Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

geostefanou

Members
  • Περιεχόμενα

    39
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Ρόδος
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

geostefanou's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

8

Φήμη στην κοινότητα

  1. BAS, δεν τίθεται κανένα θέμα. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ολοκληρώσει την αντιστοίχιση του εθνικού του πλαισίου προσόντων με το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων. Στην έκθεση αντιστοίχισης κατατάσσονται στο επίπεδο 7 του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων τόσο οι τίτλοι Integrated Master (ενιαίο μάστερ) όσο και οι τίτλοι Master (μεταπτυχιακό μάστερ). Το ίδιο συμβαίνει ακόμη με καμιά 20αριά χώρες που έχουν αντιστοιχίσει τα εθνικά τους πλαίσια προσόντων με το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων. Τα ΑΕΙ της Σκωτίας απονέμουν 4ετή BEng και 5ετή ενιαία MEng ενώ τα ΑΕΙ της Μεγάλης Βρετανίας, της Ουαλίας και της Βόρειας Ιρλανδίας απονέμουν 3ετή BEng και 4ετή ενιαία MEng. Γι αυτό το εθνικό πλαίσιο προσόντων του Ηνωμένου Βασιλείου δεν είναι ενιαίο αλλά περιλαμβάνει δύο επιμέρους πλαίσια προσόντων. Επίσης το γεγονός ότι τα ΤΕΙ της ημεδαπής παρέχουν πτυχία μηχανικού ΤΕ των 240 ECTS, τα οποία αποτελούν βασικό τίτλο σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης (Ν 2916/2001), τότε ενισχύεται ακόμη περισσότερο η αντιστοίχιση του διπλώματος μηχανικού των Πολυτεχνείων και Πανεπιστημίων της ημεδαπής των 300 ECTS με ενιαίο τίτλο MASTER (όχι με μεταπτυχιακό τίτλο MASTER). Ειδικά στο αντικείμενο του Πολιτικού Μηχανικού, η EUCEET αναφέρει πως το BACHELOR πρέπει να αντιστοιχεί σε σπουδές 4ετούς φοίτησης (240 ECTS) και πως τα 5ετή διπλώματα πολιτικού μηχανικού που οδηγούν σε ενιαίο τίτλο MASTER είναι συμβατά με το γράμμα και το πνεύμα της Διακήρυξης της Μπολόνια.(http://www.euceet.eu/publications/files/EUCEETvolume7.pdf, σελ 36, πρώτες τρεις παράγραφοι)
  2. Να ξεκαθαριστεί μια και καλή ότι η χορήγηση αυτού του πιστοποιητικού είναι νόμιμη και δεν παραβιάζει κανένα νόμο. Όποιος έχει αντίθετη άποψη ας αναφέρει συγκεκριμένη διάταξη νόμου που παραβιάζεται. Το πιστοποιητικό ισοδυναμίας του διπλώματος μηχανικού των Πολυτεχνείων και Πανεπιστημίων της ημεδαπής είναι διατυπωμένο με σαφήνεια και αναφέρει ξεκάθαρα ότι η ισοδυναμία αφορά τίτλους σπουδών επιπέδου MASTER οι οποίοι απονέμονται από ομοταγή πανεπιστήμια της αλλοδαπής υπό αντίστοιχες προϋποθέσεις. Δεν τίθεται θέμα ισοδυναμίας με τα ΜΔΕ της ημεδαπής ή με ισότιμους μεταπτυχιακούς τίτλους της αλλοδαπής, όπως είναι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι MASTER. Πρόκειται για ισοδυναμία με τον ενιαίο τίτλο MASTER των 300 ECTS της αλλοδαπής. Αυτό το απλό πραγματάκι ξεκαθαρίζει το πιστοποιητικό ισοδυναμίας με MASTER. Γι αυτό και το υπουργείο παιδείας δεν επικύρωσε ισοδυναμία με τα ΜΔΕ. Είναι πολύ προσεγμένη η διατύπωση αυτού του πιστοποιητικού και πολύ σωστή η απόφαση του υπουργείου παιδείας να μην επικυρώσει ισοδυναμία με ΜΔΕ. Όσοι το έχετε πάρει από τις σχολές σας και το έχετε μεταφράσει στην αγγλική γλώσσα, μην διστάσετε καθόλου να το αξιοποιήσετε στο εξωτερικό. Όλοι στο εξωτερικό ξέρουν πως ενιαίος πενταετής τίτλος σπουδών μηχανικού δε μπορεί να είναι BACHELOR. Γι αυτό καμία χώρα που ολοκλήρωσε την ένταξη της στον ΕΧΑΕ δεν χορηγεί 5ετές BENG (αμιγής τίτλος σπουδών, όχι συνδυασμός major/minor ή το 5ο έτος industrial practice). Όταν ολοκληρώσει και η Ελλάδα την ένταξη της στον ΕΧΑΕ θα ξεκαθαριστεί το τοπίο. Αυτό βέβαια δε μας λύνει τα εργασιακά προβλήματα αυτοδικαίως αλλά συμβάλλει στην αναβάθμιση του διπλώματος μηχανικού της ημεδαπής.
  3. Δε νομίζω ότι θα βοηθήσει. Άλλο τα δομικά έργα (κτίρια, γέφυρες, πύργοι, στάδια κλπ.) και άλλο τα περιβαλλοντικά έργα (υδρεύσεις, αποχετεύσεις, εγγειοβελτιωτικά έργα, αντιπλημμυρικά έργα, κλπ.). Υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα σε αυτά τα δύο.
  4. Θέλω να γίνει απόλυτα σαφές τι εννοώ. Είμαι σίγουρος ότι το ΜΔΕ "Δομοστατικός Σχεδιασμός & Ανάλυση των Κατασκευών" είναι περισσότερο χρήσιμο σε ένα διπλωματούχο πολιτικό μηχανικό παρά σε διπλωματούχους μηχανικούς άλλων ειδικοτήτων ή σε πτυχιούχους που δεν είναι μηχανικοί. Δε θεωρώ κακό σε γενικές γραμμές να γίνονται δεκτοί ως μεταπτυχιακοί φοιτητές σε αυτό το ΔΠΜΣ άτομα που δεν είναι πολιτικοί μηχανικοί. Αυτό θα ήταν απόλυτα λογικό και υγιές αν οι προσφερόμενες θέσεις δεν καλύπτονταν από υποψηφίους που να είναι πολιτικοί μηχανικοί. Σε αυτήν την περίπτωση οι υπόλοιποι φοιτητές που θα γίνονταν δεκτοί στο ΔΠΜΣ δεν θα ήταν πολιτικοί μηχανικοί. Όμως συμβαίνει το αντίθετο. Οι υποψήφιοι μεταπτυχιακοί φοιτητές που είναι πολιτικοί μηχανικοί είναι περισσότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις. Αυτό που δεν θεωρώ σωστό είναι να απορρίπτονται στο συγκεκριμένο ΔΠΜΣ ορισμένοι πολιτικοί μηχανικοί και να γίνονται δεκτοί μαθηματικοί, φυσικοί και μηχανικοί άλλων ειδικοτήτων. Κατ' αναλογία το ΜΔΕ "Συστήματα Αυτοματισμού" είναι περισσότερο χρήσιμο σε διπλωματούχους ηλεκτρολόγους, ηλεκτρονικούς και μηχανολόγους μηχανικούς παρά σε μηχανικούς άλλων ειδικοτήτων και μη μηχανικούς.
  5. Εγώ θα διαφωνήσω μαζί σου σχεδόν σε όλα συνάδελφε. Για το 6) κρατάω τις επιφυλάξεις μου καθώς δεν γνωρίζω πώς αξιολογούν τα μεταπτυχιακά διπλώματα εξ αποστάσεως στο εξωτερικό. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι ανοικτά πανεπιστήμια υπάρχουν σε όλον τον κόσμο και θεωρείται από τα καλύτερα το open university of england. Η ελάχιστη χρονική διάρκεια σπουδών στο ΕΑΠ για τα ΠΜΣ ήταν μέχρι πέρυσι 3 έτη αλλά από φέτος έχει γίνει 2 έτη χωρίς καμία μεταβολή στις υποχρεώσεις για την απονομή διπλώματος. Το κόστος για την ολοκλήρωση ενός ΠΜΣ στο ΕΑΠ ανέρχεται στο ποσό των 3500 ευρώ (με την προϋπόθεση να μην κοπεί ο φοιτητής σε κάποια θεματική ενότητα έτσι ώστε να χρειαστεί να την ξαναπληρώσει). Δεν είναι μεγάλο το κόστος σε σχέση με τα ΠΜΣ των ΑΕι της χώρας που επιβάλλουν δίδακτρα. Όσο για το ΔΠΜΣ του ΕΜΠ που αποφοίτησα δεν είναι εκείνο του "Δομοστατικού Σχεδιασμού & Ανάλυσης των Κατασκευών" αλλά εκείνο της "Ναυτικής & Θαλάσσιας Τεχνολογίας & Επιστήμης". Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο στο υπογραμμισμένο τμήμα του 4).
  6. Οι μηχανικοί μπορούν να διδάξουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μόνο σε επαγγελματικά λύκεια μαθήματα της ειδικότητάς τους. Για να γίνουν όμως δεχτοί πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας από την ΑΣΠΑΙΤΕ. Οι απόφοιτοι των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών των τμημάτων εκπαιδευτικών της ΑΣΠΑΙΤΕ παίρνουν πτυχίο που τους δίνει παιδαγωγική επάρκεια. Για τους μηχανικούς που είναι απόφοιτοι ελληνικών πολυτεχνείων καθώς και ομοταγών τμημάτων πανεπιστημίων της αλλοδαπής που χορηγούν τίτλους ισότιμους και αντίστοιχους (κατά τον ΔΟΑΤΑΠ) με εκείνους των ελληνικών πολυτεχνείων, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας είναι απαραίτητο και χορηγείται μόνο από την ΑΣΠΑΙΤΕ κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης σχετικού προγράμματος σπουδών. Το ίδιο ισχύει και για τους μηχανικούς τεχνολογικής εκπαίδευσης οι οποίοι είναι απόφοιτοι των ελληνικών ΤΕΙ και ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής που χορηγούν ισότιμους και αντίστοιχους (κατά τον ΔΟΑΤΑΠ) τ΄τιλους σπουδών με εκείνους των ελληνικών ΤΕΙ. Εξαιρούνται μόνο οι μηχανικοί τεχνολογικής εκπαίδευσης οι οποίοι είναι απόφοιτοι των τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ και ακολούθησαν το διπλό πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών ενιαίας πεντατούς διάρκειας το οποίο ισοδυναμεί με το πτυχίο εκπαιδευτικού της ΑΣΠΑΙΤΕ και του αντίστοιχου τμήματος των ΤΕΙ. Οι μηχανικοί δεν μπορούν να διδάξουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί μπορούν να διδάξουν μαθήματα πληροφορικής τόσο σε γυμνάσια όσο και σε λύκεια (ενιαία και επαγγελματικά πέραν από τα μαθήματα της ειδικότητας τους). Για τις υπόλοιπες ειδικότητες μηχανικών δεν υπάρχουν μαθήματα της ειδικότητάς τους σε γυμνάσια και ενιαία λύκεια. Οι μηχανικοί μπορούν επίσης να διδάξουν σε ΙΕΚ και ΚΕΚ. Φυσικά μπορούν να διδάξουν σε αντίστοιχα τμήματα των πανεπιστημίων/πολυτεχνείων και των ΤΕΙ. Σε αυτήν την περίπτωση για να διοριστούν ως μέλη ΔΕΠ και να έχουν μόνιμη θέση και ακαδημαϊκή καριέρα πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος σε συναφή αντικείμενο με εκείνο των μαθημάτων που διδάσκουν. Μηχανικοί που δεν είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος αλλά είναι κάτοχοι Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης μπορούν να διοριστούν ως μέλη ΕΕΔΙΠ (υπάρχουν και άλλες κατηγορίες προσωπικού) ή καθηγητές εφαρμογών αλλά δεν θεωρούνται μέλη ΔΕΠ και δεν έχουν ακαδημαϊκή εξέλιξη εκτός και αν αποκτήσουν διδακτορικό δίπλωμα. Όταν πρόκειται για ιδιωτικά σχολεία και ΙΕΚ, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας δεν είναι απαραίτητο όπως συμβαίνει με τα δημόσια σχολεία. Σε αυτήν την περίπτωση είναι στην διακριτική ευχέρεια του εργοδότη να το ζητήσει ως προαπαιτούμενη προϋπόθεση για την πρόσληψη του μηχανικού ως εκπαιδευτικού.
  7. Γενικά τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών του ΕΑΠ έχουν χαμηλότερα δίδακτρα σε σχέση με τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών των υπόλοιπων πανεπιστημίων και των ΤΕΙ της ημεδαπής που έχουν δίδακτρα (αναφέρομαι μόνο σε αυτά που έχουν δίδακτρα). Τα ΜΔΕ που απονέμει το ΕΑΠ είναι ακαδημαϊκά "βαριά" με την έννοια ότι αντιστοιχούν σε 120 ECTS ενώ τα περισσότερα ΜΔΕ που απονέμουν τα υπόλοιπα πανεπιστήμια και ΤΕΙ αντιστοιχούν σε 90 ECTS (λίγα ισοδυναμούν με 120 ECTS). Ακόμα και τα ΜΔΕ που απονέμονται από τα ΔΠΜΣ του ΕΜΠ (πλην των διαπανεπιστημιακών) ισοδυναμούν με 90 ECTS όπως είναι το ΔΠΜΣ "Δομοστατικός Σχεδιασμός & Ανάλυση των Κατασκευών". Επίσης ο αριθμός των Διπλωματούχων Πολιτικών Μηχανικών που γίνονται δεκτοί σε αυτό το ΔΠΜΣ του ΕΜΠ είναι σχετικά μικρός και κόβουν υποψήφιους φοιτητές που είναι Διπλωματούχοι Πολιτικοί Μηχανικοί για να δεχθούν υποψήφιους φοιτητές άλλων ειδικοτήτων (που μπορεί να μην είναι ούτε καν μηχανικοί). Το ασύγκριτο όμως πλεονέκτημα των ΠΜΣ του ΕΑΠ είναι ότι παρέχει σπουδές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι ιδανικό για εργαζόμενους. Έτσι σου αφήνει χρόνο να ασχοληθείς και με κάτι άλλο ακόμα και αν δεν πρόκειται για εργασία. Ένα ακόμα ατού είναι ότι δεν γίνονται καταλήψεις από φοιτητές και όλα αυτά τα περιστατικά που υποκινούνται από τις φοιτητικές παρατάξεις, τα οποία δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο. Επίσης οι καθηγητές στο ΕΑΠ είναι πολύ συνεργάσιμοι. Επειδή τυγχάνει να έχω ένα ΜΔΕ από το ΕΜΠ, η διαφορά είναι εμφανέστατη και με σιγουριά μπορώ να πω ότι είμαι απογοητευμένος από το εκπαιδευτικό έργο και την συμπεριφορά των περισσότερων καθηγητών που δίδασκαν στο ΔΠΜΣ του ΕΜΠ που ήμουν φοιτητής. Στο ΕΑΠ δεν έχω κανένα παράπονο από τους καθηγητές (πραγματικά κανένα). Το συγκεκριμένο ΠΜΣ του ΕΑΠ το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Είναι πολύ υψηλού επιπέδου και γίνεται πολύ σοβαρή δουλειά. Θέλει όμως πολύ διάβασμα.
  8. Κανονικά οι αγρονόμοι-τοπογράφοι δεν είναι μηχανικοί αλλά επιστήμονες. Ο λόγος που στην Ελλάδα θεωρούνται μηχανικοί είναι επειδή το πρόγραμμα σπουδών τους περιλαμβάνει συγκοινωνιακά και υδραυλικά έργα, που αποτελούν δευτερεύοντα αντικείμενα στο πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων αγρονόμων-τοπογράφων μηχανικών. Το βασικό αντικείμενο των αγρονόμων-τοπογράφων μηχανικών περιλαμβάνει τις γεωεπιστήμες (γεωδαισία, γεωγραφία, γεωπληροφορική) και φωτογραμμετρία, χαρτογραφία, φωτοερμηνεία-τηλεπισκόπηση το οποίο μπορεί να είναι απαραίτητο στα τεχνικά έργα αλλά είναι ανεξάρτητο από τον σχεδιασμό ενός τεχνικού έργου. Κάτι παρόμοιο ισχύει και με τους αρχιτέκτονες οι οποίοι φέρουν τον τίτλο του μηχανικού σε ελάχιστες χώρες όπως στην Ελλάδα. Αυτό γιατί στα τμήματα αρχιτεκτόνων των ελληνικών πανεπιστημίων διδάσκονται μικρό αριθμό μαθημάτων μηχανικής και κατασκευών. Κατά βάση το αντικείμενό τους είναι καλλιτεχνικό και όχι επιστημονικό. Συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο προφίλ σας. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής akius
  9. Ούτε σεμινάρια ούτε εξετάσεις, μόνο εμπειρία. Κάποιο λάκκο έχει η φάβα!
  10. Μάλλον ο συνάδελφος συγκρίνει τις θλιπτικές αντοχές σκυροδέματος κυλινδρικού και κυβικού δοκιμίου αντίστοιχα. Σωστά συνάδελφε?
  11. Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Τελικά μετά από αρκετό ψάξιμο κατέληξα στους νορβηγικούς κανονισμούς DNV.
  12. Έχοντας ψάξει αρκετά διαπιστώνω δυστυχώς ότι στην ελληνική βιβλιογραφία υπάρχει ένα τεράστιο κενό. Δεν κυκλοφορούν συγγράμματα από έλληνες επιστήμονες ή συγγράμματα ξένων επιστημόνων μεταφρασμένα στα ελληνικά σε θέματα θαλάσσιων κατασκευών (υπεράκτιων/offshore και παράκτιωνonshore κατασκευών). Η μεταπτυχιακή μου εργασία έχει τίτλο "Σχεδιασμός θαλάσσιας εξέδρας τύπου βαρύτητας για υπεράκτια ανεμογεννήτρια". Ακόμα και στους ευρωκώδικες δεν έχω βρει τίποτα σχετικό. Ούτε στην προσομοίωση των φορτίων που δρουν από το θαλασσινό νερό στην κατασκευή αλλά ούτε και κάποιο ειδικό μέρος για τον σχεδιασμό αυτών των κατασκευών. Όποιος γνωρίζει κάτι σχετικό με τους κανονισμούς σχεδιασμού θαλάσσιων κατασκευών θα με βοηθήσει ιδιαιτέρως.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.