Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Για Μακρυγιάννη εφόσον δεν βλέπει στην Ιασωνίδου, τότε 1300. Για Αρτέμιδος 52, είναι ιδιάζουσα περίπτωση, η Κων/πολεως τελειωνει στην Μπότσαρη και μετά είναι πλακόστρωτο σαν πλατεία, οπότε δεν υπάρχει μετά την Μπότσαρη στον χάρτη της εφορίας. Αν βλέπεις και στην Αρτέμιδος πάρε 1300.
  3. Καλησπερα συναδελφοι. Για μικρης κλιμακας, διαμορφωση διαμερισματος, το οριο των 25χιλ και οι τιμες του πινακα Παρ.Β του 4495 ισχυουν ως εχουν? Εχει προκυψει καποια αλλαγη?
  4. Αν μπορείς μια μετάφραση τι εννοείς "ακουστική μελέτη" ...
  5. Για τα γεωτεμάχια που προϋφίστανται του 1962, δεν ισχύει το πρόσωπο σε κοινοτική/δημοτική οδό που να είναι αυτή η κύρια οδός που συνδέει δύο οικισμούς;
  6. Δεν αναφέρεις τη διατομή του καλωδίου. Επίσης ο πίνακας 6.13 έχει άλλα πράγματα (έχω την έκδοση του 2005 με το μπλε εξώφυλλο).
  7. https://t.me/pump_upp - best crypto pumps on telegram Make 1000% and more within 1 day, join channel @pump_upp !
  8. Ευχαριστώ πολύ Άκη. Είναι με Αρτέμιδος 52 γωνία (μεταξύ Μπότσαρη και Συνδίκα). Όσον αφορά το άλλο, η είσοδος είναι Μακρυγιάννη 19 και το ακίνητο έχει πρόσοψη ΜΑκρυγιάννη και ένα μικρό τμήμα της Κωνσταντίνου Παλαιολόγου (πριν βγεις στην Ιασωνίδου.
  9. αναρωτιέμαι εαν αυτο το 'τουβλο' είναι κατάλληλο για δόμηση ?..... δομικο υλικο.mp4
  10. Today
  11. Θα πρέπει να χαρακτηριστεί ο δρόμος για να τεκμηριώσεις την κατά παρέκκλιση αρτιότητα, αφού έχεις προύπαρξη γηπέδου του έτους 1962 (εξυπακούεται να τεκμηριώνεται με συμβόλαιο) και υποθέτω ότι το γήπεδο διαθέτο πρόσωπο τουλάχιστον 10 μ. Μένει λοιπόν ο χαρακτηρισμός για να ολοκληρωθεί η δική σου δήλωση περί κατά παρέκκλιση αρτιότητας και οικοδομησιμότητας. Επιπλέον, βλέπεις μήπως το γήπεδο βρίσκεται εντός ζώνης 500 μ από τα περιμετρικά όρια προ 23 οικισμού ή προ 23 τμήματος οριοθετημένου οικισμού. Προσοχή στο ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ διότι μπορεί ενδεχομένως να επιτρέπει τις παρεκκλίσεις πλην όμως να είναι προγενέστερο του Ν. 3937/11 (περιοχές δικτύου natura) και η περιοχή να έχει ενταχθεί στο δίκτυο αυτό, οπότε η κατά παρέκκλιση αρτιότητα μεταπίπτει στην ελάχιστη επιφάνεια των 4.000 τμ και εφόσον το γήπεδο ήταν μέχρι την 31.3.2011 άρτιο και οικοδομήσιμο.
  12. αυτο το εχει ζητησει η ΠΟΜΙΔΑ, επανειλημενα. Εχει ηδη λυθει, το θεμα της επεκτασης μιας ΟΙ στα κοινοχρηστα και το αντιθετο και -πρόσφατα - το θεμα των ΘΣΑ στην πυλωτη. Αλλα, η επεκταση μιας ΟΙ σε μια διπλανη, που διαφερει απο την αδεια και την συσταση δεν ειναι "αυθαιρεσια" που μπορει σημερα να τακτοποιηθει, οπότε, ή καποιος δεν το "βλεπει" - με ότι συνεπάγεται αυτο στο μελλον ή "μεταφερει" τον τοιχο στην νομιμη θεση του. ή, αλλως, ως μονος ιδιοκτητης κανει τις απαραιτητες τροποποιησεις σε οσες ΟΙ απαιτειται και τα κανει ολα "τζάμι" Νομικη λυση δεν εδωσαν ακόμα ...υπαρχουν δυσκολιες... Αλλά, ακόμα και εαν νομοθετησουν την μονομερή ή κατα συμφωνια τροποποιηση της συστασης παλι στα ιδια καταλήγεις "τροποποιηση όπου απαιτειται"
  13. Ισως δεν ήταν τόσο ξεκάθαρα αυτά που είπα. Άδεια του 1994, έχει λήξει. Τακτοποίηση που έχει περαιωθεί πριν από 2 χρόνια, φυσικά για αυθαιρεσίες πριν το 2011. Τώρα απαιτείται να βγεί νεα άδεια για εργασίες που θα πραγματοποιηθούν για διαρρυθμισεις και αλλαγής όψεων. Η ερώτηση ήταν αν μπορεί να γίνει με ενημέρωση (αφού δεν τροποποιούνται δομ. καλ. όγκος) η αφού έχει αλλάξει η δόμηση κάλυψη από τα αυθαίρετα απαιτείται νεα άδεια ?
  14. πέραν όσων στα ..αστεία ή στα ...σοβαρά είπαμε δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια νομοθετημένη ανοχή στην εμβαδομέτρηση των Ο.Ι. όπως γενικά προβλέπεται σε όλες τις εμβαδομετρήσεις (κτηματολογίου -τοπογραφικών κλπ) ή τις μετρήσεις - θεοδόλιχου-κλπ με δεδομένο ότι κατά τις οδηγίες συμπλήρωσης του Ε9 "οι επιφάνειες των κύριων ή βοηθ χώρων του κτίσματος αναγράφονται σε τετραγωνικά μέτρα σε ακέραιο αριθμό και, προαιρετικά, μέχρι δύο δεκαδικά ψηφία"
  15. Για Μακρυγιάννη 1300, 1600 αν έχεις πρόσοψη στην Ιασωνίδου. Για Κων/πόλεως λογικά 1250 το 144 σε ποιό ύψος είναι;
  16. Είναι ένα χωράφι 2,5 στρεμμάτων, που εμπίπτει σε περιοχή που ισχύουν ακόμα όλες τις παρεκκλίσεις. Πρέπει να δω εάν το χωράφι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Ούτε για άδεια, ούτε για κατάτμηση. Ναι πήγα στην ΥΔΟΜ, είναι μια άλλη ιστορία. Και το ΦΕΚ το διάβασα. Απλά σε αυτό το φόρουμ έχουν μαζευτεί πολλές κρυμμένες αποφάσεις και εγκύκλιοι και έλεγα μήπως και είχε αλλάξει κάτι.
  17. Καλήσπέρα σας. ΘΑ μπορούσατε να μου πείτε δύο τιμές ζώνης στη Θεσσαλονίκη? Στρατηγού Μακρυγιάννη 19 (κέντρο με Ιασωνίδου ) και Κωνσταντινουπόλεως 144.
  18. Αναρτήθηκε πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων στο Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» στον Άξονα Προτεραιότητας: 03 «Ανάπτυξη μηχανισμών στήριξης της επιχειρηματικότητας», 03Σ «Ανάπτυξη μηχανισμών στήριξης της επιχειρηματικότητας (Στερεά Ελλάδα, Νότιο Αιγαίο)» με τη Συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ). Από την Πέμπτη 26/01/2023 ξεκίνησε η δυνατότητα υποβολής στην Πρόσκληση 01_«Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 241), ΨΗΜΕΤ 2021-2027 με τους ίδιους προϋπολογισμούς ανά δήμο και φυσικό αντικείμενο και δικαιούχους το σύνολο των Δήμων που είχε και η προηγούμενη πρόσκληση Πρόσκληση 08_ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 6039), ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020. Συνίσταται οι δήμοι οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει πρόταση στην Πρόσκληση 08_ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 6039), να υποβάλουν απευθείας στη νέα Πρόσκληση. https://digitalplan.gr/dimosievma/146/prosklisi-01-psifiakos-metaschimatismos-ton-ota Διευκρινίζεται ότι: Προτάσεις που έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο της Πρόσκλησης 08_ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 6039) θα μεταφερθούν προς αξιολόγηση και συγχρηματοδότηση στην Πρόσκληση 01_«Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 241), στο Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027». Για την ομαλή ολοκλήρωση της μετάβασης αυτής οι Δικαιούχοι θα πρέπει να προβούν σε κάθε αναγκαία ενέργεια σε συνεργασία με την Διαχειριστική Αρχή. Ειδικότερα σημειώνεται ότι: α) θα υποβληθεί νέα αίτηση ηλεκτρονικά στο ΟΠΣ ΕΣΠΑ 2021-2027 από τους δικαιούχους β) η μεταφορά των αρχικά υποβληθέντων αρχείων θα πραγματοποιηθεί από την ΕΥΔ ΠΨΗΜΕΤ γ) οι Δικαιούχοι οφείλουν να υποβάλουν τυχόν επιπλέον έγγραφα τα οποία απαιτούνται από την νέα Πρόσκληση και όποιο άλλο έγγραφο τυχόν διαπιστώσουν ως έλλειψη στην αρχική υποβολή δ) έγγραφα που συγκέντρωσαν οι δικαιούχοι για την υποβολή στην αρχική Πρόσκληση, (όπως αποφάσεις ΔΣ, πρακτικά Επιτροπής Διερεύνησης Τιμών, Εγκρίσεις Οικονομικής Επιτροπής, κλπ) και αναφέρουν σαν πηγή χρηματοδότησης το ΕΠΑΝΕΚ, αναφέρουν τον τίτλο της αρχικής Πρόσκλησης, καθώς και φέρουν ημερομηνία προγενέστερη της έκδοσης της Πρόσκλησης 01_«Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 241) θεωρούνται έγκυρα, εφόσον έχουν εκδοθεί μετά την δημοσίευση της Πρόσκλησης 08_ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 6039). Καλούνται οι φορείς που εμπίπτουν στις παρακάτω κατηγορίες δυνητικών δικαιούχων (ή εναλλακτικά τους παρακάτω δυνητικούς δικαιούχους): • Δήμοι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού με πληθυσμό μικρότερο των 100.000 κατοίκων (315 Δήμοι του Παραρτήματος Α), και Νομικά Πρόσωπα των 315 Δήμων του Παραρτήματος Α Για έργα αρμοδιότητας των Νομικών Προσώπων των Δήμων, δικαιούχοι της Πρόσκλησης μπορεί να είναι μόνο οι αντίστοιχοι Δήμοι μέσω Προγραμματικής Σύμβασης του Ν. 3852/2010. Σε περίπτωση αδύναμων δικαιούχων, δικαιούχοι δύνανται να είναι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί ΟΤΑ (του ν. 4674/2020 (Α 53), όπως ισχύει) ή Δίκτυα Δήμων και Περιφερειών (του Ν. 3852/2010 (Α.101)), ανεξαρτήτως αν ο αδύναμος Δήμος συμμετέχει στη μετοχική σύνθεσή τους. για την υποβολή προτάσεων έργων (πράξεων), προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο των παραπάνω Αξόνων Προτεραιότητας του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Για έργα αρμοδιότητας των Νομικών Προσώπων των Δήμων, δικαιούχοι της Πρόσκλησης μπορεί να είναι μόνο οι αντίστοιχοι Δήμοι μέσω Προγραμματικής Σύμβασης του Ν. 3852/2010. Σε περίπτωση αδύναμων δικαιούχων, δικαιούχοι δύνανται να είναι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί ΟΤΑ (του ν.4674/2020 (Α 53), όπως ισχύει) ή Δίκτυα Δήμων και Περιφερειών (του Ν. 3852/2010 (Α.101)), ανεξαρτήτως αν ο αδύναμος Δήμος συμμετέχει στη μετοχική σύνθεσή τους. Αντικείμενο του έργου είναι η προμήθεια νέων εφαρμογών και τεχνολογικών μέσων που θα βελτιώσουν τη διαχείριση και λειτουργικότητα του αστικού περιβάλλοντος στις ελληνικές πόλεις. Η υλοποίηση ψηφιακών λύσεων που υποστηρίζονται από τοπικά παραγόμενα δεδομένα στοχεύει σε πιο αποδοτικές, καινοτόμες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, προς όφελος των κατοίκων, των επισκεπτών και των επιχειρήσεων, ενώ η αξιοποίηση τεχνολογιών για το Διαδίκτυο των Αντικειμένων (IoT) στοχεύει στην ενίσχυση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών. Στις λύσεις αυτές συγκαταλέγονται η έξυπνη αστική κινητικότητα και διαχείριση στάθμευσης, η ενεργειακή απόδοση, οι βιώσιμες λύσεις στέγασης, οι ψηφιακές δημοτικές υπηρεσίες παρεχόμενες και μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου GOV.GR και η πολιτοκεντρική διακυβέρνηση, καθώς και η διασφάλιση της εμπιστοσύνης των πολιτών στα συστήματα αυτά, μέσω της υπεύθυνης χρήσης των δεδομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες και της διασφάλισης της ποιότητας, της ασφάλειας και της εμπιστευτικότητας. Οι δράσεις που θα χρηματοδοτηθούν βασίζονται σε 7 άξονες, ακολουθώντας τη φιλοσοφία του marketplace, η οποία αποτελεί καλή πρακτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (https://ec.europa.eu/info/eu-regional-and-urban-development/topics/cities-and-urban-development/city-initiatives/smart-cities_en#smart-cities-marketplace), και τη μεθοδολογία που αναπτύσσεται στο ευρωπαϊκό marketplace, το “Integrated Explore-Shape-Deal Matchmaking Process”, προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα. Οι 7 άξονες όπου εντάσσονται οι δράσεις αφορούν: • τη βιώσιμη μετακίνηση. • την εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση των δημοτικών τελών και μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος των δημοτικών κτιρίων. • τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. • τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. • την ενίσχυση της τοπικής δημοκρατίας, της διαβούλευσης και της διαφάνειας. • την προστασία από κυβερνο-επιθέσεις και διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας. • την ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών. Αναλυτικά, στο πλαίσιο των 7 παραπάνω αξόνων του marketplace, οι ελάχιστες λειτουργικές απαιτήσεις/προδιαγραφές δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ περιγράφονται στο Παράρτημα Ε). Στο Παράρτημα Β-Τεκμηρίωση Αρμοδιότητας αναγράφονται οι αποκλειστικά αρμόδιοι ή/και συναρμόδιοι κατά περίπτωση φορείς ανά προσφερόμενη δράση του marketplace, καθώς και το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο των παραπάνω αρμοδιοτήτων/συναρμοδιοτήτων. Ο φορέας της πρότασης συνάπτει προγραμματικές συμφωνίες ή μνημόνια συνεργασίας, όπου απαιτείται, με τους κατά περίπτωση συναρμόδιους φορείς. Οι προϋπολογισμοί που αντιστοιχούν στους δικαιούχους δήμους, με κριτήριο τον πληθυσμό τους, αναγράφονται στο Παράρτημα Α. Με βάση τον αντίστοιχο προϋπολογισμό, κάθε δικαιούχος δήμος/δυνητικός δικαιούχος μπορεί να επιλέξει τις δράσεις που τον ενδιαφέρουν/αφορούν από το σύνολο των δράσεων του marketplace (με τον περιορισμό της επιλογής ενός εκ των δύο από τις δράσεις: (29) Ανάπτυξη ψηφιακού διδύμου (digital twin) πόλης και (35) Κεντρική ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης και συλλογής δεδομένων δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ). Σε περίπτωση υπέρβασης του προϋπολογισμού, το υπερβάλλον ποσό επιβαρύνει τον δικαιούχο δήμο, και τυχόν εκπτώσεις εφαρμόζονται αναλογικά. Κάθε δικαιούχος δήμος μπορεί να υποβάλλει μόνο μία (1) πρόταση στο πλαίσιο της πρόσκλησης, όπου θα ενσωματώνει όλες τις δράσεις που έχει επιλέξει από το marketplace. Στην περίπτωση δικαιούχου Αναπτυξιακού Οργανισμού (υποκατάσταση αδύναμου δήμου), ο Οργανισμός μπορεί να υποβάλει περισσότερες προτάσεις εφόσον αυτές αφορούν διαφορετικούς δήμους Η επιλογή από το marketplace των δράσεων που εξυπηρετούν τις τοπικές ανάγκες και πολιτικές κάθε δικαιούχου δήμου θα συνοδεύεται από τη σύνταξη μελέτης, όπου θα αποτυπώνονται η ψηφιακή στρατηγική του, σύμφωνα με το πρότυπο μελέτης δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ (Παράρτημα Γ). Σε κάθε περίπτωση, το σύνολο των ως άνω επιλεγμένων δράσεων θα υλοποιείται σε ένα (κύριο) υποέργο, με ενιαία διαγωνιστική διαδικασία. Τα αντικείμενα του ανεξάρτητου Συμβούλου και της Δημοσιότητας, που είναι επιλέξιμα στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης, θα υλοποιηθούν σε ξεχωριστά υποέργα. Αναλυτικές πληροφορίες για την υποβολή των προτάσεων παρέχονται στα σχετικά αρχεία της πρόσκλησης. Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ». https://www.digitalplan.gov.gr/file/sychnes-erotiseis-apantiseis-sto-ppsimet-ota-upd-18-11-2022.pdf Λεπτομέρειες εδώ https://www.digitalplan.gov.gr/prosklisi/39/psifiakos-metaschimatismos-ton-ota View full είδηση
  19. Αναρτήθηκε πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων στο Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» στον Άξονα Προτεραιότητας: 03 «Ανάπτυξη μηχανισμών στήριξης της επιχειρηματικότητας», 03Σ «Ανάπτυξη μηχανισμών στήριξης της επιχειρηματικότητας (Στερεά Ελλάδα, Νότιο Αιγαίο)» με τη Συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ). Από την Πέμπτη 26/01/2023 ξεκίνησε η δυνατότητα υποβολής στην Πρόσκληση 01_«Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 241), ΨΗΜΕΤ 2021-2027 με τους ίδιους προϋπολογισμούς ανά δήμο και φυσικό αντικείμενο και δικαιούχους το σύνολο των Δήμων που είχε και η προηγούμενη πρόσκληση Πρόσκληση 08_ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 6039), ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020. Συνίσταται οι δήμοι οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει πρόταση στην Πρόσκληση 08_ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 6039), να υποβάλουν απευθείας στη νέα Πρόσκληση. https://digitalplan.gr/dimosievma/146/prosklisi-01-psifiakos-metaschimatismos-ton-ota Διευκρινίζεται ότι: Προτάσεις που έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο της Πρόσκλησης 08_ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 6039) θα μεταφερθούν προς αξιολόγηση και συγχρηματοδότηση στην Πρόσκληση 01_«Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 241), στο Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027». Για την ομαλή ολοκλήρωση της μετάβασης αυτής οι Δικαιούχοι θα πρέπει να προβούν σε κάθε αναγκαία ενέργεια σε συνεργασία με την Διαχειριστική Αρχή. Ειδικότερα σημειώνεται ότι: α) θα υποβληθεί νέα αίτηση ηλεκτρονικά στο ΟΠΣ ΕΣΠΑ 2021-2027 από τους δικαιούχους β) η μεταφορά των αρχικά υποβληθέντων αρχείων θα πραγματοποιηθεί από την ΕΥΔ ΠΨΗΜΕΤ γ) οι Δικαιούχοι οφείλουν να υποβάλουν τυχόν επιπλέον έγγραφα τα οποία απαιτούνται από την νέα Πρόσκληση και όποιο άλλο έγγραφο τυχόν διαπιστώσουν ως έλλειψη στην αρχική υποβολή δ) έγγραφα που συγκέντρωσαν οι δικαιούχοι για την υποβολή στην αρχική Πρόσκληση, (όπως αποφάσεις ΔΣ, πρακτικά Επιτροπής Διερεύνησης Τιμών, Εγκρίσεις Οικονομικής Επιτροπής, κλπ) και αναφέρουν σαν πηγή χρηματοδότησης το ΕΠΑΝΕΚ, αναφέρουν τον τίτλο της αρχικής Πρόσκλησης, καθώς και φέρουν ημερομηνία προγενέστερη της έκδοσης της Πρόσκλησης 01_«Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 241) θεωρούνται έγκυρα, εφόσον έχουν εκδοθεί μετά την δημοσίευση της Πρόσκλησης 08_ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» (κωδ. 6039). Καλούνται οι φορείς που εμπίπτουν στις παρακάτω κατηγορίες δυνητικών δικαιούχων (ή εναλλακτικά τους παρακάτω δυνητικούς δικαιούχους): • Δήμοι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού με πληθυσμό μικρότερο των 100.000 κατοίκων (315 Δήμοι του Παραρτήματος Α), και Νομικά Πρόσωπα των 315 Δήμων του Παραρτήματος Α Για έργα αρμοδιότητας των Νομικών Προσώπων των Δήμων, δικαιούχοι της Πρόσκλησης μπορεί να είναι μόνο οι αντίστοιχοι Δήμοι μέσω Προγραμματικής Σύμβασης του Ν. 3852/2010. Σε περίπτωση αδύναμων δικαιούχων, δικαιούχοι δύνανται να είναι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί ΟΤΑ (του ν. 4674/2020 (Α 53), όπως ισχύει) ή Δίκτυα Δήμων και Περιφερειών (του Ν. 3852/2010 (Α.101)), ανεξαρτήτως αν ο αδύναμος Δήμος συμμετέχει στη μετοχική σύνθεσή τους. για την υποβολή προτάσεων έργων (πράξεων), προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο των παραπάνω Αξόνων Προτεραιότητας του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Για έργα αρμοδιότητας των Νομικών Προσώπων των Δήμων, δικαιούχοι της Πρόσκλησης μπορεί να είναι μόνο οι αντίστοιχοι Δήμοι μέσω Προγραμματικής Σύμβασης του Ν. 3852/2010. Σε περίπτωση αδύναμων δικαιούχων, δικαιούχοι δύνανται να είναι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί ΟΤΑ (του ν.4674/2020 (Α 53), όπως ισχύει) ή Δίκτυα Δήμων και Περιφερειών (του Ν. 3852/2010 (Α.101)), ανεξαρτήτως αν ο αδύναμος Δήμος συμμετέχει στη μετοχική σύνθεσή τους. Αντικείμενο του έργου είναι η προμήθεια νέων εφαρμογών και τεχνολογικών μέσων που θα βελτιώσουν τη διαχείριση και λειτουργικότητα του αστικού περιβάλλοντος στις ελληνικές πόλεις. Η υλοποίηση ψηφιακών λύσεων που υποστηρίζονται από τοπικά παραγόμενα δεδομένα στοχεύει σε πιο αποδοτικές, καινοτόμες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, προς όφελος των κατοίκων, των επισκεπτών και των επιχειρήσεων, ενώ η αξιοποίηση τεχνολογιών για το Διαδίκτυο των Αντικειμένων (IoT) στοχεύει στην ενίσχυση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών. Στις λύσεις αυτές συγκαταλέγονται η έξυπνη αστική κινητικότητα και διαχείριση στάθμευσης, η ενεργειακή απόδοση, οι βιώσιμες λύσεις στέγασης, οι ψηφιακές δημοτικές υπηρεσίες παρεχόμενες και μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου GOV.GR και η πολιτοκεντρική διακυβέρνηση, καθώς και η διασφάλιση της εμπιστοσύνης των πολιτών στα συστήματα αυτά, μέσω της υπεύθυνης χρήσης των δεδομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες και της διασφάλισης της ποιότητας, της ασφάλειας και της εμπιστευτικότητας. Οι δράσεις που θα χρηματοδοτηθούν βασίζονται σε 7 άξονες, ακολουθώντας τη φιλοσοφία του marketplace, η οποία αποτελεί καλή πρακτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (https://ec.europa.eu/info/eu-regional-and-urban-development/topics/cities-and-urban-development/city-initiatives/smart-cities_en#smart-cities-marketplace), και τη μεθοδολογία που αναπτύσσεται στο ευρωπαϊκό marketplace, το “Integrated Explore-Shape-Deal Matchmaking Process”, προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα. Οι 7 άξονες όπου εντάσσονται οι δράσεις αφορούν: • τη βιώσιμη μετακίνηση. • την εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση των δημοτικών τελών και μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος των δημοτικών κτιρίων. • τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. • τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. • την ενίσχυση της τοπικής δημοκρατίας, της διαβούλευσης και της διαφάνειας. • την προστασία από κυβερνο-επιθέσεις και διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας. • την ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών. Αναλυτικά, στο πλαίσιο των 7 παραπάνω αξόνων του marketplace, οι ελάχιστες λειτουργικές απαιτήσεις/προδιαγραφές δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ περιγράφονται στο Παράρτημα Ε). Στο Παράρτημα Β-Τεκμηρίωση Αρμοδιότητας αναγράφονται οι αποκλειστικά αρμόδιοι ή/και συναρμόδιοι κατά περίπτωση φορείς ανά προσφερόμενη δράση του marketplace, καθώς και το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο των παραπάνω αρμοδιοτήτων/συναρμοδιοτήτων. Ο φορέας της πρότασης συνάπτει προγραμματικές συμφωνίες ή μνημόνια συνεργασίας, όπου απαιτείται, με τους κατά περίπτωση συναρμόδιους φορείς. Οι προϋπολογισμοί που αντιστοιχούν στους δικαιούχους δήμους, με κριτήριο τον πληθυσμό τους, αναγράφονται στο Παράρτημα Α. Με βάση τον αντίστοιχο προϋπολογισμό, κάθε δικαιούχος δήμος/δυνητικός δικαιούχος μπορεί να επιλέξει τις δράσεις που τον ενδιαφέρουν/αφορούν από το σύνολο των δράσεων του marketplace (με τον περιορισμό της επιλογής ενός εκ των δύο από τις δράσεις: (29) Ανάπτυξη ψηφιακού διδύμου (digital twin) πόλης και (35) Κεντρική ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης και συλλογής δεδομένων δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ). Σε περίπτωση υπέρβασης του προϋπολογισμού, το υπερβάλλον ποσό επιβαρύνει τον δικαιούχο δήμο, και τυχόν εκπτώσεις εφαρμόζονται αναλογικά. Κάθε δικαιούχος δήμος μπορεί να υποβάλλει μόνο μία (1) πρόταση στο πλαίσιο της πρόσκλησης, όπου θα ενσωματώνει όλες τις δράσεις που έχει επιλέξει από το marketplace. Στην περίπτωση δικαιούχου Αναπτυξιακού Οργανισμού (υποκατάσταση αδύναμου δήμου), ο Οργανισμός μπορεί να υποβάλει περισσότερες προτάσεις εφόσον αυτές αφορούν διαφορετικούς δήμους Η επιλογή από το marketplace των δράσεων που εξυπηρετούν τις τοπικές ανάγκες και πολιτικές κάθε δικαιούχου δήμου θα συνοδεύεται από τη σύνταξη μελέτης, όπου θα αποτυπώνονται η ψηφιακή στρατηγική του, σύμφωνα με το πρότυπο μελέτης δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ (Παράρτημα Γ). Σε κάθε περίπτωση, το σύνολο των ως άνω επιλεγμένων δράσεων θα υλοποιείται σε ένα (κύριο) υποέργο, με ενιαία διαγωνιστική διαδικασία. Τα αντικείμενα του ανεξάρτητου Συμβούλου και της Δημοσιότητας, που είναι επιλέξιμα στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης, θα υλοποιηθούν σε ξεχωριστά υποέργα. Αναλυτικές πληροφορίες για την υποβολή των προτάσεων παρέχονται στα σχετικά αρχεία της πρόσκλησης. Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ». https://www.digitalplan.gov.gr/file/sychnes-erotiseis-apantiseis-sto-ppsimet-ota-upd-18-11-2022.pdf Λεπτομέρειες εδώ https://www.digitalplan.gov.gr/prosklisi/39/psifiakos-metaschimatismos-ton-ota
  20. Στέλλα, θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες που αναφέρουν συνοπτικά  μεταξύ άλλων και την καλή εφαρμογή του σχεδιασμού και αδειοδότησης αλλά και ελέγχων και εποπτείας από τις αντίστοιχες  αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και την παροχή πληροφοριών σε εταιρείες αδειοδοτημενές στην Ελλάδα για τη συλλογή και μεταφορά επικινδύνων απορριμμάτων. Επειδή η ερώτηση σου είναι κάπως γενική σου απαντώ με αντίστοιχο τρόπο. Θεωρώ, ότι λογικά θα έχεις βρει τις απαντήσεις που ψάχνεις από το 2012.

    Νομοθετικό πλαίσιο σίγουρα υπάρχει και στη χώρα μας τόσο για τα επικίνδυνα απόβλητα, τη διαχείριση τους όσο και για την αποκατάσταση ρυπασμένων χώρων!

    Για την αδειοδότηση χώρου-άδεια εγκατάστασης κατά τη φάση του σχεδιασμού, υπάρχουν κριτήρια για τη χωροθέτηση στο στάδιο της αδειοδότησης μονάδας ανάλογα με τη χρήση γής, με εμπλοκή των αρμοδίων αρχών, συμπεριλαμβανομένων των Περιφερειών και λοιπών συναρμόδιων εμπλεκόμενων υπηρεσιών.

    Επίσης, σαφές νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει τόσο για την διαχείριση των επικινδύνων αποβλήτων όπως αποσαφηνίζεται ρητά και στους περιβαλλοντικούς όρους της άδειας ΑΕΠΟ, τη σύναψη συμβάσεων με αδειοδοτημένους συλλέκτες για τη συλλογή και μεταφορά και περαιτέρω διαχείριση των επικινδύνων αποβλήτων και την γνωστοποίηση και παρακολούθηση της διακίνησης τους με τη χρήση των κατάλληλων εντύπων. Για την λειτουργία της μονάδας έχουν προβλεφθεί τα μέτρα εκείνα πχ οργανωτικά μέτρα, συντήρηση υποδομών και ελέγχους για την πρόληψη διαρροών για την συγκράτηση και τον περιορισμό διασποράς με μέτρα κατάλληλων υποδομών, αλλά και ενέργειες σε περίπτωση ατυχηματικής διασποράς τους. Όταν παύσει η λειτουργία των χώρων έχουν τεθεί συγκεκριμένοι όροι και προϋποθέσεις για την περαιτέρω αποκατάσταση του χώρου.

    Παρόλο αυτά, αν και μέτρα σίγουρα υπάρχουν, δυστυχώς και στη χώρα μας σε μεγάλο βαθμό υπάρχει παράνομη και ανεξέλεγκτη απόρριψη ακόμα και επικινδύνων αποβλήτων στο όνομα του κόστους. Αν και έχουν θεσπιστεί τα αρμόδια όργανα και οι αρμόδιες αρχές συμπεριλαμβανομένων  και των διευθύνσεων Περιβάλλοντος των Περιφερειών και του Σώματος Επιθεωρητών Περιβάλλοντος για περιοδικούς ελέγχους και επιβολή προστίμων το φαινόμενο  δεν έχει εκλείψει ακόμα και στις μέρες μας.

    Και στο παρελθόν είχαν δρομολογηθεί δράσεις που παρακολουθούνται πχ το 2015 αποτύπωσης χώρων πχ του τότε ΥπΑΠΕΝ νυν ΥΠΕΝ για αποτύπωση και εξυγίανσης ρυπασμένων χώρων από βιομηχανικά απόβλητα.  Στον ΕΣΔΕΑ του 2016 (ΥΑ 62952/5384, Τεύχος Β’ 4326/30.12.2016) γίνεται σαφής αναφορά στο κεφάλαιο 4.14 με σκοπό την καταγραφή των χώρων και ταξινόμηση τους ώστε να προγραμματιστεί σχέδιο δράσης για την εξυγίανση και αποκατάσταση των χώρων αυτών.

    Στο Κεφάλαιο 7 Μελέτης εξυγίανσης – αποκατάστασης χώρων ρυπασμένων από επικίνδυνα απόβλητα, άρθρο 12, παράγραφος 1 της υπ’ αριθμ. 13588/725 ΚΥΑ γίνεται εκτενής αναφορά για τον τρόπο εξυγίανσης και αποκατάστασης των ρυπασμένων εδαφών. Με δυό λόγια θα πρέπει αφού καθοριστούν οι πηγές ρύπανσης , οι ρύποι πχ πετρελαιοειδή, λιπαντικά έλαια, τέφρες, σκωρίες, ιλύες κλπ. οι τρόποι έκθεσης πχ σε έδαφος και υδροφόρο ορίζοντα και οι συγκεντρώσεις των ρύπων πχ σε βαρέα μέταλλα, πολυχλωρο δι, τρι-φαινυλίων, κλπ. με την λήψη κατάλληλων δειγμάτων και σχετικών αναλύσεων, αφού καθοριστεί ο βαθμός έκθεσης, θα πρέπει να καταρτιστεί σχέδιο αποκατάστασης και εξυγίανσης. Οι τρόποι αποκατάστασης μπορεί να είναι είτε επιτόπου insitu είτε exsitu. Οι τρόποι εξυγίανσης περιλαμβάνουν διάφορες τεχνικά και μέσα ανάλογα την περίπτωση συμπεριλαμβανομένων μηχανικών, χημικών, βιολογικών τρόπων πχ  με εκσκαφή και απομάκρυνση των ρυπασμένων εδαφών, με συγκράτηση περαιτέρω διασποράς, απομάκρυνσης και περαιτέρω επεξεργασίας, σταθεροποίησης εδάφους, φυτοεξυγίανσης κλπ. Για την εφαρμογή της πλέον πιο ενδεδειγμένης λύσης μετά τον χαρακτηρισμό και αποτύπωση της ρύπανσης θα πρέπει να ληφθούν από τους αρμόδιους φορείς υπόψη οι παράμετροι του περιβάλλοντος χώρου, του χρόνου αποκατάστασης σε σχέση με την έκταση της ρύπανσης και τα κόστη της τεχνικής, επεξεργασίας και διαχείρισης αποβλήτων κλπ. Τέλος τα αποτελέσματα πρέπει να παρακολουθούνται και να επαληθεύονται.

  21. σχεδόν τα άπαντα διορθώνονται μέχρι το κόστος διόρθωσης να πλησιάσει το κόστος αντικατάστασης..... όταν το πλησιάζει ή το προσπερνά συμφέρει η αντικατάσταση αντί της διόρθωσης. Υ.Γ. και με γενική περιγραφή το μπίνι πρόβλημα πως περιμένεις απαντήσεις διόρθωσης γενικά και αόριστα
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.