Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

armenopoulos

Core Members
  • Περιεχόμενα

    1.040
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    23

armenopoulos last won the day on Νοέμβριος 11 2021

armenopoulos had the most liked content!

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

10.635 profile views

armenopoulos's Achievements

Apprentice

Apprentice (2/15)

  • Helpful Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

757

Φήμη στην κοινότητα

  1. Kαλησπέρα συνάδελφε. Σε κάποιο post στο θέμα της σοφίτας γράφετε: 

    "Οι διαστάσεις του κτιρίου νοούνται ως "διαστάσεις κτίστη". Οπότε το ΜΕΥ ελέγχεται στην κορυφή του ξύλινου ή μεταλλικού κορφιά και στο ψηλότερο σημείο της πλάκας κατά περίπτωση. Δεν συνυπολογίζεται και η τυχόν πάνω από τον κορφιά θερμομόνωση αν έχει πάχος άνω των 6εκ και οποιοδήποτε υλικό επένδυσης σε πάχος μέχρι 15εκ."

    Θα ήθελα να ρωτήσω αν το έχετε επιβεβαιώσει από κάποια ΥΔΟΜ, γιατί στον ορισμό του ύψους της στέγης συμπεριλαμβάνονται τα κεραμίδια. Οπότε π.χ. στα εκτός σχεδίου σε περίπτωση κατασκευής στέγης, το ΜΕΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει και τα κεραμίδια? Με απασχολεί περίπτωση σοφίτας όπου κάθε εκ μετράει!

    Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.

     

     

     

  2. Τα νηπιαγωγεία υπάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (=νηπιαγωγείο + δημοτικό σχολείο). Το λάθος είναι στο άρθρο 1 όπου χωρίς λόγο ξεχωρίζουν τα νηπιαγωγεία από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (στην οποία αναφέρουν μόνο τα δημοτικά). Εσφαλμένος διαχωρισμός που πράγματι συνεπάγεται την αδικαιολόγητη απαγόρευση των νηπιαγωγείων στην αμιγή κατοικία. Στην γενική κατοικία πάντως δεν τα ξέχασαν. Επιτρέπεται γενικά η εκπαίδευση και τίθενται περιορισμοί μόνο στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και τα κτίρια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  3. Άρθρο 16 (24) Αγροτικές εκμεταλλεύσεις - εγκαταστάσεις. Επιτρέπονται μόνο Γεωργικές, δασικές, κτηνοτροφικές, αλιευτικές και λοιπές αγροτικές εκμεταλλεύσεις (24.1) και γεωργικές αποθήκες και λοιπές εγκαταστάσεις αγροτικού τομέα (24.2). Άρθρο 1 ΙΙ. ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΕΩΝ 24.2. Γεωργικές αποθήκες και λοιπές εγκαταστάσεις αγροτικού τομέα (άρθρο 2 του από 31.5.1985 π.δ. ΦΕΚ Δ’ 270). Άρθρο 2 εκτός σχεδίου δόμησης 1. Κτίρια που προορίζονται για γεωργοκτηνοτροφικές, γεωργοπτηνοτροφικές ή υδατοκαλλιεργητικές εγκαταστάσεις (ιχθυοκαλλιεργειών, οστρακοκαλλιεργειών και καλλιεργειών λοιπών υδρόβιων οργανισμών), καθώς και εγκαταστάσεις αποθήκευσης λιπασμάτων, φαρμάκων, ιχθυοτροφών, γεωργικών και αλιευτικών εφοδίων γεωργικών και αλιευτικών προϊόντων, στέγαστρα σφαγής ζώων, δεξαμενές από οποιοδήποτε υλικό, ενδιαιτήματα και ιατρεία μικρών ζώων ...... Άρα επιτρέπεται χωρίς περιορισμό σε εμβαδόν
  4. Γιατί υπάρχουν αυθαίρετοι οικισμοί σε δασικές εκτάσεις σε ΟΛΟΥΣ τους Δήμους που έχει η λίστα? Προφανώς η μεγάλη πλειοψηφία των Δήμων της λίστας ΔΕΝ έχει αυθαίρετους οικισμούς εντός δασών που εμπίπτουν στις περιπτώσεις των ήδη κριθέντων ως αντισυνταγματικών "οικιστικών πυκνώσεων".
  5. Οι διαστάσεις του κτιρίου νοούνται ως "διαστάσεις κτίστη". Οπότε το ΜΕΥ ελέγχεται στην κορυφή του ξύλινου ή μεταλλικού κορφιά και στο ψηλότερο σημείο της πλάκας κατά περίπτωση. Δεν συνυπολογίζεται και η τυχόν πάνω από τον κορφιά θερμομόνωση αν έχει πάχος άνω των 6εκ και οποιοδήποτε υλικό επένδυσης σε πάχος μέχρι 15εκ. Οι τεχνικές οδηγίες του ΝΟΚ για την παρ.42 του άρθρου 2 αναφέρουν: "Διευκρινίζεται ότι οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τoυς εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης."
  6. 1. Τίποτα δεν γίνεται και ούτε πρόκειται να γίνει. Απαιτείται πρώτα να βγει το ΠΔ για τα παρατηρητήρια, να συγκροτηθούν τα παρατηρητήρια, να στελεχωθούν τα παρατηρητήρια και να βγει μετά η ΚΥΑ για κάθε μικτή επιτροπή...................... 2. Πιθανολογώ ότι η απόφαση αφορά Ιστορικό Τόπο ή Ιστορικό Διατηρητέο Οικισμό (με χαρακτηρισμό μόνο από το ΥΠΠΟ) και όχι "διπλοχαρακτηρισμένο" οικισμό (αποό το ΥΠΠΟ και το ΥΠΕΝ)
  7. Μα σου απάντησα στο http://www.michanikos.gr/topic/50374-%CE%B1%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF-116-%CE%BD-449517-%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AD%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA/page-9?do=findComment&comment=969304. Όλη η δεύτερη παράγραφος σε αυτό απαντάει. Αν ΔΕΝ είναι κατηγορία 5, τότε αρκεί η επιτροπή (που είναι η επιτροπή για τους παραδοσιακούς με 2 επιπλέον μέλη του ΥΠΠΟ) Αν είναι κατηγορία 5, σίγουρα θέλει πρώτα έγκριση από ΥΠΠΟ και μετά και μάλλον από την "απλή" επιτροπή των παραδοσιακών.
  8. Και ο 4178 και ο 4495 απαιτούν τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού. Αρμόδιος είναι ο Αρχιτέκτονας. Η άποψή μου για την μη απαίτηση τεχνικής έκθεσης για τα αυθαίρετα που έχουν ανεγερθεί πριν τον χαρακτηρισμό στους οικισμούς >5000 κατοίκων απορρέει από την εγκύκλιο 3/13, παράρτημα 1 ΣΤ44. Αν το αυθαίρετο σε παραδοσιακό οικισμό >5000 κατοίκων δεν προσαρμόζεται αλλά αντίκειται στους γενικούς μορφολογικούς κανόνες που τίθενται από τις ειδικές διατάξεις, τότε δεν μπορούσε να ενταχθεί προς ρύθμιση στον 4178 καθώς δεν υπήρχε για αυτό διαδικασία εκτέλεσης εργασιών προσαρμογής. Μπορούσε να ενταχθεί προς έκδοση άδειας νομιμοποίησης με την οποία να εκτελούνταν ταυτόχρονα και εργασίες προσαρμογής μετά από έγκριση του ΣΑ και εφόσον δεν παραβίαζε όρους δόμησης. Ίσως πλέον να μπορεί να ενταχθεί προς ρύθμιση μετά από έλεγχο της επιτροπής και επιβολή εργασιών προσαρμογής σύμφωνα με τα εδάφια που προστέθηκαν στον 4495 "Κατ’ εξαίρεση, για αυθαίρετες κατασκευές εντός παραδοσιακού οικισμού ή παραδοσιακού τμήματος πόλεως άνω των 5.000 κατοίκων, που διέπονται και από ειδικότερες διατάξεις προστασίας (όπως ιστορικό κέντρο) ακολουθείται η διαδικασία των παραγράφων 2 και 3." αλλά για αυτό απαιτείται διευκρίνηση από το υπουργείο.
  9. Τεχνική έκθεση αρχιτέκτονα με την οποία τεκμηριώνεται η προσαρμογή του αυθαιρέτου στους μορφολογικούς κανόνες απαιτείται μόνο στην περίπτωση παραδοσιακού οικισμού >5000κατ για αυθαίρετα μετά τον χαρακτηρισμό. Πλήρης καταγραφή όλων των περιπτώσεων εδώ: http://www.michanikos.gr/topic/35801-%CE%B113-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%AF/page-18?do=findComment&comment=909350 (αναφέρεται στις όμοιες διατάξεις του 4178, οπότε εξακολουθεί να ισχύει και για τον 4495)
  10. Η κατ' εξαίρεση κατασκευή φυλακίου στα προκήπια και τους υποχρεωτικούς ακαλύπτους είναι υπό όρους επιτρεπτή μόνο για κτίρια υπουργείων, δικαστικών μεγάρων, σωφρονιστικών καταστημάτων, διπλωματικών αποστολών και διεθνών οργανισμών σύμφωνα με το άρθρο 2 του Κτιριοδομικού όπως ισχύει.
  11. Η περίπτωση δ της παρ.2 του άρθρου 9 του Ν.3937/11 που παραθέτεις έχει καταργηθεί με την παρ.1 του άρθρου 8 του Ν.4164/13
  12. Να επισημάνω ότι ο τίτλος του θέματος που χαρακτηρίζει "άκυρη" την τακτοποίηση δεν ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο της δικαστικής απόφασης. Η πολεοδομική ρύθμιση είναι έγκυρη (αν έχει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά), αλλά οι συνιδιοκτήτες μπορούν να πετύχουν δικαστικά την κατεδάφιση/απομάκρυνση των κατασκευών που έχουν πραγματοποιηθεί σε κοινόχρηστους χώρους χωρίς την έγκριση-συναίνεσή τους.
  13. Το "ανεξαρτήτως του αριθμού αυτών" αναφέρεται στο πλήθος των περιπτώσεων (σε αντίθεση με τον 4014 που είχε πρόστιμο ανά περίπτωση), δηλαδή σημαίνει ότι είτε υπάρχει μόνο μία περίπτωση μικρής παράβασης (πχ μετακίνηση κτιρίου σε νόμιμη θέση), είτε συνυπάρχουν ακόμη και όλες οι περιπτώσεις που απαριθμούνται, το πρόστιμο δεν αλλάζει. Πάντα όμως πρέπει να τηρούνται τα μέγιστα που ορίζονται ανά περίπτωση.
  14. Θα μπορούσες να ανεβάσεις αυτή την «ξεχασμένη» εγκλύκλιο συνάδελφε?
  15. Οι επιτροπές των Παραδοσιακών Οικισμών συνεχίζουν να λειτουργούν με την ίδια σύνθεση και φυσικά με την ίδια αρμοδιότητα (μόνο για Παραδοσιακούς Οικισμούς δηλαδή). Αν πρόκειται για υπαγωγή σε Ιστορικό Τόπο (ή και σε Παραδοσιακό Οικισμό που είναι και Ιστορικός Τόπος) τότε αν πρόκειται για κατηγορία 5 απαιτείται πριν την υπαγωγή έγκριση από τα αρμόδια συμβούλια του ΥΠΠΟ ενώ για όλες τις άλλες περιπτώσεις αυθαιρέτων (κατ.1,2,3,4) δεν είναι δυνατή η υπαγωγή μέχρι την σύσταση των επιτροπών της παρ.10 του άρθρου 116.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.