Μετάβαση στο περιεχόμενο

ζημιά σε βαπόρι


Recommended Posts

Σήμερα το πρωί κατέβηκα στο λιμάνι για να δω μια ζημιά σε ηλεκτρική ψησταριά 12kw 230volt σε ένα μικρό τουριστικό βαπόρι το εν λόγο βαπόρι δεν έχει ηλεκτρολόγο. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ανοίγοντας το πίνακα και προσπαθώντας να βρω της φάσεις όλες μεταξύ τους έδιναν 230v. Δηλ Α+Β=230, Α+Γ=230 , Β+Γ=230 ενώ με τη γείωση έδιναν ολες160v. Οι 25 αναχωρήσεις έφευγαν από α/δ 2*10 ή 2*16 και ο ουδέτερος από της γέφυρες κατέληγε στη μπάρα Β αλλά αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι η Α μπάρα με την Γ μπάρα έδινε 230v. Δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ με το Η/Ζ αν και έδινε 400v σύμφωνα με το αναλογικό του βολτόμετρο σε R-S-T και έτσι άλλαξα μόνο τα ρελε των αντιστάσεων της ψησταριάς.

Link to comment
Share on other sites

Είδες το αναλογικό όργανο να μετρά 400 V πολική τάση;

ή 400 V ήταν η μέγιστη τιμή που μπορούσε να μετρήσει το αναλογικό βολτόμετρο; (η κλίμακα μέτρησης που είναι σχεδιασμένη πίσω από την βελόνα)

Link to comment
Share on other sites

Γυρίζοντας το μεταγωγικό διακόπτη βολτομέτρου σε R-S, S-T, R-T έδειχναν 400v. Ο μεταγωγικός θέσεις για Ν δεν είχε.

Η κλίμακα του αναλογικού πάντως έφτανε στα 500v

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να ξέρω απο βαπόρια πιστεύω οτι το 230 που μετραγες πολικά ήταν σωστό για το βαπόρι. Τόσα μέτραγα κι εγώ σε ενα που ειχα πάει και είχα πάθει πλάκα, δεν ηξερα τι να κάνω, αλλά τελικά ήταν σωστό. Γιατί το έχουν έτσι, δεν ξέρω

Καλύτερα πάντως αυτό που είδες στο βολτόμετρο της γεννήτριας για να μη σε μπερδεύει, να μετράς με το πολύμετρο σου στις επαφές του βολτομέτρου να δεις τι θα σου δείξει.

Δεν ξέρω αν πρέπει να μπερδευτείς με αυτό πάντως, όλες οι γεννήτριες τόσο βγάζουν δεν νομίζω οτι στα βαπόρια θα βάζουν άλλες. Μπορεί κάτι στην διανομή να έχουν πειράξει και να μετράμε αυτό το 230V πολικά

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα με το βαπόρι το έλυσα.

Όλα τα βαπόρια έχουν 2 μηχανές για την κίνηση και 2 Η/Ζ, και αυτό για λόγους ασφάλειας, φανταστείτε το γιατί.

Από το κάθε Η/Ζ φεύγει 1 φάση σε κάθε πίνακα φωτισμού άρα σε κάθε πίνακα έχουμε 2 τροφοδοτικά καλώδια τάσης από 2 διαφορετικά Η/Ζ. Ο ουδέτερος ώμος είναι κοινός και για τα 2 Η/Ζ αφού και τα 2 είναι στον αστέρα και καταλήγουν στην κοινή μπάρα ουδέτερου του κεντρικό ηλεκ πίνακα του μηχανοστασίου.

Αν το 1 Η/Ζ δεν δουλεύει τότε μέσο του ουδέτερου παίρνοντας μέσα από το τύλιγμα του εμφανίζεται τη τάση του Η/Ζ που βρίσκετε σε λειτουργία. (συγγνώμη ρε παιδιά αλλά δεν μπορώ να το γράψω καλύτερα)

Και στη τελική, ας πούμε ότι έχουμε τάση από διακοπτόμενο ουδέτερο, έτσι το βαπόρι δεν μένει από ρεύμα.

Πάντως το εν λόγο βαπόρι είναι πάνω από 40 ετών

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.