Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

akonida

Members
  • Περιεχόμενα

    11
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

akonida's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Αυτό που έχει προκύψει είναι μια υπουργική απόφαση που καθορίζει τις κατηγορίες παραγωγικότητας (δες ΦΕΚ 1528Β/2010). Η οποία μεταξύ άλλων καθορίζει ζώνη 300m από προστατευόμενες περιοχές ως 'γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας'! Στη συγκεκριμένη απόφαση αναφέρεται και ο ορισμός Παραγωγικότητας της Γεωργικής Γης ως "η αποδοτικότητα της Γεωργικής Γης για την παραγωγή οικονομικής σημασίας φυτικών προϊόντων συναρτήσει της ποιότητάς της, των κλιματικών συνθηκών, των υποδομών και των τοπικών ιδιαιτεροτήτων κάθε περιοχής".
  2. Αυτό δεν είναι τίποτα. Το απέναντι μπακάλικο το έχουν ρημάξει στις ληστείες. Και εμένα, μια φορά πιτσιρικάς που πήγα να κλέψω ένα παγωτό με πιάσανε και έφαγα και ξύλο. Υπάρχει τρόπος να κάνω ληστείες χωρίς να με πιάσουν;
  3. Η σπηλαίωση δεν έχει καμία απολύτως σχέση με φυσαλλίδες αέρα, κάτι που εσφαλμένα αναφέρεται ακόμη και σε επιστημονικά συγγράμματα και από ανθρώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας. Σε ροές με μεγάλη ταχύτητα στα σημεία που αναπτύσσεται υποπίεση δημιουργούνται μικροσκοπικές φυσαλλίδες νερού (όχι αέρα). Οι φυσαλλίδες αυτές μόλις μεταφερθούν σε περιοχή υψηλότερης πίεσης 'εκρήγνεινται' αναπτύσσοντας ισχυρές τοπικές δυνάμεις. Αυτή η έκρηξη προκαλεί την καταστροφή των στερεών τοιχωμάτων. Αυτό είναι το φαινόμενο της σπηλαίωσης. Στους αγωγούς μεταφοράς, στα υψηλότερα σημεία του αγωγού κατά κανόνα απαγορεύεται η υποπίεση, πολύ δε περισσότερο πίεση χαμηλότερη από την τάση ατμών του νερού, επειδή μπορεί να προκαλέσει καταστροφή του αγωγού λόγω εξωτερικής καταπόνησης. Ο αέρας που τυχόν εισέρχεται στο δίκτυο εγκλωβίζεται στα υψηλότερα σημεία του αγωγού, με αποτέλεσμα τη μείωση της παροχετευτικότητας και τη δυσλειτουργία του δικτύου. Οι βαλβίδες αερεξαγωγής απελευθερώνουν τον εγκλωβισμένο αέρα. Η αρχή λειτουργίας τους βασίζεται σε ένα φλωτέρ, το οποίο όταν είναι βυθισμένο σε νερό ανέρχεται και κλείνει τη βαλβίδα, ενώ όταν έχει εγκλωβιστεί αέρας υποχωρεί και ανοίγει τη βαλβίδα. Λόγω της υψηλότερης πίεσης του δικτύου από την ατμόσφαιρα προκαλείται ροή προς τα έξω, μέχρι να εξέλθει ο αέρας και το νερό να κλείσει τη βαλβίδα. Προκύπτει λοιπόν ότι αν το δίκτυο στο σημείο της βαλβίδας είχε υποπίεση, η αρχή λειτουργίας της βαλβίδας θα προκαλούσε συνεχή ροή αέρα από την ατμόσφαιρα προς το δίκτυο. Στην πραγματικότητα, η τελευταία λειτουργία εισροής αέρα είναι επιθυμητή, καθώς προστατεύει τον αγωγό όταν για κάποιο λόγο αναπτύσσονται συνθήκες υποπίεσης (πχ λόγω υδραυλικού πλήγματος ή κατά την εκκένωση του αγωγού). Γι' αυτό και αναφέρονται ως 'βαλβίδες διπλής λειτουργίας εισαγωγής-εξαγωγής αέρα'. Στο ακόλουθο φαίνεται παραστατικά η λειτουργία της βαλβίδας. http://www.csasrl.it/allegati/animazioni_fox_3f_rfp_eng.swf
  4. Μερικές διευκρινιστικές ερωτήσεις: 1) Ο δρόμος πρέπει να είναι διανοιγμένος ή απλά παραχωρημένος; 2) Πρέπει να είναι διανοιγμένος (ή παραχωρημένος) μόνο στο πρόσωπο του οικοπέδου ή σε όλο το μήκος του (ή να συνδέεται με ήδη πλήρως διανοιγμένους δρόμους); 3) Αν πρέπει να είναι διανοιγμένος, πώς μπορεί κάποιος να εξασφαλίσει ότι η διάνοιξη θα γίνει σε εύλογο χρονικό διάστημα από την παραχώρηση;
  5. Αυτό ακριβώς εννοώ. Η γνωμοδότηση συντάχθηκε με αφορμή τα γωνιαία οικόπεδα, όμως τα επιχειρήματα που επικαλείται για να υποστηρίξει τη θέση επεκτείνονται αυτούσια και στην περίπτωση των διαμπερών. ΙΙ. Από τη διατύπωση και το σκοπό του άρθρου αυτού φρονούμε, ως προς το σκέλος του ερωτήματος σας, ότι η απαίτηση του νομοθέτη να έχει το οικόπεδο πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο πλατους τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων, αφορά όλα τα πρόσωπα του οικοπέδου... ...Βασικός δηλαδή σκοπός του νομοθέτη είναι η εξασφάλιση με συνεισφορά λωρίδων των παροδίων οικοπέδων, ενός στοιχειώδους οδικού δικτύου πλάτους τεσσάρων μέτρων , πράγμα που δεν επιτυγχάνεται με την αποδοχή της γνώμης, ότι προκειμένου περί γωνιακού οικοπέδου αρκεί και το ένα πρόσωπο αυτού να εφάπτεται με κοινόχρηστο χώρο του ως άνω πλάτους. Ειδικότερα αν γίνει δεκτή η τελευταία αυτή γνώμη, ο κοινόχρηστος χώρος ως προς τα πρόσωπα του γωνιακού οικοπέδου, ως προς τα οποία τούτο δεν θα συνεισέφερε για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου πλάτους τεσσάρων μέτρων, θα παρουσιάζε στένωση, αφού ο ιδιοκτήτης απέναντι οικοπέδου θα υποχρεούτο να θέσει σε κοινή χρήση μόνο λωρίδα του οικοπέδου του που θα ήταν αναγκαία για την εξασφάλιση απόστασης μεταξύ του απομένοντος οικοπέδου και του άξονα του κοινοχρήστου χώρου δύο τουλάχιστον μέτρων, χωρίς να υποχρεούται να εξασφαλίσει συνολικό πλάτος του κοινόχρηστου χώρου τεσσάρων τουλάχιστον μέτρων.
  6. Η ανωτέρω γνωμοδότηση αναφέρεται μόνο σε γωνιαία οικόπεδα; Τι γίνεται στην περίπτωση που ένα οικόπεδο έχει πρόσωπο σε δύο δρόμους χωρίς να είναι γωνιαίο;
  7. Πράγματι είναι σε νησί! Πως το κατάλαβες; Η μεμονωμένη του '94 έγινε για να χτίσει κάποιος. Τα πρώτα χρόνια έγιναν μερικές τέτοιες μεμονωμένες, αλλά αργότερα δινόντουσαν άδειες χωρίς αυτές. Με την ευκαιρία θα ήθελα να εκφράσω μερικές απορίες που κάποιες μπορεί να φανούν και αφελείς. (1) Μπορεί το ΦΕΚ του ρυμοτομικού να προηγείται του ΓΠΣ; (2) Δικαιολογείται το ρυμοτομικό και το ΓΠΣ να έχουν απόκλιση μέχρι και 50m; (3) Όταν μεταγράφεται μια πράξη εφαρμογής, μεταγράφονται και οι πίνακες συντεταγμένων; (4) Η εφαρμογή του ρυμοτομικού μέχρι τι απόκλιση μπορεί να έχει; (5) Μπορεί το πλάτος ενός δρόμου να μεταβάλλεται γραμμικά, δηλαδή από τη μια αξονοδιασταύρωση μέχρι την άλλη να έχει απόκλιση 0.5 ή 1m; (6) Τι μπορεί να γίνει στην περίπτωση που έχει γίνει ΜΠΕ κατά μήκος ενός περιφερειακού δρόμου του ΣΠ, η οποία περιλαμβάνει οικοδομικά τετράγωνα σε ζώνη 30m που δεν προβλέπεται στο αρχικό ρυμοτομικό;
  8. (1) Η μεμονωμένη φυσικά και έχει κυρωθεί με απόφαση Νομάρχη. (2) Πράγματι είναι δυνατόν (όχι και τόσο φυσικά) να μην υπάρχουν στοιχεία στην Πολεοδομία για τη μεμονωμένη. (3) Ο μελετητής της μεμονωμένης είναι ο ίδιος που κάνει την ΠΕ μέχρι τώρα, ο οποίος επίσης δεν έχει στοιχεία!!! (4) Συμφωνώ ότι η συνολική ΠΕ είναι πιο σωστή από τη μεμονωμένη. Το ερώτημα είναι αν είναι πιο νόμιμη, από τη στιγμή που η μεμονωμένη έχει μεταγραφεί. Απαιτείται κάποια ακυρωτική απόφαση για τη μεμονωμένη και αν ναι, ποιά είναι η διαδικασία; Ή πρέπει απλά η συνολική ΠΕ να εναρμονιστεί με η ΜΠΕ; (5) Διευκρίνιση: η ταύτιση ΟΓ και ΡΓ δεν είναι αποτέλεσμα της απόκλισης, αλλά προβλέπεται από το αρχικό ρυμοτομικό. (6)Το μεγάλο πρόβλημα όντως είναι η ανέγερση οικοδομής. (7) Δεν είμαι σίγουρος ότι το όλο πρόβλημα είναι απλά του μελετητή. Μιλάω από την πλευρά του μηχανικού του δήμου, που προσπαθώ να βγάλω μια άκρη.
  9. Σε σχέδιο πόλης με ΦΕΚ από το '92 έχει γίνει ΜΠΕ για ένα συγκεκριμένο ΟΤ από το '94. Από τη ΜΠΕ δεν υπάρχει πίνακα συντεταγμένων, αλλά το τοπογραφικό που έχει μεταγραφεί στο Υποθηκοφυλακείο. Το '99 έγινε παράδοση Α' Κεφαλαίου όλης της ΠΕ με πίνακες συντεταγμένων, όπου για το συγκεκριμένο ΟΤ στη μια πλευρά υπάρχει εμφανής απόκλιση από τη ΜΠΕ του '94, η οποία φτάνει μέχρι τα 3m! Έκτοτε έχει γίνει ανάρτηση Γ' Κεφαλαίου σύμφωνα με το Α' Κεφάλαιο. Εν έτει 2009, και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ακόμα η ΠΕ (!), γίνεται προσπάθεια διάνοιξης του δρόμου όπου υπάρχει η απόκλιση. Φυσικά, οι ιδιοκτήτες που βρίσκονται εκατέροθεν του δρόμου επικαλούνται το σχέδιο που τους συμφέρει. Τι από τα δύο πρέπει να εφαμοστεί και πώς;;; Τα πράγματα περιπλέκουν ακόμα περισσότερο καθώς οι ΟΓ και ΡΓ ταυτίζονται και ο ένας ιδιοκτήτης έχει ήδη χτίσει στα όρια, σύμφωνα με τις συντεταγμένες του Α' Κεφαλαίου.
  10. Όντως έτσι είναι. Το οικόπεδο βρίσκεται σε δύο ΟΤ και τακτοποιείται σε αυτό που είναι εκτός της ΜΠΕ. Επί του προκειμένου που έχει γίνει κύρωση και μεταγραφή της ΜΠΕ στο υποθηκοφυλακείο, τι μπορεί να γίνει; Αποτελεί η περίπτωση λόγο ακύρωσης ή παγώματος της ΜΠΕ; Μπορεί ο ιδιοκτήτης να κάνει ένσταση ή κάτι άλλο, πχ να απαιτήσει άμεση ΜΠΕ του άλλου ΟΤ; Είναι υποχρεωμένος να αφήσει το νεό ιδιοκτήτη να πάρει το τμήμα του οικοπέδου που του αντιστοιχεί;
  11. Άλλος ένας νέος μηχανικός που άθελά του μπλέκει με σχέδιο πόλης και πράξεις εφαρμογής. Σε Σχέδιο Πόλης έχει κυρωθεί Μεμονωμένη Πράξη Εφαρμογής. Οικόπεδο βρίσκεται ένα τμήμα εντός και ένα τμήμα εκτός της περιοχής της ΜΠΕ. Τακτοποιείται σε οικόπεδο εκτός της ΜΠΕ, όπου το μισό τμήμα δεν του ανήκει σήμερα. Σε αυτήν την περίπτωση τι γίνεται; Είναι υποχρεωμένος να παραχωρήσει το τμήμα εντός της ΜΠΕ και να περιμένει πότε θα γίνει ΠΕ στο υπόλοιπο τμήμα (μπορεί να πάρει και χρόνια) για να αποκτήσει οικόπεδο, ή μπορεί να απαιτήσει τακτοποίηση πριν παραχωρήσει;
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.