Καλησπέρα σε όλους,
Θα ήθελα να σας παραθέσω το πρόβλημα μου .
Πρόκειται για την κατασκευή μιας μεζονέτας με υπόγειο και πυλωτή. Ο 1ος και 2ος όροφος είναι μαζί με το κλιμακοστάσιο και το ασανσέρ ≈74τμ. Λόγω των μεγάλων υμιυπαιθρίων που απαιτούν υποστυλώματα ο χώρος της πυλωτής και του υπογείου έχει αυξηθεί και έχει γίνει ≈104τμ προκειμένου να θεμελιωθούν τα υποστυλώματα στην κοιτόστρωση (επισυνάπτονται τα σχέδια). Επειδή αρχικά είχαμε θεωρήσει 74τμ υπογείου και πυλωτής θα έχουμε μια αύξηση του κόστους πάνω από 20000 κάτι που θεωρώ απαγορευτικό.
Είμαι νέος πολιτικός μηχανικός που έχω δουλέψει 3 χρόνια σαν δομοστατικός μηχανικός στη Γερμανία. Αυτό που θα κάναμε εκεί είναι να θεμελιώσουμε τα υποστυλώματα με πέδιλα σε βάθος 1,00-1,50 m και μετά με σκυρόδεμα καθαριότητας με διαστάσεις ίσες με αυτές του θεμελίου φτάνουμε σε τέτοιο βάθος προκειμένου τα θεμέλια να μη βρίσκονται στα μπάζα του υπογείου αλλά και να μην ασκούνται ωθήσεις στα τοιχία του υπογείου (γωνία 30˚ μεταξύ των επιφανειών θεμελίωσης). Στην Ελλάδα τα πέδιλα είναι απαραίτητο να θεμελιωθούν στο ίδιο βάθος με το υπόγειο και να ενωθούν με συνδετήρια δοκάρια με την κοιτόστρωση για αντισεισμικούς λόγους; Το κόστος σε αυτή την περίπτωση θα είναι πολύ λιγότερο αλλά είναι ασφαλές αυτό; Τα υποστυλώματα όπως καταλαβαίνω σε αυτή την περίπτωση δε θα έχουν πρόβλημα με τις ωθήσεις αφού έχουμε συμμετρική φόρτιση και το φορτίο σεισμού δε θα είναι μεγάλο αφού είναι εύκαμπτα αλλά θα έχουν μεγάλο μήκος λυγισμού.
Θα μπορούσατε να με βοηθήσετε γιατί σκέφτομαι πολύ σοβαρά αν δε γίνεται να αλλάξουν οι διαστάσεις του υπογείου και της πυλωτής η αν το κόστος με οποιαδήποτε λύση είναι εξίσου μεγάλο να κάνουμε μικρούς εξώστες προκειμένου να μη χρειάζονται τα επιπλέον υποστυλώματα.