Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νόμιμες δραστηριότητες Μηχανολόγου Μηχανικού


Recommended Posts

Καλημέρα σας. Η απορία μου αφορά στις δραστηριότητες που ως αδειούχοι μηχανολόγοι μηχανικοί έχουμε το δικαίωμα να εκτελούμε και κατ' επέκταση για τις οποίες μπορούμε να εκδίδουμε Α.Π.Υ.

 

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος....είμαι μηχανολόγος μηχανικός, έχω κάνει έναρξη επαγγέλματος από το 2007 και έχω μπλοκάκι Α.Π.Υ. που τώρα πια δεν χρησιμοποιώ (από τα τέλη του 2007) λόγω επαγγελματικής απασχόλησης στο εξωτερικό. Στη χώρα που δουλεύω, είμαι μισθωτός και φορολογούμαι ως τέτοιος (κρατήσεις αυτόματα από την εταιρεία, χωρίς αντίστοιχο Α.Π.Υ. κτλ).

 

Πρόσφατα, αποφάσισα να εκμεταλλευτώ το γεγονός ότι γνωρίζω κάποιες ξένες γλώσσες, για να αυξήσω το εισόδημά μου, αναλαμβάνοντας μεταφράσεις για λογαριασμό κάποιων τρίτων εταιρειών της αλλοδαπής. Μου δημιουργήθηκαν λοιπόν κάποια ερωτήματα, τα οποία και απαριθμώ:

 

1. Μπορώ (είναι νόμιμο; ) στο Α.Π.Υ. που θα κόψω να γράψω στο πεδίο "δραστηριότητα" "Παροχή μεταφραστικών υπηρεσιών" ή είναι ασύμβατο με τα επαγγελματικά μας δικαιώματα; αν είναι παράνομο, τι θα μπορούσα να γράψω αντ'αυτού;

 

2. Είναι νόμιμο να κόψω ελληνικό Α.Π.Υ. προς εταιρεία της αλλοδαπής;(προφανώς με ξένο ΑΦΜ και φορολογική αρχή, ας την πούμε την αντίστοιχη ΔΟΥ)

 

3. Έχω ακούσει ότι μπορώ αντί τιμολογίου, να ετοιμάσω μια κοινή σελίδα Α4 στην οποία θα αναγράφω τα πραγματικά μου ελληνικά φορολογικά στοιχεία (ΑΦΜ, ΔΟΥ, διεύθυνση κτλ), αλλά με την οποία θα χρεώσω μόνο το καθαρό ποσό αμοιβής χωρίς ΦΠΑ. "τιμολόγιο" το οποίο δεν θα εμφανίζεται στην φορολογική μου δήλωση. Ισχύει κάτι τέτοιο;

 

Με συγχωρείτε για το μεγάλο μήνυμα κι ελπίζω να λάβω διαφωτιστικές απαντήσεις σύντομα.

 

Ευχαριστώ και καλό απόγευμα.

Link to comment
Share on other sites

1. Ναι , αν κανεις επεκταση των δραστηριοτητων σου στην εφορία και συμπεριλάβεις τον αντίστοιχο κωδικό για παροχη υπηρεσιών για μεταφράσεις