Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διαχωρισμός εξ αδιαιρετου ακινήτου εντός σχεδίου και εκδοση αδειας δομησης


Chris A.

Recommended Posts

Μόλις τώρα, dimitris GM said:

δεν μπορω να ξερω  πώς τα συμφωνησατε....

ό,τι και να συμφωνησατε θα περασει απο ελεγχο μηχανικου

Με αυτον θα δειτε περι των οριων, τις ΘΣΑ, τις αποκλειστικες χρησεις  και οσα άλλα χρειαζονται.

Προφανως η μηχανικος σου, που ειχε ολα τα εγγραφα και τις διαστασεις.... σου απαντησε σωστα για τις ΘΣΑ...

 

Αν υπαρχει ρυμοτομουμενο  κτισμα του  γειτονα, αυτο αποζημιωνεται -εαν ειναι  νομιμο-

 

 

Αγαπητε φιλε, γραφεις πως ειπε σωστα η μηχανικος για τις θεσεις σταθμευσης?

Εμεις θελουμε να χωρισουμε το οικοπεδο οριζοντας και ενα κοινοχρηστο. Γιατι πρεπει να ξερουμε απο τωρα τις θεσεις? Ειναι υποχρεωτικο αυτο?

Link to comment
Share on other sites

Απαντώ ως ιδιώτης, έχοντας αποκτήσει κάποια τριβή τελευταία με τα θέματα των καθέτων και πολλή μελέτη εδώ στο φόρουμ, με όποια βαρύτητα μπορεί να έχει αυτό. Θα βοηθούσε βέβαια πολύ εάν έδειχνες ένα υποτυπώδες διάγραμμα (πχ έχουν και τα δύο τμήματα πρόσωπο στο δρόμο ή μέσω του κοινόχρηστου τμήματος).

Προσωπικά, θα έκανα 3 κάθετες: 1 ανεξάρτητη για κάθε ιδιοκτήτη, και 1 κάθετη στην οποία θα έχετε ποσοστό 50% αλλά θα έχει μηδενικό συντελεστή δόμησης. Στις ανεξάρτητες κάθετες, θα ορίσετε πολύ συγκεκριμένα ποιο είναι το ποσοστό δόμησης (μπορεί να είναι και διαφορετικό από 50-50), το εμβαδό κάθε κάθετης που (συνήθως) ορίζει και την κάλυψη (βάσει του σ.κ).

Θα καθορίσετε επίσης αν τα κτίσματα έχουν δικαίωμα να εφάπτονται στο όριο των 2 ανεξάρτητων καθέτων (γιατί αν χτίσεις πρώτος, ο άλλος πρέπει ή να εφάπτεται ή να αφήσει απόσταση Δ από το κτήριό σου, κάτι που θα του επηρεάζει τη δόμηση).

Για τις θέσεις στάθμευσης, θα συμβουλευθείς το Μηχανικό ή και το συμβολαιογράφο.

 

 

Edited by sargyrop
Link to comment
Share on other sites

Μόλις τώρα, sargyrop said:

Απαντώ ως ιδιώτης, έχοντας αποκτήσει κάποια τριβή τελευταία με τα θέματα των καθέτων και πολλή μελέτη εδώ στο φόρουμ, με όποια βαρύτητα μπορεί να έχει αυτό. Θα βοηθούσε βέβαια πολύ εάν έδειχνες ένα υποτυπώδες διάγραμμα (πχ έχουν και τα δύο τμήματα πρόσωπο στο δρόμο ή μέσω του κοινόχρηστου τμήματος).

Προσωπικά, θα έκανα 3 κάθετες: 1 ανεξάρτητη για κάθε ιδιοκτήτη, και 1 κάθετη στην οποία θα έχετε ποσοστό 50% αλλά θα έχει μηδενικό συντελεστή δόμησης. Στις ανεξάρτητες κάθετες, θα ορίσετε πολύ συγκεκριμένα ποιο είναι το ποσοστό δόμησης (μπορεί να είναι και διαφορετικό από 50-50), το εμβαδό κάθε κάθετης που (συνήθως) ορίζει και την κάλυψη (βάσει του σ.κ).

Θα καθορίσετε επίσης αν τα κτίσματα έχουν δικαίωμα να εφάπτονται στο όριο των 2 ανεξάρτητων καθέτων (γιατί αν χτίσεις πρώτος, ο άλλος πρέπει ή να εφάπτεται ή να αφήσει απόσταση Δ από το κτήριό σου, κάτι που θα του επηρεάζει τη δόμηση).

Για τις θέσεις στάθμευσης, θα συμβουλευθείς το Μηχανικό ή και το συμβολαιογράφο.

 

 

Εχουμε συμφωνησει φιλε 50-50 δομηση περιπου 60-40 το οικοπεδο. Ως προς τα κτιρια αυτα θα εφαπτινται.

Το κοινοχρηστο 50-50 και δε θα συμμετεχει στη δομηση.

Εγω θα χτισω πρωτος, ο αλλος ιδιοκτητης  αμφιταλαντευεται.

Link to comment
Share on other sites

Λογικά, και η κάλυψη θα πάει 60/40, εκτός αν συμφωνήσετε αλλιώς. Να προσέξετε ότι αν θέλει να χτίσει αργότερα, πρέπει ή να εφάπτεται ή να απέχει Δ (νομίζω έγινε "δ" με το νέο ΝΟΚ). Επίσης, αν εσύ θέλεις να χτίσεις "χαμηλό κτήριο" κατά ΝΟΚ, δεσμεύει και τον άλλο για "χαμηλό κτήριο" οπότε θα χρειαστείς έγγραφη δέσμευση/συναίνεση.

Να συμφωνήσετε κατά τη σύσταση και στην κατανομή των κοινόχρηστων δαπανών, πχ μάντρα κλπ. Το κοινόχρηστο όπως σου είπαν, συμμετέχει στην κάλυψη (προσμετράται για τον ακάλυπτο δλδ) ανάλογα με τα ποσοστά. Επίσης, καλό θα ήταν να συμφωνήσετε από πριν για τις επιτρεπόμενες χρήσεις στον κοινόχρηστο χώρο (αλλιώς θα γίνει αποθήκη ξύλων και σαβούρας).

Τέλος, προσοχή στο ότι οι κάθετες δεν περιφράσσονται στο όριο της καθέτου, μόνο στα όρια του οικοπέδου. Για τον τεχνητό/νοητο διαχωρισμό μπορείτε να κάνετε φύτευση κλπ. 

 

Οι ιδιαιτερότητες της κάθετης, καθιστούν την αναζήτηση συμβουλών από εξειδικεύμενους συμβολαιογράφους και Μηχανικούς αναγκαία.

Edited by sargyrop
Link to comment
Share on other sites

Μόλις τώρα, sargyrop said:

Λογικά, και η κάλυψη θα πάει 60/40, εκτός αν συμφωνήσετε αλλιώς. Να προσέξετε ότι αν θέλει να χτίσει αργότερα, πρέπει ή να εφάπτεται ή να απέχει Δ (νομίζω έγινε "δ" με το νέο ΝΟΚ). Επίσης, αν εσύ θέλεις να χτίσεις "χαμηλό κτήριο" κατά ΝΟΚ, δεσμεύει και τον άλλο για "χαμηλό κτήριο" οπότε θα χρειαστείς έγγραφη δέσμευση/συναίνεση.

Να συμφωνήσετε κατά τη σύσταση και στην κατανομή των κοινόχρηστων δαπανών, πχ μάντρα κλπ. Το κοινόχρηστο όπως σου είπαν, συμμετέχει στην κάλυψη (προσμετράται για τον ακάλυπτο δλδ) ανάλογα με τα ποσοστά. Επίσης, καλό θα ήταν να συμφωνήσετε από πριν για τις επιτρεπόμενες χρήσεις στον κοινόχρηστο χώρο (αλλιώς θα γίνει αποθήκη ξύλων και σαβούρας).

Τέλος, προσοχή στο ότι οι κάθετες δεν περιφράσσονται στο όριο της καθέτου, μόνο στα όρια του οικοπέδου. Για τον τεχνητό/νοητο διαχωρισμό μπορείτε να κάνετε φύτευση κλπ. 

 

Οι ιδιαιτερότητες της κάθετης, καθιστούν την αναζήτηση συμβουλών από εξειδικεύμενους συμβολαιογράφους και Μηχανικούς αναγκαία.

Η δομηση θα ειναι 50-50. Το οικοπεδο θα το μοιρασουμε 60-40 διοτι το 40% εχει προσωπο ενω το 60% δεν εχει. Το κοινοχρηστο αποκλειστικα για διοδο θα χρησιμοποιειται. Ενδιαφερον ειχε αυτο που ειπες πως: "Αν εσύ θέλεις να χτίσεις "χαμηλό κτήριο" κατά ΝΟΚ, δεσμεύει και τον άλλο για "χαμηλό κτήριο" οπότε θα χρειαστείς έγγραφη δέσμευση/συναίνεση".

Σε ποιο αρθρο του ΝΟΚ το λεει αυτό? Διοτι εγω κανω ισογεια μεζονετα ενω ο συνιδιοκτητης δυοροφο με πυλωτη.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας, καλύτερα να συμβουλευθείς το Μηχανικό που θα σου ετοιμάσει την άδεια για το εάν χρειάζεσαι "χαμηλό κτήριο" (πχ λόγω πλαινών-πίσω αποστάσεων κλπ) για τη συγκεκριμένη περίπτωσή σου. Το πιθανότερο είναι πως όχι και μπορείς να χτίσεις (και ο άλλος ιδιοκτήτης το ίδιο) χωρίς να κάνετε χρήση του άρθρου. Το άρθρο 24 αναφέρει περι χαμηλών κτηρίων, αλλά θα πρέπει προφανώς να ερμηνευθεί συνδυαστικά με τα άλλα άρθρα περί ύψους, υπέρβασης ύψους κλπ. Για αυτό πρότεινα από την αρχή να συμβουλευθείς Μηχανικό, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι η τοποθέτηση των κτηρίων στο οικόπεδο όπως την φαντάζεσαι/φαντάζεστε είναι εφικτή με τη σύσταση που θα κάνετε.

Edited by sargyrop
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 11/12/2020 at 2:34 ΜΜ, Chris A. said:

Η δομηση θα ειναι 50-50. Το οικοπεδο θα το μοιρασουμε 60-40 διοτι το 40% εχει προσωπο ενω το 60% δεν εχει. Το κοινοχρηστο αποκλειστικα για διοδο θα χρησιμοποιειται. Ενδιαφερον ειχε αυτο που ειπες πως: "Αν εσύ θέλεις να χτίσεις "χαμηλό κτήριο" κατά ΝΟΚ, δεσμεύει και τον άλλο για "χαμηλό κτήριο" οπότε θα χρειαστείς έγγραφη δέσμευση/συναίνεση".

Σε ποιο αρθρο του ΝΟΚ το λεει αυτό? Διοτι εγω κανω ισογεια μεζονετα ενω ο συνιδιοκτητης δυοροφο με πυλωτη.

Το βάζω εδώ αν και ένα + χρόνο μετά, για κάποιον ιδιώτη που τυχόν θα διαβάσει το θέμα. Οι κάθετες θέλουν μεγάλη προσοχή..

Εάν γίνει πρώτα η ισόγεια μεζονέτα, ο δεύτερος κατά 99,9% ΔΕΝ θα μπορέσει να χτίσει πυλωτή. Σε εφαπτόμενα κτίρια εντός κάθετης, για να χαρακτηρισθεί τμήμα της κάτοψης ως πυλωτή, θα πρέπει το σύνολο της κάτοψης των δύο εφαπτόμενων κτιρίων να πληροί τους όρους πυλωτής, κάτι που για τα συνήθη οικόπεδα είναι σχεδόν αδύνατο.

Το ίδιο πρέπει να προσέχει κάποιος ιδιώτης που θέλει να αγοράσει τμήμα κάθετης σε οικόπεδο με υφιστάμενο κτίσμα, όταν σκοπεύει στη συνέχεια να χτίσει οικοδομή με πυλωτή. Εάν δλδ το υφιστάμενο περιλαμβάνει ισόγειο όροφο, ξεχάστε την πυλωτή.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.