Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/26/2021 in all areas

  1. Version X5.1

    61,589 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4664/20 (ΦΕΚ 32Α/14.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ à ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ à ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    8 points
  2. Θεωρώ ότι η προκαταβολή θα δίνεται στον ωφελούμενο για άλλο λόγο. Πιθανώς για να την επιστρέψει ο ίδιος αν δεν ολοκληρώσει το έργο, κάτι που πριν γινόταν με τους προμηθευτές εάν δεν ολοκληρωνόταν το έργο. Η ευθύνη πάει στον ωφελούμενο. Θετικό το 50% από τη στιγμή που στο Εξ-Αυτ. 2020 η προκαταβολή σε έργο με 85% επιδότηση ήταν το 70% των ιδίων κεφαλαίων (πχ 15%) δηλαδή το 10.5% του έργου (που έτσι έργα δεν γίνονται). Το υπόλοιπο 50% θα καταβάλλεται στον ωφελούμενο στην ολοκλήρωση προφανώς για να το αποδώσει αυτός στους προμηθευτές (που του έκοψαν τιμολόγια με πίστωση, ελπίζω όπως και πριν). Βέβαια ο ωφελούμενος επιδοτείται και σωστή η ευθύνη εκεί. Πάντως δεν μπορεί να συνυπάρξει η άνοδος 3ων κατηγοριών και οι κόφτες 0.9€/kwh, 180€/m2 και 28χιλ €. Θα πρέπει να ενταχθεί: κατοικία 155.55m2 για να πιάνει 28χιλ. € έργο να εξοικονομεί 31111kwh το έτος (ή 200kwh/m2 για τα 155m2) για να πιάνει το ίδιο όριο των 28χιλ € στο έργο Και αυτή η κατοικία θα παίρνει 0 μόρια στο κριτήριο Κ1 για 28000€/31111kwh για τα 0.9€/εξοικονομούμενη kwh. οι επιμέρους παρεμβάσεις θα πρέπει να είναι μειωμένες ώστε μέσα στα 28χιλ. € να ανεβαίνει 3 κατηγορίες και να εκτελεί όλες τις μονώσεις και τα συστήματα για να ανέβει αυτές τις 3 κατηγορίες. Δεν συζητάμε για ανοίγματα-εξώφυλλα που σε κατοικία 150τ.μ. μπορεί να είναι το μισό έργο με low-e, θερμοδιακοπή, αργό στα διάκενα και συντελεστές ακουστότητας. Δύσκολο και το να φύγουμε από τα ορυκτά καύσιμα στην επαρχία (που δεν υπάρχει το μεταβατικό καύσιμο, LPG ή Φ.Α.) και να πάμε σε νέες εγκαταστάσεις με ΑΘ γιατί πάλι μια τέτοια εγκατάσταση θα είναι το μισό έργο. Αυτονόητες οι προσφορές πριν το έργο (και πριν το ΠΕΑ θα έλεγα εγώ) και η εξαιρετικά απίθανη διατήρηση των τιμών στην αγορά στα ίδια επίπεδα κατά τη στιγμή της αίτησης και μετά από 3-4 μήνες που θα βγει η απόφαση υπαγωγής (μετά τον κυκεώνα των δανείων, της ανάρτησης δικαιολογητικών κ.λπ.). ΥΓ: Κανείς δε σχολιάζει ότι δε βλέπουμε πουθενά τις αμοιβές των συναδέλφων (ΠΕΑ, ηλ. ταυτότητα, σύμβουλος, ΕΕΜΚ).
    8 points
  3. Αυτό (την αμοιβή) θα έπρεπε να την είχες συμφωνήσει εξ αρχής. Το ότι δεν έγινε κάτι τέτοιο, σημαίνει ότι εμπιστεύτηκες το συνάδελφο σε ΟΛΑ. άρα θα πρέπει να του δώσεις όσα ζητάει, διότι τόσο εκτίμησε την αμοιβή του. Οι αμοιβές διαμορφώνονται ελεύθερα. Δεν είναι υποχρεωμένος να σου αναλύσει (σύμφωνα με τη λογική σου) το ποσόν. Ούτε θα συγκρίνεις με αμοιβές άλλων επαγγελμάτων. Διότι υπάρχει και ο αντίλογος: έχεις ρωτήσει ποτέ πώς διαμορφώνει την αμοιβή του ο υδραυλικός ή ο ηλεκτρολόγος? και γιατί δεν συγκρίνεις με το γιατρό που, για μισή ώρα το πολύ (και στο ιατρείο), χρεώνει 50 € (και μαύρα)? Αυτόν, σίγουρα, δεν τον έχεις ρωτήσει... Αλλά έτσι είναι. Έχουν κακομάθει όλοι από τους σκιτζήδες της αγοράς, και νομίζουν πως η δουλειά του μηχανικού είναι δευτεράτζα.
    6 points
  4. Version X4.1

    44,387 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    5 points
  5. 127 downloads

    Χρήσιμο έγγραφο για προσδιορισμό ορίου οδού και θέσης περίφραξης, σε περίπτωση που δεν υφίσταται όριο απαλλοτρίωσης. Έγγραφο 45633/4.6.2016 (ΑΔΑ: ΩΥΝΓ7Λ1-Ρ5Ι) Δ/νσης Τεχν. Έργων Π.Ε Μεσσηνίας
    5 points
  6. σωστα εδωσε βεβαιωση Θεωρω οτι, στα πλαισια της ασφαλειας των συναλλαγων, επρεπε να γραψει στις σημειωσεις οτι υπαρχει σε εκκρεμοτητα τακτοποιηση κατηγοριας 3. Γνωμη μου ειναι οτι δεν απαιτειται ουτε τροποποιηση ουτε διορθωση του αρχικου συμβολαιου. Τακτοποιει ο νεος ιδιοκτητης εδω μια απο τις πολλες συζητησεις https://www.michanikos.gr/forums/topic/50328-αρθρο-083-ν-449517-απαίτηση-έκδοσης-βεβαίωσης-μηχανικού/page/80/
    4 points
  7. Το άρθρο 24 του Συντάγματος, όπως διαμορφώθηκε από την Συνταγματική Βουλή του 2001, είναι σαφώς δικαιότερο από το προηγούμενο του 1975 γιατί δίνει το "δικαίωμα" σε όλους να προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον αποφάσεων του κράτους περί διαχείρισης δασικών εκτάσεων. Παραμένει όμως - και σωστά - το δικαίωμα στο κράτος να επιτρέπει παραγωγικές και άλλες δραστηριότητες μέσα σε δασικές εκτάσεις για λόγους "δημοσίου συμφέροντος". Αυτό ακριβώς το "δημόσιο συμφέρον" είναι που θέλει εξέταση, όχι μόνο ως προς τον επιστημονικό του ορισμό αλλά κυρίως προς τον ουσιαστικό του προσδιορισμό. Τι είναι δλδ αυτό το κράτος και σε ποιον λογοδοτεί και ποιοι είναι εκείνοι που αντιδρούν και τι θέλουν τελικά. Είναι όμως άλλο το θέμα της διάθεσης μέρους υγειών δασικών εκτάσεων σε παραγωγικές δραστηριότητες για το δημόσιο συμφέρον και άλλο το θέμα της διάθεσης των ΚΑΜΕΝΩΝ δασών (βαρέως τραυματισμένης φύσης) σε παραγωγικές δραστηριότητες...για το δημόσιο συμφέρον πάλι...λέει. Αυτοί λοιπόν οι 9 σύμβουλοι του ΣΤΕ που αντιτίθενται στην διάθεση των καμένων δασικών εκτάσεων σε οποιαδήποτε δραστηριότητα πέραν της αναδάσωσης, ούτε βλάκες είναι, ούτε λένε για να πουν, ούτε γράφουν για να γράψουν. Και βεβαίως το πολύ ειδικό αυτό θέμα ΔΕΝ είναι λυμένο από κανένα Σύνταγμα και δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να λύνεται από οποιοδήποτε Σύνταγμα.
    4 points
  8. Ούτε υπαγωγή ούτε αναφορά στην ΤΕ. Το κτήριο έχει εξαιρεθεί από την κατεδάφιση ήδη από το 1983. Από τον ν.1337/83 και μετά απαιτείται να μην είναι επικίνδυνα τα κτήρια που εξαιρούνται της κατεδάφισης (άρθρο 16). Από τη θεώρηση έως την κρίση του επικινδύνου υπάρχει μεγάλος δρόμος με νόμους για χαλίκια. Αν ο μηχανικός της τακτοποίησης έχει τη δυνατότητα να κρίνει την επικινδυνότητα της κατασκευής, οφείλει από τον νόμο να ειδοποιήσει τον ιδιοκτήτη ο οποίος και φέρει την αποκλειστική ευθύνη. Εγγράφως όπως είπε και ο ΙΑΣΟΝΑΣ παραπάνω.
    4 points
  9. Κανείς δε λέει ότι ο μηχανικός έχει δίκιο ή ότι οι μηχανικοί είναι σωστοί. Τα χάλια τους τα μαύρα έχουν, άσχετοι υπάρχουν και λαμόγια και ότι θέλεις. Αποτελούν μέρος της κοινωνίας και δεν μπορεί να είναι κάτι διαφορετικό από αυτή. Να ξέρεις όμως αυτή η κατάσταση διαμορφώνεται κυρίως από τους πελάτες και το κράτος/ελεγκτικούς μηχανισμούς. τι περιμένεις να σου πούμε εμείς όταν δεν ξέρουμε τι εργασία έχει κάνει ο μηχανικός. Ακόμα όμως και να ξέραμε, πάλι δεν μπορούμε να πούμε τίποτα γιατί δεν υπάρχει πλέον προκαθορισμένη αμοιβή. Επίσης δεν πληρώνεται μόνο ο χρόνος απασχόλησης αλλά και η γνώση/συμβουλές/πληροφορίες, υπογραφή κλπ. Από κει και πέρα πράττεις όπως νομίζεις. ΚΑι αν δεν μπορείτε να τα βρείτε μεταξύ σας, να πληρωθεί και κανένας άλλος επαγγελματίας (και οι δικηγόροι έχουν ψυχή......). Και μιας και ανέφερες αμοιβές, οι δικηγόροι παίρνουν κάποιο 60€/ώρα και κάποιο 150/ώρα. Οι γιατροί ξεκινούν από τα 150€/ώρα. ΚΑι οι αμοιβές αυτές είναι για επίσκεψη στα γραφεία τους, ΟΧΙ για να έρθουν σε εσένα. Ένας μηχανικός πόσα πρέπει να πάρει άραγε?......
    4 points
  10. Από το άρθρο του κου Μενουδάκου: "Αντιθέτως, η απαγόρευση εγκατάστασης σταθμού αιολικής ενέργειας σε αναδασωτέες εκτάσεις θα δημιουργούσε ισχυρό κίνητρο εμπρησμού για όσους αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα, οι οποίοι, όπως έχει αποδειχθεί, είναι πολλοί." Δηλαδή όσοι αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα είναι και εν δυνάμει εγκληματίες...Είναι, σα να λέμε, τόσο το μίσος τους για την αιολική ενέργεια που θα γινόντουσαν ακόμη και εμπρηστές προκειμένου να την αποτρέψουν. Κάτι σαν...ψυχοπαθείς. Και επιπλέον λέει, έχει αποδειχθεί (;) ότι είναι πολλοί όλοι αυτοί... Τα θερμά μου συγχαρητήρια και στον ίδιο και στην κυβέρνηση. Δεν του ζητάμε αποδείξεις γι' αυτά τα οποία ισχυρίζεται, ξέρουμε ότι είναι μάταιος ο κόπος, θέλουμε μόνο να τον πληροφορήσουμε ότι οι κύριες αντιδράσεις κατοίκων και φορέων στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών είναι σε περιοχές Natura και όχι γενικώς δασικές. Να του υπενθυμίσουμε δε ότι οι περιοχές αυτές δεν είναι απαραιτήτως δάση...
    4 points
  11. .... και ξεκινάω με τους εξής προβληματισμούς μου : Στο νέο εξοικονομώ με βάση τα όσα έχουν εξαγγείλει, οι μόνες βελτιώσεις από το προηγούμενο είναι ότι : α) Καταργείται το όποιος προλάβει και μπαίνουν κριτήρια. β) Οι προϋπολογισμοί κατανέμονται ανά νομό και όχι ανά περιφέρεια. Κατά τα άλλα είναι πολύ χειρότερο από όλα τα μέχρι τώρα εξοικονομώ γιατί : α) Το κριτήριο 180 €/τ.μ. σε συνδυασμό με το ότι η εξοικονόμηση ενέργειας συμμετέχει σε ποσοστό 50% στην βαθμολογία αξιολόγησης της αίτησης, αποκλείει τις αιτήσεις που καταναλώνουν τον προϋπολογισμό τους σε όχι και τόσο αποδοτικές όσο αφορά την εξοικονόμηση παρεμβάσεις όπως η αλλαγή κουφωμάτων, οι τέντες, τα κλιματιστικά. Ελπίζω να το πάρουν χαμπάρι και να αντιδράσουν οι αντίστοιχοι επαγγελματικοί κλάδοι. β) Το κριτήριο 0,9 €/Κwh/τ.μ. ουσιαστικά αποκλείει τα κτίρια Δ κατηγορίας και ίσως και Ε. γ) Η επιδότηση μόνο 40% για τις ενοικιαζόμενες ή δωρεάν παραχωρούμενες κατοικίες είναι κατάφωρη αδικία σε σχέση με τα προηγούμενα εξοικονομώ. δ) Η απαίτηση για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου ως προαπαιτούμενο για την υποβολή της αίτησης είναι τραγελαφική, αφού είναι αδύνατον να εφαρμοστεί τόσο σύντομα (μέχρι τον Οκτώβριο) και επίσης φαίνεται ότι την απαιτούν και από όσους τελικά δεν καταφέρουν να επιλεγούν. Ελπίζω τελικά να τροποποιηθεί αυτός ο όρος και να την απαιτήσουν μόνο από όσους τελικά επιλεγούν. Θα μπορούσα να απαριθμήσω και άλλα μειονεκτήματα αλλά δεν θέλω να γίνω κουραστικός
    4 points
  12. Καλησπέρα και πάλι Giallou-καλώς μετέφερες την υπόθεση στο σωστό θέμα (άρθρο 94),όμως έθεσες ένα πολύ σημαντικό νέο στοιχείο,τον χαρακτηρισμό της έκτασης ως δασικής.Στο τρίτο ερώτημα λοιπόν σου απαντώ ότι δεν μπορεί να εκδοθεί νομιμοποίηση κατοικίας κατασκευασμένης μετά τις 28-7-2011 εντός δασικής έκτασης. Συνεπώς,πριν φτάσεις στην αίτηση και τους υπολογισμούς προστίμων πρέπει να εξασφαλιστεί το θετικό αποτέλεσμα της δασικής αντίρρησης,δηλαδή ο αποχαρακτηρισμός της έκτασης.Θέλει προσοχή.
    3 points
  13. Καλησπέρα,εάν εννοείς ότι μέχρι τις 28-7-2011 το οικόπεδο ήταν αδόμητο και όλες οι αυθαίρετες κατασκευές σε αυτό έχουν γίνει μετά τις 28-7-11,τότε : εφόσον τηρούνται οι ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις,η πράξη είναι άδεια νομιμοποιήσης (Κατηγορίας 2) με αυτοψία Υδομ και ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 94 το οποίο υπάγεται στο Τρίτο Κεφάλαιο του 4495 και αντιμετωπίζει αυθαίρετα μετά τις 28-7-11. Το άρθρο 106 υπάγεται στο Τέταρτο Κεφάλαιο και αφορά αυθαίρετα πριν τις 28-7-11.
    3 points
  14. Μια χαρά σου τα είπαν στο ΤΕΕ! Ο συμβολαιογράφος δεν γνωρίζει τη δουλειά του.
    3 points
  15. Αν δεν μειώνει το απαιτούμενο πλάτος του διαδρόμου (για ύψος 2.20), δεν υπάρχει πρόβλημα. Επειδή όμως είναι κατασκευή σε κ.χ., θα πρέπει να υπάρχει συναίνεση από την πλειοψηφία (έτσι όπως ορίζεται στον κανονισμό)
    3 points
  16. κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας μόλις τώρα με το ΤΕΕ μου ανέφεραν πως καλά έκανε ο μηχανικός και έδωσε βεβαίωση. Επιπλέον πως δεν υπάρχει πρόβλημα να γίνει ακόμα κ τώρα ρύθμιση. Δεν θεωρούν πρόβλημα την ύπαρξη βεβαίωσης αφού η παλιά βεβαίωση βεβαιώνει δόμηση κτλ. και πως η ρύθμιση δεν θα αφορά επιφάνεια για να προκύπτει πρόβλημα. Πρόσθεσαν πως το πρόβλημα θα λυθεί με την ΗΤΚ.
    3 points
  17. καλά και η δική τους πρόταση ήταν πιάσε το αβγό και κούρευτο. Μας έφαγαν οι προτάσεις και παραπροτάσεις με αλγόριθμους , συντελεστές κλπ @@@@@. Στο ΕΚΟ Ι έκανες τα χαρτιά του ωφελούμενου, τα έπαιρνε, έτρεχε τράπεζα κλπ. Μιά χαρά. Τωρα θέλαμε ...... και τελικά. Δεν χρειαζόταν καμία ιδιαίτερη ανάλυση για να καταλάβουμε ότι τα κουφώματα μένουν έξω. Εχουν και οι συγκεκριμένοι ευθύνη με τίς προτάσεις τους με τους αλγόριθμους. Το πρόγραμμα μιά χαρα ήταν απλά ήθελε ισονομία για όλους την ημέρα των αιτήσεων και λίστα επιλαχόντων οι υπόλοιποι για όποτε βγαίνουν κονδύλια (λίστα η οποία θα ήταν συνεχώς ανοικτή)
    3 points
  18. Αν γινόταν όλα όσα έγραφαν οι κανονισμοί (και τους διαβάζαμε κιόλας), δε θα υπήρχε το michanikos.gr.
    3 points
  19. Είναι άλλο θέμα η υπαγωγή ενός ακινήτου (αυτής της κατηγορίας) σε ένα νόμο όπου θα ρυθμίζει τις όποιες αυθαιρεσίες του κι άλλο θέμα αν αυτό το ακίνητο κινδυνεύει να πέσει στο κεφάλι κάποιου και να τον πλακώσει... Επίσης, προσωπικώς δεν θεωρώ προφανή την αναφορά στην τεχνική έκθεση. Ο ρόλος αυτής της έκθεσης είναι άλλος! Αν ο μηχανικός θέλει να έχει ήσυχη τη συνείδησή του, προφανώς θα ενημερώσει εγγράφως, έστω και με συστημένη επιστολή ή κάτι άλλο, τον ιδιοκτήτη και τέλος...
    3 points
  20. - μια περιπτωση ειναι αυτη https://dasarxeio.com/2021/06/17/98280/ - υπαρχει και αυτο, 4 Πότε θα μπορέσουν να μεταβιβαστούν ακίνητα εκτός σχεδίου, όπου είναι σε εξέλιξη η ανάρτηση των δασικών χαρτών; Εφόσον δεν κατατεθεί αντίρρηση και το ακίνητο έχει χρήση μη δασική, 45 ημέρες μετά το πέρας της περιόδου κατάθεσης αντιρρήσεων, όπου κυρώνεται ο δασικός χάρτης μερικώς για αυτές τις περιοχές. Ετσι, αν η ανάρτηση, όπως έγινε γνωστό, ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2022, μπορεί να γίνει μεταβίβαση τον Μάρτιο του 2022. Τα ακίνητα για τα οποία έχουν υποβληθεί αντιρρήσεις μπορούν να μεταβιβαστούν όταν εξεταστούν οι αντιρρήσεις από την Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων και κριθεί πως η έκταση δεν υπόκεινται στη δασική νομοθεσία. Ωστόσο, όσον αφορά τις αντιρρήσεις που έχουν κατατεθεί το 2017, οι περισσότερες δεν έχουν εξεταστεί ακόμη. Μέχρι στιγμής για το 55% της χώρας έχουν υποβληθεί 108.658 αντιρρήσεις. και αυτο Ο ίδιος στέκεται ιδιαίτερα σε ένα παράδειγμα, όπου σε ενιαία κατά τον τίτλο της έκταση ένα τμήμα αυτής αποδίδεται στον δασικό χάρτη ως δασικό. Οπως λέει, η μεταβίβαση έστω του μη δασικού τμήματος του ακινήτου καθίσταται σήμερα αδύνατη. Γιατί; Επειδή κατά τον Γιώργο Ρούσκα «υπάρχει η στρεβλή άποψη πως με τον τρόπο αυτόν δημιουργείται κατάτμηση δασικής έκτασης, παρ’ όλο που αυτό που μεταβιβάζεται είναι μόνο το μη δασικό τμήμα ενώ το δασικό τμήμα άλλωστε στην πραγματικότητα δεν αποτελούσε ποτέ ιδιοκτησία του ιδιώτη». αλλα διευκρινισθηκε οτι δεν αποτελει κατατμηση [λογικο και αυτονοητο] https://news.b2green.gr/6953/δασικοί-χάρτες-αδύνατη-η-μεταβίβαση-α και αυτη η εγκυκλιος για την μεταγραφη των επιτρεπομενων https://dasarxeio.com/2021/05/18/96983/
    3 points
  21. Φίλοι έχω αρκετό καιρό να ασχοληθώ με ΠΕΑ και "Εξοικονομώ", και δεν ξέρω τις τελευταίες λεπτομέρειες για αυτά. Όμως θεωρώ μεγάλο λάθος να βάζετε πρώτο κριτήριο στην επιλογή Α.Θ., το αν επιδοτείται ή όχι και με τι ποσό. Έτσι το πιθανότερο είναι να κάνετε μία εγκατάσταση που δεν θα καλύπτει το σπίτι σας, με αποτέλεσμα να τρέχετε μετά για αλλαγές κλπ. Πρώτο κριτήριο είναι πάντα μιά σωστή μελέτη απωλειών του σπιτιού σας (με πληρωμή κατά προτίμηση) και μετά επιλογή Α.Θ. (όχι με την ονομαστική απόδοση), αλλά με απόδοση που θα καλύπτει τις απώλειες του σπιτιού στην εξωτερική θερμοκρασία που έγινε ο υπολογισμός στην μελέτη.
    3 points
  22. Συνάδελφοι τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι: 210-5285599, 210-5285616/ 617, 210-5285699. Τηλεφωνούσα σε όλα και σε ένα απο αυτά το σήκωσε αυτή η εξαίρετη υπάλληλος.
    3 points
  23. Version EXTENDED v2.2

    1,622 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    3 points
  24. Πριν ξεκινήσει η συλλογή δηλώσεων, οι μελετητές συντάσσουν πρόχειρο κτηματογραφικό διάγραμμα συλλέγοντας στοιχεία από παλιούς χάρτες, διαγράμματα του ελαιοκομικού μητρώου κλπ. Σε συνδυασμό με μία ψηφιοποίηση ορίων επί του ορθοφωτοχάρτη, προκύπτουν κάποια όρια ιδιοκτησιών από εκτίμηση, ακόμα και αν δεν εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης τους να δηλώσει. Για τις διαφορές που βλέπεις στα αποσπάσματα σε σχέση με τις μετρήσεις σου, εικάζω ότι παίζει να μην τιςέλαβαν καν υπόψιν τους. Εκτός αν ο όμορος είχε προσκομίσει και αυτός τοπογραφικό και έγινε κάποιου είδους ενδιάμεση σχεδίαση. Σε κάθε περίπτωση, αν καμία κορυφή δεν ταυτίζεται με τις μετρήσεις σου είναι περίεργο. Θα πρέπει να αιτηθείς να εφαρμόσουν το τοπογραφικό σου, τόσο κόπο έκανες. Ακόμα και για μικροδιαφορές. Όσο πιο κοντά είναι το πολύγωνο του κτηματολογίου στην πραγματικότητα τόσο το καλύτερο. Σκέψου ότι παράλληλα μπορεί στην προανάρτηση να εμφανιστεί ο όμορος και να ζητήσει μικροαλλαγές. Θα πρέπει να "υπενθυμίσεις" ότι έχεις τοπογραφικό, αφού προς το παρόν το αγνόησαν. Οι συναλλαγές γίνονται με βάση την αποτύπωσή σου. Και η αποτύπωση είναι αυτή που οδηγεί σε ΔΓΜ για την ιδιοκτησία, αν υπάρχουν διαφορές με το λειτουργούν κτηματολόγιο. Αυτή τη στιγμή δεν έχει θεσμοθετηθεί η συμβατότητα σχήματος αλλά κάποια στιγμή αναπόφευκτα θα γίνει. Λογικά θα είναι offset +-2m στα εκτός και +-0,50m στα εντός. Ισχύει όμως η συμβατότητα εμβαδού και κατά τις μεταβιβάσεις, αν είσαι εκτός, καλείσαι να διορθώσεις το κτηματολόγιο κοινοποιόντας σε ομόρους. Στην προανάρτηση δεν πρόκειται για ενστάσεις αλλά για μία off the record επικοινωνία με το γραφείο κτηματογράφησης. Είναι ευκαιρία για διορθώσεις χωρίς πολλά πολλά, χωρίς ακριβές και χρονοβόρες διαδικασίες. Ένας υπάλληλος θα δει ότι έχεις δίκιο και θα μπει 5 λεπτά να σχεδιάσει εκ νέου τα όρια. Να στείλετε πάλι τα τοπογραφικά σας, και σε μορφή dxf αν μπορείτε ώστε να διευκολύνετε τους υπαλλήλους να μην πληκτρολογούν, αν ένα γήπεδο πχ έχει 200 κορυφές. Δεν έχει σημασία αν έχει γίνει ψηφιακή υποβολή, καθώς οι ανάδοχοι δεν έχουμε πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα δυστυχώς. Τα όρια των ΟΤΑ οι ανάδοχοι τα τροποποιούν, ώστε κάθε γήπεδο να μην κατατμείται λόγω αυτού του ορίου. Φαντάζομαι Παύλο αναφέρεσαι στα όρια ΟΤΑ της εφορίας. Από ότι έχω καταλάβει τα όρια των ΟΤΑ μελλοντικά θα ταυτιστούν με τα όρια των ΟΤΑ σύμφωνα με το λειτουργούν κτηματολόγιο.
    3 points
  25. έφτασεεε ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ Παντελή .pdf ΑΠ-1296_06 όμορα γεωτεμάχια.pdf
    3 points
  26. Καλησπέρα συν/φε.... Η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Δ 509/1987..... την κατεβάζεις από εδώ..... καλή δουλειά!
    3 points
  27. Καλημέρα, Λίγο στα γρήγορα γιατί είμαι από κινητό. Μπαίνεις στο maps.gov.gr Διαλέγεις από επάνω αριστερά να δεις τα πολύγωνα ανάρτησης ή προαναρτησης, και εντοπίζεις το ακίνητό σου. Πατάς επάνω στο γεωτεμαχιο ώστε να το επιλέξεις και να εμφανιστεί το ΚΑΕΚ του, καθώς και το εμβαδόν του σε ένα μικρό παραθυράκι. Πατάς το μολύβι για να μπεις σε φάση επεξεργασίας (θα δεις ότι γίνονται έντονες οι κορυφές του περιγράμματος) Πατάς το κουμπάκι με τον πίνακα Χ,Υ και σου ανοίγει ένα παράθυρο με τις κορυφές. Πατάς εκτύπωση και σου ανοίγει ένα δεύτερο παράθυρο όπου μπορείς να τις κάνεις αντιγραφή. Ανοίγεις μετά ένα αρχείο .txt με το σημειωματάριο και κάνεις επικόλληση τις κορυφές. Θα πρέπει να έχουν την μορφή: όνομα σημείου,Χ,Υ Το σώζεις και μετά το ραπορταρεις στο AutoCAD. Για την εισαγωγή σημείων στο autocad υπάρχουν πολλά ελεύθερα, αλλά και επί πληρωμή προγράμματα. Προσωπικά χρησιμοποιώ το dcad αλλά βλέπω ότι και στα downloads έχει μερικά ελεύθερα όπως το P-Pn.rar και το plotcsv.lsp Αν βέβαια έχεις 4-5 κορυφές μπορείς να τις περάσεις και με το χέρι.
    3 points
  28. Καλημέρα - Προς το παρόν δεν δίνονται. Βέβαια κάτι τέτοιο θα μας βόλευε πολύ. Μπορούμε όμως (με χρήση κατάλληλης υπορουτίνας-αρχείο .txt) να μεταφέρουμε τα σημεία του pdf σε dwg - Αν το έχουμε αποτυπώσει (με εξάρτηση), "πατάμε" το ένα περίγραμμα πάνω στο άλλο και, αν υπάρχουν διαφορές, πράττουμε αναλόγως αυτών. Ακόμη και αν έχουμε δώσει εξαρτημένο διάγραμμα για την καταχώριση, πάλι ελέγχουμε. - Συνήθως το εμβαδόν είναι εντός ορίων απόκλισης. Αυτό είναι το πρώτο που ελέγχουμε. Στη συνέχεια ελέγχουμε τις πλευρές. Το βάθος του ελέγχου εξαρτάται από το είδος του ακινήτου. π.χ. Για αστικό ακίνητο με σαφή οριοθέτηση, πάμε "στον πόντο". Για μεγάλο γήπεδο χωρίς σαφή οριοθέτηση, μπορούμε να δεχτούμε μεγαλύτερες αποκλίσεις (έως και 50 εκ). Οι ενδιάμεσες περιπτώσεις, κρίνονται αναλόγως. - Δεν ξέρω που οφείλονται οι εμβαδομετρικές (και όχι μόνο) διαφορές, και μάλιστα σε γεωτεμάχια με σαφή οριοθέτηση. Σε δυό περιπτώσεις που είχα, το ένα γωτεμάχιο αποδόθηκε ακριβώς όπως το κατατεθιμένο διάγραμμα, ενώ το άλλο είχε σημαντικές αποκλίσεις ως προς τις πλευρές. - Για τη δεύτερη περίπτωση, πέραν του διαγράμματος (που επισυνάπτουμε πάλι), η δικηγόρος ζήτησε να της κάνω τεχν. έκθεση περιγράφοντας τις διαφορές - Εάν ο δρόμος φαίνεται στους τίτλους (όσο παλαιότεροι τόσο το καλύτερο), τους προσκομίζουμε ώστε να αποδειχτεί η παλαιότητα του δρόμου. Εάν όχι, ίσως πρέπει να τον αναφέρουμε ως άτυπη δουλεία διόδου. [ σε αυτή την τελευταία παράγραφο, εκφράζω προσωπικές απόψεις ]
    3 points
  29. - Κατ' αρχας, ισχυει ό,τι λεει ο κανονισμος -Αν δεν υπαρχει κανονισμος και απαιτειται επεμβαση σε κοινοχρηστα, θα ισχυσουν οι διαταξεις του ν. 3741/29 Στην δε περιπτωση μας, ειτε με βαση το αρθρο 3 αυτού ειτε με εκδοση δικαστικης αποφασης Αλλά, επειδη το σχετικο αρθρο δεν ειναι σαφες και επειδη υπηρχε μια προηγουμενη ρυθμιση για αδεια απο το 67% και επειδη αυτη η ρυθμιση καταργηθηκε και, επειδη η ΥΔΟΜ δεν εχει δυνατοτητα "διερμηνειας" των νομων και επειδη δεν τους "καλυψε" με καποια σχετικη οδηγια/εγκυκλιο το Υπουργειο... επομενως πρεπει να ερμηνευθει εαν ο νομοθετης τό ξεχασε ή το αφησε ετσι ωστε να εξυπακουεται οτι θελει το 100% Περι αυτου θα κρινουν τα δικαστηρια. https://www.expo-koinoxrista.com/new2/n3741.pdf
    2 points
  30. 17,655 downloads

    Εντυπα ΙΚΑ για Εγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας (ΕΕΜΚ). 1) Πρόσθεσα ένα ακόμα αρχείο "8.Τεχνική Εκθεση I.K.A" που μου έστειλε ο φίλος vagelis_lam
    2 points
  31. Version 1.0.0

    120 downloads

    Πλήρως αυτοματοποιημένα λογιστικά φύλλα για την εκπόνηση λεπτομερούς μελέτης συστήματος λειτουργίας και καθαρισμού δημόσιας κολυμβητικής δεξαμενής. Περιλαμβάνει αναλυτικούς υπολογισμούς για όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και εκτεταμένες τεχνικές περιγραφές-προδιαγραφές, σε πλήρως εκτυπώσιμη μορφή. Επικοινωνία : [email protected]
    2 points
  32. Οι ιδιοκτήτες συνήθως δεν γνωρίζουν ή (όταν έρθουν τα δύσκολα) κάνουν ότι, δεν γνωρίζουν! Είναι εξάλλου γνωστή φράση, "....εγώ δεν ξέρω κύριε πρόεδρε, αυτός μου είπε να το κάνω κι εγώ το έκανα". Είναι διαφορετικά όμως όταν ένας μηχανικός γνωρίζει τις "διαβολικές" λεπτομέρειες, φροντίζει να ενημερώνει εγγράφως και με αποδείξεις τους πελάτες του και στη συνέχεια να ολοκληρώνει ένα έργο....
    2 points
  33. Αυτό σημαίνει ότι το παράβολό σου δεν ήταν 250€ που πλήρωσες, αλλά 500€...Μάλλον εβαλες 250€ με δηλωθέντα λιγότερα τετραγωνικά για να κατοχυρώσεις την υπαγωγή και τώρα που τα τετραγωνικά προκύπτουν άνω των 100, σου ζητάει και το υπόλοιπο παράβολο..
    2 points
  34. Καλησπέρα,ουσιαστικά αφορά μόνο το σκέλος "διαχείριση έργου" δηλαδή την έκδοση της βεβαίωσης από το Σύστημα e-adeies,οπότε μπορείς να ανεβάσεις έγγραφο που να λέει ότι είσαι η ίδια Αρχιτέκτων μηχανικός,μέλος του ΤΕΕ,με ΑΜ κλπκλπ και πρόκειται για το ακίνητο "......(περιγραφή)...." ιδιοκτησίας δικής σου.
    2 points
  35. Αντί να ζητούμε παρατάσεις επί παρατάσεων μήπως θα ήταν καλύτερο να ζητούσαμε απλοποίηση της ΗΤΚ? Μέχρι οι πολεοδομίες να ψηφιοποιήσουν όλες τις παλιές άδειες να αναρτούσαμε μόνο τίτλους, στέλεχος αδείας, Τοπογραφικό, ΔΚ, Κατόψεις, Τομές και τυχόν ρυθμίσεις αυθαιρέτων. Θα γινόταν οι διαδικασία πολύ πιο εύκολη… (λέω εγώ τώρα..)
    2 points
  36. Ακόμη και αν δεν υπάρχουν ξυλότυποι, ένας έμπειρος συνάδελφος μπορεί να εκτιμήσει τον τρόπο όπλισης της πλάκας από τη γεωμετρία της.
    2 points
  37. Όσο είσαι εντός προθεσμίας διόρθωσης της αρχικής εγγραφής, η διαδικασία είναι η γνωστή. Μετά, οι εγγραφές οριστικοποιούνται και, ίσως, θέλει δικ. απόφαση για διορθώσεις. ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ.xls
    2 points
  38. Νταξει στα στατικά δεν έχουμε παράπονο, οι 'ειδικοί' το πάνε σταθερά προς το αυστηρότερο και αναλυτικότερο, σε σημείο ανωμαλίας, αλλά κ μεις δεν πάμε πίσω! Το κοινό βέβαια είναι ότι μέσω των ειδικών παίζεται κ πολιτικό παιχνίδι. Πέρα από την πλακα, αυτό με το stahl το θεωρώ εξαίρεση γιατί είναι βελτίωση του υλικού. Αν έχουμε πάλι κάποια αντίστοιχη ή και πολύ μεγαλύτερης τάξης βελτίωση (νανοϋλικά ας πούμε) πολύ πιθανόν να χαλαρώσουν πάλι, για λίγο, τα γκεμια. Από την άλλη τα κτίρια στέκουν κ σε γενικές γραμμές οι ζημιές προκύπτουν από τις κακοτεχνίες. Κ για το οντοπικ, τελικά η καλύτερη αγκυρωση είναι η ευθύγραμμη, έτσι κ αλλιώς αν λείψεις όλα ίσια θα πάνε, οπότε το νου μας όταν σχεδιάζουμε φορείς.
    2 points
  39. 1. Το οικόπεδο (τυπικά) δεν έχει πρόσωπο. Για να καταστεί οικοδομήσιμο, θα πρέπει (μιας και υπάρχει το προηγούμενο διάγραμμα) να γίνει παραχώρηση σε κ.χ. 2. Όμως, προκειμένου να αποφύγει τις όποιες επιπτώσεις ο συνάδελφος, θα πρέπει να συνεννοηθείς μαζί του, με τους δύο ιδιοκτήτες (τέως και νυν) και το συμβ/φο, για διόρθωση του τίτλου (με "εξαφάνιση" του ρυμοτομούμενου). Έτσι κι αλλιώς, δεν θα έχει εφορία. Τα όποια έξοδα ας τα επωμιστεί ο προηγούμενος συνάδελφος. 3. Μην προχωρήσεις σε έκδοση άδειας χωρίς διόρθωση, διότι θα είναι άκυρη (ασυμφωνία τίτλου και διαγράμματος). Εξήγησέ το λεπτομερώς στο νέο ιδιοκτήτη, ώστε να μη χάσεις τη δουλειά από κάποιον αετονύχη της αγοράς.
    2 points
  40. 450 Έπρεπε να το είχες γράψει στο άλλο νήμα για 4495...
    2 points
  41. μπορεις να κοψεις οσα τμ. θελεις απο ενα οικόπεδο, "επι σκοπω συνενωσης με διπλανο αρτ. και οικ.," αρκει το εναπομενον να ειναι αρτ και οικ. Εαν οι πραξεις δεν ηταν νομιμες θα ειχαν συνεπειες ολοι συμβαλλομενοι. δωσε τους και αυτο, πριν ξεχασουμε οσα ξεραμε. https://www.notarius.gr/uploads/files/0060_94.pdf υγ κι αν επιμενουν, ας καταθεσουν αρμοδιως αναφορες για "παρανομη κατατμηση"
    2 points
  42. Έτοιμη και η προδημοσίευση https://ypen.gov.gr/wp-content/uploads/2021/08/Σχέδιο-Οδηγου-Προγράμματος-2021_20210826_final.pdf
    2 points
  43. Οι ελεγκτές δεν έχουν καμιά δουλειά με μελέτες, ενδεχομένως να μην έχουν καν δικαίωμα σύνταξης κάποιων από αυτές. Η ελληνική γλώσσα είναι πλούσια, σίγουρα έχει λέξεις που εκφράζουν τη διαφορά και στην περίπτωσή μας είναι "σύνταξη μελέτης" και "εφαρμογή μελέτης". Οπότε ξαναγυρίζουμε στα βασικά : Άρθρο 45 - Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών Άρθρο 49 - Μητρώο μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών και καθήκοντα
    2 points
  44. Μια εικονα = χιλιες λέξεις. Δες εδώ
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Our picks

    • Βραβεία Stirling 2021: Αυτά είναι τα πιο εντυπωσιακά κτίρια της Βρετανίας
      Ένα τζαμί στο Κέμπριτζ, που θεωρείται φαβορί, μια γέφυρα στην Κορνουάλη, ένα πανεπιστημιακό κτίριο στο Κίνγκστον, ένα μουσείο στη λίμνη Γουίντερμιρ, ένα συγκρότημα κατοικιών εργαζομένων στο Κέμπριτζ και το 15 Clerkenwell Close, που αν και είχε κερδίσει το Εθνικό Βραβείο RIBA το 2018, είχε βρεθεί εκτός της λίστας των βραβείων Stirling, λόγω προβλημάτων στον σχεδιασμό, με το κτίριο να απειλείται ακόμα και με κατεδάφιση. Είναι μια προσθήκη έκπληξη στη λίστα που «διορθώνει» μια αδικία, αφού τα όποια προβλήματα είχε το κτίριο έχουν επιλυθεί.

      Η φετινή λίστα τα περιλαμβάνει όλα: έναν θρησκευτικό χώρο, ένα μουσείο, ένα συγκρότημα κοινωνικών κατοικιών, ένα δημόσιο έργο, αναδεικνύοντας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της RIBA, Simon Alford, την καινοτομία και την εξαιρετική αρχιτεκτονική.

      Πολύ μακριά από τα εντυπωσιακά κτίρια προηγούμενων δεκαετιών, στην ατζέντα της αρχιτεκτονικής υπάρχουν έννοιες όπως η βιωσιμότητα, η μηδενική εκπομπή ρύπων, η χρήση ανακυκλωμένων υλικών, με τις φόρμες κατασκευής να είναι πιο απλές, τα υλικά φιλικά και τα κτίρια ή τα έργα να ενσωματώνονται παρά να ξεχωρίζουν μέσα σε ένα φυσικό ή αστικό τοπίο.

      «Από ένα πολυσύχναστο τζαμί της πόλης στο Κέμπριτζ μέχρι μια απομακρυσμένη παράκτια γέφυρα στην Κορνουάλη, τα έργα διαφέρουν πολύ όσον αφορά τη θέση και τη χρήση τους αλλά συνδέονται μεταξύ τους με την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητα που εμπεριέχει ο σχεδιασμός τους, την εξέταση του περιβάλλοντος και του ιστορικού πλαισίου μέσα στα οποία τοποθετούνται και από τα υλικά υψηλής ποιότητας που έχουν χρησιμοποιηθεί» είπε ο Σάιμον Άλφορντ.

      Από ένα πολυσύχναστο τζαμί της πόλης στο Κέμπριτζ μέχρι μια απομακρυσμένη παράκτια γέφυρα στην Κορνουάλη, τα έργα διαφέρουν πολύ όσον αφορά τη θέση και τη χρήση τους αλλά συνδέονται μεταξύ τους με την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητα που εμπεριέχει ο σχεδιασμός τους, την εξέταση του περιβάλλοντος και του ιστορικού πλαισίου μέσα στα οποία τοποθετούνται και από τα υλικά υψηλής ποιότητας που έχουν χρησιμοποιηθεί.
      • 0 replies
    • Τα αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδας σε έναν διαδραστικό χάρτη
      Η Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (ΔΑΜΕΕΠ) φέρνει στις οθόνες μας ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό ευρετήριο με τα 205 αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδας.

      Σχεδιασμένο από την Clio Muse Tours, το νέο ευρετήριο έχει τη μορφή ενός διαδραστικού χάρτη, παρουσιάζοντας με ακρίβεια την τοποθεσία όλων των αρχαιολογικών μουσείων της χώρας. Μουσεία μεγάλα και μικρά, παλαιά και νέα, από τα μεγάλα αστικά κέντρα μέχρι τα ακριτικά νησιά, έχουν προστεθεί στην νέα πλατφόρμα προσφέροντας τη δυνατότητα στους χρήστες να μάθουν εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού όσα χρειάζονται για την επίσκεψή τους.

      Για τον καθένα από αυτούς τους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, έχει δημιουργηθεί μια ξεχωριστή σελίδα ενημερωμένη με όλες τις χρήσιμες πληροφοριες αλλά και ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό. Οι πληροφορίες για τις ημέρες και τις ώρες λειτουργίας κατά τη θερινή και χειμερινή περίοδο, οι τιμές των εισιτηρίων καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας έχουν προσεκτικά συλλεχθεί από το κάθε μουσείο ξεχωριστά. Επιπλέον, για κάθε μουσείο παρατίθενται επιπλέον υπηρεσίες και παροχές όπως οι χώροι στάθμευσης, εκπαιδευτικά προγράμματα και εγκαταστάσεις για ΑμεΑ.

      Το διαχειριστικό περιβάλλον που ανέπτυξε η Clio Muse Tours, βάζοντας τη βιωσιμότητα του έργου στο κέντρο, επιτρέπει στη Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων να προσθέτει, να ανανεώνει και να επεξεργάζεται όλες τις πληροφορίες.

      Στόχος αυτού του έργου είναι να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των μουσείων και παράλληλα να γίνει ένα αναντικατάστατο μέσο για τους εν δυνάμει επισκέπτες τους.
      • 0 replies
    • Αύξηση των ορίων ισχύος net metering και απλοποίηση αδειοδοτικής διαδικασίας
      Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, αυξάνεται το όριο ισχύος για την εγκατάσταση σταθμών ΑΠΕ για εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού ή εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού (net metering) στο διασυνδεδεμένο δίκτυο και στην Κρήτη από 1 MW σε 3 ΜW. Με την αύξηση του ορίου ισχύος δίνεται η δυνατότητα στη βιομηχανία και σε άλλες ενεργοβόρες δραστηριότητες να καλύψουν τις ανάγκες τους με πράσινη ενέργεια, περιορίζοντας το κόστος τους και μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

      Η Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3971/Β/30-08-2021) προβλέπει τα εξής:

      Αύξηση ορίων ισχύος net metering σε όλη την Επικράτεια και την Κρήτη

      – Αυξάνονται τα όρια από 1 MW σε 3 MW σε όλη την Επικράτεια.

      – Αυξάνονται τα όρια και στην Κρήτη από 1MW σε 3 MW, αφού πλέον εντάχθηκε στο διασυνδεδεμένο δίκτυο.

      – Στο ηλεκτρονικό σύστημα της Ρόδου αυξάνονται τα όρια ισχύος από 500 kW σε 1 ΜW για σταθμούς που εγκαθίστανται από Ενεργειακές Κοινότητες.

      – Αυξάνονται τα όρια ισχύος από 300 kW στα 500 kW για σταθμούς που εγκαθίστανται από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, που επιδιώκουν κοινωφελείς ή άλλους σκοπούς δημοσίου ενδιαφέροντος.

      Απλοποίηση αδειοδοτικής διαδικασίας

      – Για σταθμούς ισχύος έως 10,8kW για τριφασικές παροχές και μέχρι 5kW για μονοφασικές παροχές, προβλέπεται η δυνατότητα σύνδεσης με ενέργειες του ενδιαφερόμενου και απλή ενημέρωση του ΔΕΔΔΗΕ. Με τη διάταξη αυτή, επιταχύνεται η εγκατάσταση μικρών φωτοβολταϊκών σταθμών, όπως εκείνων που τοποθετούνται στις στέγες σπιτιών και επαγγελματικών κτιρίων.
      • 0 replies
    • ΑΑΔΕ - timologio: Νέα ειδική εφαρμογή για άμεση ψηφιακή έκδοση παραστατικών
      Νέα εφαρμογή, για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες, δημιούργησε και εγκαινιάζει σήμερα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

      Είναι το timologio (timologio.aade.gov.gr), παρέχεται δωρεάν από την ΑΑΔΕ και μέσω αυτής, δίνεται η δυνατότητα να εκδίδονται ψηφιακά τα παραστατικά των επιχειρήσεων και να διαβιβάζονται ταυτόχρoνα στο myDATA.

      Πώς λειτουργεί το timologio

      Μέσω της εφαρμογής αυτής, μια επιχείρηση μπορεί να:

      -Διαμορφώσει το προφίλ της
      -Συνθέσει το πελατολόγιο της,
      -Οργανώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και
      -Εκδώσει  και αποθηκεύσει σε μορφή pdf  τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κλπ)

      Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το timologio, η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα  και αυτόματα τη σύνοψη της συναλλαγής στο myDATA του εκδότη (έσοδα) και του λήπτη (έξοδα).

      Όροι χρήσης εφαρμογής



       



      Λήψη αρχείου







      Οδηγοί χρήσης





      Οδηγίες για τη χρήση της εφαρμογής Έκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών


      Γρήγορος οδηγός εφαρμογής Έκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών


      Οδηγός εφαρμογής Έκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών για Δικηγόρους









       



      Βίντεο



       





      ΑΑΔΕ - timologio - Γενικά στοιχεία της επιχείρησης


      ΑΑΔΕ - timologio - Κατηγορίες παραστατικών


      ΑΑΔΕ - timologio - Δημιουργία αγαθών / υπηρεσίων


      ΑΑΔΕ - timologio - Εισαγωγή πελατών


      ΑΑΔΕ - timologio - Εκδοση παραστατικών
      • 4 replies
    • Προδημοσίευση οδηγού εφαρμογής προγράμματος «Νέο Εξοικονομώ»
      Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναρτήθηκε σήμερα ο οδηγός του Προγράμματος «Νέο Εξοικονομώ» (https://ypen.gov.gr/prodimosiefsi-odigou-efarmogis-programmatos-neo-exoikonomo/), το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Οκτώβριο, για την ενεργειακή αναβάθμιση περισσότερων από 50.000 κατοικιών, συμβάλλοντας στον στόχο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για τη συνολική ενεργειακή αναβάθμιση 600.000 κτιρίων έως το 2030.

      Στόχος είναι να δοθεί επαρκής χρόνος όχι μόνο στους ενδιαφερόμενους πολίτες αλλά και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενόψει της προκήρυξης του Προγράμματος, για να ετοιμάσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά υποβολής των αιτήσεων σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, καθώς και να εξοικειωθούν με τις αλλαγές που εισάγονται σε σχέση με τις προηγούμενες δράσεις ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων.

      Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος «Νέο Εξοικονομώ» ανέρχεται σε 632 εκατομμύρια ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και μαζί με τη μόχλευση θα κινητοποιηθούν κεφάλαια πάνω από 1 δισ. ευρώ. Η μέση εκτιμώμενη επιδότηση φτάνει στο 62% της συνολικής δαπάνης, ενώ αναμένεται να αναβαθμιστούν ενεργειακά 38% περισσότερες κατοικίες συγκριτικά με τον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος. Η υποβολή αιτήσεων θα γίνεται ηλεκτρονικά για χρονικό διάστημα ενός μήνα από την ημερομηνία έναρξης του Προγράμματος και θα είναι ταυτόχρονη σε όλη την Επικράτεια.

      Σε τι διαφέρει από τα προηγούμενα Προγράμματα:

      Καταργείται η χρονική ιεράρχηση υποβολής αιτήσεων και εισάγονται κριτήρια αξιολόγησης.


      Δημιουργείται νέα κατηγορία μόνο για τα ευάλωτα νοικοκυριά με ξεχωριστό προϋπολογισμό ύψους 100 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τις πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας.


      Για πρώτη φορά εισάγονται κοινωνικά κριτήρια για ΑμεΑ, πολύτεκνους και μονογονεϊκές οικογένειες, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 21% του ποσοστού μοριοδότησης.
      • 11 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.