγω άρθρου: "Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις". Στην πράξη αυτό που κάνουμε (πλεοναστικά) είναι να αναγράφουμε τις επιθυμητές εργασίες του ιδιοκτήτη, οι οποίες εμπίπτουν στο άρθρο 30, για να έχει ο άνθρωπος να δείξει ένα χαρτί αν του σκάσει η αστυνομία από κάποιο αργόσχολο ρουφιάνο-συνήθως γείτονα και να μην ταλαιπωρείται άδικα. Η φόρμα της βεβαίωσης να φανταστείς βγάζει ημερομηνία ισχύος μια ημέρα και δεν εκτυπώνει καν τις εργασίες του άρθρου.
  21. Προφανώς για να έχεις τέτοιους χαρακτηρισμούς έχετε ανάρτηση ή κύρωση δασικών χαρτών στην περιοχή. Διευκρίνισε μας για να έχουμε πλήρη εικόνα, εάν ο ιδιοκτήτης άσκησε αντίρρηση κατά του δασικού χάρτη και αν αυτή η αντίρρηση εξετάστηκε . Αναφέρεις για παλαιότερη απόρριψη αν αντιλήφθηκα σωστά, την εποχή που εκδίδονταν πράξεις χαρακτηρισμού από το Δασαρχείο.
  22. Εντάξει, αποτελεί μια προφορική άποψη. Δεν υπάρχει κάποιο έγγραφο. Τώρα σε ότι αφορά τις προ 83 αυθαίρετες κατασκευές, μπορείς να τεκμηριώσεις με τεχνική έκθεση, όπως ακριβώς θα τα αναφέρεις στη δήλωση υπαγωγής των μεταγενέστερων αυθαιρεσιών. Το ίδιο που κάνεις και για τα προ 55. Δες στην ΗΤΚ υπάρχει σχετικό θέμα για τα προ 55.
  23. Αυτό σημαίνει ότι αν είχες ξεμπαζωμένο υπόγειο όπως το περιγράφεις, στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α, αυτό δεν θα θεωρούνταν υπόγειο σύμφωνα με τον ορισμό του.
  24. Για το βόρειο πρόσωπο του οικοπέδου τα 3,50 έχουν λογική, διότι έχεις δρόμο 2μ, άρα παραχωρεί 1 μ και άλλα 2,50 εσώτερα λόγω εμβαδού>500 τμ, ήτοι 3,50 μ συνολικά. Για το ανατολικό πρόσωπο τα 3,50 μ δεν προκύπτουν, διότι ήδη υπάρχει δρόμος πλάτους 4 μ. Άρα, ανατολικά, αν ο δρόμος έχει χαρακτηριστεί ως κύριος η γραμμή δόμησης θα έπρεπε να είναι 3 μ από το όριο όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98, ενώ αν δεν έχει χαρακτηριστεί, ισχύουν τα 2,50 μ λόγω εμβαδού>500 τμ. Μήπως για το ανατολικό πρόσωπο, έχει συμπεριλάβει και κάποιο πλάτος πρανούς ή ορύγματος και έχει θέσει το όριο της οδού εσώτερα του προσώπου; Αναζήτησε τυχόν απόφαση Νομάρχη για τους οικισμούς της περιοχής, όπου ορίζει κάποια απόσταση γραμμής δόμησης, σε περιπτώσεις όπου οι δρόμοι δεν έχουν χαρακτηριστεί ως κύριοι δημοτικοί. Γιατί δεν παίρνεις ένα τηλέφωνο το συνάδελφο να το συζητήσετε και να σου εξηγήσει το σκεπτικό του;
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.