Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/24/2019 in Ειδήσεις

  1. 3 points
    Τελευταία ημέρα αύριο, Παρασκευή 10 Μαΐου 2019, για τη δεύτερη φάση υπαγωγής αυθαιρέτων με μείωση κατά 10% του ειδικού προστίμου, στο πλαίσιο του νόμου 4495/2017. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν θα δώσει άλλη παράταση. Πλην, όμως, καταργείται η προσαύξηση στα πρόστιμα έως τη λήξη της προθεσμίας υπαγωγής (9 Νοεμβρίου 2019) που προβλέπει ο νόμος. Οι ιδιοκτήτες θα καταβάλλουν το ενιαίο ειδικό πρόστιμο χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Η κατάργηση της προσαύξησης θα ενταχθεί σε σχετική νομοθετική ρύθμιση.
  2. 3 points
    Με τις θερμότερες ευχές μας για καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση. Υγεία και ευτυχία σε όλους.
  3. 1 point
    Κατά την διαδικασία αναβάθμισης λογισμικού του server προέκυψε κάποιο πρόβλημα με την λειτουργία του φόρουμ. Πολύ σύντομα θα έχει αποκατασταθεί και το φόρουμ θα λειτουργεί και πάλι κανονικά. Ευχαριστούμε για την κατανόηση!
  4. 1 point
    Δυνατότητα εκτύπωσης βεβαιώσεων εισφορών δίνεται από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ. Αναλυτικότερα επιλέγοντας το σχετικό σύνδεσμο και ακολουθώντας τις οδηγίες που δίνονται, οι ασφαλισμένοι μπορούν να εκτυπώσουν τις παρακάτω βεβαιώσεις: Βεβαιώσεις Εισφορών ΕΦΚΑ Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΟΑΕΕ Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΟΓΑ Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΤΣΜΕΔΕ Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΤΣΑΥ
  5. 1 point
    Μια πολύ θετική εξέλιξη για τη συντήρηση και αποκατάσταση φθορών στον Παρθενώνα ήρθε απ' τη χθεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Ο λόγος για την αποκατάσταση του βόρειου τoίχου του σηκού του Παρθενώνα, καθώς η χθεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ έδωσε «πράσινο φως» σε σχετική μελέτη. Στους αρχαίους ελληνικούς ναούς, σηκός ονομαζόταν ο κύριος εσωτερικός χώρος όπου φυλασσόταν το άγαλμα του θεού (ή της θεάς) στον οποίο ήταν αφιερωμένος. Στην περίπτωση του Παρθενώνα, στο μέρος αυτό φυλασσόταν το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου, που φιλοτέχνησε ο Φειδίας και είχε κολοσσιαίες διαστάσεις. «Η σημερινή συνεδρίαση είναι πολύ μεγάλης σημασίας γιατί μέσα από την υλοποίηση των μελετών που αφορούν την αποκατάσταση του σηκού θα έχουμε ανασύσταση των όψεων, ένα πολύ σημαντικό γεγονός για τη νεότερη ιστορία του Παρθενώνα», σημειώθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων. Αυτό σημαίνει ότι μετά την ολοκλήρωση του έργου (δηλαδή, όταν αναστηλωθούν και οι δυο μακριές πλευρές του σηκού, δηλαδή η βόρεια και η νότια), η γεωμετρία του κτιρίου θα αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό, «θα φανεί η ταυτότητα και η ιστορία του μνημείου, ενώ ο μέσος επισκέπτης θα έχει αντίληψη της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του», όπως ειπώθηκε από μέλος του ΚΑΣ. «Η μελέτη επιχειρεί την επαναφορά πλήθους λίθων που βρίσκονται κάτω στη γη, περίπου 250, και ενδεχομένως η πρόταση που θα εγκριθεί να έχει επιπτώσεις στην αναστήλωση των μνημείων στη χώρα», ειπώθηκε από την αρμόδια διεύθυνση. Η πρόταση στην οποία στηρίχτηκε η συγκεκριμένη μελέτη φέρει την υπογραφή του αείμνηστου Χαράλαμπου Μπούρα, αρχιτέκτονα και πρώην προέδρου της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως (ΕΣΜΑ), με τεράστιο έργο στην αναστήλωση των μνημείων και δη της Ακρόπολης. «Είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για την Ακρόπολη και ειδικά για το κορυφαίο μνημείο του Παρθενώνα», δήλωσε η γενική γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μαρία Ανδρεαδάκη Βλαζάκη, αναφερόμενη στη μελέτη που «έχει απασχολήσει πολύ σοβαρά την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, αλλά βεβαίως έχει και τις κατευθύνσεις της ΕΣΜΑ». «Είναι σαν να τον έχουμε κοντά μας», είπε αναφερόμενη στον κ. Μπούρα. Η μελέτη, που πήρε ομόφωνα την έγκριση από το ΚΑΣ (εκτός από τμήμα της στο οποίο μειοψήφησαν δυο μέλη), σκοπεύει να αξιοποιήσει το πλούσιο υλικό και την τεράστια γνώση που συγκεντρώθηκε κατά τη διάρκεια σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών, αρχής γενομένης από τον μνημειώδη τόμο του 1983 για την αποκατάσταση του Παρθενώνα των Χ. Μπούρα και Μ. Κορρέ. Στόχος της είναι να αναδειχθεί το όριο διατήρησης του τοίχου όπως διαμορφώθηκε μετά τον βομβαρδισμό του Μοροζίνι το 1687 και πριν από την πολιορκία της Ακρόπολης το 1822, όταν οι Τούρκοι έσπασαν τις αρχαίες πέτρες για να αφαιρέσουν το μολύβι. «Το τμήμα που διατηρήθηκε ως το 1822 ακέραιο, διαλύθηκε μέσα σε έναν μήνα για να ληφθεί ο μόλυβδος και οι πέτρες έμειναν εκεί. Κανείς δεν ήθελε τις πέτρες, τον μόλυβδο ήθελαν», δήλωσε ο νυν πρόεδρος της ΕΣΜΑ, καθηγητής Μανόλης Κορρές, ο άνθρωπος που έχει συνδεθεί όσο λίγοι με τα αναστηλωτικά έργα στην Ακρόπολη. «Οι Τούρκοι με βαριά κατέστρεψαν 500 λίθους. Πεντακόσιους βαριά "τραυματίες" άφησαν πίσω τους, επειδή ήταν βιαστικοί. Θα μπορούσαν να είχαν καταστρέψει 50 και οι 450 να ήταν ‘υγιείς'», είπε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με την πρόταση, οι αρχαίοι λιθόπλινθοι που θα επανατοποθετηθούν είναι 360 και οι νέοι (από μάρμαρο που θα προέλθει από τον Διόνυσο, το οποίο μοιάζει πολύ με το πεντελικό) περίπου 90. Η αποκατάσταση και των δυο μακρών τοίχων του σηκού (του βόρειου και του νότιου) εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 15 χρόνια. Στο δυτικό τμήμα του βόρειου σηκού, το οποίο θα συμπληρωθεί κυρίως με αυθεντικό υλικό, το ύψος της αναστήλωσης δεν θα υπερβαίνει τον 6ο δόμο (δηλαδή συνολικά περίπου τα 4,5 μ.), ενώ το ανατολικό τμήμα θα φτάσει περίπου τα 10 μ. Σε επόμενη φάση, όταν η αποκατάσταση θα συμπεριλάβει και το τμήμα όπου βρισκόταν η ζωφόρος και το επιστύλιο (τα οποία καταστράφηκαν κατά την αρπαγή του Έλγιν και την πολιορκία του 1822) το ύψος θα είναι περίπου 13 μ. Οι δυο μειοψηφίες, που αφορούσαν την εσωτερική πλευρά του δυτικού αυτού τμήματος (του βόρειου σηκού πάντα), ζήτησαν την περαιτέρω στατική διερεύνηση ώστε να γίνει η ελάχιστη δυνατή συμπλήρωση με νέο υλικό.
  6. 1 point
    Δημοσιεύτηκε στο παρακάτω ΦΕΚ απόφαση με θέμα : "Έγκριση της υπ’ αριθμ.18/2019 Πυροσβεστικής Διάταξης με θέμα: «Μέτρα και μέσα πυροπροστασίας εγκαταστάσεων (μονάδων) υγείας και κοινωνικής πρόνοιας." 18_2019 Πυροσβεστική Διάταξη.pdf
  7. 1 point
    Ψηφίστηκε το σχέδιο νόμου με τίτλο: «I. Κύρωση της Συµφωνίας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδοµών και Επενδύσεων, II. Εναρµόνιση του Κώδικα Φ.Π.Α. µε την Οδηγία (ΕΕ) 2016/1065, III. Ενσωµάτωση των σηµείων 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 2 και των άρθρων 4,6,7 και 8 της Οδηγίας 1164/2016, IV. Τροποποίηση του ν. 2971/2001 και άλλες διατάξεις.» το οποίο περιέχει διατάξεις για την παραχώρηση αιγιαλού. Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις για την παραχώρηση απλής χρήσης, ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης (πλωτές εξέδρες), τους ορισμούς της παραχώρησης, την κυριότητα αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας Ζώνης κ.λπ., την σύσταση δευτεροβάθµιας Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, την άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής κατά της απόφασης επανακαθορισµού της οριογραµµής αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού, τα υφιστάµενα έργα και εγκαταστάσεις µε βάση αναπτυξιακούς νόµους και συµβάσεις που έληξαν, τα αντιδιαβρωτικά έργα, τα επείγοντα έργα, την παραχώρηση αιγιαλού, παραλίας για την εκτέλεση έργων, την αδειοδότηση παραχώρησης χρήσης υφισταµένων άνευ αδείας ή καθ’ υπέρβαση αυτής κατασκευών, τις γενικές ρυθμίσεις για τις παραχωρήσεις, την παραχώρηση νησίδων του Δημοσίου και αβαθών θαλάσσιων εκτάσεων, το αντάλλαγµα χρήσης και αποζηµίωση αυθαίρετης χρήσης την παραχώρηση χώρων ζώνης λιμένα, την προστασία αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης κ.λπ. την κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών που εµποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στον αιγιαλό και την παραλία. Για την παραχώρηση απλής χρήσης με το άρθρο 31 αντικαθίσταται το άρθρο 13 του ν. 2971/2001, το οποίο αναφέρεται στις παραχωρήσεις χρήσης απλής χρήσης για ομπρέλες- ξαπλώστρες και καντίνες με δημοπρασία ή σε επιχειρήσεις όμορες του αιγιαλού και απαλείφονται όλες οι λοιπές παραχωρήσεις της απλής χρήσης του αιγιαλού (π.χ. πλωτές εξέδρες) πλην αυτής µε οµπρέλες, ξαπλώστρες, αυτοκινούµενα ή ρυµουλκούµενα τροχήλατα αναψυκτήρια και θαλάσσια µέσα αναψυχής, οι οποίες υπάγονται πλέον στο νέο άρθρο 13Α. Η παραχώρησης της απλής χρήσης γίνεται πάντοτε έναντι ανταλλάγματος, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον ίδιο το νόμο 2971/2001. Μετά την κρίση του Συμβουλίου της Επικράτειας ότι η παραχώρηση συλλήβδην όλων των αιγιαλών στους Δήμους είναι αντισυνταγματική (ΣτΕ 3944/2015), ορίζεται ότι οι παραχωρήσεις γίνονται από τον Υπουργό Οικονομικών με δημοπρασία, η οποία μπορεί να είναι και ηλεκτρονική, με τιμή εκκίνησης το αντάλλαγμα του άρθρου 16 Α του ν. 2971/2001 και με μέγιστο χρονικό διάστημα παραχώρησης τα τρία (3) έτη. Προβλέπεται, ότι για την παραχώρηση για την απλή χρήση παρέχει αιτιολογηµένη γνώµη ο οικείος Ο.Τ.Α. α΄ βαθµού µε απόφαση του Δηµοτικού Συµβουλίου, µε την οποία προτείνονται οι αιγιαλοί, παραλίες όχθες και παρόχθιες ζώνες που µπορούν να παραχωρηθούν κατά τη διαδικασία του συγκεκριµένου άρθρου. Προβλέπεται, βεβαίως, ότι µπορούν να δοθούν αιγιαλοί απευθείας στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθµού και στις δηµοτικές επιχειρήσεις του άρθρου 266 του ν. 3463/2006 µε τη διευκρίνιση ότι, όταν η παραχώρηση γίνεται προς τις ως άνω δηµοτικές επιχειρήσεις, η παραχωρησιούχος επιχείρηση οφείλει να κάνει ιδία χρήση, ρητώς απαγορευοµένης της µε οποιονδήποτε τρόπο περαιτέρω παραχώρησης, για την αποφυγή φαινοµένων άνισης µεταχείρισης επιχειρηµατιών που λειτουργούν «υπό τον µανδύα» δηµοτικών επιχειρήσεων, περιορισµός, όµως, ο οποίος δεν ισχύει για τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθµού στους οποίους επιτρέπεται η περαιτέρω παραχώρηση, σύµφωνα µε τις παραγράφους 4 και 5 περίπτωση α΄, η οποία µπορεί να γίνει και µε ηλεκτρονική δηµοπρασία και κατόπιν ανταλλάγµατος που καθορίζεται κατά το 16Α του ν. 2971/2001. Προβλέπεται δε η έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονοµικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τις λεπτοµέρειες εφαρµογής της διάταξης, η οποία ισχύει και για τις παραχωρήσεις της παραγράφου 5, δηλαδή για τις παραχωρήσεις προς τους όµορους καθώς και τυχόν ειδικότεροι όροι σε θέσεις που βρίσκονται σε περιοχές που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000, καθώς και για τις περιοχές, για τις οποίες ισχύουν ειδικότερες διατάξεις χαρακτηρισµού τους ως προστατευόµενων του ν. 1650/1986 (Α΄160) και του ν. 3028/2002. Έχει απαλειφθεί από τη διάταξη η υποχρέωση ύπαρξης ελεύθερης ζώνης τουλάχιστον 100 µέτρων ανάµεσα τους παραχωρησιούχους και ορίζεται ότι αφήνεται ως ελεύθερος χώρος τουλάχιστον το εξήντα τοις εκατό (60%) του συνολικού εµβαδού κάθε παραλίας, ισοκατανεµηµένου σε όλο το µήκος της παραλίας, µη υπολογιζοµένου του χώρου που είναι δυσπρόσιτος και µη αξιοποιήσιµος. Προβλέπεται η δυνατότητα παραχώρησης αιγιαλού, παραλίας και λοιπών κοινόχρηστων χώρων προς τα όµορα προς τον αιγιαλό κύρια ξενοδοχειακά καταλύµατα, κάµπινγκ, κέντρα αναψυχής, ναυταθλητικά σωµατεία αναγνωρισµένα από τη Γ.Γ. Αθλητισµού και σε επιχειρήσεις θαλασσίων µέσων αναψυχής που δραστηριοποιούνται σε χώρο όµορο του κοινοχρήστου υπό τον όρο αυτές να λειτουργούν νόµιµα και να πληρούνται οι προϋποθέσεις του Γενικού 14 Κανονισµού Λιµένα µε αριθµ. 20 (Β΄44426.4.1999). Ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης (πλωτές εξέδρες) Με το άρθρο 32 προστίθεται, µετά το άρθρο 13 του ν. 2971/2001, άρθρο 13Α, µε τίτλο «Ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης», το οποίο αφορά την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας κ.λπ. για συγκεκριµένες, ρητώς κατονοµαζόµενες, χρήσεις. Έτσι, η συγκεκριµένη διάταξη: Καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις παραχώρησης από τον Υπουργό Οικονοµικών για την τοποθέτηση πλωτών εξεδρών εντός της θάλασσας και, για πρώτη φορά, εντός λίµνης, για εποχιακή χρήση µέχρι έξι (6) µήνες και µέγιστου εµβαδού εκατό (100) τ.µ. εντός θαλάσσιου χώρου και 50 εντός λιµναίου χώρου.
  8. 1 point
    Πολλές εργασίες, κυρίως μικροεπισκευών, εκτελούνται με άδεια δόμησης μικρής κλίμακας, που είναι ποιο γρήγορη και ποιο οικονομική από τις άδεια δόμησης. Βασική προϋπόθεση όμως, για την έκδοση της άδειας μικρής κλίμακας είναι η πολεοδομική νομιμότητα του ακινήτου. Γι’ αυτό θα πρέπει οι πολίτες και οι μηχανικοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, δεδομένου ότι οι άδειες πλέον εκδίδονται ηλεκτρονικά με το πρόγραμμα e- adeies και τηρείται αρχείο. Έτσι εύκολα θα εντοπίζεται στο άμεσο μέλλον, αν εκδόθηκε άδεια μικρής κλίμακας σε ένα κτίριο και στη συνέχεια το ίδιο κτίριο υπάχθηκε σε νόμο περί τακτοποίησης αυθαιρέτων. Επομένως καλό είναι να γνωρίζουμε αν επιτρέπεται να εκδοθεί άδεια μικρής κλίμακας στο ακίνητό μας, για να μην έχουμε το φόβο να κριθούν οι εργασίες αυθαίρετες και έρθουμε αντιμέτωποι με πρόστιμα από την Πολεοδομία. Πότε μπορεί να εκδοθεί άδεια μικρής κλίμακας; Επιτρέπεται η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, εφόσον: α) δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, β) τα οικόπεδα, τα γήπεδα ή τα κτίσματα στα όποια εκτελούνται δεν βρίσκονται: σε δάσος, σε ρέμα, σε αιγιαλό ή σε παραλία, σε καθορισμένο αρχαιολογικό χώρο όπου απαγορεύεται η δόμηση, σε περιοχή απολύτου προστασίας, σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού, σε κτίρια που είναι στατικά επικίνδυνα, πριν αρθεί η επικινδυνότητα, σε θεσμοθετημένη παρόδια στοά, εντός ορίων διεθνών, εθνικών, επαρχιακών, δημοτικών ή κοινοτικών οδών εντός ζώνης πλάτους 50% των οριζομένων από τη νομοθεσία περί ασφαλείας της υπεραστικής συγκοινωνίας. Τι γίνεται με τα ρυμοτομούμενα κτίσματα; Στα ρυμοτομούμενα κτίρια επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών μόνο στις παρακάτω περιπτώσεις: Όταν πρόκειται να στεγαστούν υπόγειοι σταθμοί διανομής ή μέτρησης και ρύθμισης φυσικού αερίου, Για επένδυση όψεων και αντικατάσταση υαλοπετασμάτων με χρήση ικριωμάτων, Για τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης ή παθητικών ηλιακών συστημάτων στις εξωτερικές όψεις, Για απλή περιτοίχιση από λιθοδομή μέχρι ύψους ενός (1,00) μέτρου ή περίφραξη από ελαφρύ υλικό γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε οικισμούς που στερούνται σχέδιο πόλης. Τι νομιμότητα πρέπει να έχει ένα κτίσμα για να μπορεί να εκδοθεί άδεια μικρής κλίμακας; να έχει ανεγερθεί με νόμιμη άδεια ή αναθεώρηση και σύμφωνα με τους όρους αυτής, να έχει γίνει η νομιμοποίηση του να έχει κτιστεί πριν από την έγκριση του σχεδίου πόλης και οποιουδήποτε κανονισμού δόμησης της περιοχής να έχει κτιστεί πριν από το 1955 ή να έχει εξαιρεθεί από κατεδάφιση με τις διατάξεις του ν. 1337/1983 (νόμος Τρίτση) και μόνο για το τμήμα που δεν αντίκειται είτε στις ισχύουσες διατάξεις είτε σε εκείνες που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής του εάν αυτές είναι ευνοϊκότερες, για κτίριο που έχει χαρακτηρισθεί νεότερο μνημείο ή διατηρητέο είτε στο σύνολο, είτε σε τμήμα του, για κτίριο που έχει ανεγερθεί με οικοδομική άδεια και έχει πρόσωπο σε οικοδομική γραμμή που βρίσκεται απέναντι από οικοδομικό τετράγωνο στα ακραία σημεία του σχεδίου και με τους όρους δόμησης του απέναντι οικοδομικού τετραγώνου. για κτίριο ή τμήμα κτιρίου που έχει υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαιρέτων κατασκευών. Στην περίπτωση της τακτοποίησης θα πρέπει να έχει εξοφληθεί το τριάντα τις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου αυθαιρέτου. Προσοχή! Σε περιπτώσεις ρυμοτομούμενων οικοπέδων, όταν ζητούνται εργασίες στο μη ρυμοτομούμενο τμήμα τους, αυτές επιτρέπονται εφόσον αποδίδεται σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα και θα πρέπει η πράξη απόδοσης να προσκομίζεται ως ειδικό δικαιολογητικό (συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης του ρυμοτομούμενου τμήματος σε κοινή χρήση). Εγώ έχω άδεια για την κατοικία μου. Πώς θα ξέρω ότι έχει τηρηθεί η οικοδομική άδεια, για να προχωρήσω στην έκδοση άδειας μικρής κλίμακας; Θα πρέπει να απευθυνθείτε σε μηχανικό, ο οποίος θα κάνει αυτοψία στο ακίνητο και θα εξετάσει αν τηρήθηκαν τα σχέδια (διάγραμμα κάλυψης, κατόψεις, όψεις, τομές) της οικοδομής. Ο μηχανικός για την έκδοση της άδειας μικρής κλίμακας, υποβάλλει βεβαίωση – τεχνική έκθεση στην πολεοδομία, στην οποία δηλώνει ότι το κτίσμα, το γήπεδο, το οικόπεδο ή η διηρημένη ιδιοκτησία βρίσκεται σε εκτός ή εντός σχεδίου περιοχή, ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση, ότι δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές περιπτώσεις (δάσος, ρέμα, αιγιαλός κλπ) και ότι οι εργασίες που πρόκειται να εκτελεστούν πληρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς και ότι το κτίριο είναι νόμιμο ή έχει γίνει τακτοποίηση, με ειδική αναφορά στα κατά περίπτωση νομιμοποιητικά στοιχεία (αριθμός οικοδομικής άδειας, βεβαίωση του μηχανικού ότι το κτίσμα προϋφίσταται του έτους 1955 ή την ενδεχόμενη τακτοποίηση του αυθαιρέτου). Έχω μία μονοκατοικία που είναι νόμιμη και στον ακάλυπτο έχτισα και μια αυθαίρετη αποθήκη. Μπορώ να βγάλω άδεια για επισκευή μόνο της νόμιμης κατοικίας; Όχι. Είναι σαφές ότι για την έκδοση άδειας μικρής κλίμακας, απαιτείται η πολεοδομική νομιμότητα του ακινήτου, που είναι το έδαφος με όλα τα συστατικά του μέρη, δηλαδή όλα τα οικοδομήματα. Γίνεται έλεγχος στην εκτέλεση των εργασιών; Η άδεια μικρής κλίμακας εκδίδεται με ευθύνη του ιδιοκτήτη και του μηχανικού και ελέγχεται από την πολεοδομία. Η εκτέλεση των εργασιών που προβλέπονται από την άδεια μικρής κλίμακας γίνεται με ευθύνη του ιδιοκτήτη και την επίβλεψη του μηχανικού, χωρίς να γίνεται έλεγχος από την πολεοδομία και από ελεγκτή δόμησης. Η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Πολεοδομία) όμως, γνωστοποιεί την άδεια στο αρμόδιο τμήμα των Οικοδομικών του ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ). Τι πρέπει να προσέχει ο ιδιοκτήτης; Σε περίπτωση που πέρα των δηλωθέντων εργασιών εκτελεσθούν και εργασίες για τις οποίες απαιτείται η έκδοση άδειας δόμησης και γίνει καταγγελία στη Πολεοδομία, το κτίριο είναι αυθαίρετο και καταλογίζονται τα προβλεπόμενα πρόστιμα από την Πολεοδομία. Τέλος ο ιδιοκτήτης πριν ξεκινήσουν οι εργασίες πρέπει να προσέλθει στο Τμήμα Οικοδομών του ΕΦΚΑ, προκειμένου να κάνει την απογραφή του έργου και στη συνέχεια να ασφαλίσει τους οικοδόμους που θα απασχοληθούν, καταβάλλοντας τις αντίστοιχες εισφορές. Της Γραμματής Μπακλατσή, Τοπογράφου – Πολεοδόμου Μηχανικού
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Our picks

    • Συγκέντρωσα τις Υπεύθυνες δηλώσεις των ιδιοκτήτων που χρειάζονται
       
      α) για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού
      Αδόμητο
      Δομημένο με υπαγωγή στο Ν4495
      Δομημένο χωρις υπαγωγη στο Ν4495

      β) για την υπαγωγή στον νόμο 4495 .
      Δήλωση ιδιοκτήτη

      Αλλάζετε κατά κύριο λόγο μόνο τα κόκκινα γράμματα.
        • Thanks
      • 34 replies
    • Οι δοκιμές φόρτισης για την παράδοση της Σιδηροδρομικής Γέφυρας Εκκάρας ΣΓ26
      Η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26 βρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός στη Χ.Θ. 40+631.

      Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης. Η οριστική μελέτη του τεχνικού έγινε από την Κ/Ξ “ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΑΛΙΟΥ Α.Ε. και INTECSA-INARSA S.A.” το 2009.

      Η μελέτη εφαρμογής και η μελετητική υποστήριξη κατά την κατασκευή αποτέλεσαν το αντικείμενο της “Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Α.Ε.”.

      Λόγω της πολυπλοκότητας του έργου, η μελέτη εφαρμογής περιλαμβάνει πληθώρα αναλύσεων, ελέγχων, σχεδίων κοπής και κατασκευαστικών λύσεων που προέκυψαν κατά την εξέλιξη της κατασκευής.

      Ενδεικτικά αναφέρονται η μελέτη προώθησης του καταστρώματος σε επίπεδο εφαρμογής, ο σχεδιασμός των προσωρινών δικτυωτών μεσοβάθρων, η διαδικασία ανέγερσης των τόξων, η μεθοδολογία τάνυσης των αναρτήρων, η μελέτη σεισμικής μόνωσης και τα σχέδια κοπής όλων των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας.

      Κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Αποτελείται από τρία αμφιέρειστα τόξα πάνω σε βάθρα οπλισμένου σκυροδέματος και το βάθος της μισγάγγειας που γεφυρώνει ξεπερνά τα 70m. Οι κύριες διαμήκεις δοκοί (ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβινοι, ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με την πλάκα κυκλοφορίας των συρμών.

       
      • 0 replies
    • Ηλεκτρονική πολεοδομία (e-πολεοδομία) Υποχρεωτική λειτουργία από 01-01-2019
      Καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) υπό τον τίτλο Ηλεκτρονική Πολεοδομία, το οποίο αφορά στα πολεοδομικά δεδομένα της χώρας.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 έως και την 31η Αυγούστου 2019:

      α) Δικαιώματα πιστοποιημένου χρήστη του Συστήματος, της περίπτωση (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της απόφασης, εκχωρούνται αποκλειστικά στους προϊστάμενους των αρμόδιων υπηρεσιών.
      β) Η ενημέρωση του Συστήματος, του άρθρου 5 της απόφασης, διεκπεραιώνεται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      γ) Οι πράξεις που εκδίδονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 και δεν έχουν συμπεριληφθεί στην βάση δεδομένων του Συστήματος, καταχωρούνται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019, πράξεις που δε συνοδεύονται από τη βεβαίωση της παραγράφου 2 του άρθρου 5 της απόφασης δε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 και έως την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, τα στοιχεία των μελετών του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού που περιλαμβάνουν γεωχωρικά δεδομένα υποβάλλονται σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.

      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, η διεκπεραίωση των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης εκτελείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Συστήματος.

      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας των εφαρμογών των περιπτώσεων (β) και (γ) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, το στάδιο προόδου των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης και ο αρμόδιος χειριστής (φυσικό πρόσωπο) είναι ανά πάσα χρονική στιγμή διαθέσιμες μέσω της διαδικτυακής πύλης του Συστήματος προς κάθε ενδιαφερόμενο.

      Το Σύστημα τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία από 1 Ιανουαρίου 2019.

      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670 – ΦΕΚ Τεύχος Β 5045/13.11.2018
      Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος Ηλεκτρονική Πολεοδομία

      ΥΠΕΝ ΔΕΣΕΔΠ 73705 670 ΦΕΚ 5045-Β-13-11-2018.pdf
        • Like
      • 0 replies
    • Παράταση 6 μηνών προθεσμίας για περαίωση υπαγωγής αυθαιρέτων Ν.4178/13
      Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ:

      Προς διευκόλυνση των επαγγελματικών φορέων του τεχνικού κόσμου, θα δοθεί παράταση κατά έξι μήνες της προθεσμίας, που εκπνέει στις 3 Νοεμβρίου 2018, για την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την περαίωση της υπαγωγής των αυθαιρέτων του ν.4178/2013.



       



      Η παράταση θα δοθεί με τροπολογία του άρθρου 99 του ν.4495/2017. Μέχρι την ψήφιση της εν λόγω τροπολογίας, η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.



       



      από το Γραφείο Τύπου



      http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni[524]=5934&language=el-GR



       
        • Upvote
        • Like
      • 25 replies
    • Εξοικονόμηση ΙΙ: Διευκρινίσεις για θέματα έκδοσης πολεοδομικών αδειών και εγκρίσεων (ασυμβίβαστο επιθεωρητή και μελετητή)
      Ο Οδηγός Εφαρμογής του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ", δεν εισάγει κάποια πρόσθετη απαίτηση ή εξαίρεση στην ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία (ενδεικτικά ν. 4495/2017, ν. 4067/2012).

      Ο Οδηγός Εφαρμογής αναφέρει:

      1. "Για την έναρξη των εργασιών υλοποίησης του έργου, ο Ωφελούμενος οφείλει να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες άδειες που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις." (παράγραφος 7.1)

      2. Ο ωφελούμενος του προγράμματος υποχρεούται "Να τηρεί, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης των παρεμβάσεων, την ισχύουσα εθνική και ενωσιακή νομοθεσία και να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις ή/και άδειες που προβλέπονται από αυτή." (παράγραφος 8.1)

      3. Παράρτημα Χ Δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου, Λίστα δικαιολογητικών (επισυνάπτονται στο Πληροφοριακό Σύστημα):

      -  "Οικοδομική Άδεια παρεμβάσεων ή Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας για τις εργασίες που εκτελέστηκαν (όπου απαιτείται)".

      Επομένως, εάν για την εκτέλεση κάποιας εργασίας στα πλαίσια του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ", απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας / έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ), αυτή θα πρέπει να εκδοθεί και να υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων.

      Ο Δικαιούχος του προγράμματος, κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών και πριν την τελική εκταμίευση, θα ελέγξει για το εάν έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα οι σχετικές άδειες / εγκρίσεις.

      Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που για την έκδοση οικοδομικής άδειας / έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ), απαιτείται η εκπόνηση μελέτης ή επίβλεψη των αντίστοιχων εργασιών, ισχύει το ασυμβίβαστο μεταξύ των ιδιοτήτων του Ενεργειακού Επιθεωρητή και του μηχανικού που συμμετείχε στην εκπόνηση μελέτης ή την επίβλεψη των αντίστοιχων εργασιών (σχετική ανακοίνωση 11/9/2018).
      • 12 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.