Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/08/2024 in all areas

  1. Version X6.2

    80,470 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    13 points
  2. Συνάδελφοι καλησπέρα. Ποστάρω μόνο για κοινωνικούς λόγους και για λίγο mentoring από την πλευρά μου, έχοντας φάει τις δικές μου φάπες αυτά τα 13 υπέροχα χρόνια της νομοθεσίας μεταβιβάσεων. Στα χρόνια του 4014 κοιτάζαμε μόνο υπερβάσεις δόμησης-κάλυψης-ύψους-χρήσης. Στα χρόνια του 4178 στο τσακίρ κέφι όσοι το είχαν πάρει χαμπάρι έβαζαν και κάνα παράθυρο στον αναλυτικό, όταν κατάλαβαν ότι συμψηφιζόταν με όλα. Στον 4014 αυτό ήθελε 500 ευρώ ανά παράθυρο. Στον 4178 όλα τα παράθυρα έκαναν 500. Στα αρχικά χρόνια του 4495 όλοι θεωρούσαν ότι το μόνο που άλλαξε ήταν ότι πάμε με τις ελάχιστες τιμές ζώνης που έχουν υπάρξει στη μεταπολίτευση, και ότι όλα τα παράθυρα και οι εξώστες τελειώνουν με 250 ευρώ. Στα επόμενα χρόνια του 4495 μετά τον covid το χόμπι είναι να αμφισβητούμε ο ένας τον άλλο, για ό,τι κατάλαβε ο καθένας σε ένα νόμο με καθαρό σκοπό την είσπραξη, και δευτερεύοντα σκοπό τη λειτουργικότητα του as built σχεδίου. Το οποίο as built για ιστορικούς λόγους αναφέρω ότι προϋπήρχε ως υποχρέωση από το θεσμό του ΦΑΥ. Εννοείται ότι παραβάσεις κτιριοδομικού δεν έχει ελέγξει ούτε μισός μηχανικός στην Ελλάδα σε αυτά τα 13 χρόνια, και αυτό γιατί κανείς από αυτούς που ήταν σε αυτή την αγορά δεν έχει ιδέα τί ακριβώς λέει ο κτιριοδομικός γιατί δεν τον διάβασε ποτέ, πόσο μάλλον να έχει ιδέα για την ύπαρξή του. Μέσα σε όλα αυτά, ο συμβολαιογραφικός σύλλογος θεώρησε ότι πρέπει να παίξει στα σοβαρά το λόγο ύπαρξής του, αντί να το βουλώσουν και να μεταβιβάζουν ό,τι μαλακία τελικά ήθελε ο νομοθέτης του 4014 να μεταβιβαστει. Με αποτέλεσμα το σημερινό έκτρωμα να είναι δημιούργημα μιας αρχικής εισπρακτικής πρόθεσης, που κάποιοι την πήραν στα πολύ σοβαρά (συμβ/κος σύλλογος) και εισηγήθηκαν να αλλάξει και να γίνει πολύ γαμάτος. Σήμερα ο καθένας μας ελέγχει ό,τι καταλαβαίνει, και αν βρεθεί σε συναλλαγή που υπάρχει μόνο ένας μηχανικός, τότε παίρνει την ευθύνη επάνω του, αν και το ΤΕΕ δεν τιμώρησε ποτέ κανένα που υποτίθεται ότι πήρε ευθύνες συναλλαγής επάνω του. Για το θέμα του 2%, ο ίδιος ο νομοθέτης δεν ξέρει μαθηματικά, επομένως δεν ξέρει τί να ορίσει ως προδιαγραφή. Γιατί αν σε ένα τετράγωνο έχω 2% απόκλιση ΜΗΚΟΥΣ στην οριζόντια πλευρά, και 2% ΜΗΚΟΥΣ στην κάθετη, τότε η συνολική επιτρεπόμενη ανοχή ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ είναι 1.02 χ 1.02 = 1.04 (δηλαδή 4%...) Παρόλα αυτά η πιπίλα του κάθε παπαγάλου είναι 2% ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ, χωρίς να το αναφέρει ΠΟΥΘΕΝΑ ο 4495 (ενώ αναφερόταν με σαφήνεια στον 4014, στη συνέχεια το έπνιξαν αυτό το φάντασμα του 2% της επιφάνειας), μέχρι τη γέννηση του 5142. Που ο 5142 ευθαρσώς μιλάει επιτέλους για 2% ΚΑΙ στην επιφάνεια, άρα γράφει στα παπάρια του κανόνες της φύσης και του σύμπαντος. Άρα και εμάς στα παπάρια μας, ό,τι πούν τα παιδιά του υπουργείου και οι συμβολαιογράφοι, τα βγάζουμε όλα άκυρα και κάνουμε νέα 4495 μέχρι το τέλος των εποχών. Παρεπιπτόντως, τα ίδια τα τζιμάνια του συμβ/κου συλλόγου τα έκαναν όλα πουτάνα στις διευκρινίσεις του 5142, καθώς ενώ αρχικά ήταν πανηγυρικές οι εισηγήσεις τους να τελειώσει το μαρτύριο αυτών των ταλαίπωρων ανθρώπων με τον 5142, κατάφεραν μέσα σε μία μόνο εβδομάδα να βγάζουν 2 εγκυκλίους που το μόνο που έσπειραν ήταν το χάος. Μέχρι που φτάνουμε στο σήμερα, να έχουν κάνει hold τα πάντα και να τάζουν manual διαχείρισης μαλακίας, ενώ κανείς δεν ξέρει τί ακριβώς τελικά διορθώθηκε με τον 5142. ΜΙΑ είναι η γενική οδηγία, η οποία είναι τόσο ασαφής, όσο χρειάζεται για να έχει κατάρτιση κάποιος για να λειτουργεί σε αυτό τον κλάδο: σκεφτόμαστε ώστε να νικήσουμε τον ανίκητο, όχι τον οποιονδήποτε νοήμονα. Επομένως δεν έχει νόημα να ρωτάτε. Αν έχετε βρεθεί σε θέση να χρειάζεται να ρωτήσετε, τότε ξεκινήστε απευθείας 4495, ή τεκμηριώστε με σαφήνεια για ποιό λόγο δεν απαιτείται 4495 στην υπόθεσή σας. Αυτά, εύχομαι καλή συνέχεια σε όλους.
    8 points
  3. Αγαπητοί συνάδελφοι, σας εφιστώ την προσοχή στο νέο νόμο του κτηματολογίου (Ν.5142/2024) και συγκεκριμένα στο άρθρο 17: Στην περ. ιθ) του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), περί των δικαιολογητικών για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας, προστίθενται οι λέξεις «το οποίο έχει υποβληθεί στη βάση δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και έχει λάβει Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος,» και η περ. ιθ) διαμορφώνεται ως εξής: «ιθ) τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, το οποίο έχει υποβληθεί στη βάση δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και έχει λάβει Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος,». Πράγμα που σημαίνει, πλέον ΚΗΔ και στα τοπογραφικά αδειών. Πρέπει να το έχετε υπόψιν σας κατά την κοστολόγηση ενός τοπογραφικού αδείας, διότι σε κάθε απαιτούμενη διόρθωση του σχεδίου (πχ λόγω νέου περιγράμματος κάλυψης μετά από αλλαγή των αρχιτεκτονικών) χρειάζεται νέο ΚΗΔ. Προσοχή και σε συναδέλφους που δεν έχουν ψηφιακή υπογραφή αλλά υποβάλλουν τοπογραφικά αδειών, καθώς θα πρέπει να προμηθευτούν.
    6 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    101,345 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    6 points
  5. Δείτε κι αυτό: ΕγκύκλιοςΣΕΣΣΕ31η-17.10.2024-Παροχή συμπληρωματικών διευκρινίσεων άρθρου 16 Ν.5142_2024 ...εφόσον η επέκταση / απομείωση υφίσταται από κατασκευής, είναι σύμφωνα με την πραγματική κατάσταση, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ηλεκτρονική ταυτότητα, αλλά όχι σύμφωνα με την άδεια, ήτοι έχει συντελεστεί μέχρι τις 28.7.2011, τότε μετά την υπαγωγή στις διατάξεις του Ν 4495/2017, ο ιδιοκτήτης της κάθε μίας οριζοντίου ιδιοκτησίας μπορεί με μονομερή τροποποίηση της σύστασης να εναρμονίσει το περίγραμμα της οριζοντίου με αυτό της υπαγωγής, της ηλεκτρονικής ταυτότητας και της πραγματικής κατάστασης, όπερ σημαίνει ότι ουδέν δικαίωμα θίγεται της έτερης οριζοντίου ιδιοκτησίας. Σημειώνεται δε ότι ο ιδιοκτήτης της οριζοντίου ιδιοκτησίας που απομειώθηκε, από κατασκευής της οριζοντίου ουδέποτε άσκησε πράξεις νομής διανοία κυρίου επί του απομειούμενου τμήματος, έχουν δε ήδη παρέλθει 13 χρόνια από την 28η Ιουλίου 2011, που συνιστά το συντομότερο χρόνο αυθαίρετης κατασκευής, δυνάμενης να υπαχθεί στις διατάξεις του Ν 4495/2017. ΕγκύκλιοςΣΕΣΣΕ31η-17.10.2024-Παροχήσυμπληρωματικώνδιευκρινίσεωνάρθρου16Ν.5142_2024.docx
    6 points
  6. Για ευχερή επικοινωνία με τα μαστόρια (ιδίως τα κάποιας ηλικίας) ΛΑΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ.pdf
    5 points
  7. Εάν ενδιαφέρεσαι να βρίσκεσαι εντός νομοθετικού πλαισίου· ναι. Τακτοποίηση κοινοχρήστων προβλέπεται μόνο μαζί με ολόκληρο το κτίριο. Όταν οι δηλώσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα κοινόχρηστα. Ως γνωστόν, για τη συμπλήρωση των φύλλων καταγραφής και τον υπολογισμό του προστίμου τα μεγέθη των αυθαιρεσιών συγκρίνονται με το ποσοστό των επιτρεπόμενων μεγεθών που αναλογεί στη διηρημένη ιδιοκτησία.
    5 points
  8. Και για να μη μπερδεύουμε τα ράσα με τα πράσα, ο στατικός και αντισεισμικός σχεδιασμός αφορούν στην ασφάλεια του κάθε έργου.
    4 points
  9. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που σου έκανε την παρατήρηση. Θέλει όλο το πακέτο ...
    4 points
  10. Να πεις στο συμβολαιογράφο ότι, δεν έχει απολύτως κανένα δικαίωμα να επεμβαίνει στην τεχνική έκθεση του μηχανικού! Να μην γράψεις απολύτως τίποτα από αυτό που σου ζητάει! Να προτείνεις στον πελάτη σου να αλλάξει συμβολαιογράφο.... Το ΤΕΕ κοιμάται! Αν έπραττε όπως όφειλε δεν θα άφηνε τέτοιου είδους δικαιώματα στους συμβολαιογράφους! Οπότε, μην του χαλάς τον ύπνο.... Και μην ακούς ό,τι και να σου προτείνει!
    4 points
  11. 18 downloads

    Απόφαση Υπ. Υποδομών και Μεταφορών 202261/17.10.2024 (ΦΕΚ 5966/29.10.2024 τεύχος Β') Έγκριση του νέου κανονισμού μελετών φωτισμού υπαίθριων οδικών έργων και σηράγγων με υποχρεωτική εφαρμογή σε όλα τα Δημόσια Έργα και Μελέτες.
    4 points
  12. Εγώ θα διαφωνήσω με τη "λογική κρίση" της πολεοδομίας. Ο νόμος αλλιώς τα λέει και κάποια άλλη διευκρινιστική οδηγία δεν υπάρχει.
    4 points
  13. Από αυτά που λέτε δεν ισχύει τίποτα. Το ΤΕΕ δεν έχει ούτε είχε ποτέ αρμοδιότητα ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων. Το ΤΕΕ είναι ο διαχειριστής του ηλεκτρονικού συστήματος για λογαριασμό του αρμόδιου υπουργείου. Τον έλεγχο κατόπιν καταγγελίας τον κάνει το "Τοπικό Παρατηρητήριο" και όπου δεν υπάρχει η αρμόδια ΥΔΟΜ. Η απόφαση ανάκλησης είναι δεκτική ένστασης στο ΣΥΠΟΘΑ. ΑΝ ο έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες καταλήξει σε απόφαση ανάκλησης υπαγωγής , τότε αυτές στέλνουν εντολή στο ΤΕΕ για ανάκληση.
    4 points
  14. Το ΕΓΣΑ, καταρχήν, δεν έχει καμία σχέση με την ακρίβεια αποτύπωσης. Θα μπορούσαν και τα δύο τοπογραφικά να ταυτίζονται ως προς την γεωμετρία και την επιφάνεια, απλώς το ΕΓΣΑ εντάσει το ακίνητο στο Κρατικό Σύστημα ΑΝαφοράς. Οι ανεκτές αποκλίσεις αναφέρονται στο αρθ. 39 παρ.2 του Ν.4495/17.
    4 points
  15. Για να γίνει τέτοια συζήτηση θα πρέπει να διαθέτουμε κατόψεις και δ. κάλυψης της άδειας. Ο Η.Χ είναι όπως στον σχεδίασα. Τα υπόλοιπα είναι εξώστες.
    4 points
  16. Όχι, δεν μπορούμε μέσα από ένα κείμενο δύο (!) προτάσεων και με μηδέν στοιχεία, να κατανοήσουμε την κατάσταση. Νομίζω και εσείς το ίδιο θα λέγατε σε αντίστοιχη περίπτωση.
    4 points
  17. Η εγκύκλιος με διευκρινήσεις από τον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο. Εγκύκλιος-ΣΕΣΣΕ-26η-10.10.2024-παροχή-διευκρινίσεων-αρ.16-Ν.5142_2024.pdf
    4 points
  18. Αναρτώ το άρθρο 16 Ν.5142/24 σε pdf καθώς και το ΦΕΚ 158.Α.24 προς διευκόλυνσή μας. Το άρθρο 16 βρίσκεται στη σελίδα 11 του ψηφιακού αρχείου του νόμου. ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α 4.10.2024.pdf ΑΡΘΡ 16 ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α.pdf
    4 points
  19. Για να κάνεις κατι πρέπει να εχεις ενα σοβαρό υποβαθρο. Οταν ΔΕΝ το εχεις δεν ακουμπας καν. Προς το παρον δεν εχω γνωρίσει αρχιτέκτονα που να καταλαβαίνει τι του λεω για στατικά, βγαίνοντας από την σχολήκαι αυτο ειναι πολύ σημαντικό. Η δουλειά του μηχανικού είναι να κρίνει την ορθότητα του αποτελέσματος. Garbage in--->garbage out σε καθε πρόγραμμα.
    3 points
  20. Δικό τους πρόβλημα, όχι δικό σου. Και ναι είναι απαράδεκτη η ταχτική συμβολαιογράφων να θέλουν να επιβάλουν τι θα γράφει μια Τεχνική Έκθεση μηχανικού σε υπαγωγή που αφορά πολεοδομικά ζητήματα. Ας σου το ζητήσει γραπτά και με την υπογραφή της... όχι προφορικά.
    3 points
  21. Τα παρακάτω είναι offtopic, αλλά θα χρειαστούν κυρίως στο συγκεκριμένο topic... @Lena_Gk_1 για να φτάσατε στο συμβόλαιο σημαίνει ότι έχει ήδη εξοφληθεί η αμοιβή για την εργασία σου. (Αν όχι, μόλις εντόπισες το πραγματικό λάθος σου σε αυτή τη δήλωση αυθαιρέτων) Προσωπικά για "συμμετοχή" σε συζητήσεις που αφορούν συμβόλαιο ζητάω έξτρα αμοιβή ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ και μετά απαντάω σε ερωτήσεις και παρατηρήσεις. Διαφορετικά η δήλωση και η ταυτότητα αποστέλονται οριστικοποιημένες όταν ζητηθούν. Έχοντας ορθά εφαρμόσει τα ανωτέρω έχω και απάντηση στην παρατήρηση της ανωτέρω συμβολαιογράφου: "Όποτε θέλετε είμαι διαθέσιμος, να μεταφέρω τη δήλωση στον συνάδελφο να την κάνετε όπως θέλετε, εγώ άλλωστε ολοκλήρωσα την εργασία μου!" .... διαφορετικά αρχίζουν τα προβλήματα.
    3 points
  22. Πες του ότι, "χέστηκες" (συγγνώμη για το λεξιλόγιο)! Υ.Γ. Αν θέλεις πες του συμπληρωματικά ότι, ο δικός σου συμβολαιογράφος δεν θα τολμούσε να ζητήσει αυτές τις παπαριές.....
    3 points
  23. ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ της παρ. 1 του άρθρου 215 του ν.4782/2021 1. Οι κάθε είδους εγκρίσεις τρίτων φορέων που απαιτούνται από την κείμενη νομοθεσία, προκειμένου να εκδοθεί οικοδομική άδεια, χορηγούνται από αυτούς αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω του πληροφοριακού συστήματος e-Άδειες. Οι εγκρίσεις αυτές είναι οι εξής : α. Έγκριση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.)/Σ.Α. Αιγαίου. β. Έγκριση Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕ.Σ.Α.)/ΚΕ.Σ.Α. Αιγαίου/ΚΕ.Σ.Α. Μακεδονίας Θράκης. γ. Έγκριση Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.). δ. Έγκριση Περιφερειακού ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.. ε. Έγκριση Kεντρικού ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.. στ. Έγκριση Δασικής Υπηρεσίας. ζ. Έγκριση Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων). η. Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. θ. Απαίτηση υποσταθμού ρεύματος από Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας. ι. Έγκριση οριοθέτησης υδατορέματος. ια. Έγκριση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. ιβ. Έγκριση Επιτροπής Χωροταξίας και Περιβάλλοντος της οικείας Περιφέρειας για γη υψηλής παραγωγικότητας. ιγ. Έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης. ιδ. Βεβαίωση Εταιρείας Παροχής Αερίου. ιε. Έγκριση ΔΕΗ για απόσταση από καλώδια υψηλής τάσης. ιστ. Έγκριση υψομέτρου. ιζ. Έγκριση οριοθέτησης αιγιαλού. ιη. Πρωτόκολλο αδυνάτου τακτοποίησης. ιθ. Κύρωση δικτύου κοινοχρήστων χώρων. κ. Έγκριση υπηρεσιών Υπουργείου Υγείας/Νοσοκομείου. Οι απαιτούμενες εγκρίσεις μπορούν να τροποποιούνται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Απόφαση διαφόρων εγκρίσεων.pdf
    3 points
  24. ΦΕΚ 29 Οκτωβρίου 2024 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 598 3 Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/ 48123/6983/2018 απόφασης του Υπουργού Περι- βάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονι- κής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητι- κών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (Β’ 3136) σχετικά με την έκδοση Εγκρίσεων και Βεβαιώσεων φορέων μέσω του συστήματος «e-Άδειες». https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2024/20240205980.pdf
    3 points
  25. Καλησπέρα. Ξεκάθαρα στο πεδίο Ο.Α βάζεις "χωρίς Ο.Α". Θα έβαζες με Ο.Α μόνο αν είχε εκδοθεί απόφαση Νομάρχη για οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, δηλαδή αν το αυθαίρετο είχε μεταβεί από το καθεστώς αναστολής κυρώσεων στην οριστική κρίση περί μη κατεδάφισης. Μη σε ξεγελά η τότε (2η) σφραγίδα. Δεν σημαίνει αυτό που σήμερα (μετά το Ν. 1337/83) εννοούμε ως οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. Τακτοποιείς ό,τι δεν περιλαμβάνονταν στην τότε ρύθμιση. Η συμβουλή σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να τακτοποιούμε όλο το ακίνητο (ακόμη και αν το βρούμε σωστά ρυθμισμένο το τμήμα που είχε υπαχθεί στο ν. 720/77) προκειμένου να κερδίσουμε την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση όλου του ακινήτου λόγω κατηγορίας 1 ή 2.
    3 points
  26. Version v2

    150 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ (new ver)
    3 points
  27. Καλημέρα @nikosnt Έχεις και την επιλογή της παρ. δγ " αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση" --Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους ν.3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011 (Α204) και 4178/2013 (Α174). Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Για το αν η φράση "εντός σχεδίου" αφορά και τα εντός προ 23 ή οριοθετημένου οικισμού, σαφής απάντηση δεν έχει δοθεί. Η γνώμη μου είναι ότι αφορά και τα εντός οικισμού, κατ' αναλογία της περίπτωσης του παραρτήματος Α, για τον υπολογισμό προστίμου, ότι εντός σχεδίου θεωρούνται και τα εντός οικισμού. Δεν βλέπω κάποιο λόγο διάκρισης για την μη προσμέτρηση υπογείου, αν αυτό είναι σε εντός σχεδίου ή σε εντός οικισμού αφού και στις δυο περιπτώσεις θα γίνει εφαρμογή του ίδιου κανονισμού εννοώντας ότι τα υπόγεια στους οικισμούς δεν ανεγείρονται υπό ευεργετικότερες διατάξεις, έναντι αυτών στις εντός σχεδίου περιοχές. Αντιθέτως και για παράδειγμα, στους οριοθετημένους οικισμούς, η κατασκευή τους ακολουθεί δυσμενέστερους όρους.
    3 points
  28. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο Οκτωβρίου
    3 points
  29. Επειδή ο εξώστης μπορεί να εφάπτεται στο όριο και μπορεί να φέρει τοίχο, θα μπορούσε καλλιστα να είναι και ολόκληρo εξώστης, αν φυσικά δεν είναι φερων στοιχείο ο τοιχος. Θα το δεις στα στατικά αυτό.
    3 points
  30. Καλημέρα σε όλους, Είναι η ώρα 3:48 τα ξημερώματα και δεν έχω βραδιάς ύπνο λόγω της ανησυχίας μου για όσα σας έχω προαναφέρει. Οι δύο αδελφές διαχειρίστριες παραιτήθηκαν και προς το παρόν η πολυκατοικία είναι ακέφαλη λόγω απροθυμίας των συνιδιοκτητών (25) να αναλάβουν τη διαχείριση, οι οποίοι, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, περιμένουν ίσως ένα θάμα.... Προσωπικά, για λόγους ηλικίας και υγείας δεν μπορώ να αναλάβω πρωτοβουλίες ώστε να τρέξω να προλάβω το κακό και ούτε κανείς έδωσε σημασία στις προειδοποιήσεις και συμβουλές μου που προηγήθηκαν. Θα σας ενημερώσω όταν υπάρχουν εξελίξεις. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον που δείξατε στο πρόβλημά μου.
    3 points
  31. Σαν αρχη, διαβασε το αρθρο 16 του ν 5142/24 «α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β), γ), δ) της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. Η ανωτέρω ακυρότητα των μεταβιβάσεων και των συστάσεων εμπράγματων δικαιωμάτων που έχουν πραγματοποιηθεί προ της 1ης.5.2024 αίρεται με μεταγενέστερη υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος των αυθαιρεσιών ή των ανωτέρω πολεοδομικών παραβάσεων που είχαν εγκατασταθεί προ των ανωτέρω πράξεων, εφόσον αυτή είναι επιτρεπτή, και υπό την προϋπόθεση σύνταξης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας του άρθρου 53. Σε περίπτωση που η συμβολαιογραφική πράξη που καταρτίστηκε κατά παράβαση του πρώτου εδαφίου χρήζει διόρθωσης ως προς τα στοιχεία του ακινήτου, αυτή δύναται να διορθωθεί από τον τελευταίο αποκτώντα το εμπράγματο δικαίωμα, μονομερώς, ενεργούντα για λογαριασμό του και για λογαριασμό του μεταβιβάζοντος, τεκμαιρομένου ότι ο αποκτών ενεργεί δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 235, 223 και 726 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984, Α’ 164). Κατά τη σχετική διόρθωση της οικείας πράξης προσαρτώνται μόνον το Πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ του τελευταίου αποκτώντος, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας της παρ. 3 του άρθρου 53, η βεβαίωση υπαγωγής, το σχεδιάγραμμα της κάτοψης, και το απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος. Τυχόν απαιτούμενη δήλωση φόρου υποβάλλεται μονομερώς.» και αυτο. γκύκλιος ΣΕΣΣΕ 26η-10.10.2024-παροχή διευκρινίσεων αρθ.16 Ν.5142/2024 https://enotariat.gr/?p=14879
    3 points
  32. Eγκύκλιος ΣΕΣΣΕ 26η-10.10.2024-παροχή διευκρινίσεων αρθ.16 Ν.5142/2024 https://enotariat.gr/?p=14879
    3 points
  33. Μπορεί να είσαι με τα επόμενα κύματα..οι προσλήψεις είναι για βάθος τριετίας.πιθανον να σε καλέσουν και σε ένα χρόνο από τώρα.εχει τύχει σε γνωστό μου δηλαδή παρόμοια περίπτωση όπως εσυ
    3 points
  34. Εάν η τοποθέτηση δεξαμενής χωρητικότητας 1000 λίτρων (βάρος ενός τόνου, όταν είναι γεμάτη νερό) στην ταράτσα ενός οικήματος δημιουργεί πρόβλημα —λόγω βαρύτητας, σεισμού ή οποιουδήποτε φυσικού φαινομένου— τότε το κτίριο είναι ακατάλληλο προς κατοίκηση και πρέπει να κατεδαφιστεί.
    3 points
  35. Τον νομοθέτη πρέπει να τον κοιτάς στα μάτια ... για να καταλάβεις πότε σου κλείνει κάποιο απ' αυτά.
    3 points
  36. Παύλο, ο Ιάσονας το έθεσε αλλιώς ... θα το επαναλάβω στην καθομιλουμένη. Οι συμβολαιογράφοι κάνουν μάνα και μοιράζουν χαρτί. Η μάνα έχει πάντα δίκιο... Ο πολίτης σέβεται τον επαγγελματία που αντιπροσωπεύει ότι εκτιμά περισσότερο. Σε κάποιους έτυχε η ιδιοκτησία και σε κάποιους η νομιμότητα ...
    3 points
  37. Επισημαίνω ότι, με το τελευταίο εδάφιο της παρ.1α, επικρατεί και νομιμοποιείται η μέχρι τώρα "άποψη Βισβάρδη", δηλ. ότι για να κάνεις μονομερή τροποποίηση όλες οι υπαγωγές χωρίς εξαίρεση που έχουν γίνει στο παρελθόν του ακινήτου, από διάφορους μηχανικούς και νόμους, πρέπει να ξαναγίνουν με τον ν.4495/2017. Οι μηχανικοί και οι συμβολαιογράφοι μέχρι τώρα διαφωνούσαν με αυτό ... Η νόμιμη διαδικασία πλέον είναι ότι : - Αν έχεις υπαγωγή που έχει πάρει ήδη εξαίρεση από κατεδάφιση (Κατ.1, 2 ή 3 του ν.4178/13) είσαι "νομίμως υφιστάμενο", οπότε μπορεί να πληροίς τους όρους της παρ.1α και να μπορείς να κάνεις μονομερή. - Αν έχεις υπαγωγή Κατ.4 του ν.4178/13 ή ν.3843/10, τότε περνάς και στον ν.4495/17 και μετά βγάζεις την ΗΤΑ της τροποποίησης. - Αν έχεις Κατ.5, το ξεχνάς γενικά.
    3 points
  38. Κακώς τίθεται το ερώτημα ως "δικαίωμα υπογραφής", και μπλέκουμε με νομικούρες Θα έπρεπε να τίθεται (κυρίως από τον καθένα προς τον εαυτό του) ως : "μπορώ να εκπονήσω τη συγκεκριμένη μελέτη, ή να ελέγξω την ορθότητά της (όταν έχει εκπονηθεί από άλλον) πριν την υπογράψω?". Κι εκεί θα δούμε πόσα απίδια βάνει ο σάκος... Δυστυχώς όμως, λίγο η αναδουλειά (ειδικά στους νέους συναδέλφους), λίγο η έλλειψη αυτογνωσίας και σεβασμού μερικών από αυτούς, οδηγούν σε καταστάσεις που τώρα μπορεί να είναι για γέλια, αλλά πολύ σύντομα θα εξελιχθούν σε κλάματα...
    3 points
  39. Μπορείς!!! Για άλλη μια φορά (κι ας μην το καταλαβαίνουν κάποιοι...) θα κάνω μνεία της 1296/06 απόφασης ΑΠ η οποία, επιγραμματικά, αναφέρει: - Σε περίπτωση κτήσεως αρτίων ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων με διαφορετικό συμβόλαιο από τον ίδιο ιδιοκτήτη, διατηρείται η αυτοτέλειά τους, ενώ αντίθετα σε περίπτωση κτήσεως ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων με ένα ενιαίο συμβόλαιο, δεν διατηρείται η αυτοτέλειά τους, και θεωρείται ότι συνενώθηκαν και αποτελούν ένα ενιαίο ακίνητο, έστω και αν καθένα περιγράφεται ξεχωριστά στο συμβόλαιο - Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία - Με τη συνένωση ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων του αυτού ιδιοκτήτη ή πολλών συνιδιοκτητών, δεν συνιστάται, μετατίθεται ή καταργείται εμπράγματο δικαίωμα, επομένως δεν είναι πράξη που υπόκειται σε μεταγραφή. Εξαρτάται μόνο από τη φύση της έκτασης ως συνεχόμενης και αρκεί η έκφραση της βούλησης του ιδιοκτήτη, και όχι απαραίτητα μόνο σε περίπτωση έκδοσης οικοδομικής άδειας (ΑΚ Αρθ-1192 παρ.1). Από την ανωτέρω τελευταία παράγραφο, προκύπτει ότι δεν υπάρχει αυτοτελής πράξη συνένωσης (κι ας επιμένουν περί του αντιθέτου ορισμένοι...).
    2 points
  40. Ωραία, άρα εφόσον είσαι γραμμένος στο ΤΕΕ, θα γνωρίζεις και τους κωδικούς σου. Θα μπεις στο παρακάτω σύνδεσμο: https://web.tee.gr/tmima-mitroon/fakeloi-mitroou/ και θα πατήσεις πιο κάτω στο κουμπί που γράφει 'παροχή αντιγράφων'. Έπειτα θα κατεβάσεις ηλεκτρονικό αντίγραφο της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.
    2 points
  41. Απατεώνες... Κι εγώ περιμένω το εφάπαξ υποτίθεται θα έβγαινε σε 6 μήνες.... Βγήκα στη σύνταξη το 2022 με 40 χρόνια εργασίας και 67 χρονών... Ποσό της σύνταξης : 1065.00 Ε Ο αδερφός μου που βγήκε στη σύνταξη το 2013 παίρνει μέχρι και σήμερα 1400 Ε... Δηλαδή οι μεγάλοι χαμένοι είμαστε όσοι βγήκαμε μετά τον νόμο του κατρουγκαλου...μας τελείωσε... Αποτέλεσμα.... αναγκάζομαι να συνεχίζω να δουλεύω...και να τους πληρώνω για αυτό 365 Ε τον μήνα... Ουσιαστικά η σύνταξη...700 Ε...και να κόβω δουλειά από τους νέους συναδέλφους... αλλά δεν γίνεται να επιβιώσω διαφορετικά... μακάρι να σταματούσα και να πήγαινα εκδρομές... Κατάντια...ποιος το περίμενε ότι θα κατέστρεφαν το ταμείο μας...ένα από τα πιο εύρωστα ταμεία που έδινε συντάξεις 2500 Ε πριν από 15 χρόνια ίσως και παλαιότερα... Ζούμε μια φρίκη...
    2 points
  42. Αυτό που μπορούμε να σε συμβουλεύσουμε από εδώ είναι να απευθυνθείς σε μηχανικό για να σου λύσει όλες σου τις απορίες και να συζητήσετε τις όποιες εναλλακτικές και το κόστος έκδοσης οικοδομικής άδειας και επίβλεψης της οικοδομής. Η αυτεπιστασία δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση ειδικά δε αν βρίσκεσαι μακριά από τον τόπο του έργου. Αν δεν είσαι της δουλειάς και πας μόνος σου να επιλέγεις-ελέγχεις-παραλαμβάνεις υλικά, να συντονίσεις συνεργεία και να ελέγχεις την κατασκευή, το σίγουρο είναι ότι θα γίνουν λάθη και κακοτεχνίες και ως εκ τούτου το όποιο όφελος μπορεί φαινομενικά να υπάρχει στο τέλος μπορεί να βγει ζημιά. Συζήτησέ το με τον μηχανικό που θα επιλέξεις για την έκδοση άδειας και επίβλεψης, αν μπορεί αυτός να αναλάβει την κατασκευή μέχρι το κατασκευαστικό στάδιο που αναφέρεις.
    2 points
  43. Από το μπλε αφαιρεί το κόκκινο και μετά προσθέτει το πορτοκαλί (όχι το κάτω πορτοκαλί.... που ξέφυγε)
    2 points
  44. @Artemiscv προσαύξηση 3% επί των εισφορών μέχρι τη λήξη προθεσμίας υποβολής της επόμενης ΑΠΔ και 1% για κάθε επιπλέον μήνα καθυστέρησης υποβολής (μέχρι 30% συνολικά).
    2 points
  45. @MG9 μόνο της ιδιοκτησίας για την οποία γίνεται η δήλωση. Δεν ασχολείσαι με τις άλλες.
    2 points
  46. Να κάνεις αμέσως ένσταση για ακύρωση της διοικητικής πράξης (δες σχετικά τον νόμο περί διοικητικής διαδικασίας) Μια διοικητική πράξη για να είναι νόμιμη πρέπει να είναι πλήρως τεκμηριωμένη . (το ίδιο ισχύει και αν γίνει η διαδικασία με το ΠΔ του 1929) .
    2 points
  47. Εκεί που είσαι... 1250 για εντός 900 για εκτός. Είσαι σίγουρος ότι είσαι εκτός;
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Our picks

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 replies
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 replies
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 replies
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 replies
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.