Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ζώνη παραλίας εντός ρυμοτομίας


Recommended Posts

Καλησπέρα,

 

έχω μια απορία την οποία όσο και αν έψαξα δε βρήκα κατι.
Έχω εγκεκριμένο ρυμοτομικό από το 1995. Το 2005 καθορίζεται ζώνη παραλίας-αιγιαλού η οποία καταλαμβάνει μέρος ενός Κοινόχρηστου Ο.Τ.
Το τμήμα αυτό, ιδιοκτησιακά σε ποιόν ανήκει;

 

Ρωτώ επειδή ο Δήμος θέλει να προβεί σε ανάπλαση και ψάχνουμε να δούμε τι τελικά ισχύει ώστε να ζητήσουμε χρήση για εκτέλεση έργων στη ζώνη παραλίας.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι το Ο.Τ. ανήκει στον αντίστοιχο Ο.Τ.Α. και η ζώνη παραλίας-αιγιαλού ελέγχεται από την Κτηματική Υπηρεσία Δημοσίου. Προχθές διάβασα ότι προτίθεται το Υπουργείο, αυτές τις ζώνες να τις παραχωρήσει στους αντίστοιχους ΟΤΑ ( με πάσα επιφύλαξη). Μόλις το βρώ θα σε ενημερώσω

Link to comment
Share on other sites

H KYA που λες για παραχώρηση χρήσης αφορά εκμετάλλευση (ενοικίαση σε ιδιώτες και απόδοση 20% των εσόδων στο Δημόσιο), χωρις την μεσολάβηση της Κτηματικής.
Στον Ν.2971/01 , άρθρο  7 λέει οτι ΝΠΔΔ μεταβιβάζουν εμπραγματα δικαιώματα στο Δημόσιο, για τα ακίνητα που εμπίπτουν εντός ζώνης παραλίας.

 

 

Και εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/teetkm/DRASTHRIOTHTES/SEMINARIA/PALAIOTERA_SEMINARIA/Z_EKTAKTOS_KYKLOS_DECEMBER_07/chapizanhs.pdf
ο ο κ.Χαπιζάνης προϊστάμενος της ΚΥΔ Θεσσαλονίκης γράφει
 

7. Όλα τα προαναφερθέντα αναφέρονται σε εµπράγµατα 
δικαιώµατα ιδιωτών που εµπίπτουν σε ζώνη παραλίας. Όπως 
αναφέρεται όµως στα αποσπάσµατα που παραθέσαµε τόσο στον 
Ν.2344/1940 όσο και στον Ν.2971/2001 τα εµπράγµατα 
δικαιώµατα των Νοµικών Προσώπων ∆ηµοσίου ∆ικαίου 
(Ν.Π.∆.∆.) που εµπίπτουν στην ζώνη παραλίας παραχωρούνται 
στο ∆ηµόσιο. 
 Συνεπώς θα πρέπει και οι Ο.Τ.Α να παραχωρούν προς το 
Υπουργείο Οικονοµικών τις εκτάσεις που ανήκουν σε αυτούς και 
εµπίπτουν σε ζώνη παραλίας
 
 
Οπότε από ότι βλέπω, πρέπει να είναι της κτηματικής
Link to comment
Share on other sites

Μέχρι να συντελεστεί η απαλλοτρίωση λόγω ρυμοτομίας, η έκταση που καταλαμβάνει η ζώνη της παραλίας ανήκει στους ιδιοκτήτες της έκτασης. Όμως από όσα λέγονται στην αρχή, υπάρχει λάθος στη χάραξη της παραλίας!!! Στο άρθρο 7 παρ. 5 του ν. 2971/2001 αναφέρει ότι "5. Όπου υφίσταται σχέδιο πόλεως, η οριογραμμή της παραλίας δεν μπορεί να υπερβεί την εγκεκριμένη γραμμή δόμησης...." Οπότε αφού λες ότι υπάρχει εγκεκριμένο σχέδιο πόλης πριν την χάραξη του αιγιαλού τότε υπάρχει κάθος στη χάραξη και λόγος ακύρωσης ή επαναχάραξης!!! Δέστε το και θα δείτε ότι έχω δίκιο!!! κατά τα άλλα για τα έργα στη ζώνη αυτή απαιτείται η διαδικασία του άρθρου 14 του ίδιου νόμου.

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορεί να υπάρχει ΟΤ εντός ζώνης παραλίας, το θέμα δεν είναι ιδιοκτησιακό αλλά νομικό , 

Θα πρέπει να γίνει τροποποίηση του ρυμοτομικού ετσι ώστε η γραμμή της παραλίας να συμπίπτει με την οικοδομική γραμμή.

Αργότερα θα μπορούν να αποζημιωθούν τα εντος ζώνης παραλίας 

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ φίλε ponireas κάνεις λάθος! Αφού προϋπάρχει εγκεκριμένο σχέδιο τότε δεν επιτρέπεται εκ του νόμου να υπερβαίνει η γραμμή της παραλίας την εγκεκριμένη γραμμή δόμησης! Άσε που δεν απαιτείται ζώνη παραλίας στην περίπτωση αυτή αφού η πρόσβαση στον αιγιαλό επιτυγχάνεται από τους κάθετους δρόμους ή από τον περιμετρικό δρόμο του σχεδίου. Στην προκειμένη περίπτωση δεν χρειάζεται αναθεώρηση του σχεδίου αλλά επαναχάραξη της παραλίας αφού παρά το νόμο έχει γίνει υπέρβαση στην χάραξή της. Πάντος για την υλοποίησή της γίνεται απαλλοτρίωση για λόγους ρυμοτομίας.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έχω (ακραία) περίπτωση με πολύ παλιό σχέδιο πόλης που έχει υλοποιηθεί μόνο το κεντρικό κομμάτι του, τα ακριανά προς την θάλασσα ΟΤ να πέφτουν μέσα σε αυτήν

Σε αυτή την περίπτωση δεν πρέπει να γίνει τροποποίηση του ρυμοτομικού ???

Link to comment
Share on other sites

Στην περίπτωση αυτή παίζει σημασία αν έχει γίνει καθορισμός του αιγιαλού ή όχι και με ποιο νομικό καθεστώς! Αν δεν έχει γίνει καθορισμός τότε αυτός καταλαμβάνεται από τις διατάξεις του 2971/2001 και τα όσα αναφέρονται σε αυτόν. Αν έχει γίνει καθορισμός πριν από το 2002 τότε σίγουρα έχει γίνει με τις διατάξεις του Α.Ν. 2344/1940. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπήρχε περιορισμός για την χάραξη της παραλίας από το σχέδιο πόλης. καθοριστικό σημείο είναι αν έχει γίνει κύριξη της απαλλοτρίωσης όπως προέβλεπε ο Α.Ν. και αν συντελέστηκε η απαλλοτρίωση για την δημιουργία της. Στην περίπτωση που κυρίχθηκε και δεν συντελέστηκε μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα (βλέπε και γνωμοδότηση ΝΣΚ) τότε αυτοδίκαια ανακαλείται και μπορεί να επαναχαραχθεί σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν. 2971/01 αλλα δεν έχει εκδοθεί το προβλεπόμενο Π.Δ. για τις προδιαγραφές και λεπτομέριες (περίεργο!!!).

Αν έχει συντελεστεί τότε δεν μπορεί να γίνει επαναχάραξη που να συνεπάγεται μείωση του πλάτους της ζώνης αυτής. Ο αιγιαλός είναι φυσικό φαινόμενο και τον δημιουργεί η φύση ενώ η χάραξη από την επιτροπή έχει διαπιστωτικό χαρακτήρα και όχι συστατικό! Με τις νέες διατάξεις επιτρέπεται να γίνει επαναχάραξη του αιγιαλού λόγω σφάλματος στον αρχικό καθορισμό και της παραλίας με τον περιορισμό που αναφέρω παραπάνω. Στην δική σου περίπτωση πρέπει να γίνει αναχάραξη του αιγιαλού ώστε να διαπιστώνεται η νέα θέση του αιγιαλού με τους περιορισμούς στα κτίρια και κατασκευάσματα που θα ενταχθούν γαι πρώτη φορά στον αιγαιλό λόγω διάβρωσης και αφού υπάρχει σχέδιο πόλης δεν απαιτείται η χάραξη παραλίας για τους γνωστούς λόγους (γραμμή δόμησης κ.λ.π.).

Στη συνέχεια ίσως πρέπει να γίνει τροποποίηση του ρυμοτομικού για εναρμόνισή του με τον αιγιαλό. Πάντος υπάρχει και μια δεύτερη άποψη που υποστηρίζει ότι αφού έχει γίνει διάβρωση της ακτής από την θάλασσα δεν είναι απαραίτητη η επαναχάραξη των ορίων αφού δεν υπάρχει σφάλμα στον αρχικό καθορισμό, αλλά κατασκευή αντιδιαβρωτικών έργων για την αποτροπή της διάβρωσης.

Ελπίχω να σε βοήθησα και να μην χάθηκες!

Link to comment
Share on other sites

menyjim συγχαρητήρια για την ανάλυση.

 

Μιας και είσαι καλός γνώστης αυτών των θεμάτων θα ήθελα να ρωτήσω για μια άλλη περίπτωση που με απασχολεί:

 

Εχώ ανεξάρτητο, χαρακτηρισμένο τμήμα χερσαίας ζώνης λιμένα περίπου 60 στρέματα που οριοθετείται από την μία με την θάλασσα και από την άλλη με δρόμο.

Αυτό το κομμάτι παρότι ανήκει σε ευρύτερη χερσαία ζώνη δεν έχει κατασκευασθεί λιμενικό έργο με προβλήτα, δηλαδή είναι αμμώδης παραλία.

Επίσεις για αυτό το κομμάτι δεν έχουν καθορισθεί ακόμα Οικοδομικά τετράγωνα όροι δόμησης και χρήσεις.

Η γραμμή του αιγιαλού είναι καθορισμένη και φτάνει με καμπύλη στο δρόμο, δηλαδή σχεδόν τα 2/3 τις έκτασης των 60 στρεμάτων είναι ζώνη αιγιαλού.

Τα ερώτήματα είναι

1. μπορεί ο οργανισμός λιμένος που το διαχειρίζεται να προτείνει και να πάρει όρους δόμησης και χρήσεις από την ΕΣΑΛ χωρίς να κάνει προβλήτα, (δλδ αφήνοντάς το παραλία) ? 

2. Αν γίνεται το Νο1, θα μπορεί να οικοδομηθεί οπουδήποτε κτίριο μέσα στο ΟΤ μην λαμβάνοντας υπόψη την γραμμή της παραλίας ?

 

Αν γνωρίζεις αυτό το ειδικό θέμα, παρακαλώ απάντησε.

Link to comment
Share on other sites

Κάπου σε έχασα τώρα! Πως σχετίζονται μεταξύ τους ΕΣΑΛ, Χερσαία Ζώνη, ΟΤ, χρήσεις γης και όροι δόμησης; Η χερσαία ζώνη δεν έχει διάφορες χρήσεις αλλά μία και μόνη: ΛΙΜΑΝΙ!!! Τα κτήρια που επιτρέπονται είναι μόνο για τις ανάγκες της εύρυθμης λειτουργίας του και για εξυπηρέτηση των επιβατών! Η ΕΣΑΛ έχει αντικαταστήσει τις 14 αν θυμάμαι καλά γνωμοδοτήσεις στην προέγκριση χωροθέτησης για τα λιμενικά και μόνο έργα στον αιγιαλό του άρθρου 14 του 2971/2001. Τα οικοδομικά τετράγωνα που κολλάνε; Μην ξεχνάς ότι χερσαία ζώνη είναι το τμήμα ξηράς που περιλαμβάνει το χερσαίο τμήμα του αιγιαλού, την παραλία (που έχει εκ του λόγου αυτού έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση) καθώς και την συνεχόμενη ξηρά που είναι αναγκαία για την ευρυθμη λειτουργία του λιμανιού. Η έκταση της χερσαίας ζώνης λογίζεται ως δημόσιο κτήμα ενώ αν υπάρχουν δικαιώματα ιδιωτών απαλλοτριώνονται για την δημιουργία της. Σε κάθε περίπτωση δεν νοείται χερσαία ζώνη λιμένα χωρίς λιμάνι που να εξυπηρετείται από αυτή ενώ δεν είναι απαραίτητο να έχει έργα σε όλο το μήκος προς την θάλασσα.

Κάτι δεν πάει καλά με όσα λες ή δεν κατάλαβα εγώ καλά λόγω του προχωρημένου της ώρας. Άσε να το ξαναδώ, να συμβουλευτώ τους νόμους και τους προφήτες και σου ξαναλέω αύριο μεθαύριο.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.