Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/07/2019 in all areas

  1. 3 points
  2. 3 points
    Ο μηχανικός σου τι λέει ? Τον ρώτησες ? Δηλαδή πληρώνεις έναν άνθρωπο να μελετήσει και να επιβλέψει το σπίτι σου και έρχεσαι και ρωτάς σε ενα φόρουμ να πάρεις ανώντυμες απαντήσεις ? Οσον αφορά στην μόνωση, έχεις μελέτη ενεργειακής απόδοσης που λέει τι μόνωση πρεπει να επιλέξεις....
  3. 2 points
    Το μεγαλο προβλημα που υπηρχε στον 4178, ειχε λυθει με τον 4495. δλδ ενω με τον 4178 το 51% τακτοποιουσε "μονο του", μετά αρνουνταν να συναινέσει για το υπολοιπο 49% ζητωντας"ανταλλαγματα". Αυτο το προβλημα, το ειχε λυσει ο 4495, βαζοντας -εκτος απο το 51%- και το "εκ κατασκευης" σαν ξεχωριστη προυπόθεση. Με την νέα ρυθμιση, το 51% στην παρ. 9 διαγραφεται, και οριζεται σαν δικαιουχος τακτοποιησης επι κοινοχρηστων, αυτος που τις ιδιοχρησιμοποιει. Απλο, κατανοητό και ευκολο..... Ομως,τις παρ. 5 , 6 και -ειδικα- την παρ. 7, του αρθρου 98, περι την ερμηνεια και εφαρμογη της οποιας, γινεται ολη αυτη η συζητηση, εδω και δυο χρονια ως προς την "μονομερή τροποποιηση της συστασης ΟΙ", δεν τις αλλαξε καθολου. Περιμενουμε, εάν και πότε το ΤΕΕ θα ζητησει, είτε εγκυκλιο απο το Υπουργειο είτε καποια γνωμοδοτηση νομικων, για να ξεκαθαρισθεί το θεμα μια και καλη, ωστε να παψει το φαινομενο να διαβαζουμε εδω στο φορουμ, "ο δικος μου συμβολαιογραφος δεν το κανει...μου είπε καποιος οτι ο δικος του κανει..." υγ Στην τροποποιηση που ψηφισθηκε, προβλεπεται και η εκδοση υπουργικης απόφασης σχετικα με την πρ. 9 [πιθανον να αφορά και για ολοκληρο το αρθρο 98]
  4. 2 points
    Ανάθεση σε Μηχανικό να βρεί τι Άδειες Έχουν βγει για το ακίνητο και να πάρει αντίγραφα των Μελετών που έχουν κατατεθεί. Να Έλεγξει πρώτα απ όλα αν με βάση τις εγκεκριμένες αν έχει υπάρξει παράβαση ή υπέρβαση αυτών. Επικουρικά αν το θέλετε (αλλά είναι επιπλέον φόρτος εργου) να ελέγξει την πληρότητα ή και την ορθότητα αυτών για την χρονική περίοδο που εκδόθηκε η άδεια με βάση τους τότε οικοδομικούς πολεοδομικούς κανονισμούς αλλά και περί των τότε απαιτήσεων της στατικής μελέτης. Μόνο αν έχετε αυτά και αν και εφόσον βρεθούν προβλήματα και θέλετε να κάνετε και κινήσεις δικαστικής φύσης τότε δίνεται το πόρισμα σε δικηγόρο... Αν δεν θέλουν για μπλα μπλα λόγους δεν θα βγεί άκρη όσο και να το κοσκινάτε σε ινερνετιακές αναζητήσεις.
  5. 2 points
    ποσοστά ημιτελούς καταλαβαίνουν.... όλα τα άλλα τους μπερδεύουν.... πως αλλιώς να στο πω να πω είναι γκάου????
  6. 2 points
    Μόνο αυτό δεν εννοούσα στο παραπάνω σχόλιό μου ... είπα απλά ότι κατά τη γνώμη μου από το 6.ιθ λείπει η λέξη "εξωτερική" πριν από το θερμομόνωση. Επισυνάπτω λοιπόν όλα τα σχετικά εδάφια του ΝΟΚ και επαναλαμβάνω : - Αν κάποιος έχει 6 εκ. θερμομονωτικό (+1εκ. κόλλες = 7εκ. στο σχεδιασμό) έχει το κίνητρο να μην μετρήσουν αυτά τα εκατοστά (το σύνολο δηλ. όλα, τα 7εκ. στο παράδειγμα) σε κάλυψη και δόμηση. Εξομειώνεται δηλαδή η μεγάλη θερμομόνωση με επένδυση. Αυτό υποθέτω ότι γίνεται για να προτιμώνται μεγάλα πάχη θερμομόνωσης στο σχεδιασμό ώστε να πάμε σε ενεργειακά αποδοτικότερα κτήρια (τα 5εκ. θεωρούνται πλέον απαίτηση ΚΕΝΑΚ οπότε τα 6εκ. και πάνω είναι μια επιπλέον βελτίωση). - Την ίδια ακριβώς αντιμετώπιση έχουν και τα υπάρχοντα κτήρια, μόνο που εκεί δεν υπάρχει η απαίτηση του πάχους. Λογικό είναι γιατί σ'αυτά με ένα απλό 3άρι θερμομονωτικό πάλι 7εκ. πάχος θερμομόνωση έχεις (4 σοβάς-κόλλα + 3 μονωτικό). Αυτό μόνο μπορεί να ελεγχθεί σαν πάχος επενδύσεων μέχρι το περίγραμμα του κτηρίου. Ενεργειακά μπορεί να είναι επίσης το ίδιο αν το υπάρχον έχει μιά στοιχειώδη μόνωση ή είναι καλύτερο από το τίποτε αν δεν υπάρχει καθόλου μόνωση ... - Αν αντίθετα θεωρηθεί ότι στο 6.ιθ περιλαμβάνονται και οι ενδιάμεσες των τοίχων πλήρωσης θερμομονώσεις, τότε τα ερωτήματα είναι πολλά και δύσκολα : πως ελέγχεται ; ποιά από τις προβολές της λαμβάνεται στα πολυώροφα ; πως γίνεται κάτι που είναι μέσα από τοίχους πλήρωσης να μην θεωρείται εντός περιγράμματος κτηρίου δηλ. κάλυψη ; στον υπολογισμό όγκου τι γίνεται ; αν η θερμομόνωση δεν μετράει σε κάλυψη μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επιφάνειά της στον υποχρεωτικά ακάλυπτο ; αν ναι, πως εξασφαλίζεται η υποχρεωτική επικοινωνία της με τον υπόλοιπο ακάλυπτο ; αν από πάνω της καλύπτεται από δόμηση τι γίνεται ; πως υπολογίζεται ; με πατέντες τύπου "θεωρείται ότι ..." ; ποιός πληρώνει τον μηχανικό για τον υπολογισμό αυτό ; και άλλα πολλά ...
  7. 2 points
    Ο 4495 τροποποιήθηκε με νέο νόμο ,βάζοντας το "ή" αντί για το "και "στην παράγραφο 5 του αρθ 98 , προκειμένου να προχωράμε χωρίς εμπόδια στην τακτοποίηση των χώρων αυτών. Δεν βλέπω το λόγο μη μεταβίβασης των χώρων με μονομερή τροποποίηση , αν ισχύει η μια απο τις δυο προϋποθέσεις. Η επιβεβαίωση των λεγόμενων της έγινε και από άλλον συμβολαιογράφο. Η κατάσταση τείνει να γίνει παρανοϊκή τουλάχιστον. Γνώμη μου είναι ότι η δική μας δουλειά τελειώνει στην χορήγηση της βεβαίωσης κατά 4495/2017, μετά τον τεχνικό έλεγχο βάσει των εγκεκριμένων και σαφώς δε θα πρέπει να μας ενδιαφέρει το συμβολαιογραφικό κομμάτι. Ελα μου όμως που όοολοι προσπαθούν ν αποφύγουν τις όποιες ευθύνες και ανακατέβουν πάντα τον μηχανικό στα πάντα. (από τα οικονομικά-μεσιτικά μέχρι τα συμβολαιογραφικά) .Το πρόβλημα είναι συλλογικό , η ευθύνη είναι όλη δική μας , που αποδεχόμαστε την ανάμειξη μας στα πάντα .
  8. 2 points
    Έγκλημα και ένας λόγος παραπάνω που ο μισός τοίχος είναι YTONG και όχι τούβλο που είναι ακόμα πιο ευαίσθητο και κανονικά δεν σκάβεται ούτε καν με κομπρεσέρ αλλά με ειδικό πριόνι..
  9. 2 points
    Δηλαδή, κατά την αρμόδια διεύθυνση ΠΕΧΩ, στην πρασιά δεν επιτρέπονται βεράντες, αρχιτεκτονικές ή λειτουργικές προεξοχές κλπ. γιατί επίσης δεν τα βλέπω στο σχετικό εδάφιο ... Οι ράμπες όμως δεν προβλέπονται ούτε στο αντίστοιχο εδάφιο που περιγράφει κατασκευές εντός Δ. Επομένως κατά την ΠΕΧΩ : μπαλκόνια μόνο σε υποχώρηση (αν δεν φτάνει το οικόπεδο βρίσκεις άλλο) και ράμπες μόνο σε προαιρετικά αφιέμενο ακάλυπτο (υπάρχουν και ελικόπτερα που μεταφέρουν και αυτοκίνητα). Είναι προφανές ότι κάποιος είναι ο αδύναμος κρίκος ... Επίσης είναι προφανές ότι κάποιοι εκμεταλλεύονται την απουσία εσωτερικού ελέγχου των υπηρεσιών. Το κίνητρό τους αφήνεται στην κρίση σας ...
  10. 2 points
  11. 2 points
    Δεν μπορεί να αλλάξει ο σχεδιασμός επειδή ο χ υπάλληλος ερμηνεύει όπως του καπνίσει. Αναγκαστικά συνάδελφε θα πρέπει να προχωρήσεις σε γραπτό ερώτημα με συνέπεια τη σημαντική καθυστέρηση της άδειας ή εναλλακτικά κάνε έρευνα μέσω γνωστών σου ή και στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ μήπως βρεις κάποια άδεια δόμησης παρόμοιας μελέτης με τη δική σου ώστε να την επικαλεστείς. Αν υποπέσει στην αντιληψή μας κάποια τέτοια άδεια θα την αναρτήσουμε στο παρόν θέμα. στον ΓΟΚ 85 υπήρχε και το παρακάτω έγγραφο: Εγγρ-61516/2045/2-10-87 Ράμπα - Αίθριο - Απόληξη ανελκυστήρα Σας διαβιβάζουμε αντίγραφο της από 1-10-87 αίτησης του κ. Τ.Γ. και σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα. 1. Σύμφωνα με την παρ.2δ του Αρθ-17 του Ν-1577/85 επιτρέπεται στους ακάλυπτους χώρους (πρασιά) του οικοπέδου η κατασκευή ράμπας καθόδου προς τους υπόγειους χώρους. Η εμφαινόμενη δε στα σχέδια ράμπα δεν αντίκειται σε πολεοδομικές διατάξεις. 2. Το αίθριο είναι, σύμφωνα με την παρ.34 του Αρθ-2 του Ν-1577/85, μη στεγασμένο τμήμα του οικοπέδου και δεν επιτρέπεται η στέγασή του με οποιαδήποτε κατασκευή και 3. Κάτω από το μέγιστο ύψος της οικοδομικής και πάνω από το ύψος του κτιρίου επιτρέπεται η απόληξη φρέατος ανελκυστήρος, σύμφωνα με την παρ.2 Αρθ-16 του ΓΟΚ/85 και της Εγκ-12/86 .
  12. 2 points
    θα πας στον δικηγορο σου δικαιουσαι να μην δεχεσαι τα δικα του νερα και υποχρεουται να λαβει αμεσα μετρα προκειμενου να μην βλάπτεται η κυριοτητα σου.
  13. 1 point
    Μπράβο @Maria Electrical Engineer ... αν και εκεί βάσιζα το σκεπτικό μου (στην εξωτ. μονάδα) δεν το θυμόμουν που ήταν γραμμένο (+1)
  14. 1 point
    Εντοπισμός συντεταγμένες ΕΓΣΑ επικουρικά στην ΤΕ γράφεις οτι είχε υπαχθεί στον Νόμο τάδε με Α/Α τάδε κλπ κλπ (χρειάζεσαι προπόνηση αγαπητέ.... )
  15. 1 point
    Έπειτα από διαμάχη με εταιρία λογισμικού αμοιβών, αποφάσισα να δημιουργήσω ένα δωρεάν πρόγραμμα και να το μοιραστώ με τους συναδέρφους του φόρουμ. Ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων γίνεται σε γλώσσα html + php και έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί όσο το δυνατό απλούστερο περιβάλλον εισαγωγής δεδομένων για συνήθεις οικοδομικές άδειες. Επίσης μπορεί να 'τρέξει' από οποιοδήποτε κινητό έχει ενσωματωμένο browser και ενεργή σύνδεση δεδομένων, με αποτέλεσμα να είναι παντού και πάντα διαθέσιμο. Η σελίδα είναι διαρκώς υπό ανάπτυξη οπότε εάν συναντήσετε κάποια bugs ή θέλετε να υποδείξετε κάποιες βελτιώσεις, γράψ' τε το μήνυμα σας στο φόρουμ και θα υλοποιηθεί. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Συγκεντρωτικά αναγράφεται η πορεία εξέλιξης του προγράμματος απο την δημιουργία του μέχρι σήμερα:
  16. 1 point
    dkyr, Πριν απαντηθεί ή προχωρήσει το θέμα πρέπει να διευκρινίσετε αν η λειτουργική συνένωση είναι νόμιμη ή παράνομη. Δηλαδή αν η "τακτοποίηση" του dimitris GM σημαίνει τακτοποίηση της ασυμφωνίας ή τακτοποίηση αυθαιρεσίας ... μετά η μεταβίβαση.
  17. 1 point
    Όλα τα παρακάτω, λαμβάνοντας υπόψη ότι είσαι ατομική επιχείρηση με τους λίγο πολύ κοινούς ΚΑΔ που βάζουμε ως μηχανικοί. 1. Ναι, δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Για την περίπτωση του leasing, εκπίπτει το μηνιαίο μίσθωμα ως έξοδο και μόνο (χωρίς τον ΦΠΑ). 2. Ακριβώς. Ενδεικτικά αλλά όχι αποκλειστικά, τακτικά σέρβις, πιθανά ανταλλακτικά, ΚΤΕΟ, κάρτα καυσαερίων, ασφάλεια αυτοκινήτου (έναντι αστικής ευθύνης μόνο), μπορούν να περαστούν στα έξοδα. 3. Τιμολόγιο δεν ξέρω υπό ποιό καθεστώς μπορείς να κόψεις ή μάλλον μπορείς, απλά δεν ξέρω πώς θα φανεί σε πιθανό έλεγχο της Εφορίας. Όλο και κάποιος συνάδελφος όμως θα το έχει κάνει, οπότε θα σου πει και κάτι πιο συγκεκριμένο. Εμένα πάντως η λογίστρια, ήταν εντελώς αποτρεπτική σε ο,τι αφορά το σενάριο έκδοσης τιμολογίου.
  18. 1 point
    Κάτι το οποίο δεν έχει αποδεχτεί η δική μου πολεοδομία ακόμα.. Γιατί κι εγώ χάριν συντομίας το ΔΚ το είχα δείξει με offset 7εκ. Δεν θα ρωτήσω αν είναι γραπτή αυτή η απάντηση.. 🙄
  19. 1 point
    Συμφωνω. Θα ηταν διαφορετικα εάν ειχε πληρωθει το παραβολο στο ονομα του αποβιωσαντα οπότε ο μηχανικος θα συνεχιζε την διαδικασια χωρις να απαιτειται συναινεση ή συμμετοχη των κληρονόμων. Αυτοι, απλα, θα πληρωναν τα "χρεη" της τακτοποιησης. Τωρα, υποχρεουνται σε αποδοχη αλλά για αυτους η προθεσμια ειναι ενα ετος, ως κάτοικοι εξωτερικου. Ούτε μπορεις να πληρωσεις το παραβολο με το ΑΦΜ του αποβιωσαντα διοτι εχει "ακυρωθει" Εδω, πραγματι, υπαρχει ενα κενο στο νομο, διοτι Εφοσον ληξει οριστικα ο νομος στις 1-7-20, τοτε, όποιοι θανατοι εχουν επισυμβει πριν - εστω στις 1 Μαίου - θα εχουν οι μεν κληρονομοι υποχρεωση να προχωρησουν την τακτοποιηση μεχρι 1/7 αλλά και και δικαιωμα να αποδεχθουν την κληρονομια 4 μηνες, οι δε κατοικοι εξωτερικου ενα ετος, αρα μετα την λήξη της προθεσμίας. Πιθανον δε, για καποιους - φορολογικους - λογους, καποιος να κανει αποποίηση, οπότε οι νεοι κληρονομοι θα εχουν την δικη τους προθεσμια, δλδ. 4μηνη για αποποίηση και 6μηνη για αποδοχη.' Εδω εχει κενο ο νομος....προφανως διοτι πιστευαν στις "εσαεί" παρατάσεις. "Κάπως" θα το επιλυσουν.
  20. 1 point
    δεν είσαι εσύ υπεύθυνος. Στο μόνο που μπορείς να συνδράμεις είναι να αποτυπώσεις όπως θα έκανες για τα σχέδια της υπαγωγής και να δώσεις αρχικά τοπογραφικό με τα στοιχεία του κτίσματος να κάνουν αποδοχή και μετά με τα ίδια μεγέθη θα ολοκληρώσεις την υπαγωγή και θα πας σε περαίωση. Έτσι δεν θα έχουν καμία αλλαγή σε Ε9 και θα γίνει η δουλειά τους.
  21. 1 point
    Arche Ν. 4495/17, άρθρο 30: εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια. Γενικά όσα αναφέρεις εντάσσονται στις επισκευές και δεν τροποποιούν τις μελέτες της άδειας, οπότε ναι μπορούν να γίνουν χωρίς ΕΕΔΜΚ. *** Προσοχή στις ειδικές διατάξεις όπου μπορεί να απαιτείται έγκριση αρμόδιου φορές και φυσικά πάντα απαιτούνται ένσημα
  22. 1 point
    εγώ εξέδωσα τέτοια Ο.Α με 2.5 μέτρα πλάτος ράμπας
  23. 1 point
    Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου με κάποιες πολεοδομίες. Ο καθένας ερμηνεύει ότι του κατέβει στο κεφάλι και η κοινή λογική έχει πάει στα αζήτητα. Τις παρακάτω κατασκευές αναφέρει το άρθρο 17 που επιτρέπονται στην επιφάνεια προκηπίου και αν δούμε έχει μέσα πισίνες , πέργκολες και στέγαστρα. Δηλαδή η ράμπα (ήτοι διαμόρφωση εδάφους) προς το υπόγειο του πείραξε; α) Πέργκολες με προσωρινά σκίαστρα. δ) Ασκεπείς κατασκευές για την υποδοχή στοιχείων νερού και πισίνες. ι) Κινητά ή μόνιμα προστεγάσματα με μέγιστο πλάτος προεξοχής 1/2 Δ. ια) Στέγαστρα σε οποιαδήποτε θέση και εφόσον αυτά αναπτύσσονται εντός των υποχρεωτικών ακαλύπτων μπορούν να κατασκευάζονται με πλάτος μέχρι 1/4 Δ ή δ. ιβ) Οι εγκαταστάσεις των πρατηρίων, οι δεξαμενές, οι αντλίες διάθεσης υγρών και αερίων καυσίμων και τα στέγαστρά τους, στις θέσεις που εγκρίνονται από την αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Το σύνολο των κατασκευών των περιπτώσεων α και ια δεν μπορεί να υπερβαίνει το εμβαδόν της επιτρεπόμενης κάλυψης. και... β) Υπαίθριες σκάλες όταν τηρούνται ταυτόχρονα οι προϋποθέσεις ότι εξυπηρετούν όροφο που η στάθμη του δαπέδου του δεν υπέρκειται από την οριστική (φυσική ή τεχνητή) στάθμη του εδάφους περισσότερο από 1,80 μ. και δεν προεξέχουν από την οικοδομική γραμμή περισσότερο από το ένα τέταρτο του πλάτους του προκηπίου. γ) Στοιχεία διευκόλυνσης της μετακίνησης ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων. δ) Στέγαστρα για την εξυπηρέτηση πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων μετά από έγκριση φορέα και Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής έως το όριο της ρυμοτομικής γραμμής. Τα στέγαστρα μπορούν να προεξέχουν της οικοδομικής γραμμής έως πλάτους 1/10Π και όχι περισσότερο των 2,00 μ. όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με τη ρυμοτομική γραμμή. Σε κάθε περίπτωση το ύψος του στεγάστρου θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 5,00 μέτρα από τη στάθμη του πεζοδρομίου.
  24. 1 point
    Πρόσφατα μίλησα με ένα συνάδελφο σχετικά με εργασίες ανακαίνισης εσωτερικά σε ένα διαμέρισμα. Για αντικατάσταση δύο κουφωμάτων, εσωτερικούς χρωματισμούς, νέο πάτωμα (νέα ξύλα πάνω από το ξύλινο και πλακάκια πάνω από τους χώρους που έχουν μωσαικό), κουζίνα (αποξήλωση και τοποθέτηση νεας), μπάνιο (αφαίρεση είδων υγειινής, αποξήλωση πλακιδίων από τοίχους, νέα πλακόστρωση στους τοίχους και τοποθέτηση νέων ειδών υγειινής). Οτι δεν χρειάζεται πια ΕΕΜΚ. Αληθεύει?
  25. 1 point
    δείτε κάτι ανακλήσεις Ο.Α κλπ https://diavgeia.gov.gr/search?advanced&query=decisionType:"ΠΡΑΞΕΙΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ - ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ"&page=0&fq=organizationUid:"6069"&sort=recent
  26. 1 point
    μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά. Εννοούσα ως ώφειλε κατά την άποψη της ΥΔΟΜ. Εγώ ως μηχανολόγος δεν μπορώ να έχω εμπεριστατωμένη άποψη επί του θέματος. Αλλά επενέβηκα γιατί είδα ότι άλλα έλεγες εσύ και άλλα σχόλια διάβαζα από κάτω, όπως ήδη αναφέρθηκες....
  27. 1 point
    Προβλέπω "βρώμικο" παρασκήνιο έτσι και γίνει.
  28. 1 point
    Οι δύο ικανοτικοί ΕΑΚ-EC δεν είναι ίδιοι ακριβώς. Οι δοκοί μάλλον έχουν πολύ μεγαλύτερη αντοχή από απαιτούμενη, δεν υπάρχει το άνω όριο μεγέθυνσης του ΕΑΚ (q) και επομένως σου βγαίνει μεγαλύτερη ικανοτική ροπή κατά EC.
  29. 1 point
  30. 1 point
    Τι q χρησιμοποιείς? είναι το ίδιο και στα δύο. Στην ανάλυση-διαστασιολόγηση κατά EC τι κατηγορία πλαστιμότητας θέτεις, ΚΠΜ ή ΚΠΥ? Τι έδαφος βάζεις κατά ΕΑΚ και τι κατά EC? Τα παραπάνω αποτελούν πιθανούς λόγους των αποκλίσεων που βλέπεις, και κυρίως ικανοτικός υποστυλωμάτων. Ο ικανοτικός κατά ΕΑΚ έχει άνω όριο στην ικανοτική μεγέθυνση κόμβου για ενδιαμεσα υποστυλώματα, πράγμα που δεν υπάρχει στον EC. Για αρχή δες διαφορά εντατικών μεγεθών, εάν δεν υπάρχουν, τότε μάλλον ικανοτικός κάνει την διαφορά.
  31. 1 point
    Τι εννοείς βαθειά γραμμή ρεματος; Αν ξεκινήσουμε από αυτό θα λυθούν και οι υπόλοιπες απορίες σου
  32. 1 point
    Αν οι κλιματιστικές μονάδες είναι παλιές, έχουν δηλαδή ενεργειακή ετικέττα πριν από την εφαρμογή της οδηγίας 626/2011, τότε εκεί αναγράφουν COP και EER. Για να υπολογιστεί σε τέτοιες μονάδες το SCOP και το SEER (όπου "S" = "seasonal", δλδ. "εποχιακό"), πρέπει να εφαρμοστούν μετρήσεις σε διάφορες ςξωτερικές θερμοκρασίες λειτουργίας ανά βαθμοημέρες θέρμανσης/ψύξης, κατά το πώς ορίζει η παραπάνω οδηγία ανά κλιματική ζώνη. Παράδειγμα για split 9000 btu (PdesignC 2,5 kw) εδώ. Δε γνωρίζω αν υπάρχει κανένα excel ή άλλο πρόγραμμα που να κάνει αυτή τη μετατροπή. Ωστόσο, υπάρχει ένα αμερικάνικο online calculator εδώ, μόνο όμως για τη μετατροπή του EER σε SEER, για την οποία διατίθεται στις Η.Π.Α. ο τύπος SEER = (1.12-√(1.2544-0.08*EER)) / 0.04 (δεν είμαι σίγουρος ότι είναι αποδεκτός στην Ε.Ε. - κάπου είχα βρει αυτόν τον τύπο για το SEER στην Ε.Ε.: European SEER = ([email protected]% load × 0.03) + ([email protected]% load × 0.33) + ([email protected]% load × 0.41) + ([email protected]% load × 0.23) ).
  33. 1 point
    Αλλάζοντας το λέβητα των 24 kw, που χωρίς φύλλο συντήρησης θα καταταγεί σε απόδοση πόσο επί τοις εκατό; και τοποθετώντας στη θέση του έναν άλλον, π.χ. 18 Kw με απόδοση 95%, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης για.την παραγωγή ΖΝΧ κατά, π.χ., 65%, επιτυγχάνεται ο ελάχιστος ενεργειακός στόχος για την κατοικία ή απαιτούνται και άλλες παρεμβάσεις; Ο λόγος που ρωτάω είναι γιατί η απάντησή στο 1. εξαρτάται από την απόδοση του λέβητα χωρίς φύλλο συντήρησης βάσει ΤΟΤΕΕ/ΚΕνΑΚ. Όσο για το 2. μπορεί να αλλαχθεί το οτιδήποτε, χωρίς δικαιολογία, αρκεί η δεύτερη επιθεώρηση να δείξει ότι επετεύχθη ο ενεργειακός στόχος.
  34. 1 point

    402 downloads

    "Πατώντας" περίπου στου Βασίλη στα downloads το ΣΑΥ-ΦΑΥ.. την "Αιτιολογική και τεχνική έκθεση κατεδάφισης δηλωθέντων αυθαιρέτων 1.0.0" ...καθώς και σε σχετικό ερώτημα συναδέλφου, που έγραψα την γνώμη μου, ανεβάζω ένα παράδειγμα/υπόδειγμα Αιτιολογικής Τεχνικής Έκθεσης Χρονοδιαγράμματος (σε έργο που έχει μόνο κατεδάφιση υπαρχόντων κτισμάτων).
  35. 1 point
    Θεωρω οτι εισαι β' βαθμου, λογω γαμου με την εγγονή. Ασυμβίβαστα ενεργειακών επιθεωρητών 1. Απαγορεύεται η διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης από Ενεργειακό Επιθεωρητή σε κτίριο ή τμήματα αυτού εφόσον: α) στη μελέτη ή κατασκευή ή επίβλεψη ή διαχείριση ή λειτουργία ή συντήρηση υπήρξε με οποιονδήποτε τρόπο ο ίδιος ή νομικό πρόσωπο του οποίου είναι μέλος ή εταίρος ή υπάλληλος, β) έχει δικαίωμα κυριότητας, νομής ή κατοχής, ο ίδιος, ή σύζυγος, ή συγγενής του έως β` βαθμού [δεν διαχωριζει μεταξυ εξ αιματος ή εξ αγχιστειας] ήνομικό πρόσωπο του οποίου ο ίδιος είναι μέλος ή εταίρος ή υπάλληλος.» Συγγένεια εξ αγχιστείας προκύπτει ύστερα από γάμο. Οι συγγενείς εξ αγχιστείας του ενός από τους συζύγους είναι συγγενείς εξ αγχιστείας του άλλου στην ίδια γραμμή και στον ίδιο βαθμό. Η συγγένεια εξ αγχιστείας εξακολουθεί να υπάρχει και μετά την λύση ή την ακύρωση του γάμου, από τον οποίο δημιουργήθηκε. (άρθρο 1464 Αστικού Κώδικα – Π.Δ. 456/1984) περισσοτερα εδω http://foroline.gr/archives/20704
  36. 1 point
    Eχει καταργηθεί η εισφορά υπέρ ΤΣΜΕΔΕ και ΕΜΠ τόσο για το μηχανικό όσο και για τον ιδιοκτήτη σύμφωνα με το άρθρο 40 του Ν4495/2017 και τη σχετική Εγκύκλιο ΥΠΕΝ/3116/19.1.2018. Αυτή η εγκύκλιος διευκρινίζει ΡΗΤΑ, ένα προς ένα, ονομαστικά, τα απαιτούμενα αποδεικτικά για τον ιδιοκτήτη. Συγκεκριμένα: «για την έκδοση οικοδομικής αδείας, δεν απαιτείται η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας του μηχανικού, αλλά μόνο τα αποδεικτικά κατάθεσης των απαιτούμενων εισφορών του ιδιοκτήτη του έργου υπέρ του Δημοσίου, ΕΦΚΑ και δήμου». Εγκ_ΥΠΕΝ_3116_19-1-2018_Κατάργηση εισφορών ΕΜΠ & ΤΣΜΕΔΕ μηχανικού και ιδιοκτήτη.pdf Άρθρο 40 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ Β΄ ΝΟΜΟΣ 4495_2017.pdf
  37. 1 point

    Version 2.00

    8,583 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
  38. 1 point

    1,291 downloads

    Πηγές κινδύνου που μπορουν να φανούν χρήσιμες σε μελέτη εκτίμησης επαγγελματικου κινδύνου.
  39. 1 point
    δες αυτο ΕΓΚ 525//1997: Αποδοχή γνωμοδότ.σχετ.με εφαρμογ.άρθρ.25 Ν.1337/83 (180144) Αρθρο 0 Εγκύκλιος ΥΠΕΧΩΔΕ, ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ο.Κ.Κ., ΤΜΗΜΑ Βύ, αριθ. πρωτ. 52502/13-6-1997, Θέμα : Αποδοχή της με αρ. 752/97 γνωμοδότησης Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου μας σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 25 του Ν. 1337/83, όπως ίσχυε πριν από τον Ν. 2052/92. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣ: Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Δ.Ο.Κ.Κ. Τμήμα Β` Σχετ.: α) 31223/95/14.3.95 έγγραφό σας β) 21/2798/1.9.95 Δ/νση Πολεοδομίας Πιερίας γ) 21/3031/7.9.95 Δ/νση Πολεοδομίας Πιερίας Απαντώντας στο (α) σχετικό σας γνωρίζουμε τα εξής : Κατά τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 29 του ΓΟΚ/85, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα και τα μέχρι τη δημοσίευση του εν λόγω ΓΟΚ, παραχωρηθέντα από το κράτος οικόπεδα, όπως αυτά έχουν απομείνει μετά τη ρύθμιση, εφόσον έχουν είτε τα ελάχιστα όρια αρτιότητας που προβλέπονται κατά τον κανόνα, ή κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις που ισχύουν για την περιοχή, είτε εκείνα που προβλέπονται από το άρθρο 25 του Ν. 1337/83. και τα ΠΜ
  40. 1 point
    Το σίγουρο ειναι πως αν βάζαμε στη δημοσκόπηση μηχανικούς πιάτσας (εδώ μπαίνουν σπάνια ή και καθόλου) το ποσοστό υπέρ του μειωτικού συντελεστή των σοφιτών θα είχε εκτοξευθεί!!! Εγώ θα εστιάσω στο εξής το οποίο δεν ισχύει μόνο για τις σοφίτες: Σε τέτοιες περιπτώσεις τόσο αμφισβητήσιμες και που χρίζουν τόσων διαφορετικών ερμηνειών αφού βασίζονται σε εδάφια κακογραμμένων νόμων που σίγουρα δεν έχουν γραφτεί από μηχανικούς (ή ακόμα κι αν έχουν γραφτεί από μηχανικούς, οι μηχανικοί αυτοί δεν έχουν αναλάβει ποτέ υπόθεση τακτοποίησης αυθαιρέτου οι ίδιοι) ποιος είναι αυτός που θα πάρει την ευθύνη να μας ελέγξει και να μας απορρίψει στη δήλωση αυθαιρέτου τις προσωπικές μας επιλογές στον υπολογισμό του προστίμου από τη στιγμή που 7 χρόνια τώρα με 3 νόμους αυθαιρέτων δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο? Θυμάμαι παλιότερα συζητούσαμε στο φόρουμ αν πρέπει να βάζουμε τους μέγιστους ή τους ελάχιστους συντελεστές κάλυψης και δόμησης όταν έχουμε αυθαιρεσίες στα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Μα είναι δυνατόν να επιχειρήσει κάποιος ελέγκτης να βγάλει άκυρη δήλωση αυθαιρέτου για αυτούς τους λόγους? Εδώ γίνονται άλλες κι άλλες ΤΡΑΝΤΑΧΤΕΣ και πλήρως αστήρικτες παρατυπίες στις δηλώσεις αυθαιρέτων και το κράτος με τα όποια μέσα ελέγχου έχει κάνει τα στραβά μάτια! Επανέρχομαι λοιπόν σε αυτό που έγραψε η melissa: Και προσθέτω και την δική μου γνώμη - ψήφο πως όταν υπάρχουν τόσο μεγάλες ασάφειες καλύτερο είναι να ενεργούμε προς όφελος του πελάτη μας κι όχι προς όφελος του κράτους. Ακριβώς το αντίθετο κάνουν οι υπάλληλλοι των πολεοδομιών τους οποίους οι περισσότεροι εδώ μέσα τους κατακρίνουμε, και με το δίκιο μας γιατί μας έχουν ταλαιπωρήσει ουκ ολίγες φορές κι όπου υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία κοιτάνε πάντα πως θα προστατέψουν τον κώλο τους από το κράτος μπαμπούλα, με αποτέλεσμα εμείς να χάνουμε χρόνια από τη ζωή μας αλλά και πολλούς από τους πελάτες μας όταν μας ρίχνουν άκυρα κατάμουτρα και με το γνωστό τους δημοσιοϋπαλληλήστικο σαδιστικό ύφος!!!
  41. 1 point
    Συνάδελφοι μια επιβεβαίωση για την ερμηνεία του ποσοστού 10% δόμησης Το άρθρο αναφέρει τα παρακάτω : '' Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων που βρίσκονται μέσα στον όγκο του διατηρητέου κτιρίου ή προσθήκες καθ’ ύψος ή κατ’ επέκταση σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το 10% της συνολικής δόμησης αυτού, ........'' Συγκρίνουμε το 10% με τον υπάρχοντα συντελεστή του υφιστάμενου κτηρίου και όχι τον επιτρεπόμενο του οικοπέδου . Σωστά ? Το ρωτάω γιατί η δόμηση του διατηρητέο υπερβαίνει τον επιτρεπόμενο Σ.Δ. του οικοπέδου
  42. 1 point
    Δείχτους αυτό ... ελπίζω να καταλάβουν ... αλλοιώς άρχισε τους στις μπάτσες edit Ξέχασα να αναβάσω το άλλο άρχείο (φωτο) του Ν. 1958_2012
  43. 1 point
    Ας τα μαζέψουμε. Θέλουμε να κατεδαφίσουμε: 1. Αυθαίρετα προ 28.07.2011 ΧΩΡΙΣ έκθεση αυτοψίας. Θα πάμε με το 23.1, θα βγάλουμε άδεια κατεδάφισης ΧΩΡΙΣ να πληρώσουμε πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης. 2. Αυθαίρετα προ 28.07.2011 ΜΕ έκθεση αυτοψίας. Είναι λίγο χαζό αυτό που προκύπτει αλλά τι να κάνουμε. Θα το κατεδαφίσεις με το 4.4 του ΝΟΚ, θα το εντάξεις στο 23.4 του και θα σβήσεις το πρόστιμο. 3. Αυθαίρετα ΜΕΤΑ 28.07.2011 ΧΩΡΙΣ έκθεση αυτοψίας. Δεν μπορείς 4178... Ρίχτα νύχτα αλλιώς... 4. Αυθαίρετα ΜΕΤΑ 28.07.2011 ΜΕ έκθεση αυτοψίας. Δεν μπορείς 4178... Θα πληρώσεις. Θα το κατεδαφίσεις με το 4.4 του ΝΟΚ για να μπορέσεις να γλυτώσεις το διατήρησης από την ημέρα κατεδάφισης...
  44. 1 point
    Αν και πολύ αργοπορημένα, θα ήθελα να παρατηρήσω κάτι σχετικά με το σχήμα της τομής. Πρέπει να προσέχουμε τα ύψη της διέλευσης και να τα μετράμε κάθετα προς τη ράμπα και όχι κατακόρυφα όπως φαίνεται στο σκαρίφημα. Διότι για παράδειγμα σε μια ράμπα με κλίση 25% (μέγιστη δυνατή για γκαράζ με λίγα αυτοκίνητα) εάν έχω κατακόρυφο ύψος κάτω από το δομικό στοιχείο 1.90μ, στην ουσία η απόσταση της ακμής του δομικού στοιχείου από το επίπεδο της ράμπας είναι μόνο 1.84μ. Αν τώρα βάλουμε και κάσες και μηχανισμούς και τα αλατοπίπερα της γκαραζόπορτας, καταλήγουμε να θέλουμε 2.00μ καθαρά, πάντα μετρούμενα κάθετα στο επίπεδο της ράμπας, για να μπορεί να μπει ακόμα και ένα LandCruiser (ύψος ~1.85μ) χωρίς να κινδυνεύει να γίνει κάμπριο
  45. 1 point
    Κακά τα ψέματα, οι νόμοι είναι εισπρακτικού χαρακτήρα, τα δε περί περιβάλλοντος κλπ είναι οι δικαιολογίες. Το ερώτημα είναι πότε θα φτάσουμε στην κρίσιμη μάζα των αγανακτισμένων και εξαθλιωμένων πολιτών, οπότε όλα αυτά τα νομοθετήματα θα καταρρεύσουν σαν τους δίδυμους πύργους. Ο κοσμάκης δεν έχει πάρει χαμπάρι το τι πάει να γίνει, γιατί αφορά το 2026 στην καλύτερη των περιπτώσεων. Και λέω κοσμάκης γιατί μιλάμε για μεγάλη μερίδα κόσμου στα όρια της επιβίωσης. Δεν νομίζω ότι θα φτάσουμε στο 2026 πριν όλο το σκηνικό ανατραπεί εκτός αν έχουμε θεαματική βελτίωση της οικονομίας και ανάπτυξη. Ίσως τη λύση δώσει το πετρέλαιο της Ελλάδας, είδομεν. Οι φίλοι μηχανικοί ξεχνάνε ότι οικοδομή είναι και οι μπογιατζήδες, οι μαραγκοί, οι χτίστες κλπ. Για αυτούς δεν υπάρχει δουλειά με τέτοια πολιτική εξόντωσης του ακινήτου. Το κράτος αν θέλει να κάνει κάτι σε αυτή τη φάση ας επικεντρωθεί στις περιπτώσεις που έχουμε πραγματική επιβάρυνση του περιβάλλοντος, δηλ. αυθαίρετα σε αιγιαλούς, ρέματα, δάση, εκτός σχεδίου αυθαίρετα (από σταύλο σε βίλα) και μεγαλοσχήμονες. Ακίνητα εντός σχεδίου που έκλεισαν ένα μπαλκόνι ή έφτιαξαν ένα δωμάτιο παραπάνω δεν προκάλεσαν βλάβη στο περιβάλλον. Ας τακτοποιήσει το κράτος και τα δικά του αυθαίρετα κτίσματα, λιμάνια, σχολεία κλπ. Θέλω να δω πως θα προστατεύσουν το περιβάλλον όταν θα έχουμε έναν από τους πιο ψυχρούς χειμώνες και θα ανάψουν τα τζάκια με την αιθαλομίχλη. Δυστυχώς τα κεντρικά υπουργεία και οι σύμβουλοι είναι άσχετοι με την πραγματικότητα και τα πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν και κάνουν σχέδια επί χάρτου τύπου "κρεββάτι προκρούστη".
  46. 1 point
    Οκ, ευχαριστώ. Προσπαθώ να βρω και το EN αλλά δεν το βρίσκω κάπου, ούτε καν στον ΕΛΟΤ για να το αγοράσω...
  47. 1 point
    Είμαι μηχανικός μετανάστης στην Αυστρία. Δίνω τον αγώνα μου εδώ και Δόξα Τω Θεώ οι προσπάθειες μου μετά από 2 χρόνια καρποφόρησαν. Εργάζομαι σαν υπαλληλος σε τεχνικό γραφείο και είμαι ασφαλισμένος κανονικά και με τον Νόμο στην Αυστρία. Τον Αύγουστο του 2012 κίνησα την διαδικασία να μην πληρώσω τις ασφαλιστικές μου εισφορές στο ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ με την αιτιολογία της εργασίας στο εξωτερικό. Παρά την παραπληροφόρηση- ψηστηρι-εκβιασμό των υπαλλήλων στο ΤΣΜΕΔΕ να μην διαγραφώ πήρα την απόφαση να διαγραφώ ξέροντας ότι μπλεκω στην ελληνική γραφειοκρατεία. Το τσμεδε με το παραθυράκι της μη-διαγραφής από το μητρώο και της εξαίρεσης των εισφορών ως απασχολούμενος εξωτερικού προσπαθεί να κρατήσει τα μέλη του. Το οποιό ισχύει ΜΟΝΟ στην περίπτωση αποσπασματικής εργασίας στην Ελλάδα ως μηχανικός. Ο ασφαλιστικός μου φορέας στην Αυστρία αρνήθηκε να μου χορηγήσει ένα πιστοποιητικό που λέει ψέμματα (οτι δηλαδή εργάζομαι στην Ελλάδα αποσπασματικά). Κι έτσι τον Νοέμβριο 2012 κατέθεσα αίτηση διαγραφης ως μόνιμος κάτοικος εξωτερικού. Τα δικαιολογητικά που μου ζήτησαν ήταν βεβαίωση ότι εργάζομαι στο εξωτερικό. (Βεβαίωση εργοδότη και εγγραφή στα δημοτολόγια τους έστειλα). Αφού συνεδρίασε η αρμόδια επιτροπή κατα τον Φεβρουάριο έλαβα την απάντηση της αίτηση μου σήμερα 02/05/2013 ταχυδρομικώς. Με διέγραψαν και με την βουλα απο το ΤΕΕ.Τώρα πιστεύω να γίνει εύκολα και η διαγραφή από το ΤΣΜΕΔΕ και να ισχύει αναδρομικά...αν και δεν έχω καμία πρόθεση να τους πληρώσω. Συνάδελφοι μηχανικοί ήθελα απλά να ενημερώσω ότι και διαγραφές γίνονται και δεν έρχεται και το τέλος του κόσμου όπως μας θέλουν να πιστεύουμε. Δυο πεταμένες σφραγίδες έχω στα συρτάρια. Μπορεί να μην σφραγίζω αλλά η δουλειά του καθενός είναι και η σφραγίδα του. Τα πράματα αλλάζουν είτε το θέλουν είτε όχι. Ο κόσμος τρέχει με χίλια και δεν προλαβαίνει...και εμείς χάνουμε τον χρόνο μας σε ψευτοδιλληματα εκβιασμούς και τυπικότητες. Ασφαλίζεσαι για να έχεις παροχές. Αν δεν γουσταρεις τις παροχές τις βρίσκεις κι αλλού (αλλες ασφάλειες). Αν δεν μπορείς να πληρώσεις γιατι δεν έχεις δεν υπάρχει θέμα. Απλά ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ. Αν πιστεύει κάποιος ότι μερικά χρονάκια στο Πολυτεχνειο πήγαν χαμένα επειδή δεν έχει σφραγίδα....τότε κάτι δεν πάει σωστά. Ελπίζω να βοήθησα
  48. 1 point
    Αν πας στο αμερικάνικο site της Csi http://www.csiberkeley.com/ θα βρεις διάφορα βιντεάκια που μπορεί να σε βοηθήσουν.
  49. 1 point
    Επειδή βλέπω ότι πολλοί συνάδελφοι ζορίζονται με την εύρεση αντικειμένων στο archicad 12, παραθέτω τα παρακάτω, που πιστεύω ότι δεν το γνωρίζουν. Για την εύρεση αντικειμένων βιβλιοθήκης υπάρχει και το «εργαλείο», κατά την «φάση εισαγωγής των» δηλ στο παράθυρο «προκαθορισμένες ρυθμίσεις αντικειμένου», επάνω αριστερά (ρολάρετε στο «προβολή φακέλων») και θέστε «εύρεση στοιχείου ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ», όπου μπορείτε να βάλετε τα «αρχικά» «κατάληξη» «περιέχει» «ταυτίζονται» ενός αντικειμένου και να το βρείτε πολύ εύκολα Άντε και «χρόνια μας πολλά»
  50. 1 point
    αστα να πανε δηλαδη... και ποια εντατικα μεγεθη περνας?τα μεγιστα? μπορει τελικα να παρω το steel...
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Our picks

    • Σήμανση Ασφαλείας - ISO 7010 - ΠΔ 105/1995
      Σημάνσεις ασφαλείας κατά το πρότυπο ISO-7010 και το ΠΔ 105/1995.

      Το pdf περιλαμβάνει ανά σελίδα τη σήμανση, τον τίτλο και την αρίθμηση καθώς και σύντομη περιγραφή. Τα σήματα βρίσκονται και μεμονωμένα εδώ.

      Πηγή:

      Wikipedia, Πρότυπο ISO-7010, σήμανση


      ΠΔ 105/1995


      Ίδια επεξεργασία για την παραγωγή pdf και μορφής προς εκτύπωση.




       
        • Upvote
        • Thanks
        • Like
      • 0 replies
    • Σχεδιάζονται θεσμικές αλλαγές με επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών από ιδιώτες μηχανικούς
      Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.

      Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.

      Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!

      Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.
      • 0 replies
    • Νέα Σχέδια δράσεων Πολιτικής Προστασίας για πλημμύρες και δασικές πυρκαγιές
      Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ), με κύρια αποστολή το συντονισμό των φορέων που εμπλέκονται σε όλο το φάσμα της διαχείρισης κινδύνων από την εκδήλωση καταστροφών, ολοκλήρωσε την Εγκύκλιο για το Σχέδιο δράσεων Πολιτικής Προστασίας σχετικά με την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων, Εγκύκλιο, η οποία εστάλη με συστημένη αποστολή σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού, Δ/νσεις Υπουργείων, Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα, κ.α.).

      Ταυτόχρονα η ΓΓΠΠ προχώρησε στην ολοκλήρωση και έκδοση των δύο Σχεδίων Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης Διαχείρισης Βραχείων Συνεπειών τόσο από πλημμυρικά φαινόμενα όσο και εξαιτίας δασικών πυρκαγιών.

      Τα δύο αυτά σχέδια, με κωδικές ονομασίες “ΔΑΡΔΑΝΟΣ” [1] (για το σχέδιο που αφορά στις πλημμύρες) και “IΟΛΑΟΣ” [2](για τις δασικές πυρκαγιές), θα παρουσιαστούν σε συνέντευξη Τύπου στις εγκαταστάσεις του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων (ΕΣΚΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος, την Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 12.00.

      Σημειώνεται ότι με τα σχέδια επιδιώκεται η άμεση και συντονισμένη απόκριση των εμπλεκόμενων Φορέων σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο, σύμφωνα με το νέο δόγμα και δομή της ΓΓΠΠ, που αποτυπώθηκε πρόσφατα με τον Ν.4623/19.

      [1] ΔΑΡΔΑΝΟΣ: Ο Δάρδανος, γιός του Δία και Ηλέκτρας κόρης του Άτλαντα, ήταν μυθικός βασιλιάς της Αρκαδίας, που έζησε στα χρόνια μετά τον κατακλυσμό, σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία. Σύμφωνα με το Διόνυσο τον Αλικαρνασσέα, ο Δάρδανος έφυγε απ’ την Αρκαδία για να ιδρύσει μια αποικία στο βορειοανατολικό Αιγαίο Πέλαγος. Ο Δάρδανος βρέθηκε στην Σαμοθράκη μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του Ιασίωνα και την αδελφή του Αρμονία κατά την διάρκεια ενός κατακλυσμού στον οποίο βούλιαξε το μεγαλύτερο τμήμα του νησιού.

      [2] ΙΟΛΑΟΣ: O Ιόλαος ήταν γιος του ετεροθαλούς αδελφού του Ηρακλή, βοηθός και συμπαραστάτης του τελευταίου τον οποίο υποστήριζε στην επιτέλεση των άθλων του.

      Κατεβάστε απο εδώ την εγκύκλιο
      • 0 replies
    • «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον»: Ολοκλήρωση υποβολής αιτήσεων στην 1η ομάδα Περιφερειών - Οι νέες ημερομηνίες για τις υπόλοιπες Περιφέρειες
      Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:



       



      Ολοκληρώθηκε σήμερα στις 08.45 το πρωί η διαδικασία υποβολής αιτήσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος   «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» για τις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας, καθώς εξαντλήθηκαν οι πόροι που προβλέπονταν για όλες τις Περιφέρειες. Υποβλήθηκαν συνολικά 11.880 αιτήσεις και δεσμεύθηκαν περίπου 148,5 εκατ. ευρώ.



       



      Καταχωρήθηκαν συνολικά περί τις 20.670 αιτήσεις σε λιγότερο από ένα 24ωρο. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την πολύ μεγάλη συμμετοχή του κοινού, η οποία –λόγω του φόρτου στο πληροφοριακό σύστημα- προκάλεσε καθυστερήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τον Α’ κύκλο του προγράμματος, την πρώτη ημέρα καταχωρήθηκαν 15.000 αιτήσεις και ολοκληρώθηκαν μόλις οι 529.



       



      Τα Υπουργεία  Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα εξαντλήσουν τις δυνατότητες συγχρηματοδότησης από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ (τομεακού ΕΠΑνΕκ και τα 13 Περιφερειακά Προγράμματα) για την τυχόν περαιτέρω χρηματοδότηση, υπό τους όρους επιλεξιμότητας και στόχων που τίθενται επίσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.



       



      Ζητούμε συγγνώμη από τους πολίτες και τους μηχανικούς για την όποια ταλαιπωρία υπέστησαν. Από τις 12 Σεπτεμβρίου είχαμε έγγραφη διαβεβαίωση από την εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα για την πλήρη ετοιμότητα του πληροφοριακού συστήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα δεν θα μπορούσε να αλλάξει τους δυο προηγούμενους μήνες, χωρίς να προκαλέσει πολύμηνη αναβολή του προγράμματος.



       



      Για να βελτιωθεί ,3η λειτουργικότητα του συστήματος αποφασίστηκε να κατατμηθούν σε μικρότερα υποσύνολα οι επόμενες 2 ομάδες περιφερειών. Συγκεκριμένα το χρονοδιάγραμμα υποβολής των δηλώσεων διαμορφώνεται ως εξής:



       



      -      Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου: Πελοπόννησος, Ιόνια Νησιά



      -      Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου: Στερεά Ελλάδα, Βόρειο Αιγαίο



      -      Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου: Αττική



      -      Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου: Κρήτη, Νότιο Αιγαίο



      -      Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου: Δυτική Μακεδονία



       



      Η έναρξη υποβολής των αιτήσεων στην κάθε Περιφέρεια/ομάδα Περιφερειών θα ξεκινά στις 10.00 το πρωί της οριζόμενης ημερομηνίας.  
      • 0 replies
    • Εξασφάλιση προσβασιμότητας των ατόμων με κινητικές δυσκολίες στα κτίρια
      Ενα σημαντικό ζήτημα στον σχεδιασμό των κτιρίων και των δημόσιων χώρων αποτελεί και η ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των ατόμων ανεξαρτήτως ηλικίας ή/και φυσικής κατάστασης. Σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία και τις Οδηγίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, απαιτείται ο σχεδιασμός των κτιρίων καθώς και των κοινοχρήστων χώρων να γίνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προσπέλαση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Γι αυτό το λόγο μέχρι το 2020 θα πρέπει όλα τα κτίρια στη χώρα μας, να έχουν προβεί στις κατάλληλες παρεμβάσεις δεδομένου ότι πέρα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τα άτομα με παροδικές αναπηρίες και τα λοιπά εμποδιζόμενα άτομα (έγκυες, νήπια, μικρά παιδιά, υπερήλικες κ.ά.) αποτελούν το 50% περίπου του πληθυσμού της χώρας (δηλ. ένας στους δύο πολίτες) με αυξητικές ανάγκες.
      • 0 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.