Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπολογισμός τεγίδας με ελκυστήρα


Pappos

Recommended Posts

ξεκινάω από 1 και βλέπουμε. στο τέλος μπορει να καταλήξω και σε 2 ντίζες

οι 2 ντίζες έχουν λεπτοδουλειά, μανούρα επίσης μετά που τις πιάνεις και τις 2 στον κεφαλόδεσμο ή στην κολώνα;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 43
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Εάν οι τεγίδες είναι λεπτότοιχες, πάντα δυο ντίζες για κατασκευαστικούς λόγους.

Δηλαδή: Σχεδιάστε την λεπτομέρεια σε ντίζα που ενώνονται από κάτω οι οριζόντιοι αντιανέμιοι και ανοίξτε και μια τρύπα να περνάει η ντίζα ή βγάλτε και ένα αυτάκι στο ειδικό τεμάχιο. Δεν γίνεται και αν γίνεται εγώ δεν ξέρω πώς.

Link to comment
Share on other sites

Ο Βάγιας κάπου στα βιβλία του γράφει ότι η τεγίδα δεν χρειάζεται έλεγχο σε κάμψη εκτός επιπέδου, επειδή η επικάλυψη λειτουργεί σαν άκαμπτο διάφραγμα, δηλ. δεν έχεις μετακινήσεις, άρα δεν έχεις και εντατικά μεγέθη.

άργησα λίγο αλλά δεν ξέρω και που τα'χω

Ο βαγιας πάλι με τον ερμοπουλο σε σεμιναριο που'χω μπροστά μου εν έτη 2006 και στη σελίδα "η επικάλυψη ως διάφραγμα" μιλάνε και για αβεβαιότητες π.χ. για το αγαπημένο σου θέμα, διεύρύνση των οπών συν το χρόνω από τις διαδοχικές φορτίσεις και γενικά για το τι μέλλει γενεσθαι με την επικάλυψη. εγώ το αντιλαμβάνομαι ότι μη το δένεται και σκοινί κορδόνι.

με θεώρηση διαφράγματος απλοποιούνται τα πράγματα τόσο για μετακινήσεις όσο και με την εξασφαλίση των θλιβόμενων πέλματων.

η διχαλωτη που αναφέρεις είναι ασφαλώς η καλύτερη, όμως εξαρτάται και το έργο. γίνονατ και παραλλαγες στην κατασκευή με ντίζα και εγκάρσια ελάσματα ανά κάποια μήκη.

κάτι ψάχνω αν το βρω θα σου πω

 

πάντως πρέπει να πω ότι στο θεμα των τεγίδων που συζητάμε τα πράγματα μες στα χρόνια σε θέμα υπολογισμων έχουν απλοποιηθει ή τελοσπάντων έχουν γινει ευμενέστεροι. τότε, τα παλιά τα χρόνια, εμείς αυτά δεν τα λαμβάναμε πουθενα υπόψην και ξέρετε γιατί? γιατί δεν μας τα λέγαν. μετά άρχισαν να γίνονται διερευνήσεις και να κυκλοφορεί και βιβλιογραφία συν την εξάπλωση του internet.

 

και στο πολυτεχνείο οι χρονικές διαφορες δεν ειναι σαν του φιλολογικου, 500χρόνια τα ίδια αρχαία

 

ειμαστε off topic

Link to comment
Share on other sites

Οι ντίζες πρέπει να καταλήγουν στην κορυφή των ζυγωμάτων

κορυφή ενός ζυγώματος είναι ο κορφιάς, εννοείς στην κεφαλή της κολώνας;

Link to comment
Share on other sites

εννοώ από την εξωτερική μεριά του κτιρίου όχι στον κορφιά, βλέπω καταλήγουν στον κεφαλόδεσμο, ενώ, απόψή μου έτσι, πρέπει να καταλήγουν στις κολώνες

Link to comment
Share on other sites

Η πρώτη ντίζα, από την εξωτερική πλευρά προς την εσωτερική του κτιρίου, ξεκινάει από το μέσο της πρώτης τεγίδας.Αυτό συνεχίζεται μέχρι την προτελευταία όπου γίνεται η διακλάδωση προς τους κορφιάδες.

Το Χ που βλέπεις στο πρώτο φάτνωμα είναι οριζόντιος σύνδεσμος.

Η πρώτη τεγίδα εκτρέπεται και παρασέρνει και τις υπόλοιπες.Ουσιαστικά οι ντίζες "τραβάνε" τις τεγίδες, άρα οι ντίζες εφελκύονται, και οι δύο τελευταίες ντίζες συγκρατούν το όλο σύστημα από τους κορφιάδες.Οι δυνάμεις των ελκυστήρων εισάγονται στα ζυγώματα ως θλίψη.

Αν τοποθετηθούν ντίζες στο πρώτο φάτνωμα, με τον τρόπο που λες, τότε αυτές θα λυγίσουν υπό το βάρος των τεγίδων.

 

Υπάρχει και το ανάλογο σχήμα στη σελ.73 Stahl-und Verbund Konstruktionen από τους Kindmann/Krahwinkel

 

Επίσης, κατά αντιστοιχία σελ 369 στο "Σχεδιασμός δομικών έργων από χάλυβα" Βάγιας-Ερμόπουλος-Ιωαννίδης, όπου αναφέρεται σε μηκίδες, αλλά η λογική είναι ίδια.

Τέλος, από το ίδιο βιβλίο παρ.9.2.3 σελ.359 "κάθε ελκυστήρας μεταφέρει αθροιστικά την εφελκυστική δύναμη που αντιστοιχεί σε όλες τις τεγίδες χαμηλότερης από αυτόν στάθμης.Περισσότερο καταπονούμενος είναι ο ανώτερος ελκυστήρας (δέυτερο φάτνωμα από την κορυφαία τεγίδα) το άκρο του οποίου αγκυρώνεται με λοξούς ελκυστήρες κοντά σου κύριου φορείς"

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.