Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      20

    • Περιεχόμενα

      7.463


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.099


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      19.018


  4. Alexios

    Alexios

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      366


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 02/09/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδελφε, μην απελπίζεσαι. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουμε κι εμείς οι παλιοί (α.μ. ΤΕΕ 32...). Βλέπεις, έχουμε την ατυχία να είμαστε πολίτες ενός άθλιου (για να μην πω τίποτε χειρότερο) κράτους. Που δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να διασφαλίσει τη νομιμότητα των πράξεών του. Και για να τα πάρουμε με τη σειρά: Το ΠΔ του 85 (για την εκτός σχεδίου δόμηση) σαφώς ΔΕΝ αναφέρει υποχρέωση προσώπου. Και, όπως κάθε ΠΔ, είχε την έγκριση του (τότε) ΣτΕ. Η απαίτηση προσώπου ήρθε με το Ν 3212/13. Ξαφνικά, οι "σοφοί" του Συμβουλίου ανακάλυψαν ότι η απαίτηση για ύπαρξη προσώπου εννοείται στο ανωτέρω ΠΔ !!! Και αποφάσισαν αναλόγως. Και το σοβαρό κράτος μας έκανε την πάπια. Προφανώς διότι υπάρχει αλισβερίσι μεταξύ τους και δεν ήθελαν να χαλάσουν την κολληγιά. Η ουσία είναι ότι η νομοθεσία ΔΕΝ έχει αλλάξει. Κάποιες ΥΔΟΜ αγνοούν τις αποφάσεις στε κι εκδίδουν κανονικά άδειες. Κάποιες άλλες όχι. Γιαυτό και βλέπεις στις δηλώσεις "άρτιο και οικοδομήσιμο". Αλλά για να μη βρεθούμε μπλεγμένοι, η σωστή δήλωση πρέπει να γίνεται και με την επιφύλαξη των αποφάσεων στε. Κουράγιο, κι εδώ είμαστε για κάθε σου απορία. Μην το βάζεις κάτω.
    7 points
  2. 1. Στα διαγράμματα των ΟΑ απαιτείται δήλωση 651/77 (δες τα πρότυπα) 2. Βεβαίως και μπορεί να υπάρξει σύσταση οριζοντίων χωρίς άδεια (π.χ. διαθήκη σε αδόμητο οικόπεδο) 3. Κανένα διάγραμμα (όσο καινούριο κι αν είναι) δεν είναι θέσφατο. Αυτός που υπογράφει το νέο, οφείλει να ελέγχει τα πάντα. Αλλιώς, παίζει κορώνα-γράμματα το μέλλον του. 4. Είναι προφανές το γιατί απαιτείται νέο διάγραμμα με δήλωση 651/77. Διότι, κάθε φορά, πρέπει να αποδεικνύεται η οικοδομησιμότητα του οικοπέδου ώστε να έχει νόημα η σύσταση. Γενική παρατήρηση: Μην εμπιστεύεσαι δουλειά άλλου συναδέλφου (όσο αξιόπιστος και να είναι) αν δεν κάνεις το δικό σου έλεγχο
    3 points
  3. Γίνεται και χειρότερο... Για κάποιες περιοχές που μπήκαν πρόσφατα σε λειτουργούν, ξέρεις πως γνωρίζουμε ότι η απόφαση είναι θετική; Διότι το Κ.Γ. δεν την έχει καταχωρήσει ακόμη στα βιβλία (>6 μήνες τώρα) γιατί όταν υπεισέρχονται γεωμετρικές μεταβολές, δεν γνωρίζουν πως πρέπει να περαστούν, και βρίσκονται σε αναμονή! Οι απορρίψεις, επειδή είναι εύκολες, έχουν ήδη καταχωριθεί!!!
    2 points
  4. Τα 14 μ. ήταν το ύψος από τους όρους δόμησης, όχι τον ΓΟΚ. Επίσης το 1 μ. το πήρε λόγω πιλοτής που ίσχυε και τότε. Τέλος στο δώμα μπορούσε να κατασκευαστεί χώρος Κ.Χ. που ήταν ένα ποσοστό της δόμησης και μπορούσε να είναι από 12 έως 60 τμ. Μπορούσες και να ενσωματώσεις και μέρος της απόληξης του κλιμακοστασίου, εφ΄ όσον δεν επηρέαζε το ελεύθερο ύψος άνω των σκαλοπατιών. Το πιθανότερο είναι να είναι όλα νόμιμα. Για ανασύσταση πρέπει να διαβάσεις καλά τον ΓΟΚ/73. Εχει εντελώς άλλη λογική από τους επόμενους.
    2 points
  5. Άρα, κατά τη στιγμή της σύστασης δεν επιτρεπόταν (πολεοδομικά) η ανέγερση επί πλέον ορόφου. Πέραν του ότι αποκλειόταν ΚΑΙ νομικά διότι δεν υπήρχε διαθέσιμο ποσοστό συνιδιοκτησίας. Αν λοιπόν η σύσταση τα γράφει όπως τα λες, θα έπρεπε να αναφέρει και τα μελλοντικά ποσοστά. Αλλιώς, είναι άκυρη. Κι επειδή αφιερώσαμε πολύ χρόνο προσπαθώντας να σου εξηγήσουμε τα αυτονόητα, κάνε ό,τι νομίζεις...
    2 points
  6. Πάτημα 0.26 δεν είναι σωστό. Στο κατέβασμα θα υπάρχει πρόβλημα. Ακόμη και το 0.28 θέλει προεξοχή του μαρμάρου ώστε να βγει 0.30 που είναι επαρκές Μην ξεχνάς τον κανόνα 0,60<2υ+1π<0,66 (όπου το π παίρνεται στο μέσο του πλάτους του σκαλοπατιού). Καλό είναι να είσαι κάπου στη μέση (0,64)
    1 point
  7. Να υπάρχει εννοείς ΦΕΚ χαρακτηρισμού του δρόμου. Ακόμη και αυτό να υπάρχει έχω τη γνώμη από τα όσα έχουμε διαβάσει ως τώρα, ότι για το ΣτΕ θα πρέπει να γίνει μέσω προεδρικού διατάγματος ο χαρακτηρισμός ή στα πλαίσια του σχεδιασμού μέσω των ΤΠΣ/ΤΧΣ. Ζύγισε την κατάσταση. Συζήτησε με τον επενδυτή τις παραμέτρους γιατί αυτός θα πάθει τη ζημιά αν δεν τον ενημερώσει κανείς.
    1 point
  8. Ρεαλιστικά, η γραμμη ανάβασης δεν ειναι στη μέση. Ειδικά για μεγαλύτερες ηλικίες, παμε όσο γινεται προς το πλαι για ασφαλεια.
    1 point
  9. Συνάδελφε δεν ισχύει αυτό.... υπάρχουν κ δρόμοι με πλάτος 2 μέτρα.... Κατά τα άλλα συμφωνώ, το μετρούμενο στο χάρτη με κλίμακα 1/5.000 δεν είναι αξιόπιστο.....αν δεν αναγράφεται τότε είναι όσο προκύπτει από επίλυση και τα ορόσημα...
    1 point
  10. 1. Η σκάλα πρέπει να έχει το ίδιο πλάτος σε όλο το μήκος της. Το 0,90 στην πράξη θα μικρύνει (επιχρίσματα, κλπ), οπότε ΜΗΝ το μειώνεις. Είνσι προτιμότερο να μικρύνει το δωμάτιο, παρά να είναι άβολη η σκάλα. Άλλωστε, από εκεί θα μεταφέρουν και διάφορα πράγματα. Εννοείται πως στο 0,90 δεν υπάρχουν προβολές δοκών διότι έτσι μειώνεται το λειτουργικό πλάτος. 2. Κι εγώ παίρνω τον άξονα στο μέσον του πλάτους, αλλά έτσι θα προκύψει (κατά τι) μακρύτερη 3. Επιμένω πως προηγείται ο σχεδιασμός μιας ασφαλούς και λειτουργικής σκάλας
    1 point
  11. Καλημέρα και Καλό Φθινόπωρο! Θα ήθελα με μεγάλη μου χαρά να ενημερώσω την ομάδα ότι η ΔΕΔΔΗΕ προέβη στην μετατόπιση των εναέριων καλωδίων που είχαν τοποθετηθεί πάνω από το σπίτι μου και έληξε οριστικά η ταλαιπωρία μου μετά από 18 μήνες προφορικών και έγγραφων διαμαρτυριών. Ήταν απίστευτη η ανακούφιση όταν μετέφεραν τα καλώδια και αποκαταστάθηκε το δίκαιο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους έβαλαν το λιθαράκι τους σε αυτή την μαραθώνια προσπάθεια και να πω ότι ποτέ μην εγκαταλείπετε την προσπάθειά σας, όταν έχετε δίκιο και να το διεκδικείτε με επιμονή και υπομονή ακόμη και αν φαίνεται ακατόρθωτο. Να είστε όλοι/ες καλά !
    1 point
  12. @HAROUL Λόγω του δρόμου διανομής (μη κύριο οδικό δίκτυο) θα χρειαστείς έγκριση εισόδου-εξόδου και όχι μελέτη κυκλοφοριακής σύνδεσης. Η συζήτηση όμως δεν μπορεί να γίνει εάν δεν έχεις πρώτα συντάξει τοπογραφικό διάγραμμα. Υπάρχουν γεωμετρικοί περιορισμοί (μήκη ορατότητας, μη ύπαρξη εμποδίων κλπ) απόσταση από διασταύρωση κλπ που αποτελούν κριτήρια για την χορήγηση άδειας εισόδου εξόδου. Μπορεί δηλαδή ένα παρόδιο γήπεδο να μην πληροί τις προϋποθέσεις κυκλοφοριακής σύνδεσης ή έγκρισης εισόδου εξόδου και έτσι το εν λόγω γήπεδο να καθίσταται μη οικοδομήσιμο για συγκεκριμένες αιτούμενες χρήσεις. Άρα, πριν από κάθε ενέργεια, ο υποψήφιος επενδυτής θα πρέπει να προβεί σε σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος και αίτηση για χορήγηση έγκρισης εισόδου εξόδου ή κυκλοφοριακής σύνδεσης (αναλόγως της αιτούμενης δραστηριότητας και το πόσο αυτή επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο μιας οδού). Η αιτούμενη κτιριακή εγκατάσταση κέντρου αποκατάστασης ενδέχεται να εντάσσεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις κατηγορίας Α (νοσοκομεία, κλινικές κλπ) δηλαδή με χρήση που αποσκοπεί σε εξυπηρέτηση των κινούμενων σε οδούς, επιβαρύνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο και στο βασικό οδικό δίκτυο θα απαιτούνταν κυκλοφοριακή σύνδεση (κάτι σαν αυτές που βλέπεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων η τα μεγάλα πολυκαταστήματα) αλλά τηρώ επιφύλαξη για το ότι δεν θα απαιτηθεί τέτοια σύνδεση αφού επί της ουσίας το γήπεδο δεν έχει πρόσωπο σε κύριο οδικό δίκτυο. Τα υπόλοιπα χρήζουν τοπογραφικής μελέτης από έμπειρο τοπογραφο μηχανικό (αν κουμπώνουν σωστά οι πινακίδες της διανομής με την υφιστάμενη κατάσταση κλπ) και υπάρχουν άλλα θέματα στο φόρουμ για να συζητηθούν.
    1 point
  13. Από τη μορφή της σκάλας αντιλαμβάνομαι ότι υπάγεται στον τύπο ΙΙΙ κι εμπίπτει στη εξαίρεση της παρ. 2. Στην περίπτωση αυτή, σωστά έχεις τοποθετήσει τον άξονα ανόδου. Υπάρχει όμως ένα κατασκευαστικό πρόβλημα: Το "φανάρι" δεν έχει επαρκές πλάτος ώστε να τοποθετηθεί "λατάκι" και δυο τάβλες, και τα "φάλτσα" στην εσωτερική περίμετρο (στροφή) δεν μπορούςν να κατασκευαστούν. Συνεπώς, θα πρέπει να αυξήσεις το πλάτος του "φαναριού". Για πρακτικούς λόγους, το σχεδιάζω 20 εκ.. Στην περίπτωση αυτή, το ολικό πλάτος της σκάλας σου θα προκύψει 2 μ. Και μπορεί μεν το κλιμακοστάσιο να θεωρείται ενίοτε ως το υποδεέστερο τμήμα μιας μελέτης, η θεώρηση όμως αυτή μπορεί να κρύβει δυσάρεστες (κατασκευαστικά) εκπλήξεις.
    1 point
  14. Γιατί δεν υποβάλλεις το συγκεκριμένο αίτημα στην αρμόδια ΥΔΟΜ για να είσαι σίγουρος ; Εμείς πώς να απαντήσουμε αν δεν γνωρίζουμε το ΦΕΚ καθορισμού ορίων, τυχόν ΓΠΣ κλπ ;
    1 point
  15. Αριθμ. απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/47319/1946/ΦΕΚ 2090β’/20-5-21 ΑΡΘ 2 ε)... Διαχειριστής της αίτησης νοείται ένας εκ των μηχανικών του έργου ή τεχνική εταιρεία, στους οποίους ανα- τίθεται από τον κύριο του έργου η υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών και στοιχείων για την έκδοση της διοικητικής πράξης.
    1 point
  16. @sdakos Από ποιό άρθρο του ΓΟΚ προκύπτεί ότι το επιτρεόμενο ύψος ήταν 14μ. ? Από που προκύπτει ότι ο Μηχανικός θεώρησε επιτρεπόμενο ύψος 15μ. ?
    1 point
  17. είτε στα όρια είτε στα δ και Δ
    1 point
  18. @stetr πάτησε το F1 στο πρόγραμμα για να δεις την βοήθεια. Εκεί στην ενότητα για την ψύξη, αναφέρει τι καταχωρείς στο λογ/κό όταν δεν υπάρχει σύστημα ψύξης.
    1 point
  19. @stetr σε 1η φάση μην κάνεις τίποτα...κλείσε το μήνυμα και δοκίμασε να το τρέξεις κανονικά. Επίσης δοκίμασε να ανεβάσεις το .xml στο buildingcert για να δεις αν στο λύνει.
    1 point
  20. Η σωστή χρήση είναι «συνοδηγός»: δίνεις πλήρες context (ισχύ, μήκη, τομές, μέθοδο εγκατάστασης), ζητάς βήμα–βήμα συλλογισμό και εναλλακτικές, και μετά ελέγχεις: αν βγαίνουν τα νούμερα, αν οι παραδοχές είναι ρεαλιστικές, αν τηρούνται οι (τοπικοί) κανονισμοί. Χωρίς αυτά, απλά παράγει ωραία κείμενα—όχι λύσεις.
    1 point
  21. 1. Τα συγκεκριμένα "κατασκευάσματα" αντιμετωπίζονται πολεοδομικά όπως κάθε άλλο κτιριακό έργο. 2. Αγροτεμάχιο εντός σχεδίου ΔΕΝ υπάρχει. Οικόπεδο, ναι 3. Συμβουλεύεσαι το μηχανικό σου
    1 point
  22. Κατ αρχήν όλα είναι θέμα μελετών και μάλιστα ιδαιτερα απαιτητικές (λόγω του τριωρόφου όπου ανακατεύονται υλικά και τρόποι κατασκευής πολύ διαφορετικά) . Από εκεί και πέρα (απ οτι καταλαβαίνω το μεταλλικό σου θα πρέπει να έχει 6 ορόφους (περιοχή υπογείου , 3 υπάρχοντες όροφοι και 2 προσθήκη καθ ύψος ). 1) Τα μεταλλικά υποστυλώματα θα πρέπει να απέχουν τόσο από την λιθοδομή ώστε να μπορει να κατασκευαστεί η πλάκα εδρασης και το θεμέλιο (η πλάκα εδρασης πρέπει να τοποθετείται κεντρικά σε σχέση με τον στύλο) 2) Η θεμελίωση πρέπει να γίνει όπως όλες οι θεμελιώσεις (π.χ πέδιλα με συνδετήριους δοκούς κ.λ.π) 3) Θα πρέπει (και εδώ είναι το πρόβλημα ) να εξασφαλισθεί η διαφραγματική λειτουργία της λιθοδομής ή έστω η λιθοδομή να μην λειτουργεί σαν κατακόρυφος πρόβολος. Αυτό συνήθως αντιμετωπίζεται με την σύνδεση των πλακών ή των πιθανόν άλλων οριζοντίων διαφραγμάτων με την λιθοδομή . Στην δική σου περίπτωση που το ύψος της φέρουσας τοιχοποιίας είναι μεγάλο κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να καταφύγεις σε μεταλλική κατασκευή αλλά σε σκελετό από σκυρόδεμα που οι ιδιοπεριοδοι είναι κοντά (σε σχέση πάντα με τις αντίστοιχες ιδιοπεριοδους μετάλλου λιθοδομής (πολύ εύκαμπτο με πολύ δύσκαμπτο ) Όσο αφορά την λιθοδομή καθ εαυτού όσο μειώνεις το πάχος τόσο χειρότερο είναι και εν πασει περιπτώσει υπάρχουν όρια στα πάχη (π. δεν μπορείς να έχεις φέρουσα λιθοδομή κάτω 40 εκατ.) Η σύνδεση των οριζοντίων νέων διαφραγμάτων γινεται ανά αποστάσεις και οχι συνεχείς (π.χ οπλισμένες ζώνες σκυροδέματος ανα 1,5 -2.00μ ) Τέλος (επειδή έχεις υπόγειο ) οι θεμελιώσεις προφανώς θα εδράζονται στο έδαφος και όχι φυτευτά υποστυλώματα στα φέροντα στοιχεία του υπογείου .
    1 point
  23. Και όχι μόνο... εδώ φτάσαμε να ελέγχουμε και παλιές δικές μας δουλειές...
    1 point
  24. @stetr καλημέρα, 1. Όχι δεν μπορεί να μείνει κενό, πάρε ένα screenshot πχ. από το Κτημ/γιο ή απόσπασμα από το maps.gov.gr σε και ανέβασε αυτό. 2. Ναι είναι, αναγράφεις αριθμό οικ. άδειας και α/α τυχόν ρυθμίσεων αυθαιρέτων. Αν δεν υπάρχει άδεια, τότε κατ' εκτίμηση αναφέρεις εύρος ετών κατασκευής. 3. Να είναι, δεν ξέρω τι έχεις σχεδιάσει αλλά αν πληροί αυτά που αναγράφει στο σχετικό πεδίο το σκαριφήματος, τότε προφανώς καλύπτεσαι. 4. Tι εννοείς; Υπάρχουν σαφείς οδηγίες με το που μπαίνεις στο μητρώο, μιάς και άλλαξε πρόσφατα η νομοθεσία. Πχ. για <250 τμ λες τον πελάτη να εκδώσει παράβολο με κωδικό 8440 ή του το εκδίδεις εσύ. 5. Όπως γνωρίζεις, οι νόμιμες αμοιβές έχουν καταργηθεί εδώ και χρόνια. Πάρε έναν α/α αμοιβών τεε και συμπληρωσέ το στο πεδίο του ΠΕΑ. Αν θες το προχωράς κανονικά αλλά μεταξύ μας, δεν πρόκειται να το ελέγξει κανείς. ΥΓ: Συγχωρεμένος αλλά αν είχες κάνει αναζήτηση, θα είχες βρει απαντήσεις στο 90% αυτών που ρώτησες... 😛
    1 point
  25. Μόνο ως κοινόχρηστος χώρος και θα πρέπει αν γίνει υπαγωγή στον 4495/17 να τακτοποιηθούν όλες οι αυθαιρεσίες σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (πχ κλιμ/σιο, ακάλυπτοι, πρασιά κλπ)
    1 point
  26. Η απαλλοτρίωση έχει συντελεστεί καθώς η Π.Ε έχει κυρωθεί. Η κυρωθείσα και μεταγεγραμμένη πράξη επέχει θέση οριστικού τίτλου για το οικόπεδο. Αναφορικά με την σύσταση καθέτων θα πρέπει να λάβεις από το φάκελο της συμβ/φου το τοπογραφικό διάγραμμα και να ελέγξεις εάν το 2010 εμφανίζονταν το κτίριο ως ρυμοτομούμενο και το ακριβές λεκτικό της δήλωσης Ν. 651/77 (αν δηλαδή ανέφερε περί κυρωμένης πράξης). Κάνε μια ενδελεχή έρευνα στο ιστορικό του ακινήτου και επειδή αναφέρεσαι σε κτίριο δεκαετίας 70 ερεύνησε μην τυχόν και έχει λάβει αναστολή κυρώσεων με υπαγωγή σε προγενέστερους νόμους (ν. 720/77 ή ν. 1337/83).
    1 point
  27. @lamprador Το πλάτος του δρόμου στους ορισμούς δεν είναι το Π. Το Π, ως μέγεθος, ορίζεται στο άρθρο 3.
    1 point
  28. Καλημέρα συνάδελφοι! Θέλω να εκφράσω την απορία μου, για το τι σημαίνει "διάνοιξη" σε οδό αγροκτήματος διανομής. Αφού, εκ φύσεως, πρόκειται για χωματόδρομους, που προορισμός τους συνήθως είναι να μείνουν για πάντα χωματόδρομοι. Και τι έγινε αν έχουν φυτρώσει πχ χόρτα και θάμνοι? Προσωπικά θα το έψαχνα παραπάνω μόνο αν εντόπιζα κάποια κατάληψη του δρόμου της διανομής από κατασκευές ανθρώπου (κτίσματα, τοιχία κλπ). Γενικά από όσο ξέρω στα εκτός σχεδίου ακίνητα δεν προκύπτει ανάγκη "διάνοιξης οδού" όπως στα εντός σχεδίου, όπως είπε εύστοχα και ο nbr. Φανταστείτε ότι εκδίδονται άδειες και σε γήπεδα με πρόσωπο σε μονοπάτια προ του 23.
    1 point
  29. Version 1.0.0

    67 downloads

    Συνόρθωση Τριγωνομετρικού Δικτύου password 5202
    1 point
  30. καλημέρα σε όλους 1. Είναι αδύνατον πλέον να καταλάβει κάποιος μηχανικός τι ισχύει και την δεν ισχύει με το σύστημα e-άδειες (κάθε λίγο και λιγάκι έχουμε και μια μεταβολή-δείτε εδώ) με την τελευταία από 5/2025 μεταβολή-ενημέρωση αναιρείται η προηγούμενη ενημέρωση 3/2025 (αλληλουχία πράξεων) 2. Αν πάμε και στην 3/2025, παρατηρούμε ότι η γνωστοποίηση (αναθεώρηση στην ουσία) γίνεται ανάλογα με την μεταβολή ή όχι δόμησης -κάλυψης -όγκου ενώ από ότι ξέρω (αν ξέρω!) η ΥΔΟΜ δεν ελέγχει ούτε στην μία περίπτωση ούτε στην άλλη το Σ.Δ -Σ.Κ -Σ.Ο κλπ Επειδή όμως μπορεί να άλλαξαν οι όροι δόμησης της περιοχή ή οι μηχανικοί μελετών προβλέπεται η έκδοση ή προέγκρισης ή βεβαίωσης Μα το αν άλλαξαν οι όροι δόμησης ή όχι , η ΥΔΟΜ μπορούσε κάλλιστα, από την υποβολή και μόνο της γνωστοποίησης, να μου το γνωρίσει άμεσα η ίδια, μέσα από το σύστημα -αν δημιουργηθεί ένα τέτοιο παράθυρο- 'Όσο για την αλλαγή μηχανικών ή όχι ας δημιουργηθεί ένα άλλο παράθυρο ώστε να το βεβαιώνει ο διαχειριστής της γνωστοποίησης ώστε τελικά να μην χρειάζεται να υποβάλλω ούτε προέγκριση ούτε Β.Ο.Δ (με εκ νέου τοπογραφικό, βεβαίωση ιδιοκτησίας κλπ)
    1 point
  31. Version 2.1.0

    126 downloads

    Το Smart Survey Solver είναι είναι ένα εργαλείο για τους πιο συνηθισμένους υπολογισμούς που απαιτούνται στις πρακτικές εφαρμογές της Τοπογραφίας. Διατίθεται δωρεάν για κάθε χρήση. Στην τρέχουσα έκδοσή του (2.0.0) περιλαμβάνει τις λειτουργίες: Έλεγχος Εμπροσθοσκόπευσης – Οπισθοσκόπευσης Επίλυση Οδεύσεων και Ταχυμετρίας Επίλυση Πολλαπλής Εμπροσθοτομίας Επίλυση Πολλαπλής Οπισθοτομίας Μετατροπή Συντεταγμένων (ΕΓΣΑ87 ↔ WGS84) Σχεδίαση Μετρήσεων Στάσεων (Πρόχειρο Πολυγωνομετρικό) Σχεδίαση Στάσεων και Σημείων Σχεδίαση Πολυγωνομετρικού Δικτύου Σχεδίαση Ισοϋψών Σχεδίαση Πίνακα Συντεταγμένων Γεωτεμαχίου Για οδηγίες εγκατάστασης, στοιχεία επικοινωνίας κ.α. επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://sites.google.com/view/smart-survey-solver Αναφορές σφαλμάτων, προτάσεις για νέες λειτουργίες ή γενικά σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο! Οδηγίες Χρήσης_v2.pdf
    1 point
  32. @aquar Kαλησπέρα. Έχεις μια κλασσική περίπτωση κακής περιγραφής τίτλου, την οποία συναντάμε σχεδόν πάντοτε σε παλιά συμβόλαια, όταν αναγνωρισμένη οδός διαπερνά ένα γήπεδο. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ξεκάθαρη περιγραφή δυο γηπέδων καθώς η ύπαρξη της οδού (ασχέτως το πότε θα γίνει η απαλλοτρίωση και η αποζημίωση) έχει δημιουργήσει δυο αυτοτελείς ιδιοκτησίες. Αυτό θα το διαπιστώσεις αν πας να τα δηλώσεις στο κτηματολόγιο. Θα αποδώσεις δυο γήπεδα. Θα δοθούν δυο διαφορετικά ΚΑΕΚ και τα δυο θα έχουν τον ίδιο τίτλο. Άρα, τα γήπεδα είναι δυο από την στιγμή της έκδοσης ΦΕΚ της επαρχιακής οδού.
    1 point
  33. Βασίλη, επιμένω για τη διαδικασία. Η ΒΟΔ είναι το αντίστοιχο της παλιάς βεβαίωσης των όρων δόμησης στο Τοπογραφικό. Προφανώς και δεν έχει κάποια χρονική ισχύ (αν θυμάσαι παλιά περνάγαμε πάλι από το Τοπογραφικό πριν από την έκδοση αδείας μήπως εν τω μεταξύ είχαν αλλάξει οι όροι δόμησης). Αποτελεί όμως η ΒΟΔ τη βασική προϋπόθεση "έγκρισης δημόσιας αρχής" ώστε να εκδοθεί οποιαδήποτε άδεια, όπως εν προκειμένω η άδεια αναθεώρησης μετά από τη γνωστοποίηση. Η γνωστοποίηση είναι απλά μια αίτηση του ιδιοκτήτη με μια ΥΔ του μηχανικού ότι το παίρνει πάνω του μέχρι να φέρουν στη δημόσια αρχή αναθεώρηση εντός 4μήνου (δες την σαν "δικαίωμα"). Όταν θα πάνε για την αναθεώρηση θέλουν οπωσδήποτε τη ΒΟΔ και αναθέσεις-αναλήψεις για τις μελέτες που γίνονται. Στη γνωστοποίηση απαιτείται μόνον η ανάθεση στον μηχανικό της κατάθεσης της γνωστοποίησης. Όλα τα λοιπά περί ΤΕΕ, εγκυκλίων και συστήματος απέχουν από το γράμμα αλλά και το πνεύμα του νόμου.
    1 point
  34. βάλε ένα ενημερωτικό σημείωμα "ότι στο φάκελο της ΥΔΟΜ λείπει η παθητική"
    1 point
  35. Αρκεί να καλύπτουν τον χώρο στον οποίο είναι τοποθετημένα.... δλδ δεν μπορεί να βάλεις Β όταν έχεις ένα 9000 Btu/h σε 100m².... Σε αυτή την περίπτωση συμπληρώνεις με ΚΑ και έχεις ένα ωραιότατο Δ....
    1 point
  36. ΑΡΘΡΟ 50 Ν 4495/17 ΠΑΡ 5 ΚΑΙ 6 5. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών και τυχόν αναθεωρήσεών τους, οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1.3.2011, καθώς και άδειες που εκδόθηκαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία και έως την 1.3.2012 σύμφωνα με τις διατάξεις του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ΄795/13.7.1993), παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως τις 31.12.2020. 31.12.2024 Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 30 Νόμος 4513/2018 με ισχύ την 23/1/2018 Δες την εξέλιξη της παραγράφου 6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το από 8.7.1993 π.δ. (Δ΄ 795) είτε σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α΄ 249) κατά το χρονικό διάστημα από 1.3.2012 έως 31.12.2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31.12.2021. 31.12.2024
    1 point
  37. Κατέβασε το αρχείο και κάνε αποσυμπίεση σε ένα φάκελο. Κλείσε το πρόγραμμα ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ αν είναι ανοικτό. Μετέφερε το αποσυμπιεσμένο στον φάκελο program files x86 -> TEE -> TEE_KENAK_1_31 και αντικατέστησε το υπάρχον exe. 1597159179167_TEE-KENAK_only_executable_0.rar
    1 point
  38. 1.587 downloads

    Απλο (αλλα πολυ χρησιμο) προγραμματακι εισαγωγης σημειων στο AutoCad. Απλα φορτωνετε το .lsp αρχειο απο το AutoCad, επιλεγετε το ονομα του αρχειου συντεταγμενων απο το παραθυρο που θα σας ανοιξει και δινετε και το υψος των γραμματων στην προτροπη Enter Texth(?). Χρησιμοποιει αρχεια .txt καθως και .csv με το format: Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ ... ... ... (ΕΟF) Δηλαδη εισαγει και αριθμο σημειου οπως και ονομασια στασεων. Ολα τα στοιχεια εμφανιζονται με zoom -> extends με υψομετρο μηδεν (0). * Προσοχη: σε περιπτωση μεγαλης διαδρομης αρχειου, ενδεχομενως να σας παρουσιασει μυνημα σφαλματος.
    1 point
  39. Version 1.0.0

    690 downloads

    Τα δεδομένα δίδονται στα ξεκλείδωτα κελιά - πράσινα ή μπλέ - του Τεύχους & του Σχεδίου. Κωδικός ξελκειδώματος 1104.
    1 point
  40. Version 1.1

    2.333 downloads

    EASE ToolBox Εφαρμογή εργαλείων πολιτικού μηχανικού Structural Engineering Toolbox Περιλαμβάνει τις ακόλουθες εφαρμογές: Γενικές εφαρμογές Μετατροπέας μονάδων Υπολογισμός φάσματος Ιδιότητες υλικών Ωπλισμένο σκυρόδεμα Υπολογισμός απαιτούμενης τοπικής πλαστιμότητας Υπολογισμός διαμήκους οπλισμού Υπολογισμός εγκάρσιου οπλισμού Πλάκες-Προεπιλογή πάχους πλάκας Δοκοί - Υπολογισμός απαιτούμενου οπλισμού Μέγιστη επιτρεπόμενη διάμετρος ράβδου Έλεγχος ποσοστού οπλισμού Υποστυλώματα - Έλεγχος επάρκειας περίσφυξης Τοιχώματα - Έλεγχος διαστάσεων Έλεγχος επάρκειας περισφυγμένων άκρων Θεμελίωση Κατανομή ροπής σε κόμβο πεδίλου-εδάφου-πεδιλοδοκού Υπολογισμός φέρουσας ικανότητας εδάφους - Αστράγγιστες συνθήκες Στράγγισμένες συνθήκες Υπολογισμός καθιζήσεων Συνεκτικό έδαφος Χονδρόκοκκο έδαφος Έλεγχος επάρκειας πεδίλου Έλεγχος επάρκειας μήκους αγγύρωσης σε πέδιλο Τοίχος αντιστήριξης Τοιχοποιία Αντοχή σε θλίψη Αντοχή σε διάτμηση Μεταλλικές κατασκευές Υπολογισμός διατομής κλάσης Ι ή ΙΙ Σύμμικτες κατασκευές Υπολογισμός πλαστικής αντοχής διατομής Υπολογισμός τάσεων με την μέθοδο ισοδύναμης διατομής Στατικά Επίλυση πλασίου Επίλυση δοκού Γεωμετρικά στοιχεία τυχαίας διατομής Επίλυση συνεχούς δοκού Ροπές πλάκας κατά Czerny
    1 point
  41. Version 1.7

    715 downloads

    Νέο πρόγραμμα fischer FIXPERIENCE. Το πρώτο στα Ελληνικά Πότε δεν ήταν τόσο εύκολο να υπολογιστούν οι αγκυρώσεις! Το νέο λογισμικό fischer FIXPERIENCE αντικαθιστά όλα τα προηγούμενα δοκιμασμένα εργαλεία διαστασιολόγησης της fischer, του ειδικού στις αγκυρώσεις. Θέτει το νέο σημείο αναφοράς στην εύκολη διαστασιολόγηση αγκυρίων σε σκυρόδεμα. Το fischer FIXPERIENCE σχεδιάστηκε για να το χρησιμοποιούν στατικοί μηχανικοί, σχεδιαστές και εγκαταστάτες, που θέλουν να διαστασιολογήσουν τα έργα τους με ασφάλεια, αξιοπιστία και και οικονομία. Η ενσωμάτωση όλων των απαιτούμενων διεθνών προτύπων στο πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί για έργα σε όλη την υφήλιο. Το νέο λογισμικό της fischer διαθέτει εργαλεία για διάφορες εφαρμογές και περιπτώσεις. Ο εύκολος τρόπος χειρισμού του κάνει την διαστασιολόγηση των αγκυρώσεων απλή και ευέλικτη. Το FIXPERIENCE χωρίζεται σε τέσσερα υπο-προγράμματα: C-FIX: Eίναι ένα πολύτιμο και εύκολο εργαλείο για την διαστασιολόγηση των αγκυρώσεων στα έργα σας, Είναι το πρώτο πρόγραμμα αγκυρώσεων στα Ελληνικά. WOOD-FIX: Για τον γρήγορο υπολογισμό κατασκευαστικών ξυλόβιδων σε ξύλινες συνδέσεις. REBAR-FIX: Για τη διαστασιολόγηση νέων αναμονών οπλισμού σε σκυρόδεμα. MORTAR-FIX: Για τον υπολογισμό της κατανάλωσης υλικού (ρητίνης) των χημικών αγκυρίων fischer. Παγκόσμιο Η διαστασιολόγηση του προγράμματος λαμβάνει υπόψη τα εθνικά και τα διεθνή πρότυπα (ETAG 001 και Ευρωκώδικας EC2) και έχει πληθώρα επιλογών σε φορτία και μονάδες μέτρησης. Έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαστασιολόγηση αγκυρώσεων σε όλη την υφήλιο. Εύκολο στη χρήση Ο σχεδιασμός του νέου λογισμικού της fischer βασίζεται στις δοκιμασμένες και ελεγμένες υπολογιστικές ενότητες των προηγούμενων προγραμμάτων. Η εισαγωγή όλων των τιμών μέσα από την εργαλειοθήκη κάνει απλή και γρήγορη τη χρήση του, ενώ εμφανίζει τα αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο (real time) μέσω του παραθύρου αποτελεσμάτων.. Οι ευδιάκριτες ετικέτες και τα μεγάλα σύμβολα βοηθούν στην χρηστικότητα του λογισμικού. Το fischer FIXPERIENCE αναγνωρίζει λανθασμένες εισαγωγές τιμών και λάθη στην γεωμετρία, εμφανίζοντας τις σχετικές ειδοποιήσεις στο παράθυρο μηνυμάτων. Αυτό βοηθάει να γίνει σωστά η διαστασιολόγηση της αγκύρωσης και όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Η προεπισκόπηση της αναφοράς αποτελεσμάτων σας επιτρέπει να πάτε πίσω στο στάδιο των υπολογισμών του προγράμματος. Έτσι, ο χρήστης έχει την σιγουριά να γνωρίζει ότι οι υπολογισμοί, και η τεκμηρίωσή τους, είναι πλήρως ιχνηλάσιμοι. Το πρόγραμμα WOOD-FIX, για παράδειγμα, υπολογίζει αυτόματα τα σωστά φορτία ανέμου και χιονιού της περιοχής, με βάση τον ταχυδρομικό κώδικα. Εναλλακτικά, μπορούν να εισαχθούν χειροκίνητηα στο λογισμικό. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει τρισδιάστατη ή δυσδιάστατη προβολή του σχεδίου. Η προβολή του σχεδίου μπορεί εύκολα να περιστραφεί 360°, να αλλάξει γωνία κλίσης και να μεγεθυνθεί χρησιμοποιώντας το ποντίκι. Το πρόγραμμα εμφανίζει συνεχώς την υφιστάμενη κατάστασης των φορτίων και τις γεωμετρικές συνθήκες. Επίσης, το fischer FIXPERIENCE διαθέτει τη δυνατότητα εισαγωγής τρισδιάστατων σχεδίων CAD, πράγμα που σημαίνει ότι η διαστασιολόγηση μπορεί να απεικονιστεί σε πραγματικές συνθήκες. Με τη βοήθεια της «ζωντανής ενημέρωσης» (live update), το πρόγραμμα είναι διαρκώς ενημερωμένο. Το λογισμικό αναγνωρίζει πότε είναι διαθέσιμη μια νέα ενημέρωση (update) και επιτρέπει την αυτόματη λήψη και εγκατάστασή της.
    1 point
  42. πάει κλιμακωτά (αυτό σημαίνει η έκφραση "για τμήμα ιδιοκτησίας") για τα πρώτα 500 μ² η εισφορά είναι 50 μ² για τα επόμενα 500 είναι 100 μ² για τα επόμενα 1000 είναι 300 μ² για τα υπόλοιπα 2350 είναι 940 μ² άρα η συνολική εισφορά είναι 50+100+300+940 = 1390 μ²
    1 point
  43. Επειδή η ΠΜ είναι προ 83, ΔΕΝ πάει με ΠΕ αλλά με πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού. Δηλ. ο κάθε ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης αναλαμβάνει τη διαδικασία με δικά του έξοδα.
    1 point
  44. Σε οικισμούς που δεν είναι περιαστικοί κάποιου δήμου (από αυτούς που αναφέρονται στο σχετικό διάταγμα), δεν υπάρχει υποχρέωση θέσεων στάθμευσης
    1 point
  45. Σε ευχαριστώ. Το θέμα είναι ως μελέτη (στον ιδιωτικό τομέα) κατά πόσο είναι δεσμευτική.Τα πάντα είναι θέμα χρημάτων και αποφάσεων. Δηλαδή αν ο ιδιοκτήτης (για τον α ή β λόγο ή γιατί δεν έχει χρήματα) δεν θέλει να ξεκινήσει, ό,τι λέω εγώ σε διάρκεια και χρονοδιαγράμματα δεν πάνε περίπατο?
    1 point
  46. Ο αντίλογος είναι ότι όπου δεν ενδιαφέρεται ο νομοθέτης για το πλήθος των όμοιων παραβάσεων, το λέει : ζζ)δεξαμενές αποχέτευσης..., ηη) οικίσκοι που καλύπτουν αντλητικές εγκαταστάσεις...., ιζιζ) πρόχειρες και προσωρινές κατασκευές από πανί....., ενώ στο ιβιβ γράφει αποθήκη. Η δικιά μου ερμηνεία είναι ότι δεν είναι στο πνεύμα του νόμου η υπαγωγή περισσότερων αποθήκων με συνολικό εμβαδόν > 15μ2. Σκέψου ότι με την λογική αυτή, θα μπορούσαμε να χωρίσουμε μια αποθήκη 100μ2 σε τμήματα <15μ2 (με γυψοσανίδα π.χ.) και να την ρυθμίσουμε με 250€. Το "ανεξαρτήτως αριθμού αυτών" το ερμηνεύω με την λογική ότι μπορείς να εντάξεις σε ένα ΦΚ κατηγορίας 3 περισσότερες της μιας περιπτώσεις (π.χ. μια αποθήκη + μία δεξαμενή + αλλαγή διαστάσεων κουφωμάτων κ.λπ.)
    1 point
  47. Μάλιστα ... όντως ισχύει !!! Η ουσία είναι οτι και τα ΤΕΙ γίνανε ΑΤΕΙ (με νόμο κάπου το 2006-2008 δεν θυμάμαι ακριβώς) χωρίς να υπάρχει το κατάλληλο υπόβαθρο γνώσεων ... και ο νοών νοείτω (Sorry απο τους συναδέλφους των ΤΕΙ)
    1 point
  48. Να του πεις να το ελεγξει και στη διασταση του χρονου....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.