Μετάβαση στο περιεχόμενο

Fit for 55: Η νομοθεσία που αποσκοπεί στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ για το 2030


GTnews

Recommended Posts

Η Επιτροπή εκφράζει την ικανοποίησή της για την έγκριση των τελευταίων δύο πυλώνων της δέσμης νομοθετικών μέτρων προσαρμογής στον στόχο του 55% (Fit for 55), η οποία αποσκοπεί στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ για το 2030.

fit for 55

Με την έγκριση της αναθεωρημένης οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και του κανονισμού ReFuelEU για τις αεροπορικές μεταφορές, η ΕΕ έχει πλέον νομικά δεσμευτικούς στόχους για το κλίμα που καλύπτουν όλους τους βασικούς τομείς της οικονομίας. Ενόψει της κρίσιμης διάσκεψης COP28 των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα και των ευρωεκλογών του επόμενου έτους, η εν λόγω δέσμη νομοθετικών μέτρων καταδεικνύει ότι η Ευρώπη υλοποιεί την υπόσχεσή της προς τους πολίτες και τους διεθνείς εταίρους να ηγηθεί της δράσης για το κλίμα και να διαμορφώσει την πράσινη μετάβαση προς όφελος των πολιτών και των βιομηχανιών. Η τελική δέσμη νομοθετικών μέτρων αναμένεται να μειώσει τις καθαρές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ κατά 57% έως το 2030.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής, κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε σχετικά: «Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία κάνει πράξη την αλλαγή που χρειαζόμαστε για να μειώσουμε τις εκπομπές CO2. Αυτό γίνεται με γνώμονα το συμφέρον των πολιτών μας και παρέχοντας ευκαιρίες στην ευρωπαϊκή βιομηχανία. Η νομοθεσία για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 έχει πλέον θεσπιστεί, και είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που βρισκόμαστε και σε τροχιά υπέρβασης αυτής της φιλοδοξίας. Στέλνουμε έτσι στην Ευρώπη και στους παγκόσμιους εταίρους μας το μήνυμα ότι η πράσινη μετάβαση είναι δυνατή και ότι η Ευρώπη υλοποιεί τις υποσχέσεις της.»

Με την έγκριση της αναθεωρημένης οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και του κανονισμού ReFuelEU για τις αεροπορικές μεταφορές, η ΕΕ έχει πλέον νομικά δεσμευτικούς στόχους για το κλίμα που καλύπτουν όλους τους βασικούς τομείς της οικονομίας. Η συνολική δέσμη μέτρων περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, στόχους μείωσης των εκπομπών σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, έναν στόχο για την ενίσχυση των φυσικών καταβοθρών άνθρακα, ένα επικαιροποιημένο σύστημα εμπορίας εκπομπών για τον περιορισμό τους, την τιμολόγηση της ρύπανσης και την κινητοποίηση επενδύσεων στην πράσινη μετάβαση, καθώς και μέτρα κοινωνικής στήριξης των πολιτών και των μικρών επιχειρήσεων. Για να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, ο μηχανισμός συνοριακής προσαρμογής άνθρακα διασφαλίζει ότι τα εισαγόμενα εμπορεύματα καταβάλλουν ισοδύναμη τιμή άνθρακα σε στοχευμένους τομείς. Η ΕΕ έχει πλέον επικαιροποιήσει τους στόχους για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ενεργειακή απόδοση και θα καταργήσει σταδιακά την παραγωγή νέων ρυπογόνων οχημάτων έως το 2035, ενισχύοντας παράλληλα τις υποδομές φόρτισης και προωθώντας τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στις οδικές, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές.

Η εν λόγω δέσμη νομοθετικών μέτρων αποτελεί κεντρικό στοιχείο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Παράλληλα, συνεχίζονται οι εργασίες για άλλους εκκρεμείς νομοθετικούς φακέλους και προτάσεις, ενώ η εν λόγω νομοθεσία αρχίζει πλέον να εφαρμόζεται στα κράτη μέλη.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.