Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 17/07/2025 σε όλες τις περιοχές
-
3 points
-
@Mariella Kαλησπέρα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα αναφορικά με την εφαρμογή όρων δόμησης στους οικισμούς. Ισχύει ό,τι αναφέρεται στο 181/Δ/85 και στο 289/ααπ/2011 και βεβαίως στην σχετική απόφαση οριοθέτησης του οικισμού. Αν θυμάμαι καλά για κοινωφελές κτίριο ο Σ.Δ=0,80. Στο ΦΕΚ 195/Δ/2025 αναφέρονται τα κριτήρια που θα ισχύσουν μέσω των ΤΠΣ ή μεμονωμένων Π.Δ. Προς άρση αμφιβολιών σου, παραθέτω το άρθρο 18 του εν λόγω διατάγματος Άρθρο 18 Τελικές διατάξεις 1. Μετά τη δημοσίευση του παρόντος, για την έκδοση π.δ. οριοθέτησης του οικισμού στο πλαίσιο ΤΠΣ ή ΕΠΣ ή αυτοτελούς π.δ. που καλύπτει τουλάχιστον έναν (1) οικισμό, ακολουθούνται οι διατάξεις του παρόντος. 2. Μέχρι την έκδοση του ως άνω π.δ. οριοθέτησης του οικισμού, οι διατάξεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται ευ- θέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών ή άλλων πράξεων που συνδέονται με την ίδρυση ή έναρξη δραστηριότητας, πλην της περ. 1 της παρ. Δ του άρθρου 14 που είναι άμεσα εφαρμοστέα. 3. Έως την έκδοση του π.δ. οριοθέτησης εκάστου οικι- σμού, εξακολουθούν να ισχύουν οι αντίστοιχες για κάθε είδος οικισμού διατάξεις του Κώδικα Βασικής Πολεοδο- μικής Νομοθεσίας (ΚΒΠΝ, Δ’ 580/27.07.1999), ως και τα κατ’ ιδίαν π.δ. καθορισμού ορίων, όρων και περιορισμών δόμησης, ήτοι: α) Το από 02.03.1981 π.δ. (άρθρα 102, 103, 104, 105, 106, 107 και 108 του ΚΒΠΝ), β) το από 24.04.1985 π.δ. (άρθρα 85, 86 και 87 του ΚΒΠΝ), γ) τα π.δ. καθορισμού ορίων, όρων και περιορισμών δόμησης σε μη χαρακτηρισμένους παραδοσιακούς οι- κισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, δ) ειδικά διατάγματα που καθορίζουν όρους δόμησης σε οικισμούς ή τμήματα αυτών με εγκεκριμένο σχέδιο. 4. Μετά από τη δημοσίευση του π.δ. οριοθέτησης εκάστου οικισμού κατά το παρόν, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των εξής π.δ.: α) Του από 24.04.1985 π.δ. (Δ’ 181), β) του από 02.03.1981 π.δ. (Δ’ 138), γ) του από 25.08.1969 β.δ. (Δ’ 164), δ) του από 06.12.1982 π.δ. (Δ’ 588), καθώς και οι απο- φάσεις Νομαρχών που εκδόθηκαν για την εφαρμογή του.ΣΕΩΣ 1871 Τεύχος Δ’ 194/15.04.20253 points
-
3 points
-
Υπέρβαση Δόμησης βοηθητικού χώρου (αποθήκη με αντλητικές εγκαταστάσεις - "ισόγειοι βοηθητικοί χώροι έως 50 τ.μ.") με ταυτόχρονη Υπέρβαση Κάλυψης και δες και τις πλάγιες αποστάσεις...2 points
-
και τα config αρχεία ενός οργάνου πάνε με το όργανο, γιατί να τα δημοσιεύσει? για να βρει τον μπελά του απο την εταιρεία? Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να απολογηθεί κάποιος αν βγήκε λύση εκτός φόρουμ. Κλειδώστε και πάμε παρακάτω.2 points
-
@DIMITKLADO Μπορεί όπως λες να κάνει μηδενική δήλωση, αλλά τα ακίνητα έχει υποχρέωση να τα έχει δηλώσει σωστά στο ε9. Αν δεν τα έχει θα το κάνει τώρα και πριν κάνεις εσύ την υπαγωγή. Δεν θα προχωρήσεις σε υπαγωγή αν δεν έχεις όσα προβλέπει ο νόμος. Προφανώς για να έχει ακίνητο έχει αποκτήσει ελληνικό ΑΦΜ. Επομένως θα συμπληρώσεις το ελληνικό ΑΦΜ. Από και και πέρα, αν δεν είναι ο ίδιος παρών μπορεί να σου υπογράψει τις δηλώσεις ο ειδικός πληρεξούσιος που έχει ορίσει. Θα ζητήσεις και το πληρεξούσιο έγγραφο. Τον λογιστή δεν θα τον αποφύγει. Συμβουλή (από εμπειρία). Με κάτοικους εξωτερικού θα είσαι ιδιαιτέρως προσεκτικός και αυστηρός διότι όλοι λένε το ίδιο "ποίημα", ότι στην Ελλάδα τους βάζουμε σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, ενώ στο εξωτερικό όλα είναι απλά. Μην ακούς ό,τι και να σου λένε. Θα κάνεις τη δουλειά σου με ό,τι ορίζει ο νόμος.2 points
-
@Dimitrios1991 καλησπέρα, η κατηγορία 5 έληξε στις 30/9/2020 όμως αν έχει πληρωθεί παράβολο πριν από τότε προφανώς μπορούν τα φύλλα καταγραφής να αλλάξουν χωρίς πρόβλημα. Αν η δήλωση είναι οριστική και χρειάζεται επαναφορά σε υπαγωγή, πρόσεξε μήπως το πρόστιμο μεταβάλλεται >20% και μπλέξεις με άλλα (πχ. ΣΥΠΟΘΑ) ή αν θέλει ΜΣΕ κλπ.2 points
-
θεωρώ απίθανο να μπορέσεις να βρεις άκρη. Υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο της εποχής για σύστημα ανέγερσης κατοικιών (προς οικιστική αποκατάσταση προσφύγων) με την διαδικασία της αυτοστέγασης. Για το πρόγραμμα της στέγασης ήταν αρμόδιο το τότε Υπ. Κοινωνικής Πρόνοιας. Αυτό που είναι και εύκολο και απλό, να θεωρήσεις είτε νομίμως υφιστάμενο ως προ 55 ή για πιο σίγουρα (επειδή ένα κτίσμα προ 55 για να είναι λειτουργικό θα έχει σίγουρα μεταγενέστερες παρεμβάσεις) να το υπάγεις ως προ 75 (κατηγορία 1) και να ξεμπερδεύεις. Με τον τρόπο αυτό δεν θα ψάχνεις σχέδια (αν ποτέ βρεθούν το πιθανότερο είναι να αφορούν σχέδια κτιριακού τύπου που ενέκριναν Νομομηχανικοί της εποχής από το τότε Υπουργείο). Παρεμπιπτόντως, θα πρέπει να έχει ο ιδιοκτήτης και κάποιο τίτλο (στο ιστορικό του λογικά θα αναφέρει και κάποιο παραχωρητήριο).1 point
-
Όπως τα λέει ο Ιάσονας (με την καλησπέρα μου). Ακόμη και σκέτη την διαρρύθμιση μπορείς να την θεωρήσεις διαφοροποίηση και να την εντάξεις. Δεν θα ζητήσει κανείς το λόγο. Όμως επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει και καμία άλλη ψιλοαυθαιρεσία, σούμαρέ τις όλες και είσαι ΟΚ.1 point
-
δεν είμαι σίγουρος αν κατάλαβα καλά διότι δεν είδα με λεπτομέρειες τον διάλογο.... αλλά "κάτι πρακτικό και γρήγορο" πάρε έναν σπάγκο τύλιξε το και μετά το ανοίγεις και μετράς το μήκος του... Μετά με απλή γεωμετρία 2ας ή 3ης γυμνασίου βγάζεις ακτίνες διαμέτρους κλπ.....1 point
-
Μάλλον θα πρέπει να πάρεις demo κι από τις δυο εταιρείες, ώστε να διαπιστώσεις μόνος σου τη λειτουργικότητα. Πολύ σημαντικό στοιχείο (για κάθε λογισμικό) είναι η υποστήριξη.1 point
-
Μήπως απλή στρατζαριστη λαμαρίνα πολύ μικρού πάχους που διαμορφώθηκε με αναδίπλωση και συγκόλληση;;; Αυτές παραμορφώνονται ακόμα και υπό το ίδιον βάρος ή και την θερμοκρασία (ύψος στύλου 2,5 μ).1 point
-
Δηλαδή έχουμε το υποθετικό σενάριο το εσωτερικό της κολώνας να μετατράπηκε σε παγοστήλη και να προκάλεσε μόνιμη παραμόρφωση αυτού του τύπου. Η παραμόρφωση είναι καθολική, δηλαδή η ορθογωνική διατομή μετατράπηκε σε κυκλική;1 point
-
"Σαχλαμαρίτσα" της εφαρμογής είναι και τίποτα περισσότερο!1 point
-
Δεν μας δείχνεις πως είναι ο πάτος και η κεφαλή της. Είναι δυνατόν να είναι τόσο ερμητικά κλειστός/στή ώστε να διογκώνεται ο αέρας??1 point
-
@sikyonios Στο άρθρο 100 παρ 6 αναφέρεται. 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50.1 point
-
Την απάντηση μου την πήρα σε άλλο φόρουμ αλλά με κάθε θετική διάθεση σου είπα ότι θα σου απαντήσω σε κάθε απορία. Δεν έχω να κρύψω κάτι. Για να υπάρχουν π.μ τότε προφανώς και υπάρχουν πράγματα που δεν δημοσιοποιούνται. Διαβάζοντας στο φόρουμ έχω δει πάρα πολλές φορές τη φράση "έχεις πμ" χωρίς να δημοσιοποιείται η απάντηση. Μάλιστα αυτό το είδα σχετικά και με την δική μου ερώτηση όταν αντίστοιχα άλλος συνάδελφος στο παρελθόν έψαχνε αρχείο γεωειδούς και κάποιος του απάντησε με π.μ. Άρα δημοσιοποιούνται όλα τα π.μ. ; όχι φαντάζομαι... Υ.Γ. Αν είναι εμάς τους νέους στο αντικείμενο να μας αντιμετωπίζετε με αυτό το ύφος στις απορίες που κάνουμε εδώ στο φόρουμ τότε ποιο το νόημα για εμάς; Προφανώς και δεν ξέρουμε τα πάντα, προφανώς και θα κάνουμε και απορίες που μπορεί να περιέχουν λάθη. Τουλάχιστον εγώ προσωπικά πριν κάνω την απορία μου κάθομαι και διαβάζω επί ώρες εδώ μέσα μήπως και την απαντήσω. Το ειρωνικό ύφος στη φράση σου "αν θα υπάρξει κάποιος, τέλος πάντων, που θα καταταλαβει τα όσα γραφεις παραπάνω" δείχνει ότι δεν έχεις καμία πρόθεση να βοηθήσεις. Κάποιος άλλος όμως είχε την όρεξη και την υπομονή και το έκανε. Αυτά από έναν νέο, άπειρο μηχανικό που γράφτηκε στο φόρουμ για να βοηθηθεί και στο μέλλον να είναι ικανός να βοηθήσει..1 point
-
Δεν μπορείς. Η αποθήκη αποτελεί κτίσμα που αντιστοιχίζεται σε επιφάνεια χώρου. Το άρθρο 100 δεν επιτρέπει να εντάξεις κτίσματα με επιφάνεια χώρου εκτός από αυτά που ρητά αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο.1 point
-
Ορθόν! Πλην όμως, άνευ νοήματος. Διότι ο Ε.Δ. θα ελέγξει την εφαρμογή ή μη της Ο.Α., όχι την νομιμότητα της. ΥΓ. Προσωπικώς επιμένω ότι ΔΕΝ είναι Εσοχή "αυτό"!1 point
-
Και γιατί η απάντηση που πήρες δεν είναι σε κοινή θέα εδώ στο φορουμ? Εδώ δεν έχουμε μυστικά. Το φόρουμ βασικά έχει και αυτόν το σκοπό. Την ανταλλαγή απόψεων ώστε να μαθαίνουμε κάτι που ίσως δεν το γνωρίζουμε. Αν λοιπόν κάποιος συνάδελφος σου έστειλε την απαντηση στο θέμα με Π. Μ. καλό θα ήταν λοιπόν να μας το δόσεις σε κοινή θέα.1 point
-
Καλησπέρα. Πάντα η Ο.Α εκδίδονταν και συνεχίζει να εκδίδεται με όρους δόμησης κατοικίας. Ο νόμος για την λειτουργία των ενοικιαζόμενων κατοικιών δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται για τουριστικά (με την διαδικασία της γνωστοποίησης) χωρίς να αλλοιώνεται η χρήση της κατοικίας. Να σκεφτείς κάτι ακόμα. Αν ο νόμος απαιτούσε και στην περίπτωση αυτή (μη κύρια τουριστικά καταλύματα) εφαρμογή όλης της νομοθεσίας περί ξενοδοχείων, ελάχιστα κτίρια θα μπορούσαν να πληρούν προϋποθέσεις (πχ απαίτηση για reception, lobby, εστιατόριο, μέγεθος και διαστάσεις δωματίων διαμονής, ειδικός εξοπλισμο κλπ) και όσα τα κατάφερναν θα είχαν πάρα πολύ μικρή δυναμικότητα (μικρότερη και από αυτή της κατοικίας ως μη κύριο κατάλυμα).1 point
-
@efiga Καλημέρα. Διάβασε τις σελίδες του παρόντος θέματος. Ίσως βοηθηθείς στο πρόβλημα, καθώς αυτό έχει αναφερθεί από τις αρχές έναρξης της ΗΤΚ.1 point
-
Τη σύσταση του νέου μητρώου μέσω του οποίου θα γίνει διασύνδεση δύο μεγάλων βάσεων δεδομένων για την ακίνητη περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων -του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ (το οποίο έχει δημιουργηθεί με βάση τις δηλώσεις Ε9, Ε2 και Ε1 των φυσικών προσώπων, καθώς και με βάση τις πληροφοριακές δηλώσεις μίσθωσης ακινήτων) και του Ειδικού Μητρώου Ακινήτων του Κτηματολογίου- προβλέπει το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Ανατροπές Πρόκειται για το Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ), η λειτουργία του οποίου θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο δήλωσης των στοιχείων των ακινήτων στην εφορία, αλλά και στον τρόπο διενέργειας των φορολογικών ελέγχων για τον εντοπισμό αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων και αδήλωτων ενοικίων. Στο κείμενο της σχετικής διάταξης που κατατέθηκε στη Βουλή γίνεται ρητή αναφορά στη διασύνδεση του ΜΙΔΑ με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων του Ελληνικού Κτηματολογίου. Από τη νέα αυτή διατύπωση της διάταξης, που δεν υπήρχε στο αρχικό κείμενο, προκύπτει σαφώς πλέον ότι τα στοιχεία από το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο της ΑΑΔΕ και από το Ειδικό Μητρώο Ακινήτων του Κτηματολογίου θα μπορούν να διασταυρωθούν άμεσα μέσα από το νέο αυτό Μητρώο, που θα λειτουργεί σε ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Επιπλέον, τα δεδομένα του ΜΙΔΑ θα μπορούν να εμπλουτιστούν και με στοιχεία του αρχείου του ΔΕΔΔΗΕ για όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Διασταυρώσεις Έτσι, θα καταστεί δυνατή η μαζική διενέργεια διασταυρώσεων και ελέγχων για τον εντοπισμό αδήλωτων ακινήτων, αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων και αδήλωτων ενοικίων. Η ΑΑΔΕ θα μπορεί, δηλαδή, πλέον να εντοπίζει πιο εύκολα τις περιπτώσεις ακινήτων που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο αλλά όχι στο Ε9, τις περιπτώσεις ακινήτων τα οποία εμφανίζονται στο Ε9 με επιφάνειες σε τετραγωνικά μέτρα μικρότερες από αυτές που εμφανίζονται στο Κτηματολόγιο και τις περιπτώσεις κτισμάτων που ηλεκτροδοτούνται κανονικά και εμφανίζουν καταναλώσεις ρεύματος αλλά έχουν δηλωθεί ως «κενά» στο έντυπο Ε9 και στο έντυπο Ε2 ή δεν έχουν δηλωθεί καθόλου. Η λειτουργία του ΜΙΔΑ θα λύσει τα χέρια των αρμόδιων ελεγκτών της ΑΑΔΕ στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν περιπτώσεις φορολογουμένων οι οποίοι αποφεύγουν να δηλώνουν στην ΑΑΔΕ ή και στο Κτηματολόγιο ολόκληρα ακίνητα για να γλιτώνουν από την επιβολή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων και την επιβάρυνση με τεκμήρια διαβίωσης, αλλά και για να αποκρύπτουν τα ενοίκια που εισπράττουν «μαύρα» από τις εκμισθώσεις των συγκεκριμένων ακινήτων. Ο εντοπισμός των αδήλωτων ακινήτων θα γίνεται με δύο εναλλακτικούς τρόπους: είτε με τη διαπίστωση ότι ακίνητα που είναι δηλωμένα στο Κτηματολόγιο δεν είναι δηλωμένα και στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της ΑΑΔΕ (στα έντυπα Ε9, Ε2 και Ε1) είτε με τη διαπίστωση, βάσει των στοιχείων του ΔΕΔΔΗΕ, ότι κανονικά ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, τα οποία μάλιστα εμφανίζονται και με καταναλώσεις ρεύματος, δεν είναι δηλωμένα ούτε στην ΑΑΔΕ ούτε στο Κτηματολόγιο. Στο στόχαστρο Επιπλέον, χάρις στη δυνατότητα διασταύρωσης των δεδομένων του αρχείου του ΔΕΔΔΗΕ για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα με καταναλώσεις ρεύματος με τα δεδομένα των αρχείων της ΑΑΔΕ, που θα παρέχει το ΜΙΔΑ, θα καταστεί δυνατό να εντοπιστούν και να ελεγχθούν υποθέσεις φορολογουμένων που έχουν δηλώσει ως «κενά» στα έντυπα Ε2 κτίσματα κατοικιών που κατέχουν, ενώ στην πραγματικότητα τα εκμισθώνουν και εισπράττουν σημαντικά ποσά ενοικίων. Τέλος, με τη βοήθεια του ΜΙΔΑ, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα μπορούν να εντοπίζουν και περιπτώσεις ιδιοκτητών που δεν δηλώνουν στην Ανεξάρτητη Αρχή τον πραγματικό αριθμό των τετραγωνικών μέτρων των επιφανειών των κατοικιών και των λοιπών κτισμάτων που κατέχουν, προκειμένου να πληρώνουν λιγότερο ΕΝΦΙΑ, αλλά και να επιβαρύνονται με μικρότερα ποσά τεκμηρίων διαβίωσης. Η δυνατότητα αυτή θα παρέχεται μέσω της άμεσης σύγκρισης των επιφανειών που είναι δηλωμένες στο Κτηματολόγιο με τις επιφάνειες που είναι δηλωμένες στην ΑΑΔΕ. Τι προβλέπει το άρθρο 217 Ο μηχανισμός του ΜΙΔΑ Όσον αφορά στη σύσταση του ΜΙΔΑ, το άρθρο 217 του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, όπως κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει αναλυτικά τα εξής: * Συστήνεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ ) Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ), το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών και δεδομένων για την ιδιοκτησία και τη διαχείριση των ακινήτων. * Στο ΜΙΔΑ συγκεντρώνονται τα δεδομένα που τηρούνται στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και αφορούν το είδος και την περιγραφή του ακινήτου, τα δικαιώματα επί του ακινήτου, τη χρήση του ακινήτου, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία σχετική με το ακίνητο. Το ΜΙΔΑ ενημερώνεται α) μέσω δηλώσεων που υποβάλλονται στην ΑΑΔΕ και περιλαμβάνουν τα στοιχεία του πρώτου εδαφίου που αφορούν το ακίνητο, καθώς και β) μέσω πληροφοριών που χορηγούν τρίτοι στην ΑΑΔΕ. * Το ΜΙΔΑ δύναται να συνδέεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων (ΕΜΑ) – Eregistries του Ελληνικού Κτηματολογίου και με ψηφιακά συστήματα τα οποία τηρούν φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και αφορούν πληροφορίες σχετικές με τα ακίνητα που δεν περιέχονται στο ΕΜΑ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ-Καταργούνται οι χειρόγραφες αποδείξεις Δεκάδες κατηγορίες ελεύθερων επαγγελματιών και άλλων αυτοαπασχολουμένων δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδίδουν χειρόγραφες αποδείξεις λιανικών συναλλαγών στους πελάτες τους, σύμφωνα με διάταξη που περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟΟ το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Σ’ αυτές τις κατηγορίες περιλαμβάνονται γιατροί όλων των ειδικοτήτων, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φυσιοθεραπευτές, βιολόγοι, ψυχολόγοι, μαίες, ομοιοπαθητικοί, βελονιστές, λογοθεραπευτές, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, τοπογράφοι, χημικοί, γεωπόνοι, γεωλόγοι, δασολόγοι, σχεδιαστές, συγγραφείς, διερμηνείς, ξεναγοί, μεταφραστές, λογιστές, οικονομολόγοι, καλλιτέχνες κ.λπ., καθώς επίσης και γυμναστήρια, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής/φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίων, παιδικών σταθμών, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρων στάθμευσης, κατά παραγγελία ράφτες – επιδιορθωτές ενδυμάτων (μόνο φυσικά πρόσωπα), καθώς και εκμεταλλευτές ιαματικών πηγών. Οι εν λόγω επαγγελματίες θα υποχρεούνται πλέον όλοι να εκδίδουν τις συγκεκριμένες αποδείξεις είτε μέσω της Εφαρμογής Εκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών που είναι προσβάσιμη στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (εφαρμογή e-timologio) ή μέσω Υπηρεσιών Παρόχου για την Ηλεκτρονική Εκδοση Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ) ή άλλου τεχνικού μέσου που θα ορίζεται με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ. Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου θεσμοθετείται η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όμως η έναρξη εφαρμογής της προβλέπεται να καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση. Εξώδικη περαίωση φορολογικών υποθέσεων Νέα δυνατότητα εξώδικης περαίωσης φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια, με πολύ ευνοϊκούς όρους, παρέχει η κυβέρνηση σε περίπου 30.000 φορολογουμένους που έχουν τέτοιου είδους εκκρεμότητες, μέσω της επαναλειτουργίας της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, την οποία προβλέπει το τελικό κείμενο του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τον «Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα», το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Κούρεμα… Η εν λόγω Επιτροπή, η οποία ιδρύθηκε με νόμο του 2020, έχει την αρμοδιότητα να διαγράφει φόρους, τόκους και πρόστιμα σε φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στα δικαστήρια ή να «κουρεύει» τα ποσά των φόρων, των τόκων και των προστίμων έως και 75%. Βάσει της νέας ευνοϊκής διάταξης που περιελήφθη στο νομοσχέδιο, οι αιτήσεις για την εξώδικη περαίωση χιλιάδων φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια μπορούν να υποβάλλονται έως και τις 24 Ιουλίου 2026, ακόμη και για περιπτώσεις που προηγούμενες αιτήσεις απορρίφθηκαν, αλλά προέκυψε νέα, ευνοϊκή νομολογία. Η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών ιδρύθηκε εκτάκτως με το άρθρο 16 του νόμου 4714/2020 και έχει ως αρμοδιότητα να περαιώνει φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στο ΣτΕ και τα διοικητικά δικαστήρια, κατόπιν αιτήσεων των ενδιαφερόμενων φορολογουμένων, ώστε να προβαίνει στην εξώδικη επίλυσή τους. Ειδικότερα, η εν λόγω Επιτροπή έχει την αρμοδιότητα ακόμη και να διαγράφει πλήρως ποσά φόρων, προστίμων, προσαυξήσεων και τόκων που επιβλήθηκαν σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φοροελεγκτικές υπηρεσίες, εφόσον κρίνει ότι, με βάση την ήδη υφιστάμενη νομολογία, η οποία έχει διαμορφωθεί με προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις επί παρόμοιων υποθέσεων, το δικαίωμα του Δημοσίου να επιβάλλει φόρους και άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, κατόπιν φορολογικού ελέγχου, έχει υποπέσει σε παραγραφή ή εφόσον διαπιστώσει ότι οι καταλογισμοί έγιναν εσφαλμένα, λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης. Επιπλέον, η Επιτροπή αυτή έχει το δικαίωμα να μειώνει τα ποσά των πρόσθετων φόρων, των τόκων, των προσαυξήσεων και των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε φορολογουμένους, εφόσον κρίνει ότι τα ποσά αυτά καταλογίστηκαν εσφαλμένα, λόγω αριθμητικού λάθους, ή εφόσον διαπιστώνει ότι πρέπει να εφαρμοστεί αναδρομικά ευμενέστερη φορολογική κύρωση. Προσφυγές φορολογουμένων στην Επιτροπή, οι οποίες συνοδεύονται από αιτήματα μόνο για μειώσεις των καταλογισθέντων ποσών πρόσθετων φόρων, τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων, γίνονται επίσης δεκτές. Σε δόσεις Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η Επιτροπή δεν διαγράφει ολοσχερώς ή απλώς μειώνει τα καταλογισθέντα ποσά, απαιτεί από τους προσφυγόντες φορολογουμένους να εξοφλήσουν τα «κουρεμένα» ποσά, πληρώνοντας άμεσα το 30% ως προκαταβολή και εξοφλώντας το υπόλοιπο 70% είτε εφάπαξ με έκπτωση 75% είτε σε 2 έως 24 μηνιαίες δόσεις με εκπτώσεις από 35% έως 65%. Η συγκεκριμένη Επιτροπή έπαψε από την 1η Ιουλίου 2024 να εξετάζει νέες αιτήσεις φορολογουμένων, ενώ τις ήδη υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024 και εκκρεμείς μέχρι σήμερα αιτήσεις είχε προθεσμία να τις εξετάσει έως και τις 31 Ιουλίου 2025. Διαδικασία και κρίσιμες προθεσμίες Με τις αλλαγές που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟΟ στη νομοθεσία για τη λειτουργία της, η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών θα μπορεί πλέον να εξετάζει μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2026: Αιτήσεις εξώδικης επίλυσης που αφορούν φορολογικές υποθέσεις εκκρεμείς στα δικαστήρια για τις οποίες δεν είχαν υποβληθεί ποτέ τέτοιες αιτήσεις μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024, δηλαδή νέες αιτήσεις. Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 24 Ιουλίου 2026. Αιτήσεις υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024, οι οποίες απορρίφθηκαν, αλλά από τότε μέχρι και σήμερα διαμορφώθηκε στα δικαστήρια νέα νομολογία, ευνοϊκή, ή θεσπίστηκε νέα νομοθεσία ευνοϊκότερη για τους αιτούντες φορολογουμένους. Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων αυτών λήγει στις 24 Ιουλίου 2026. Υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024 αιτήσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού με τη Φορολογική Διοίκηση που παραμένουν μέχρι σήμερα εκκρεμείς, καθώς δεν έχουν ακόμη εξεταστεί.1 point
-
1 point
-
ΝΟΚ ΑΡ. 17 ΠΑΡ. 4 Σε άλλα άρθρα σημαίνει όχι στο άρθρο 17. Άρα εντός Δ/δ επιτρέπεται από το αρ. 17 μόνο ότι αναφέρεται στην παρ.4 και όχι στο άρθρο 17 παρ. 7. π.χ. από άλλα άρθρα επιτρέπονται: - Άρθ. 11 παρ 6.ιθ - Θεμρομόνωση, επενδύσεις κτλ - Αρθ. 16 παρ. 5.δ Έρκερ - Αρθ. 23 παρ. 4 κατασκευή φερόντων στοιχείων για Στατικές Ενισχύσεις νομίμως υφιστάμενων - Άρθ. 11 παρ 6.λα κατασκευές εύρεσης αρχαίων Για το πλάτος / εισέχουν πράγματι όπως το γράφει στο άρθρο 17 (δεν ξέρω γιατί αναφέρεις το αρ. 16) είναι λίγο ασαφές όπως το έχουν διατυπώσει αλλά υπάρχει σχετική εγκύκλιος για τα στέγαστρα εκτός σχεδίου τα οποία επίσης αναφέρονται στην παρ. 4στ του άρθρου 17 που το διατυπώνει ξεκάθαρα (το αρ. 17 παρ. 4.στ ισχύει και εκτός σχεδίου - αρ. 1 παρ. 2.ια - για τις υποχρεωτικές αποστάσεις 15,10,5μ) : ΔΑΟΚΑ Εγκ-88954/3506/19 « … τα στέγαστρα μπορούν να εισέχουν εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια που ορίζει το ΠΔ για την εκτός σχεδίου δόμηση, με το πλάτος 1/4 Δ όπως αυτό υπολογίζεται βάσει του Αρθ-3 του ΝΟΚ, δηλαδή Δ = 3+0,10Η.» ΝΟΚ ΑΡ. 17 ΠΑΡ. 7.στ: στ) Αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία, ογκοπλαστικές προεξοχές και διακοσμητικά στοιχεία, κινητά ή σταθερά συστήματα σκίασης, κατασκευές για τη συντήρηση του κελύφους, αγωγοί τεχνικών συστημάτων όπως καμινάδες, αεραγωγοί, υδρορροές, προστεγάσματα και στέγαστρα. Το μέγιστο πλάτος όλων των παραπάνω ισούται με 1/4 Δ ή 1/4 δ.1 point
-
1) 3 ορόφους 2) Ισόγειο 3) Απο το σύνολο της κάτοψης, αφαιρείς διάδρομοι κυκλοφορίας, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια, χώροι αποθήκευσης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και υγιεινής. 4) Ωφέλιμη επιφάνεια... υπόλοιποι χώροι. 5) Είδος φέροντος οργανισμού...απο τι υλικά είναι φτιαχμένοι οι τοίχοι, σκελετός, οροφή, δάπεδο, κλπ. 6) Οι δείκτες πυραντίστασης των δομικών στοιχείων του ΙΣΟΓΕΙΟΥ, πρέπει να είναι τουλάχιστον 60min.1 point
-
Τι ακριβώς εννοείς με τα "να βοηθούν και να στηρίζουν", "τυπικότητες ή τα δικά τους «θέλω»", "να βρει συμβιβασμούς" κλπ? Μήπως να κλείνει τα μάτια ο ελεγκτής σε σφάλματα μελέτης κι επίβλεψης? Ή κάτι άλλο? Αν προσπαθούμε να τορπιλίσουμε μιαν από τις (ελάχιστες, αν όχι τη μόνη) προσπάθειες της Πολιτείας για έλεγχο των κατασκευών (ως προς το τυπικό μέρος, τουλάχιστον) είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Και είτε είμαστε ικανοί να κάνουμε σωστές μελέτες, επιβλέψεις και κατασκευές, είτε όχι. Μέση λύση δεν (πρέπει να) υπάρχει.1 point
-
1 point
-
1 point
-
@janna Καλησπέρα. Θα δηλώσεις την αυθαίρετη επέκταση στο άρθρο 112, διότι είναι μεταγενέστερη του 1983 και το ακίνητο βρίσκεται σε στάσιμο οικισμό. Λόγω του Α 112 θα λάβει οριστική εξαίρεση. Αν θέλεις να δηλωθεί και το υφιστάμενο-προ 55- για κάποιο λόγο, αυτό θα το υπάγεις εκτός άρθρου 112 (κατηγορία 1) καθώς δεν εμπίπτει σε αυτό λόγω του ότι είναι προ 83. Άρα θα πρέπει να κάνεις δυο Φ.Κ. Ένα για το υπάρχον (εφόσον για κάποιο λόγο θέλεις να δηλωθεί) και ένα για την προσθήκη στο άρθρο 112.1 point
-
@TTFrenzy ναι αυτή είναι η διαδικασία για το ΕΡΓΑΝΗ, και το απογραφικό Ε12. Κανονικά πρέπει να κόψεις και στον μάστορα εξοφλητική απόδειξη αλλά τώρα τελευταία ακούω ότι δεν τις ζητάνε από το ΙΚΑ, τους καλύπτει το κείμενο της υπ. δήλωσης. Επίσης θεωρητικά χρειάζεται να συμπληρώνεις και το ΒΗΔΑΠ αλλά νομίζω για μέχρι 2 άτομ απασχόληση ανά ημέρα (μάλλον εκεί εμπίπτεις;) δεν χρειάζεται ούτε αυτό. Έχω ακούσει πάντως και το ακραίο σενάριο να το ζητήσουν σε αποπεράτωση έργου (άλλος συν/φος παλαιότερα είχε αναφέρει το ΙΚΑ Πανόρμου). Δυστυχώς η αποπεράτωση δεν γίνεται ηλεκτρονικά, θα πρέπει να πας από εκεί. Χρειάζεται εξουσιοδότηση (αν δεν είσαι ο ίδιος), οι υπ. δηλώσεις των εργατών, και το κλασσικό έντυπο του ΙΚΑ για αποπεράτωση. Για τις εισφορές της ΑΠΔ ναι βγαίνει αυτόματα με την ταυτότητα πληρωμής που σου αποδόθηκε με το ΑΜΟΕ.1 point
-
Πάγια αρχή του φόρουμ, είναι να μη δίνει στοιχεία επαγγελματιών. Δεν είναι δύσκολο θέμα, συνεπώς οιοσδήποτε δικηγόρος μπορεί (με τη συνεργασία μηχανικού) να τα βγάλει πέρα. Αρκεί να είναι έντιμοι και οι δυο.1 point
-
Από τη στιγμή που υπάρχουν μηχανήματα διαλογής (και συσκευασίας υποθέτω), είναι βιομηχανική εγκατάσταση1 point
-
Είναι στέγαστρο και δεν μετράει πουθενά. Να διαβάσεις και το άρθρο 17 του Νοκ για τις προϋποθέσεις του. Ν. 4495/17 - Άρθρο 29 Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες : λα) στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ.6ιστ του άρθρου 11 του ν.4067/2012 Υπό την προϋπόθεση ότι ο προϋπολογισμός δεν ξεπερνάει τις 25.000 ευρώ. Νοκ άρθρο 2 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου1 point
-
Καλημέρα Θεόφραστε. Ορθώς, είχες τις επιφυλάξεις σου, διότι στην κατηγορία 3 εντάσσεται μόνο πέργκολα και όχι στέγαστρο. Επομένως, αν οι αυθαίρετες κατασκευές έλαβαν χώρα μετά το 1983, δεν μπορούν να υπαχθούν λόγω κατηγορίας 5.1 point
-
Προς ενημέρωση των συναδέλφων. Μετά από επικοινωνία με την Πολεοδομία Κηφισιάς με ενημέρωσαν ότι δεν υπάρχει διαπιστωτική πράξη. Χρησιμοποιούν τη χαμηλότερη στον Δήμο: 1050€1 point
-
όταν αφορά Οικοδομή που απαιτεί να γίνει δίνει μια τυποποιημένη κάτοψη και τομή κατά κανόνα και την υλοποιούμε.1 point
-
Καλησπέρα το η α/θ είναι σύμφωνα με τον κανονισμό οικολογικού σχεδιασμού, οπότε για COP = 0,93 X 4,6 (της μέσης ζώνης) και EER = 0,60 X 8,501 point
-
@ekaterini αν το διαμέρισμα, στην τακτοποίηση και στον τίτλο ιδιοκτησίας, φαίνεται και αναφέρεται σαν ημιτελές, τότε απαιτείται άδεια αποπεράτωσης1 point
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.263 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Version 2.1.0
83 downloads
Το Smart Survey Solver είναι είναι ένα εργαλείο για τους πιο συνηθισμένους υπολογισμούς που απαιτούνται στις πρακτικές εφαρμογές της Τοπογραφίας. Διατίθεται δωρεάν για κάθε χρήση. Στην τρέχουσα έκδοσή του (2.0.0) περιλαμβάνει τις λειτουργίες: Έλεγχος Εμπροσθοσκόπευσης – Οπισθοσκόπευσης Επίλυση Οδεύσεων και Ταχυμετρίας Επίλυση Πολλαπλής Εμπροσθοτομίας Επίλυση Πολλαπλής Οπισθοτομίας Μετατροπή Συντεταγμένων (ΕΓΣΑ87 ↔ WGS84) Σχεδίαση Μετρήσεων Στάσεων (Πρόχειρο Πολυγωνομετρικό) Σχεδίαση Στάσεων και Σημείων Σχεδίαση Πολυγωνομετρικού Δικτύου Σχεδίαση Ισοϋψών Σχεδίαση Πίνακα Συντεταγμένων Γεωτεμαχίου Για οδηγίες εγκατάστασης, στοιχεία επικοινωνίας κ.α. επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://sites.google.com/view/smart-survey-solver Αναφορές σφαλμάτων, προτάσεις για νέες λειτουργίες ή γενικά σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο! Οδηγίες Χρήσης_v2.pdf1 point -
NAPS2 - Scan documents to PDF and more Το καλύτερο πρόγραμμα μαζικού σκαναρίσματος κι οργάνωσης σε pdf κατά τη γνώμη μου.1 point
-
Σε λίγο θα χρειάζεται διδακτορικό για να ασχοληθείς με το ΝΟΚ1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ο λόγος ήταν και παραμένει, διότι μη έχοντας την δυνατότητα σύστασης καθέτου σε εκτός σχεδίου ακίνητα, έπρεπε να έχουν δομικά ενιαίο κτίριο για να γίνει μετέπειτα σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών προκειμένου να πουληθούν ξεχωριστά διαμερίσματα. Οπότε οι συνδέσεις με ημιυπαίθριους και πέργκολες από beton, υπόγειες δεξαμενές από οπλισμένο σκυρόδεμα , ως συνέχεια των περιμετρικών τοιχίων κατασκευάζονταν για το σκοπό αυτό.1 point
-
Η μία περίπτωση είναι τα ανεξάρτητα κτήρια (διάσπαση του ενιαίου κτηρίου). Είναι το αα) μαζί με το 2. Η δεύτερη περίπτωση είναι το ενιαίο κτήριο (με σύνθεση/διάσπαση όγκων). Είναι το ββ) μόνο του. Και στις δύο περιπτώσεις το ΣΑ κρίνει αν, μετά τη διάσπαση, τα κτήρια/όγκοι εξακολουθούν να ανταποκρίνονται στην έννοια "ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο". Δηλαδή αν επαρκούν/κεί : - τα ενδιάμεσα των κτηρίων στοιχεία - η μορφή των συνδέσεων μεταξύ των διακριτών όγκων ώστε να θεωρείται το σύνολο ενιαίο.1 point
-
Συνάδελφε δεν σου έδωσα κανένα δικαίωμα ... οπότε να εκφράζεσαι καλύτερα στο διάλογο. 1. Ο ορισμός που ανέφερα καθορίζει και μέγιστη διάσταση 15 εκ., οπότε δεν ισχύει το παράδειγμά σου της λιθοδομής. 2. Ο μηχανικός που σχεδιάζει την άδεια, αν δεν είναι κτίστης, γνωρίζει πρώτα-πρώτα από που μετράει τις αποστάσεις του κτιρίου. Ο νόμος πάντως το ορίζει.1 point
-
Εχω μια υποψια οτι ειναι προβοκατορικο το ερωτημα αλλα θα σας απαντησω οσο πιο αναλυτικα και ειλικρινα γινεται... Για να δοθει υπογεγραμμενη μια τετοια βεβαιωση απο Διπλ. Πολιτικο Μηχανικο πρεπει να ακολουθησει τα εξης βηματα. -Αποτυπωση κτηριου -Αποτυπωση δομικων στοιχειων κτηριου (θεση υποστυλωματων, δοκων, διαταξη πλακων, προβολων) *Αν υπαρχουν σχεδια πρεπει να εξασφαλιστει οτι εχουν τηρηθει. Και αυτο γινεται με μη καταστροφικες ενοργανες μεθοδους **Αν δεν υπαρχουν σχεδια πρεπει να γινει ΠΛΗΡΗΣ αποτυπωση ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ... Που σημαινει παλι χρηση μη καταστροφικων ενοργανων μεθοδων, αλλα στην περιπτωση αυτη πρεπει να γινει για ολο το κτηριο. -Μοντελοποιηση του κτηριου με χρηση λογισμικου σε Η/Υ -Επιλυση μοντελου βασει του σωστου Κανονισμου -Ελεγχος επαρκειας. Ολα αυτα απαιτουν χρονο, χρημα και εχουν ως αποτελεσμα ο ιδιοκτητης να κοιμαται ησυχος τα βραδια.. Ολη αυτη η διαδικασια κοστολογειται μερικες χιλιαδες Ευρω...1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-