Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ποιότητα μελέτης σχετικά με τον Μηχανικό ή τον εργολάβο στον οποίον ανατίθεται


ss_sk

Recommended Posts

Οτιδήποτε νόμιμο δεν είναι αναγκαστικά ηθικό. Όμως το παράνομο είναι -τις περισσότερες φορές- ανήθικο.

 

Όχι πάντα , αν κλέψω λεφτά από τράπεζα για να τα μοιράσω στους φτωχούς τότε είμαι παράνομος αλλά ηθικός.

Ηρεμείστε , ας πούμε ότι o Ηοward πρότεινε τον KATAΛΛΗΛΟΤΕΡΟ. :lol:

Εντάξει ασχολούμαστε και εμείς με αρχιτεκτονικά αλλά στους μεγάλους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς επιτρέπεται να συμμετάσχουν μόνο αρχιτέκτονες.Αφού είναι η ειδικότητα τους ,όπως και να το κάνουμε.Αντίστοιχα και εγώ π.χ. για τα στατικά δεν ανησυχώ αν τα κάνουν και άλλοι.Ξέρω ότι άλλη ειδικότητα δεν μπορεί να τα κάνει σωστά ή καλύτερα από πολιτικό μηχανικό.Ιδίως τα μεταλλικά γιατί στα μπετονένια υπάρχουν ελληνικά προγράμματα που τα κάνουνε αυτοματοποιημένα και σου δείνουνε τη ψευδαίσθηση ότι τα κάνεις σωστά.

Αντίστοιχα αρχιτεκτονικά κάνουνε και μη μηχανικοί χρησιμοποιώντας το Archicad ή το 3ds και έχουν τη ψευδαίσθηση ότι έγιναν αρχιτέκτονες χωρίς να έχουν το θεωρητικό υπόβαθρο και την εμπειρία.

Γι'αυτό βλέπεις στην Ελλάδα μία μοντέρνα πολυκατοικία δίπλα σε μια νεοκλασσική , μία μωβ δίπλα σε μία πράσινη , ροζ κτλ.....ενώ στο εξωτερικό υπάρχει μία ομοιομορφία ,ένας σεβασμός στο παλιό κτλ. που στο τέλος βγάζει ένα θετικό αισθητικό αποτέλεσμα.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε howard_roark, δεν εμπλέκομαι σε αυτά που λες γιατί δεν ρωτάς εμένα.

Είμαι βέβαιος πως κατάλαβες ότι δεν αναφερόταν σε σένα το #73 σχόλιό μου.

Γενικά σχολίασα.

 

Εσύ φίλε spy1551 δεν πρέπει να μιλάς γιατί είσαι προνομιούχος. Δεν είπες ότι ξεχρεώνεις λιμουζίνα;:lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

H Delta δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από λιμουζίνα , alcantara e pelle ,spirito italiano e stile unico! 8-)

Να είχαμε και το cuore sportivo θα ήταν τέλεια.

http://lanciadilancia.minisitilancia.it/index.html

Link to comment
Share on other sites

Ο χαρακτηρισμός -ως μη επιστημονικής- της άποψής μου επειδή διαφωνεί με την δική σου, θεωρώ ότι δεν προσφέρει κάτι στην συζήτηση, ούτε συνάδει με το κύρος της επιστήμης του Μηχανικού.

δεν έγραψα κάτι τέτοιο, όπως και αρκετά άλλα από όσα ισχυρίζεσαι

 

ειναι προφανές πως δε μπορύμε να κάνουμε διάλογο επι του θέματος

Link to comment
Share on other sites

τις μέχρι τώρα σκέψεις σου, τις βρίσκω άκρως συνοπτικές-κωδικοποιημένες για να υποστηρίξουν τη θεωρία σου
Δηλαδή η άποψή μου δεν είναι (κατά την γνώμη σου) αρκούντως υποστηριγμένη, με άλλα λόγια είναι ατεκμηρίωτη.
δε σου απαγόρευσε κανένας να λες τη γνώμη σου

μόνο που για να είναι επιστημονική πρέπει να είναι τεκμηριωμένη

Αφού είναι (κατά την γνώμη σου) ατεκμηρίωτη, δεν είναι επιστημονική (πάλι κατά την γνώμη σου).

 

 

"Ο χαρακτηρισμός -ως μη επιστημονικής- της άποψής μου ...."

δεν έγραψα κάτι τέτοιο
Δυστυχώς το έγραψες, όπως έδειξα με τις παραπάνω παραθέσεις των σχολίων σου.

 

ειναι προφανές πως δε μπορύμε να κάνουμε διάλογο επι του θέματος
Είναι ηλίου φαεινότερον. Όμως όχι μόνο γι' αυτό το θέμα, αλλά γενικότερα.
Link to comment
Share on other sites

να ξαναδιαβάσεις όλο το κείμενο και αυτό που παρέλειψες

-----

και πάλι δε βλέπω που σου λέω

Ο χαρακτηρισμός -ως μη επιστημονικής- της άποψής μου επειδή διαφωνεί με την δική σου, θεωρώ ότι δεν προσφέρει κάτι στην συζήτηση, ούτε συνάδει με το κύρος της επιστήμης του Μηχανικού.
Link to comment
Share on other sites

Διαβάζω σχολαστικά όλες τις δημοσιεύσεις και προτρέπω -συνεχώς- όλα τα μέλη του forum να κάνουν το ίδιο,

όπως και να μεριμνούν για την σαφή διατύπωση των απόψεών τους.

 

Από κει και πέρα, όποιος -τυχόν- διαβάσει την συζήτηση, μπορεί να κρίνει.

Link to comment
Share on other sites

Η συζήτηση είχε ταχύτατη ανάπτυξη και έχασα επεισόδια. Να απαντήσω λοιπόν σε ένα παλαιότερο σημείο που ίσως να ξεκαθαρίζει την αιτία των διαφορών:

 

... είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε όλοι την ίδια γνώμη ή αν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικές προτάσεις ως επιστήμονες...[/font]).

 

Επί του συγκεκριμένου θέματος, ναι, είμαστε υποχρεωμένοι. Διότι πολύ απλά από ένα χρονικό σημείο και μετά επήλθε σαφής διαχωρισμός των επιστημών της Αρχιτεκτονικής και της Στατικής (ασχέτως αν η ανάπτυξή των είναι αλληλένδετη). Προφανώς δεν το πήραμε χαμπάρι στην Ψωρωκώσταινα αλλά ο υπόλοιπος ''πολιτισμένος'' κόσμος (ας μείνω καλύτερα στη Γηραιά Ήπειρο) το έπραξε. Για αυτό και το ερώτημα ''ποιος ο (εδώ) λόγος ύπαρξης των δύο ειδικοτήτων?'' το θεωρώ βασικό.

 

Σε μερικά σχόλια εντοπίζω την εικόνα του ''αρχαίου'' μελετητή (με ζενίθ την περίοδο από τους κλασσικούς χρόνους μέχρι την Αναγέννηση) όπου όλες σχεδόν οι ειδικότητες (& τέχνες) συνέκλιναν σε ένα μόνο πρόσωπο. Αυτό πια δεν υφίσταται - οι ανάγκες και τα αγαθά της εξέλιξης είναι τόσα πολλά που ένα μυαλό δεν αρκεί.

 

Και ίσως είναι καιρός να μειώσουμε λίγο τη χρήση κάποιων γνωστών ονομάτων που παρουσιάζονται ως ''πολυτεχνίτες''. Ούτε ο Calatrava, ούτε ο Foster, κανείς, τέσπα, από τους starchitects δεν ασχολούνται με πεζά θέματα: τους χαμάληδες - πασών των ειδικοτήτων - έχουν που καλούνται να μορφοποιήσουν σκίτσα και ιδέες. Και επειδής αναφέρθηκε ο Gaudi να μου επιτρέψετε να το σχολιάσω καθότι με ενοχλεί: δε θεωρείται πρότυπο ''Αρχιτέκτονα'' όπως ο Le Corbusier. Μία άκρως ενδιαφέρουσα, πρωτότυπη ενίοτε συγκλονιστική μορφή αλλά μία παρένθεση και μόνο - η Αρχιτεκτονική έχει συνέχεια (κληρονομείται, αναπλάθεται, κληροδοτείται) ενώ τα έργα του Gaudi αποτελούν στατικά σημεία.

 

Επίσης εντόπισα πάλι τον ιδιότυπο ελληνικό ρατσισμό (που εκπορεύεται από τη διαστρεβλωμένη μας πραγματικότητα και εμπειρία) που αφορά στα κτήρια. Οι ίδιες βασικές αρχές ισχύουν και για τα μεγάλα δημόσια κτήρια και για τις μικρές ιδιωτικές κατοικίες - μην υποβαθμίζουμε τόσο εύκολα (έστω και άθελα) τον σημαντικότερο χώρο της ζωής μας!

 

Και κλείνοντας να αναφερθώ στην ανάγκη δημιουργίας μεγάλων πολυσυλλεκτικών ομάδων ''όπως Αμερική :)''. Στην Ελλάδα αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο. Πρώτον γιατί αυτό απαιτεί από μία χώρα - η οποία θα δώσει το έδαφος/έργα για μία τέτοια ομάδα να ανδρωθεί - να διαθέτει τον ελάχιστο αυτοσεβασμό και αυτοπεποίθηση ώστε να αναδειχθεί μέσω των μεγάλων δημόσιων έργων της (η βιτρίνα που θα λέει ''δείτε ποια είμαι εγώ''). Στην Ελλάδα ό,τι έγινε έγινε από σπόντα (ακόμη και το περίφημο Μουσείο της Ακρόπολης αρχαιολάγνο είναι και προωθεί ένα αγαθό ''σαλαμούρα'' 2.500 χρονών*). Δεύτερον γιατί αυτό απαιτεί μεγάλη εμπειρία** και άρα τις δυνατότητες που υπάρχουν στο εξωτερικό (διαγωνισμοί και λοιπά) δεν μπορούμε να τις εκμεταλλευτούμε (εξαίρεση ο Τομπάζης και η εκκλησιά του).

 

 

*δεδομένου ότι δεν προέρχομαι από περιοχή με συχνή επαφή με τα στερεά κατάλοιπα του περήφανου παρελθόντος μας στην Αθήνα ''βομβαρδίστηκα'' με τα ''αρχαία'' - την ανάγκη προστασίας αλλά και αξιοποίησης. Κάποια στιγμή μου βγήκε το αντιδραστικό και σε ένα μάθημα-project για την Ιερά Οδό (στην οποία οι υπόλοιποι βάζαν ως κεντρική ιδέα τα περίφημα αλλά αφανή ίχνη) ανέφερα ότι έχω κουραστεί με τόση αρχαιολατρεία. Δυστυχώς έβλεπα αλλού και δεν πρόσεξα τις καθηγήτριες που (όπως μου μετέφεραν οι άλλοι) πήραν μια έκφραση που αντιστοιχεί σε λιποθυμία. Αλλά μη θεωρηθώ ασεβής - απλά έχω μέτρο!

 

** Και όχι μόνο...η περίφημη Hadid από ματσωμένη οικογένεια προερχόταν για αυτό και μπορούσε τις πρώτες δεκαετίες να συμμετέχει σε μεγάλους διαγωνισμούς που ποτέ δεν υλοποιούνταν (διότι σιγά μην της έφτανε ο μισθός της καθηγήτριας). Όταν όμως έφτασε η τεχνολογία στο σημείο να κατασκευάζει τα έργα της ήδη είχε κάνει το όνομα και τα κονέ της και κάθε συμμετοχή σε διαγωνισμό έκανε ''μπαμ'' (αν και τώρα τελευταία υπάρχουν μιμητές) ποιανής ήταν. Δεν χρειάζονται οι κριτές άλλο σκονάκι.

Link to comment
Share on other sites

Επί του συγκεκριμένου θέματος, ναι, είμαστε υποχρεωμένοι.

Σέβομαι την άποψή σου, αλλά διαφωνώ κατηγορηματικά με αυτήν.

Η δημόσια διατύπωση απόψεων Μηχανικών, βοηθάει πολύ (κατά την γνώμη μου) την ενημέρωση των ιδιωτών - μη Μηχανικών.

Επίσης, είναι πολύ χρήσιμο για το κοινωνικό σύνολο, να αφιερώνουν χρόνο οι Μηχανικοί προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερομένου.

Link to comment
Share on other sites

Και ίσως είναι καιρός να μειώσουμε λίγο τη χρήση κάποιων γνωστών ονομάτων που παρουσιάζονται ως ''πολυτεχνίτες''. Ούτε ο Calatrava, ούτε ο Foster, κανείς, τέσπα, από τους starchitects δεν ασχολούνται με πεζά θέματα: τους χαμάληδες - πασών των ειδικοτήτων - έχουν που καλούνται να μορφοποιήσουν σκίτσα και ιδέες. Και επειδή αναφέρθηκε ο Gaudi να μου επιτρέψετε να το σχολιάσω καθότι με ενοχλεί: δε θεωρείται πρότυπο ''Αρχιτέκτονα'' όπως ο Le Corbusier. Μία άκρως ενδιαφέρουσα, πρωτότυπη ενίοτε συγκλονιστική μορφή αλλά μία παρένθεση και μόνο - η Αρχιτεκτονική έχει συνέχεια (κληρονομείται, αναπλάθεται, κληροδοτείται) ενώ τα έργα του Gaudi αποτελούν στατικά σημεία.[/size]

 

 

Προφανώς εννοείς το διαχωρισμό των ζωνών λειτουργίας κτλ....Βάζεις και τον παράγοντα Πολεοδομία-Χωροταξία αλλιώς δε νομίζω να τίθεται θέμα σύγκρισης.(προσωπική εκτίμηση)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.