Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/29/2022 in all areas

  1. Εγώ δεν πέρασα πάντως κ τα θέμαυα ήταν τραγικά κ επ' ουδενί δεν ήταν θέματα απόδειξης ικανοτήτων.έδωσα τεστ ικανοτήτωβ στην ττε με την icap και ήταν όντως ικανοτήτων.τι να πεις...
    2 points
  2. δυστυχώς τα πράγματα μπερδεύονται ακόμα περισσότερο διαβάζοντας το άρθρο 100 παρ. 14 όπου η διαφορετική διαρρύθμιση έχει απαλλαγή προστίμου ΑΛΛΑ πρέπει να ενημερωθεί ο φάκελος της άδειας ΚΑΤΑ τη σύνταξη ΗΤ.
    2 points
  3. Καλησπέρα δεν το κατάλαβα αυτό με την θ.ζ. - υπνοδωμάτιο, εγώ αυτό που κάνω πχ. σε ένα διαμέρισμα αν έχει πχ. αντλία στο σαλόνι και στο ένα υπνοδωμάτιο αλλά όχι στο 2ο υ/δ ή στο λουτρό εκείνα θα τα καλύψω με το θεωρητικό σύστημα ποσοστιαία με βάση τα τετ. μέτρα. Ελπίζω να κατάλαβα σωστά το ερώτημα.
    2 points
  4. Καλησπέρα,δυστυχώς όλη η διαδικασία που έχει ακολουθηθεί,από την περιγραφή σου,είναι λάθος.Δεν μπορούν να υπάρχουν δυο διαφορετικές δηλώσεις για ενιαίο και αδιαίρετο ακίνητο.
    2 points
  5. Όχι! Μπορείς όμως "αν ήταν" χωρισμένη (κατασκευαστικά - δύο είσοδοι κ.λπ.) σε δύο αποθήκες, την μια εκ των οποίων να την βάλεις με μειωτικό. Όχι. Αν τελικώς είναι μια, τότε και για τα 120 τ.μ. αυτής το πρόστιμο θα υπολογιστεί ως ΥΔΚΧ (προσοχή, το πρόστιμο υπολογίζεται έτσι, όχι ότι αλλάζει η χρήση). Δηλαδή, αντί για "αποθήκη" θα μπορούσε να ήταν εκεί μια ωραιότατη "κατοικία" (το ίδιο θα κόστιζε από άποψη προστίμου). Σωστά!
    1 point
  6. Δεν έχουν βγει των τεχνολόγων συντήρησης και αξιοπιστίας ΤΕΣΑ 1 και 2 ακομη
    1 point
  7. Συνάδελφε @spapako, μπορείς να βγάλεις ΠΕΑ για ένα μεμονωμένο όροφο κατοικιών, 6οροφης πολυκατοικίας, αποτελούμενη απο 3 διαμερίσματα του ίδιου ιδιοκτήτη? Άλλωστε με τον ορισμό που έδωσες παραπάνω, "Κτιριακή μονάδα" ορίζεται το "τμήμα, όροφος ή διαμέρισμα εντός κτιρίου, που έχει σχεδιαστεί ή υποστεί μετατροπή ώστε να χρησιμοποιείται χωριστά" . Οι λέξεις, το τμήμα, ο όροφος και το διαμέρισμα, αναφέρονται σε ανεξάρτητες επιφάνειες οριζόντιας ιδιοκτησίας (συνήθως μικρής επιφάνειας ως προς το σύνολο του κτηρίου) γι' αυτό και τις ονομάζει κτηριακή μονάδα. Βάση αυτού του σκεπτικού (που δεν γνωρίζω αν έγινε κατανοητή), συμφωνώ με την άποψη του συνάδελφου @pggiotas, οτι δεν μπορεί να βγει ΠΕΑ για όλο τον όροφο με ίδια χρήση, αλλά μόνο με ξεχωριστά ΠΕΑ.
    1 point
  8. Γειά σου, ένα τοπογραφικό που να απεικονίζει την υφιστάμενη κατάσταση χρειάζεται, ανεξαρτήτου παλαιότητας.
    1 point
  9. Και για καθε αμφισβητουντα..
    1 point
  10. Καλησπέρα, έτσι όπως το περιγράφεις για γρήγορο σχετικά 3δ θες ένα πρόγραμμα bim ώστε να έχεις ψιλο έτοιμο το 3δ μοντέλο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν χρειαστούν εκ των υστέρων επεμβάσεις σε άλλο λογισμικό. Το Spirit που αναφέρουν πιο πάνω είναι καλό, αλλά δες και για κάτι σε Archicad, Revit, Sketchup. Μετά αν θες παραπάνω λειτουργικότητα σε 3δ και γρήγορη προσθήκη έξτρα αντικειμενών πας σε λύση Lumion, Lumen 3d κλπ. Όλα αυτά βέβαια θα εκτοξεύσουν το λειτουργικό σου κόστος και θέλουν πολλές ώρες εκμάθησης, οπότε κατέβασε demo από όλα για να δεις τι συνδυασμός σε βολεύει.
    1 point
  11. Noμίζω ότι αυτό ειναι το σωστό εφόσον γίνεται και αναφορά στο νόμο, ότι δηλ. σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης χρειάζεται ενημέρωση της άδειας ώστε να προκύψει η υφιστάμενη κάτοψη με την έγκριση του e-adeies. Επίσης κάτι που ξέχασα να αναφέρω είναι το ακίνητο βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Θεσ/νίκης και έγινε πρόσφατα αλλαγή των εξωτ. κουφωμάτων στο ίδιο άνοιγμα χωρίς άρθρο 30 του Ν.4495/17, αλλά δεν νομίζω να επηρεάζει κάπου αυτό;
    1 point
  12. Faethon11 εγώ σε όμοια περίπτωση έβαλα 2 γραμμές Ο.Α με 30τ.μ αποθήκης και άλλη μια πάλι Ο.Α με -30τ.μ αποθήκης (αναφέροντας στά σχόλια τη μη κατασκευή της)
    1 point
  13. εγώ θα σας το χαλάσω λίγο , ελπίζω να βρω την κατανόηση σας. Υπάρχει σαφής διατύπωση από τον Νόμο! Δεν γράφει εγκεκριμένη κάτοψη υφιστάμενης κατάστασης! Αρα δεν θέλει εγκεκριμένη κάτοψη.
    1 point
  14. αν η διαφορά της υφιστάμενης κατάστασης με τα σχέδια της πολεοδομίας αφορά κατασκευή προ 28/07/2011 κάνεις υπαγωγή στον 4495/17 με αποτύπωση της νέας υφιστάμενης κατάστασης στην κάτοψη.
    1 point
  15. εφόσον ζητάει υφιστάμενη κατάσταση ακόμα και αν οι διαφορές με τα σχέδια της Οικ. Άδειας δεν συννηστούν πολεοδομική αυθαιρεσία εγώ θα έλεγα το β. Όμως το εγώ θα έλεγα το Β δεν λέει τίποτα αν δεν υπάρχει σαφή διατύπωση από τον νόμο. Οπότε θα απαιτηθεί να τεθεί και γραπτό ερώτημα στο ΥΠΕΝ ώστε να υπάρχει έστω μια γραπτή απάντηση ερμηνευτική σαν πρώτη φάση τουλάχιστον. Αν θες και κάνεις εσύ το γραπτό ερώτημα και θες και υπογραφές και άλλων συναδέρφων υπογράφω άμεσα.
    1 point
  16. εγώ λέω ... πως τα 20εκ είναι μεγάλη απόκλιση, αλλά δεν είναι και μεγάλη αν έχεις 20μ μήκος πλευράς κτιρίου και μια επένδυση πέτρα την οποία ο αρχιτέκτονας στην άδεια την έδειξε να έχει 2εκ πάχος και στην πραγματικότητα μπορεί να έχει 15.
    1 point
  17. δηλαδή υπάρχουν 2 δηλώσεις μια στον 4178 και άλλη στον 4495?? ή απλά αυτή του 4178 μεταφέρθηκε στον 4495?? Αν ισχύει το δεύτερο βάλε μόνο την Τ.Ε
    1 point
  18. Διαβάζω σε σημειώσεις από ένα σεμινάριο Και ρωτάω εγώ... Ποια είναι η διοικητική πράξη για την μείωση της επιφάνειας?????
    1 point
  19. Η πρακτική που έχει προκριθεί, μέχρι στιγμής, είναι 1. ΗΤΚ όλης της οικοδομής με εισαγωγή όλων των επιπέδων και χρήσεων 2. Αρχειοθέτησή της μέσω ΤΕΕ 3. ΗΤΚ για όποια ορ. ιδ. θα μεταβιβαστεί
    1 point
  20. Γειά και πάλι ο λόγος που ρώτησα για εντός/εκτός ειναι ώστε να είσαι 100% κατ.4, που φαίνεται ότι είσαι. Κατά τα άλλα ότι σου είπε ο συν/φος @ppanag πιο πάνω και ότι παραθέτεις εσύ μου φαίνεται σωστό. Προφανώς αυτά που έχει δηλώσει ο συν/φος που εκπροσωπεί των πωλητή είναι λάθος, τον ενημερώνεις ότι αν δεν προβούν σε διορθώσεις θα εισηγηθείς αρνητικά για την πώληση στον εντολέα σου.
    1 point
  21. @akis73 @ppanag ευχαριστώ για την ανταπόκριση...λοιπόν είμαι εντός σχεδίου και έχω πολύ περίσσεια δόμησης(συνολική επιτρεπόμενη 1800τμ). Οχι δεν βάζω τικ στην αλλαγή χρήσης απλά χρεώνω την αλλαγή από ΒΧ σε ΚΧ στο υπόγειο που φαινόταν στην άδεια. Για την υπέρβαση κατηγορίας συμφωνούμε. Για το ποσοστό υπέρβ.δόμησης θα βάλω: (300+200)/1800=28% δηλ (δε βάζω την υπόγεια αποθήκη των 70τμ & για το ποσοστό υπέρβασης κάλυψης: 300/(1800*0,6)=28% (εδώ εγώ θα έβαζα και την αποθήκη των 70τμ που βγαίνει εκτός περιγράμματος...δηλ 370/(1800*0,6)=34%) ΑΡΑ για να συνοψίσουμε...εγώ θα βάλω τα εξής φύλλα καταγραφής: 1ο Φ.Κ.: Όλες τις υπόγειες επιφάνειες που βγαίνουν εκτός περιγράμματος (300+70=370τμ) και έχουν γίνει καθ'υπέρβαση της αδείας. Είτε αποθήκες είτε Κ.Χ. (θα το αναλύσω στην τεχνική έκθεση)θα μπει το άθροισμα όλων με μειωτικό 0,50 και ποσοστό υπέρβασης δόμησης<50% και ποσ. υπέρβασης κάλυψης 20-40% 2ο Φ.Κ.: Μετατροπή νόμιμου υπογείου 200 τμ από Β.Χ. σε Κ.Χ. πάλι με τους ίδιους συντελεστές και με μειωτικό 0,50. Θεωρητικά θα μπορούσα να κάνω και ένα μόνο φύλλο καταγραφής αθροίζοντας όλες τις επιφάνειες του υπογείου, απλά για την περιγραφή προτιμάω δύο Φ.Κ. Επίσης 1 Λ.Π. για το ύψος. ΤΕΛΟΣ: Ο συνάδελφος που φτιάχνει τη δήλωση...διότι εγώ είμαι από την πλευρά του αγοραστή και ελέγχω τη δήλωση.. αφενός δεν έχει συμπεριλάβει καθόλου τα 200τμ του νόμιμου υπογείου, δεν τα αναφέρει πουθενά. Αφετέρου τα 300τμ που έχουν γίνει αυθαίρετα τα βάζει με μειωτικό 0,30 και τσεκάρει ως υπέρβαση δόμηση: «μόνο υπέρβαση ύψους ή κάλυψης», τη δε χωριστή υπόγεια αποθήκη τη βάζει με συντελεστη 0,50 και τσεκάρει πάλι το «μόνο υπέρβαση ύψους ή κάλυψης». Δε συμπληρώνει τπτ άλλο στα Φ.Κ ούτε υπέρβαση κάλυψης τπτ. Παιδιά κάποιος από τους δυο μας είναι άσχετος κι ελπίζω να μην είμαι εγώ.............................
    1 point
  22. Καλημέρα, θέλω τη ΒΟΗΘΕΙΑ σας γιατί βγάζω ένα πρόστιμο 60.000ευρώ!!! λοιπόν σε ακίνητο με Ο.Α. του 2005, σύμφωνα με την οποία υπάρχει ισόγειο με χρήση φανοποιείο 200τ.μ. και υπόγειο 200τμ ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων (εκτός Σ.Δ.) που δεν συνδέονται εσωτερικά με το υπόγειο. Έχω τις εξής αυθαιρεσίες: (α)- υπάρχουν μικρές υπερβάσεις ύψους στο ισόγειο και το υπόγειο, αλλά το υπόγειο παραμένει τελείως υπόγειο! (β)-το υπόγειο λειτουργεί ως χώρος του φανοποιείου (άρα ως χώρος Κ.Χ. σωστά?) άρα δεν πρέπει να το δηλώσω ως αλλαγή χρήσης από Β.Χ. σε Κ.Χ. με υπέρβαση συντελεστή δόμησης και μειωτικό 0,50? (γ)- υπάρχει επέκταση υπογείου άλλα 300τμ πέραν των 200τμ της αδείας, δηλαδή μεγάλωσε η αίθουσα του υπογείου από 200 σε 500τμ. Τα δηλώνω ως υπέρβαση δόμησης με μειωτικό 0,50? (δ)- υπάρχει και άλλη επέκταση του υπογείου70τμ αλλά χωριστός χώρος του υπογείου με χρήση αποθήκης. Πάλι δεν το δηλώνω με μειωτικό 0,50? Εγώ έχω βάλει ΄τα (β), (γ) και (δ) στην εύρεση κατηγορίας που μου βγάζει κατηγορία 4. Αλλά δεν έχω βάλει το (β) στον υπολογισμό του συντελεστή υπέρβαση δόμησης γιατί είναι εντός περιγράμματος. Πως τα ακούτε όλα αυτά?
    1 point
  23. 10,498 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ Δημοσίων Εργων (Εϊναι τα παλαιά άρθρα, με τις αναλύσεις στις τιμές τους, για τα Δημόσια Εργα, αυτά δηλαδή πριν τα Ενιαία Τιμολόγια του "Σουφλιά") Πιστεύω ότι είναι μια αξιόλογη προσπάθεια ώστε να είναι συγκεντρωμένες όσες περισσότερες κατηγορίες μπόρεσα. Ελπίζω σε κάποιους από εμάς να φανούν χρήσιμα που είτε δεν τα έχουν, είτε τα έχουν και θα τα ήθελαν και σε ηλεκτρονική μορφή. (Για λόγους καθαρά περιορισμού του όγκου από το forum των αρχείων που μπορούν να "ανέβουν" κάποια έχουν σπάσει σε μικρότερα)
    1 point
  24. Έχω την εντύπωση πως μας διαβάζουν. Ως συνέχεια της συζήτησης παραθέτω το νόμο:ν. 4759/2020 «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.» (Α΄ 245). Άρθρο 126 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 3889/2010 και της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 998/1979 1. Μετά την παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3889/2010 (Α ́ 182) προστίθεται παρ. 2Α, ως εξής:«2Α. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν προβάλλει και δεν διεκδικεί δικαιώματα κυριότητας σε εκτάσεις, που, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη, διέπονται από τις διατάξεις τής δασικής νομοθεσίας και αφορούν σε πολύγωνα ή λωρίδες, που δημιουργούνται από την εφαρμογή των Κτηματολογικών διαγραμμάτων επί των δασικών χαρτών, των οποίων αντιστοίχως το εμβαδόν δεν υπερβαίνει τα 100 τ.μ. ή βρίσκονται εντός της ζώνης συμβατότητας σχήματος των γεωτεμαχίων, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου. Για τα ανωτέρω πολύγωνα ή λωρίδες δεν απαιτείται η έκδοση του πιστοποιητικού της παρ. 4.». Μάλλον νομίζω καλύφθηκε το πρώτο ερώτημα που έθεσα..
    1 point
  25. http://natura2000.eea.europa.eu/ με αριστερο κλικ επιλέγεις την περιοχή, ανοίγεις το standar data form, στο National legal reference of SPA designation θα βρεις την απόφαση
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Our picks

    • GIS Crete: Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΥΓεΠ) της Περιφέρειας Κρήτης
      Τα γεωχωρικά δεδομένα είναι στη ζωή μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Κάθε πληροφορία, εκτός από την περιγραφή της, διαθέτει σίγουρα και ένα τρόπο γεωγραφικού εντοπισμού μέσω συντεταγμένων στο χάρτη.  Αυτό βοηθάει να συνδυαστούν χρήσεις και λειτουργίες, που σε διαφορετική περίπτωση, θα παρέμεναν σε μία μόνο διάσταση.

      Οι δορυφόροι καθημερινά πληθαίνουν, οι απαιτήσεις πολιτών και φορέων αυξάνονται, τα συστήματα απεικόνισης σε χάρτη παρέχουν τα μέγιστα οφέλη σε τεχνικό, οικονομικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό επίπεδο, με κύριο στόχο την υποστήριξη διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Οι εφαρμογές GIS πολλαπλασιάζονται με ταχύ ρυθμό και έχουν εισαχθεί σε όλους τους παραγωγικούς τομείς, στην κεντρική και στην περιφερειακή διοίκηση.

      Η Κρήτη καινοτομεί, με το μοναδικό σύστημα γεωχωρικών πληροφοριών σε επίπεδο Περιφερειών στην Ελλάδα, το GIS Crete, προσβάσιμο από όλους τους πολίτες  μέσω της διαδικτυακής πύλης  https://gis.crete.gov.gr/

      Η υποδομή περιλαμβάνει πάνω από 1400 επίπεδα πληροφορίας με κάλυψη σε ολόκληρη την έκταση του νησιού, ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες διαχείρισης και επεξεργασίας σύνθετων γεωγραφικών δεδομένων και χρησιμοποιείται σε ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων.

      Ακτές, ανάγλυφο, οικισμοί, δάση, υποδομές, επιχειρήσεις, αγροτική ανάπτυξη, υγεία, μεταφορές, πολεοδομία, πολιτική προστασία, κοινωνικές δομές. Τα πάντα έχουν γεωχωρική διάσταση, χωρίς την οποία δε μπορεί να υπάρξει αποτελεσματικός σχεδιασμός και βιώσιμη στρατηγική.

      Η Περιφέρεια Κρήτης, μέσω της Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών GIS Crete, η οποία διασυνδέεται πλέον με όλες τις Υπηρεσίες της, εξελίσσεται, παρέχει καινοτόμες λύσεις, δημιουργεί νέα δεδομένα. Στόχος η συνεχής προσαρμογή στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και την αποτελεσματική διακυβέρνηση.

      Επενδύοντας στην ορθολογική διαχείριση των πόρων και των υπηρεσιών, επιτυγχάνεται η αειφόρος ανάπτυξη. Με νέα εργαλεία και με τη συμβολή όλων.
      • 0 replies
    • ΕΜΠ: Σύγκριση κόστους διαφορετικών συστημάτων θέρμανσης για τη χειμερινή σεζόν 2022-2023
      Με αφορμή την έναρξη της χειμερινής σεζόν 2022-2023, το Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων του ΕΜΠ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Θερμικών Διεργασιών και λαμβάνοντας σημαντική υποστήριξη από το Ινστιτούτο Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων του ΕΚΕΤΑ, προχώρησε σε μια πρώτη εκτίμηση σχετικά με τα επίπεδα που αναμένεται να κυμανθεί φέτος το κόστος θέρμανσης στην Ελλάδα (και δη στις δυο μεγαλύτερες αστικές περιοχές: Αττική & Θεσσαλονίκη). Σε αυτό το πλαίσιο, αξιοποιήθηκαν διάφορα χρηματοοικονομικά στοιχεία (εμπορικές χρεώσεις, λιανικές τιμές στερεών καυσίμων θέρμανσης, κρατικές επιδοτήσεις κ.α.) που είναι σήμερα διαθέσιμα σε σχέση με τους μήνες Οκτώβριο & Νοέμβριο 2022. Ωστόσο, ασφαλέστερες εκτιμήσεις για το κόστος καθεμίας από τις τεχνολογίες θέρμανσης που βρίσκουν εφαρμογής, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, ανά την ελληνική επικράτεια θα μπορούν να εξαχθούν προς τα τέλη του 2022 - αρχές του 2023, δεδομένης της παρατεταμένης ενεργειακής κρίσης που επικρατεί στην Ευρώπη και της απολύτως ευμετάβλητης κατάστασης που απορρέει από αυτήν.
      • 3 replies
    • Νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ για την εκτός σχεδίου δόμηση
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει, ότι πρόκειται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή για ψήφιση διάταξη, με την οποία θα επιλυθούν προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί σε όλη τη χώρα και στους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς, σχετικά με τις αλλαγές που έχει ήδη νομοθετήσει για την κατάργηση των παρεκκλίσεων στην εκτός σχεδίου δόμηση.
      • 5 replies
    • Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Οι δώδεκα (12) ειδικότητες μηχανικών που περιλαμβάνει
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 75/21.11.2022 η προκήρυξη 2Γ/2022 του ΑΣΕΠ για τη διαδικασία κατάταξης υποψηφίων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό σε πίνακα βαθμολογίας ανά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

      Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής αρχίζει στις 2 Δεκεμβρίου ημέρα Παρασκευή και ώρα 08:00 και λήγει στις 20 Δεκεμβρίου 2022, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00.

      Οι ημερομηνίες διεξαγωγής του διαγωνισμού, το πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα γνωστοποιούνται εγκαίρως, με ανακοινώσεις του Α.Σ.Ε.Π..

      Τα θέματα μεταδίδονται ταυτόχρονα στα εξεταστικά κέντρα με το Σύστημα Ασφαλούς Μετάδοσης (ΣΑΜ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο και ασφαλές μέσο.
      • 5 replies
    • Αναδασμός: Ένα εργαλείο ανάπτυξης και προόδου
      Αναδασμός είναι η γενική αναδιανομή μιας γεωργικής εκτάσεως έτσι που κάθε ιδιοκτήτης γης να συγκεντρώνει την ιδιοκτησία του σε ενιαία έκταση αντί των πολλών αγροτεμαχίων, που είχε πριν.

      Ο πολυτεμαχισμός της αγροτικής ιδιοκτησίας προκαλεί διάσπαση της αγροτικής διαχειρίσεως, απώλεια χρόνου κατά την εκμετάλλευση της αγροτικής γης και σημαντική αύξηση εξόδων και αποτρέπει την ανάπτυξη συγχρόνων καλλιεργειών, την επίτευξη οικονομιών κλίμακος και τον εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.Κάθε γεωργός γνωρίζει (α) ότι σπαταλά ικανό χρόνο και ενέργεια γιατί αναγκάζεται να διανύει αποστάσεις για να εκτελέσει μία γεωργική εργασία σε πολλά αγροτεμάχια,(β) ότι είναι αντικειμενικώς αδύνατος ο εκσυγχρονισμός της αγροτικής οικονομίας όσο ο ίδιος διατηρεί πλειάδα μικροκτημάτων, που απέχουν μεταξύ τους, (γ) ότι είναι δυσαναλόγως υψηλό το κόστος καλλιεργείας των μικρών και πολλών αγροτεμαχίων, (δ) ότι η κατασκευή αρδευτικών και άλλων εγγειωβελτιωτικών έργων και η μεταφορά νερού είναι απολύτως αντιοικονομική στα πολλά αγροτεμάχια, (ε) ότι κανένας αγρότης δεν μπορεί να οραματισθή ένα καλλίτερο μέλλον, όταν η καθημερινότητά του στηρίζεται σε πολυτεμαχισμένη αγροτική γη.

      Σκοπός του παρόντος σημειώματος δεν είναι να διερευνήσει τα αίτια, που οδήγησαν στον πολυκερματισμό της ελληνικής αγροτικής γης, αλλά νααναδείξει τα πλεονεκτήματα του αναδασμού της γεωργικής γης σε ολόκληρη την χώρα μέσα από ένα εθνικό πρόγραμμα αναδασμού, το οποίο θα αποτελέσει τον πυλώνα της αναπτύξεως της ελληνικής αγροτικής οικονομίας και της απασχολήσεως χιλιάδων επιστημόνων, τεχνικών και επιχειρήσεων κατάτα επόμενα χρόνια και το βασικό εργαλείο εκσυγχρονισμού της ελληνικής γεωργίας.

      Τα πλεονεκτήματα ενός εθνικού προγράμματος αναδασμού είναι:

      (α) Η δημιουργία οικονομικώς εκμεταλλεύσιμων γεωργικών μονάδων με την συγκέντρωση της πολυτεμαχισμένης και διασκορπισμένης ιδιοκτησίας
      • 1 reply
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.