Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      21

    • Περιεχόμενα

      18.960


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      9.043


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.527


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.390


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 19/07/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Βγήκε, που να μην έβγαινε.
    3 points
  2. @Mariella Kαλησπέρα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα αναφορικά με την εφαρμογή όρων δόμησης στους οικισμούς. Ισχύει ό,τι αναφέρεται στο 181/Δ/85 και στο 289/ααπ/2011 και βεβαίως στην σχετική απόφαση οριοθέτησης του οικισμού. Αν θυμάμαι καλά για κοινωφελές κτίριο ο Σ.Δ=0,80. Στο ΦΕΚ 195/Δ/2025 αναφέρονται τα κριτήρια που θα ισχύσουν μέσω των ΤΠΣ ή μεμονωμένων Π.Δ. Προς άρση αμφιβολιών σου, παραθέτω το άρθρο 18 του εν λόγω διατάγματος Άρθρο 18 Τελικές διατάξεις 1. Μετά τη δημοσίευση του παρόντος, για την έκδοση π.δ. οριοθέτησης του οικισμού στο πλαίσιο ΤΠΣ ή ΕΠΣ ή αυτοτελούς π.δ. που καλύπτει τουλάχιστον έναν (1) οικισμό, ακολουθούνται οι διατάξεις του παρόντος. 2. Μέχρι την έκδοση του ως άνω π.δ. οριοθέτησης του οικισμού, οι διατάξεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται ευ- θέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών ή άλλων πράξεων που συνδέονται με την ίδρυση ή έναρξη δραστηριότητας, πλην της περ. 1 της παρ. Δ του άρθρου 14 που είναι άμεσα εφαρμοστέα. 3. Έως την έκδοση του π.δ. οριοθέτησης εκάστου οικι- σμού, εξακολουθούν να ισχύουν οι αντίστοιχες για κάθε είδος οικισμού διατάξεις του Κώδικα Βασικής Πολεοδο- μικής Νομοθεσίας (ΚΒΠΝ, Δ’ 580/27.07.1999), ως και τα κατ’ ιδίαν π.δ. καθορισμού ορίων, όρων και περιορισμών δόμησης, ήτοι: α) Το από 02.03.1981 π.δ. (άρθρα 102, 103, 104, 105, 106, 107 και 108 του ΚΒΠΝ), β) το από 24.04.1985 π.δ. (άρθρα 85, 86 και 87 του ΚΒΠΝ), γ) τα π.δ. καθορισμού ορίων, όρων και περιορισμών δόμησης σε μη χαρακτηρισμένους παραδοσιακούς οι- κισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, δ) ειδικά διατάγματα που καθορίζουν όρους δόμησης σε οικισμούς ή τμήματα αυτών με εγκεκριμένο σχέδιο. 4. Μετά από τη δημοσίευση του π.δ. οριοθέτησης εκάστου οικισμού κατά το παρόν, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των εξής π.δ.: α) Του από 24.04.1985 π.δ. (Δ’ 181), β) του από 02.03.1981 π.δ. (Δ’ 138), γ) του από 25.08.1969 β.δ. (Δ’ 164), δ) του από 06.12.1982 π.δ. (Δ’ 588), καθώς και οι απο- φάσεις Νομαρχών που εκδόθηκαν για την εφαρμογή του.ΣΕΩΣ 1871 Τεύχος Δ’ 194/15.04.2025
    3 points
  3. σαν σήμερα, πριν 42 χρόνια (πώς πέρασαν???)
    2 points
  4. Υπέρβαση Δόμησης βοηθητικού χώρου (αποθήκη με αντλητικές εγκαταστάσεις - "ισόγειοι βοηθητικοί χώροι έως 50 τ.μ.") με ταυτόχρονη Υπέρβαση Κάλυψης και δες και τις πλάγιες αποστάσεις...
    2 points
  5. Όπως τα λέει ο Ιάσονας (με την καλησπέρα μου). Ακόμη και σκέτη την διαρρύθμιση μπορείς να την θεωρήσεις διαφοροποίηση και να την εντάξεις. Δεν θα ζητήσει κανείς το λόγο. Όμως επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει και καμία άλλη ψιλοαυθαιρεσία, σούμαρέ τις όλες και είσαι ΟΚ.
    2 points
  6. και τα config αρχεία ενός οργάνου πάνε με το όργανο, γιατί να τα δημοσιεύσει? για να βρει τον μπελά του απο την εταιρεία? Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να απολογηθεί κάποιος αν βγήκε λύση εκτός φόρουμ. Κλειδώστε και πάμε παρακάτω.
    2 points
  7. @DIMITKLADO Μπορεί όπως λες να κάνει μηδενική δήλωση, αλλά τα ακίνητα έχει υποχρέωση να τα έχει δηλώσει σωστά στο ε9. Αν δεν τα έχει θα το κάνει τώρα και πριν κάνεις εσύ την υπαγωγή. Δεν θα προχωρήσεις σε υπαγωγή αν δεν έχεις όσα προβλέπει ο νόμος. Προφανώς για να έχει ακίνητο έχει αποκτήσει ελληνικό ΑΦΜ. Επομένως θα συμπληρώσεις το ελληνικό ΑΦΜ. Από και και πέρα, αν δεν είναι ο ίδιος παρών μπορεί να σου υπογράψει τις δηλώσεις ο ειδικός πληρεξούσιος που έχει ορίσει. Θα ζητήσεις και το πληρεξούσιο έγγραφο. Τον λογιστή δεν θα τον αποφύγει. Συμβουλή (από εμπειρία). Με κάτοικους εξωτερικού θα είσαι ιδιαιτέρως προσεκτικός και αυστηρός διότι όλοι λένε το ίδιο "ποίημα", ότι στην Ελλάδα τους βάζουμε σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, ενώ στο εξωτερικό όλα είναι απλά. Μην ακούς ό,τι και να σου λένε. Θα κάνεις τη δουλειά σου με ό,τι ορίζει ο νόμος.
    2 points
  8. @Dimitrios1991 καλησπέρα, η κατηγορία 5 έληξε στις 30/9/2020 όμως αν έχει πληρωθεί παράβολο πριν από τότε προφανώς μπορούν τα φύλλα καταγραφής να αλλάξουν χωρίς πρόβλημα. Αν η δήλωση είναι οριστική και χρειάζεται επαναφορά σε υπαγωγή, πρόσεξε μήπως το πρόστιμο μεταβάλλεται >20% και μπλέξεις με άλλα (πχ. ΣΥΠΟΘΑ) ή αν θέλει ΜΣΕ κλπ.
    2 points
  9. Αν και τυπικό το ζήτημα για την πληρότητα των τεχνικών σχεδίων δες αν η τελευταία αναθεώρηση περιλαμβάνει τα πάντα. Πολλές φορές γίνεται αναθεώρηση για τμηματική αλλαγή μελετών, αρχιτεκτονικών, στατικών κλπ . Για παράδειγμα μπορεί μια άδεια ανέγερσης πενταώροφης πολυκατοικίας να αναθεωρηθεί για αλλαγές στον 4ο όροφο και τα υπόλοιπα σχέδια να παραμένουν ως έχουν βάσει της αρχικής Ο.Α. Αν όμως αναφέρεσαι σε καθολική αλλαγή μελετών, τότε η τελευταία αναθεώρηση θα περιλαμβάνει την διαμορφωμένη κατάσταση. Θα πρέπει όμως να έχεις κάπου ανεβάσει και το αρχικό στέλεχος της πράξης Ο.Α και την αναθεώρηση (και τυχόν ενημερώσεις που σχεδόν πάντα έχουμε, αν δεν τις ανεβάσεις, τουλάχιστον να τις αναφέρεις στα σχόλια).
    1 point
  10. Το πρωτόκολλο ελέγχου εξαρτάται από το πότε κατασκευάστηκε η ηλ/κη εγκατάσταση, γι' αυτό και στις τροποποιήσεις παραδίδεται ξεχωριστό πρωτόκολλο κατά HD384, ή 60364. Για αντίσταση γείωσης μετράς το ηλεκτρόδιο, αφού το απομονώσεις από το υπόλοιπο κύκλωμα. Για συνέχει μετράς τη συνέχεια του αγωγού προστασίας σε όλη την εγκατάσταση. Τα παραπάνω αποτελούν προσωπικές μου απόψεις και ερμηνείες της νομοθεσίας και των προτύπων.
    1 point
  11. Εκεί που έχει σκιστεί αν μπορείς να το ανασηκώσεις λίγο. Τα στατζαριστά έχουν συνήθως μικρο πάχος (φτάνουν βέβαια μέχρι 5 mm άλλα σπάνια χρησιμοποιούνται). Αλλοιώς ρώτα τον κατασκευαστή ή τον ιδιοκτήτη .Οι κοιλοδοκοί από στατζαριστη γίνονται συνήθως με αναδίπλωση της λαμαρίνας και συγκόλληση της ραφής .Αυτή ακριβώς η συγκόλληση πάσχει (και βέβαια το μικρο πάχος της κοιλοδοκού )
    1 point
  12. @uptight Δεν έχω κάνει τη διαδικασία, αλλά αν έπρεπε, θα ξεκίναγα με ερώτημα στο ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ, που είναι το αρμόδιο για αυτά. https://prasinotameio.gr/ Μπορείς να διαβάσεις και την απόφαση 231.14.4/2022 που αναφέρει τις περιπτώσεις επιστροφών και τα απαραίτητα δικαιολογητικά: https://prasinotameio.gr/wp-content/uploads/2022/01/231.14.4-ΑΠΟΦΑΣΗ.pdf ΑΔΑ: ΨΣ6646Ψ844-Ω5Δ
    1 point
  13. Δεν απαιτείται να γράψεις κάτι άλλο πέραν όσων έγραφες στο προηγούμενο απόσπασμα ΗΤΚ. Αν όμως έχουν επέλθει αλλαγές (πχ. έγινε συμβόλαιο αγοράς) τότε θα αναγράψεις τον νέο κύριο του ακινήτου.
    1 point
  14. θεωρώ απίθανο να μπορέσεις να βρεις άκρη. Υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο της εποχής για σύστημα ανέγερσης κατοικιών (προς οικιστική αποκατάσταση προσφύγων) με την διαδικασία της αυτοστέγασης. Για το πρόγραμμα της στέγασης ήταν αρμόδιο το τότε Υπ. Κοινωνικής Πρόνοιας. Αυτό που είναι και εύκολο και απλό, να θεωρήσεις είτε νομίμως υφιστάμενο ως προ 55 ή για πιο σίγουρα (επειδή ένα κτίσμα προ 55 για να είναι λειτουργικό θα έχει σίγουρα μεταγενέστερες παρεμβάσεις) να το υπάγεις ως προ 75 (κατηγορία 1) και να ξεμπερδεύεις. Με τον τρόπο αυτό δεν θα ψάχνεις σχέδια (αν ποτέ βρεθούν το πιθανότερο είναι να αφορούν σχέδια κτιριακού τύπου που ενέκριναν Νομομηχανικοί της εποχής από το τότε Υπουργείο). Παρεμπιπτόντως, θα πρέπει να έχει ο ιδιοκτήτης και κάποιο τίτλο (στο ιστορικό του λογικά θα αναφέρει και κάποιο παραχωρητήριο).
    1 point
  15. @kijis Καλησπέρα. Από τη στιγμή που υπάρχει κτίσμα θα μπει υλοποιημένη ιδιοκτησία. Αδόμητο=όχι (διότι υπάρχει κτίριο). Στην περιγραφή τα υπόλοιπα (αφορά δικαίωμα μελλοντικής ανοικοδόμησης επί του οποίου υφίσταται αποθήκη τάδε επιφάνειας τακτοποιημένη με την τάδε δήλωση υπαγωγής κλπ).
    1 point
  16. Παγώνει και το τσιμεντοκονίαμα;
    1 point
  17. Καλημέρα, συναίνεση θα χρειαστεί εφόσον θα κάνετε και αλλαγή στις όψεις (δύσκολα θα παραμείνει η ίδια εφόσον μιλάμε για κατοικία πλέον αντί κατ/μα). Σχετικά με την συναίνεση για την χρήση, θεωρητικά ότι δεν απαγορεύεται επιτρέπεται αλλά αφού θα λάβετε συναίνεση για τις όψεις, βάλτε και την χρήση μέσα.
    1 point
  18. Να βρεις και κάποια άλλη αυθαιρεσία ή έστω να εφεύρεις κάποια (π.χ. αλλαγές στα ανοίγματα κ.λπ.) και να κάνεις υπαγωγή στον 4495!!!
    1 point
  19. Η κάτοψη θα πρέπει είτε να εισαχθεί στην ενημέρωση της Ο.Α ή σε πράξη τακτοποίησης. Δεν πας να βάλεις χυμα κάτοψη (η μόνη εξαίρεση είναι τα προ 55).
    1 point
  20. Μάλλον θα πρέπει να πάρεις demo κι από τις δυο εταιρείες, ώστε να διαπιστώσεις μόνος σου τη λειτουργικότητα. Πολύ σημαντικό στοιχείο (για κάθε λογισμικό) είναι η υποστήριξη.
    1 point
  21. Μήπως απλή στρατζαριστη λαμαρίνα πολύ μικρού πάχους που διαμορφώθηκε με αναδίπλωση και συγκόλληση;;; Αυτές παραμορφώνονται ακόμα και υπό το ίδιον βάρος ή και την θερμοκρασία (ύψος στύλου 2,5 μ).
    1 point
  22. Δηλαδή έχουμε το υποθετικό σενάριο το εσωτερικό της κολώνας να μετατράπηκε σε παγοστήλη και να προκάλεσε μόνιμη παραμόρφωση αυτού του τύπου. Η παραμόρφωση είναι καθολική, δηλαδή η ορθογωνική διατομή μετατράπηκε σε κυκλική;
    1 point
  23. "Σαχλαμαρίτσα" της εφαρμογής είναι και τίποτα περισσότερο!
    1 point
  24. Δεν μας δείχνεις πως είναι ο πάτος και η κεφαλή της. Είναι δυνατόν να είναι τόσο ερμητικά κλειστός/στή ώστε να διογκώνεται ο αέρας??
    1 point
  25. @sikyonios Στο άρθρο 100 παρ 6 αναφέρεται. 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50.
    1 point
  26. @fotsiak Προβλέπει το ρυμοτομικό και οι όροι δόμησης της περιοχής να ανεγερθεί εκκλησία στο χώρο αυτό; Αν όχι τότε δεν μπορεί να τακτοποιηθεί ως εκκλησάκι, οπότε παραμένει αποθηκάκι με υπερβάσεις δόμησης, κάλυψης, ύψους κλπ. και ελέγχεται για τυχόν άλλη κύρια χρήση με αντίστοιχη πλήρη υπέρβαση δόμησης, κάλυψης κλπ. και βέβαια πρέπει να ελεγχθεί και η κατηγορία, καθώς η 5 μας άφησε χρόνους. Με την ΥΔΟΜ της Εκκλησίας της Ελλάδος γιατί να μιλήσεις; Εμπίπτεις στο άρθρο 32 του Ν. 4495/17; (βλ. και το αρχικό μου ερώτημα)
    1 point
  27. Δεν μπορείς. Η αποθήκη αποτελεί κτίσμα που αντιστοιχίζεται σε επιφάνεια χώρου. Το άρθρο 100 δεν επιτρέπει να εντάξεις κτίσματα με επιφάνεια χώρου εκτός από αυτά που ρητά αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο.
    1 point
  28. Ορθόν! Πλην όμως, άνευ νοήματος. Διότι ο Ε.Δ. θα ελέγξει την εφαρμογή ή μη της Ο.Α., όχι την νομιμότητα της. ΥΓ. Προσωπικώς επιμένω ότι ΔΕΝ είναι Εσοχή "αυτό"!
    1 point
  29. ανέβασε σχέδια με σχετική λεπτομέρεια για να ξέρουμε τι υπάρχει.... (το σαν δεν υπάρχει)
    1 point
  30. Καλημέρα. Θέλει λίγο σκέψη καθώς θα το ανεγείρεις μέσα σε υποχρεωτικό ακάλυπτο. Σύμφωνα με το άρθρο 17 σου επιτρέπει 1/4 της Δ μέγιστο πλάτος για στέγαστρο. Θεωρώ ότι είναι στέγαστρο αφού βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη του 1/4 Δ από όψη κτιρίου σύμφωνα με τον ορισμό άρθρου 2 παρ. 79. 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΣΑ), κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου." Σύμφωνα με το άρθρο 12 έχω τη γνώμη ό,τι δεν θα πρέπει να μετρήσει ούτε στην κάλυψη.
    1 point
  31. Εγώ βάζω Rcd 100mA SI στην αναχώρηση για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
    1 point
  32. όταν αφορά Οικοδομή που απαιτεί να γίνει δίνει μια τυποποιημένη κάτοψη και τομή κατά κανόνα και την υλοποιούμε.
    1 point
  33. Καλησπέρα το η α/θ είναι σύμφωνα με τον κανονισμό οικολογικού σχεδιασμού, οπότε για COP = 0,93 X 4,6 (της μέσης ζώνης) και EER = 0,60 X 8,50
    1 point
  34. @ekaterini αν το διαμέρισμα, στην τακτοποίηση και στον τίτλο ιδιοκτησίας, φαίνεται και αναφέρεται σαν ημιτελές, τότε απαιτείται άδεια αποπεράτωσης
    1 point
  35. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.282 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  36. Version 2.1.0

    90 downloads

    Το Smart Survey Solver είναι είναι ένα εργαλείο για τους πιο συνηθισμένους υπολογισμούς που απαιτούνται στις πρακτικές εφαρμογές της Τοπογραφίας. Διατίθεται δωρεάν για κάθε χρήση. Στην τρέχουσα έκδοσή του (2.0.0) περιλαμβάνει τις λειτουργίες: Έλεγχος Εμπροσθοσκόπευσης – Οπισθοσκόπευσης Επίλυση Οδεύσεων και Ταχυμετρίας Επίλυση Πολλαπλής Εμπροσθοτομίας Επίλυση Πολλαπλής Οπισθοτομίας Μετατροπή Συντεταγμένων (ΕΓΣΑ87 ↔ WGS84) Σχεδίαση Μετρήσεων Στάσεων (Πρόχειρο Πολυγωνομετρικό) Σχεδίαση Στάσεων και Σημείων Σχεδίαση Πολυγωνομετρικού Δικτύου Σχεδίαση Ισοϋψών Σχεδίαση Πίνακα Συντεταγμένων Γεωτεμαχίου Για οδηγίες εγκατάστασης, στοιχεία επικοινωνίας κ.α. επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://sites.google.com/view/smart-survey-solver Αναφορές σφαλμάτων, προτάσεις για νέες λειτουργίες ή γενικά σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο! Οδηγίες Χρήσης_v2.pdf
    1 point
  37. Καλημέρα και από εμένα. Η Ζώνη Συμβατότητας Σχήματος δεν έχει θεσμοθετηθεί και προσωπικά δεν θα έμπαινα σε χρονοβόρες και ακριβές διαδικασίες να διορθώσω κάτι που προς το παρόν δεν απαιτείται. Αν απαιτηθεί ποτέ στο μέλλον και αν θεσμοθετηθεί ποτέ η Ζώνη Συμβατότητας Σχήματος, ας γίνει τότε, που ίσως να έχουν θεσμοθετηθεί ταχύτερες διαδικασίες διόρθωσης (metavoles.gov.gr, γρήγορες διορθώσεις με συναίνεση, πιστοποιημένοι μηχανικοί κλπ - λέμε τώρα). Το παραπάνω σκεπτικό μου, αλλάζει μόνο στην περίπτωση που η απόδοση του ακινήτου στο κτηματολόγιο δεν είναι σύμφωνη με την φύση του ακινήτου (πχ., ενώ στην πραγματικότητα έχει πρόσωπο σε οδό, να παρεμβάλλεται ιδιοκτησία αγνώστου που δεν υπάρχει, κ.ο.κ.)
    1 point
  38. Καλημέρα. Μην σας προβληματίζουν τέτοια ζητήματα. Η ΗΤΚ δεν θα επηρεάσει εμπράγματα δικαιώματα. Ακόμη και αν βάλεις λανθασμένο δικαίωμα στην ΗΤΚ η συμβ/φος θα συντάξει συμβόλαιο με βάση τους τίτλους και όχι με τα αναγραφόμενα στην η.τ. Επί του ερωτήματός σου μπορείς να βάλεις τον επικαρπωτή (αυτός μεταβιβάζει το δικαίωμα της επικαρπίας) και αν δεν έχει αντίστοιχη επιλογή, άφησέ τον ως 100% Π.Κ και γράψε κάπου στα σχόλια ότι αφορά τον επικαρπωτή.
    1 point
  39. Version 1.0.0

    654 downloads

    Η αίτηση μεταβολής οικοδομοτεχνικού έργου στον ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ) σε μορφή excel.
    1 point
  40. η ενημερωση που ειχαμε απο τν συναδελφο kan ηταν καλυτερη apo ayth toy TEE .....δυστυχως ειμαστε παρατημενοι χωρις κατάλληλη και αρμόδια ενημερωση για τα θεματα που μας αφορουν....
    1 point
  41. NAPS2 - Scan documents to PDF and more Το καλύτερο πρόγραμμα μαζικού σκαναρίσματος κι οργάνωσης σε pdf κατά τη γνώμη μου.
    1 point
  42. Εννοείται ότι σε ένα ενδεχόμενο έλεγχο θα είμαι εκτεθειμένη, το θέμα είναι να μπορούμε να συμφωνούμε μηχανικοί (μελετητές και ελέγχοντες). Όταν όμως ο νόμος δεν είναι ξεκάθαρος, όταν βγαίνουν ευνοϊκές διατάξεις χωρίς διευκρινίσεις, και οι ερμηνείες είναι πολλαπλές, τελικά καταλήγουμε να μην χρησιμοποιούμε τις ευνοϊκές διατάξεις επειδή ο ελέγχοντας είναι πάντα εκ του ασφαλούς. Δεν καταλαβαίνουν ότι ως μηχανικοί ούτε προσπαθούμε να κλέψουμε, ούτε να κοροϊδέψουμε κάποιον, αλλά να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο προς όφελος του ιδιοκτήτη. Χρειάζεται και λίγη κριτική σκέψη ως προς το σκεπτικό του νομοθέτη. Τέλος πάντων, μεγάλη συζήτηση....
    1 point
  43. Δεν θα συμφωνήσω 100% ...... εκτός αν γίνεται έλεγχος σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 30% των εκδοθέντων ΟΑ...
    1 point
  44. Σύμφωνα με το φεκ 313Β/2020 (2) οδηγίες για ΣΑ, αρθ. 4 παρ 10, για επουσιώδεις αλλαγές στο κτίριο, δεν απαιτείται αρχιτεκτονικός έλεγχος γενικώς. Η θερμομόνωση εμπίπτει στην περίπτωση (αν δεν αλλάξεις χρώματα). Ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις που έχει αρμοδιότητα το ΣΑ (και σε παραδοσιακούς οικισμούς).
    1 point
  45. Να προειδοποιήσω, ξέχασα να παραμετροποιήσω τον "αναδοχο μηχανικό" στην ανάθεση... και έχει ακόμα το πλήρες μου όνομα, θα το ετοιμάσω σύντομα και θα το ανεβάσω κι αυτο...διορθωμένο...
    1 point
  46. Ο λόγος ήταν και παραμένει, διότι μη έχοντας την δυνατότητα σύστασης καθέτου σε εκτός σχεδίου ακίνητα, έπρεπε να έχουν δομικά ενιαίο κτίριο για να γίνει μετέπειτα σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών προκειμένου να πουληθούν ξεχωριστά διαμερίσματα. Οπότε οι συνδέσεις με ημιυπαίθριους και πέργκολες από beton, υπόγειες δεξαμενές από οπλισμένο σκυρόδεμα , ως συνέχεια των περιμετρικών τοιχίων κατασκευάζονταν για το σκοπό αυτό.
    1 point
  47. Η μία περίπτωση είναι τα ανεξάρτητα κτήρια (διάσπαση του ενιαίου κτηρίου). Είναι το αα) μαζί με το 2. Η δεύτερη περίπτωση είναι το ενιαίο κτήριο (με σύνθεση/διάσπαση όγκων). Είναι το ββ) μόνο του. Και στις δύο περιπτώσεις το ΣΑ κρίνει αν, μετά τη διάσπαση, τα κτήρια/όγκοι εξακολουθούν να ανταποκρίνονται στην έννοια "ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο". Δηλαδή αν επαρκούν/κεί : - τα ενδιάμεσα των κτηρίων στοιχεία - η μορφή των συνδέσεων μεταξύ των διακριτών όγκων ώστε να θεωρείται το σύνολο ενιαίο.
    1 point
  48. Εχω μια υποψια οτι ειναι προβοκατορικο το ερωτημα αλλα θα σας απαντησω οσο πιο αναλυτικα και ειλικρινα γινεται... Για να δοθει υπογεγραμμενη μια τετοια βεβαιωση απο Διπλ. Πολιτικο Μηχανικο πρεπει να ακολουθησει τα εξης βηματα. -Αποτυπωση κτηριου -Αποτυπωση δομικων στοιχειων κτηριου (θεση υποστυλωματων, δοκων, διαταξη πλακων, προβολων) *Αν υπαρχουν σχεδια πρεπει να εξασφαλιστει οτι εχουν τηρηθει. Και αυτο γινεται με μη καταστροφικες ενοργανες μεθοδους **Αν δεν υπαρχουν σχεδια πρεπει να γινει ΠΛΗΡΗΣ αποτυπωση ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ... Που σημαινει παλι χρηση μη καταστροφικων ενοργανων μεθοδων, αλλα στην περιπτωση αυτη πρεπει να γινει για ολο το κτηριο. -Μοντελοποιηση του κτηριου με χρηση λογισμικου σε Η/Υ -Επιλυση μοντελου βασει του σωστου Κανονισμου -Ελεγχος επαρκειας. Ολα αυτα απαιτουν χρονο, χρημα και εχουν ως αποτελεσμα ο ιδιοκτητης να κοιμαται ησυχος τα βραδια.. Ολη αυτη η διαδικασια κοστολογειται μερικες χιλιαδες Ευρω...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.