Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 16/07/2025 σε όλες τις περιοχές
-
3 points
-
@DIMITKLADO Μπορεί όπως λες να κάνει μηδενική δήλωση, αλλά τα ακίνητα έχει υποχρέωση να τα έχει δηλώσει σωστά στο ε9. Αν δεν τα έχει θα το κάνει τώρα και πριν κάνεις εσύ την υπαγωγή. Δεν θα προχωρήσεις σε υπαγωγή αν δεν έχεις όσα προβλέπει ο νόμος. Προφανώς για να έχει ακίνητο έχει αποκτήσει ελληνικό ΑΦΜ. Επομένως θα συμπληρώσεις το ελληνικό ΑΦΜ. Από και και πέρα, αν δεν είναι ο ίδιος παρών μπορεί να σου υπογράψει τις δηλώσεις ο ειδικός πληρεξούσιος που έχει ορίσει. Θα ζητήσεις και το πληρεξούσιο έγγραφο. Τον λογιστή δεν θα τον αποφύγει. Συμβουλή (από εμπειρία). Με κάτοικους εξωτερικού θα είσαι ιδιαιτέρως προσεκτικός και αυστηρός διότι όλοι λένε το ίδιο "ποίημα", ότι στην Ελλάδα τους βάζουμε σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, ενώ στο εξωτερικό όλα είναι απλά. Μην ακούς ό,τι και να σου λένε. Θα κάνεις τη δουλειά σου με ό,τι ορίζει ο νόμος.2 points
-
@Dimitrios1991 καλησπέρα, η κατηγορία 5 έληξε στις 30/9/2020 όμως αν έχει πληρωθεί παράβολο πριν από τότε προφανώς μπορούν τα φύλλα καταγραφής να αλλάξουν χωρίς πρόβλημα. Αν η δήλωση είναι οριστική και χρειάζεται επαναφορά σε υπαγωγή, πρόσεξε μήπως το πρόστιμο μεταβάλλεται >20% και μπλέξεις με άλλα (πχ. ΣΥΠΟΘΑ) ή αν θέλει ΜΣΕ κλπ.2 points
-
Καλησπέρα. Οι δυο δηλώσεις του Ν. 1337/83 δεν οδηγούν σε οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, αλλά σε προσωρινή αναστολή κυρώσεων μέχρι τα τότε ρυθμισμένα αυθαίρετα να κριθούν οριστικά στην γ' φάση (ένταξη περιοχών στο σχέδιο κλπ). Αν έχεις απόφαση Νομάρχη μετά το 1983 που αναφέρει περί οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, τότε μπορείς να βάλεις 'ΝΑΙ" στην ύπαρξη Ο.Α. Αν έχεις απλώς 2 δηλώσεις Ν.1337 θα βάλεις"ΟΧΙ" στην ύπαρξη Ο.Α.2 points
-
Δηλαδή έχουμε το υποθετικό σενάριο το εσωτερικό της κολώνας να μετατράπηκε σε παγοστήλη και να προκάλεσε μόνιμη παραμόρφωση αυτού του τύπου. Η παραμόρφωση είναι καθολική, δηλαδή η ορθογωνική διατομή μετατράπηκε σε κυκλική;1 point
-
"Σαχλαμαρίτσα" της εφαρμογής είναι και τίποτα περισσότερο!1 point
-
Μήπως εγκλωβίστηκε νερό και πάγωσε, ή εγκλωβίστηκε αέρας; Αν υπάρχει αμφιβολία τρύπα το με μικρή διατομή (πχ Φ4).1 point
-
Βασικά όσα γράφεις στο υστερογραμμα δεν έχουν βάση. Η πρόθεση μου πάντως δεν ηταν αυτή. Γιαυτό και άφησα κάποιεςε ημέρες μήπως γράψει κάποιος άλλος (ήξερα πως δεν θα γράψει). Αν και συνταξιούχος, τα τελευταία κάπου 5 χρόνια (το έχω ξαναγράψει) , συμμετέχω εδώ στο φόρουμ και συμβουλεύω να το κάνουν όλοι οι συνάδελφοι, λίγο από επαγγελματική διαστροφη αλλά περισσότερο για τους νέους συναδέλφους. Εγώ παντως δεν έχω να "κερδίσω" κάτι..... Νομίζω (εγώ αυτό καταλαβαίνω) πως η αποστολή Π. Μ. Γίνεται όταν υπάρχουν θέματα που δεν μπορούν ή "δεν πρέπει" να είναι σε δημόσια θέα (κακώς για εμένα). Η δημοσίευση π. χ. ενός χάρτη 1:50000 η 1:5000 της ΓΥΣ απαγορεύεται. Η ΓΥΣ το απαγορεύει γιατί τους πουλάει. Κακως! ΥΓ. 1Εγώ πάντως τα έχω ολα τα 1/50000.1 point
-
@sikyonios Στο άρθρο 100 παρ 6 αναφέρεται. 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50.1 point
-
@fotsiak Προβλέπει το ρυμοτομικό και οι όροι δόμησης της περιοχής να ανεγερθεί εκκλησία στο χώρο αυτό; Αν όχι τότε δεν μπορεί να τακτοποιηθεί ως εκκλησάκι, οπότε παραμένει αποθηκάκι με υπερβάσεις δόμησης, κάλυψης, ύψους κλπ. και ελέγχεται για τυχόν άλλη κύρια χρήση με αντίστοιχη πλήρη υπέρβαση δόμησης, κάλυψης κλπ. και βέβαια πρέπει να ελεγχθεί και η κατηγορία, καθώς η 5 μας άφησε χρόνους. Με την ΥΔΟΜ της Εκκλησίας της Ελλάδος γιατί να μιλήσεις; Εμπίπτεις στο άρθρο 32 του Ν. 4495/17; (βλ. και το αρχικό μου ερώτημα)1 point
-
Την απάντηση μου την πήρα σε άλλο φόρουμ αλλά με κάθε θετική διάθεση σου είπα ότι θα σου απαντήσω σε κάθε απορία. Δεν έχω να κρύψω κάτι. Για να υπάρχουν π.μ τότε προφανώς και υπάρχουν πράγματα που δεν δημοσιοποιούνται. Διαβάζοντας στο φόρουμ έχω δει πάρα πολλές φορές τη φράση "έχεις πμ" χωρίς να δημοσιοποιείται η απάντηση. Μάλιστα αυτό το είδα σχετικά και με την δική μου ερώτηση όταν αντίστοιχα άλλος συνάδελφος στο παρελθόν έψαχνε αρχείο γεωειδούς και κάποιος του απάντησε με π.μ. Άρα δημοσιοποιούνται όλα τα π.μ. ; όχι φαντάζομαι... Υ.Γ. Αν είναι εμάς τους νέους στο αντικείμενο να μας αντιμετωπίζετε με αυτό το ύφος στις απορίες που κάνουμε εδώ στο φόρουμ τότε ποιο το νόημα για εμάς; Προφανώς και δεν ξέρουμε τα πάντα, προφανώς και θα κάνουμε και απορίες που μπορεί να περιέχουν λάθη. Τουλάχιστον εγώ προσωπικά πριν κάνω την απορία μου κάθομαι και διαβάζω επί ώρες εδώ μέσα μήπως και την απαντήσω. Το ειρωνικό ύφος στη φράση σου "αν θα υπάρξει κάποιος, τέλος πάντων, που θα καταταλαβει τα όσα γραφεις παραπάνω" δείχνει ότι δεν έχεις καμία πρόθεση να βοηθήσεις. Κάποιος άλλος όμως είχε την όρεξη και την υπομονή και το έκανε. Αυτά από έναν νέο, άπειρο μηχανικό που γράφτηκε στο φόρουμ για να βοηθηθεί και στο μέλλον να είναι ικανός να βοηθήσει..1 point
-
Δεν μπορείς. Η αποθήκη αποτελεί κτίσμα που αντιστοιχίζεται σε επιφάνεια χώρου. Το άρθρο 100 δεν επιτρέπει να εντάξεις κτίσματα με επιφάνεια χώρου εκτός από αυτά που ρητά αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο.1 point
-
Ορθόν! Πλην όμως, άνευ νοήματος. Διότι ο Ε.Δ. θα ελέγξει την εφαρμογή ή μη της Ο.Α., όχι την νομιμότητα της. ΥΓ. Προσωπικώς επιμένω ότι ΔΕΝ είναι Εσοχή "αυτό"!1 point
-
Καλησπέρα. Πάντα η Ο.Α εκδίδονταν και συνεχίζει να εκδίδεται με όρους δόμησης κατοικίας. Ο νόμος για την λειτουργία των ενοικιαζόμενων κατοικιών δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται για τουριστικά (με την διαδικασία της γνωστοποίησης) χωρίς να αλλοιώνεται η χρήση της κατοικίας. Να σκεφτείς κάτι ακόμα. Αν ο νόμος απαιτούσε και στην περίπτωση αυτή (μη κύρια τουριστικά καταλύματα) εφαρμογή όλης της νομοθεσίας περί ξενοδοχείων, ελάχιστα κτίρια θα μπορούσαν να πληρούν προϋποθέσεις (πχ απαίτηση για reception, lobby, εστιατόριο, μέγεθος και διαστάσεις δωματίων διαμονής, ειδικός εξοπλισμο κλπ) και όσα τα κατάφερναν θα είχαν πάρα πολύ μικρή δυναμικότητα (μικρότερη και από αυτή της κατοικίας ως μη κύριο κατάλυμα).1 point
-
Καλημέρα. Θέλει λίγο σκέψη καθώς θα το ανεγείρεις μέσα σε υποχρεωτικό ακάλυπτο. Σύμφωνα με το άρθρο 17 σου επιτρέπει 1/4 της Δ μέγιστο πλάτος για στέγαστρο. Θεωρώ ότι είναι στέγαστρο αφού βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη του 1/4 Δ από όψη κτιρίου σύμφωνα με τον ορισμό άρθρου 2 παρ. 79. 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΣΑ), κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου." Σύμφωνα με το άρθρο 12 έχω τη γνώμη ό,τι δεν θα πρέπει να μετρήσει ούτε στην κάλυψη.1 point
-
@efiga Καλημέρα. Διάβασε τις σελίδες του παρόντος θέματος. Ίσως βοηθηθείς στο πρόβλημα, καθώς αυτό έχει αναφερθεί από τις αρχές έναρξης της ΗΤΚ.1 point
-
Απολαύστε ένα διαμάντι ποιοτικής Ελληνικής μουσικής. Μπόνους το χολιγουντιανό βίντεο κλίπ...1 point
-
Τη σύσταση του νέου μητρώου μέσω του οποίου θα γίνει διασύνδεση δύο μεγάλων βάσεων δεδομένων για την ακίνητη περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων -του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ (το οποίο έχει δημιουργηθεί με βάση τις δηλώσεις Ε9, Ε2 και Ε1 των φυσικών προσώπων, καθώς και με βάση τις πληροφοριακές δηλώσεις μίσθωσης ακινήτων) και του Ειδικού Μητρώου Ακινήτων του Κτηματολογίου- προβλέπει το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Ανατροπές Πρόκειται για το Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ), η λειτουργία του οποίου θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο δήλωσης των στοιχείων των ακινήτων στην εφορία, αλλά και στον τρόπο διενέργειας των φορολογικών ελέγχων για τον εντοπισμό αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων και αδήλωτων ενοικίων. Στο κείμενο της σχετικής διάταξης που κατατέθηκε στη Βουλή γίνεται ρητή αναφορά στη διασύνδεση του ΜΙΔΑ με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων του Ελληνικού Κτηματολογίου. Από τη νέα αυτή διατύπωση της διάταξης, που δεν υπήρχε στο αρχικό κείμενο, προκύπτει σαφώς πλέον ότι τα στοιχεία από το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο της ΑΑΔΕ και από το Ειδικό Μητρώο Ακινήτων του Κτηματολογίου θα μπορούν να διασταυρωθούν άμεσα μέσα από το νέο αυτό Μητρώο, που θα λειτουργεί σε ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Επιπλέον, τα δεδομένα του ΜΙΔΑ θα μπορούν να εμπλουτιστούν και με στοιχεία του αρχείου του ΔΕΔΔΗΕ για όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Διασταυρώσεις Έτσι, θα καταστεί δυνατή η μαζική διενέργεια διασταυρώσεων και ελέγχων για τον εντοπισμό αδήλωτων ακινήτων, αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων και αδήλωτων ενοικίων. Η ΑΑΔΕ θα μπορεί, δηλαδή, πλέον να εντοπίζει πιο εύκολα τις περιπτώσεις ακινήτων που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο αλλά όχι στο Ε9, τις περιπτώσεις ακινήτων τα οποία εμφανίζονται στο Ε9 με επιφάνειες σε τετραγωνικά μέτρα μικρότερες από αυτές που εμφανίζονται στο Κτηματολόγιο και τις περιπτώσεις κτισμάτων που ηλεκτροδοτούνται κανονικά και εμφανίζουν καταναλώσεις ρεύματος αλλά έχουν δηλωθεί ως «κενά» στο έντυπο Ε9 και στο έντυπο Ε2 ή δεν έχουν δηλωθεί καθόλου. Η λειτουργία του ΜΙΔΑ θα λύσει τα χέρια των αρμόδιων ελεγκτών της ΑΑΔΕ στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν περιπτώσεις φορολογουμένων οι οποίοι αποφεύγουν να δηλώνουν στην ΑΑΔΕ ή και στο Κτηματολόγιο ολόκληρα ακίνητα για να γλιτώνουν από την επιβολή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων και την επιβάρυνση με τεκμήρια διαβίωσης, αλλά και για να αποκρύπτουν τα ενοίκια που εισπράττουν «μαύρα» από τις εκμισθώσεις των συγκεκριμένων ακινήτων. Ο εντοπισμός των αδήλωτων ακινήτων θα γίνεται με δύο εναλλακτικούς τρόπους: είτε με τη διαπίστωση ότι ακίνητα που είναι δηλωμένα στο Κτηματολόγιο δεν είναι δηλωμένα και στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της ΑΑΔΕ (στα έντυπα Ε9, Ε2 και Ε1) είτε με τη διαπίστωση, βάσει των στοιχείων του ΔΕΔΔΗΕ, ότι κανονικά ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, τα οποία μάλιστα εμφανίζονται και με καταναλώσεις ρεύματος, δεν είναι δηλωμένα ούτε στην ΑΑΔΕ ούτε στο Κτηματολόγιο. Στο στόχαστρο Επιπλέον, χάρις στη δυνατότητα διασταύρωσης των δεδομένων του αρχείου του ΔΕΔΔΗΕ για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα με καταναλώσεις ρεύματος με τα δεδομένα των αρχείων της ΑΑΔΕ, που θα παρέχει το ΜΙΔΑ, θα καταστεί δυνατό να εντοπιστούν και να ελεγχθούν υποθέσεις φορολογουμένων που έχουν δηλώσει ως «κενά» στα έντυπα Ε2 κτίσματα κατοικιών που κατέχουν, ενώ στην πραγματικότητα τα εκμισθώνουν και εισπράττουν σημαντικά ποσά ενοικίων. Τέλος, με τη βοήθεια του ΜΙΔΑ, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα μπορούν να εντοπίζουν και περιπτώσεις ιδιοκτητών που δεν δηλώνουν στην Ανεξάρτητη Αρχή τον πραγματικό αριθμό των τετραγωνικών μέτρων των επιφανειών των κατοικιών και των λοιπών κτισμάτων που κατέχουν, προκειμένου να πληρώνουν λιγότερο ΕΝΦΙΑ, αλλά και να επιβαρύνονται με μικρότερα ποσά τεκμηρίων διαβίωσης. Η δυνατότητα αυτή θα παρέχεται μέσω της άμεσης σύγκρισης των επιφανειών που είναι δηλωμένες στο Κτηματολόγιο με τις επιφάνειες που είναι δηλωμένες στην ΑΑΔΕ. Τι προβλέπει το άρθρο 217 Ο μηχανισμός του ΜΙΔΑ Όσον αφορά στη σύσταση του ΜΙΔΑ, το άρθρο 217 του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, όπως κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει αναλυτικά τα εξής: * Συστήνεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ ) Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ), το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών και δεδομένων για την ιδιοκτησία και τη διαχείριση των ακινήτων. * Στο ΜΙΔΑ συγκεντρώνονται τα δεδομένα που τηρούνται στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και αφορούν το είδος και την περιγραφή του ακινήτου, τα δικαιώματα επί του ακινήτου, τη χρήση του ακινήτου, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία σχετική με το ακίνητο. Το ΜΙΔΑ ενημερώνεται α) μέσω δηλώσεων που υποβάλλονται στην ΑΑΔΕ και περιλαμβάνουν τα στοιχεία του πρώτου εδαφίου που αφορούν το ακίνητο, καθώς και β) μέσω πληροφοριών που χορηγούν τρίτοι στην ΑΑΔΕ. * Το ΜΙΔΑ δύναται να συνδέεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων (ΕΜΑ) – Eregistries του Ελληνικού Κτηματολογίου και με ψηφιακά συστήματα τα οποία τηρούν φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και αφορούν πληροφορίες σχετικές με τα ακίνητα που δεν περιέχονται στο ΕΜΑ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ-Καταργούνται οι χειρόγραφες αποδείξεις Δεκάδες κατηγορίες ελεύθερων επαγγελματιών και άλλων αυτοαπασχολουμένων δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδίδουν χειρόγραφες αποδείξεις λιανικών συναλλαγών στους πελάτες τους, σύμφωνα με διάταξη που περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟΟ το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Σ’ αυτές τις κατηγορίες περιλαμβάνονται γιατροί όλων των ειδικοτήτων, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φυσιοθεραπευτές, βιολόγοι, ψυχολόγοι, μαίες, ομοιοπαθητικοί, βελονιστές, λογοθεραπευτές, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, τοπογράφοι, χημικοί, γεωπόνοι, γεωλόγοι, δασολόγοι, σχεδιαστές, συγγραφείς, διερμηνείς, ξεναγοί, μεταφραστές, λογιστές, οικονομολόγοι, καλλιτέχνες κ.λπ., καθώς επίσης και γυμναστήρια, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής/φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίων, παιδικών σταθμών, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρων στάθμευσης, κατά παραγγελία ράφτες – επιδιορθωτές ενδυμάτων (μόνο φυσικά πρόσωπα), καθώς και εκμεταλλευτές ιαματικών πηγών. Οι εν λόγω επαγγελματίες θα υποχρεούνται πλέον όλοι να εκδίδουν τις συγκεκριμένες αποδείξεις είτε μέσω της Εφαρμογής Εκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών που είναι προσβάσιμη στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (εφαρμογή e-timologio) ή μέσω Υπηρεσιών Παρόχου για την Ηλεκτρονική Εκδοση Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ) ή άλλου τεχνικού μέσου που θα ορίζεται με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ. Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου θεσμοθετείται η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όμως η έναρξη εφαρμογής της προβλέπεται να καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση. Εξώδικη περαίωση φορολογικών υποθέσεων Νέα δυνατότητα εξώδικης περαίωσης φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια, με πολύ ευνοϊκούς όρους, παρέχει η κυβέρνηση σε περίπου 30.000 φορολογουμένους που έχουν τέτοιου είδους εκκρεμότητες, μέσω της επαναλειτουργίας της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, την οποία προβλέπει το τελικό κείμενο του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τον «Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα», το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Κούρεμα… Η εν λόγω Επιτροπή, η οποία ιδρύθηκε με νόμο του 2020, έχει την αρμοδιότητα να διαγράφει φόρους, τόκους και πρόστιμα σε φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στα δικαστήρια ή να «κουρεύει» τα ποσά των φόρων, των τόκων και των προστίμων έως και 75%. Βάσει της νέας ευνοϊκής διάταξης που περιελήφθη στο νομοσχέδιο, οι αιτήσεις για την εξώδικη περαίωση χιλιάδων φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια μπορούν να υποβάλλονται έως και τις 24 Ιουλίου 2026, ακόμη και για περιπτώσεις που προηγούμενες αιτήσεις απορρίφθηκαν, αλλά προέκυψε νέα, ευνοϊκή νομολογία. Η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών ιδρύθηκε εκτάκτως με το άρθρο 16 του νόμου 4714/2020 και έχει ως αρμοδιότητα να περαιώνει φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στο ΣτΕ και τα διοικητικά δικαστήρια, κατόπιν αιτήσεων των ενδιαφερόμενων φορολογουμένων, ώστε να προβαίνει στην εξώδικη επίλυσή τους. Ειδικότερα, η εν λόγω Επιτροπή έχει την αρμοδιότητα ακόμη και να διαγράφει πλήρως ποσά φόρων, προστίμων, προσαυξήσεων και τόκων που επιβλήθηκαν σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φοροελεγκτικές υπηρεσίες, εφόσον κρίνει ότι, με βάση την ήδη υφιστάμενη νομολογία, η οποία έχει διαμορφωθεί με προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις επί παρόμοιων υποθέσεων, το δικαίωμα του Δημοσίου να επιβάλλει φόρους και άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, κατόπιν φορολογικού ελέγχου, έχει υποπέσει σε παραγραφή ή εφόσον διαπιστώσει ότι οι καταλογισμοί έγιναν εσφαλμένα, λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης. Επιπλέον, η Επιτροπή αυτή έχει το δικαίωμα να μειώνει τα ποσά των πρόσθετων φόρων, των τόκων, των προσαυξήσεων και των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε φορολογουμένους, εφόσον κρίνει ότι τα ποσά αυτά καταλογίστηκαν εσφαλμένα, λόγω αριθμητικού λάθους, ή εφόσον διαπιστώνει ότι πρέπει να εφαρμοστεί αναδρομικά ευμενέστερη φορολογική κύρωση. Προσφυγές φορολογουμένων στην Επιτροπή, οι οποίες συνοδεύονται από αιτήματα μόνο για μειώσεις των καταλογισθέντων ποσών πρόσθετων φόρων, τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων, γίνονται επίσης δεκτές. Σε δόσεις Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η Επιτροπή δεν διαγράφει ολοσχερώς ή απλώς μειώνει τα καταλογισθέντα ποσά, απαιτεί από τους προσφυγόντες φορολογουμένους να εξοφλήσουν τα «κουρεμένα» ποσά, πληρώνοντας άμεσα το 30% ως προκαταβολή και εξοφλώντας το υπόλοιπο 70% είτε εφάπαξ με έκπτωση 75% είτε σε 2 έως 24 μηνιαίες δόσεις με εκπτώσεις από 35% έως 65%. Η συγκεκριμένη Επιτροπή έπαψε από την 1η Ιουλίου 2024 να εξετάζει νέες αιτήσεις φορολογουμένων, ενώ τις ήδη υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024 και εκκρεμείς μέχρι σήμερα αιτήσεις είχε προθεσμία να τις εξετάσει έως και τις 31 Ιουλίου 2025. Διαδικασία και κρίσιμες προθεσμίες Με τις αλλαγές που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟΟ στη νομοθεσία για τη λειτουργία της, η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών θα μπορεί πλέον να εξετάζει μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2026: Αιτήσεις εξώδικης επίλυσης που αφορούν φορολογικές υποθέσεις εκκρεμείς στα δικαστήρια για τις οποίες δεν είχαν υποβληθεί ποτέ τέτοιες αιτήσεις μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024, δηλαδή νέες αιτήσεις. Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 24 Ιουλίου 2026. Αιτήσεις υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024, οι οποίες απορρίφθηκαν, αλλά από τότε μέχρι και σήμερα διαμορφώθηκε στα δικαστήρια νέα νομολογία, ευνοϊκή, ή θεσπίστηκε νέα νομοθεσία ευνοϊκότερη για τους αιτούντες φορολογουμένους. Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων αυτών λήγει στις 24 Ιουλίου 2026. Υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024 αιτήσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού με τη Φορολογική Διοίκηση που παραμένουν μέχρι σήμερα εκκρεμείς, καθώς δεν έχουν ακόμη εξεταστεί.1 point
-
1 point
-
ΝΟΚ ΑΡ. 17 ΠΑΡ. 4 Σε άλλα άρθρα σημαίνει όχι στο άρθρο 17. Άρα εντός Δ/δ επιτρέπεται από το αρ. 17 μόνο ότι αναφέρεται στην παρ.4 και όχι στο άρθρο 17 παρ. 7. π.χ. από άλλα άρθρα επιτρέπονται: - Άρθ. 11 παρ 6.ιθ - Θεμρομόνωση, επενδύσεις κτλ - Αρθ. 16 παρ. 5.δ Έρκερ - Αρθ. 23 παρ. 4 κατασκευή φερόντων στοιχείων για Στατικές Ενισχύσεις νομίμως υφιστάμενων - Άρθ. 11 παρ 6.λα κατασκευές εύρεσης αρχαίων Για το πλάτος / εισέχουν πράγματι όπως το γράφει στο άρθρο 17 (δεν ξέρω γιατί αναφέρεις το αρ. 16) είναι λίγο ασαφές όπως το έχουν διατυπώσει αλλά υπάρχει σχετική εγκύκλιος για τα στέγαστρα εκτός σχεδίου τα οποία επίσης αναφέρονται στην παρ. 4στ του άρθρου 17 που το διατυπώνει ξεκάθαρα (το αρ. 17 παρ. 4.στ ισχύει και εκτός σχεδίου - αρ. 1 παρ. 2.ια - για τις υποχρεωτικές αποστάσεις 15,10,5μ) : ΔΑΟΚΑ Εγκ-88954/3506/19 « … τα στέγαστρα μπορούν να εισέχουν εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια που ορίζει το ΠΔ για την εκτός σχεδίου δόμηση, με το πλάτος 1/4 Δ όπως αυτό υπολογίζεται βάσει του Αρθ-3 του ΝΟΚ, δηλαδή Δ = 3+0,10Η.» ΝΟΚ ΑΡ. 17 ΠΑΡ. 7.στ: στ) Αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία, ογκοπλαστικές προεξοχές και διακοσμητικά στοιχεία, κινητά ή σταθερά συστήματα σκίασης, κατασκευές για τη συντήρηση του κελύφους, αγωγοί τεχνικών συστημάτων όπως καμινάδες, αεραγωγοί, υδρορροές, προστεγάσματα και στέγαστρα. Το μέγιστο πλάτος όλων των παραπάνω ισούται με 1/4 Δ ή 1/4 δ.1 point
-
1) 3 ορόφους 2) Ισόγειο 3) Απο το σύνολο της κάτοψης, αφαιρείς διάδρομοι κυκλοφορίας, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια, χώροι αποθήκευσης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και υγιεινής. 4) Ωφέλιμη επιφάνεια... υπόλοιποι χώροι. 5) Είδος φέροντος οργανισμού...απο τι υλικά είναι φτιαχμένοι οι τοίχοι, σκελετός, οροφή, δάπεδο, κλπ. 6) Οι δείκτες πυραντίστασης των δομικών στοιχείων του ΙΣΟΓΕΙΟΥ, πρέπει να είναι τουλάχιστον 60min.1 point
-
Τι ακριβώς εννοείς με τα "να βοηθούν και να στηρίζουν", "τυπικότητες ή τα δικά τους «θέλω»", "να βρει συμβιβασμούς" κλπ? Μήπως να κλείνει τα μάτια ο ελεγκτής σε σφάλματα μελέτης κι επίβλεψης? Ή κάτι άλλο? Αν προσπαθούμε να τορπιλίσουμε μιαν από τις (ελάχιστες, αν όχι τη μόνη) προσπάθειες της Πολιτείας για έλεγχο των κατασκευών (ως προς το τυπικό μέρος, τουλάχιστον) είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Και είτε είμαστε ικανοί να κάνουμε σωστές μελέτες, επιβλέψεις και κατασκευές, είτε όχι. Μέση λύση δεν (πρέπει να) υπάρχει.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
@giwrgos192 Η παρ. 74 του άρθρου 2 αφορά άλλη περίπτωση. Ως παράδειγμα φέρνω κάτι μικρά λουνα παρκ, τσίρκο για τις ανάγκες των οποίων στήνονται μεταλλικές λυόμενες κατασκευές με τέντόπανα κλπ και λειτουργούν περιστασιακά σε πόλεις για λίγες εβδομάδες ή μήνες επί δημοσίου-συνήθως- χώρου τον οποίο μισθώνουν. Αυτοί βγάζουν ΕΕΔΜΚ με την περ. ε άρ. 29. ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ.74 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας, 74. Προσωρινή κατασκευή είναι η κατασκευή που αποτελείται εξ ολοκλήρου από ξηρή δόμηση και εγκαθίσταται σε ελαφρά βάση ή με σημειακή θεμελίωση επί του εδάφους, τοποθετείται και απομακρύνεται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτεί εκτεταμένη υποδομή ώστε να αλλοιώνει σοβαρά το φυσικό έδαφος και δεν απαιτεί μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. Τοποθετείται για συγκεκριμένο σκοπό και διάρκεια σε οικοδομήσιμο ή μη χώρο Δες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται από την σχετική απόφαση περί έκδοσης ΕΕΔΜΚ ε) Για τις περιπτώσεις της περ. ε της παρ. 2 του άρθρου 29του ν. 4495/2017, και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 21 του ν. 4067/2012 υπουργική απόφαση, κατατίθενται επιπρόσθετα των γενικών δικαιολογητικών του αρθ. 3 της παρούσας: αα) Πιστοποιητικό στατικής επάρκειας ή στατική μελέτη. ββ) Μισθωτήριο συμβόλαιο για την παραχώρηση της δημόσιας ή κοινόχρηστης έκτασης. γγ) Εγκριτικές πράξεις παραχώρησης από τον αρμόδιο κατά περίπτωση Φορέα (Δήμος, Περιφέρεια, Κτηματική Υπηρεσία, κ.τ.λ.). δδ) Έγκριση τοποθέτησης από τον αρμόδιο κατά περίπτωση Φορέα, που εγκρίνει τη λειτουργία. εε) Αντίγραφο τοπογραφικού διαγράμματος ή απόσπασμα ρυμοτομικού ή άλλο διάγραμμα, με την υπό κλίμακα σκαριφηματική αποτύπωση των εγκαταστάσεων (θέση, διαστάσεις, αποστάσεις, κ.λπ.). στστ) Κάτοψη, τομή και όψεις σε κατάλληλη κλίμακα. Τώρα για τον χώρο στάθμευσης που λες, αυτοί το θέλουν για να το μισθώνουν και να είναι με άδεια λειτουργίας ως σταθμός αυτοκινήτων ή για ιδιωτική χρήση; Η προέγκριση που δεν υλοποιήθηκε σε άδεια δεν έχει κάποιο αντίκρισμα πλέον. Αν είχε ισχύ θα έπρεπε να εκδοθεί άδεια, οπότε και σε αυτή την περίπτωση δεν θα κατάφερνες κάτι, πέραν ίσως από το εργοταξιακό ρεύμα κατά την διάρκεια της κατασκευής.1 point
-
@TTFrenzy ναι αυτή είναι η διαδικασία για το ΕΡΓΑΝΗ, και το απογραφικό Ε12. Κανονικά πρέπει να κόψεις και στον μάστορα εξοφλητική απόδειξη αλλά τώρα τελευταία ακούω ότι δεν τις ζητάνε από το ΙΚΑ, τους καλύπτει το κείμενο της υπ. δήλωσης. Επίσης θεωρητικά χρειάζεται να συμπληρώνεις και το ΒΗΔΑΠ αλλά νομίζω για μέχρι 2 άτομ απασχόληση ανά ημέρα (μάλλον εκεί εμπίπτεις;) δεν χρειάζεται ούτε αυτό. Έχω ακούσει πάντως και το ακραίο σενάριο να το ζητήσουν σε αποπεράτωση έργου (άλλος συν/φος παλαιότερα είχε αναφέρει το ΙΚΑ Πανόρμου). Δυστυχώς η αποπεράτωση δεν γίνεται ηλεκτρονικά, θα πρέπει να πας από εκεί. Χρειάζεται εξουσιοδότηση (αν δεν είσαι ο ίδιος), οι υπ. δηλώσεις των εργατών, και το κλασσικό έντυπο του ΙΚΑ για αποπεράτωση. Για τις εισφορές της ΑΠΔ ναι βγαίνει αυτόματα με την ταυτότητα πληρωμής που σου αποδόθηκε με το ΑΜΟΕ.1 point
-
Από τη στιγμή που υπάρχουν μηχανήματα διαλογής (και συσκευασίας υποθέτω), είναι βιομηχανική εγκατάσταση1 point
-
Είναι στέγαστρο και δεν μετράει πουθενά. Να διαβάσεις και το άρθρο 17 του Νοκ για τις προϋποθέσεις του. Ν. 4495/17 - Άρθρο 29 Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες : λα) στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ.6ιστ του άρθρου 11 του ν.4067/2012 Υπό την προϋπόθεση ότι ο προϋπολογισμός δεν ξεπερνάει τις 25.000 ευρώ. Νοκ άρθρο 2 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου1 point
-
Καλημέρα Θεόφραστε. Ορθώς, είχες τις επιφυλάξεις σου, διότι στην κατηγορία 3 εντάσσεται μόνο πέργκολα και όχι στέγαστρο. Επομένως, αν οι αυθαίρετες κατασκευές έλαβαν χώρα μετά το 1983, δεν μπορούν να υπαχθούν λόγω κατηγορίας 5.1 point
-
Επομένως, ξεκαθαρίστηκε ότι θα βάλεις "ναι" στην ύπαρξη Ο.Α και θα συγκρίνεις ως να είχες κανονική Ο.Α για προσδιορισμό κατηγορίας 4. Η παραβίαση της Δ, δεν θα συμμετάσχει στην εύρεση της κατηγορίας. Θα βάλεις την Υ.Δ το τμήμα που την παραβιάζει, αλλά θα αναφέρεις ότι αυτό γίνεται για συστημικούς λόγους υπολογισμού προστίμου και η Υ.Δ δεν προσαυξάνει τα πολεοδομικά μεγέθη, δόμησης, κάλυψης.1 point
-
περ. λ, άρθρο 29. "εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης"1 point
-
Συμφωνώ με την τοποθέτηση του συναδέλφου @ppanag. Ας μην ξεχνάμε ότι η καταχώρηση χρήσεων αφορά τις κύριες χρήσεις όπως αυτές ταξινομούνται στον κτιριοδομικό. Με τον ίδιο τρόπο έχουν καταχωρηθεί στο πτυσσόμενο μενού του πεδίου χρήσεων.1 point
-
Προσωπικά βάζω την επικρατούσα χρήση του κτιρίου... Συνήθως προκύπτει από το διάγραμμα κάλυψης ή από τη δεύτερη σελίδα του στελέχους της οικοδομικής άδειας ανέγερσης του κτιρίου (αν είναι σωστά συμπηρωμένος ο πίνακας).1 point
-
@TTFrenzy ναι υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής απογραφής ήδη από τον Μάϊο του '23. Δες το παρακάτω. https://www.michanikos.gr/index/articles/ασφαλιστικά-φορολογικά/εφκα-έναρξη-λειτουργίας-νέας-ηλεκτρονικής-υπηρεσίας-απογραφής-ιδιωτικών-οικοδομοτεχνικών-έργων-r13848/ Μετά την απογραφή μπορείς να αποστέλλεις και τις ΑΠΔ κανονικά κάθε μήνα, αλλά αυτό ισχύει από πολύ πιο παλιά ήδη.1 point
-
Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι πρόβλημα η οικοδομική άδεια. Τα σχέδια της σύστασης και βέβαια δεν είναι τα εγκεκριμένα της Ο.Α. αλλά από μόνα τους αποδεικνύουν ότι το ακίνητο υφίσταται με την σημερινή του μορφή από το 1950 και ταυτόχρονα αποτελούν σχέδια σημερινής αποτύπωσης. Να τα ξανασχεδιάσω? και γιατί να θεωρείται επίσημο αυτό το σχέδιο ιδιώτη μηχανικού ? Μήπως οι κατόψεις της σύστασης αρκούν για μελλοντικό συμβόλαιο ? Επίσης, πως θα δηλώσω ότι είναι ρυθμισμένο "ρυθμισμένο-τύπος 2", αφού δεν ΄χει ρυθμιστεί με κανένα τρόπο?1 point
-
Προς ενημέρωση των συναδέλφων. Μετά από επικοινωνία με την Πολεοδομία Κηφισιάς με ενημέρωσαν ότι δεν υπάρχει διαπιστωτική πράξη. Χρησιμοποιούν τη χαμηλότερη στον Δήμο: 1050€1 point
-
@ekaterini αν το διαμέρισμα, στην τακτοποίηση και στον τίτλο ιδιοκτησίας, φαίνεται και αναφέρεται σαν ημιτελές, τότε απαιτείται άδεια αποπεράτωσης1 point
-
Όχι. Αρκεί στο συγκεκριμένο αποδεικτικό παλαιότητας ν' αναφέρονται τα τ.μ. του ακινήτου ακριβώς όπως αυτά της αυτοψίας σου. Ναι.1 point
-
Καλημέρα και από εμένα. Η Ζώνη Συμβατότητας Σχήματος δεν έχει θεσμοθετηθεί και προσωπικά δεν θα έμπαινα σε χρονοβόρες και ακριβές διαδικασίες να διορθώσω κάτι που προς το παρόν δεν απαιτείται. Αν απαιτηθεί ποτέ στο μέλλον και αν θεσμοθετηθεί ποτέ η Ζώνη Συμβατότητας Σχήματος, ας γίνει τότε, που ίσως να έχουν θεσμοθετηθεί ταχύτερες διαδικασίες διόρθωσης (metavoles.gov.gr, γρήγορες διορθώσεις με συναίνεση, πιστοποιημένοι μηχανικοί κλπ - λέμε τώρα). Το παραπάνω σκεπτικό μου, αλλάζει μόνο στην περίπτωση που η απόδοση του ακινήτου στο κτηματολόγιο δεν είναι σύμφωνη με την φύση του ακινήτου (πχ., ενώ στην πραγματικότητα έχει πρόσωπο σε οδό, να παρεμβάλλεται ιδιοκτησία αγνώστου που δεν υπάρχει, κ.ο.κ.)1 point
-
Μια ιδέα: Όταν πελάτης μου είναι ο ιδιοκτήτης π.χ. του οροφοδιαμερίσματος του 5ου και τελευταίου ορόφου ενός ακινήτου δεν ασχολούμαι με το συνολικό ύψος του ακινήτου κι απλώς ασχολούμαι με το ύψος της ιδιοκτησίας του πελάτη μου (δεν κάνω τα στραβά μάτια, απλώς δεν θέλω να ξύνω πληγές κ.λπ.). Αυτό αποτυπώνω και στη δήλωση υπαγωγής! Αφήνω όλα τα υπόλοιπα ν' αντιμετωπιστούν αν κι όταν υποβληθεί δήλωση για ρύθμιση των αυθαιρεσιών των κοινόχρηστων χώρων του εν λόγω ακινήτου. Κοιμάμαι δε ήσυχος νοιώθοντας ότι, "εκμεταλλεύομαι" με τον καλύτερο τρόπο τις ασάφειες (ή κοινώς παπαριές κ.λπ.) των νόμων του Ελλαδιστάν...1 point
-
Κοιτα και την παρατηρηση μου για τα τοιχωματα.1 point
-
Καλημέρα. Μην σας προβληματίζουν τέτοια ζητήματα. Η ΗΤΚ δεν θα επηρεάσει εμπράγματα δικαιώματα. Ακόμη και αν βάλεις λανθασμένο δικαίωμα στην ΗΤΚ η συμβ/φος θα συντάξει συμβόλαιο με βάση τους τίτλους και όχι με τα αναγραφόμενα στην η.τ. Επί του ερωτήματός σου μπορείς να βάλεις τον επικαρπωτή (αυτός μεταβιβάζει το δικαίωμα της επικαρπίας) και αν δεν έχει αντίστοιχη επιλογή, άφησέ τον ως 100% Π.Κ και γράψε κάπου στα σχόλια ότι αφορά τον επικαρπωτή.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Εννοείται ότι σε ένα ενδεχόμενο έλεγχο θα είμαι εκτεθειμένη, το θέμα είναι να μπορούμε να συμφωνούμε μηχανικοί (μελετητές και ελέγχοντες). Όταν όμως ο νόμος δεν είναι ξεκάθαρος, όταν βγαίνουν ευνοϊκές διατάξεις χωρίς διευκρινίσεις, και οι ερμηνείες είναι πολλαπλές, τελικά καταλήγουμε να μην χρησιμοποιούμε τις ευνοϊκές διατάξεις επειδή ο ελέγχοντας είναι πάντα εκ του ασφαλούς. Δεν καταλαβαίνουν ότι ως μηχανικοί ούτε προσπαθούμε να κλέψουμε, ούτε να κοροϊδέψουμε κάποιον, αλλά να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο προς όφελος του ιδιοκτήτη. Χρειάζεται και λίγη κριτική σκέψη ως προς το σκεπτικό του νομοθέτη. Τέλος πάντων, μεγάλη συζήτηση....1 point
-
Δεν θα συμφωνήσω 100% ...... εκτός αν γίνεται έλεγχος σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 30% των εκδοθέντων ΟΑ...1 point
-
Σύμφωνα με το φεκ 313Β/2020 (2) οδηγίες για ΣΑ, αρθ. 4 παρ 10, για επουσιώδεις αλλαγές στο κτίριο, δεν απαιτείται αρχιτεκτονικός έλεγχος γενικώς. Η θερμομόνωση εμπίπτει στην περίπτωση (αν δεν αλλάξεις χρώματα). Ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις που έχει αρμοδιότητα το ΣΑ (και σε παραδοσιακούς οικισμούς).1 point
-
Η μία περίπτωση είναι τα ανεξάρτητα κτήρια (διάσπαση του ενιαίου κτηρίου). Είναι το αα) μαζί με το 2. Η δεύτερη περίπτωση είναι το ενιαίο κτήριο (με σύνθεση/διάσπαση όγκων). Είναι το ββ) μόνο του. Και στις δύο περιπτώσεις το ΣΑ κρίνει αν, μετά τη διάσπαση, τα κτήρια/όγκοι εξακολουθούν να ανταποκρίνονται στην έννοια "ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο". Δηλαδή αν επαρκούν/κεί : - τα ενδιάμεσα των κτηρίων στοιχεία - η μορφή των συνδέσεων μεταξύ των διακριτών όγκων ώστε να θεωρείται το σύνολο ενιαίο.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-