Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σχεδιασμός γρύλου


nosferatu

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους!

 

Φέτος ο καθηγητής μας στο μάθημα των στοιχείων μηχανών μας έχει βάλει ως θέμα εξαμήνου τον σχεδιασμό βήμα προς βήμα ενός γρύλου αυτοκινήτου.

 

Του κλασσικού με το σπίρωμα και τα δύο ψαλίδια.

Το θέμα είναι ότι ενό αρχικά φαινόταν ένα πολύ απλό και εύκολο πράγμα όταν αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα της ευστάθειας του γρύλου και πιάσαμε έναν πραγματικό να δούμε τί λύσεις ήδη υπάρχουν καταλάβαμε ότι τα πράγματα δεν ήταν τόσο απλά.

 

Ξέρει κάποιος που θα μπορέσω να βρω κάποια πατέντα με μηχανολογικό σχέδιο γρύλου για να καταλάβουμε πως στο καλό δένουν τα ψαλίδια με το σπίρωμα, την βάση και πώς με ένα απλό σπίρωμα τα δύο ψαλίδια δουλεύουν λες και είναι συγχονιζέ γρανάζι?

 

Εκ των προτέρων εγώ και η ομάδα μου σας ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 22
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ρε παιδιά το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω την λέξη γρύλος είναι το γνωστό ανέκδοτο "... και συ και ο γρύλος σου" :smile:

 

Αγαπητέ nosferatu, αφού σε καλωσορίσω, να σου προτείνω το προφανές. Πάρε ένα γρύλο στα χέρια σου και θα σου λύθεί κάθε απορία.

Link to comment
Share on other sites

ΛοΛ Κώστα το ανέκδοτο με τον γρύλλο δεν το έχω ακουστά! :P

Στείλτο με pm ;)

 

Όσον αφορά τον θέμα με το να πιάσουμε στα χέρια μας ένα γρύλο, 3εις νοματαίοι είμαστε ψάξαμε στα αμάξια μας αλλά κανεις δεν είχε Scissors Jack που είναι το θέμα μας και για αυτό έψαχνα πατεντούλα να δω λεπτομέριες.

 

Λογικά αν φτάσουμε σε αδιέξοδο εκεί θα καταλήξουμε...Πόσο μπορεί να πηγαίνει ένας γρύλος άλλωστε!

Link to comment
Share on other sites

το προβλημα ευσταθειας ειναι να μινει το πανω μερος που παταει στο αμαξι και το κατω που παταει στον δρομο παραληλο???

δωσε λιγες λεπτομεριες για το προβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Paris ok το βρήκα αυτό, για την ακρίβεια βρήκα 4εις πατέντες που θα μας βοηθήσουν πάρα πολύ στον σχεδιασμό να ναι καλα το freepatentsonline και το άπειρο χασομέρισμα των φοιτητών.

 

Όσο για την ευστάθεια που έθεσε ο aginor αν δεις την εικόνα του Πάρι και το έχω δει και σε άλλους γρύλους στην βάση και στο πιάσιμο τα ψαλίδια του έρχονται σε επαφή κάπως περίεργα, έχει γίνει διαμόρφωση και είναι στις άκρες σαν γρανάζια. Λογικά αυτό γίνεται για την συνολικά ομοιόμορφη κατανομή των φορτίων στο γρύλο ακόμα και όταν το έδαφος με το αμάξι δεν είναι παράλληλα.Αυτό ήταν ένα πρόβλημα που μας δυσκόλεψε πολύ αλλά τελικά βλέποντας άλλες λύσεις μαθαίνεις.

 

Απο ότι είδα και οι δοκοί που λέγαμε να βάλουμε τελικά είναι διατομής Π και όχι μασίφ που το φανταζόμασταν. Ο λόγος πρέπει να κρύβεται κάπου στην αποφυγή του λυγισμού και λογικά και στον περιορισμο του βάρους.

Επίσης τα πιασίματα των ψαλιδιών με το σπίρωμα στο περικόχλιο μας παίδεψε λίγο αλλά χάρη στις πατέντες είδαμε ότι δεν περνάμε πύρο κάπου γτ έτσι όντως θα είχαμε διασταύρωση αυτού με το σπίρωμα και δεν θα δούλευε τπτ αλλά τα δένουν με διπλή στενή συναρμογή (οκ κάρφωμα) και δουλεύει χωρίς προβλήματα.

 

Το μόνο μας πρόβλημα που θεωρώ ότι θα βρούμε πιο μετά είναι το πως ακριβώς θα ορίσουμε την δύναμη που ασκεί ένας μέσος άνθρωπος. Π.χ. Μία κοπελίτσα που έπαθε λάστιχο,αν είναι 50 κιλά και δεν μπορεί να ανοίξει καλά καλά ένα μπουκάλι εμφιαλωμένο πώς στο καλό θα σηκώσει το αμάξι?

 

Μπορώ αν βρώ εργονομικούς πίνακες στο net ή υπάρχει κάποιο βιβλίο με αυτά στην βιβλιοθήκη να πάω να ψάξω?

Ξεφυλίσαμε ένα - δύο εγχειρίδια αλλά απο ότι κατάλαβα την εργονομία δεν την αγαπούσαν και δεν είχε καμία αναφορά..

 

tnx που ασχολείστε με το θέμα πάντως!

 

Φιλικά,

Γιάννης

Link to comment
Share on other sites

κανονικα, δεν πρεπει να εχεις διαμορφωση γραναζιου στης διατομες. εως το βρησκω και λαθος.

ο δρομος και η επιφανεια του αυτοκινητου που πιανει, αν υποθεσουμε οτι ειναι παραλληλα οταν ξεκινισεις το σηκωμα αμεσως μολις αρχισεις να σηκωνεις αυτη η παραλληλια χανετε. αν κρατας της 2 επιφανειες παραληλα θα καταπονεις μονοπατα της διατομες. καλητερα απο πρακτικης αποψης ειναι να αφηνεις το γρυλο να προσαρμοζετε.

αν το αμαξι εχει πλατος 2 μετρα και πρεπει να το σικωσεις 10cm (τοσο περιπου θελει για την αναρτηση που ανοιγει και για το λαστιχο που ειναι πατιμενο) η κλιση ειναι 2,86μοιρες.

δηλαδη, θα ξεκινησεις με της 2 πλακες του γρυλου παραλληλες και στο τελος θα πρεπει να μπορουν να παρουν κλιση τουλαχιστον 2.86μοιρες.(αν βαλεις περιθωριο ασφαλειας κτλ καντο 10 να εισαι μεσα)

οι διατομες πρεπει να ειναι Π για να μπορει να μαζευετε. τα 2 επανω Π μπαινουν μεσα στα κατω, οταν ειναι τελειος κλειστος.(πρεπει να φτανει και το μηκος του σπειρωματος)

η εργονομια ειναι τιποποιημενη αλλα ειναι πονεμενη ιστορια. η κοπελιτσα που λες 5 κιλα πατατες μπορει να σηκωσει. υπολογισε 5 κιλα δυναμη στην μανιβελα και παιξε με την διαμετρο αν δεν βρεις εγκαιρα πινακε εργονομιας.

Link to comment
Share on other sites

Μία ερώτηση που προκύπτει είναι :

τι χρειάζονται οι οδοντώσεις (βλ. νούμερο 19 στην συνημμένη εικόνα του paris_m3) μεταξύ των πλευρικών σκελών του ψαλιδιού στο σημείο που ενώνονται στην βάση και στην κορυφή του γρύλου;

 

Δεν τα είχα προσέξει. Εκ πρώτης όψεως είναι περιττά. Ο μηχανισμός από κινητικής άποψης δεν τα χρειάζεται. Λόγω όμως κατασκευαστικών ατελειών, δηλαδή τζόγου, η οδόντωση βοηθά στην διατήρηση της συμμετρικής θέσης των σκελών. Για την στατική ανάλυση, οι οδοντώσεις δεν είναι απαραίτητες, το αντίθετο μάλιστα, κάνουν το πρόβλημα υπερστατικό.

Αλλά αν θα προσέξετε, θα δείτε ότι τα δόντια δεν είναι και τίποτα σοβαρό. Είναι κομένα πάνω στην λαμαρίνα, με πολύ μεγάλο τζόγο για οδόντωση.

 

edit: Ενας τρόπος να μειωθεί σημαντικά η ροπή για την περιστροφή του κοχλία, ώστε να μπορεί ακόμη και ένας αδύναμος να χρησιμοποιήσει τον γρύλο για να αλλάξει ένα λάστιχο, είναι να βάλετε λίγο γράσσο στο σπείρωμα του κοχλία. Η βελτίωση θα είναι θεαματική.

Τέλος φροντίστε να τοποθετηθεί ο γρύλλος στο κατάλληλο σημείο του σασί. Ειδάλλως μπορεί να συμβεί ό,τι συνέβη και στο αυτοκίνητο στην συνημμένη εικόνα :smile:

post-5538-131887230062_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Κάνουν το πρόβλημα υπερστατικό??? Λόγο συμμετρίας τα γρανάζια θα μείνουν αφόρτιστα κατά την ανάλυση. Γενικά ότι και να κάνει στους υπολογισμούς στο χέρι, αν δεν βάλει κάποια πλάγια δύναμη ή δύναμη με κλίση δεν πρόκειται να δει καταπονήσεις στα γρανάζια.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.