Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

pa_haraxis

Members
  • Περιεχόμενα

    19
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Φύλο
    Δεν απαντώ
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχ/κός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

pa_haraxis's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Collaborator Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Συνάδελφοι αντιμετωπίζω την εξής περίπτωση: Σε εκτός σχεδίου περιοχή (εντός ΖΟΕ του 1983 με όριο κατάτμησης τα 10 στρέμματα) υφίσταται αγροτεμάχιο εμβαδού 20 στρεμμάτων με συμβόλαιο αγοράς 1986. Το 1989 εκδίδεται διαπιστωτική πράξη - βεβαίωση από τον Δήμο ότι εντός του εν λόγω ακινήτου διέρχεται δημοτική οδός που συνδέει δύο οικισμούς (όχι κύρια και μοναδική). Η δημοτική οδός χωρίζει το ακίνητο σε δύο τμήματα. Το 1990 μεταβιβάζεται τμήμα του ακινήτου εμβαδού 3 στρεμμάτων με την λογική ότι το ακίνητο έχει κατατμηθεί λόγω της διέλευσης δημοτικής οδού εντός των ορίων του. Είναι νόμιμη η κατάτμηση? ο περιορισμός των 10 στρεμμάτων της ΖΟΕ δεν την καθιστά παράνομη? Σήμερα ο ιδιοκτήτης θέλει να μεταβιβάσει το αγροτεμάχιο των 17 στρεμμάτων και ο αγοραστής επιθυμεί έκδοση οικοδομικής αδείας για ανέγερση κατοικίας. Είναι το αγροτεμάχιο αυτό άρτιο και οικοδομήσιμο σήμερα? Η εγκύκλιος 472/3-2-2014 παρ 7/ 11 α αναφέρει ότι: 7. Παρ. 11α: Σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί με διοικητικές πράξεις Αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας, μπορούν να χορηγηθούν εγκρίσεις και άδειες δόμησης σύμφωνα με τις προγενέστερες του ανωτέρω χαρακτηρισμού διατάξεις, στα ακίνητα ή στα τμήματα των ακινήτων που είναι άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον αυτά εμπίπτουν εντός ζώνης 200μ από τον άξονα εθνικών ή επαρχιακών οδών ή εντός ζώνης 150μ από τον άξονα δημοτικών οδών. Στις περιπτώσεις που ο χαρακτηρισμός της γεωργικής γης - γης υψηλής παραγωγικότητας έχει επέλθει με την έγκριση ΓΠΣ ή ΖΟΕ, τα άρτια και οικοδομήσιμα τμήματα των ακινήτων που εμπίπτουν σε ζώνη 200μ από τον άξονα εθνικών και επαρχιακών οδών, μπορούν να οικοδομηθούν με τις προγενέστερες των ΓΠΣ - ΖΟΕ πολεοδομικές διατάξεις. Εάν ιδιοκτησία εμπίπτει εν μέρει εντός της ανωτέρω ζώνης και εν μέρει εκτός αυτής, τότε στην περίπτωση που το εντός της ζώνης τμήμα δεν έχει την απαιτούμενη αρτιότητα, θεωρείται ότι εντός της ζώνης περιλαμβάνεται τμήμα της ιδιοκτησίας μεγέθους που αντιστοιχεί στην αρτιότητα αυτή, κατ’ αντιστοιχία των διατάξεων περί τεμνόμενων οικοπέδων του άρθρου 7 του από 24.4.1985 Π. Δ/τος (181 δ’) όπως ισχύει. Τα ανωτέρω ισχύουν μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης ΚΥΑ της παρ. 2 του άρθρου 45 του ν.2637/1998. Για την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης σχετικώς με την έννοια των δημοτικών οδών σημειώνουμε τα ακόλουθα : Από τα άρθρα 2 και 3 του Ν.3155/1955 προβλέπεται ειδική διαδικασία για την ανακήρυξη και τον καθορισμό των εθνικών και επαρχιακών οδών. Αντίθετα δεν προβλέπεται διαδικασία χαρακτηρισμού οδών ως δημοτικών. Η απόκτηση του ιδιαίτερου γνωρίσματος μιας οδού ως δημοτικής αποτελεί πραγματικό ζήτημα εφόσον ο νόμος δεν προβλέπει ειδική διαδικασία που να προσδίδει μια τέτοια ιδιότητα (ΑΠ.1038/1994,3174/2009). Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως δημοτικής εναπόκειται στο όργανο εκείνο στο οποίο ανήκει κάθε φορά η αρμοδιότητα για την έκδοση σχετικής με τον ως άνω χαρακτηρισμό ή που προϋποθέτει τον χαρακτηρισμό πράξης (ΣΤΕ 2604/2008,4777/1995). Σε κάθε περίπτωση δημοτικοί οδοί θεωρούνται οι αναγνωρισμένοι ως τέτοιοι μέχρι σήμερα καθώς και όλοι οι δρόμοι εντός σχεδίου πόλεως, εντός ορίων οικισμού καθώς επίσης και αυτοί που εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου ή και συντηρούνται από αυτόν και σε εκτός σχεδίου περιοχές. Σύμφωνα με τα παραπάνω, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση διοικητικών πράξεων (ΥΔΟΜ π.χ) έχουν κρίνει στο παρελθόν την ύπαρξη δρόμων και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα αυτών, παρεμπιπτόντως στα πλαίσια έκδοσης διοικητικής πράξης (άδειας δόμησης π.χ με πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο, βεβαίωση αρτιότητας και οικοδομησιμότητας) στα χωρικά πλαίσια του Δήμου αρμοδιότητάς τους, αυτοί οι δρόμοι θεωρείται ότι εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου και για την εφαρμογή της διάταξης νοούνται ως δημοτικοί δρόμοι. Επισημαίνεται ότι μετά τον ν.3852/2010 δεν υφίσταται διάκριση μεταξύ κοινοτικών και δημοτικών οδών. Θεωρείτε ότι με την εγκύκλιο αυτή πλέον οι χαρακτηρισμένες από τους Δήμους ως Δημοτικές-Κοινοτικές οδοί εκτός σχεδίου πόλεως αποτελούν κοινόχρηστο δρόμο κατά την έννοια της παρ 1 του αρθρου 10 του Ν3212/03 που τροποποίησε την περίπτωση α της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5.1985 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 270 Δ΄)?
  2. Δημήτρη σ ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου και το χρόνο σου. Διάβασα όλα όσα μου παρέθεσες, (την προηγούμενη συζήτηση με τις πάντοτε σοφές παρατηρήσεις του ΜΑΚΑΡ την είχα μελετήσει προσεκτικά) αλλά δεν βρίσκω απάντηση στην ερώτηση αν ο ιδιοκτήτης μπορεί να μεταβιβάσει τμήμα της ιδιοκτησίας του όπως ισχυρίζεται βάσει τίτλων που βρίσκεται εντός ζώνης αιγιαλού με την αιτιολογία ότι μπορεί αργότερα να διεκδικήσει αποζημίωση καταφευγοντας σε τακτική διαδικασία (προσφυγή σε δικαστήριο).
  3. Αγροτεμάχιο εμβαδού 19 στρεμμάτων με τίτλο του έτους 1947. Καθορίζονται οριογραμμές αιγιαλού και παραλίας με ΦΕΚ του 1982 περίπου 1 στρέμμα είναι στη ζώνη παραλίας και 4 στρέμματα στη ζώνη αιγιαλού. Πραγματοποιείται μεταβίβαση το 1998 κατά την οποία μεταβιβάζεται το ακίνητο καθώς επίσης και τα τμήματα τόσο εντός της ζώνης αιγιαλού όσο και της ζώνης παραλίας με συνολικό εμβαδόν ιδιοκτησίας 19 στρέμματα. Το 2009 πραγματοποιείται επανακαθορισμός της ζώνης αιγιαλού (σύμφωνα με τις διαδικασίες του Ν. 2971/ 2001). Σήμερα ο ιδιοκτήτης θέλει να μεταβιβάσει το ακίνητο. Μπορεί να μεταβιβάσει πάλι 19 στρέμματα παρότι τα 4 εξ αυτών είναι στη ζώνη αιγιαλού? Η λογική είναι ότι αφού έχει παρέλθει η εξάμηνη προθεσμία από τη δημοσίευση του καθορισμού στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης που παρείχε ο νόμος ώστε να αναγγείλει στον Υπουργό Οικονομικών τις αξιώσεις του για τον καθορισμό της τιμής μονάδας αποζημίωσης, βάσει των κειμένων περί αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, διατάξεων μπορεί αργότερα να εξετάσει την περίπτωση να προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά την τακτική διαδικασία για να αποζημιωθεί.
  4. Πρόκειται για 3 αγροτεμάχια το 1 το 2 και το 3 σε εκτός σχεδίου περιοχή όπου ισχύει η ΖΟΕ του 1983. Στην εν λόγω περιοχή δεν ισχύουν άλλοι περιορισμοί για χρήσεις γης ( εκτός περιοχών του 199Δ/03 και του 125/98). Το 1( εμβαδού 600τ.μ.) και το 3 (εμβαδού (1200τμ) γίνονται γονική παροχή (1990) από τον πατέρα στην κόρη με παρακράτηση επικαρπίας από τον πατέρα εφ' όρου ζωής και μετά θάνατον από την μητέρα. Ο πατέρας πεθαίνει και η επικαρπία μεταβιβάζεται στην μητέρα. Το 2 (εμβαδού 2.800 τ.μ.) έχει αγοραστεί (πλήρης κυριότητα) το 1982 από την μητέρα. Τα εν λόγω αγροτεμάχια είναι διαδοχικά 1 - 2 - 3. Το 2 συνορεύει και με τα δύο ενώ το 1 με το 3 δεν έχουν κοινό όριο. Την ημερομηνία θανάτου του πατέρα υπάρχει ένα αγροτεμάχιο με αριθμό 2 με πλήρη κυριότητα της μητέρας το οποίο συνορεύει με δύο αγροτεμάχια (το 1 και το 3 ) στα οποία η μητέρα έχει την επικαρπία (σε ποσοστό 100%). Μπορεί να θεωρηθεί ότι το αγροτεμάχιο είναι ενα και χρόνος δημιουργίας ότι είναι η ημερομηνία θανάτου του πατέρα? Το αγροτεμάχιο αυτό εμβαδού 4.600 τ.μ. θα ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο εφόσον ο χρόνος δημιουργίας ήταν πριν την 31/12/2003 ( ΦΕΚ 308Α/03)? Το αγροτεμάχιο έχει πρόσβαση από χωματόδρομο αλλά δεν έχει πρόσωπο σε αναγνωρισμένη οδό.
  5. Γνωρίζει κανείς πως καθορίζεται το ύψος της αμοιβής Εμπειρογνώμονα Τοπογράφου Μηχανικού που καλείται να συμμετάσχει σε Επιτροπή του άρθρου 15 Ν. 2882/2001?Μήπως είναι δωρεάν η παροχή των υπηρεσιών μας στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης?? Έχοντας ψάξει αρκετά στο forum και στο διαδίκτυο βρήκα ότι μόνο οι αμοιβές των τριών μελών της Επιτροπής έχουν καθοριστεί με σχετική εγκύκλιο.
  6. Στη ΖΟΕ είναι εντός περιοχής με στοιχείο Ε με εγκεκριμένο Γ.Π.Σ. Η αποθήκη είναι υπόγεια και δεν έχει προσμετρηθεί στο σδ.
  7. Βιοτεμηχανικό κτίριο με νόμιμη οικοδομική άδεια του 1981 βρίσκεται σε περιοχή με εγκεκριμένο ΓΠΣ από το 1989, εντός των ορίων της ΖΟΕ Μεογείων (ΦΕΚ 199Δ/ 03). Ισχύουσες χρήσεις για το ακίνητο βάσει του ισχύοντος Γ.Π.Σ. είναι αμιγής κατοικία. Η περιοχή είναι υπό ένταξη. Από την πολεοδομία υπάρχει έγγραφο που αναφέρεται ότι υφιστάμενη νόμιμα βιομηχανία μπορεί να επεκτείνεται εκσυγχρονίζεται η ακόμα και να μετεγκαθίσταται σε αυτήν νέα μονάδα μέσης και χαμηλής όχλησης παρά το ότι η σημερινή χρήση βάσει ΓΠΣ είναι αμιγής κατοικία. Το ερώτημα είναι αν μπορεί σήμερα να τακτοποιηθεί χώρος αποθήκης που έχει αλλάξει χρήση σε γραφείο με τον Ν. 3843/2010.
  8. Το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή που εντάχθηκε στο σχέδιο το 1994. Βάσει του ρυμοτομικού προβλέπεται τμήμα του οικοπέδου να γίνει πολιτιστικό κέντρο. Το 2003 κυρώνεται η πράξη εφαρμογής για την περιοχή. Μέχρι σήμερα δεν έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση του τμήματος οικοπέδου. Μπορεί να γίνει άρση απαλλοτρίωσης για το εν λόγω τμήμα του οικοπέδου?
  9. Τα δύο αγροτεμάχια είναι άρτια κατά κανόνα (Ε> 4.000,00 τ.μ.). Δεν είναι οικοδομήσιμα γιατί αφαιρώντας τις πλευρικές αποστάσεις δεν μπορεί να εγγραφεί σε κανένα από τα δύο κτίριο με διαστάσεις 10*5. Αν όμως μπορούν να θεωρηθούν ένα ενιαίο (είναι του ιδίου ιδιοκτήτη με ένα συμβόλαιο του 1997) ποια είναι η απόσταση από τα πλευρικά όρια που πρέπει να τηρηθεί? μπορέι να πάει σε κάποια από τις παρεκκλίσεις? Δύο άρτια κατα κανόνα και μη οικοδομήσιμα αγροτεμάχια μπορούν μετά τη συνένωση τους να γίνουν οπικοδομήσιμα?
  10. Πρόκειται για δύο αγροτεμάχια εκτός σχεδίου που αποκτήθηκαν με ένα τίτλο κυριότητας και είναι το καθε ένα άρτιο κατά κανόνα και μη οικοδομήσιμο. Είναι λαχίδια με πολύ μικρό πλάτος. Στην περιοχή ισχύει το 270 Δ και έχουν εμβαδόν 5 και 6 στρέμματα αντίστοιχα. Δεν εγγράφεται οικοδομή σε κανένα από τα δύο γιατι έχουν πλάτος 10 μ και 8 μ. Χρόνος δημιουργίας των δύο αγροτεμαχίων είναι το 1986 και το 1948 άρα απόσταση από πλευρικά όρια 2,5 και 15μ. Με τη συνένωση τους αποκτά το ενιαίο αγροτεμάχιο πλάτος 18μ. Μπορεί να υπαχθεί στην απόσταση από πλευρικά όρια των 2,5μ (δημιουργία ενός αγροτεμαχίου προ του 1962) και έτσι να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο σήμερα?
  11. Στο υπόγειο διώροφης κατοικίας υπάρχει στα εγκεκριμένα σχέδια χώρος λεβητοστασίου 10τ.μ. , χώρος μηχανοστασίου 10 τ.μ. και αποθήκες Ο ιδιοκτήτης θέλει να τακτοποιήσει τους χώρους του υπογείου. Στην πραγματικότητα όλο το υπόγειο έχει μετατραπεί σε κατοικία και το λεβητοστάσιο και μηχανοστάσιο έχουν βγει εκτός νόμιμμου όγκου. Αν αλλάξει χρήση σε χωρο κατοικίας σε όλο το υπόγειο και δεν φαίνεται χώρος λεβητοστασίου ούτε μηχανοστασίου θα έχει κάποιο πρόβλημα? είναι καλύτερο να αφήσει ένα χώρο λεβητοστασίου στα σχέδια του υπόγειου της ρύθμισης με τον Ν. 3843/10 ?
  12. Συνάδελφε ΜΑΚΑΡ η περίπτωση είναι ακριβώς όπως την περιγράφεις. Απο τη στιγμή που δεν έχω αποτυπώσει την συνολική έκταση 1500 στρ του Συνεταιρισμού και αυτή δεν φαίνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα μπορεί να συνταχθεί δήλωση του Ν. 651/77 για όλη την έκταση; Είναι λύση η αναγραφή σε δήλωση μηχανικού και όχι σε δήλωση αρτιότητας το οτι το εν λόγω οικόπεδο αποτελεί αντιστοίχιση του ποσοστού εξ αδιαιρέτου επί της συνολικής έκτασης?
  13. Ιδιωτης αγοράζει από οικοδομικό συνεταιρισμό ποσοστό εξ αδιαιρέτου επί εκτάσεως 1500 στρεμμάτων. Στο συμβόλαιο αγοράς περιγράφεται τμήμα του συνολικού αγροτεμαχίου εμβαδού 700 τ.μ. στο οποίο αντιστοιχεί το ποσοστό που αγόρασε και το οποίο μπορεί βάσει του συμβολαίου να χρησιμοποιεί και να εκμεταλεύεται αποκλειστικά. Μετά από διάνοιξη εθνικής οδού το συγκεκριμένο τμήμα των 700 μ του οποίου τη χρήση έχει αποκλειστικά, απαλλοτριώνεται. Στον κτηματολογικό πίνακα της απαλλοτρίωσης εμφαίνεται η συγκεκριμένη ιδιοκτησία με εμβαδόν 700τμ και ιδιοκτήτη άγνωστο. Το ερώτημα είναι αν για τη σύνταξη τοπογραφικού για να διεκδικήσει ο ιδιοκτήτης την αποζημίωση του πρέπει να υπάρχει δήλωση Ν. 651 / 77 ή αρκεί μιά δήλωση μηχανικού που να ταυτίζει τα δύο αγροτεμάχια με την σημείωση ότι ο αγοραστής έχει ποσοστό εξ αδιαιρέτου επί της αρχικής έκτασης των 1500 στρεμμάτων (οριστική πράξη διανομής δεν έγινε ποτέ).
  14. Ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις. Θεοχάρη έχω ψάξει σε όλα τα προηγούμενα θέματα σε σχέση με τα κληροτεμάχια και έχω δει τις 7 περιπτώσεις νόμιμης κατάτμησης κληροτεμαχίων που αναφέρεις. Ουσιαστικά ψάχνω διευκρινιστικά να δω δύο από αυτές τις περιπτώσεις πως μπορώ να τις ελέγξω. Η περίπτωση επικύρωσης ανώμαλης δικαιοπραξίας δεν έλαβε χώρα ποτέ για τα εν λόγω κληροτεμάχια κατά δήλωσή των σημερινών ιδιοκτητών. Άρα μένει το αν είχε δοθεί σχετική άδεια από το Νομάρχη η οποία να αναγράφεται στα συμβόλαια του αρχικού ιδιοκτήτη του κληροτεμαχίου. Άρα πρέπει να γίνει έλεγχος στη μερίδα του και ανάγνωση των συμβολαίων του της χρονικής περιόδου που ενδιαφέρει. Εάν δεν έχει δοθεί η σχετική άδεια και η κατάτμηση είναι παράνομη τότε τα κληροτεμάχια ανήκουν στους κληρονόμους του αρχικού ιδιοκτήτη? Η οικοδομική άδεια είναι άκυρη? Τα κτίσματα που κατασκευάστηκαν βάσει της αδείας δεν ανήκουν στους σημερινούς ιδιοκτήτες? Είναι λύση να περιμένουν για επικύρωση ανώμαλης δικαιοπραξίας στο μέλλον?
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.