Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      32

    • Περιεχόμενα

      205


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      30

    • Περιεχόμενα

      8.098


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      22

    • Περιεχόμενα

      17.206


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      15

    • Περιεχόμενα

      6.317


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 20/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Βεβαίως μπορείς. Στο άρθρο 2 της υπουργικής απόφασης για τη διαδικασία συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, προβλέπεται ότι «σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών».
    5 points
  2. Στο άρθρο 3 της Υπουργ. Απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ 1843Β/13-5-2020) παράγραφος "ζ" (Γενικά δικαιολογητικά) αναφέρει: Κατάθεση Σχεδίου και Φακέλου Ασφάλειας και Υγείας του έργου, με ορισμό του υπεύθυνου συντονιστή σύμφωνα με τα οριζόμενα στο π.δ. 305/1996 (Α΄ 212), όπου απαιτείται. (Το σύστημα πάντα το βγάζει σαν πεδίο, όμως μπορείς να ανεβάσεις αιτιολόγηση γιατί δεν απαιτείται) Ξεψαχνίζοντας το Άρθρο 4 της ίδιας ΥΑ, υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα «Δήλωση ανάθεσης και ανάληψης της ευθύνης από μηχανικό για την επίβλεψη του έργου» μόνο στις περιπτώσεις θ, ιβ, κ και λ του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 όπου: θ) τοποθέτηση ικριωμάτων ιβ) εργασίες εξωτερικών χρωματισμών ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων με χρήση ικριωμάτων κ) συντήρηση και επισκευή στεγών με χρήση ικριωμάτων λ) εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης Οπότε συνάδερφε @the_topo απαιτείται ΣΑΥ - ΦΑΥ και επίβλεψη σε εγκατάσταση αντλίας θερμότητας
    4 points
  3. Ο νόμος 4495 (*) αναφέρει ότι θα πρέπει να προβείς σε ενημέρωση της Ο.Α προ σύνταξης ΗΤΚ. Εναλλακτικά μπορείς να κάνεις υπαγωγή στο Ν. 4495 και στο σύστημα της ΗΤΚ να εισάγεις την επικαιροποιημένη κάτοψη η οποία θα αντιστοιχίζεται (ως οφείλει) στην υπαγωγή και έτσι στο πεδίο των πράξεων θα έχεις την απαιτούμενη αντιστοίχιση με διοικητική πράξη. (*) παρ. 9 άρθρο 100: 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. ερμηνεία εγκ. 2 Ν. 4495: Στην παρ.14 διευκρινίζεται ότι η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, δεν θεωρείται αυθαιρεσία, υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. (...)
    4 points
  4. Επιλογή ιδιοκτησίας στην καρτέλα «Ιδιοκτησίες Οικοπέδου/Γηπέδου», δεξί κλικ και επιλογή διαθέσιμης ενέργειας «Ανέβασμα Εγγράφων», επιλογή τύπου εγγράφου «Κατόψεις Αρχιτεκτονικής μελέτης/αποτύπωσης».
    4 points
  5. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο. Η Εθνική αύξησε και την εισφορά πληρωμής από internet banking ..... Δεν βγαίνουν οικονομικά, κρίμα.....
    3 points
  6. οτι χειρότερο το roundup.. απορίας άξιο πως επιτρέπεται τέτοια σκευάσματα (και όχι μόνο) να πωλούνται.. στο νησί που κατοικώ όποιος ιδιώτης το χρησιμοποιεί (προφανώς άνευ γεωπόνου κτλ κτλ) και μάλιστα όχι απλά σε αγροτεμάχια χωρίς δένδρα, αλλά και σε ελαιώνες κλπ δημιουργεί μια εντελώς αφύσικη κατάσταση όπου δίπλα σε παρακείμενα χωράφια που έχουν φυσική βλάστηση (βάτα, χόρτα του θεού κλπ) -ο έξυπνος - έχει κάνει την ιδιοκτησία του κρανίου τόπο και έπειτα κομπάζει οτι γλύτωσε μερικές εκατοντάδες ευρώ για κόψιμο χόρτων κλπ... Φυσικά όλο αυτό το δηλητήριο καταλήγει έίτε στα πιάτα μας είτε στο νερό μας... Χώρια την καταστροφή που κάνει στις μέλισσες και λοιπά έντομα.. θα μου αναφέρεται ε και αν δε ψεκάσω εγώ θα σώσω τον κόσμο; Προφανώς και όχι, αλλά ο καθένας στα πλαίσια των δυνατοτήτων του και στο εύρος που μπορεί να επηρεάσει τους γύρω του έχει και την ανάλογη ευθύνη συνάδελφοι και φίλοι, αν πάτε μια βόλτα (που δυστυχώς ήμουν πρόσφατα) από τις ογκολογικές και αιματολογικές κλινικές θα φρίξετε από τα ποσοστά δύσμοιρων συνανθρώπων μας που ταλαιπωρούνται από διάφορων ειδών κακοηθειών και νεοπλασιών. Η εύκολη λύση δεν είναι πάντα και η πιο σωστή. Εναλλακτικές υπάρχουν για την αντιμετώπιση της βλάστησης (μπορεί ο καθένας να απευθυνθεί στους αρμόδιους επιστήμονες), αλλά το να χρησιμοποιήσουμε τα δηλητήρια δε νομίζω οτι είναι μια απο αυτές. Δυστυχώς η ιδιοκτησία κοστίζει τις μέρες μας και το να έχει κάποιος κάτι που δε μπορεί να το υποστηρίξει πρέπει να το σκεφτεί διπλά και τριπλά... Δεν έχω διάθεση να επιτεθώ σε κανένα προσωπικά απλά αναφέρομαι σε καταστάσεις που ζω καθημερινά..
    3 points
  7. " ......... ενα οικόπεδο 2 στρέμματα το οποιο ειναι εντος οικισμου αλλα εκτος σχεδιου" Δεν μπορεί ένα γεωτεμάχιο να είναι εντός οικισμού αλλά εκτός σχεδίου. Μπορεί όμως να είναι εντός ενός οικισμού, κάτω των 2000 κατοίκων, ο οποίος στερείται Ρυμοτομικού σχεδίου. και αυτό είναι ΕΝΤΟΣ. Εγώ αυτό, από την Θεσσαλονίκη, ΔΕΝ μπορώ να το απαντήσω. Θα περιμένεις να πάρεις απάντηση από τον ντόπιο συνάδελφο που δουλεύει και ξέρει την περιοχή.
    3 points
  8. Η φράση αυτή σημαίνει ότι δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης, και όχι ότι γίνεται υπαγωγή χωρίς χρηματικό αντίτιμο. Όποιος δεν συμπεριλάμβανε τον αυθαίρετο τοίχο έκανε λάθος ο ίδιος, και όχι ο νόμος.
    3 points
  9. 3 points
  10. Για να αποκτήσει δικαίωμα να ερμηνεύει το νόμο η πολεοδομία, πρέπει πρώτα να αποδείξει ότι ξέρει να διαβάζει ελληνικά. Πάντα σε σύνδεση με τον ερμηνεύοντα εγκέφαλο ... Στα ελληνικά λοιπόν : - "εσοχή" είναι η υποχώρηση των όψεων του κτηρίου προς το εσωτερικό του. Πως μπορεί να υπάρξει εσοχή ταυτόχρονα με τον τοίχο που προτείνουν ; - "δουλεία" (ελεύθερης θέας) δημιουργείται στο διπλανό οικόπεδο όταν το ελεύθερο μήκος δ εισέρχεται εντός του. Πως θα γίνει αυτό με τον τοίχο ; Αν γνωρίζουν τα πρώτα και δεν μπορούν να απαντήσουν στα δεύτερα, δεν έχει επιτευχθεί η παραπάνω σύνδεση.
    3 points
  11. Καλησπέρα σας, έχω κάνει ένα εργαλείο για να με βοηθάει να κάνω αναζητήσεις στις Ε/Α του ΤΕΕ, όποιος θέλει μπορεί να το κατεβάσει δωρεάν εδώ. Χρειάζεται Java για να τρέξει και το έχω δοκιμάσει σε windows 7 kai windows 10 χωρίς πρόβλημα. Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες μέσα στο μενού για τον τρόπο που λειτουργεί, για οποιαδήποτε ερώτηση - πληροφορία στείλτε μου μήνυμα.
    3 points
  12. Καλή συνέχεια και σε σένα Βάγια. 😉
    3 points
  13. Προκειμένου να στηρίξεις τη θέση σου, χρησιμοποιείς έωλα επιχειρήματα στερούμενα πάσης ηθικής και για να το ξεκαθαρίσουμε Είναι εντελώς ανήθικο ο δ.υ. να ψαρεύει ιδιωτική πελατεία μέσω της εργασίας του. Άσε που αποτελεί έμμεσο εκβιασμό και καταστρατήγηση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού. Αν έχει τα κότσια και τις ικανότητες, να ανταγωνιστεί, επί ίσοις όροις, τους υπόλοιπους ε.ε. στα "μαρμαρένια αλώνια" της ζωής. Αλλιώς, ας πάψει να το παίζει τιμητής των πάντων. Η επίκληση της ανεπάρκειας του μισθού στο Δημόσιο, ώστε να δικαιολογηθεί η (στο ίδιο πεδίο) παράλληλη ενασχόληση στον ιδιωτ. τομέα, είναι μια νεολελληνική κουτοπονηριά. Με το να επιλέξεις το Δημόσιο, σημαίνει ότι γνωρίζεις και αποδέχεσαι τους όρους λειτουργίας του. Το, εκ των υστέρων, επιχείρημα του ανεπαρκούς μισθού δεν πείθει. Άρα, εκ των προτέρων είχες αποφασίσει για το πώς θα κινηθείς. Για να το κάνω ξεκάθαρο: Προφανώς το κόστος διαβίωσης, ειδικά για τους νέους, είναι δυσβάστακτο. Αντί όμως να κρύβουμε τα κεφάλια στην άμμο, δεν θα ήταν καλύτερο να αγωνιζόμαστε για τη βελτίωση των συνθηκών? Αντί να διαιωνίζουμε μια νοσηρή κατάσταση, δεν θα ήταν προτιμότερο να την εξαλείψουμε? Δεν θα είχα καμιά αντίρρηση για εργασία ενός δ.υ. και στον ιδιιωτ. τομέα (προκειμένου να ενισχύσει το χαμηλό εισόδημά του), με τις εξής όμως προϋποθέσεις 1. Η παράλληλη ενασχόληση να μην έχει καμία σχέση (ή εξάρτηση) με τη θέση στο δημόσιο 2. Δεν στερεί θέσεις εργασίας από μονοθεσίτες 3. Λειτουργεί στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού Σε κάθε άλλη περίπτωση, η παράλληλη απασχόληση είναι ανήθικη και καταδικαστέα Αυτά, και τέλος από μένα
    2 points
  14. αυτό είναι πταισματάκι... έχουν γίνει (και γίνονται) σημεία και τέρατα άσε που, στο δημόσιο, υπάρχει ομερτά (ελληνιστί: κόρακας, κοράκου μάτι δεν βγάζει)
    2 points
  15. Συνάδελφοι επιτρέψτε μου μερικές σκέψεις και από μένα. Η δραστική ουσία γλυφοσάτη περιέχεται τόσο στο γνωστό από το παρελθόν σκεύασμα, όσο και σε άλλα πολλά καθώς η πατέντα της monsanto (σήμερα bayer) έχει λήξει αρκετά χρόνια πριν και έτσι η κάθε εταιρία μπορεί πλέον ελεύθερα να παρασκευάζει ζιζανιοκτόνο με την ίδια δραστική ουσία στην ίδια σύνθεση. Τα σκευάσματα αυτά κυκλοφορούν νόμιμα στην Ε.Ε και στη χώρα μας ο περιορισμός είναι ότι η αγορά τους να γίνεται από κάποιον που έχει πάρει πιστοποιηση ορθολογικής χρήσης φυτοφαρμάκων. Ουσιαστικά είναι ένας αριθμός ερωτήσεων με πολλαπλές απαντήσεις σαν τεστ. Τίποτα το δύσκολο και τίποτα το φοβερό. Όμως, από το τίποτα καλό είναι να υπάρχει διότι μέσω του τεστ αυτού γνωσιακά όλο και κάτι μένει. Στην πράξη βεβαίως ξέρουμε ότι συνήθως τα καταστήματα γεωργικών εφοδίων προμηθεύουν όποιον ζητήσει χωρίς κανένα περιορισμό. Σε ένα ιδανικό κόσμο όπου η φύση θα είχε αφεθεί να κάνει τη δουλειά της και η αλυσίδα δεν θα είχε διαταραχθεί από εμάς στο παραμικρό, προφανώς και δεν θα χρειάζονταν φυτοφάρμακα. Μη θεωρείτε ότι μόνο η γλυφοσάτη υπάρχει. Υπάρχουν πολύ ισχυρά εντομοκτόντα και μυκητοκτόνα τα οποία είναι διασυστημικά και όχι επαφής, (από τα οποία καθαρίζονται με νερό τα φρούτα και τα λαχανικά μας.). Δείτε σε μεγάλες εκτάσεις κάμπων όταν ψεκάζουν το ψεκαστικό νέφος που δημιουργείται. Επίσης, σε ένα ιδανικό κόσμο θα έπρεπε το σύνολο της παραγωγής να γίνεται με βιολογική καλλιέργεια. Στη βιολογική καλλιέργεια υπάρχει σχεδόν μόνο η πρόληψη, η φυτοπροστασία γίνεται με τα γνωστά θεϊκός χαλκός, θειάφι, κλπ, ενω σε επίπεδο θεραπείας σε περίπτωση ασθένειας φυτού και προσβολών, ελάχιστα πράγματα μπορεί να κάνει ο παραγωγός. Δευτερευόντως, αν βγουν αγροτικά προϊόντα στα ράφια και ενώ είναι χωρίς χημικά φυτοφάρμακα, έχουν σχήμα και όψη διαφορετική (πχ με στίγματα, ίσως τρύπες από το σκουλικάκι που βγήκε κλπ) παύουν να είναι εμπορεύσιμα καθώς ο κόσμος έχει συνηθίσει να βλέπει αυτά τα φρούτα με την άριστη όψη πλην όμως "βομβαρδισμένα" με ότι κοκτειλ φυτοφαρμάκων υπάρχει. Η επικρατούσα-συμβιβαστική άποψη είναι η λεγόμενη ορθολογική χρήση φυτοφαρμάκων η οποία προϋποθέτει γνώση από τους αγρότες μας, (φυσικά συνείδηση) αλλά και ελέγχους από τις κρατικές υπηρεσίες στα προϊόντα για υπολειμματική δράση, τήρηση του ελάχιστου χρόνου συγκόμιδής κλπ. Το να αναθεματίσουμε στο πυρ το εξώτερον τα φυτοφάρμακα το ξέρουμε και μπορούμε να το κάνουμε όλοι. Αλλά μετά να προβληματιστούμε, αν θα υπάρξει επισιτιστική κρίση και αν οι τιμές όσων αγαθών θα καταφέρουν να παράξουν, αν έχουν 10 πλάσια τιμή από ότι πριν. Ας δούμε ένα άλλο θέμα. Για την υγεία μας μήπως οι περισσότεροι από εμάς δεν λαμβάνουμε χημικά φάρμακα; Από το θεωρούμενο "αθώο" ντεπόν μέχρι ότι φάρμακο υπάρχει για τις ασθένειες μας. Στα φάρμακα για την υγεία μας υπάρχει σχέση κόστος-όφελος και σωστή δοσολογία. Κατά τη γνώμη μου το ίδιο και στα φυτοφάρμακα θα έπρεπε να υπάρχει και θεωρώ ότι εκεί θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες να εστιάσουν με ταυτόχρονη ενημέρωση αλλά και ελέγχους στα προϊόντα. Οι χειριστές ψεκαστικών θα πρέπει να έχουν γνώση στο να τηρούν τις οδηγίες των γεωπόνων και της ετικέτας και να εφαρμόζουν ορθές πρακτικές, όπως για παράδειγμα να μην ψεκάζουν με άνεμο ή με μεγάλη πίεση και εκπλύνεται περίσσευμα υγρού στο έδαφος, να μην ψεκάζουν με ακατάλληλα πάνω στην ανθοφορία (για να μη θανατώνονται οι μέλισσες), να προσέχουν όταν ρεντίζουν δίπλα σε ποτάμια να μην το ρίχνουν μέσα στο νερό και πολλά ακόμα. Έτσι λοιπόν και τα ζιζανιοκτόνα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όπου πραγματικά δεν μπορεί να γίνει αλλιώς και με ορθές πρακτικές προκειμένου να περιορίζονται στο ελάχιστο δυνατόν οι αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον. Μια λάνθασμένη πρακτική την οποία την επισημαίνουν και οι γεωπόνοι τα τελευταία χρόνια είναι να μην γίνεται χρήση ζιζανιοκτόνων στους ελαιώνες των οποίων τα αγριόχορτα μπορούν να καθαριστούν με μηχανικά μέσα και να συντελέσουν με τη σειρά τους-αφημένα στο έδαφος-σε περαιτέρω αύξηση οργανικής ουσίας. Με χαρά βλέπω πλέον αγρότες να εφαρμόζουν αυτή την πρακτική και να μην ψεκάζουν τα χορτάρια του ελαιώνα τους (πόσο μάλλον νωρίς το χειμώνα όπως έκαναν παλιότερα) αλλά είτε να τα φρεζάρουν είτε να τα καταστρέφουν με καταστροφέα. Βεβαίως υπάρχουν και αυτοί (από δική μου άτυπη στατιστική είναι και μεγάλης σχετικά ηλικίας) οι οποίοι ψεκάζουν χωρίς μέτρο και έχουν μετατρέψει τα χωράφια τους σε νταμάρια να μη φυτρώνει χορτάρι. Αυτά τα χωράφια σε μερικά χρόνια θα είναι άχρηστα, ενώ φυσικά και η οικολογική ζημιά δεν είναι αμελητέα. Η προσωπική μου γνώμη έχοντας και ο ίδιος ενασχόληση με τη γη είναι ότι πρέπει με μυαλό γνώση και αγάπη για τη φύση να την ενοχλούμε όσο το δυνατόν λιγότερο. Αν για παράδειγμα έχουμε το κτήμα μας τον κήπο μας κλπ, όπου η παραγωγή μας είναι σε μικρή κλίμακα, εξυπακούεται ότι μπορούμε να εφαρμόσουμε ακόμη και πλήρη βιολογική καλλιέργεια στα δέντρα και τα λαχανικά μας.
    2 points
  16. 1. Δηλώσεις Ανάθεσης Μελετών & Επιβλέψεων 2. Δηλώσεις Ανάληψης Μελετών & Επιβλέψεων 3. Συμφωνητικά ιδιοκτήτη με κάθε Μηχανικό Μελετητή και/ή Επιβλέποντα 4. Α.Π.Υ. όλων των Μηχανικών 5. Φ.Ε.Μ. όλων των Μηχανικών 6. Πίνακα ΕΦΚΑ 7. Προκαταβολή ΕΦΚΑ 8. Πληρωμές Φορολογικών Ιδιοκτήτη 9. Πληρωμή για σύνδεση με δίκτυο αποχέτευσης (όχι παντού) 10. Εγγυητική για Σ.Δ.Α. (δεν την ζητούν όλες οι ΥΔΟΜ) 11. Προϋπολογισμό έργου
    2 points
  17. Σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρου 154, τα απολογιστικά και τα απρόβλεπτα (αθροιστικά) είναι έως 15% της αξίας της σύμβασης. Γι αυτό, στην πλειονότητα των μελετών, αυτά τα δυο περιλαμβάνονται σε ένα ποσό (απρόβλεπτα-απολογιστικά). Στην περίπτωσή σου, έχεις δυό διακριτά ποσά οπότε, θα πρέπει να το συζητήσεις με την Υπηρεσία
    2 points
  18. Υπάρχει η δυνατότητα να κριθεί επικινδύνως ετοιμόρροπο κατόπιν αυτοψίας της πολεοδομίας.
    2 points
  19. Υπάρχει μια διαφοροποίηση ανάμεσα στο νόμο και στην ερμηνεία της εγκ. 2. Στο νόμο αναφέρεται απλώς η λέξη "σοφίτες", ενώ στην ερμηνεία της εγκ. 2 αναφέρεται ότι θα πρέπει να πληροί τον ορισμό της παρ. 81 άρθρου 2 του ΝΟΚ (προφανώς επειδή ο ορισμός της σοφίτας δεν υπήρχε στον ΓΟΚ 85 και προγενέστερους ΓΟΚ). Μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις για το τι θεωρείται σοφίτα, έχουμε μεγαλύτερη "ευελιξία" στις περιπτώσεις υπερυψωμένων στεγών. Νομίζω ότι ο αρχικός σκοπός του νόμου ήταν απλώς να δώσει έναν γενικό οδηγό για να μπορεί κάποιος να διακρίνει τη σοφίτα και να της επιβάλλεται μικρότερο πρόστιμο, σε σχέση με ένα κανονικό αυθαίρετο όροφο. Απόσπασμα παρ. 6 άρθρο 100, ν. 4495/17: 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: .... β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Απόσπασμα ερμηνείας εγκ. 2 Ν. 4495/17 για την παρ. 6 άρθρο 100. (..._ Όσον αφορά τους εσωτερικούς εξώστες και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. ΝΟΚ άρθρο 2 παρ. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται "κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δύναται το δάπεδό της να βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από το σημείο έδρασης της στέγης. Η σοφίτα αποτελεί ενιαίο σύνολο με τον χώρο κάτω από τη στέγη και ο παραπάνω χώρος αντιμετωπίζεται ενιαία για τον υπολογισμό του ελεύθερου ύψους. "Η σοφίτα δύναται να έχει πρόσβαση σε δώμα ή και δώμα ορόφου του κτιρίου ή και ανοικτό εξώστη ή και κλειστό εξώστη. Δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Επιτρέπεται η πρόσβαση στον χώρο της σοφίτας από κεντρικό κλιμακοστάσιο αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας. Δύναται, η επέκταση του δαπέδου της προσμετρώντας την επιφάνεια πλέον του 50% στον συντελεστή δόμησης (σδ). Δεν υφίσταται ελάχιστος ή μέγιστος περιορισμός ως προς το ύψος της σοφίτας."
    2 points
  20. @skyclad Αν η υφιστάμενη κατάσταση ταυτίζεται σε σχέση με την ρύθμιση του τότε νόμου 3843 μπορείς να εισάγεις τη δήλωση στο Ν. 4495 για να λάβει ο κλεισμένος Η.Χ οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με πληρωμή παραβόλου 100 Ευρώ. Σε άλλο Φ.Κ μπορείς να εισάγεις και μια Λ.Π προκειμένου με κάποιο τρόπο να βάλεις την νέα κάτοψη την οποία έτσι και αλλιώς θα την χρειαστεί ο ιδιοκτήτης. Για το θέμα ένταξης σε προηγούμενους νόμους και το τι πρέπει να προσέξεις στα του Ν. 3843 δες εδώ . Προβληματικό σημείο αποτέλεσε στις περιπτώσεις αυτές ο κατασκευασμένος τοίχος που δεν συμπεριλαμβάνονταν στην τότε ρύθμιση του ν. 3843.
    2 points
  21. Στο εδάφιο α της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του Ν 4495/17 ορίζεται ότι απαιτείται έγκριση Σ.Α. «για κάθε οικοδομική εργασία […], σε ιστορικούς τόπους, […]. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες […] στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού».
    2 points
  22. Αυτά με τους τοίχους τα έκαναν επί ΓΟΚ γιατί η αντίστοιχη διάταξη απαιτούσε ελάχιστο πλάτος εσοχής Δ. Με τον ΝΟΚ δεν υπάρχει τέτοιο όριο.
    2 points
  23. 2 points
  24. αποσπασμα απο την ΣτΕ 2056/2014, 7. Επειδή, ακολούθως, ο ν. 1337/1983 (Α΄ 33) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την πολεοδομική μελέτη και την εφαρμογή της. α] Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γ.Π.Σ. περιλαμβάνει κατ’ αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 ν. 1337/1983). β] Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983). γ] Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους. Ειδικότερα, το άρθρο 1 παρ. 3 του ν. 1337/1983 ορίζει ότι οι επεκτάσεις εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και οικισμών κατά το νόμο αυτόν γίνονται «… κυρίως σε πυκνοδομημένες περιοχές καθώς και στις αραιοδομημένες ή αδόμητες που μαζί με τις πυκνοδομημένες ολοκληρώνουν μία ή περισσότερες πολεοδομικές ενότητες (γειτονιές) οργανικά συνδεδεμένες με τον υπάρχοντα πολεοδομικό ιστό της πόλης ή του οικισμού». Το άρθρο 2 παρ. 4 του ίδιου νόμου ορίζει ότι: «4. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο γίνεται ο προσδιορισμός των πυκνοδομημένων περιοχών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το τρίτο εδάφιο του άρθρου 10 του Ν. 1221/1981 ….». Περαιτέρω, το άρθρο 8 του ίδιου νόμου, με τίτλο «Εισφορά σε γη» ορίζει ότι: «1. Οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται σε ζώνες πυκνοδομημένες και οι οποίες εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο με τις διατάξεις του νόμου αυτού, υποχρεούνται να συμμετάσχουν στη δημιουργία των κοινοχρήστων χώρων που προβλέπονται από την πολεοδομική μελέτη. Για το ποσοστό της συμμετοχής, τη διαδικασία προσδιορισμού και τον τρόπο βεβαίωσης εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρ. 32-39 του Ν.Δ/τος της 17.7.1923 "περί σχεδίων πόλεων κ.λπ.", του άρθρ. 6 του Ν. 5269/1931 και των εκτελεστικών τους διαταγμάτων, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα. 2. [όπως η παράγραφος αυτή συμπληρώθηκε με το άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101). Στις ίδιες πυκνοδομημένες ζώνες, αν ιδιοκτησία εμβαδού 500 τ.μ. και πάνω βαρύνεται, λόγω της εφαρμογής των κατά την προηγούμενη παράγραφο διατάξεων, με εισφορά σε γη για αυταποζημίωση ή λόγω υποχρέωσης αποζημίωσης τρίτων, με εμβαδόν λιγότερο από το εμβαδόν που προκύπτει από την εφαρμογή των ποσοστών που καθορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου αυτού, υποχρεούται να εισφέρει επιπλέον έκταση μέχρι να συμπληρωθεί το ποσοστό αυτό της παρ. 4. Η παράγραφος αυτή εφαρμόζεται για όλες τις πυκνοδομημένες ζώνες, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αναφερόμενες στο άρθρο 10 του Ν. 1221/1981 περιοχές …. 3. Οι ιδιοκτησίες που εντάσσονται στο πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτο κλπκλπ
    2 points
  25. Οι προτεραιότητες και οι ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικές και εξατομικευμένες. Δεν επικροτούνται μόνο όσοι φεύγουν στο εξωτερικό. Ο καθένας καλείται από το πόστο του να δρα υγειώς και να προσφέρει εκεί που προτιμά. Δεν καταλαβαίνω τον διαχωρισμό μεταξύ «υμών και ημών». Δεν γνωρίζετε την επαγγελματική μου πορεία οπότε τα συμπεράσματα κρατήστε τα για πάρτη σας. Οσον αφορά για το ερώτημα σας, σας παραπέμπω στην νομοθεσία. Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται. Οι εξαιρέσεις και τα κακώς κείμενα είναι που χρειάζονται διόρθωση, όχι να αποτελούν μόνιμα το επιχείρημα-πιπίλα για αναθεματισμό.
    1 point
  26. Τους βάζεις κανονικά για να φαίνεται κυρίως το νόμιμο δικαίωμα σύνδεσης
    1 point
  27. Ναι μόλις είδα και εγώ οτι εμφανίστηκαν. Αν δείς αναφέρει "υποβάλλεται τρποποιητική δήλωση στα έτη που αφορούν"
    1 point
  28. Καλησπερα συνάδελφε. Σιδεροκέφαλος και συγχαρητήρια για την επιτυχία σου. Δεν γνωρίζω να απαντήσω στο ερώτημα σου περί ασφαλιστικού, αλλα 2-3 πραγματάκια που θεωρώ σημαντικά κ πως πρέπει να προσέξεις: - Χρειάζεται άδεια από υπηρεσιακό συμβούλιο, δεν αρκεί η συναίνεση του προϊσταμένου. Πρέπει επίσης να δηλωθούν ώρες εργασίας, αντικείμενο. Από εδώ και πέρα τα πράγματα είναι σχετικά ρευστά ανάλογα με το υπηρεσιακό, ορισμένα βάζουν πλαφόν ωρών, ενω αλλα είναι πιο άνετα ως προς τα περιθώρια. -Πρέπει να κανείς κανονικά έναρξη ως ελεύθερος επαγγελματίας, όποτε καλύτερα θεωρώ να το αρχίσεις αφού καθοριστεί για τα επόμενα χρόνια η τοποθέτηση σου, εάν αλλάξεις υπηρεσία απαιτείται να ξανά-αιτηθείς άδεια και να τακτοποιήσεις έδρες κλπ. -Μεγάλη, τεράστια προσοχή στα θέματα της κινητικότητας, πριν κανείς οποιαδήποτε κίνηση να μελετήσεις παρά πολύ καλα το νομοθετικό πλαίσιο (ΕΣΚ, ΥΚ, πληθώρα εγκυκλίων και διάσπαρτων νόμων), καθώς και τα οργανογράμματα των φορέων που σε ενδιαφέρουν. Δηλαδή, τόσο ως προς το φορέα όσο και ως προς την ειδικοτητα. Σκέψου πολύ καλα εάν σε συμφέρει να τοποθετηθείς ως μηχανικός, είναι πιθανό να είναι πιο ανεκτικοί ως προς την εξωτερική εργασία εάν παραμείνεις διοικητικός. Να γνωρίζεις ότι από φορείς της αυτοδιοίκησης ως μηχανικός ,άπαξ και πας, ειδικά σε τεχνικές υπηρεσίες, δεν θα σε αφήσουν να φύγεις μετα ποτέ, καθώς απαιτείται σύμφωνη γνώμη αιρετού -που δεν την δίνουν- (γεγονός που σε επηρεάζει έμμεσα ως προς τον στόχο σου της εξωτερικής απασχόλησης), όποτε προσοχή στις δηλώσεις σου! Extra: Αναζήτησε στο diavgeia βάζοντας τα κατάλληλα κριτήρια σχετικές αποφάσεις, ώστε να έχεις έναν «μπούσουλα» προς τα που να κινηθείς!
    1 point
  29. To περίγραμμα του αυθαίρετου ορόφου είναι 80 τμ. Αυτή θα είναι η υπέρβαση δόμησης που θα βάλεις. Μη μπλέξεις με τέτοιους υπολογισμούς. Λογικά θα χρειαστείς και ΜΣΕ (εκτός αν είναι κατηγορία 1 ή2)
    1 point
  30. Δεν είμαι (συνταξιούχος γαρ) και δεν υπήρξα δ.υ. στην καριέρα μου. Συνάντησα όμως, πολλές περιπτώσεις δ.υ. που, είτε με δική τους υπογραφή (εκμεταλλευόμενοι κάποια παρερμηνεία του νόμου) είτε με υπογραφή κάποιων γελοίων προσκυνημένων ε.ε., έκαναν χρυσές δουλειές εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους Και, προφανώς, θεωρώ απαράδεκτο, σε εποχές ισχνών αγελάδων, να επιτρέπεται η άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος σε δ.υ.. Αν κάποιος δ.υ. δεν ικανοποιείται με το μισθό του, μπορεί να αναζητήσει υψηλότερες αμοιβές στον ιδιωτικό τομέα (αν έχει τα κότσια). Εκεί θα φανεί πόσα απίδια βάνει ο σάκκος.
    1 point
  31. Προς το παρόν στο μόνο που μπορώ να σε βοηθήσω είναι να παραθέσω το άρθρο 3 φεκ 111 Δ 68, πριν την τροποποίησή του. Αν πρέπει για κάποιο λόγο να ψάξεις τις τότε αποστάσεις θα πρέπει να διαβάσεις τον τότε ΓΟΚ 55 και τις εγκυκλίους του. Στην μελέτη που κάνεις το ισόγειο δεν βρίσκεται στη σωστή θέση σύμφωνα με την άδεια;
    1 point
  32. Είτε συνένωση κάνεις, είτε κατάτμηση, το γήπεδο θεωρείται ότι δημιουργήθηκε τη στιγμή της μετεγγραφής της πράξης Συνεπώς, για να είναι άρτιο, θα πρέπει να έχει πρόσωπο (λόγω επαρχ. οδού) >=45 μ Ο υπάλληλος, αν σου είπε πράγματι αυτά, δεν ξέρει τι του γίνεται. Πες του να διαβάσει παρακάτω (στο άρθρο 1)
    1 point
  33. "Διευκρινίζεται επίσης ότι ο κανονισμός δεν εφαρμόζεται σε καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας"
    1 point
  34. Ευχαριστούμε που το μοιράζεσαι συνάδερφε. Να επισημάνω στα υπόλοιπα μέλη, πως κατεβάζετε και τρέχετε εκτελέσιμα αρχεία που έχουν υποβληθεί από χρήστες, καθαρά με δική σας ευθύνη. Εννοείται πως έκανα έναν έλεγχο για ιούς (Αποτελέσματα ΕΔΩ) και το αρχείο φαίνεται πως είναι καθαρό, όμως επειδή είναι hosted εκτός του φόρουμ, αυτό μπορεί να αλλάξει οποτεδήποτε.
    1 point
  35. Όχι βέβαια, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
    1 point
  36. Στο ΓΟΚ 73 ίσχυε κάλυψη, ύψος και αρ. ορόφων και σε κάθε επίπεδο γραφόταν η επιφάνειά του, δεν είναι δόμηση αυτό. Σε περίπτωση σύστασης θα περιγραφούν οι κλειστοί στεγασμένοι χώροι διαμερισμάτων και οι κοινόχρηστοι χώροι. Για κάθε διαμέρισμα θα αναγραφεί τι περιέχει και μ τι συνορεύει. Σε περίπτωση νέας άδειας δόμησης θα μπορούσε να εξεταστεί το κτίριο συνολικά κατά ΝΟΚ (κάλυψη, δόμηση, ύψος, όγκος, πλάγια όρια κ.λπ.).
    1 point
  37. Αν το στέγαστρό σου δεν μπαίνει στο Δ τότε σίγουρα γίνεται. Αν εισέχεται στο Δ οι απόψεις διίστανται. Άλλοι θεωρούν ότι το στέγαστρο θα πρέπει να έχει πλάτος Δ/4, συνολικά (62εκ στην περίπτωσή σου) άλλοι ότι το πλάτος εντός του Δ μπορει να είναι Δ/4 (δηλαδή το στέγαστρο να εισέρχεται έως Δ/4 ή στην περίπτωση σου να αφήνει απο το όριο 2,5χ3/4 = 1,88μ Εγώ είμαι υπέρ της 2ης ερμηνείας, όμως θα πρέπει να το σιγουρέψεις με την ΥΔΟΜ σου, γιατί μετά δε θα σου διαγράφουν το πρόστιμο. Ως διαδικασία: Πρέπει να αυτοκαταγγελθείς, να γίνει εκθεση αυτοψίας (και διακοπή εργασιών αν εκτελούνται εργασίες), μα βγάλεις ΕΕΔΜΚ νομιμοποίησης, να την καταθέσεις με αίτηση στην ΥΟΔΜ, να αλλάξει το πρόστιμο σε 200€ και να πληρωθεί, να γίνει άρση της διακοπής εργασιών.
    1 point
  38. Και τι να κάνει ο άνθρωπος δηλαδή; Να δώσει το οικόπεδό του κοψοχρονιά επειδή δεν μπορεί να βρει έναν σωστό επαγγελματία εκεί πέρα να του καθαρίσει το οικόπεδο; Το νόημα της ιδιοκτησίας (μην ξεχνάς προστατεύεται από το Σύνταγμα---δεν ξέρουμε για πόσο ακόμα) μπορεί να είναι για να το αφήσει αύριο στο παιδί του και όχι για να έχει σήμερα κάποιο όφελος. Η ελληνική κοινωνία ανέκαθεν είχε μια τέτοια λογική, να αφήσει κάτι στα παιδιά (σπίτι, οικόπεδο, αγρό κλπ). Μπορεί κάποιος να μην μπορεί να το καλλιεργεί (απόσταση κλπ) αλλά το νοικιάζει σε κάποιον που θα μπορεί. Λύσεις υπάρχουν...
    1 point
  39. Καλημέρα Βάγια. Αρχικά εξέδωσες Η.Τ για το διαμέρισμα του Β ορόφου. Εξέδωσες άδεια και αυτό διαχωρίστηκε σε δυο. Πλέον η συμβ/φος προβαίνει σε τροποποίηση σύστασης (λογικά μονομερή) λόγω των δυο διαμερισμάτων. Άρα, η αρχική ΗΤ δεν έχει πια ισχύ καθώς δεν υφίσταται αυτό το ακίνητο και θα πρέπει να αρχειοθετηθεί. Στις δυο νέες ΗΤ θα αναγράψεις (το αναφέρει και στις ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ) ότι ισχύουν υπό την αίρεση της μεταγραφής καθώς την στιγμή της σύνταξης της ΗΤ δεν υφίσταται η νέα σύσταση. Όταν μετά γίνει η νέα σύσταση και μεταγραφεί, πηγαίνεις στις δυο Η.Τ και κάνεις τροποποίηση γράφοντας τα στοιχεία της νέας σύστασης και τα ΚΑΕΚ που έλαβαν. edit: Το Α1 δεν "αλλοιώθηκε" ολικά. Παρέμεινε το ίδιο διαμέρισμα με τα ίδια χιλιοστά και ίδια επιφάνεια και απλώς γι αυτό εκδόθηκε ΕΕΔΜΚ για αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. Επομένως, πας στην αρχική ΗΤ του διαμερίσματος και κάνεις τροποποίηση βάζοντας την πράξη της ΕΕΔΜΚ. Επομένως για το Α1 δεν θα γίνει αρχειοθέτηση. Θα πας και θα εκδόσεις κανονικά το ΠΠΗΤ του μέσω της τροποποιητικής.
    1 point
  40. Καλημέρα, επειδή ασχολήθηκα πρόσφατα με κάτι παρόμοιο, τον δήμο ενδιέφερε μόνο να έχει όλα τα χαρτιά η καντίνα από το μηχανολογικό και να έχεις βεβαίωση χρήσης γης από την αρμόδια ΥΔΟΜ για το συγκεκριμένο γεωτεμάχιο. Η προκήρυξη είναι για τοποθέτηση σε δημόσιο χώρο και όχι ιδιωτικό.
    1 point
  41. Οι ποσότητες του υπολοίπου ΣΔ στα υπάρχοντα, υπολογίζονται στο νέο ΔΚ (και τεκμηριώνεται αν το υπόλοιπο είναι μεγαλύτερο των 10 τμ) τη στιγμή που γίνεται η προσθήκη ή η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων. ΝΟΚ, άρθρο 11 : 6. Στο σ.δ. δεν προσμετρώνται : ... δ. ... Σε περίπτωση προσθήκης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που έχουν υπόλοιπο τουλάχιστον 10 τμ. καθώς και σε περίπτωση νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών σε υφιστάμενα κτίρια τα οποία δύναται να ενταχθούν στις διατάξεις του παρόντος, το σύνολο των επιφανειών του υπάρχοντος κλιμακοστασίου σύμφωνα με τα προαναφερθέντα μεγέθη και με την προϋπόθεση ότι οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν υλοποιηθεί πριν τις 28.07.2011.
    1 point
  42. Με αυτά τα δεδομένα φαίνεται να είναι εκτός σχεδίου άρα 500€.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.