Μετάβαση στο περιεχόμενο

efttax

Members
  • Περιεχόμενα

    12
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

efttax's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Κύριοι, ήθελα να ρωτήσω. Αν έχω οριζόντια οροφή κάτω από μη θερμομονωμένη στέγη ο χώρος ανάμεσα τους θεωρείται μη θερμαινόμενος. Αν θέλω να κάνω μόνωση στη στέγη σαν σενάριο ο χώρος πλέον θα θεωρείται θερμαινόμενος. Τι θα κάνω λοιπόν; Θα αλλάξω τον θρμαινόμενο όγκο του κτιρίου;;;
  2. Υπάρχει μια ισπανική εταιρία που την φέρνουν στην Ελλάδα αλλά δε θυμάμαι το όνομα της. Ρώτα σε Καυκά, Ενέργεια, Κωνσταντακάτο και λοιπούς. Σίγουρα τους φέρνει και ένας γνωστός μου ο Τσακαρέλος 210 24 33 383
  3. Μπορείς να βάλεις μετασχηματιστές εντάσεως 50/5Α , μετατροπείς σε 4-20mA και να τα συνδέσεις με PLC και GSM, radio modem για αποστάσεις μέχρι 5km ή computer με ADSL γραμμή και static IP. Κόστος μόνο για τα ηλεκτρικά είναι 400€ για το PLC και 150€ ανά γραμμή.
  4. Κανονικά τα τυλίγματα όλων των μοτέρ δεν ακουμπούν το μέταλλο. Πέρα από τη μόνωση με βερνίκι είναι μέσα σε ''μακαρόνι'' γεγονός που θα το διαπιστώσετε αν ανοίξετε έναν κινητήρα και δείτε τα τυλίγματα ότι από τους ακροδέκτες του μοτέρ οδεύουν προς τον στάτη μέσα σε τέτοιο υλικό. Στον στάτη τα τυλίγματα δεν αποθέτονται γυμνά αλλά τυλιγμένα με μονωτικό υλικό. Θα ήταν έγκλημα να αποθέτονται χωρίς μόνωση. Τώρα όσο αφορά γιατί πέφτει ο ρελέ διαρροής υπάρχουν πολλές αιτίες. Τα ρελέ διαρροής είναι ευαίσθητα σε υψηλές αρμονικές, μεγάλα ρεύματα εκκίνησης, μεγάλες διαρροές ή λάθος σύνδεση ουδετέρου με γείωση. Βέβαια για να φτάσει ο κινητήρας να ρίχνει το ρελέ διαρροής πρέπει να έχουν φθαρεί αρκετά τα τυλίγματα του. Η χειρότερη μέτρηση αντίστασης μόνωσης κινητήρα που είχα μετρήσει σε κινητήρα που φαινομενικά ήταν σωστός (χωρίς φθορές, υγρασία, σκόνη και άλλα) ήταν της τάξεως των 10-20ΜΩ. Βέβαια υπήρχαν και περιπτώσεις κινητήρων αντλιών που φαινόταν και με γυμνό μάτι το πρόβλημα και η αντίσταση ήταν μηδενική. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση έπεφτε ο ΑΔΙ. Σε μεγάλα μοτέρ >30KW δεν έχω εγκαταστήσει ρελέ διαρροής διότι τροφοδοτούνταν από inverter με ρύθμιση στο 1mA να σταματάει η τροφοδοσία του μοτέρ. Όταν συνέβαινε αυτό και δεν είχε να κάνει με αστάθεια του δικτύου το μοτερ ήταν ήδη φθαρμένο. Για αυτό το λόγο χρειάζεται περιοδικός έλεγχος της αντίστασης μόνωσης του μοτέρ. Συμβουλή: Μην βάλετε ρελέ διαρροής πριν από inverter εκτός αν το προτείνει ο κατασκευαστής. Στην άλλη περίπτωση (που δεν το προτείνει) θα υπάρχει ρύθμιση του inverter σχετικά με τις διαρροές. Πάντως αν μου δωσετε περισσότερα στοιχεία σχετικά με το μοτέρ, τη συνδεσμολογία του, το σχέδιο του πίνακα που έχει εγκατασταθεί αλλά και αν το μοτέρ είναι φθαρμένο ή όχι θα μπορέσουμε να βγάλουμε περισσότερα συμπεράσματα σχετικά με το θέμα. Ελπίζω να βοήθησα όσο μπορούσα.
  5. Συνάδελφοι, πρώτον ο Μίλτος έχει δίκιο. Για να πέσει το ρελέ διαρροής πρέπει να έχουμε διαρροή προς τη ΓΗ! Επίσης έχω να τονίσω τα παρακάτω: 1. Απαράδεκτη αντίσταση μόνωσης για κινητήρες με τάση <500V είναι για Rμονωσης<0,5ΜΩ δηλαδή περίπου Ιδιαρροής=1mA! 2. Οι τριφασικοί κινητήρες είτε σε αστέρα είτε σε τρίγωνο δεν χρειάζονται ουδέτερο! Τι να τον κάνουν??? Δεν κλείνει κύκλωμα το τύλιγμα αν συνδεθεί ανάμεσα σε δύο φάσεις??? Όπως το παράδειγμα που αναφέρει ορθώς ο Μίλτος σχετικά με τη λάμπα 400V 3. Τα τυλίγματα ενός κινητήρα έχουν διπλή μόνωση. Δεν ακουμπούν σε μέταλλα! Έχουν βερνίκι και μονωτικά πολυμερή που τα καλύπτουν 4. Όσο ασύμμετροκαι να είναι ένα τριφασικό φορτίο χωρίς ουδέτερο το διανυσματικό άθροισμα των ρευμάτων είναι 0,00000000000 εκτός αν έχουμε διαρροή προς τη ΓΗ. 5. Κινητήρα 10000KW δεν έχω δει ποτέ μου. Είναι λίγο μικρός. Ο μεγαλύτερος που έχω δει είναι 1000KW (1MW) και ήταν μέσης τάσης στα 6000V. Αν επιμένετε για το 4 (ασύμμετρο τριφασικό φορτίο) θα καθίσω να γράψω μαθηματική απόδειξη (κάτι που δε θα ηθελα λόγω φόρτου εργασίας. Καλό είναι να θίγονται κάποια θέματα αλλά προσοχή σε αυτάπου λέμε γιατί δημιουργούνται παρερμηνίες και λάθος συμπεράσματα ειδικά σε νέους συναδέλφους...
  6. Υπάρχει πρόβλεψη στον ΓΟΚ από ότι θυμάμαι για κάθε είδους όδευση (πάτωμα,τοιχος κτλ.) με κάποιους περιορισμούς
  7. Έχω βάλει πολλές φορές ΔΔΕ μετά από ups χωρίς κανένα πρόβλημα.
  8. Θα το κοιτάξω και θα σου απαντήσω σύντομα. Απλά να ξέριες ότι το 384 είναι μετάφραση του 60364 και αυτό μετάφραση του vde 398 αν θυμάμαι καλά...
  9. Την πάτησα πρόσφατα παιδια. Στο ίδιο καλώδιο είχα εντολές 230v αλλά και επιβεβαιώσεις μέσω επαφών που έπαιρνε το BMS που δούλευε σε TTL logic (5V). Τα ασθενή σήματα του BMS είχαν συνέχεια σφάλμα. Εμφανιζόταν ότι δούλευαν κάποια μοτερ ή ότι έπεφτε το θερμικό χωρις κάτι τέτοιο να ισχυει. Το πρόβλημα λύθηκε απλά μεταφέροντας τις επαφές σε ρελέ και εν συνεχεια στο BMS...
  10. Όχι, δεν είναι απαραίτητο. Αλλά πρέπει τόσο η τιμή της αντίστασης γείωσης να είναι πολύ χαμηλή γιατί αλλιώς θα παρατηρήσεις τάση στο σασί των υπολογιστών και κάρτες να καίγονται...
  11. Σχετικά με το PLC που σου πετάει εκτός ένας μικρός αυτοματισμός με φορτιστή και μπαταρία θα σου λύσει το πρόβλημα. Είχαμε παρόμοιο πρόβλημα. Είναι λύση των 30-35 Ε.
  12. Συνάδελφοι, από την αμπειρία μου στις εγκαταστάσεις είναι καλό (και το προτείνω στους πάντες) να χρησιμοποιούμε διπολικούς διακόπτες-ασφάλειες στα μονοφασικά φορτία και τετραπολικούς διακόπτες-ασφάλειες στα τριφασικά. Δυο είναι οι βασικοί λογοι: α) Σε περίπτωση διαρροής ουδετέρου προς Γη ανιχνεύεις πολύ πιο γρήγορα τη διαρροη. β)Σε περίπτωση συντήρησης μπορείς να αποκόψεις εντελώς κάποιο φορτίο. Οι λόγοι που δεν εφαρμόζεται στην πράξη αυτό είναι καθαρά θέμα χώρου πίνακα-κόστους...
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.