Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

gogolana

Members
  • Περιεχόμενα

    3
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    1

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

gogolana's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

5

Φήμη στην κοινότητα

  1. Το πρότυπο αυτού του λινκ ζήτησα συνάδελφε. Δυστυχώς, το λινκ δεν οδηγεί κάπου, και με το search που έκανα δεν βρήκα κάτι σχετικό. Την νομοθεσία την έχω κατεβάσει και διαβάσει, απλά θέλω ένα πρότυπο να δω πως συντάσσεται μία τέτοια μελέτη - δεν έχω ξανακάνει περιβαλλοντική. Γ.Κ.
  2. Χαίρετε! Δυστυχώς, όλα τα λινκ στο συγκεκριμένο θέμα δεν λειτουργούν. Υπάρχει κάποιος που να μπορεί να μου στείλει ένα πρότυπο μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τυροκομείο; Ευχαριστώ Γ.Κ.
  3. Γεια σας συνάδελφοι. Κάποια πράγματα σε αυτό το thread με προβλημάτισαν αρκετά, και έχω και εγώ κάποιες ερωτήσεις και παρατηρήσεις. Δηλαδή, εννοείς ότι τα 18000Hz δύσκολα απομονώνονται σε έναν χώρο? Συγκεκριμένα για συχνότητες άνω των 8000Hz ισχύουν κάποια πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Πρώτον, είναι όλες συχνότητες εξαιρετικά κατευθυντικές. Βέβαια, όταν μιλάμε για εκπομπέα συχνότητας μικρό όσο η μύτη του τρυπανιού του οδοντιάτρου - θεωρώντας το μία μπάφλα - τα 18kHz δεν είναι τόσο κατευθυντικά (άρα αυτό το σημείο μάλλον δεν έχει να κάνει με την ηχομόνωση). Δεύτερον, έχουν πολύ μικρό μήκος κύματος, με αποτέλεσμα επιφάνειες με πολύ μικρό πάχος να έχουν την δυνατότητα να τις αποσβέσουν ή να τις ανακλάσουν σε μεγάλο βαθμό. Τρίτον, λόγω του μικρού μήκους κύματος, απορροφώνται ακόμα και από τον αέρα (μπορεί κάποιος να πάρει μία ιδέα από εδώ http://www.sengpielaudio.com/calculator-air.htm αν και αυτός ο calculator είναι για εξωτερικούς χώρους). Τέλος, για συχνότητες πάνω από κάποια τιμή που δεν είναι πολύ υψηλή - εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους - ισχύει ο νόμος της μάζας χωρίς μεγάλες αποκλίσεις (R = 20*log(m) + 20*log(f/100) - 7 είναι η ηχομείωση βάσει του νόμου της μάζας σε dB και η μάζα μπαίνει σε kg/m^2). Αυτό βέβαια με την προυπόθεση ότι οι τοιχοποιίες είναι κλεισμένες χωρίς το παραμικρό κενό - ρωγμή. (Υ.Γ. Πολύ προσοχή στον νόμο της μάζας συνάδελφοι, δεν κάνουμε μελέτη με αυτό τον μπούσουλα, γιατι το πρόβλημα είναι πάντα στις χαμηλές συχνότητες όπου το coupling μεταξύ επιφανειών καθώς και διάφορες ιδιοσυχνότητες δημιουργούν σημαντικότατες αποκλίσεις από αυτόν) Το ότι ο καθένας ακούει διαφορετικά, ισχύει αλλά υπάρχουν καμπύλες μέσων τιμών, καθώς και ένας επιστημονικός τομέας που ασχολείται με αυτό ακριβώς το γεγονός, και λέγεται Ψυχοακουστική. Τα dBSPL δεν είναι απλοική βάση, γιατί όταν μιλάμε για dB δεν μιλάμε απαραίτητα για dB(A). Ξεκινώντας από αυτές τις καμπύλες - http://replaygain.hydrogenaudio.org/equal_loudness.html - μπορεί κάποιος να έχει το μέσο όριο ακοής σε dB ανα συχνότητα (είναι στο πρώτο γράφημα, η πρώτη καμπύλη από κάτω προς τα πάνω). Στην συνέχεια μπορεί να βρει τις ιδιότητες υλικών ανά κάποιο εύρος συχνοτήτων. Μετά χρησιμοποιώντας μαθηματικά μοντέλα να υπολογίσει την ηχομείωση συγκεκριμένων κατασκευών ανα αντίστοιχο ευρός συχνοτήτων σε dB, και τέλος να προσπαθήσει το τελικό αποτέλεσμα σε dB έξω από τον χώρο που θέλει να ηχομονώσει να μην ξεπερνάει αυτό που βρήκε στην αρχή ως όριο ακοής. Άρα το dB θεωρώ οτί δεν είναι καθόλου απλοικό κριτήριο ηχομόνωσης, αρκεί να μην το αντιμετωπίσεις σαν ένα μονοδιάστατο μέγεθος. Όσον αφορά τα υλικά που ανέφερες συνάδελφε Ροδόπουλε, εχω να παρατηρήσω τα εξής. Είναι όντως καλά υλικά για την ακουστική διαχείριση ενός χώρου, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την ηχομόνωση. Καλή ηχομόνωση σημαίνει μεγάλη μάζα αλλά και σωστή εσωτερική απορρόφηση για να αποτρέψουμε το φαινόμενο των συντονισμών εντός των διαφόρων επιφανειών - στάσιμα κύματα. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται εσωτερικά στις τοιχοποιίες προφανώς δεν είναι 'εμφανή αφρώδη ηχοαπορροφητικά', αλλά απορροφητικά ευρέως φάσματος - broadband absorption materials - όπως ο πετροβάμβακας. Για αυτό το λόγο, η ηχομόνωση είναι ακριβό θέμα σε όλο τον κόσμο - ασχολούμαι με studio αρκετά χρόνια, και πιστέψτε με σε όλα τα studio του κόσμου ένα μεγάλο μέρος του κεφαλαίου μπαίνει στην ηχομόνωση. Αντίστοιχα υλικά - εάν έχω καταλάβει λάθος διορθώστε με - με αυτά που δείχνεις υπάρχουν και στην Ελλάδα - π.χ. auralex, vicoustic κ.α. Πάνω στην αρχή του thread και σε όσα είπε ο συνάδελφος Πεχλιβανίδης, νομίζω ότι κανείς δεν τόνισε το γεγονός ότι η φράση 'ηχομόνωση οροφής επειδή ενοχλούμαι από τους απο πάνω' δεν υφίσταται. Δυστηχώς, 9 στις 10 φορές που ενοχλούμαστε από τους από πάνω το πρόβλημα είναι στερεόφερτο, και όχι αερόφερτο. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και εάν μπορέσουμε να απομονώσουμε την οροφή με μία δεύτερη ελαστικά απομονωμένη, οι πλευρικοί τοίχοι του μητρικού κτιρίου θα μεταφέρουν χωρίς αμφιβολία τον θόρυβο πάλι στον χώρο μας. Και ακόμα και να απομονώσουμε και αυτούς τους τοίχους, τότε το πάτωμα θα συνεχίσει το κακό - flanking transmission, http://www.acousticalsurfaces.com/soundproofing_tips/html/Noise_Transmission.htm. Δυστυχώς η μόνη σίγουρη λύση, είναι η κατασκευή δωματίου μέσα στο δωμάτιο, με αντικραδασμικές βάσεις και ντίζες - εφόσον δεν έχει γίνει εξαρχής σωστή κατασκευή. Συγνώμη για το μέγεθος του post, αλλά η ηχομόνωση και οι διάφοροι κομπογιανίτες - που ήταν το σημείο έναρξης αυτής της κουβέντας - που ασχολούνται με το θέμα με απασχολεί σχεδόν μία δεκαετία τώρα, και εξακολουθεί να με 'καίει'. Δυστυχώς είναι ατελείωτο θέμα, και το να αναπτύξεις τεχνικές ηχομόνωσης σε ένα φορουμ ενέχει μεγάλα ρίσκα με την έννοια ότι κάθε περίπτωση είναι εντελώς διαφορετική. Έτσι μπορεί κάτι που θα γράφτεί εδώ μέσα να χρησιμοποιηθεί σε ακατάλληλη περίπτωση και αντί να λύσουμε προβλήματα, να δημιουργήσουμε καινούρια. Να στε καλά Γ.Κ.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.