Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ρόλος Μηχανολόγου Μηχανικού σε Ναυτιλιακή Εταιρεία


ngt

Recommended Posts

Καλησπερίζω το φορουμ! Προκαταβολικά ζητώ συγγνώμη αν το θέμα που άνοιξα είναι σε λάθος thread.

'Ηθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζετε τι ρόλο μπορεί να έχει ένας μηχανολόγος μηχανικός σε ναυτιλιακή εταιρεία, δηλαδή τι μπορεί να υπογράψει σε μια μελέτη για ρύπανση, πιστοποιητικά και checklist, έλεγχοι στα πλοία ή οτιδήποτε άλλο.

Link to comment
Share on other sites

γενικα να εχεις υποψη σου οτι οι ναυτιλιακες εταιριες ειναι ενα καθεστος περιεργο.

δεν υπαρχει καποια υποχρεωσει να απασχολουν μηχανολογους η ναυπηγους η οικονομολογους κλπ σε συγκεκριμενες σχεσεις. το μονο που απαιτειται ειναι να αποσχολουν λογιστη στο λογιστηριο.

ολες οι αλλες θεσεις ειναι εκτος των κλασσικων που γνωριζουμε.

δεν ειναι μελετητικες εταιριες που χρειαζονται μελετητες , δεν ειναι κατασκευαστικες να χρειαζονται ναυπηγους κλπ.

 

τωρα αναλογως μεγεθους και σχεδιασμου, η καθε εταιρια που εκτελει διαχειριση (management) ενος στολου (ιδοκτητου η οχι) εχει ενα τεχνικο κομματι μεσω του οποιου εκτελειται η συντηριση και η αξιοπλοοια του στολου.

δηλαδη για καθε ζητηση του πλοιου σε ανταλλακτικα , λαδια, πετρελαια (σε αρκετες εταιριες τα πετρελαια δεν καλυπτονται απο το τεχνικο τμημα) , χημικα κλπ υπαρχουν αρχιμηχανικοι που εγκρινουν δαπανες. για καθε προβλημα που δεν μπορει να λυσει το πληρωμα μονο του , υπαρχουν αρχιμηχανικοι που θα δωσουν μια λυση ειτε απο το τηλεφωνο, ειτε πηγαινοντας οι ιδιοι στο πλοιο , ειτε κανονιζοντας συνεργειο σε καποιο απο τα λιμανια κλπ. στα πλαισια της καλης συντηρησης οι αρχιμηχανικοι επιθεωρουν το πλοιο και δινουν οδηγειες συντηρησης , επιθεωρουν τις αποθηκες και τα αποθεματα και γενικα φροντιζουν το πλοιο να κινειται ασφαλως με την επιθυμιτη ταχυτητα και με το μικροτερο δυνατο κοστος.

τωρα για τις θεσεις του αρχιμηχανικου , αλλες εταιριες προτιμουν ναυτικους (οι παραδοσιακες κυριως και αυτες που διοικουνται απο πρωην ναυτικους) αλλες μηχανικους με πτυχειο (ναυπηγους η μηχανολογους). συνηθως υπαρχει συνδιασμος γιατι γινεται κατανοητο οτι ενας πτυχιουχος του πολυτεχνειου μπορει πολυ πιο ευκολα να αξιοποιησει τεχνοοικονομικα τον προυπολογισμο. απο την αλλη ενας ναυτικος γνωριζει την νοοτροπια του πληρωματος και γενικα εχει μια καλυτερη αντιληψη του μηχανοστασιου (κανονας , οχι απαραβατος και με αρκετες εξαιρεσεις)

 

αν παλι μια εταιρια εχει παραγγελειες σε νεες κατασκευες τοτε πιθανον (οχι απαραιτητα) να εχει ενα τομεα οπου ασχολουνται με την αξιολογιση των σχεδιων του ναυπηγιου (plan aproval) οπου εκει σιγουρα υπαρχουν ναυπηγοι και εχει ανθρωπους στο ναυπηγειο που επιθεωρουν την κατασκευη (συνηθως εχει και ναυτικους και πτυχειουχους).

 

οπως καταλαβαινεις η θεση ενος μηχανολογου σε μια ναυτιλιακη εταιρια δεν ειναι ακριβως ορισμενη. μαλιστα μπορεις να τον βρεις και σε θεση γραμματεα (με τιτλο assistant superintendent η κατι αλλο μακροσυρτο "εγγλεζικο") χωρις προοπτικες αν κατσει και βρει δουλεια σε εταιρια οπου βρισκονται ναυτικοι σε διευθυντικες θεσεις (ιδιατερα αν σε προηγουμενη εταιρια τους ειχε δημιουργηθει κομπλεξ με τους μηχανικους του πολυτεχνειου).

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω με το προηγουμενο συναδελφο αλλα μαλλον το μεγαλυτερο κομπλεξ το εχουν πολλοι ανθρωποι και του πολυτεχνειου οι ναυτικοι πλεον δεν εχουν τοσο μεγαλη διευθυντικη θεση εκτος κι αν εχουν κι αλλο πτυχιο ανωτατο ειναι μεγαλη ιστορια το θεμα ειναι για το φιλο που ρωτα αν μπορεις να ανεχθεις σε πρωτη φαση να παιρνεις τα μισα απο οσα ενα ανθρωπο ναυτικο που εχει πιασει μια θεση γραφειου ιδια με την δικια σου!!!!

Link to comment
Share on other sites

Σωστό. Τα κόμπλεξ δημιουργούνται γενικώς κυρίως γιατί τα λεφτά που κάνουν βόλτα είναι παρα πολλα ενώ σπάνια αυτοί που τα διαχειρίζονται είναι οι πλεον κατάλληλοι (ασε που όλοι οι υφισταμενοι έχουν πάντα βλέψεις)

Και όπως είπες στην αρχή υπάρχει πάντα η νοοτροπία ότι σου κανουν χάρη που δίνουν δουλειά (ενώ από την άλλη δεν έχεις την καβατζα του φυλαδιου όπου ακόμα και σαν β μηχανικός όπως ο συνάδελφος ,μόλις σου τα ζαλίζουν παραπάνω μπαρκαρεις για 5-6 μήνες και γυρνάς με καμία 40αριά και βαλε χιλιάρικα - σαν πρώτος ακόμα περισσότερα) και αμοιβεσαι με κάτι παραπάνω από το βασικο. Επισεις είναι αρκετά δύσκολο να κανείς ακόμα και την αρχή σε μια ναυτιλιακη χωρίς γνωριμίες γιατί λίγες εταιρίες επενδύουν σε ανθρώπινους πόρους με προοπτικη στο μελον να φτιάξουν στελέχη δίκα τους και προτιμούν να βρουν κατι ετοιμο

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις. Απο αυτα που ειπες pankrok πρεπει να εισαι λιγο απο ολα σε μια τετοια εταιρια και μπορουν να σε βαλουν οπουδηποτε..οτι συμβαινει δλδ και στις αλλες εταιριες.

Εχω καποιες γνωριμιες με ναυτικους και μου ειπαν οτι ορισμενες ναυτιλιακες εταιριες ενδιαφερονται για μηχανικους διοτι καποιες υπογραφες που μπαινουν σε σημαντικα εγγραφα, οπως π.χ στα checklist και στη μεταφορα επικινδυνων φορτιων, η υπογραφη ενος μηχανολογου πολυτεχνειου εχει 'μεγαλυτερο κυρος' και αυτος που βλεπει αυτην την υπογραφη νιωθει πιο σιγουρος. Επισης μου ανεφεραν οτι μπορω να γινω τεχνικος ασφαλειας και γενικοτερα το ψαχνω αυτο τον καιρο να δω πως μπορω να ταιριαξω σε μια τετοια εταιρια.

εννοειται πως σε πρωτη φαση ειναι να παιρνω τα μισα απο αυτα που παιρνει ενας ναυτικος, και μη σου πω οι απαιτησεις μου θα ειναι ακομα χαμηλοτερες

Link to comment
Share on other sites

γενικα αυτο που αξιζει να ασχοληθει κανεις ειναι σαν αρχιμηχανικος οπου τα λεφτα ειναι καλα (ακομα καλυτερα σημερα που στην "στερια" τα φραγκα στερευουν) ενω παντα υπαρχουν προοπτικες για κατι καλυτερο.

 

για να φτασεις μεχρι εκει ειτε θα σου ζητηθει να βγαλεις φυλλαδιο και να ταξιδεψεις σαν δοκιμος για να μαθεις τι γινεται μεσα σε ενα πλοιο (καλο σεναριο)

ειτε να σε στειλουν σε ναυπηγειο να δεις την κατασκευη (και τις δοκιμες κλπ κλπ ) αν η εταιρια εχει παραγγελειες φυσικα (καλυτερο σεναριο)

η κατευθειαν σαν βοηθος και αν εισαι τυχερος θα μαθεις κατι αλλα πολυ αργα (μετριο σεναριο - εμεις εχουμε δυστυχως βοηθους ναυπηγους η μηχανολογους που δεν τους εκατσαν τα πρωτα δυο σεναρια και ειναι 3-4 χρονια στην ιδια θεση με 1400-1600 ευρω το μηνα και με προπτικες να κλεισουν πανω απο 5 χρονια βοηθοι , γι ανα μην πω παραπανω)

δυστυχως ομως αυτα γινονται μονο στην αττικη οπου βρισκεται το 99% των ναυτιλιακων εταιριων.

 

επισης σπανια υπαρχει ωραριο. σε καλες περιπτωσεις δουλευεις 9-7 , σε αλλες θεωρουν οτι (επειδη σου κανουν και χαρη) ειναι δεδομενο οτι δεν εχεις τιποτα αλλο να κανεις στη ζωη σου και γυρνας σπιτι κατα τις 10.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.