Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      94

    • Περιεχόμενα

      17.850


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      79

    • Περιεχόμενα

      8.512


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      62

    • Περιεχόμενα

      4.532


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      55

    • Περιεχόμενα

      6.694


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 22/09/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.1

    79.739 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024)[Α1] Αλλαγή με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024)[Α2] [Α1]Προσθήκες με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024): - άρθρο 40, παρ.1 - άρθρο 82, παρ.1 [Α2]Αλλαγή με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) : - άρθρο 122 Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    9 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    100.711 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    7 points
  3. Δείτε κι αυτό: ΕγκύκλιοςΣΕΣΣΕ31η-17.10.2024-Παροχή συμπληρωματικών διευκρινίσεων άρθρου 16 Ν.5142_2024 ...εφόσον η επέκταση / απομείωση υφίσταται από κατασκευής, είναι σύμφωνα με την πραγματική κατάσταση, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ηλεκτρονική ταυτότητα, αλλά όχι σύμφωνα με την άδεια, ήτοι έχει συντελεστεί μέχρι τις 28.7.2011, τότε μετά την υπαγωγή στις διατάξεις του Ν 4495/2017, ο ιδιοκτήτης της κάθε μίας οριζοντίου ιδιοκτησίας μπορεί με μονομερή τροποποίηση της σύστασης να εναρμονίσει το περίγραμμα της οριζοντίου με αυτό της υπαγωγής, της ηλεκτρονικής ταυτότητας και της πραγματικής κατάστασης, όπερ σημαίνει ότι ουδέν δικαίωμα θίγεται της έτερης οριζοντίου ιδιοκτησίας. Σημειώνεται δε ότι ο ιδιοκτήτης της οριζοντίου ιδιοκτησίας που απομειώθηκε, από κατασκευής της οριζοντίου ουδέποτε άσκησε πράξεις νομής διανοία κυρίου επί του απομειούμενου τμήματος, έχουν δε ήδη παρέλθει 13 χρόνια από την 28η Ιουλίου 2011, που συνιστά το συντομότερο χρόνο αυθαίρετης κατασκευής, δυνάμενης να υπαχθεί στις διατάξεις του Ν 4495/2017. ΕγκύκλιοςΣΕΣΣΕ31η-17.10.2024-Παροχήσυμπληρωματικώνδιευκρινίσεωνάρθρου16Ν.5142_2024.docx
    6 points
  4. αν προσέχατε λίγο τι γράφει ο καθένας θα γινόταν λιγότερο "κουκουρούκου" διάλογος... ο ιδιώτης δεν μπορεί να γνωρίζει τι και πως επηρεάζουν τα κινητά φορτία (πέραν των σταθερών) σε κτίρια σε σεισμούς κλπ.... αλλά θέλει να έχει άποψη και ο arche ούτε καν πήρε είδηση ότι το ερώτημα δεν ήταν αυτού του ιδιώτη και δεν αφορούσε δικό του κτίριο και απλά είπε μια άποψη... Θα έλεγα να μη συνεχίσει το "κουκουρούκου" για να μη πρέπει να κουβαλάμε την σφουγγαρίστρα για καθαρισμό.
    5 points
  5. @CHRISTINE_VAS Ο προκαταβλητέος φόρος ΦΕΜ (10% ή 4% επί της αμοιβής) καταβάλλεται όταν η μελέτη θεωρείται ή εγκρίνεται από αρμόδια υπηρεσία. Όταν παρέχονται υπηρεσίες σε εταιρεία ή σε επαγγελματία, εάν δεν υπάρχει υποχρέωση ΦΕΜ, διενεργείται παρακράτηση φόρου 20%. Η παρακράτηση είναι υποχρεωτική για καθαρή αξία άνω των 300 ευρώ. Όταν εκδίδουμε παραστατικά προς συλλόγους ή άλλα νομικά πρόσωπα με ειδικά καθεστώτα είναι απαραίτητο να συνεννοούμαστε προηγουμένως. Στην προκειμένη περίπτωση, πρέπει να βεβαιωθείς κατά πόσον οφείλεται ΦΕΜ ή όχι. Η μελέτη που κατέθεσες εγκρίθηκε από κάποια τεχνική υπηρεσία; Μήπως απαιτείται από το πρόγραμμα απόδειξη πληρωμής του ΦΕΜ; Εάν υπάρχει υποχρέωση καταβολής ΦΕΜ, τότε κακώς παρακρατήθηκε το 20%. Δεν είναι έτσι. Στα παραστατικά προς ιδιώτες δεν γίνεται παρακράτηση 20%. Δεν είναι έτσι. Ο ΦΕΜ έχει προτεραιότητα. Όταν ο πελάτης είναι νομικό πρόσωπο και η αμοιβή υπόκειται σε ΦΕΜ, πληρώνεται ο προκαταβλητέος φόρος και δεν γίνεται παρακράτηση.
    5 points
  6. Παίρνω ξανά τον λόγο για να βάλουμε, όλοι μαζί και προ διακοπών, μερικά πράγματα στη θέση τους. Αρχικά να επαναλάβω (γιατί πολλοί στέλνετε μήνυμα με το ίδιο ακόμη ερώτημα) ότι τα τελευταία αρχεία της έκδοσης 17 του ΝΟΚ είναι εκεί, στις προηγούμενες εκδόσεις και θα τα βρείτε αν δείτε τις αναλυτικές οδηγίες που έχω αναρτήσει στα σχόλια εδώ του αρχείου από την πρώτη στιγμή. Ανατρέξτε λοιπόν στην παλαιότερη έκδοση του αρχείου και κατεβάστε, όσοι ακόμη θέλετε, τα αρχεία χωρίς να κάνετε το λάθος της μη ελάχιστης έρευνας που οδήγησε και τον συνάδελφο NIANDR στην περεξήγηση. Θα παρακαλέσω όμως να μη συνεχίσει ο σχολιασμός εδώ πάνω στις παρεξηγήσεις και στην ανταλλαγή χαρακτηρισμών μεταξύ συναδέλφων γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΣΤΟΧΟΣ της διακοπής της κωδικοποίησης του νόμου. ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙ Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ από τα πολλαπλά άστοχα "πειράγματα" που τον οδήγησαν στην "αριστοτέλεια μη χρήση" δηλαδή ΣΤΗΝ ΑΧΡΗΣΤΙΑ. Αφορμή και τα τελευταία χτυπήματα όπως : "αρνήσεις αδειοδοτήσεων", "ακυρώσεις πράξεων", "αναρμόδια εντέλλεσθαι", "ημίμετρα θεραπευτικών διατάξεων", "φερετζέδες νομιμότητας", "κατεδαφίσεις ορόφων με έξοδα δημοσίου", "αμελέτητα κουρέματα της προεξέχουσας κόμης οικοδομών σε στυλ προ του '55", "αναστολές αδειών", "παζάρια του στυλ να το αφήσω στο 1μ.; είναι καλά;", "πολεοδομικοί ηγεμονίσκοι που ξεφυτρώνουν ερμηνεύοντας" κλπ. Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον όπου : συνάδελφοι έχουν χωριστεί σε οπαδούς ΥΔΟΜ και αυτονομιστές, υποστηρικτές της προστασίας της προέγκρισης ή της Κατ.3 και ότι νάναι, οι απόψεις για κάθε άρθρο του νόμου είναι περισσότερες από τα γράμματα του άρθρου, δεν υπάρχουν δύο ΥΔΟΜ στη χώρα με την ίδια αντιμετώπιση της πολεοδομικής νομοθεσίας και μάλιστα η όποια άποψη ΥΔΟΜ δεν διαρκεί περισσότερο από μήνα, όταν γίνεται ερώτηση διευκρίνισης προφανώς κανείς δεν δίνει απάντηση κλπ... Έλεγχος ανύπαρκτος, προσωπικό επίσης, νομική ενημέρωση (τι είναι αυτό;) πουθενά, συλλογικά όργανα μαγαζάκια οργανωμένα κατά βαρύτητα συμφερόντων, ανομία και παρεούλες (για να μην πω κυκλώματα) σε κάθε επίπεδο και μέγεθος κλπ... Και το κύρος του μηχανικού στα τάρταρα, όταν προτιμάται : η τακτοποιησούλα από τη μελέτη ανέγερσης (καλά δεν λέω νομιμοποίησης...), η ξεπέτα με στατική μελέτη "χτυπημένη" στην Ινδία, το αλουμίνιο ως μέσο επίτευξης ενεργειακής εξοικονόμησης, η δόμηση χωρίς σχέδιο αντί για εφαρμογές οργανωμένης βιώσιμης δόμησης... Όλα τα παραπάνω ήταν η αφορμή. Όμως σήμερα σημασία έχει αυτό που φαίνεται περισσότερο και με τις παραπάνω παρεξηγήσεις στα σχόλια διαπίστωσα ότι η διακοπή της κωδικοποίησης τονιζόταν καθημερινά στη δραστηριότητα του forum, χωρίς όμως να φαίνεται κάπου Ο ΣΚΟΠΟΣ της διακοπής ... δηλαδή Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ. Προτείνω λοιπόν στα εδώ σχόλια του αρχείου να γράφει πλέον όποιος θέλει την άποψή του για τον ίδιο τον ΝΟΚ και την κατάστασή του σήμερα ως διαμαρτυρία κατάντιας ή επικρότηση ... κάτι σαν δημοσκόπηση μεταξύ συναδέλφων. Με την κάθε συμμετοχή θα επανέρχεται το θέμα καθημερινά στην επιφάνεια ... Αν πάλι δεν θέλουμε, ας επαναλάβουμε ένα "moto διαμαρτυρίας" είναι και αυτό ένα άμεσο μέσο σήμερα. Εγώ σαν moto της διαμαρτυρίας μου αλλάζω την αρχική Αριστοτέλεια ρήση με την πιο πιασιάρικη Κουρκούλεια ρήση και επειδή : Ο ΝΟΚ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΕΙ ... το moto μου είναι : ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΜΩΡΕ ; ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ !!!
    5 points
  7. https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/18a4e643-1429-4e6b-a317-d7c6a29adabf/12702747.pdf ψηφισθηκε ο νομος για δασικα ακινητα, διορθωση συμβολαιων, διορθωση ελλειπών ή λαθεμενων υπαγωγων κλπ. διαταξεις
    4 points
  8. Για να γίνει τέτοια συζήτηση θα πρέπει να διαθέτουμε κατόψεις και δ. κάλυψης της άδειας. Ο Η.Χ είναι όπως στον σχεδίασα. Τα υπόλοιπα είναι εξώστες.
    4 points
  9. Όχι, δεν μπορούμε μέσα από ένα κείμενο δύο (!) προτάσεων και με μηδέν στοιχεία, να κατανοήσουμε την κατάσταση. Νομίζω και εσείς το ίδιο θα λέγατε σε αντίστοιχη περίπτωση.
    4 points
  10. Η εγκύκλιος με διευκρινήσεις από τον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο. Εγκύκλιος-ΣΕΣΣΕ-26η-10.10.2024-παροχή-διευκρινίσεων-αρ.16-Ν.5142_2024.pdf
    4 points
  11. και το ονομα αυτου: NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5142/2024 ΦΕΚ Α 158/2024 [διορθωσα το λαθος στο σωστο...] papathvas θνκς Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίη- ση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
    4 points
  12. @χαιδω Τα ζητήματα του ύψους και των κοινοχρήστων αντιμετωπίζονται πλημμελώς από τον νόμο για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων. Για την υπερύψωση της οικοδομής ενώ παραμένουν σταθερά τα ύψη ορόφων και ο περιβάλλων χώρος έχει διαμορφωθεί σωστά, δεν υπάρχει σχετική διάταξη. Τακτοποίηση κοινοχρήστων προβλέπεται μαζί με ολόκληρο το κτίριο. Όταν οι δηλώσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα κοινόχρηστα. Αναγκαστικά, λοιπόν, καταφεύγουμε σε αλχημείες. Όσα προανέφερα ισχύουν γενικά, γιατί στην περίπτωση που εξετάζεις έχεις κατηγορία 1. Η αυθαιρεσία της υπερύψωσης θα περιγραφεί στη δήλωση του δευτέρου ορόφου, με ιδιαίτερη αναφορά στην υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους, χωρίς επίπτωση στο πρόστιμο.
    4 points
  13. Αφού έχει διαμορφωθεί ο περιβάλλων χώρος σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην άδεια, όπως και το ύψος του ισογείου, τότε: Όχι, μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία.
    4 points
  14. Αυτό είναι ένα κοινό λάθος που κάνουν πάρα πολλοί. Η άποψή μου είναι ότι το ΔΓΜ (είτε εγγραπτέας είτε διόρθωσης) είναι μια ξεχωριστή μελέτη, η οποία βασίζεται στο τοπογραφικό διάγραμμα και ασχολείται με την ιδιοκτησία και το ΚΑΕΚ της και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται (και να πληρώνεται ξεχωριστά - και αδρά). Επομένως το θεωρώ απαράδεκτο να παντρεύεται με το τοπογραφικό στο ίδιο διάγραμμα γιατί κ χάνεται η ουσία αλλά όπως το είπες και εσύ, μαζεύει άχρηστη πληροφορία. Έχω ακούσει από συναδέλφους (με μικρή εμπειρία και επομένως καθοδηγούνται πιο εύκολα) ότι κάποιοι δικηγόροι τους ζητάνε 651(!!!!!!) στο ΔΓΜ! Γιατί;;;; Τι νόημα έχει;;;; Και γιατί να μην χρεωθεί ξεχωριστά αυτή η διαφορετική ΜΕΛΕΤΗ;
    4 points
  15. Επειδή ο εξώστης μπορεί να εφάπτεται στο όριο και μπορεί να φέρει τοίχο, θα μπορούσε καλλιστα να είναι και ολόκληρo εξώστης, αν φυσικά δεν είναι φερων στοιχείο ο τοιχος. Θα το δεις στα στατικά αυτό.
    3 points
  16. Καλημέρα σε όλους, Είναι η ώρα 3:48 τα ξημερώματα και δεν έχω βραδιάς ύπνο λόγω της ανησυχίας μου για όσα σας έχω προαναφέρει. Οι δύο αδελφές διαχειρίστριες παραιτήθηκαν και προς το παρόν η πολυκατοικία είναι ακέφαλη λόγω απροθυμίας των συνιδιοκτητών (25) να αναλάβουν τη διαχείριση, οι οποίοι, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, περιμένουν ίσως ένα θάμα.... Προσωπικά, για λόγους ηλικίας και υγείας δεν μπορώ να αναλάβω πρωτοβουλίες ώστε να τρέξω να προλάβω το κακό και ούτε κανείς έδωσε σημασία στις προειδοποιήσεις και συμβουλές μου που προηγήθηκαν. Θα σας ενημερώσω όταν υπάρχουν εξελίξεις. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον που δείξατε στο πρόβλημά μου.
    3 points
  17. Σαν αρχη, διαβασε το αρθρο 16 του ν 5142/24 «α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β), γ), δ) της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. Η ανωτέρω ακυρότητα των μεταβιβάσεων και των συστάσεων εμπράγματων δικαιωμάτων που έχουν πραγματοποιηθεί προ της 1ης.5.2024 αίρεται με μεταγενέστερη υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος των αυθαιρεσιών ή των ανωτέρω πολεοδομικών παραβάσεων που είχαν εγκατασταθεί προ των ανωτέρω πράξεων, εφόσον αυτή είναι επιτρεπτή, και υπό την προϋπόθεση σύνταξης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας του άρθρου 53. Σε περίπτωση που η συμβολαιογραφική πράξη που καταρτίστηκε κατά παράβαση του πρώτου εδαφίου χρήζει διόρθωσης ως προς τα στοιχεία του ακινήτου, αυτή δύναται να διορθωθεί από τον τελευταίο αποκτώντα το εμπράγματο δικαίωμα, μονομερώς, ενεργούντα για λογαριασμό του και για λογαριασμό του μεταβιβάζοντος, τεκμαιρομένου ότι ο αποκτών ενεργεί δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 235, 223 και 726 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984, Α’ 164). Κατά τη σχετική διόρθωση της οικείας πράξης προσαρτώνται μόνον το Πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ του τελευταίου αποκτώντος, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας της παρ. 3 του άρθρου 53, η βεβαίωση υπαγωγής, το σχεδιάγραμμα της κάτοψης, και το απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος. Τυχόν απαιτούμενη δήλωση φόρου υποβάλλεται μονομερώς.» και αυτο. γκύκλιος ΣΕΣΣΕ 26η-10.10.2024-παροχή διευκρινίσεων αρθ.16 Ν.5142/2024 https://enotariat.gr/?p=14879
    3 points
  18. Eγκύκλιος ΣΕΣΣΕ 26η-10.10.2024-παροχή διευκρινίσεων αρθ.16 Ν.5142/2024 https://enotariat.gr/?p=14879
    3 points
  19. Μπορεί να είσαι με τα επόμενα κύματα..οι προσλήψεις είναι για βάθος τριετίας.πιθανον να σε καλέσουν και σε ένα χρόνο από τώρα.εχει τύχει σε γνωστό μου δηλαδή παρόμοια περίπτωση όπως εσυ
    3 points
  20. Εάν η τοποθέτηση δεξαμενής χωρητικότητας 1000 λίτρων (βάρος ενός τόνου, όταν είναι γεμάτη νερό) στην ταράτσα ενός οικήματος δημιουργεί πρόβλημα —λόγω βαρύτητας, σεισμού ή οποιουδήποτε φυσικού φαινομένου— τότε το κτίριο είναι ακατάλληλο προς κατοίκηση και πρέπει να κατεδαφιστεί.
    3 points
  21. Τον νομοθέτη πρέπει να τον κοιτάς στα μάτια ... για να καταλάβεις πότε σου κλείνει κάποιο απ' αυτά.
    3 points
  22. Αναρτώ το άρθρο 16 Ν.5142/24 σε pdf καθώς και το ΦΕΚ 158.Α.24 προς διευκόλυνσή μας. Το άρθρο 16 βρίσκεται στη σελίδα 11 του ψηφιακού αρχείου του νόμου. ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α 4.10.2024.pdf ΑΡΘΡ 16 ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α.pdf
    3 points
  23. Επειδή με ρωτούν συνάδελφοι, διευκρινίζω ότι η παρακάτω παράγραφος 1 του άρθρου 16 του πρόσφατα δημοσιευμένου Ν.5142/2024 : Άρθρο 16 Δυνατότητα μονομερούς διόρθωσης στοιχείων συμβολαίων - Προϋποθέσεις και επιτρεπτές αποκλίσεις εμβαδομετρήσεων - Άρση ακυρότητας μεταβίβασης ή σύστασης εμπράγματου δικαιώματος επί μεταγενέστερης υπαγωγής αυθαιρεσιών - Τροποποίηση περ. α) της παρ.1 άρθρου 82 ν.4495/2017 1.α) Ο κύριος οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας δύναται να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της οριζόντιας ή καθέτου ιδιοκτησίας, καθώς και των παρακολουθημάτων ή των χώρων αποκλειστικής χρήσης αυτών, ως προς την επιφάνεια, το περίγραμμα και τη χρήση της οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί ή περιγραφεί στη σύσταση οριζοντίων/καθέτων ιδιοκτησιών, εφόσον η σημερινή πραγματική κατάσταση έχει δημιουργηθεί από τον χρόνο κατασκευής της οικοδομής και αποτυπώνεται στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας του άρθρου 53 του ν.4495/2017, υπό τις εξής προϋποθέσεις: αα) δεν θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας της οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας επί του γεωτεμαχίου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών, καθώς και τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όλων των οριζοντίων ιδιοκτησιών του κτιρίου, αβ) έχει καταβληθεί ο οφειλόμενος εκ της μεταβολής φόρος, και αγ) υφίστανται νομίμως ή έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν.4495/2017. β) Σε περιπτώσεις οικοπέδων ή γηπέδων, επί των οποίων έχουν συσταθεί οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες, μετρήσεις με απόκλιση εμβαδού έως δύο τοις εκατό (2%) από τις αναγραφόμενες στις πράξεις σύστασης μετρήσεις θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η τροποποίηση ή διόρθωση των πράξεων σύστασης και των τίτλων κτήσης, προκειμένου για τη μεταβίβαση των οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών ή για τη σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί αυτών. Η παρούσα εφαρμόζεται και για τις αποκλίσεις οριζοντίων ιδιοκτησιών και τμημάτων αποκλειστικής χρήσης καθέτων ιδιοκτησιών που δεν υπερβαίνουν το ποσοστό του πρώτου εδαφίου. γ) Κύριος οριζοντίου ιδιοκτησίας δύναται να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας ως προς τη μεταφορά του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης της συγκεκριμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας σε έτερη οριζόντια ιδιοκτησία δικής του κυριότητας, υπό την προϋπόθεση, ότι η έτερη οριζόντια ιδιοκτησία στην οποία μεταφέρεται το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης βρίσκεται επί της ιδίας οικοδομής και δεν διαθέτει, ήδη, δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης ιδίου σκοπού. ΔΕΝ αποτελεί τροποποίηση του Ν.4495/2017, οπότε δεν συμπεριλαμβάνεται και στη εδώ κωδικοποίηση.
    3 points
  24. "έφυγε" λίγο πριν κλείσει τα 100 ας τον αποχαιρετίσουμε με ένα ωραίο τραγούδι του
    3 points
  25. Καλησπέρα, αν έχεις μια μεζονέτα τότε για το ΠΕΑ θεωρείται ως κτίριο. Οπότε το να λάβεις την μεζονέτα ως 3 επιμέρους κτιριακές μονάδες, πιστεύω είναι λάθος. Καταλαβαίνεις και εσύ πιστεύω, ότι κάτι δεν πάει καλά αν θες να εκλάβεις τα...μπαλκόνια ως εισόδους των πλασματικών κτιριακών μονάδων που θες να θεωρήσεις. Με βάση παραπάνω προσωπικά δεν θα το έκανα...βρες ένα συν/φο αντίστοιχης τάξης επιθεωρητή και μοιραστείτε την δουλειά.
    3 points
  26. Την μόνωση σίγουρα την μετράμε, όπως μετράμε και τους πέτρινους τοίχους που δεν μετράνε στην δόμηση. Γενικά τα μετράμε όλα και αυτά που δεν μετράνε στην δόμηση. Το εξωτερικό τοίχο στο πατάρι, δεν τον μετράμε γιατί το πατάρι δεν είναι όροφος, και τον εξωτερικό τοίχο τον μετράμε μία φορά σε κάθε όροφο.
    3 points
  27. Αν πάτε να ρωτήσετε, οι περισσότερες ΥΔΟΜ στα φορολογικά θέλουν διαφορετικές στήλες επιφανειών στο ΔΚ που περιλαμβάνονται και δεν περιλαμβάνονται στο ΣΔ κατά ΝΟΚ. Μέσα και η θερμομόνωση ... ότι κατασκευάζεται. Αθροίζουν τα εμβαδά και θέλουν τα φορολογικά σε αυτές. Οι λεπτομέρειες της εφαρμογής στα λοιπά είναι όσες και οι υπάλληλοι που ελέγχουν. Έχουν και άλλες πιο ακραίες θέσεις αλλά ας μην επεκταθώ. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν πρέπει να ελέγχουν φορολογικά. Μια μικροποσότητα κώδικα του συρμού (χωρίς ΑΙ) θέλει στο σύστημα των αδειών για να επανέλθουν όλα στις σύμφωνες με τους νόμους διατάξεις. Και να κλείσουν τα ΙΚΑ...
    3 points
  28. Ανάκληση κάνεις όταν είναι σε ισχύ. Όταν λήξει, παύει να υπάρχει
    3 points
  29. Συνηθως, το εμβαδον καθε καθετης ειναι αναλογικο με τα χιλιοστα. Αλλα, κι αν για λογους αναγομενους στην μορφολογια του εδαφους, καποια καθετη μπορει να εχει πιο πολλα τμ. σε σχεση με το ποσοστο της στο ολο οικοπεδο, δεν αλλαζει τπτ. Χτιζεις με βαση τα χιλιοστα επι του οικοπεδου, καθε καθετης. Ειναι βεβαιο οτι αυτο αναγραφεται στο συμβολαιο της συστασης. Διαβασε το προσεκτικα.
    3 points
  30. Με το Τοπογραφικό Διάγραμμα διεκδικείς (350 τμ) και με το ΔΓΜ υποδεικνύεις την αλλαγή/διόρθωση/καταχώρηση που πρέπει να γίνει στην βάση του Κτηματολογίου (345 τμ). Τα δύο αυτά δεν έχουν ποτέ την ίδια επιφάνεια (δεν είναι δυνατόν, εκτός αν πρόκειται για μεταγεγραμμένη ΠΕ, αλλά και πάλι). Οι ακριβείς διαστάσεις και η επιφάνεια ενός γεωτεμαχίου θα προκύπτουν πάντα και μόνο από το Τοπογραφικό Διάγραμμα. Από το Κτηματολόγιο θα προκύπτει με ακρίβεια σε ποιόν ανήκει και ποια περίπου είναι η επιφάνεια και η θέση του. Το layer TOPO_PROP δεν έχει μεγάλη σημασία σε ένα ΔΓΜ και υπάρχει κυρίως για τη ταύτιση με το Τοπογραφικό Διάγραμμα (ποτέ δεν συμπίπτουν TOPO_PROP και PST_KAEK). Στο ΔΓΜ έχει σημασία σε ποιο ΚΑΕΚ αναφέρεται η πράξη/διόρθωση για να καταχωρηθεί εκεί. Απλό παράδειγμα: Αποτυπώνεται ένα οικόπεδο 1.000 τμ και ζητείται να γίνει κατάτμηση σε δύο ίσα μέρη. Στο Κτηματολόγιο το γεωτεμάχιο εμφανίζεται 900 τμ: Στο Τ.Δ. κάθε τμήμα θα είναι 500 τμ Στο ΔΓΜ θα ζητείται από το Κτηματολόγιο να εμφανίζει δύο νέα τεμάχια 450 τμ με μόνη αλλαγή το ενδιάμεσο όριο.
    3 points
  31. Σε περίπτωση που είχα ο λογιστής μου και της εταιρείας υπέβαλαν ερώτημα στη ΔΟΥ. Τους απάντησαν ότι το ΦΕΜ 10% υπερισχύει τις παρακράτησης από την εταιρία του 20% όταν υπάρχει υποβολή των σχεδίων σε δημόσια αρχή (4495, ΕΕΜΚ , Άδεια κλπ)
    3 points
  32. 3 points
  33. @pmz Δεν απαιτείται συναίνεση, βάσει του άρθρου 98 (παράγραφος 8.) του νόμου 4495/2017. Η αυθαίρετη απόληξη κλιμακοστασίου είναι παράβαση προϋπολογισμού. Η αποθήκη (υποθέτω ότι δεν είναι τμήμα του κουβουκλίου της απόληξης) είναι υπέρβαση δόμησης. Υπέρβαση κάλυψης υπάρχει μόνο όταν η αυθαίρετη κατασκευή δεν είναι εξ ολοκλήρου εντός του εγκεκριμένου περιγράμματος της οικοδομής. Στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.
    2 points
  34. Βασικά θεωρείς τα μεγέθη της εγκεκριμένης ΟΑ ως σωστά και με αυτά κάνεις τον έλεγχο. (Και επειδή μάλλον η άδεια είναι προ ΓΟΚ85, που δεν υπήρχε η έννοια του Η/Χ, ίσως να είναι και σωστά υπολογισμένα) Όσον αφορά το ΔΚ, δεν συντάσσεις νέο ΔΚ αλλά επάνω στο εγκεκριμένο αναφέρεις τις τροποποιήσεις σε αυτό. Και συγκεκριμένα στο θέμα σου, έχει τροποποίηση μόνο στην δόμηση.....
    2 points
  35. Μπορεί να σε σταματήσει κατά τη διάρκεια της κατασκευής και να πάνε όλοι αυτόφωρο (ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι). Επίσης, πέραν της όποιας Πολεοδομικής παράβασης, έχεις και παραβίαση των διατάξεων του ΑΚ. 'Οπερ σημαίνει ότι μπορεί να σε ξετινάξει. Και για να γίνει κατανοητό: στις κάθετες (πιο σωστά κατακόρυφες) ιδιοκτησίες υπάρχει δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και όχι αποκλειστικής κυριότητας. Ως προς την κυριότητα, υπάρχει συνιδιοκτησία επί του όλου γεωτεμαχίου. Γιαυτό δεν επιτρέπονται οι εσωτερικές περιφράξεις τους
    2 points
  36. Προσωπικά δεν έχω ακούσει κάποια συμβ/φο να δίνει τέτοια βεβαίωση. Αν άλλος συνάδελφος το γνωρίζει και του έχει δοθεί ας μας το πει. 2. Σωστός ο προβληματισμός τόσο για κατάληψη Κ.Χ όσο και για διαμερισμάτωση. Μήπως να ξεχάσεις την ανασύσταση και να το πας "χωρίς Ο.Α". Συμφέρει από κάθε άποψη.
    2 points
  37. Το ζήτημα δεν είναι τι θα εκδόσεις εσύ αλλά τι πραγματικά επιτρέπεται. Πρώτα λοιπόν θα πρέπει να γίνει η αποδοχή κληρονομιάς ώστε να έχεις νόμιμο ιδιοκτήτη και ύστερα θα κάνεις τακτοποίηση και έκδοση ΗΤΚ. Στην αποδοχή δεν απαιτείται ΠΠΗΤΚ. Όμως συντάσσουμε σχέδια σύμφωνα με την κατάσταση που θα γίνει. Επομένως, εφόσον η βούληση του διαθέτη αντιβαίνει πολεοδομικούς κανόνες η διαθήκη θα ερμηνευτεί από τους νομικούς σύμφωνα με τα όσα επιτρέπονται. Αν λοιπόν δεν επιτρέπεται άλλος όροφος η διαθήκη δεν θα εφαρμοστεί έτσι. Ανάλογη περίπτωση είναι η βούληση διαθέτη μέσω διαθήκης να διαιρέσει ένα οικόπεδο σε δυο αυτοτελή και αυτό να μην μπορεί να γίνει λόγω των όρων και περιορισμών αρτιότητας/κατάτμησης της περιοχής. Αναρτώ και το σχετικό. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΗ ΑΡΤΙΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΑΠΟ ΔΙΑΘΗΚΗ-ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΠΡΑΞΙΑΣ.pdf
    2 points
  38. @Patrick Βρισκόμαστε από τον 2/2023 σε ένα "αιωρούμενο" πολεοδομικό καθεστώς σε ό,τι αφορά την εκτός σχεδίου δόμηση. Από την μια, το βασικό ΠΔ και οι νόμοι 3212/03 και 4759/20 παραμένουν σε ισχύ, από την άλλη η Διοίκηση οφείλει να εναρμονίσει τη νομοθεσία με βάση την 176/23 απόφαση ΣτΕ. Οι περισσότερες Υ.ΔΟΜ της Χώρας μας από όσο γνωρίζω έχουν παύσει να εκδίδουν Ο.Α, προεγκρίσεις και βεβαιώσεις όρων δόμησης για ακίνητα εκτός σχεδίου/οικισμών με πρόσωπο σε αγροτικές -μη αναγνωρισμένες με ΦΕΚ, οδούς. Αναφορικά με μια άδεια που εκδόθηκε με προγενέστερο καθεστώς, αυτή εκτελείται κανονικά και το κτίριο δεν είναι αυθαίρετο. Το κτηματολόγιο (υποθέτω ότι το ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή υπό κτηματογράφηση, δηλαδή σε φάση προανάρτησης ή ανάρτησης) και όχι σε τελικό στάδιο, επομένως θα γίνουν ενστάσεις και μεταβολές από την πλευρά του ιδιοκτήτη και κακώς δεν έχουν γίνει μέχρι τώρα αν το Κτηματολόγιο δεν απέδωσε σωστά τα δηλωθέντα όρια του γηπέδου (με τις γνωστές σχετικές αποκλίσεις φυσικά). Σε κάθε περίπτωση, θα ελέγξεις το ακίνητο βάσει του τίτλου του, τοπογραφικού τίτλου και άδειας και θα το συγκρίνεις με αυτό του κτηματολογίου να εντοπίσεις τις διαφορές και να γίνει ένσταση. Για την αλλαγή καθεστώτος επίβλεψης από συνταξιούχο (δεν την γνωρίζω ακριβώς την διαδικασία) πλην όμως αν ψάξεις εδώ στο φόρουμ έχουν αναφερθεί απόψεις. Συζήτησέ το και με την ΥΔΟΜ. Εκτιμώ ότι δεν μπορεί μια ακίνητη περιουσία να απαξιωθεί επειδή ένας από εμάς πήρε σύνταξη. Σίγουρα θα υπάρχει τρόπος αντικατάστασης του συνταξιούχου συναδέλφου στο έργο.
    2 points
  39. αν η υφιστάμενη κατάσταση του Διαμερίσματος σήμερα είναι διαφορετική όπως την δείχνει το πολεοδομικό σχέδιο δεν σε καλύπτει. Ελέγχουμε τις πολεοδομικές υπερβάσεις των κτιρίων άρα ελέγχουμε με βάση τα σχέδια της πολεοδομίας.... όλα τα υπόλοιπα είναι ιδιοκτησιακά ζητήματα.
    2 points
  40. @Alejandro_92 Σωστή είναι η αντιμετώπιση που περιγράφεις στη δεύτερη δημοσίευσή σου. Δηλαδή, πρώτα τακτοποίηση και μετά μονομερής τροποποίηση. Πώς διευκολύνεται η συμβολαιογράφος εάν η ηλεκτρονική ταυτότητα της επέκτασης είναι για αδόμητο; Εξήγησέ της ότι πλέον δεν υφίσταται δικαίωμα επέκτασης, αφού η επέκταση πραγματοποιήθηκε, και ότι στην τροποποιημένη σύσταση η οριζόντια ιδιοκτησία για το ισόγειο θα είναι, εκ των πραγμάτων, μία.
    2 points
  41. Θυμάμαι ότι στην φάση από την προανάρτηση μέχρι την ανάρτηση είχαμε υποβάλει αντιρρήσεις (ατελώς) στο τοπικό γραφείο και πολλές από αυτές είδα ότι είχαν ληφθεί υπόψη όταν έγινε η ανάρτηση. Εσένα από τη στιγμή που δεν έχει κάνει δήλωση, θα πρέπει να κάνει. Λογικά δεν διαθέτει ο πελάτης σου τίτλο ή έγινε λάθος (σκόπιμο ή μη) από κάποιον άλλο που επίσης πήγε και δήλωσε με χρησικτησία. Θα πρέπει να συμβουλευτείς το τοπικό γραφείο για το πως θα ενεργήσεις καθώς ήδη έχει δοθεί προσωρινο ΚΑΕΚ από την προανάρτηση. Λογικά θα πρέπει να κάνεις πρώτα τη δήλωση και μετά να υποβάλλεις ένσταση.
    2 points
  42. Για να τα βάλουμε σε μια σειρά: 1. Το οικόπεδο θεωρείται πολεοδομικά ένα. Άρα η όποια επιτρεπόμενη δόμηση αναφέρεται στο όλον 2. Στη σύσταση καθέτων, δίνεται ποσοστό επί της επιτρεπόμενης (στο όλον) δόμησης. Συνεπώς, η κάθε κάθετη δομεί το ανωτέρω ποσοστό της επί της συνολικά επιτρεπόμενης δόμησης
    2 points
  43. Κατηγορηματικά: όχι. Δεν έχει απολύτως καμμία σημασία. Επιχειρήματα που να σχετίζονται με την ικανότητα ανάληψης αυτών των φορτίων δεν υπάρχουν. Η επιπρόσθετη καταπόνηση της πλάκας, λόγω των βαρών που αναφέρεις στην αρχική σου δημοσίευση, δεν προξενεί κανένα πρόβλημα.
    2 points
  44. Το ΦΕΜ για Οικοδομικές Άδειες είναι 10% (Τοπογραφικά 4% αν δεν κάνω λάθος) Για ιδιώτες Τιμολόγια κλπ 20%. Αν όλη σου η αμοιβή μπορούσες να ήταν για την όποια Οικοδομική Άδεια θα επαρκούσε το 10%
    2 points
  45. @dimidomo για ισόγειο 100τμ + πατάρι 50τμ που επικοινωνούν, επιφάνεια της θ.ζ. για το ΠΕΑ θα είναι 150τμ. Αν το πατάρι διαχωρίζεται με θύρα και δεν θερμαίνεται πάμε σε άλλη θεώρηση.
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.