Μετάβαση στο περιεχόμενο

κανένας

Members
  • Περιεχόμενα

    6
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Επάγγελμα
    Ιδιώτης-Μη μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Ιδιώτης

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

518 profile views

κανένας's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Καλημέρα, μέσ' τη βδομάδα κατάφερα να πάω στην εφορία. Επί της διαδικασίας, ο υπάλληλος της εφορίας μου ζήτησε τα παρακάτω έγγραφα : Την Υ.Δ.Ε του ηλεκτρολόγου, θεωρημένη από την εφορία του ηλεκτρολόγου. Θεωρημένη οικοδομική άδεια. ΕΚΚΟ (*). Δήλωση εργασιών . (*) Σε συζήτηση που είχαμε μου είπε, ότι το ΕΚΚΟ το χρειάζεται διότι υπάρχουν εργασίες μεταγενέστερες του 1995. Το ΕΚΚΟ που κατέθεσα ήταν με τιμή κόστους εκκίνησης/τμ 205 euro, όπως με συμβούλευσε ο ΚΑΝΑ. Επίσης, κατέθεσα υπεύθυνη δηλώση που ανέφερε ποιες εργασίες δεν έχουν γίνει κάθόλου (π.χ ανελκυστήρας, μιας και δεν έχει τελειώσει ακόμα η πολυκατοικία, μόνο ο όροφος) και ποιές εργασίες έγιναν πρίν το 1990 (υποστηλώματα, φέρον οργανισμος, ...). Θέμα δημιουργήθηκε με το έγγραφο Δήλωσης Εργασιών. Συγκεκριμένα, στη περίπτωση μου, οι περισσότερες αποδείξεις, τιμολόγια έχουν χαθεί. Καταφέρα, να καλύψω τον ΕΚΚΟ "παίζοντας" με τα χιλιοστά, αλλά με τιμολόγια υλικών, μιας και οι αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που έχω στην κατοχή μου είναι ελάχιστες και σε μία - δυο κατηγορίες εργασιών μόνο. Ο μηχανικός με τον οποίο συνεργάζομαι με συμβούλευσε να γράψω σε όλες τις εργασίες αυτεπιστασία, και να αναγράψω τα τιμολόγια υλικών που είχα. Ο υπάλληλος της εφορίας, όταν το είδε ....αναρωτήθηκε... Μου εξήγησε, ότι στη δήλωση εργασιών έπρεπε να γράψω ΜΟΝΟ τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών και ΟΧΙ τα υλικά, άρχισε να το σκέφτεται και να αναρωτιέται αν θα το κρατήσει ή όχι ...επειδή η ώρα είχε πάει ήδη τρεις, μου είπε να περάσω την επόμενη βδομάδα για να ολοκληρώσουμε τη διαδιακασία. Από ότι κατάλαβα, την εφορία την ενδιαφέρουν, κυρίως, δύο πράγματα. Να καλύπτεις το ΕΚΚΟ, έτσι ώστε αν δεν τον καλύπτεις να σου επιβάλλει πρόστιμο και να της "δώσεις" κάποιους επαγγελματίες έτσι ώστε να μπορεί να τους ελέγξει. Σκέφτομαι να ξαναγράψω τη δήλωση εργασιών, μιας και έχω μια-δύο αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, βέβαια δεν υπάρχει περιπτωση να καλύψω τον ΕΚΚΟ με αυτές, οπότε θα αναγράψω και τα υλικά (και τις εργασίες αυτεπιστασίας) σε άλλες γραμμές. Εξάλλου, νομίζω οτι στο άρθρο 3, της ΥΑ για ΕΚΚΟ το λέει ξεκάθαρα, ότι υπολογίζονται και τα υλικά... http://www.insoft.gr/ekko.htm. "... Συνεπώς, το ελάχιστο κόστος οικοδομής και τα συνιστώντα αυτό ελάχιστα κόστη των επί μέρους εργασιών, με βάση τα χιλιοστά του Αρχικού Πίνακα ή τα τροποποιημένα, μετά από αιτιολόγηση, στον Τελικό Πίνακα, οφείλουν να καλύπτονται από τα παραστατικά υλικών, μεταφορών και εργασίας(τιμολόγια υλικών, μεταφορικών μέσων, φατούρας, μισθώσεως μηχανημάτων και παροχής υπηρεσιών). ..." Υ.Γ : Ευχαριστώ ξανά τον ΚΑΝΑ, τo 205 euro/τ.μ είναι μια πολυ σημαντική λεπτομέρεια που βοήθησε πολύ, ο μηχανικός δε τη γνώριζε, και εγω δε θα την έβρισκα με άλλο τρόπο.
  2. Καλημέρα, ...τσιγάρο , καφές.. πάμε. Το σπίτι έχει "κλείσει" το 1998, (έχω και βεβαίωση από ΙΚΑ), δεν υπάρχει καμμία εργασία μετά , αρά είμαι στην υποπερίπτωση 2(α) Επομένως, συντάσσει ο μηχανικός έναν πίνακα ΕΚΚΟ με συντελεστή 204, (πρόκειται γαι μονοκατοικία που εγινε προσθήκη σε Β,Γ όροφο, ....εγώ ενδιαφέρομαι για τον Β' μόνο, ο Γ είναι ημιτελής ...ακόμα). Υποβάλλω υπευθυνη δήλωση οτι οι εργασίες (α,β,γ,δ....) έγιναν πρίν το 1995, και άρα δε προσκομίζω καμμία απόδειξη για οποιαδήποτε από αυτές τις εργασίες Για τις υπόλοιπες εργασίες μετά το 1995 "παιζω" με τα χιλιοστά προσπαθώντας να τις ελαχιστοποιήσω, (και να τις προσαρμόσω στα τιμολόγια μου) Τέλειο ακούγεται! (Ευχαριστώ!) ... επειδή όμως όπως είπες και εσύ "...κάθε ΔΟΥ έχει τα δικά της...", στη 1ή συνάντηση ο υπάλληλος δε μου είπε τίποτα για υπεύθυνη δήλωση (παρόλο που από τα ελάχιστα χαρτιά που επέδειξα ήταν σαφές ότι κάποιες εργασίες έγιναν το 1988-90, και κάποιες το 93) , ...ελπίζω να τη δεχτεί. (Αν κάποιος γνωρίζει τη σχετική εγκυκλιο/πολ ή ότι είναι ας γράψει το σύνδεσμο, να έχω και αυτό το χαρτί παραμάσχαλα). Καλημέρα.
  3. Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας Αναρωτιεμαι αν αυτο ίσχυε και τότε, γιατι η απάντηση που πήρα από τους γονείς μου είναι "τί είναι αυτό;" Καταλαβαίνω το "μη θεωρήμενο", οι τιμές ήταν αυτές που βγάζει η εφαρμογή σήμερα ή διαφορετικές (π.χ προσαρμοσμένες στην εποχή τότε με κάποιο τρόπο); Μήπως θυμάσαι ; Αν μπορώ να καταθέσω υπεύθυνη δήλωση για τις εργασίες πριν το 1995, θα ήταν πολυ καλή λύση για μένα, μιας και θα μείνουν μόνο οι εργασίες της περιόδου για το 1997-98, αλλά από όσο είχα ψάξει πριν λίγο καιρό νομίζω ότι δε γίνετε αναζήτηση αποδείξεων για χρονολογίες πριν το 1990. (Βέβαια εσύ λες υπεύθυνη δήλωση, ίσως καταλαβαίνω λάθος/ή εννοείς κάτι διαφορετικό, το ψάχνω...). Αν έχεις υπόψη σου τη σχετική εγκυκλιο ή κάτι σχετικό θα ήμουν ευγνώμων. Η άδεια μου είναι θεωρημένη , το ΙΚΑ πληρωμένο, ο Δήμος(ΤΑΠ κ' τέλη) ικανοποιημένος(*), μόνο ο σκόπελος της εφορίας παρέμεινε. (*) αφού με τάραξε στο πρόστιμο για το μέρος της οικίας που δεν υπάγεται στο 4014.( .... δηλαδη για όλο το σπίτι πλήν τα περιπου 10τμ που συνιστούσαν τη πολεοδομική παραβαση που "τακτοποίησα") Καταλαβάινω... αυτό με τα χιλιοστά . Αυτό δε το κατάλαβα...π.χ μιας και είπες μπετά, έχω απόδειξη απο τσιμέντα 900 δρχ (τιμή μονάδας) το 93, αυτό πως επηρεάζει τον αρχικό πίνακα 1 ή το ελάχιστο κόστος οικοδομής στην αντίστοιχη κατηγορία ο οποίος υπολογίζετε από το πληροφοριακό σύστημα με σημερινές τιμές και ας υποθέσουμε ότι έχει μια αξία 10.000 euro; (Πόσο άραγε νά εχει σήμερα το τσιμέντο....έτσι από περιέργεια) Οσον αφορά την ΠΟΛ 1277/94, και σωστά έχεις υπογραμμίσει, είναι για τις άδειες μετά τη 31.12.94, μιας και η άδεια μου είναι το 1988 υπόθέτω ότι πρέπει να βρω ποιος είναι ο προηγούμενος νόμος για να βρω πώς συντασσόταν οι αντίστοιχοι πίνακες για οικίες με άδεια οικόδομής πρό του 1994. Μήπως τον γνωρίζεις ;
  4. Καλησπέρα, αν και έχω αποσυρθεί από αυτόν τον χωρό της πληροφορικής, εδώ και αρκετά χρόνια, υπάρχουν κάποιες γενικές αρχές οι οποίες ισχύουν ακόμα. Αυτές είναι : το κόστος αγοράς ενός εκτυπωτή, είναι σχετικά μηδαμινό, το κόστος λειτουργίας του όμως (αναλώσιμα, κλπ) μπορεί να γίνει εξωφρενικό. (Πριν χρόνια μου δώσανε εκτυπωτή laser Toshiba -μαζί με κάποια αγορά που είχα κάνει - 5 euro. Μετά από ενα μήνα ελάχιστης χρησης, το toner τελειωσε, και το καινουριο toner έκανε 135 euro. ) Οι εκτυπωτές inkjet είναι πιο ευπαθεις από τους εκτυπωτές τεχνολογίας laser. (και θέλουν και συχνή συντήρηση, έχουν πολλά προβλήματα με τα ακροφύσια των μελανιών) Τα πολυμηχανήματα είναι πιο ευπαθή από τους απλούς εκτυπωτές. Τα περισσότερα adf (automatic document feeder για το scaner) στα "φθηνά" μοντέλα, είναι περισσότερο για να τα βλέπεις. Αν σκοπευεις να χρησιμοποιήσεις μελάνια μη αυθεντικά, θέλει λίγο ψάξιμο, και πολλές ερωτήσεις σε γνωστούς αριστερα-δεξιά. Υπάρχουν μελάνια μη αυθεντικά, σχετικά μέτριας-καλής ποιότητας, με τα οποία θα είχες σημαντικό κέρδος (να θυμασαι όμως οτι στα περισσότερα τέτοια μελάνια, η ποιότητα τους δεν είναι συνέχεια η ίδια). Αν σκοπεύεις να πάρεις αργότερα και 2ο εκτυπωτή, (ή έχεις στο γραφείο σου) καλό θα είναι να δέχονται τα ίδια μελάνια. Σε συζήτηση που είχα με συνάδελφο τώρα τελευταία, είχε άσχημα λογια να πει με την εμπειρία του με τους εκτυπωτές EPSON. Διασταυρωσε το, πριν αποφασίσεις, μιας και είμαι σίγουρός οτί όλοι έχουμε κάποιες κακές εμπειρίες που μοιραζόμαστε. Αν θέλεις, μπορώ να σου στείλω έναν Toshiba studio 180s , που είναι πολύ-πολύ σκονισμένος..., αλλά δε στο συνιστώ.
  5. Καλησπέρα, έχω κάποιες απορίες σε σχέση με τη θεώρηση της ΥΔΕ από την εφορία για ηλεκτροδότηση νέας κατοικίας. Πρόκειται για οροφοδιαμέρισμα, με άδεια οικοδόμησης που έχει εκδοθεί το 1988 (προσθήκη καθ' ύψος ορόφων....), και λόγω θανάτου, το σπίτι χτίστηκε σε φάσεις και τελείωσε το 1998. Υπήρχαν και κάποιες πολεοδομικές παραβάσεις, οι οποίες "τακτοποιήθηκαν" με τον αντισυνταγματικό νόμο 4014/11. Τακτοποιηθηκαν, οι όποιες εκρεμότητες υπήρχαν με πολεοδομία, Δήμο, κλπ, και κατα τη διαδικασία ηλεκτροδότησης για πρώτη φορά, μας ζητήθηκε από τη ΔΕΗ η θεώρηση της ΥΔΕ από την εφορία. Πηγαίνοντας στην εφορία, ο έφορος μου ζήτησε ανάμεσα σε άλλα (αναρωτιέμαι αν μετά θα ζητήσει και άλλα χαρτιά), Πίνακα Ελάχιστου Κόστους και φυσικά αποδείξεις. Οι περισσότερες αποδείξεις έχουν χαθεί πια, και δεν ξέρω τι θα κάνω με αυτό (όποια ιδέα ευπρόσδεκτη), υπάρχει όμως και το θέμα του πίνακα ελάχιστου κόστους. Μιλώντας με τον μηχανικό μου, ψάχνωντας λίγο στο διαδίκτυο κτλ, έχουμε τις εξής απορίες: Προφανώς ο πίνακας που θα συνταχθεί δεν είναι με βάση το ΕΚΚΟ (μιας και βγήκε το 1995), με βάση ποιό πρότυπο/διαδικασία όμως είναι; Και έχω και εγώ κάποιες απορίες : Ο πίνακας θα είναι με σημερινές τιμές ή με παλαίοτερες ; Σε ευρώ ή δραχμές; (οι καταστάσεις του ΙΚΑ που υπάρχουν και οι ελάχιστες αποδείξεις είναι σε δραχμές). Τι αλλά χαρτιά μπορεί να ζητήσει η εφορία (βρήκα αυτό το νήμα όπου μιλάει και για καταστάσεις δαπανών , κ.α στην 3ή απάντηση , αλλά εμένα δε μου ζητήθηκαν) Κάποιες εργασίες διεκπεραιώθηκαν από τον πατέρα μου, πώς μπορώ να το χρησιμοποιήσω αυτό; (Σε κάποιο νόμο/εγκυκλιο ή πολ, δε θυμάμαι, διαβάσα ότι εφόσον πρόκειται για ιδιοκατοίκηση μπορεί να δικαιολογηθεί ένα 20%, ισχύει στην περίπτωση μου; ) Υπάρχει κάτι άλλο που θα πρεπε να γνωρίζω, πριν εμφανιστώ, μπροστά στον οικονομικό δήμιο μου; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις όποιες απαντήσεις σας (ή μη). Μη διστάσετε να γράψετε και τους νόμους/εγκυκλιους/πολ αν τους έχετε εύκαιρους, αν εγώ (είμαι ιδιώτης) δε καταφέρω να μπω στο πνεύμα τους, λογικά θα τα καταφέρει ο μηχανικός με τον οποίο συνεργάζομαι. μάνος
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.