Christos1979 Δημοσιεύτηκε August 29, 2022 at 10:35 πμ Δημοσιεύτηκε August 29, 2022 at 10:35 πμ (edited) Καλησπέρα σε όλους. Στην βιομηχανία που δουλεύω αντιμετωπίζω ενα πρόβλημα με κινητήρα 250kw DC. O κινητήρας λειτουργούσε κανονικά πριν τον στειλουμε για την καθιερωμένη συντηρηση (αλλαγη ρουλεμάν και καθαρισμό).Οταν επιστρέψαν τον κινητηρα τον συνδέσαμε ακριβως οπως ηταν. Το περίεργο ηταν οτι άλλαξε η φορα χωρις να εχει γινει αλλαγή σε κανενα καλώδιο.Μετα απο λιγη ωρα λειτουργίας ο κινητήρας εκανε μπαμ χωρίς να τραβάει πολλα αμπερ εννοείται χωρις φορτίο.Οι ψύκτρες ειχαν μαυρα χαλια, συρματα είχαν κοπεί και ζεμάταγε.Ο ανεμιστήρας του λειτουργούσε κανονικα.Στην συνέχεια στις απόπειρες που καναμε να εκκινήσουμε παλι τον κινητήρα ,καίει την μια μαχαιρωτή.Μετρήθηκε με megger και οι τιμές ειναι καλες 200GΩ.Αφου ειδοποιήθηκε το συνεργειο που εκανε την συντήρηση ελεγξε τον κινητήρα τον δοκιμασε και διαβεβαίωσε πως ειναι εντάξει.Επανατοποθετήθηκε αλλα το προβλημα ίδιο.Τωρα ομως καιει την μαχαιρωτη σε 2 sec.Τέλειο βραχυκυκλωμα με λιγα λογια.Η ερώτηση είναι εαν εχει συναντησει καποιος κατι παρόμοιο.Το ινβέρτερ μεσα απο το κυκλωμα ισχυος του μπορει να κανει τετοιο βραχυκλωμα; εαν υποθέσουμε οτι παει εκει το προβλημα και ο κινητηρας ειναι οκ.Τα καλώδια επισης φαινονται σε καλη κατασταση . Edited January 8, 2025 at 08:46 πμ by miltos
stet Δημοσιεύτηκε August 29, 2022 at 07:17 μμ Δημοσιεύτηκε August 29, 2022 at 07:17 μμ Έχεις κάποιο σχέδιο να επισυνάψεις? Τι έλεγχο έκαναν μετά τη συντήρηση?Που απέδωσαν την αλλαγή φορας περιστροφής, τηκ κατάσταση των ψυκτρων και τα κομενα καλώδια? Το φορτίο σου παραμένει το ίδιο? Έχει γίνει σωστή ευθυγράμμιση? Τα αμπέρ τα έχεις μετρήσει?
Christos1979 Δημοσιεύτηκε August 29, 2022 at 08:11 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε August 29, 2022 at 08:11 μμ Αρχικά είπανε ότι λόγο της σκόνης που έχει ο χώρος πέρασε μέσα από τον ανεμιστήρα και οι ψύκτρες επειδή ήταν καινούργιες πατιναρανε.Κατι που δεν στέκει γιατί υπήρχε φίλτρο στον ανεμιστήρα και εκτός αυτού το μοτέρ συνέχεια σε σκόνη δούλευει.Για την αλλαγή της φοράς το ρίξανε ότι πιθανά το drive έχει πρόβλημα γιατί αυτοί δεν κάνανε περιέλιξη στον κινητήρα.Αμπέρ δεν τράβαγε καθόλου ,περίπου 20-30Α στον αέρα χωρίς τους ιμάντες.Αυτο που λες με την ευθυγράμμιση σωστό.
ickkuv Δημοσιεύτηκε January 6, 2025 at 06:35 πμ Δημοσιεύτηκε January 6, 2025 at 06:35 πμ (edited) Παρά το γεγονός ότι το συνεργείο που έκανε τη συντήρηση διαβεβαίωσε ότι ο κινητήρας είναι εντάξει, τα συμπτώματα υποδεικνύουν ότι μπορεί να υπάρχει πρόβλημα, ιδιαίτερα αν έγινε λάθος κατά την αλλαγή των ρουλεμάν ή την επανασυναρμολόγηση. Εξέταση Ρουλεμάν: Αν τα ρουλεμάν τοποθετήθηκαν λάθος ή έχουν ζημιά, μπορεί να προκαλούν αστάθεια στον άξονα, οδηγώντας σε ανωμαλίες στη λειτουργία. Ψύκτρες και Κόψιμο Συρμάτων: Οι κατεστραμμένες ψύκτρες και τα κομμένα σύρματα ίσως υποδεικνύουν κακή ευθυγράμμιση του άξονα ή εσωτερικό πρόβλημα στο τύλιγμα του κινητήρα. Εάν χρειάζεστε πληροφορίες σχετικά με τα ρουλεμάν, μπορείτε να επισκεφθείτε τη διεύθυνση https://en.tradebearings.com/clist_180.html Edited January 7, 2025 at 01:38 πμ by ickkuv
MrShyEngineer Δημοσιεύτηκε March 20, 2025 at 05:59 μμ Δημοσιεύτηκε March 20, 2025 at 05:59 μμ (edited) Αν πρόκειται για κινητήρα ξένης διέγερσης, τότε: Αν κάποιος αντέστρεψε τη διέγερση, ο κινητήρας θα αλλάξει φορά περιστροφής. Το clocking στις ψύκτρες (δηλαδή λάθος ευθυγράμμιση ή θέση των ψύκτρων σε σχέση με τον δρομέα σαν το advance στις ΜΕΚ) μπορεί να προκαλέσει τεράστια ΗΕΔ (back-EMF), η οποία μπορεί: Να δημιουργήσει υψηλά ρεύματα και καταπόνηση στα τυλίγματα. Να προκαλέσει σπινθήρες στις ψύκτρες, φθορά στον συλλέκτη και πιθανή καταστροφή του κινητήρα. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε κάτι πάει πολύ, πολύ λάθος! Edited March 20, 2025 at 06:00 μμ by MrShyEngineer
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα