Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ελαστικός σχεδιασμός γεφυρών...


 

Recommended Posts

Καλησπέρα...

 

Θα ήθελα να κάνω μία ερωτηση σε άτομα με εμπειρία στις γέφυρες, για την οποία δεν μπορώ να βρω μία απάντηση στο διαδίκτυο ή σε κάποιο βιβλίο...

 

Για ποιό λόγο οι γέφυρες σχεδιάζονται ελάστικα με q=1???

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 20
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Απλές γέφυρες οπλισμένου και προεντεταμένου σκυροδέματος με ένα άνοιγμα που εδράζονται σε ακρόβαθρα μέσω ελαστομεταλλικών εφεδράνων... Νομίζω ότι έχει να κάνει το γεγονός ότι τα εφέδρανα συμπεριφέρονται ελαστικά με αποτέλεσμα όλη η κατασκευή να μελετάται ελαστικά. Απλά θα ήθελα την άποψη κάποιων πιο έμπειρων από μένα...

Link to comment
Share on other sites

Απλές γέφυρες οπλισμένου και προεντεταμένου σκυροδέματος με ένα άνοιγμα που εδράζονται σε ακρόβαθρα μέσω ελαστομεταλλικών εφεδράνων..

 

αφού δεν έχεις μεσόβαθρα, τα ακρόβαθρα και λόγω μορφής (πως θα εξασφαλισθεί αξιόπιστος μηχανισμός ώστε το q να ελλατωθεί?) αλλά κυρίως και λόγω του ισοστατικού συστήματος (αν γίνει άρθρωση στη βάση των βάθρων μετατράπηκε σε μηχανισμό η εν λόγω γέφυρα) πρέπει να παραμείνουν ελαστικά. έτσι η ανελαστική συμπεριφορά της κατασκευής περιορίζεται στα εφέδρανα. αυτά είναι και τα οποία θα ελαττώσουν την τέμνουσα και τη ροπή βάσης στα βάθρα και όχι το q επειδή μας κάπνισε να το βάλουμε όσο μας βολεύει

 

και με αφορμή αυτή την απορία επιτέλους πρέπει κάποτε να ξεκαθαριστούν κάποια στοιχειώδη μεν, θεμελιώδη δε ζητήματα.

 

το q είναι πάντα 1 (άντε 1.5 μερικές φορές) όταν δεν ξέρουμε πόσο είναι.

 

και το q το ξέρουμε, είτε γιατί κάποιος μας το σφύριξε π.χ. ο κανονισμός, είτε γιατί είμαστε ψυχάκηδες και σούπερ μηχανικάρες και το υπολογίσαμε (τρομάρα μας).

 

βασική προϋπόθεση η κατασκευή να δέχεται και τις ορέξεις μας μέσω κατάλληλων μηχανισμών π.χ. κόμβων

 

και όχι να πάω να φτιάξω ένα ντουβάρι από μπετό και να απαιτήσω αυτό να έχει q>1

Edited by AlexisPap
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

η απαντηση ειναι προφανης

 

απλες γεφυρες (αλλα και περισσοτερο συνθετες) ειναι ισοστατικοι φορεις

 

και αυτο γιατι πιθανη σχετικη μετατοπιση των δυο ακρων να μην επιφερει ενταση εντος του φορεα μεσω εξαναγκασμου. ομως.....

 

ισοστατικοι φορεις εχουν q=1 (ουτε καν 1,5)

 

δεν εχουν το περιθωριο για απορροφηση ενεργειας μεσω σχηματισμου πλαστικων αρθρωσεων (καθως μετατρεπονται σε μηχανισμους)

 

συμπληρωνω

 

ακομη και σε μεγαλου μεγεθους ανοιγματα κ φορεις γεφυροποιιας η παραδοχη q=1 ειναι αναγκαια καθως η υπερστατικοτητα το φορεα ειναι 'εσωτερικη'

 

επιπλεον φορεις γεφυρων συχνα εχουν καλωδια και "αναρτησεις" καταστρωματος που σε καμια περιπτωση δεν νοειται φορεας ικανος για πλαστικοποιηση.

 

εν γενει η στατικη αναλυση των μοντελων γεφυρας θα ελεγε κανεις οτι ειναι το "απλο" κομματι. καμμια φορα πιο απλο απο ενα κτιριακο εργο.

το δυσκολο ειναι η υλοποιηση αυτου.

 

συνηθως μονο απλες μορφες πεζογεφυρων (τυπου 'περναω το δρομο') μπορει να ειναι υπερστατικοι φορεις (κ συνεπως q>1) κι αυτο γιατι δεν υπαρχει η απαιτηση του ισοστατικου φορεα μια και σε ανοιγμα 10-15 μετρων δεν υπαρχει περιπτωση να εχουμε διαφορικες μετατοπισεις! (δεν ισχυει σε πεζογεφυρες ποταμων)

Edited by fear1976
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ακομη και σε μεγαλου μεγεθους ανοιγματα κ φορεις γεφυροποιιας η παραδοχη q=1 ειναι αναγκαια

 

εξαρτάται αν τα μεσόβαθρα είναι μονολιθικά συνδεδεμένα με το κατάστρωμα ή όχι. τότε δεν είναι αναγκαία.

 

μάλιστα το πιθανότερο είναι ότι ενώ έχει ληφθεί q αυτά να παραμένουν ελαστικά (λέγε με και minimum όρια γεωμετρίας/οπλισμού, ακούω)

Link to comment
Share on other sites

δεν εχω δει ποτε να ειναι μονολιθικα συνδεδεμενα (σε τετοια μεγεθη)

 

συνηθως επειδη η γεφυρα ειναι πανω απο θαλασσα τα block καταστρωματος μεταφερονται και αναρτωνται απο τα καλωδια και αρθρωτα μεταξυ τους και με τον πυλωνα

 

συμπληρωνω...

 

αν καταλαβαινω καλα σοβατζου αυτο που περιγραφεις ειναι ναι μεν μεγαλη γεφυρα αλλα πολλων ανοιγματων (μικρων???) και εξου τα μεσοβαθρα

 

οποτε για το συγκεκριμενο topic δεν θα την χαρακτηριζα μεγαλου ανοιγματος (ουτε γενικα δλδ) αλλα μεγαλου "γεφυρωματος"

Edited by fear1976
Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, η σοβατζού έχει δίκαιο... Δεν εννοούσα καλωδιωτές, ούτε μεταλλικές. Η γέφυρα που μελετάω είναι πλακογέφυρα μήκους 25 μέτρων ενός ανοίγματος που απλά εδράζεται σε εφέδρανα. Και μάλλον το γεγονός ότι όντως η γέφυρα προσωμοιάζεται σε καθαρά ισοστατικό σύστημα είναι και ο λόγος για τον οποίο μελετάται ελαστικά.

 

Σας ευχαριστώ πάντως όλους για τις απόψεις σας...

Link to comment
Share on other sites

Η γέφυρα που μελετάω είναι πλακογέφυρα μήκους 25 μέτρων

 

π.χ. αυτή η περίπτωση είναι καραμπινάτη μονολιθική. σημαντικά μικρότερο πάχος καταστρώματος και γλιτώνεις και τα εφέδρανα.

 

τι να συζητάμε τώρα, με εφέδρανα αυτή θέλει με το μάτι και χωρίς να πιάσω μολύβι κανά 2 μέτρα κατάστρωμα να βγουν τα sls.

Link to comment
Share on other sites

"Για ποιό λόγο οι γέφυρες σχεδιάζονται ελαστικά με q=1??? "

Ο λόγος για τον οποίο παίρνεις q=1 όταν έχεις ελαστομεταλλικά εφέδρανα είναι διότι το μέγιστο τμήμα της παραμόρφωσης είναι ελαστικό (αυτό των εφεδράνων) και άρα αποδίδεται πίσω. Έχεις δηλαδή επάνω στα βάθρα ένα ανηρτημένο ελαστικό σύστημα. Δεν έχει σχέση αν αυτά είναι μεσόβαθρα ή ακρόβαθρα.

 

@sovatzou:

"αν γίνει άρθρωση στη βάση των βάθρων μετατράπηκε σε μηχανισμό η εν λόγω γέφυρα"

Δεν ισχύει αυτό στις γέφυρες. Πλαστική άρθρωση έχεις πάντοτε στα βάθρα και αυτή μπορεί να είναι είτε πάνω είτε στην έδραση τους. Δλδ επιτρέπεται να θεωρήσεις πλαστική άρθρωση στη βάση ενός προβόλου.

Δεν έχεις μηχανισμό, διότι πλαστική άρθρωση εξακολουθεί να μεταφέρει ροπή, αλλά έχεις μεγάλες μετακινήσεις.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.